Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
جیسون و لوسیا

این قسمت:
لعنتی ، بدجور به پول نیاز داریم!!!

View attachment 375429


توی گرمای شرجی وایس سیتی، جیسون و لوسیا توی یه آپارتمان مخروبه توی Little Havana تو غرب وایس سیتی روی یه مبل پاره‌پاره نشسته‌ن. صدای کولر خراب که فقط هوای گرم پخش می‌کنه، با صدای موتور عبور قایق‌ها از کانال نزدیک آپارتمان قاطی شده.
روی میز جلوی‌شون یه قبض برق پرداخت‌نشده، یه بسته سیگار خالی، و یه تفنگ قدیمی که انگار سال‌هاست شلیک نکرده، پیداست.
جیسون با یه تی‌شرت سفید پاره داره عرقش رو پاک می‌کنه، و لوسیا با یه تاپ و شلوار داره به سقف زل زده، انگار داره نقشه‌ای تو سرش می‌کشه.

( این لوکیشن شبیه اون قسمتی هست که توی لیک ها ۲۰۲۲ تو اون کلبه دیدیم ، همون لوکیشنی که تو صحنه آخر تریلر اول، لوسیا از جیسون میپرسه: اعتماد داری؟ )

چند ماه پیش، زندگی‌شون یه جور دیگه بود. لوسیا یه رقاصه توی کلوب‌های شبانه Ocean Drive بود، ولی وقتی باند مواد مخدر صاحب کلوب رو زیر فشار گذاشت، لوسیا گیر افتاد و مجبور شد برای زنده موندن یه معامله خطرناک رو به هم بزنه. جرم این بدشانسی لوسیا این بود که سه ماه به زندان افتاد.

جیسون یه راننده سابق ماشین‌های مسابقه‌ای توی جاده‌های غیرقانونی Everglades بود، ولی وقتی یکی از رئیس‌های محلی شرط‌بندی سرش کلاه گذاشت، ماشینش رو از دست داد و حالا بدهی بالایی به یه رباخوار داره.

سرنوشت این دوتا رو توی یه شب پرآشوب توی یه بار کنار Vice Docks به هم گره زد، جایی که جیسون از لوسیا جلوی یه گنگستر مست دفاع کرد. از اون شب، اونا به هم تکیه کردن، نه فقط چون عاشق هم شدن، بلکه چون می‌دونن تنهایی نمی‌تونن از این باتلاق جرم و بدبختی وایس سیتی جون سالم به در ببرن.

حالا، پولشون تموم شده. آخرین چند دلارشون رو خرج بنزین کردن تا بتونن از دست یه طلبکار فرار کنن. لوسیا می‌دونه که اگه یه قدم دیگه اشتباه بردارن، یا گیر پلیس می‌افتن یا بدتر، یکی از باندهای وایس سیتی حسابشون رو می‌رسه. یه کار مهم پیش رو دارن: یه دوست قدیمی لوسیا، که توی یه معامله مواد گیر کرده، نیاز به پول داره تا از وایس سیتی فرار کنه، و لوسیا قول داده کمکش کنه. اما جیبشون خالیه، و زمان داره تند تند می‌گذره.

لوسیا از جیسون می‌خواد که سیگارش رو بندازه و به حرفاش گوش بده. با یه لبخند شیطنت‌آمیز، ولی چشمای پر از عزم، می‌گه:

«جیسون، ما دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم. این شهر ما رو می‌خواد له کنه، ولی من نمی‌ذارم. بیا یه حرکت بزرگ بزنیم. یه سرقت، درست مثل اون داستانای قدیمی که تو فیلما تعریف می‌کنن. بانی و کلاید، شنیدی؟ ما هم می‌تونیم اونا باشیم.»

جیسون اول یه کم جا می‌خوره، ولی بعد می‌خنده و می‌گه:

«دختر تو دیوونه‌ای، نکنه باز میخوای بری زندان؟؟ ولی بگو ببینم چی تو سرته.»

لوسیا انگشتاش رو می‌شمره و از روی نقشه چهار جا رو پیشنهاد می‌ده:

- یه کافه کوچیک نزدیک باتلاق‌های Everglades Edge، به اسم Gator’s Dive Bar.

«اونجا هیچ‌کس جز چندتا قاچاقچی مست نیست. پولش کمه، ولی راحت می‌تونیم دربریم.»

- یه بانک بزرگ توی Downtown Vice City، به اسم Vice Bank

«اگه جراتشو داری، می‌تونیم یه عالمه پول به جیب بزنیم. ولی باید حسابی آماده بشیم، چون پلیس اونجا مثل سایه‌ست.»

