پادکست جدید GTA VI O’Clock
۲۴ آوریل ۲۰۲۵
پادکست GTA VI O’Clock عمیقترین و بهترین برنامه درباره GTA VI توی دنیاست که توسط روزنامهنگار کهنهکار بازیها،
دنیل داکینز، و تهیهکننده اجرایی،
جیمز جارویس، میزبانی میشه.
هر پنجشنبه ساعت ۶ عصر به وقت گرینویچ توی خبرنامه ما همراهمون باشید تا کاملترین تصویر از GTA 6 رو هر جای دنیا بسازیم.
توی این هفته GTA VI O’Clock چی داریم؟
بخش اول : تاریخ عرضه Mafia: The Old Country برای GTA 6 چه معنی داره؟
بخش دوم : یه لیک ، اطلاعاتی جدید از تست بازی GTA 6 بهمون میده (تایید نشده)
بخش سوم : یه عالمه عشق به لیوتا
بخش اول پادکست:
سلام، همونطور که توی خبرنامه ۱۰ آوریلمون پیشبینی کرده بودیم، شرکت مادر راکاستار گیمز، یعنی Take-Two، همین الان کنفرانس مالی بعدیشون رو برای پنجشنبه، ۱۵ می، تأیید کرد.
انتظار داریم مدیرعامل Take-Two، استراوس زلنیک، کلی سؤال از تحلیلگرها درباره تاریخ عرضه GTA 6 بگیره، که دیگه راه زیادی برای طفره رفتن نداره اگه بازی بخواد به تاریخ اعلامشده «پاییز ۲۰۲۵» برسه. ولی اگه برنامه بازاریابی Mafia: The Old Country رو یه راهنما بدونیم، ممکنه یه کم دیرتر از اون چیزی که امیدوار بودیم اخبار GTA 6 رو بشنویم...
تاریخ عرضه Mafia: The Old Country از 2K Games (یه زیرمجموعه دیگه از Take-Two) بهصورت اتفاقی... توسط خود 2K Games تأیید شده!
قبلاً گفته بودن این بازی جدید سری مافیا قراره «تابستون ۲۰۲۵» عرضه بشه، ولی توی یه پست توی صفحه استیم بازی برای منطقه لاتام (Latam)، تاریخ عرضه ۸ آگوست ۲۰۲۵ اعلام شد. این اطلاعات حذف شد، ولی اینترنت کار خودشو کرد و قبل از حذف، کلی اسکرینشات ازش پخش شد.
عنوان Mafia: The Old Country قراره توی PAX East توی ۸ می یه پنل توسعهدهندهها داشته باشه، و به نظر میرسه برنامهشون این بوده/هست که یه تریلر گیمپلی جدید پخش کنن که تاریخ عرضه ۸ اوت رو نشون بده.
خب، این برای GTA 6 یعنی چی؟
نظر GTA VI O’Clock:
مافیا عملاً یه کمپین بازاریابی فشرده سهماهه رو قبل از عرضه داره اجرا میکنه (با تأیید تاریخ عرضه توی ۸ می، برای عرضه توی ۸ اوت).
توی یه مصاحبه با بلومبرگ بیزنس توی اواخر مارس ۲۰۲۵، مدیرعامل استراوس زلنیک اشاره کرد که کمپین بازاریابی GTA 6 ممکنه کوتاهتر باشه.
زلنیک به بینندههای بلومبرگ گفت: «ما فهمیدیم که بهتره مواد بازاریابی رو نزدیک به زمان عرضه منتشر کنیم تا هیجان رو بالا ببریم... و این هیجان رو با انتظار برآوردهنشده متعادل کنیم. همیشه دقیقاً درست عمل نمیکنیم، ولی این چیزیه که داریم سعی میکنیم انجام بدیم.»
با توجه به اینکه راکاستار گیمز و 2K Games یه شرکت مادر مشترک دارن، و بدون شک یه سری روشهای استاندارد توی شرکت هستن، آیا ممکنه یه کمپین سهماهه برای GTA 6 هم اعمال بشه؟
اگه عرضه پاییز ۲۰۲۵ (مثلاً بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۵) درست باشه، یه بازه سهماهه ممکنه از زودتر از جولای شروع نشه... یا حتی تا سپتامبر طول بکشه.
این همهش فرضیهست که GTA 6 هم از همین استراتژی پیروی کنه، و اینکه راکاستار مجبور باشه از همین منطق تبعیت کنه (تاریخ نشون داده که اونا توی مجموعه Take-Two خیلی مستقل عمل میکنن). ضمناً باید توجه کنیم که کمپین مافیا تا الان خیلی با GTA 6 فرق داره.
عنوان Mafia: The Old Country توی یه تیزر توی مراسم Opening Night Live توی ۲۰ اوت ۲۰۲۴ معرفی شد، یه تریلر طولانیتر توی The Game Awards توی دسامبر ۲۰۲۴ نشون داده شد. اگه همهچیز طبق برنامه پیش بره، تریلر گیمپلی و اعلام تاریخ عرضه توی ۸ می، سومین دارایی کلیدیشون میشه.
