Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483

majid911911

کاربر سایت
Apr 21, 2008
447
نام
majid
مرسی مجید جون،ok شد.
================
این Chevrolet Camaro عجب ماشین دلچسبی هست! قیمت مناسب و قدرت توپ!:d:x
بسی حال کردم امروز با این ماشین!
chevrolet_camaro_ss-06.jpg

هفته پيش يه دونه کروکش رو ديدم.اعتراف ميکنم زيبا ترين ماشيني هست که تو عمرم ديدم...
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
این B-Spec هم با اینکه چیز مسخره ای به نظر میاد ولی بد هم نیست ! الآن راحت نشستم اینجا دارم پست میدم و راننده بدبختم داره برام پول جمع میکنه :D این بخش حداقل جبران خسیس بودن بازی توی پرداخت پول رو میکنه :D
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
این B-Spec هم با اینکه چیز مسخره ای به نظر میاد ولی بد هم نیست ! الآن راحت نشستم اینجا دارم پست میدم و راننده بدبختم داره برام پول جمع میکنه :D این بخش حداقل جبران خسیس بودن بازی توی پرداخت پول رو میکنه :D

آخه حوصله میخواد آدم بشینه پاش، رانندگی هم که نداره :D من کلاً تو این مدت فقط یک بار تو B-Spec مسابقه دادم
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
آخه حوصله میخواد آدم بشینه پاش، رانندگی هم که نداره :biggrin1: من کلاً تو این مدت فقط یک بار تو B-Spec مسابقه دادم
لول راننده ـت که بره بالا دیگه نمیخواد زیاد کاری باهاش داشته باشی ! الآن راننده ـم داره برای خودش حال میکنه و منم اصلآ کاری باهاش ندارم :D فقط سر پیچ ها بعضی وقتا بی عرضگی نشون میده که ایشالله اونم درست میشه :D
 

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
آخه حوصله میخواد آدم بشینه پاش، رانندگی هم که نداره :D من کلاً تو این مدت فقط یک بار تو B-Spec مسابقه دادم

شیطونه میگه آدم از این فولکس های که آریا دوست داره رو بگیره ... از این گنده ها ... از روی این راننده رد شی :|
سر پیچ ها منو کچل کرد ... آخه آدم انقد خنگ ؟ ماشین به ون خوبی ... Tuning شده دادم ... سر پیچ ها افتضاح هست !!

راستی تونستم لول بعدی Nascar ها رو طلا کنم ... حسابی دستت درد نکنه کیوان :d

مام خدا بخواد 5 شنبه يا جمعه ميخريم :D

فقط بگيد دفترچه بازی چقد حجم داره؟ :D

به دفتر چه چیکار داری ناناز ؟
۶ صفحه ... با جلد حساب کنی ۸ تا ورق !

ریجن پال !

میخوای 1 بگیر ... اکثرا دفترچه های پر ملاتی داره :d !
 

RezaRazeR

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,432
نام
Reza
منم یه مدت دیگه به جمعتون میپیوندم...
فقط یکی لطف کنه بگه از کجا میشه G27 با گارانتی گیر آورد،که شدید اندر کف آن هستیم:D
 

MORY 62

GT specialist
کاربر سایت
Oct 13, 2010
62
با سلام

بالاخره بعد از یه هفته،تو این دو روز نشستم پای GT و یه دل سیر بازی کردم. ( حدودا" 17 ساعت بازی کردم، دیگه انگشت شصته راستم که باهاش گاز و ترمز میدم از کار افتاد!!)

1.اول رفتم سراغ لایسنس ها و تا شد طلاشون کردم.واقعا" یه سری از تست ها فوق العاده سخته و بعید میدونم من یکی بتونم طلاش کنم.
تست های لایسنس S خیلی جذابه و تمامش از S-1 تا S-10 باید یه 1 LAP از پیستی مشخص رو رفت و در صورت اول شدن طلا میده. فکر کنم 5 تاش طلا نشد هر کاری کردم.

همین سعی کردن برای طلا کردن لایسنس ها فکر کنم 4 تا 5 ساعت زمان برد که دیگه آخرش کم آوردم و بقیه اش رو گذاشتم برای یه زمان دیگه!