- یه پمپ بنزین کنار جاده توی Vice Docks، به اسم Globe Oil Gas Station.

«نه خیلی خطرناکه، نه خیلی بی‌ارزش. یه حرکت سریع می‌زنیم و تموم.»

- یه کلاب پر زرق‌وبرق توی Ocean Drive، به اسم Malibu

«جیسون من اونجارو خوب میشناسم اونجا پر از پول نقده، جیسون. ولی باید تیز باشیم، چون نگهباناش شوخی ندارن.»

لوسیا به جیسون نگاه می‌کنه و می‌گه:

«خب، کدومشو انتخاب می‌کنی؟»

حالا نوبت ماست که در نقش جیسون تصمیم بگیریم کدوم سرقت رو انجام بدیم.
دوربین نقشه رو نشون میده و هر چهار لوکیشن رو نقشه نشون داده میشه . باید انتخاب کنیم اما صبر کن نباید بی گدار به آب زد بذار ببینیم شرایط هر کدوم از این سرقت ها چطوریه:


----------------------------------------------

View attachment 375430

1. یه کافه کوچیک تو منطقه Everglades Edge که یه محل کوچیک و کثیف توی لبه‌های باتلاق‌ های اطراف وایس سیتی قرار داره. این کافه یه جای محبوب برای قاچاقچی‌های محلی و راننده‌های کامیونه که بعد از کار میان اینجا غذا و مشروب بخورن. محیطش پر از بوی باتلاق و صدای قورباغه‌هاست، و یه تابلوی نئونی با یه تمساح روش داره که نصفش سوخته.

بعد از تحقیقات اولیه این برآورد جیسون و لوسیا از این هدفه:

- سطح سختی: ساده
- پول: کم حدود ۵,۰۰۰ دلار
- مزایا: این کافه از ایستگاه پلیس خیلی دوره چون توی منطقه باتلاقیه و فرار کردن ازش آسونه، چون می‌تونی با یه قایق بادی از باتلاق فرار کنی. فاصله تا ایستگاه پلیس خیلی دور حدود ۲۰ دقیقه با ماشین، چون جاده‌ها پر از گل‌ولای باتلاقیه. قبلش اونجارو چک کردیم دوربین مدار بسته نداره نیازی به ماسک زدن نیست.
- چالش‌ها: صاحب رستوران یه شاتگان قدیمی داره و اگه بفهمه داری سرقت می‌کنی، ممکنه شلیک کنه. بعضیا از مشتری‌ها هم مستن و ممکنه باهات درگیر بشن، ولی تعدادشون کمه (حدود ۳-۴ نفر).


----------------------------------------------

View attachment 375431

2. یه بانک مدرن در منطقه Downtown Vice City توی قلب وایس سیتی قرار داره. این بانک توی یه خیابون شلوغ با آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای و ترافیک سنگین قرار گرفته.

- سطح سختی: خیلی سخت
- پول: خیلی زیاد حدود ۵۰۰,۰۰۰ دلار
- مزایا: این بانک پول خیلی زیادی داره، چون توی یه منطقه تجاریه و مشتریای ثروتمندی مثل تاجرای مواد و سرمایه‌دارای وایس سیتی ازش استفاده می‌کنن.
نکات مهم حتما باید ماسک بزنیم. قبلش جلیقه ضد گلوله و چندتا اسلحه نیمه خودکار بخریم.
- چالش‌ها: بانک سیستم امنیتی پیشرفته‌ای داره: نگهبانای مسلح، دوربین‌های مداربسته، و یه گاوصندوق که برای باز کردنش باید یه کد رو هک کنی. اگه زنگ خطر به صدا دربیاد، پلیس توی کمتر از ۳ دقیقه می‌رسه، چون ایستگاه پلیس خیلی نزدیکه. فرار کردن هم سخت‌تره، چون خیابون‌ها شلوغن و ممکنه توی ترافیک گیر کنی. ریسک این ماموریت خیلی بالاست اتنخاب با جیسونه باید فکر کنید اگر شکست بخورید عواقبی براتون داره.
- فاصله تا ایستگاه پلیس:خیلی نزدیک حدود ۲-۳ دقیقه با ماشین.


----------------------------------------------


View attachment 375432

3. یه پمپ بنزین تو منطقه Vice Docks که یه منطقه صنعتی توی وایس سیتی هست قرار داره. این منطقه پر از انبارها، جرثقیل‌ها، و کشتی‌های باریه. پمپ بنزین یه مغازه کوچک کنارش داره که سیگار، نوشیدنی، و تنقلات می‌فروشه، و یه تابلوی قدیمی روش داره که شب‌ها با نور نئون روشن می‌شه.

