Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
286914-67bea200bd39bb9aca9b18fa80bf2191.jpg


خلاصه صحبت‌های تام هندرسون درباره GTA VI در پادکست هفتگی Insider Gaming:






منبع
همه چیزایی که پسر خاله ۱۰ سالم از گوزاباد هم میدونه گفت و اسم خودشونو میذارن اینسایدر
 
پادکست جدید GTA VI O’Clock

۲۴ آوریل ۲۰۲۵

پادکست GTA VI O’Clock عمیق‌ترین و بهترین برنامه درباره GTA VI توی دنیاست که توسط روزنامه‌نگار کهنه‌کار بازی‌ها، دنیل داکینز، و تهیه‌کننده اجرایی، جیمز جارویس، میزبانی می‌شه.


IMG_20250425_173211_292.jpg IMG_20250425_173208_974.jpg IMG_20250425_173207_499.jpg


هر پنج‌شنبه ساعت ۶ عصر به وقت گرینویچ توی خبرنامه ما همراهمون باشید تا کامل‌ترین تصویر از GTA 6 رو هر جای دنیا بسازیم.

توی این هفته GTA VI O’Clock چی داریم؟

بخش اول : تاریخ عرضه Mafia: The Old Country برای GTA 6 چه معنی داره؟

بخش دوم : یه لیک ، اطلاعاتی جدید از تست بازی GTA 6 بهمون میده (تایید نشده)

بخش سوم : یه عالمه عشق به لیوتا


IMG_20250425_173301_995.jpg


بخش اول پادکست:


سلام، همون‌طور که توی خبرنامه ۱۰ آوریلمون پیش‌بینی کرده بودیم، شرکت مادر راک‌استار گیمز، یعنی Take-Two، همین الان کنفرانس مالی بعدی‌شون رو برای پنج‌شنبه، ۱۵ می، تأیید کرد.

انتظار داریم مدیرعامل Take-Two، استراوس زلنیک، کلی سؤال از تحلیل‌گرها درباره تاریخ عرضه GTA 6 بگیره، که دیگه راه زیادی برای طفره رفتن نداره اگه بازی بخواد به تاریخ اعلام‌شده «پاییز ۲۰۲۵» برسه. ولی اگه برنامه بازاریابی Mafia: The Old Country رو یه راهنما بدونیم، ممکنه یه کم دیرتر از اون چیزی که امیدوار بودیم اخبار GTA 6 رو بشنویم...

تاریخ عرضه Mafia: The Old Country از 2K Games (یه زیرمجموعه دیگه از Take-Two) به‌صورت اتفاقی... توسط خود 2K Games تأیید شده!

قبلاً گفته بودن این بازی جدید سری مافیا قراره «تابستون ۲۰۲۵» عرضه بشه، ولی توی یه پست توی صفحه استیم بازی برای منطقه لاتام (Latam)، تاریخ عرضه ۸ آگوست ۲۰۲۵ اعلام شد. این اطلاعات حذف شد، ولی اینترنت کار خودشو کرد و قبل از حذف، کلی اسکرین‌شات ازش پخش شد.

عنوان Mafia: The Old Country قراره توی PAX East توی ۸ می یه پنل توسعه‌دهنده‌ها داشته باشه، و به نظر می‌رسه برنامه‌شون این بوده/هست که یه تریلر گیم‌پلی جدید پخش کنن که تاریخ عرضه ۸ اوت رو نشون بده.
خب، این برای GTA 6 یعنی چی؟

نظر GTA VI O’Clock:

مافیا عملاً یه کمپین بازاریابی فشرده سه‌ماهه رو قبل از عرضه داره اجرا می‌کنه (با تأیید تاریخ عرضه توی ۸ می، برای عرضه توی ۸ اوت).

توی یه مصاحبه با بلومبرگ بیزنس توی اواخر مارس ۲۰۲۵، مدیرعامل استراوس زلنیک اشاره کرد که کمپین بازاریابی GTA 6 ممکنه کوتاه‌تر باشه.

زلنیک به بیننده‌های بلومبرگ گفت: «ما فهمیدیم که بهتره مواد بازاریابی رو نزدیک به زمان عرضه منتشر کنیم تا هیجان رو بالا ببریم... و این هیجان رو با انتظار برآورده‌نشده متعادل کنیم. همیشه دقیقاً درست عمل نمی‌کنیم، ولی این چیزیه که داریم سعی می‌کنیم انجام بدیم.»

با توجه به اینکه راک‌استار گیمز و 2K Games یه شرکت مادر مشترک دارن، و بدون شک یه سری روش‌های استاندارد توی شرکت هستن، آیا ممکنه یه کمپین سه‌ماهه برای GTA 6 هم اعمال بشه؟

اگه عرضه پاییز ۲۰۲۵ (مثلاً بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۵) درست باشه، یه بازه سه‌ماهه ممکنه از زودتر از جولای شروع نشه... یا حتی تا سپتامبر طول بکشه.

این همه‌ش فرضیه‌ست که GTA 6 هم از همین استراتژی پیروی کنه، و اینکه راک‌استار مجبور باشه از همین منطق تبعیت کنه (تاریخ نشون داده که اونا توی مجموعه Take-Two خیلی مستقل عمل می‌کنن). ضمناً باید توجه کنیم که کمپین مافیا تا الان خیلی با GTA 6 فرق داره.