در ادامه رفتم سراغ مسابقات A-Spec و همین طور Special .
اصلا" حوصله ام نگرفت برم سمت مسابقات B-Spec و همون یه مقداری که روز اول بازی کرده بودم کافی بود تا نچسب و لذت بخش نبودن این قسمت برام ثابت بشه.

2.راجب لذت بخش نبودن بخش B-Spec هم چند تا نکته اساسی هست:

اولیش و اصلی ترینش نبود کلیدی برای FAST FORWARD کردن هست که اگه یادتون باشه تو GT4 تو حالت B-Spec شما میتونستید زمان رو تا 3 برابر حالت طبیعی سریع کنید و که علاوه بر لذت بخش شدنش کمک زیادی به این موضوع میکرد که شما حوصله تون سر نره.
ولی الان شما باید یه مسابقه به فرض 20 دقیقه ای رو یه بار تو حالت A-Spec برید و بعدش دوباره همون 20 دقیقه وقت رو برای حالت B-Spec بزارید، که این اصلا" منصفانه نیست!
البته اینم بگم من اون طور که باید زیر و رو نکردم این قسمت رو و چه بسا همچین آپشنی تو این سری هم باشه و من ندیده باشم ولی تا اونجایی که من گشتم نبود.

دومیش ،اختیارات کمه گیمر به عنوان هدایت کنندهء ماشین هست.
شما سوای یه سری اختیارات جانبی که به طور مثال عوض کردن زاویه دید و زاویه پیست و دیدن اسامی راننده ها و غیره هست، اختیارات کمی در کنترل اصلی خودرو دارید.
یعنی درست مثل GT4 میتونید دستورات کم کردن سرعت،افزایش سرعت و یا سبقت رو بدید.
که البته گرافیکش رو تغییر دادن و زیباتر شدن این دستورات.

یه نمودار هم برای راننده تعبیه کردن که بر اساس دستورات شما تغییر پیدا میکنه و در واقع نشانگر وضیعت روحی و جسمانیش هست.

و آخرین نکته راجب لذت بخش نبودن این قسمت از نظر من جدا کردن این بخش از قسمت A-Spec هست که در واقع گیمر رو مجبور به انجام اون میکنه. ( اگه کسی خواهان فول کردن درصد و تروفی و جوایز بازی باشه)
در صورتی که اگه مثل GT4 این بخش رو اختیاری میکردن 100 درصد جذابیت بیشتری داشت و قطعا" اکثر طرفداران GT مسابقات زیادی رو تو اون حالت انجام میدادن و نیازی به اجبار نبود.


3.مسابقات A-Spec مثل همیشه جذاب ان و عالی. ( منظورم از همیشه،مسابقات A-Spec در GT4 و همین طور مسابقات اصلی جی تی های گذشته هست)
فقط حیف که خیلی کم هستن.
مسابقات قسمت EXPERT رو هم تموم کردم ( البته 2 تا ش موند به گمانم )
البته بیشتر مسابقات قبلی رو تکرار میکردم تا هم بتونم مبلغ بیشتری برای خرید ماشین های دلخواه جمع کنم و هم با رانندگی ماشینای مختلف تو پیست های متفاوت لذت بیشتری ببرم!

به نسبت تعداد ماشینای این GT و همین طور TRACK های این سری، به راحتی میتونستن تا 10 مسابقه برای هر رده اضافه کنن و کلی TROPHY CUP های متفاوت بسته به مدل ماشینا،سال ساختشون،کشورشون و همین طور پرفرمنسشون بسازن و اضافه کنن تا به این زودی این بازی تموم نشه.
( امیدوارم با DLC این قضیه حل بشه)

4.مسابقات بخش Special :
این قسمت رو تونستم وقت بیشتری براش بزارم و تا جاییکه وقتم اجازه داد کنکاشش کنم و مسابقات مختلف رو تست کنم.
این قسمت به 7 بخش تقسیم شده که شامل:

مسابقات کارتینگ:
که به 3 LEVEL تقسیم شده و در هر قسمت مسابقات مخصوص به خودش رو داره،در واقع به مرور سخت تر میشه.
خیلی لذت بخشه این قسمت و تجربه منحصر به فردی رو داره رانندگی با کارتینگ.که هم قلق مخصوص به خودش رو داره و هم خیلی بامزه هست( از نظر اندازه،تعدادشون و همین طور صدای موتورشون)
بعید میدونم کسی از این قسمت خوشش نیاد و ابتکار جالبی هست در کل.
من تمامش رو طلا کردم به غیر از چلنج آخر که واقعا" سخت و نفس گیر هست.