- سطح سختی: متوسط
- پول:متوسط حدود ۲۰,۰۰۰ دلار
- مزایا: این پمپ بنزین توی یه منطقه صنعتیه، پس شب‌ها خلوت‌تره و تعداد مشتری‌ها کمه حدود ۱-۲ نفر. یه راه فرار سریع هم داره، چون می‌تونی از یه جاده فرعی کنار بندر فرار کنی.
- چالش‌ها: کارمند پمپ بنزین یه تفنگ کمری زیر پیشخون داره و اگه تهدیدش کنی، ممکنه شلیک کنه. اگه سرقت طول بکشه، ممکنه یه کامیون‌دار که برای سوخت‌گیری اومده باهات درگیر بشه. ایستگاه پلیس هم نسبتاً نزدیکه.
- فاصله تا ایستگاه پلیس: متوسط حدود ۵ دقیقه با ماشین .یه دوربین مدار بسته داره بهتره قبل از عملیات اونو از کار بندازیم.

----------------------------------------------


View attachment 375433

4. کلاب معروف Malibu در بلوار Ocean Drive

یه کلاب که مردم میان اونجا قمار می‌کنن و مشروب می‌خورن و میرقصن ، جایی پر زرق‌وبرق پر از نورهای نئونی، موسیقی بلند، و مشتریای ثروتمنده که دارن شرط‌بندی می‌کنن. یه تابلوی بزرگ با یه نخل نئونی داره و داخلش پر از ماشین‌های اسلات و میزهای پوکره.
- سطح سختی: سخت
- پول: زیاد حدود ۱۰۰,۰۰۰ دلار
- مزایا: این کلاب پول نقد زیادی داره، چون مشتریاش ثروتمندن و هر شب کلی پول خرج می‌کنن. یه خروجی مخفی از پشت آشپزخونه قمارخونه هم داره که می‌تونی برای فرار ازش استفاده کنی.
- چالش‌ها: کلاب نگهبانای خصوصی داره که مسلح به باتوم و تفنگ کمری هستن. جمعیت زیاده حدود ۱۰ نفر مشتری توی سالن، اگه سر و صدا راه بندازی، ممکنه درگیری بزرگ بشه. ایستگاه پلیس هم توی وایس سیتی بیچ نسبتاً نزدیکه حدود ۴ دقیقه با ماشین. اونجا پر دوربینه و پر آدم احتمال یه فاجعه هم هست. حین سرقت دیالوگ‌هایی که با NPC ها انتخاب میکنیم خیلی باید با دقت انتخاب بشن. یه جایی ممکنه نیاز باشه تهدید بیشتری بکنیم یه جایی کمتر نیازه. وقتی عملیات شروع میشه یه کانتر میاد بالای صفحه که زمان رسیدن پلیس رو بهمون میگه.

انتخاب شما کدومه؟؟
تا ابد کلاب ملیبو
 
یک کاربر ناشناس که ادعا می‌کند مدتی روی بازی GTA VI کار کرده، جزئیاتی از طراحی شخصیت‌ها، سیستم NPCها و برخی رویدادهای درون بازی را در یک پست Reddit فاش کرده است.



من روی GTA VI کار کردم؛ اینم چند نکته درباره طراحی اون.


این صد درصد تجربه واقعی منه، شوخی یا دروغ نیست. لطفاً این رو مثل یک شایعه نبینید چون واقعیه.


من با یک حساب کاربری موقت اینجا هستم. کمتر از یک سال روی GTA VI کار کردم و تاریخ‌ها یا وظایف خاصی رو به دلایل امنیتی نمی‌گم. از زمان انتشار بازی خبر ندارم. فقط می‌تونم درباره چیزهایی که بهشون دسترسی داشتم حرف بزنم — نه کارهایی که مستقیماً روشون کار کردم — تا ریسک شخصی رو کم کنم.


یکی از تیم‌هایی که به صورت غیرمستقیم باهاشون در تماس بودم تیم طراحی شخصیت بود، که مقداری هم با طراحی دنیای بازی هم‌پوشانی داشت. توی اون بازه‌ی زمانی، همکاری بین تیم‌ها باعث شد تا جهت طراحی کلی بازی به سمت مثبت و متفاوتی بره که چند ماه طول کشید. نمی‌تونم خیلی چیزها رو فاش کنم، ولی می‌تونم اطلاعات کلی درباره طراحی شخصیت‌ها و دنیای بازی بدم.