عنوان Mafia: The Old Country توی یه تیزر توی مراسم Opening Night Live توی ۲۰ اوت ۲۰۲۴ معرفی شد، یه تریلر طولانی‌تر توی The Game Awards توی دسامبر ۲۰۲۴ نشون داده شد. اگه همه‌چیز طبق برنامه پیش بره، تریلر گیم‌پلی و اعلام تاریخ عرضه توی ۸ می، سومین دارایی کلیدی‌شون می‌شه.

از اون طرف، GTA 6 اولین تریلرش رو ۵ دسامبر ۲۰۲۳ پخش کرد... و همین!
خب، نظرمون چیه و قراره چی بشه؟

راستش، توی این مرحله، پیش‌بینی الگوهای تاریخی یه کار احمقانه‌ست (کمپین GTA 6 شبیه هیچ‌کدوم از کمپین‌های قبلی راک‌استار نیست)، ولی - ما که ناامید نمی‌شیم، و یه کمم رو لبه پرتگاه نشستیم - همه احتمالات بازن.

همکارم توی برنامه، جیمز جارویس (با کلی احتیاط)، توی پادکست این هفته پیش‌بینی کرد که تریلر دوم GTA 6 ممکنه اواخر آوریل یا توی می پخش بشه، و کمپینش به‌طور جدی از اوت یا اوایل سپتامبر برای عرضه پاییز ۲۰۲۵ شتاب بگیره.
و اما نظرمن؟ بذار بعد از ۱۵ می دوباره حرف بزنیم!!

راستشو بخواهین از یه جایی دیگه فرقی نمی‌کنه استراوس زلنیک چقدر قشنگ سؤالای تاریخ عرضه رو رد کنه، چون اگه GTA 6 بخواد به سال مالی بعدی (بعد از ۳۱ مارس ۲۰۲۶) برسه، یه سوراخ ۲-۳ میلیارد دلاری توی پیش‌بینی درآمدشون درست می‌شه که پنهون کردنش سخت می‌شه.

و به هر حال، من هنوز ۷۵-۸۰ درصد مطمئنم که عرضه توی اواخر اکتبر یا نوامبر اتفاق می‌افته (با توجه به اینکه Ghost of Yōtei از سونی یه تاریخ عرضه مناسب و دور توی ۲ اکتبر تأیید کرده)


بخش دوم پادکست :

یه لیک اطلاعاتی جدید از تستر های بازی GTA 6 منتشر شده که موج جدیدی تو کامیونیتی GTA ایجاد کرد.

جامعه طرفدارای راک‌استار و کامنت‌گذارای ردیت این هفته یه کم درباره یه «لیک اطلاعاتی» جدید از تست بازی GTA 6 هیجان‌زده شدن. نه اینکه خیلی باور داشته باشن واقعیه، بلکه بیشتر چون می‌خوان چیزایی که گزارش شده رو باور کنن - و به‌طرز جالبی، با کلی از بحث‌های گیم‌پلی که ما توی برنامه‌مون توی ۱۲ ماه گذشته داشتیم هم‌خونی داره.

لیکر شروع می‌کنه:
«نمی‌خوام اون آدمه باشم، ولی من یه مدت توی QA (کنترل کیفیت) GTA VI کار کردم، اواسط پارسال رفتم. آدم مهمی نبودم، ولی به اندازه کافی اونجا بودم که چیزای عجیب و غریب ببینم و بشنوم. انتظار ندارم این پست زیاد بمونه.» (یه نکته: پست هنوز بالاست)

درباره نشت‌های بزرگ و تأییدشده گیم‌پلی GTA 6 توی سال ۲۰۲۲، این فرد می‌گه:

«بعضی‌ها هنوز از اینکه یه سری قسمتاش چقدر دقیق بود غافلگیر شدن. جلساتی بود که داشتن سعی می‌کردن بفهمن آیا یه چیز قدیمی‌تر قبل از نشت‌های عمومی بیرون اومده یا نه. مثلاً یه سری چیزا توی اون نقشه طرفداری خیلی با داده‌های زمین از نسخه‌های اولیه توسعه هم‌خونی داشت، چیزایی که اصلاً نباید بیرون می‌اومده.»
(یه نکته دیگه: راک‌استار اخیراً یه ویدیوی نقشه GTA 6 خیلی باورپذیر از سازنده‌های Dark Space رو حذف کرد، که قبلاً توی خبرنامه‌مون درباره‌ش بحث کردیم.)

بخش باحالش درباره رفتار NPCها و توانایی‌شون برای «به خاطر سپردن» کارای بازیکن بود. «این سیستم حافظه NPC خیلی عمیق‌تر از چیزیه که توی Red Dead Redemption 2 داشتن.