از اون طرف، GTA 6 اولین تریلرش رو ۵ دسامبر ۲۰۲۳ پخش کرد... و همین!
خب، نظرمون چیه و قراره چی بشه؟
راستش، توی این مرحله، پیشبینی الگوهای تاریخی یه کار احمقانهست (کمپین GTA 6 شبیه هیچکدوم از کمپینهای قبلی راکاستار نیست)، ولی - ما که ناامید نمیشیم، و یه کمم رو لبه پرتگاه نشستیم - همه احتمالات بازن.
همکارم توی برنامه، جیمز جارویس (با کلی احتیاط)، توی پادکست این هفته پیشبینی کرد که تریلر دوم GTA 6 ممکنه اواخر آوریل یا توی می پخش بشه، و کمپینش بهطور جدی از اوت یا اوایل سپتامبر برای عرضه پاییز ۲۰۲۵ شتاب بگیره.
و اما نظرمن؟ بذار بعد از ۱۵ می دوباره حرف بزنیم!!
راستشو بخواهین از یه جایی دیگه فرقی نمیکنه استراوس زلنیک چقدر قشنگ سؤالای تاریخ عرضه رو رد کنه، چون اگه GTA 6 بخواد به سال مالی بعدی (بعد از ۳۱ مارس ۲۰۲۶) برسه، یه سوراخ ۲-۳ میلیارد دلاری توی پیشبینی درآمدشون درست میشه که پنهون کردنش سخت میشه.
و به هر حال، من هنوز ۷۵-۸۰ درصد مطمئنم که عرضه توی اواخر اکتبر یا نوامبر اتفاق میافته (با توجه به اینکه Ghost of Yōtei از سونی یه تاریخ عرضه مناسب و دور توی ۲ اکتبر تأیید کرده)
بخش دوم پادکست :
یه لیک اطلاعاتی جدید از تستر های بازی GTA 6 منتشر شده که موج جدیدی تو کامیونیتی GTA ایجاد کرد.
جامعه طرفدارای راکاستار و کامنتگذارای ردیت این هفته یه کم درباره یه «لیک اطلاعاتی» جدید از تست بازی GTA 6 هیجانزده شدن. نه اینکه خیلی باور داشته باشن واقعیه، بلکه بیشتر چون میخوان چیزایی که گزارش شده رو باور کنن - و بهطرز جالبی، با کلی از بحثهای گیمپلی که ما توی برنامهمون توی ۱۲ ماه گذشته داشتیم همخونی داره.
لیکر شروع میکنه:
«نمیخوام اون آدمه باشم، ولی من یه مدت توی QA (کنترل کیفیت) GTA VI کار کردم، اواسط پارسال رفتم. آدم مهمی نبودم، ولی به اندازه کافی اونجا بودم که چیزای عجیب و غریب ببینم و بشنوم. انتظار ندارم این پست زیاد بمونه.» (یه نکته: پست هنوز بالاست)
درباره نشتهای بزرگ و تأییدشده گیمپلی GTA 6 توی سال ۲۰۲۲، این فرد میگه:
«بعضیها هنوز از اینکه یه سری قسمتاش چقدر دقیق بود غافلگیر شدن. جلساتی بود که داشتن سعی میکردن بفهمن آیا یه چیز قدیمیتر قبل از نشتهای عمومی بیرون اومده یا نه. مثلاً یه سری چیزا توی اون نقشه طرفداری خیلی با دادههای زمین از نسخههای اولیه توسعه همخونی داشت، چیزایی که اصلاً نباید بیرون میاومده.»
(یه نکته دیگه: راکاستار اخیراً یه ویدیوی نقشه GTA 6 خیلی باورپذیر از سازندههای Dark Space رو حذف کرد، که قبلاً توی خبرنامهمون دربارهش بحث کردیم.)
بخش باحالش درباره رفتار NPCها و تواناییشون برای «به خاطر سپردن» کارای بازیکن بود. «این سیستم حافظه NPC خیلی عمیقتر از چیزیه که توی Red Dead Redemption 2 داشتن.
" آدما واقعاً تو رو به خاطر میسپارن. من توی یکی از تستهام توی یه محله کوچیک دوچرخه یه نفر رو دزدیدم، و دو روز بعد توی بازی، دوباره از همونجا رد شدم، اون منو دید، گوشیشو درآورد و شروع کرد به فیلم گرفتن. انگار دنیا هیچوقت فراموش نمیکنه "
نظر GTA VI O’Clock:
کی میدونه! همهچیز خیلی «واقعی» به نظر میرسه، ولی نمیشه تأییدش کرد، و یه سری از این اطلاعات ممکنه حتی اگه فقط بهخاطر احتمال آماری درست از آب دربیان.