مسابقات ناسکار:
در این قسمت هم مسابقات تقسیم بندی شده ولی تعداد بیشتری به نسبت کارتینگ هست.
ولی نکته اساسی راجب این قسمت این هست که اصلا" شاهد برگزاری مسابقاتی به سبک ناسکار نیستیم.یعنی خود من منتظر مسابقاتی 100 LAP به بالا و با تعداد زیادی ماشین ( حداقل همون 16 تا ) بودم.
ولی در این قسمت فقط مسابقات تایم گیری وجود داره و یه جورایی انگار داری تست لایسنس میدی.
در واقع تدریسی هست که رانندهء مطرح و معروف ناسکار یعنی جف گُردُن Jeff Gordon به شما میده.
حالا نمیدونم تو بخش A-Spec و قسمت Extreme داره همچین چیزی یا نه که اگه نباشه خیلی افسوس آوره.
اکثرش رو طلا گرفتم،نکته اصلی راجب روندن این ماشین ارامش اعصاب و نداشتن لرزش تو دست هست.که من به شخصه ندارم اون آرامش اعصاب رو!! و به همین خاطر اکثرش رو برادرم طلا کرد!
ولی با فرمون باید خیلی راحت تر باشه که متاسفانه فعلا" ندارم.

مسابقات Top Gear :
این قسمت هم همون طور که از اسمش پیداست تو پیست تاپ گیر انجام میشه و شامل 3 بخش هست.
که در اصل با ماشینی که به شما میده باید با بقیه رقابت کنید که در ابتدا شما همیشه آخر هستید و باید با اول شدن در انتها طلای تاپ گیر رو بگیرید.
این بخش هم بدک نیست و در اصل فقط از تاپ گیر، پیستش رو یدک میکشه و چیز خاص دیگه ای نداره.
من بخش های فولکس واگن سامبا باس و لوتوس رو انجام دادم که اولی رو نقره و دومی رو هم برنز گرفتم!

مسابقات AMG :
که اینم همین طور که پیداست مربوط به بنز میشه و آلمان و پیست معروف نوربرگ رینگ!
این قسمت رو خیلی پسندیدم و خیلی هیجان انگیزه.
این بخش به 4 قسمت تقسیم شده که در واقع از مبتدی تا حرفه ای هست.و در هر قسمت 4 یا 5 مسابقه داره که تماما" تو پیست نوربرگ رینگ برگزار میشه.
در ابتدا پیست رو به 4 یا 5 قسمت تقسیم میکنه و شما باید با ثبت بهترین زمان طلا رو بگیرید و در آخر یه بار پیست رو کامل برید.
روندن تو این پیست پر درخت و سرسبز با اون عرض کم و پیچ های تند خیلی لذت بخش و هیجان آوره.
من بخش اول رو که با یه بنز Mercedes-Benz 300 SL Coupe هست تموم کردم و همین طور بخش دوم که با بنز رویایی یعنی Mercedes-Benz SLS AMG هست.

مسابقات RALLY :
این قسمت هم خیلی جالب و جدید بود.
برای اولین بار تو سری GT از نقشه خوان استفاده کردن و در واقع یه مسیر رو شما به همراه نقشه خوان طی میکنید و با توجه به کمک اون و در واقع شنیدن صحبت هاش از مسیر اگاه میشید.( چون در این مسابقات نقشه مسیر مثل قبل نمایش داده نمیشه)
این قسمت هم شامل 3 بخش هست که هر کدوم 3 مسابقه داره.
از محسنات این مسابقات میشه به مسیر های و پیست های حیرت انگیزش اشاره کنم که واقعا" خارق العادس زیبایی های اون ها و تلفیقی از روز-شب-بارون-برف و مناظر زیباست.
من فقط بخش اول رو رفتم که موفق شدم همه رو طلا بگیرم.