" آدما واقعاً تو رو به خاطر می‌سپارن. من توی یکی از تست‌هام توی یه محله کوچیک دوچرخه یه نفر رو دزدیدم، و دو روز بعد توی بازی، دوباره از همونجا رد شدم، اون منو دید، گوشیشو درآورد و شروع کرد به فیلم گرفتن. انگار دنیا هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنه "

نظر GTA VI O’Clock:

کی می‌دونه! همه‌چیز خیلی «واقعی» به نظر می‌رسه، ولی نمی‌شه تأییدش کرد، و یه سری از این اطلاعات ممکنه حتی اگه فقط به‌خاطر احتمال آماری درست از آب دربیان.

جالبش اینه که خیلی از این نظریه‌ها با بحث‌های گیم‌پلی که ما توی برنامه‌مون داشتیم هم‌خونی داره - پس، اگه بخوام یه کم خودستایی کنم - یا یکی داره گوش می‌ده، یا ذهن‌های بزرگ یه جور فکر می‌کنن، یا (بدیهیه) یه سری از این ایده‌ها فقط قدم‌های بعدی منطقی برای دنیای GTA هستن.

یه «لیک» دیگه که اخیراً اومده (ما فقط پیام‌رسانیم!) با جزئیات بیشتری درباره یه چرخه پویای روز/هفته/ماه حرف زده، که باعث می‌شه دنیا و NPCهاش واقعی‌تر رفتار کنن (مثلاً آخر هفته‌ها آدمای بیشتری توی ساحلن، آدما تی‌شرت کنسرت می‌پوشن وقتی یه گروه موسیقی به شهر میاد، و از این جور چیزا).

توی این مرحله، سخت می‌شه گفت کدوم حدس و گمان داره به واقعیت تبدیل می‌شه، یا شبکه‌های اجتماعی دارن خودشونو توی نبود اخبار مشخص جدید می‌خورن.

با اینکه وسوسه‌انگیزه که همه اینا رو یه‌جا رد کنیم، باید یادمون باشه که تقریباً خط اصلی داستان (و مکانیک‌های کلیدی گیم‌پلی) Red Dead Redemption 2 حدود دو سال قبل از عرضه بازی توی سال ۲۰۱۸ توی ردیت نشت کرده بود.

یه کاربر باهوش توی ردیت هر لیک بزرگ از کمپین Red Dead Redemption 2 رو بررسی کرده. یه لیست دست‌چین‌شده‌ست... ولی نشت‌های کلیدی با دقت ۶۰-۷۰ درصد درست بودن. پس اگه واقعاً می‌خوای GTA 6 رو بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای تجربه کنی... از ردیت دور بمون، دوستان.



بخش سوم پادکست:

«نمی‌دونم، اون چیز. اون جادو»
«نمی‌دونم، اون چیز. اون جادو»
«نمی‌دونم، اون چیز. اون جادو»

من همیشه شیفته این نقل‌قول توی تریلر اول GTA 5 از شخصیت اصلی، مایکل د سانتا، بودم.

«چرا اومدم اینجا؟ فکر کنم به‌خاطر آب‌وهوا بود، نمی‌دونم، اون چیز. اون جادو.»

اون چیز، اون جادو، همون چیزیه که بازی‌های راک‌استار رو از بقیه بالاتر می‌بره. توجه باورنکردنی به جزئیات، ایستر اگ‌های باحال و رازهای مخفی.

پس ما قراره هر خبرنامه رو با یه یادآوری کوچیک از اینکه چرا این‌قدر شیفته بازی‌های راک‌استاریم تموم کنیم، و این هفته...

یه عالمه عشق به لیوتا

این هفته داریم ادای احترام می‌کنیم به بازی مرحوم ری لیوتا توی نقش تامی ورستی توی GTA: Vice City، که همزمان سری GTA رو به یه جایگاه فرهنگی جدید برد و بذر این ایده رو توی ذهن مدیران ارشد راک‌استار کاشت که کار کردن با استعدادهای هالیوودی شاید ایده خوبی نباشه.

رئیس راک‌استار گیمز، سم هاوسر، توی یه شام چشم‌اندازش برای GTA: Vice City رو برای لیوتا توضیح داده بود، و لیوتا (با ادب) بهش گفته بود یه «دیوونه‌ی لعنتی»ه.

توی سال ۲۰۰۸، هاوسر به مجله معتبر بازی‌ها، Edge، گفته بود که لیوتا از حجم کار GTA: Vice City شاکی بوده و برای یه دنباله درخواست افزایش حقوق زیادی کرده بود. جواب راک‌استار چی بود؟ هاوسر گفته: «خب، چی می‌شه اگه ما فقط کاراکترت رو بکشیم؟»

اینجا ری لیوتا توی برنامه Conan O’Brien درباره تجربه‌هاش حرف می‌زنه: «باحال بود، فقط اونجا می‌شینی و به آدما فحش می‌دی.»

گزارش Wired درباره اینکه «هالیوودی شدن برای GTA آسون نبود» یه تصویر کمتر گل‌وبلبلی نشون می‌ده. توی یه جلسه اولیه بین لیوتا و توسعه‌دهنده‌ها، می‌گن که: «یهو لیوتا بدون هیچ دلیلی سرد شد و به اونا خیره شد.

«چرا دارین می‌خندین، لعنتی‌ها؟» یهو غرید. بچه‌ها یه نفس عمیق کشیدن. لیوتا خندید. «دارم سربه‌سرتون می‌ذارم!» گفت.»


