Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
Last edited by a moderator:
فقط یه مشکلی وجود داره..
تو RDR2 اگر اسب به رحمت خدا میرفت, Saddle رو از روش برمیداشتیم و میرفتیم ولی اینجا دیگه سر و کار پلیر با موجود زنده نیست که دلش بسوزه و ماشینو بی رحمانه میکوبه تو در دیوار. نتیجتا ماشین احتمالا خیلی زود منفجر میشه و stash هم باهاش دود میشه میره هوا.:-"
حالا باید دید چه طرحی پیاده میکنند ولی مثلا تو GTA 5 هر کرکتر یه ماشین مخصوص به خودشو داشت که اگر منفجر هم میشد بازم تو گاراژ برمیگشت.
 
View attachment 372971

مدیرعامل شرکت Take-Two، اشتراوس زلنیک، درباره استراتژی بازاریابی‌شون برای GTA 6 توضیح داد.

اون در قسمتی از مصاحبه جدیدش گفته:
«ما متوجه شدیم که بهتر است برای هیجان بیشتر بازاریابی (مثل تریلرها و تبلیغات) رو نسبتاً نزدیک به زمان عرضه منتشر کنیم.»
اینجاست که باید گفت واقعا حاجی گنگش بالاست
رسما کل صنعت به سخره گرفتن و بازی دستشونه
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty
فقط یه مشکلی وجود داره..
تو RDR2 اگر اسب به رحمت خدا میرفت, Saddle رو از روش برمیداشتیم و میرفتیم ولی اینجا دیگه سر و کار پلیر با موجود زنده نیست که دلش بسوزه و ماشینو بی رحمانه میکوبه تو در دیوار. نتیجتا ماشین احتمالا خیلی زود منفجر میشه و stash هم باهاش دود میشه میره هوا.:-"
این بحث خودروی شخصی بنظرم خیلی موضوع مهمیه و باید یه تغییراتی توی این شماره بدن مثلا تا gta 4 به این صورت بود که فقط میشد ماشین ها رو توی پارکینگ پارک کنی و فقط همونجا ذخیره میشد ، توی نسخه ی پنج یک تغییر خوبی که دادن این بود که نتنها میشد ماشین ها رو توی پارکینگ ذخیره کرد بلکه ماشین های شخصی هر فرد هم مشخص بود و نزدیک ترین مکان به شخص اسپاون میشد. این اسپاون شدنه خیلی تغییر مثبت و کاربردی ای بود. مشخصا ما مثل ردد دد دیگه نمیتونستیم سوت بزنیم ماشینمون بیاد :D اما این قضیه یک مشکل بزرگ داشت و اون اینکه فقط ماشینی که خود بازی برامون بصورت پیشفرض درنظر گرفته بود میومد و نمیشد ماشین دیگه رو پیشفرض ماشین اصلی بیاریم. البته توی بخش انلاین درستش کرده بودن و حتی میشد زنگ زد و هر ماشینی که میخواستیم رو میاوردن که خیلی گزینه ی خوبی بود. درکل فکر میکنم برای ماشین شخصی توی gta vi یچیزی شبیه gta online بشه. یعنی هر ماشینی که دوست داشتیم رو بذاریم ماشین پیشفرضمون و بتونیم تغییرش هم بدیم و از طرفی بشه زنگ زد ماشینمون نزدیک ترین محل به ما اسپاون بشه یا مثل dlc های gta 4 زنگ بزنی رفیقمون واسمون بیاره. بهرحال بنظرم برای ماشین های شخصی باید توی همین مایه ها برای پلیر باشه و اگه صندوق عقب هم بعنوان جاسازی اسلحه ها درنظر بگیریم با هربار نابود شدن ماشین احتمالا بشه با مبلغی بازیابی کرد مثل اتفاقی که توی همین gta انجام میدادیم. فقط یک موضوعی میمونه، اگر توی صندوق عقب ماشینمون اسلحه ها باشه ، یعنی دیگه نمیشه جسد هم انداخت اون تو؟!:-?
 
تنها چیزی آرزومه از این بازی فیزیک وسایل نقلیه بشه مثل نسخه چهارم نیکو بلیچ و دوستان، نسخه v فیزیک ماشین ها بی وزن طور شدن ولی توی چهار ماشین ها سنگین بودن کاش این نسخه جدید هم فیزیک ماشین ها به سمت همون فیزیک گاد طور نسخه چهارم بره بقیه چیزها میدونم پرفکته هرچند دوست داشتم ماشین ها هم لایسانسی بودن ولی انگار نیستند.
 