برخی تیم‌ها روی NPCهایی کار می‌کردن که بر اساس فصل یا رویدادها ظاهر می‌شن. مثلاً تراکم شخصیت‌ها در مکان‌هایی مثل ساحل یا مرکز شهر بسته به روز هفته فرق می‌کنه. دوشنبه‌ها تعداد NPC در ساحل کمتره، اما آخر هفته‌ها بیشتر می‌شن، که این با ترافیک معمولی آخر هفته‌ها هماهنگه. این منطق در بخش‌های مختلف نقشه بازی صدق می‌کنه.


بعضی NPCها یا توریست‌ها فقط توی روزهای خاص یا بازه‌های مشخصی ظاهر می‌شن. من طرح‌هایی دیدم با برچسب‌هایی مثل:

"Vespucci Beach tourists" (توریست‌های ساحل وسپوچی)،

"San Fierro tourists" (توریست‌های سن فیرو)،

"Algonquin Tourist Event 1 & 2" (رویداد توریستی الگونکوین ۱ و ۲)،

"Conference Visitors" (بازدیدکنندگان کنفرانس)

و "Beach Goers" (مردم ساحل‌رو).


جالب‌ترین چیزی که دیدم مربوط به اعضای گروه‌های خلافکار لس‌سانتوس بود — نسخه‌های مختلفی با برچسب‌های "LS gang member variation 1، 2 و 3". به نظر می‌اومد که این‌ها به مأموریت‌های سبک Freaks and Strangers مربوط می‌شن که در بازه‌های زمانی خاص فعال می‌شن.

همچنین دیدم بعضی از NPCها فقط در تعطیلات آخر هفته با لباس‌های ساحلی میان و بقیه‌ی هفته با لباس رسمی یا کاری. برچسب‌هایی مثل:

"NPC_00172 – Beach Attire" و "NPC_00172 – Work Attire". احتمالاً نسخه‌های بیشتری هم برای بعضی NPCها وجود داره.


قراره رویدادها و کنسرت‌های درون بازی هم باشه که توریست‌ها در اون‌ها تی‌شرت‌های مخصوص می‌پوشن، مشابه واقعیت — مثل کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها و موارد مشابه. می‌دونم که برای این دسته از NPCها طراحی ویژه وجود داره.


برای طراحی محیط و جزئیات، از کانال‌های یوتیوبی مثل CharlieBo، FloridaHoodBlogs، Walks و Wallstreet Excursion Tours 4K Walk به عنوان منابع الهام استفاده شد.

این ویدیوها کمک کردن تا رفتار محیطی بازی بیشتر با واقعیت دنیای واقعی هم‌خوانی داشته باشه. این منابع بعد از ساخت بخش زیادی از نقشه به کار گرفته شدن تا یک لایه جزئیات اضافه بشه. تیم از عکس‌ها و ویدیوهای واقعی خودشون هم استفاده کرد، ولی این کانال‌ها هم تأثیر داشتن.


همچنین می‌دونم که ویدیوهای دوربین بدن پلیس (Body Cam) هم برای طراحی بعضی رویدادها به عنوان مرجع استفاده شده.


همین بود. زمان
انتشار بازی رو نمی‌دونم،

هیچ اطلاعاتی هم در این مورد ندارم.

1000015397.jpg
 
مقاله جدید امروز، به بررسی پتنت های پیشین که در سالهای قبل توسط Take Two و راکستار ثبت شده ، اختصاص داره . این پنتت ها اطلاعات شگفت‌انگیز و جدیدی درباره GTA 6 به ما میده.


Screenshot_20250423_093127_Chrome.jpg

اضافه کردن این پتنت ها به اطلاعات قبلی که ما از شایعات و گزارشات قبلی مثل مقالات جیسون شرایر و تام هندرسون داریم، همچنین لیکهای ۲۰۲۲ و سپس خود تریلر اول ، همگی به ما دید عمیق تری از نوآوری‌هایی قراره GTA 6 برای بازی‌های جهان‌باز بیاره از انیمیشن‌های واقعی گرفته تا NPCهای هوشمند و کلی چیز دیگه میده.

maxresdefault (18).jpg

این نوآوری ها این رو نشون می‌ده که GTA 6 قراره یک انقلاب واقعی توی سبک بازی‌های جهان‌باز باشه و مثل همیشه راکستار داره آماده می‌شه تا با گرافیک و مکانیک‌های گیم‌پلی که تا حالا ندیدیم، ما رو غافلگیر کنه.