پایان این هفته

این بود برای این هفته. اگه خبرنامه GTA VI O’Clock رو دوست داری، حتماً لینک عضویت رو با دوستای هم‌فکرت به اشتراک بذار. هفته بعد پنج‌شنبه ساعت ۶ عصر به وقت گرینویچ می‌بینمتون.
 
رکورد ما میخوایم چیکار بابا یه عکسی اسکرین شاتی چیزی تریلر هم نخواستیم
پستم کمی طولانیه ولی بخونید‌.
نمیدونم خبرها را پیگیری کردید یا نه ولی تیک تو تصمیم گرفته بازیاشو دو سه ماه مونده به عرضه بصورت فشرده مارکتینگ کنه. الان برای مافیا و بوردلندز هم همین قضیه اس.
این سیاست تبلیغاتی جدید قبول دارم برای طرفداران خیلی سخته ولی اینا تصمیمشون دیگه این شده‌ .
حرفشون کلا اینه که مثلا ما اگه یه اسکرین شات یا حتی تریلر میدادیم و دوباره چندماه وسطش خالی بمونه هیجان برای بازی کم میشه. زلنیک یجایی قبلا گفته بود هایپ نگه داشتن گیمرهای امروزی خیلی سخته و اصلا هم برای این قشر زیادم مهم نیست که مثلا یه اسکرین شات اومده .
اگه هم دقت کنی کل صنعت گیم اینطور شده. جدیدا میان یهو یه بازیو شدو دراپ میکنند. یا مثلا گوست او یوتی از زمان معرفی تا ریلیز فقط یکسال طول میکشه. خود مافیا همین اگوست پارسال معرفی شد و قراره اگوست امسالم ریلیز بشه اینم کلا یکسال. حتی بوردرلندز دقیقا یکسال از معرفی تا عرضه طول میکشه‌ . خلاصه که سیاست جدید کمپانی هاست.
الان برنامه اینه که اگر قرار شد مارکتینگ رو شروع کنند دیگه تا عرضه بازی رگباری اطلاعات و تریلر بیاد و خلاصه امان نمیدن که هایپ بازی تا ریلیز قشنگ در بالاترین سطح بمونه.

حالا در مورد راکستار علاوه بر چیزایی که بالا گفتم یه سری موارد دیگه هم هست که توضیح میدم.

دلیل اول به دلایل سیاسی , مارکتینگ قراره جمع و جور و سریع باشه که کمترین حساسیت ممکن از طرف سیاست مدارها بهش ایمپکت بزنه. حتی انتظار نداشته باشید تو تریلرهای بعدی مثلا مثل RDR2 بیان جزییات زیادی رو بگن . این حرفو دولوپر سابقشونم زده و فکر نمی‌کنم بازی تریلرهای زیادی داشته باشه. احتمالا یه تریلر دیگه که یهو دیدید ممکنه توش گیم‌پلی هم نشون بدن.
علتش اینه که ممکنه GTA 6 موارد ساختارشکنانه یا حساسیت زا داشته باشه پس خیلی هوشمندانه و محافظه کارانه باید محتوای بازیو نشون بدن که بتونن دوران حساس قبل از ریلیز رو سپری کنند.

دلیل دوم اینکه اونها از فروش و موفقیت GTA 6 بسیار مطمئن هستن، دقیقا برعکس GTA 5 و RDR2 که این اطمینان نه تنها وجود نداشت حتی احتمال شکست حتی تا یکسال قبل از عرضه هم بصورت داخلی تو استودیوها داده میشد.
بنابراین الان هیچ فورسی رو نیروهای شرکت نیست و نیازی به تبلیغات مداوم برای جلب اعتماد گیمرها هم نیست.

مثلا شما تصور کنید مشخص بشه رسما بازیگرای بازی کیا هستن یا مثلا فلان کارمند استودیو بیاد تو صفحه شخصیش راجب بازی حرفی بزنه. فکر می‌کنید چه فشاری روی اونها میارن.
من مطمئنم وقتش که برسه خود راکستار اونقدری اطلاعات میده که همه سیراب بشن.
ولی حساسیت جامعه رو هم نمیشه نادیده گرفت. همین الان کلی گرگ تو توییچ و یوتیوب منتظر نشستند یه چیزی از GTA 6 دربیاد که ازش یه داستان درست کنند و کلی ویوو بگیرند. دلیل این سکوت دیوانه وار راکستار فقط میتونه این باشه که نمیخواد بازی مارکتینگ بیفته دست این‌جور آدمها.
اصلا برای همین چیزا بود که از فوریه ۲۰۲۴ و لغو اون دور کاری ها یهو انگار درب های استودیو رو چند قفله کردن جوری سخت گرفتن که کسی مثل شرایر هم که چندتا سورس داشت تو راکستار دیگه چیزی راجب بازی ۴۰۰ روزه نگفته. در مورد این قضیه دوری بازیها از پاییز هم این قضیه واقعا درسته
کلا دقت کنید پاییز امسال تقریبا خالیه‌ و بازیهای زیادی هستن که به طرز عجیبی از پاییز فاصله گرفتن. شما به تجمع بازیها تو جولای ، اگوست و سپتامبر دقت کنید. حتی یوتی و کالاف جدید هم زیاد وارد پاییز نشدن و همون اولش تاریخ خوردن. ببینید چطوریه که سونی ماراتن و یوتی رو فقط با اختلاف ۹ روز عرضه میکنه یا مثلا ماراتن میاد دقیقا تو روز عرضه بوردرلندز عرضه میشه.
من حدسم اینه اگر بر فرض مثلا اگر قرار بود GTA بره برای سال بعد و تو پاییز نیاد هیچ دلیلی نداشت مافیا و بودرلندز نزدیک هم تو تابستون بیان خیلی راحت T2 ریلیز میکرد برای پاییز که خالی هم هست.