مسابقات Grand Tour :
به شخصه این مسابقات رو خیلی پسندیدم و از نظر من بهترین بخش این قسمت Special هست.
شما درواقع در یه تور بزرگ شرکت میکنید و از شهر برن تو سوییس به شهر ( یادم نیست ) در ایتالیا میرید.
و در این بین مسابقات مختلفی برگزار میکنید. از time trial بگیرید تا race و مسابقه 16 ماشینه.
برای هر مسابقه دموی کوتاهی نشون میده و شما ماشینتون رو تعویض میکنید.
باید حتما" خودتون تجربش کنید تا متوجه اون چه گفتم بشید.اینو چیزی نمیگم تا خودتون بازی کنید!
مسابقات به 5 بخش تقسیم شده.
من از 5 تا race سه تا برنز و دو تا طلا گرفتم.

مسابقات Sebastien Loeb Rally :
مثل مسابقات ناسکار که جف گوردون تعلیم میداد اینجا از یه سوپر راننده دیگه در بخش رالی یعنی سباستین لوب استفاده کردن و شما دقیقا" با همون ماشین معروف Citroën که لوب باهاش در مسابقات WRC شرکت میکنه مسابقه میدید.
راستش دیشب اخر وقت به این مسابقات رسیدم و نتونستم انجامش بدم.
ایشالا بعدا" راجبش بیشتر صحبت میکنم.


5.مسابقات GT World Championship تو بخش A-Spec Professional عجب مسابقاتی بود و عجب ماشینی جایزه داد.اصلا" فکر نمیکردم به این زودی صاحب این غول پُِر ابهت بشم!

آره درسته، بوگاتی ویرون 16 سیلندر!!
فوق العادس این ماشین و تو پیست یه ابهت و غرش موتوری داره که بقیه ماشینا میرن تو در و دیوار!!
تا میشد تقویتش کردم و قدرتش رو رسوندم به 1246 اسب بخار!! که سرعت نهایی رکورد زده باهاش 431 کیلومتر شد!!
فقط یه پیست هست که میشه توش به سرعت نهایی رسید اونم Special Stage Route 7 هست.
این ماشین استاندارد هست ولی فوق العاده با جزییات ساختنش.من موندم چرا پریمیوم اش نکردن!!

6.تنظیمات سیستم تعلیق و کمک ها و همچنین transsmision رو یه نگاه انداختم.
خیلی عالیتر و با جزییات تر شدن به نسبت قبل. الخصوص سیستم suspension که خیلی پیچیده و دقیق هست و باید یه اطلاعاتی تو این زمینه داشته باشه ادم و گرنه کلا" ماشین رو به فنا میده.

برای تنظیمات ارتفاع شما از کمک ها تا سپر و اسپویلر ( wing ) و غیره رو میتونید تنظیم کنید.
تو قسمت transsmision هم میتونید با تغییر تو ضرایب دنده و گیربکس سرعت نهایی رو افزایش بدید که البته این قسمت به نسبت شماره های قبل راحت تر شده.
برای رسیدن به سرعت نهایی سوپر اسپرت ها حتما" این قسمت رو تنظیم کنید.


7.یه سری هم به قسمت ساخت track زدم تا شاید بتونم یه مسیر مستقیم طراحی کنم تا برای شتاب و تست نهایی سرعت ازش استفاده کنم ولی متاسفانه نشد.
تو این قسمت یه سری تنظیمات پیش فرض وجود داره که شما فقط بعضی پارامتر ها رو میتونید تغییر بدید از جمله تعداد section ها و یا عرض مسیر پیست و یا اندازهء گردش پیچ ها.

خیلی دست آدم برای ساختن track باز نیست ولی تجربه جالبی هست.
پیست مستقیم مثل اون چیزی که من میخواستم نمیشه ساخت ولی تا دلتون بخواد میشه مسیرهای دشوار و پُر پیچ و خم ساخت.