تنها چیزی آرزومه از این بازی فیزیک وسایل نقلیه بشه مثل نسخه چهارم نیکو بلیچ و دوستان، نسخه v فیزیک ماشین ها بی وزن طور شدن ولی توی چهار ماشین ها سنگین بودن کاش این نسخه جدید هم فیزیک ماشین ها به سمت همون فیزیک گاد طور نسخه چهارم بره بقیه چیزها میدونم پرفکته هرچند دوست داشتم ماشین ها هم لایسانسی بودن ولی انگار نیستند.
فیزیک و هندلینگ ماشینا تو 4 عالی بود عالی. روی ps3 گرفته بودم بازی رو و هیچوقت یادم نمیره اولین دفعه ای که یه کوروت تو بازی گرفتم و وقتی سوارش شدم درجا گاز و ترمز رو نگه داشتم و افکت دودی که از لاستیکا بلند میشد تشتک هام پرید...
 
  • Like
Reactions: ultimate team 2
فیزیک و هندلینگ ماشینا تو 4 عالی بود عالی. روی ps3 گرفته بودم بازی رو و هیچوقت یادم نمیره اولین دفعه ای که یه کوروت تو بازی گرفتم و وقتی سوارش شدم درجا گاز و ترمز رو نگه داشتم و افکت دودی که از لاستیکا بلند میشد تشتک هام پرید...
من یادمه اولین بار ۴ رو توی گیم نت دیدم از فیزیک وسایل نقلیه اش پشمام ریخته بود 😁
 
  • Smile
Reactions: Mohsen GT
اين مساله محدوديت حمل سلاح تو ذهن منم بود.
واسه سال ٢٠٢٥ و اين بازى زشنه كاركتر از شلوارش يه آر پى جى يهو در بياره :D

جالبه فکر کنم من جزو کسایی باشم که با این ایده مخالفم بنظرم محدودیت حمل سلاح اگر زیاد باشه به گیم پلی بازی آسیب میزنه بالاخره ما با یه بازی طرفیم نه شبيه ساز زندگی!

وجود این محدودیت ها تو RDR 2 قابل درک بود گرچه اونجا هم بعضی قسمت ها مثل تغذیه و تیمار اسب به نظرم تاحدودی زیاده روی بود و بازیکن رو الکی محدود می کرد ولی تو دنیای GTA همچین محدودیتی برای حمل سلاح واقعا آزادی عمل رو از بازیکن می گیره
 
مثل rdr تبدیل به قابلیت دکوری و استفاده نمایشی میشه یا تو سرورهای ایمرسیو رول-پلی که همین الان محدودیت حمل سلاح هست
تو فری-رُم با چیت و ماد محدودیت رو دور میزنن برا همین در کل بودنش بهتر از نبودنشه
 
  • Like
Reactions: Mprince
فکر کنم بخوایی اسلحه بیشتر حمل کنی باید ساک داشته باشی
تو عک های لیک شده ساک همراه یکی از کارکترها بود
آره تو فوتیج های پری آلفا هم محدویت حمل اسلحه هست و هم کیف همراه کرکتر هست.
امکان حمل اجساد هم هست تو این فوتیج ها.


View attachment VID_20250330_091516_424.mp4
View attachment VID_20250330_091639_887.mp4

مثل rdr تبدیل به قابلیت دکوری و استفاده نمایشی میشه یا تو سرورهای ایمرسیو رول-پلی که همین الان محدودیت حمل سلاح هست
تو فری-رُم با چیت و ماد محدودیت رو دور میزنن برا همین در کل بودنش بهتر از نبودنشه
واقعا نمیفهمم مشکل تو چیه تو این فروم؟ یه بحثی که هیچ ربطی به حرفای کاربران دیگه نداره رو میکشی وسط به خیال خودت فقط میخوای یه پارازیت انداخته باشی. واقعا سرورهای رول پلی و چیت و ماد چه دخلی به موضوع داشت؟ اگر برای کاربران شناخته شده نبودی می‌گفتیم طرف بی اطلاعه ولی تورو دیگه همه میشناسن. لطفا اینجارو مثل بقیه تاپیک ها تاکسیک نکن
 
جالبه فکر کنم من جزو کسایی باشم که با این ایده مخالفم بنظرم محدودیت حمل سلاح اگر زیاد باشه به گیم پلی بازی آسیب میزنه بالاخره ما با یه بازی طرفیم نه شبيه ساز زندگی!