Doom: The Dark Ages - 15 may
Dune Awakening - 20 may
Lost soul aside - 30 may
Elden Ring Nightreign - 30 may
Mario Kart World - 5 june
MindsEye - 10 june
Death Stranding 2 - 26 june
Donkey Kong - 17 july
Silent Hill f - طبق شایعات july
Dying Light The Beast - August
Mafia: The Old Country - 8 August
MGS Delta - 28 August
Gears of War Collection - طبق شایعات August
Hell in us - 4 September
Borderlands 4 - 23 September
Ghost of Yotei - 2 october
New Call of Duty - طبق شایعات اوایل October
Ninja Gaiden 4 - پاییز ۲۰۲۵

عناوینی مثل The Outer Worlds 2 و Crismon Desert هم که هنوز تاریخ دقیق انتشار ندارند، احتمالا منتظر تایید رسمی تاریخ GTA 6 هستند که آنها هم در صورت نیاز فاصله عرضه خود از عرضه GTA 6 را حفظ کنند.

در مورد GTA 6 کلا معتقدم اگر اسکرین شات می‌دادن اتفاقا معلوم بود بازی میخواد تاخیر بخوره و اصلا خیلی وقت پیش تاخیر رو اعلام میکردن تا الان هم همه هضم میکردن این تاخیر رو ولی حالا که هیچی نمیگن پس معلومه برنامه دارن یهویی بترکونن.

آخرین حرف هم اینه که ۱۹ روز دیگه کنفرانس مالی تیک توعه دیگه اونجا چون اولین جلسه سهامداران در سال مالی جدیده پس دیگه اگر بازم‌ گفتن پاییز ۲۰۲۵ یعنی تموم و تاخیری در کار نیست.
 
آخرین ویرایش:
حالا چند روز آینده کنفرانس مالی تیک تو هست 0.0001% اگر تاخیری باشه اونجا میگن ولی این مصاحبه قبلی زلینک که هی میگفت قطعا مشخص کرد تاخیری در کار نیست. خصوصا این جیسون شرایر چند بار قبلا گفته بود تاخیر میخوره مطمئنم بخاطر ضایع کردن این هم شده تاخیر نمیخوره ،سر تریلر اول هم گویا شرایر یک لیکی کرده بود میخواستن تریلر اول رو هم تاخیر بزنن . فقط حال میکنم بازی اوایل پاییز منتشر بشه چنان پلیرهای این فیفا بریزن و الکترونیک آرتز حال اساسی به کلاسش وارد بشه .آخ آخ آخ 😀😃
 
یک کاربر ناشناس که ادعا می‌کند مدتی روی بازی GTA VI کار کرده، جزئیاتی از طراحی شخصیت‌ها، سیستم NPCها و برخی رویدادهای درون بازی را در یک پست Reddit فاش کرده است.



من روی GTA VI کار کردم؛ اینم چند نکته درباره طراحی اون.


این صد درصد تجربه واقعی منه، شوخی یا دروغ نیست. لطفاً این رو مثل یک شایعه نبینید چون واقعیه.


من با یک حساب کاربری موقت اینجا هستم. کمتر از یک سال روی GTA VI کار کردم و تاریخ‌ها یا وظایف خاصی رو به دلایل امنیتی نمی‌گم. از زمان انتشار بازی خبر ندارم. فقط می‌تونم درباره چیزهایی که بهشون دسترسی داشتم حرف بزنم — نه کارهایی که مستقیماً روشون کار کردم — تا ریسک شخصی رو کم کنم.


یکی از تیم‌هایی که به صورت غیرمستقیم باهاشون در تماس بودم تیم طراحی شخصیت بود، که مقداری هم با طراحی دنیای بازی هم‌پوشانی داشت. توی اون بازه‌ی زمانی، همکاری بین تیم‌ها باعث شد تا جهت طراحی کلی بازی به سمت مثبت و متفاوتی بره که چند ماه طول کشید. نمی‌تونم خیلی چیزها رو فاش کنم، ولی می‌تونم اطلاعات کلی درباره طراحی شخصیت‌ها و دنیای بازی بدم.