این پتنت‌ها جزئیاتی رو نشون می‌دن که چطور بازی جدید راکستارگیمز می‌تونه انتظارات ما از یه بازی توی این سری رو کاملاً عوض کنه و یه سطح جدید از واقع‌گرایی رو بهمون نشون بده.



۱. انیمیشن های پیشرفته NPC ها در GTA 6

maxresdefault (19).jpg


با پتنت US 11,620,781 B1 به اسم «سیستم و روش برای حرکت شخصیت‌های مجازی» عنوان GTA 6 قراره یه تغییر بزرگ توی نحوه حرکت شخصیت‌ها ایجاد کنه.

به‌جای اینکه مثل GTA 5 از انیمیشن‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده استفاده کنه، این بازی از تکنولوژی جدید «بلوک‌های ساختاری» برای خلق انیمیشن استفاده می‌کنه که به‌صورت خودکار با موقعیت تطبیق پیدا می‌کنن.

این یعنی اگه یه شخصیت زخمی باشه، ممکنه لنگ بزنه، یا اگه با باد شدید روبه‌رو بشه، حالت بدنش به‌صورت پویا تغییر می‌کنه، نه اینکه مثل قبل یه انیمیشن از پیش آماده پخش بشه . این میتونه نوعی انقلاب در زمینه انیمشین ها و فیزیک بدنی کرکترها باشه و بشدت بر تجربه پلیر و حس غوطه وری در بازی تاثیر مثبت میگذارد.



۲. پتنت NPC ها با رفتار های داینامیک

IMG_20250422_225932_949.jpg


پتنت US 20250095261A1 با عنوان «تغییر مسیر انیمیشن‌ها به‌صورت بلادرنگ» یه نوآوری مهم آورده:

سیستمی که اجازه می‌ده انیمیشن ها برای مدل‌های مختلف NPC ها خودش را تطبیق بده، بدون اینکه لازم باشه برای هر نوع بدن یه نسخه جداگونه ساخته بشه .

حالا شخصیت‌هایی با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف می‌تونن یه کار رو به‌صورت طبیعی انجام بدن. یعنی فرقی نمی‌کنه شخصیت قدبلند، کوتاه، لاغر یا تنومند باشه، همه‌شون حرکت‌های طبیعی و متناسب با بدنشون دارن. این NPC ها بسته به مقیم و زمانی که قرار دارند رفتارهای متفاوت نشان میدهند.

رفتار NPC ها در کلاب های شبانه با NPC هایی که برای آفتاب گرفتن به لب ساحل رفته اند متفاوت است.
این NPC ها نسبت به محیطی که قرار دارند پوشش متناسب دارند. مثلا یک NPC که دارای هویت خودش است در کنار استخر یه نوع پوشش داره و در پارتی ها پوشش دیگری دارد و در محل کار پوششی دیگر. این NPC ها در هر ساعتی از شبانه روز فعالیت مختلف از خود نشان میدهند.



۳. پتنت هوش مصنوعی پیشرفته برای NPCها

67b062c8f6173b001d6b4913.jpeg


یه پتنت دیگه که خیلی جلب توجه می‌کنه، پتنتی با نام US 20200338450 هست که یه سیستم هدایت هوشمند برای NPCها آورده.
این سیستم، رفتار NPCها رو بر اساس داده‌های بلادرنگ مثل ترافیک، نوع جاده، و حتی آب‌وهوا تنظیم می‌کنه.
این یعنی راننده‌های توی بازی می‌تونن به‌صورت واقع گرایانه عمل کنن؛ مثلاً توی بارون سرعتشون رو کم کنن، از موانع جاخالی بدن، یا حتی توی ترافیک عصبانی بشن.

از همه بهتر، این NPCها می‌تونن موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای بسازن، مثل تصادف‌های زنجیره‌ای یا درگیری توی ترافیک، که باعث می‌شه خیابونای GTA 6 پر از پویایی و زندگی بشه.
گنگ های خیابانی بصورت پویا با هم درگیر می‌شوند، شما شاهد تعقیب گریز های پلیس و خلافکاران بصورت داینامیک و واقع گرایانه خواهید بود.