8.واقعا" من موندم یامائوچی پیش خودش چی فکر کرده که بخش تست شتاب و سرعت نهایی رو حذف کرده از این نسخه!!؟؟
یکی از اصلی ترین علایق ماشین بازا و راننده ها و کلا" علاقه مندان اتومبیل، فهمیدن شتاب و سرعت یه خودرو هست.
تو GT4 یه بخشی بود که هم میشد شتاب 0 تا 400 و هم شتاب 0 تا 1000 متر و همین طور MAX SPEED رو درش انجام داد و تمام رکورد ها در اون قسمت ثبت میشد و خیلی خیلی هیجان انگیز و مفید بود.
اگه الان از من بپرسن فقط یه بخش که انتخاب کنی میشه به این GT اضافه شه با وجود کمبود های دیگه تو بخش های مختلف من قطعا" همین بخش تست شتاب و سرعت رو انتخاب میکنم!

9.تا حالا چند بار مشکل هنگ کردن بازی رو داشتم.تا حالا کسی به این مشکل برخورد کرده؟؟
تمامش هم تو قسمت بعد از RACE و هنگام دادن پول اون قسمت بوده و مجبور شدم QUIET GAME کنم و دوباره از اول اون RACE رو برم!

10.اسامی راننده ها که در هنگام مسابقه نمایش داده میشه خیلی بیخوده و اصلا" کارایی نداره. ( مگر انلاین که منم بازی نمیکنم) و ای کاش میشد براحتی OFF اش کرد،چون خیلی صفحه رو شلوغ کرده.کاش حداقل اسم ماشینا نمایش داده میشد نه راننده ها.


11.پیست محبوب من تو GT که خیلی دوسش دارم و شدیدا" جذابه،پیست معروفه Circuit de la Sarthe هست که تو شهر Le Mans در فرانسه واقع شده.فوق العادس این پیست و همه چی داره،از مسیر مستقیم طولانی که میشه با بیشتر ماشینا به سرعت نهایی رسید تا پیچ های تند و یا مناظر دیدنی.
طول این پیست 13 کیلومتر و 600 و خورده ای متر هست که یکی از طولانی ترین پست های بازی هست. ( شاید دوم بعد نوربرگ رینگ،البته شاید)


پیست و TRACK محبوب دیگه ام پیست Mazda Raceway Laguna Seca هست که حدود 4 کیلومتر هست که در کالیفرنیا واقع شده.عاشق پیچ معروف این پیست یعنی Corkscrew هستم!






12. یه سری هم عکس از ماشین ها گرفتم که تو تاپیک مربوطه میزارم.



شرمنده صحبت هام زیاد شد.
الان خودمم کم آوردم!!



دوستان سلام من واسم یه مشکلی پیش اومده یکی از ماشینام رو من یه مقدار تقویت کردم که یکم بهتر بشه الان کلا بهم ریخته راه نمیره اصلا میخواستم بدونم راهی وجود داره این قطعاتی که سوار کردم رو ماشین رو حذف کنم برگرده به حالته قبل یا نه ممنون


آره براحتی میشه.
تو بخش TUNNIG ماشین از گاراژ و یا بخش SETTING قبل RACE میتونی لوازم اضافه شده به ماشین رو حذف کنی و به حالت استاندارد برگردونی.
البته همه چیز رو نمیشه ولی اکثرا" این قابلیت رو دارن.


آره. دقیقا تو option بازی باید بری و توی تنظیمت دسته این کار ها رو انجام بدی
به 5 تا دکمه نیاز هست. یکیش برای ظاهر شدن منو. 2تا برای بالا و پایین کردن منو. و 2 تا دیگه برای تنظیم کردن.
البته من از 4 تاش استفاده میکنم یعنی با بالا منو ظاهر میشه با چپ و راست تنظبمات رو انجام میدم وبا پایین هم میرم گزینه پایین. برای بالا اومدن هم هیچ راهی ندارم مگر اینکه مسابقه رو restart کنم!!