برخی تیم‌ها روی NPCهایی کار می‌کردن که بر اساس فصل یا رویدادها ظاهر می‌شن. مثلاً تراکم شخصیت‌ها در مکان‌هایی مثل ساحل یا مرکز شهر بسته به روز هفته فرق می‌کنه. دوشنبه‌ها تعداد NPC در ساحل کمتره، اما آخر هفته‌ها بیشتر می‌شن، که این با ترافیک معمولی آخر هفته‌ها هماهنگه. این منطق در بخش‌های مختلف نقشه بازی صدق می‌کنه.


بعضی NPCها یا توریست‌ها فقط توی روزهای خاص یا بازه‌های مشخصی ظاهر می‌شن. من طرح‌هایی دیدم با برچسب‌هایی مثل:

"Vespucci Beach tourists" (توریست‌های ساحل وسپوچی)،

"San Fierro tourists" (توریست‌های سن فیرو)،

"Algonquin Tourist Event 1 & 2" (رویداد توریستی الگونکوین ۱ و ۲)،

"Conference Visitors" (بازدیدکنندگان کنفرانس)

و "Beach Goers" (مردم ساحل‌رو).


جالب‌ترین چیزی که دیدم مربوط به اعضای گروه‌های خلافکار لس‌سانتوس بود — نسخه‌های مختلفی با برچسب‌های "LS gang member variation 1، 2 و 3". به نظر می‌اومد که این‌ها به مأموریت‌های سبک Freaks and Strangers مربوط می‌شن که در بازه‌های زمانی خاص فعال می‌شن.

همچنین دیدم بعضی از NPCها فقط در تعطیلات آخر هفته با لباس‌های ساحلی میان و بقیه‌ی هفته با لباس رسمی یا کاری. برچسب‌هایی مثل:

"NPC_00172 – Beach Attire" و "NPC_00172 – Work Attire". احتمالاً نسخه‌های بیشتری هم برای بعضی NPCها وجود داره.


قراره رویدادها و کنسرت‌های درون بازی هم باشه که توریست‌ها در اون‌ها تی‌شرت‌های مخصوص می‌پوشن، مشابه واقعیت — مثل کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها و موارد مشابه. می‌دونم که برای این دسته از NPCها طراحی ویژه وجود داره.


برای طراحی محیط و جزئیات، از کانال‌های یوتیوبی مثل CharlieBo، FloridaHoodBlogs، Walks و Wallstreet Excursion Tours 4K Walk به عنوان منابع الهام استفاده شد.

این ویدیوها کمک کردن تا رفتار محیطی بازی بیشتر با واقعیت دنیای واقعی هم‌خوانی داشته باشه. این منابع بعد از ساخت بخش زیادی از نقشه به کار گرفته شدن تا یک لایه جزئیات اضافه بشه. تیم از عکس‌ها و ویدیوهای واقعی خودشون هم استفاده کرد، ولی این کانال‌ها هم تأثیر داشتن.


همچنین می‌دونم که ویدیوهای دوربین بدن پلیس (Body Cam) هم برای طراحی بعضی رویدادها به عنوان مرجع استفاده شده.


همین بود. زمان
انتشار بازی رو نمی‌دونم،

هیچ اطلاعاتی هم در این مورد ندارم.

View attachment 375759
یارو تستره یه سری اطلاعات جدید داد:

- محموله‌ها و کانتینرهای حمل‌ونقل توی اسکله‌ها رو می‌تونی بشکنی و وسایل داخلشون رو بدزدی، و می‌تونی این وسایل رو به بازار سیاه، یا کسایی که توی گوشیت داری و ممکنه علاقه‌مند باشن بفروشی.

- ایستگاه‌های مترو همشون به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی قابل استفاده‌ان، و حتی می‌تونی با هواپیما توی شهر به مناطق دیگه پرواز کنی.


- سوپریات‌ها (قایق های بزرگ تفریحی) این بار واقعاً قابل راندن هستن، نه مثل GTA 5 که فقط ثابت بودن.

- یه سری مینی‌گیم مثل بیلیارد و بولینگ برگشتن، و مینی گیم های جدید زیاد دیگه ای هم هست. حتی می‌تونی یه سری مینی‌گیم‌ها رو توی گوشیت دانلود کنی و بازی کنی و با دوستات امتیازاتت رو مقایسه کنی.

- گوشی یه اپلیکیشن پیام‌رسانی ناشناس داره که مخصوص معامله‌های بازار سیاه و تماس‌های مشکوکه، هویت و موقعیتت رو مخفی می‌کنه و برای یه سری مأموریت‌ها، معاملات، و ارتباط با آدما توی کسب‌وکارات استفاده می‌شه (مثل دارک وب)

- مثل RDR2، هر کانتی یه اداره پلیس جداگونه داره. این اداره‌ها می‌تونن با هم ارتباط برقرار کنن، پس اگه توی یه منطقه جرمی مرتکب بشی و به یه منطقه دیگه فرار کنی، ممکنه اون اداره جدید از قبل توی حالت آماده‌باش باشه .

- موسیقی های بازی یکی از محرمانه‌ترین بخش‌های بازی بود. موقع تست، همه موسیقی‌ها هنوز از GTA 5 بود. هیچ ایستگاه یا آهنگ جدیدی توی نسخه‌های تستمون نبود.