۴. دسترسی به محیط های درونی بیشتر

Screenshot_20250423_093448_Telegram.jpg


بله GTA 6 قراره کلی ساختمون های قابل‌ کاوش داشته باشه که فضاهای داخلیشون به‌صورت پویا توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شن.
ما در سال ۲۰۲۲ گزارشی از جیسون شرایر داشتیم که تایید میکرد GTA 6 دارای کاوش محیطهای دورنی زیادی هست . همچنین شایعاتی داریم که میگفتن که تا ۷۰ درصد ساختمون‌ها می‌تونن قابل‌دسترسی باشن، که کاملاً با GTA 5 فرق داره، چون توی اون بازی فقط تعداد کمی ساختمون قابل‌ورود بودن.

هوش مصنوعی بر اساس داده ی توصیفی که براش انجام میشه میتونه بر اساس تگ‌هایی که بهش تعلق گرفته مثل یک «موتل خراب و قدیمی» یا «خونه ای در حومه شهر » استفاده می‌کنه تا فضاهای داخلی متنوعی بسازه که توی طول زمان هم تغییر می‌کنن.



۵. پنتت تغییرات جدید در GTA Online 2:

maxresdefault (20).jpg


در GTA 6 قراره صفحه‌های لودینگ بین فعالیت‌ها رو که خیلی بازیکنای GTA Online رو اذیت می‌کرد، کاملاً حذف کنه. این موضوع توی پتنت US 11,794,114 B2 اومده.

یه سیستم جدید برای انتقال بلادرنگ باعث می‌شه بازیکنا بتونن از یه فعالیت به فعالیت دیگه برن بدون اینکه وقفه یا لودینگی ببینن. مثلاً اگه وسط یه مأموریت باشی و بخوای بری به یه لابی دیگه، همه این جابه‌جایی با یه لودینگ خیلی سریع انجام می‌شه.

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید
 
میخوام‌ واسه این ، اکانتم رو شارژ کنم ، آخرین چیزی که اعلام شده رسمی ، غیر رسمی احتمال زیاد و اینا چقدره؟ ۷۰ یا ۱۰۰؟
والا ۱۰۰ دلار هم باشه ارزش داره

بازی های راک استار رد دد و جی تی تا ماه ها و حتی سال ها چیزهای جدید قابل کشف کردن و ایستراگ و فعالیت های متنوع برای تجربه دارند
 
میخوام‌ واسه این ، اکانتم رو شارژ کنم ، آخرین چیزی که اعلام شده رسمی ، غیر رسمی احتمال زیاد و اینا چقدره؟ ۷۰ یا ۱۰۰؟
امیر اگر داری ۱۰۰ دلار رو بزن داخل اکانت چون احتمال زیاد یه نسخه اسپشیال ادیشنی هم همراه استاندارد معرفی کنن ارزششو داره کاملا اسپشیال بگیری .
 
  • Love
  • Like
Reactions: Thundersky and AM!R
تو اردیبهشت ایونت یا رویدادی هست که امید داشته باشیم خبرهای جدید و رسمی ای از بازی بشنویم؟
۲۰ روز دیگه کنفرانس مالی تیک تو هست که اگه اونجا بازم بگن پاییز ۲۰۲۵ دیگه 99.9999 % بازی تاخیر نمیخوره و همین ۲۰۲۵ میاد.
 
آخرین ویرایش:
مصاحبه اختصاصی و نوشتاری وسپوچیکس که یکی از دوستانم در پلتفرم X هست که با توسعه دهنده سابق راکستار آقای Obbe Vermeij انجام داده رو براتون ترجمه کردم امیدوارم لذت ببرید.


IMG_20250424_185601_503.jpg


سلام به همه، من وسپوچیکس هستم در توییتر و وب سایت سوییسی JV Magazine فعالیت دارم و امروز یه سورپرایز خیلی بزرگ براتون دارم.
خیلی سخت بود که این راز رو نگه دارم.

خوشحالم که می‌تونم یه مصاحبه نوشتاری با Obbe Vermeij، توسعه‌دهنده سابق راکستارگیمز، بهتون تقدیم کنم.

وسپوچیکس :
سؤال ۱: آقای Obbe Vermeij، خوش اومدید و ممنون که این افتخار رو به من دادید تا بتونم یه مصاحبه نوشتاری باهاتون داشته باشم. می‌تونید برای کسایی که شما رو نمی‌شناسن، خودتون رو معرفی کنید؟

پاسخ Obbe Vermeij: من Obbe Vermeij هستم. از ۱۴ سالگی شروع به کد زدن بازی‌ها کردم. توی هلند بزرگ شدم و بعد به اسکاتلند رفتم تا توی شرکت DMA-Design کار کنم. روی بازی Space Station Silicon Valley برای نینتندو ۶۴ کار کردم. بعدش هم روی GTA Vice City و GTA San Andreas و GTA 4 کار کردم.