ممنون، خودم 5 شنبه شب کشفش کردم!
خیلی کاربرد داره،مخصوصا" TCS .
چرا REASTART ؟؟
من با پایین منو رو ظاهر میکنم،با چپ و راست پالا و پایین میکنم و با R2 و L2 افزایش و کاهش میدم.
البته اگه منوال بازی کنید به مشکل میخورید!
 

dr_shahrooz

کاربر سایت
Sep 3, 2010
464
نام
شهروز غفوری نیا
با سلام

بالاخره بعد از یه هفته،تو این دو روز نشستم پای GT و یه دل سیر بازی کردم. ( حدودا" 17 ساعت بازی کردم، دیگه انگشت شصته راستم که باهاش گاز و ترمز میدم از کار افتاد!!)

1.اول رفتم سراغ لایسنس ها و تا شد طلاشون کردم.واقعا" یه سری از تست ها فوق العاده سخته و بعید میدونم من یکی بتونم طلاش کنم.
تست های لایسنس S خیلی جذابه و تمامش از S-1 تا S-10 باید یه 1 LAP از پیستی مشخص رو رفت و در صورت اول شدن طلا میده. فکر کنم 5 تاش طلا نشد هر کاری کردم.

همین سعی کردن برای طلا کردن لایسنس ها فکر کنم 4 تا 5 ساعت زمان برد که دیگه آخرش کم آوردم و بقیه اش رو گذاشتم برای یه زمان دیگه!

در ادامه رفتم سراغ مسابقات A-Spec و همین طور Special .
اصلا" حوصله ام نگرفت برم سمت مسابقات B-Spec و همون یه مقداری که روز اول بازی کرده بودم کافی بود تا نچسب و لذت بخش نبودن این قسمت برام ثابت بشه.

2.راجب لذت بخش نبودن بخش B-Spec هم چند تا نکته اساسی هست:

اولیش و اصلی ترینش نبود کلیدی برای FAST FORWARD کردن هست که اگه یادتون باشه تو GT4 تو حالت B-Spec شما میتونستید زمان رو تا 3 برابر حالت طبیعی سریع کنید و که علاوه بر لذت بخش شدنش کمک زیادی به این موضوع میکرد که شما حوصله تون سر نره.
ولی الان شما باید یه مسابقه به فرض 20 دقیقه ای رو یه بار تو حالت A-Spec برید و بعدش دوباره همون 20 دقیقه وقت رو برای حالت B-Spec بزارید، که این اصلا" منصفانه نیست!
البته اینم بگم من اون طور که باید زیر و رو نکردم این قسمت رو و چه بسا همچین آپشنی تو این سری هم باشه و من ندیده باشم ولی تا اونجایی که من گشتم نبود.

دومیش ،اختیارات کمه گیمر به عنوان هدایت کنندهء ماشین هست.
شما سوای یه سری اختیارات جانبی که به طور مثال عوض کردن زاویه دید و زاویه پیست و دیدن اسامی راننده ها و غیره هست، اختیارات کمی در کنترل اصلی خودرو دارید.
یعنی درست مثل GT4 میتونید دستورات کم کردن سرعت،افزایش سرعت و یا سبقت رو بدید.
که البته گرافیکش رو تغییر دادن و زیباتر شدن این دستورات.

یه نمودار هم برای راننده تعبیه کردن که بر اساس دستورات شما تغییر پیدا میکنه و در واقع نشانگر وضیعت روحی و جسمانیش هست.

و آخرین نکته راجب لذت بخش نبودن این قسمت از نظر من جدا کردن این بخش از قسمت A-Spec هست که در واقع گیمر رو مجبور به انجام اون میکنه. ( اگه کسی خواهان فول کردن درصد و تروفی و جوایز بازی باشه)
در صورتی که اگه مثل GT4 این بخش رو اختیاری میکردن 100 درصد جذابیت بیشتری داشت و قطعا" اکثر طرفداران GT مسابقات زیادی رو تو اون حالت انجام میدادن و نیازی به اجبار نبود.


3.مسابقات A-Spec مثل همیشه جذاب ان و عالی. ( منظورم از همیشه،مسابقات A-Spec در GT4 و همین طور مسابقات اصلی جی تی های گذشته هست)
فقط حیف که خیلی کم هستن.
مسابقات قسمت EXPERT رو هم تموم کردم ( البته 2 تا ش موند به گمانم )
البته بیشتر مسابقات قبلی رو تکرار میکردم تا هم بتونم مبلغ بیشتری برای خرید ماشین های دلخواه جمع کنم و هم با رانندگی ماشینای مختلف تو پیست های متفاوت لذت بیشتری ببرم!