- توی حالت تک‌نفره می‌تونی کسب‌وکار داشته باشی، چه قانونی چه غیرقانونی.
این کسب‌وکارا شبیه GTA 5 Online کار می‌کنن، با امکان ارتقا، درآمد، و مأموریت‌های اختیاری.

- حالت اول‌شخص هم داره و خیلی بیشتر قابل تنظیمه. دیگه مثل GTA 5 محدود نیست. وقتی توی ماشین توی حالت اول‌شخصی، بیشتر HUD حالت سوم‌شخص غیبش می‌زنه، چون چیزایی مثل سرعت، GPS، و رادیو همشون توی داشبورد ماشین قابل دیدنن.

- صدای سلاح‌ها فوق‌العاده‌ست. صدای موتور ماشین‌ها و اگزوزها هم همین‌طور. عوض کردن اگزوز واقعاً صدا رو کلی تغییر می‌ده.

- همه‌چیز انگار از صفر ساخته شده. راستش، حس GTA 5 یا GTA 4 یا هیچ کدوم از قبلی‌ها رو نداره. انگار اونا بهترین چیزای همه بازی‌های قبلی رو گرفتن و یه سطح خیلی بالاتر بردنش.

- همون‌طور که قبلاً گفتم، این بازی حتی برای خود راک‌استار هم در آینده سخت می‌تونه شکست داده بشه چه برسه به بقیه سازنده ها‌ . خیلی عمیق و نسل بعدیه، چیزیه که می‌تونن به‌راحتی برای ۲۰ سال آینده روش کار کنن. به نظرم دیوونگیه اگه بعداً داستان‌های بیشتری به‌عنوان DLC اضافه نکنن، همون کاری که برای GTA 4 کردن.

-در مورد مناطق بازی مثل فرودگاه، خودم شخصاً فضای داخلی فرودگاه رو موقع تست بازی ندیدم، ولی می‌دونم توی بازی هست و فقط یه چیز پس‌زمینه‌ای نیست. از حرفای بقیه شنیدم که کار می‌کنه و عمق داره.

- همین‌طور درباره مراکز خرید و جاهای بزرگ سرپوشیده مثل سوپرمارکت‌ها، بعضیا واقعاً قابل گشتنن و فقط یه دکور نیستن.

- درباره چیزایی مثل موزه‌ها یا جاهایی شبیه ناسا، قطعاً یه سری جاها هستن که شبیه این‌جور مکان‌های معروفن، ولی من توی مدت زمانی که اونجا بودم همه‌چیز رو نگشتم. با این حال، دنیا به نظرم به اندازه کافی بزرگ می‌اومد که این‌جور چیزا توش جا بشه. چیزی شبیه دیزنی‌ورلد ندیدم، ولی یه سری مناطق شبیه پارک تفریحی و جاذبه‌های بزرگ و باز هستن که خیلی پرجزئیاتن. همه‌چیز لایه‌لایه طراحی شده که حس کنی واقعاً توی این ایالت Leonida زندگی می‌کنی.

- فضاهای داخلی قابل ورود یه پیشرفت بزرگ نسبت به بازی‌های قبلیه. بعضی از فضاهای داخلی خیلی پرجزئیاتن، بعضیا هم بیشتر کاربردی‌ان.

- سیستم "Greet/ Antagonize" برگشته و یه کم گسترش پیدا کرده. بسته به موقعیت، گزینه‌های مختلفی داری، و NPCها با گذر زمان یادشون می‌مونه که چطور باهاشون رفتار کردی.

- درباره جیسون و لوسیا، یه "معیار رابطه" مثل سیستم آنر در ،RDR2 بینشون نیست، ولی قطعاً دینامیک بینشون بسته به کارا و انتخابایی که توی مأموریت‌ها می‌کنی تغییر می‌کنه.
 
یه سوال . یه سری شایعات بود که میگفتن پول بازی میشه بصورت واقعی فروخت و به دلار و... تبدیل کرد آیا راسته یا چمیدونم قابل انتقال به کاربر های دیگه هست
چنین چیزی اون اوایل توسط تام هندرسون مطرح شد ولی بعدا توسط خودش کاملا رد شد.
 
یارو تستره یه سری اطلاعات جدید داد:

- محموله‌ها و کانتینرهای حمل‌ونقل توی اسکله‌ها رو می‌تونی بشکنی و وسایل داخلشون رو بدزدی، و می‌تونی این وسایل رو به بازار سیاه، یا کسایی که توی گوشیت داری و ممکنه علاقه‌مند باشن بفروشی.

- ایستگاه‌های مترو همشون به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی قابل استفاده‌ان، و حتی می‌تونی با هواپیما توی شهر به مناطق دیگه پرواز کنی.


- سوپریات‌ها (قایق های بزرگ تفریحی) این بار واقعاً قابل راندن هستن، نه مثل GTA 5 که فقط ثابت بودن.

- یه سری مینی‌گیم مثل بیلیارد و بولینگ برگشتن، و مینی گیم های جدید زیاد دیگه ای هم هست. حتی می‌تونی یه سری مینی‌گیم‌ها رو توی گوشیت دانلود کنی و بازی کنی و با دوستات امتیازاتت رو مقایسه کنی.