وسپوچیکس:
سؤال ۲: به‌عنوان یه توسعه‌دهنده سابق راکستارگیمز ، از نظر «فنی» نظرتون درباره تریلر اول چی بود؟

پاسخ Obbe Vermeij: به نظرم تریلر عالی بود. فضای میامی خیلی به بازی می‌خوره. تعداد شخصیت‌های مختلف و فعالیت‌هاشون روی ساحل واقعاً من رو تحت تأثیر قرار داد.

وسپوچیکس:
سؤال ۳: نظرتون درباره لیک های اطلاعاتی سپتامبر ۲۰۲۲ چیه؟ فکر می‌کنید این موضوع باعث تأخیر توی توسعه GTA VI یا تغییر توی نحوه اطلاع‌رسانی راکستار شده؟

پاسخ Obbe Vermeij: اهمیت این لیکها معمولاً بیش از حد بزرگ‌نمایی می‌شه. فکر نمی‌کنم این موضوع باعث کند شدن توسعه بازی شده باشه. تنها مشکل واقعی می‌تونه این باشه که اسپویلرهایی از داستان بازی لو بره. راکستار معمولاً سعی می‌کنه زیاد درباره این موضوع حرف نزنه تا بیشتر از چیزی که باید بهش اهمیت داده نشه.

وسپوچیکس:
سؤال ۴: نظرتون درباره اینکه توی این بازی یه شخصیت زن به‌عنوان قهرمان اصلی بازی کنیم چیه؟

پاسخ Obbe Vermeij: بازی کردن با یه شخصیت زن باید جالب باشه. به نظر میاد که اون یه آدم سرسخت و قویه.

وسپوچیکس:
سؤال ۵: به نظر میاد لوسیا شخصیت خیلی قوی و محکمی داره، مثل Sadie Adler توی Red Dead Redemption 2. فکر نمی‌کنید این باعث بشه شخصیت جیسون یه کم تحت‌الشعاع قرار بگیره؟ یا فکر می‌کنید راکستار می‌تونه تعادل رو بین این دو تا برقرار کنه؟

پاسخ Obbe Vermeij: قضاوت درباره رابطه و تعادل بین این دو شخصیت فقط با دیدن یک تریلر خیلی سخته. ولی مطمئنم که تعادل برقرار می‌شه. راکستار آخرین شرکتیه که ممکنه یه شخصیت «مری سو» Mary Sue خلق کنه. (مری سو یعنی کرکتری که بی نقص و بی ایراد هست و صرفا دارای زوایای خوب هست)

وسپوچیکس:
سؤال ۶: نظرتون درباره این روش جدید اطلاع‌رسانی راکستار برای GTA 6 چیه؟ می‌فهمید که این موضوع برای پلیرها یه کم ناامیدکننده باشه که مدت زیادیه هیچ خبری دریافت نکردن؟

پاسخ Obbe Vermeij: شخصاً خوشم میاد که اونا بازی رو مخفی نگه داشتن. شرکت‌های دیگه معمولاً جزئیات بازی رو سال‌ها قبل از عرضه لو می‌دن، و وقتی بازی میاد، دیگه هیچ سورپرایزی باقی نمی‌مونه. بله، این می‌تونه برای طرفدارا ناامیدکننده باشه، ولی باعث می‌شه عرضه بازی خیلی هیجان‌انگیزتر بشه.

وسپوچیکس:
سؤال ۷: از یه دیدگاه کاملاً شخصی، فکر می‌کنید راکستار کی دوباره شروع به حرف زدن می‌کنه و یه دوره جدید اطلاع‌رسانی برای GTA 6 راه بندازه؟ و درباره تریلر دوم چه انتظاری دارید؟

پاسخ Obbe Vermeij: مطمئن نیستم که این بار سه تا تریلر داشته باشیم. اولی خیلی خوب بود، و احتمالاً اونا نمی‌خوان با دو تا تریلر دیگه حس و حالش رو خراب کنن. حدس می‌زنم فقط یه تریلر دیگه، دو ماه قبل از عرضه بازی، داشته باشیم.

وسپوچیکس:
سؤال ۸: فکر می‌کنید GTA 6 به اندازه Red Dead Redemption 2 واقع‌گرایانه باشه؟ یا فکر می‌کنید راکستار یه تعادل بین جنبه سرگرم کننده و جنبه واقع‌گرایانه برقرار می‌کنه؟

پاسخ Obbe Vermeij: گفتنش سخته. همه‌چیز توی تریلر به نظر خیلی واقع‌گرایانه میاد، ولی اونا قطعاً باید به ویدیوهای میامی و داستان‌های «مرد فلوریدایی» (Florida Man) هم توجه کنن. این موضوع خیلی به GTA می‌خوره.