به نسبت تعداد ماشینای این GT و همین طور TRACK های این سری، به راحتی میتونستن تا 10 مسابقه برای هر رده اضافه کنن و کلی TROPHY CUP های متفاوت بسته به مدل ماشینا،سال ساختشون،کشورشون و همین طور پرفرمنسشون بسازن و اضافه کنن تا به این زودی این بازی تموم نشه.
( امیدوارم با DLC این قضیه حل بشه)

4.مسابقات بخش Special :
این قسمت رو تونستم وقت بیشتری براش بزارم و تا جاییکه وقتم اجازه داد کنکاشش کنم و مسابقات مختلف رو تست کنم.
این قسمت به 7 بخش تقسیم شده که شامل:

مسابقات کارتینگ:
که به 3 LEVEL تقسیم شده و در هر قسمت مسابقات مخصوص به خودش رو داره،در واقع به مرور سخت تر میشه.
خیلی لذت بخشه این قسمت و تجربه منحصر به فردی رو داره رانندگی با کارتینگ.که هم قلق مخصوص به خودش رو داره و هم خیلی بامزه هست( از نظر اندازه،تعدادشون و همین طور صدای موتورشون)
بعید میدونم کسی از این قسمت خوشش نیاد و ابتکار جالبی هست در کل.
من تمامش رو طلا کردم به غیر از چلنج آخر که واقعا" سخت و نفس گیر هست.

مسابقات ناسکار:
در این قسمت هم مسابقات تقسیم بندی شده ولی تعداد بیشتری به نسبت کارتینگ هست.
ولی نکته اساسی راجب این قسمت این هست که اصلا" شاهد برگزاری مسابقاتی به سبک ناسکار نیستیم.یعنی خود من منتظر مسابقاتی 100 LAP به بالا و با تعداد زیادی ماشین ( حداقل همون 16 تا ) بودم.
ولی در این قسمت فقط مسابقات تایم گیری وجود داره و یه جورایی انگار داری تست لایسنس میدی.
در واقع تدریسی هست که رانندهء مطرح و معروف ناسکار یعنی جف گُردُن Jeff Gordon به شما میده.
حالا نمیدونم تو بخش A-Spec و قسمت Extreme داره همچین چیزی یا نه که اگه نباشه خیلی افسوس آوره.
اکثرش رو طلا گرفتم،نکته اصلی راجب روندن این ماشین ارامش اعصاب و نداشتن لرزش تو دست هست.که من به شخصه ندارم اون آرامش اعصاب رو!! و به همین خاطر اکثرش رو برادرم طلا کرد!
ولی با فرمون باید خیلی راحت تر باشه که متاسفانه فعلا" ندارم.

مسابقات Top Gear :
این قسمت هم همون طور که از اسمش پیداست تو پیست تاپ گیر انجام میشه و شامل 3 بخش هست.
که در اصل با ماشینی که به شما میده باید با بقیه رقابت کنید که در ابتدا شما همیشه آخر هستید و باید با اول شدن در انتها طلای تاپ گیر رو بگیرید.
این بخش هم بدک نیست و در اصل فقط از تاپ گیر، پیستش رو یدک میکشه و چیز خاص دیگه ای نداره.
من بخش های فولکس واگن سامبا باس و لوتوس رو انجام دادم که اولی رو نقره و دومی رو هم برنز گرفتم!

مسابقات AMG :
که اینم همین طور که پیداست مربوط به بنز میشه و آلمان و پیست معروف نوربرگ رینگ!
این قسمت رو خیلی پسندیدم و خیلی هیجان انگیزه.
این بخش به 4 قسمت تقسیم شده که در واقع از مبتدی تا حرفه ای هست.و در هر قسمت 4 یا 5 مسابقه داره که تماما" تو پیست نوربرگ رینگ برگزار میشه.
در ابتدا پیست رو به 4 یا 5 قسمت تقسیم میکنه و شما باید با ثبت بهترین زمان طلا رو بگیرید و در آخر یه بار پیست رو کامل برید.
روندن تو این پیست پر درخت و سرسبز با اون عرض کم و پیچ های تند خیلی لذت بخش و هیجان آوره.
من بخش اول رو که با یه بنز Mercedes-Benz 300 SL Coupe هست تموم کردم و همین طور بخش دوم که با بنز رویایی یعنی Mercedes-Benz SLS AMG هست.