- گوشی یه اپلیکیشن پیام‌رسانی ناشناس داره که مخصوص معامله‌های بازار سیاه و تماس‌های مشکوکه، هویت و موقعیتت رو مخفی می‌کنه و برای یه سری مأموریت‌ها، معاملات، و ارتباط با آدما توی کسب‌وکارات استفاده می‌شه (مثل دارک وب)

- مثل RDR2، هر کانتی یه اداره پلیس جداگونه داره. این اداره‌ها می‌تونن با هم ارتباط برقرار کنن، پس اگه توی یه منطقه جرمی مرتکب بشی و به یه منطقه دیگه فرار کنی، ممکنه اون اداره جدید از قبل توی حالت آماده‌باش باشه .

- موسیقی های بازی یکی از محرمانه‌ترین بخش‌های بازی بود. موقع تست، همه موسیقی‌ها هنوز از GTA 5 بود. هیچ ایستگاه یا آهنگ جدیدی توی نسخه‌های تستمون نبود.

- توی حالت تک‌نفره می‌تونی کسب‌وکار داشته باشی، چه قانونی چه غیرقانونی.
این کسب‌وکارا شبیه GTA 5 Online کار می‌کنن، با امکان ارتقا، درآمد، و مأموریت‌های اختیاری.

- حالت اول‌شخص هم داره و خیلی بیشتر قابل تنظیمه. دیگه مثل GTA 5 محدود نیست. وقتی توی ماشین توی حالت اول‌شخصی، بیشتر HUD حالت سوم‌شخص غیبش می‌زنه، چون چیزایی مثل سرعت، GPS، و رادیو همشون توی داشبورد ماشین قابل دیدنن.

- صدای سلاح‌ها فوق‌العاده‌ست. صدای موتور ماشین‌ها و اگزوزها هم همین‌طور. عوض کردن اگزوز واقعاً صدا رو کلی تغییر می‌ده.

- همه‌چیز انگار از صفر ساخته شده. راستش، حس GTA 5 یا GTA 4 یا هیچ کدوم از قبلی‌ها رو نداره. انگار اونا بهترین چیزای همه بازی‌های قبلی رو گرفتن و یه سطح خیلی بالاتر بردنش.

- همون‌طور که قبلاً گفتم، این بازی حتی برای خود راک‌استار هم در آینده سخت می‌تونه شکست داده بشه چه برسه به بقیه سازنده ها‌ . خیلی عمیق و نسل بعدیه، چیزیه که می‌تونن به‌راحتی برای ۲۰ سال آینده روش کار کنن. به نظرم دیوونگیه اگه بعداً داستان‌های بیشتری به‌عنوان DLC اضافه نکنن، همون کاری که برای GTA 4 کردن.

-در مورد مناطق بازی مثل فرودگاه، خودم شخصاً فضای داخلی فرودگاه رو موقع تست بازی ندیدم، ولی می‌دونم توی بازی هست و فقط یه چیز پس‌زمینه‌ای نیست. از حرفای بقیه شنیدم که کار می‌کنه و عمق داره.

- همین‌طور درباره مراکز خرید و جاهای بزرگ سرپوشیده مثل سوپرمارکت‌ها، بعضیا واقعاً قابل گشتنن و فقط یه دکور نیستن.

- درباره چیزایی مثل موزه‌ها یا جاهایی شبیه ناسا، قطعاً یه سری جاها هستن که شبیه این‌جور مکان‌های معروفن، ولی من توی مدت زمانی که اونجا بودم همه‌چیز رو نگشتم. با این حال، دنیا به نظرم به اندازه کافی بزرگ می‌اومد که این‌جور چیزا توش جا بشه. چیزی شبیه دیزنی‌ورلد ندیدم، ولی یه سری مناطق شبیه پارک تفریحی و جاذبه‌های بزرگ و باز هستن که خیلی پرجزئیاتن. همه‌چیز لایه‌لایه طراحی شده که حس کنی واقعاً توی این ایالت Leonida زندگی می‌کنی.

- فضاهای داخلی قابل ورود یه پیشرفت بزرگ نسبت به بازی‌های قبلیه. بعضی از فضاهای داخلی خیلی پرجزئیاتن، بعضیا هم بیشتر کاربردی‌ان.

- سیستم "Greet/ Antagonize" برگشته و یه کم گسترش پیدا کرده. بسته به موقعیت، گزینه‌های مختلفی داری، و NPCها با گذر زمان یادشون می‌مونه که چطور باهاشون رفتار کردی.

- درباره جیسون و لوسیا، یه "معیار رابطه" مثل سیستم آنر در ،RDR2 بینشون نیست، ولی قطعاً دینامیک بینشون بسته به کارا و انتخابایی که توی مأموریت‌ها می‌کنی تغییر می‌کنه.
حسم میگه طرف دروغ نمیگه و حرفاش راسته
اخ که داره راکستار چی میپزه
 
این نسخه نه تنها داره استاندارد های جدیدی تو مدیوم گیم تعریف میکنه بلکه سرگرمی رو داره معنای کلمه شو جابجا میکنه
کوچکترین جزئیاتی که رعایت شده برای گیمرهای قدیمی نه تنها آرزو بلکه رویا بوده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or