جالبش اینه که خیلی از این نظریهها با بحثهای گیمپلی که ما توی برنامهمون داشتیم همخونی داره - پس، اگه بخوام یه کم خودستایی کنم - یا یکی داره گوش میده، یا ذهنهای بزرگ یه جور فکر میکنن، یا (بدیهیه) یه سری از این ایدهها فقط قدمهای بعدی منطقی برای دنیای GTA هستن.
یه «لیک» دیگه که اخیراً اومده (ما فقط پیامرسانیم!) با جزئیات بیشتری درباره یه چرخه پویای روز/هفته/ماه حرف زده، که باعث میشه دنیا و NPCهاش واقعیتر رفتار کنن (مثلاً آخر هفتهها آدمای بیشتری توی ساحلن، آدما تیشرت کنسرت میپوشن وقتی یه گروه موسیقی به شهر میاد، و از این جور چیزا).
توی این مرحله، سخت میشه گفت کدوم حدس و گمان داره به واقعیت تبدیل میشه، یا شبکههای اجتماعی دارن خودشونو توی نبود اخبار مشخص جدید میخورن.
با اینکه وسوسهانگیزه که همه اینا رو یهجا رد کنیم، باید یادمون باشه که تقریباً خط اصلی داستان (و مکانیکهای کلیدی گیمپلی) Red Dead Redemption 2 حدود دو سال قبل از عرضه بازی توی سال ۲۰۱۸ توی ردیت نشت کرده بود.
یه کاربر باهوش توی ردیت هر لیک بزرگ از کمپین Red Dead Redemption 2 رو بررسی کرده. یه لیست دستچینشدهست... ولی نشتهای کلیدی با دقت ۶۰-۷۰ درصد درست بودن. پس اگه واقعاً میخوای GTA 6 رو بدون هیچ پیشزمینهای تجربه کنی... از ردیت دور بمون، دوستان.
بخش سوم پادکست:
«نمیدونم، اون چیز. اون جادو»
«نمیدونم، اون چیز. اون جادو»
«نمیدونم، اون چیز. اون جادو»
من همیشه شیفته این نقلقول توی تریلر اول GTA 5 از شخصیت اصلی، مایکل د سانتا، بودم.
«چرا اومدم اینجا؟ فکر کنم بهخاطر آبوهوا بود، نمیدونم، اون چیز. اون جادو.»
اون چیز، اون جادو، همون چیزیه که بازیهای راکاستار رو از بقیه بالاتر میبره. توجه باورنکردنی به جزئیات، ایستر اگهای باحال و رازهای مخفی.
پس ما قراره هر خبرنامه رو با یه یادآوری کوچیک از اینکه چرا اینقدر شیفته بازیهای راکاستاریم تموم کنیم، و این هفته...
یه عالمه عشق به لیوتا
این هفته داریم ادای احترام میکنیم به بازی مرحوم ری لیوتا توی نقش تامی ورستی توی GTA: Vice City، که همزمان سری GTA رو به یه جایگاه فرهنگی جدید برد و بذر این ایده رو توی ذهن مدیران ارشد راکاستار کاشت که کار کردن با استعدادهای هالیوودی شاید ایده خوبی نباشه.
رئیس راکاستار گیمز، سم هاوسر، توی یه شام چشماندازش برای GTA: Vice City رو برای لیوتا توضیح داده بود، و لیوتا (با ادب) بهش گفته بود یه «دیوونهی لعنتی»ه.
توی سال ۲۰۰۸، هاوسر به مجله معتبر بازیها، Edge، گفته بود که لیوتا از حجم کار GTA: Vice City شاکی بوده و برای یه دنباله درخواست افزایش حقوق زیادی کرده بود. جواب راکاستار چی بود؟ هاوسر گفته: «خب، چی میشه اگه ما فقط کاراکترت رو بکشیم؟»
اینجا ری لیوتا توی برنامه Conan O’Brien درباره تجربههاش حرف میزنه: «باحال بود، فقط اونجا میشینی و به آدما فحش میدی.»
گزارش Wired درباره اینکه «هالیوودی شدن برای GTA آسون نبود» یه تصویر کمتر گلوبلبلی نشون میده. توی یه جلسه اولیه بین لیوتا و توسعهدهندهها، میگن که: «یهو لیوتا بدون هیچ دلیلی سرد شد و به اونا خیره شد.
«چرا دارین میخندین، لعنتیها؟» یهو غرید. بچهها یه نفس عمیق کشیدن. لیوتا خندید. «دارم سربهسرتون میذارم!» گفت.»
پایان این هفته
این بود برای این هفته. اگه خبرنامه GTA VI O’Clock رو دوست داری، حتماً لینک عضویت رو با دوستای همفکرت به اشتراک بذار. هفته بعد پنجشنبه ساعت ۶ عصر به وقت گرینویچ میبینمتون.