وسپوچیکس :
سؤال ۹: حس‌تون چیه که می‌بینید دوباره به وایس سیتی برگشتیم؟ یه سرزمین که بیشتر از ۲۰ سال بود کاوش نشده و حالا مثل یه نامه عاشقانه به کار شما به نظر می‌رسه.

پاسخ Obbe Vermeij: فکر می‌کنم همین‌طوره. توی سه‌گانه (GTA 3، Vice City، و San Andreas)، بازی‌ها حس و حال خوبی از شهرها داشتن، ولی هیچ‌وقت واقعاً توی همون مقیاس نبودن. وقتی تریلر رو نگاه می‌کنی، حس نمی‌کنی که داری به وایس سیتی PS2 برمی‌گردی. به نظر من GTA 6 مثل یه بازی کاملاً متفاوته. من قراره این بازی رو برای چیزی که الان هست دوست داشته باشم، نه برای چیزی که قبلاً بود.

وسپوچیکس:
سؤال ۱۰: کدوم GTA رو بیشتر دوست دارید؟ و چرا؟

پاسخ Obbe Vermeij: عنوان (Vice City) بازی موردعلاقم‌ست. هرچند کد و انجین بازی تقریباً همون چیزیه که توی GTA 3 بود، ولی بازی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسه. زمان متفاوت، رنگ‌های پاستلی، و موسیقی باعث شدن بازی کاملاً جدید به نظر بیاد. هنوز هم همون مأموریت‌های عجیب و غریب رو داشتیم که کاملاً روی سرگرمی تمرکز داشتن و خیلی به داستان ربطی نداشتن. ولی من همه‌شون رو دوست دارم.

وسپوچیکس:
آقای Obbe Vermeij، هیچ‌وقت نمی‌تونم به اندازه کافی ازتون تشکر کنم که این فرصت رو بهم دادید تا یکی از رویاهام رو محقق کنم و بتونم با کسی که توی استودیوی راکستار کار کرده مصاحبه کنم.

باید بدونید که هیچ کلمه‌ای پیدا نمی‌کنم که بتونه به اندازه کافی نشون بده شما چقدر با ساختن شاهکارهایی که به‌ندرت مشابهشون پیدا می‌شه، به میلیون‌ها بازیکن توی دنیا حس رؤیاهاشون رو هدیه می‌دید.

براتون آرزوی موفقیت می‌کنم، آقای Obbe Vermeij.
 
من که از وضعیت فعلی راضی هستم فقط این ماه تایید کنن بازی پاییز میاد پیش خرید رو باز کنن چند تا اسکرین شات هم بدن برام کافیه
تریلر ۲ رو اصلا بگذارن نزدیک لانچ به عنوان لانچ تریلر بدن
هم خودشون تو ساخت و پولیش جلو میوفتن هم بازی برای ما تازه تر میمونه
 
این بازی mind's eye انگار یکی بازیسازهای راک استار بوده سازنده ش .تاپیک هم نداره مثل اینکه
سلام این تاپیکش هست:
 
286914-67bea200bd39bb9aca9b18fa80bf2191.jpg


خلاصه صحبت‌های تام هندرسون درباره GTA VI در پادکست هفتگی Insider Gaming:

اگر قرار باشد خبری از GTA VI منتشر شود، احتمالاً این اتفاق در ماه May و در جریان کنفرانس مالی شرکت Take-Two یا پس از آن رخ خواهد داد. (این کنفرانس حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود.)
اطلاعاتی درباره GTA VI و بخش آنلاین آن در اختیار دارم که در هفته‌های آینده به آن‌ها خواهم پرداخت.
درباره شایعات حضور راکستار در شوکیس‌ها یا مراسم احتمالی پلی‌استیشن، باید بگویم که راکستار برای معرفی GTA VI به پلتفرم‌ها و برندهایی مثل پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس نیازی ندارد. با توجه به کیفیت کاری که ارائه می‌دهند و میزان هیجانی که ایجاد می‌کنند، راکستار کاملاً مستقل عمل می‌کند و مسیر خودش را می‌رود.
مایک استرا: برای راکستار کافی‌ست تنها یک اسکرین‌شات از عقب یک خودرو در GTA VI منتشر کند تا ذهن‌ها را منفجر کند.

منبع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or