وجود این محدودیت ها تو RDR 2 قابل درک بود گرچه اونجا هم بعضی قسمت ها مثل تغذیه و تیمار اسب به نظرم تاحدودی زیاده روی بود و بازیکن رو الکی محدود می کرد ولی تو دنیای GTA همچین محدودیتی برای حمل سلاح واقعا آزادی عمل رو از بازیکن می گیره
کلا این معقوله ی game logic توی بازیها بنظرم خیلی بحث پایه ای و مهمیه و از طرفی خیلی هم سلیقه ای ( مثلا توی تاپیک اساسینز حسابی داره نظرهای متفاوتی داده میشه و بنظرم بیشترش به همین مسئله برمیگرده :D ) و این مسئله برای هر کسی حتی خود بازیساز میتونه تعریف خاص خودش رو داشته باشه و برپایه ی همین منطق هست که در یک بازی مشخص میشه بازیساز چقدر تونسته مخاطب خودش رو درگیر دنیایی که ساخته بکنه چون هر تصمیم اشتباه میتونه یک گسستگی بین دنیای بازی و گیمر ایجاد کنه و باعث خستگی و بقولی پرت شدن گیمر از دنیای بازی بشه و بازی کشش لازم رو ایجاد نکنه و این خیلی بستگی به نوع تعریف game logic توی بازی داره. مثلا راجع به گیم پلی اینه که بازیساز چه نوع میکانیک هایی برای گیم پلی تعریف کنه که هم درگیر کننده باشه هم سرگرم کننده باشه و هم با منطق دنیای بازی بخونه و چیز هجو و بیهوده ای از اب درنیاد مخصوصا برای بازیهای راکستار که همیشه ایده های بلندپروازانه ای دارند! حالا با این وجود باید درنظر بگیریم توی بازیهای راکستار واقع گرایی خیلی نقش مهمی داره و مطمئنم راکستار پایه ی بازیش رو براساس انتقال همین حس به مخاطب قرار میده و این رو توی تمام ارکان بازی تاثیر میذاره. مطمئنا همه ی ما از واقع گرایی بازی استقبال میکنیم و اصلا بهمین خاطره ما gta رو دوست داریم :D ولی خب از طرفی هم این مورد خیلی میتونه سلیقه ای باشه و توی بازی بالا و پایین بشه و برای بعضی ها لذت بخش باشه و برای بعضی ها نه. مثل شما که ترجیح میدی اسلحه ها از تو جیب کارکتر دربیاد :D درصورتیکه هستن افرادی که دوست دارن توی بازی میکانیزم های واقع بینانه تری برای دراوردن اسلحه تجربه کنن. اما بگم که راکستار توی این موارد اغلب جادو میکنه :D یعنی جوری این منطق میکانزیم های گیم پلی رو تعریف میکنه که توی تارو پود دنیای بازی تنیده میشه و ما از انجام دادن کوچکترین کارهایی که توی بازی وجود دارن لذت میبریم! :D بنظرم رویکردی که راکستار قراره با گیمپلی gta vi داشته باشه خیلی رئالستیک تر از gta 5 هست و به اون صورت گیم پلی ارکید گونه ای توی بازی نبینیم از طرفی هم احتمالا به اندازه رد دد٢ نخوان یک بازی اتمسفریک با گیم پلی سنگین تحویل بدن و از این لحاظ دست گیمر رو بازتر بذارن و بازی رو فان تر در بیارن. درکل راجع به این موارد من خیلی خوشبینم.
 
بشخصه از هر چه به زمین چسبیده تر شدن VI استقبال میکنم
مثلا دوس ندارم الکی ویراژ بدم و داغون کردن ماشین بقیه و محیط و داغون شدن ماشین خودم هیچ تنبیهی نداشته باشه میخوام ماشینم خودش شخصیت باشه باهم یه سفر مشترک داشته باشیم بهش حس پیدا کنم مواظبش باشم
یا مثلا دیگه دوس ندارم از تو کمرم اسلحه دربیارم و از این دست چیزا
بعید میدونم بعد پذیرش عمومی رئالیسم افراطی RDR2 راکستار به عقب برگرده و IV حداقل به همون اندازه به زمین چسبیده ست
 
من حس میکنم فیزیک بازی توی سینگل پلیر و انلاین خیلی تفاوت داشته باشه
توی سینگل پلیر فیزیک سنگین و ماشین ها با تخریب زیاد و مثلا مردن در صورت تصادف شدید رو میذارن ولی تو انلاین ارکیدش میکنن تا بچه مچه ها حال کنن
حتی قابلیت هایی مثل حمل سلاح محدودم مطمینم فقط سینگل پلیر میذارن و انلاین مثه GTA V پیش میرن
 
من حس میکنم فیزیک بازی توی سینگل پلیر و انلاین خیلی تفاوت داشته باشه
توی سینگل پلیر فیزیک سنگین و ماشین ها با تخریب زیاد و مثلا مردن در صورت تصادف شدید رو میذارن ولی تو انلاین ارکیدش میکنن تا بچه مچه ها حال کنن
حتی قابلیت هایی مثل حمل سلاح محدودم مطمینم فقط سینگل پلیر میذارن و انلاین مثه GTA V پیش میرن
دقیقا. همین الانم فیزیک و پیچیدگی انیمیشن های رددد انلاین و بخش سینگل کمی متفاوته. منم معتقدم بخش سینگل VI پلیر برای تجربه ایمرسیو بهتر خیلی فیزیک محور ترو واقع گرایانه تر خواهد بود . حداقل حرفی که سم هاوسر در مورد VI زده خیلی روی بخش واقع گرایی و ایمرسیو تاکید کردن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or