مسابقات RALLY :
این قسمت هم خیلی جالب و جدید بود.
برای اولین بار تو سری GT از نقشه خوان استفاده کردن و در واقع یه مسیر رو شما به همراه نقشه خوان طی میکنید و با توجه به کمک اون و در واقع شنیدن صحبت هاش از مسیر اگاه میشید.( چون در این مسابقات نقشه مسیر مثل قبل نمایش داده نمیشه)
این قسمت هم شامل 3 بخش هست که هر کدوم 3 مسابقه داره.
از محسنات این مسابقات میشه به مسیر های و پیست های حیرت انگیزش اشاره کنم که واقعا" خارق العادس زیبایی های اون ها و تلفیقی از روز-شب-بارون-برف و مناظر زیباست.
من فقط بخش اول رو رفتم که موفق شدم همه رو طلا بگیرم.

مسابقات Grand Tour :
به شخصه این مسابقات رو خیلی پسندیدم و از نظر من بهترین بخش این قسمت Special هست.
شما درواقع در یه تور بزرگ شرکت میکنید و از شهر برن تو سوییس به شهر ( یادم نیست ) در ایتالیا میرید.
و در این بین مسابقات مختلفی برگزار میکنید. از time trial بگیرید تا race و مسابقه 16 ماشینه.
برای هر مسابقه دموی کوتاهی نشون میده و شما ماشینتون رو تعویض میکنید.
باید حتما" خودتون تجربش کنید تا متوجه اون چه گفتم بشید.اینو چیزی نمیگم تا خودتون بازی کنید!
مسابقات به 5 بخش تقسیم شده.
من از 5 تا race سه تا برنز و دو تا طلا گرفتم.

مسابقات Sebastien Loeb Rally :
مثل مسابقات ناسکار که جف گوردون تعلیم میداد اینجا از یه سوپر راننده دیگه در بخش رالی یعنی سباستین لوب استفاده کردن و شما دقیقا" با همون ماشین معروف Citroën که لوب باهاش در مسابقات WRC شرکت میکنه مسابقه میدید.
راستش دیشب اخر وقت به این مسابقات رسیدم و نتونستم انجامش بدم.
ایشالا بعدا" راجبش بیشتر صحبت میکنم.


5.مسابقات GT World Championship تو بخش A-Spec Professional عجب مسابقاتی بود و عجب ماشینی جایزه داد.اصلا" فکر نمیکردم به این زودی صاحب این غول پُِر ابهت بشم!

آره درسته، بوگاتی ویرون 16 سیلندر!!
فوق العادس این ماشین و تو پیست یه ابهت و غرش موتوری داره که بقیه ماشینا میرن تو در و دیوار!!
تا میشد تقویتش کردم و قدرتش رو رسوندم به 1246 اسب بخار!! که سرعت نهایی رکورد زده باهاش 431 کیلومتر شد!!
فقط یه پیست هست که میشه توش به سرعت نهایی رسید اونم Special Stage Route 7 هست.
این ماشین استاندارد هست ولی فوق العاده با جزییات ساختنش.من موندم چرا پریمیوم اش نکردن!!

6.تنظیمات سیستم تعلیق و کمک ها و همچنین transsmision رو یه نگاه انداختم.
خیلی عالیتر و با جزییات تر شدن به نسبت قبل. الخصوص سیستم suspension که خیلی پیچیده و دقیق هست و باید یه اطلاعاتی تو این زمینه داشته باشه ادم و گرنه کلا" ماشین رو به فنا میده.

برای تنظیمات ارتفاع شما از کمک ها تا سپر و اسپویلر ( wing ) و غیره رو میتونید تنظیم کنید.
تو قسمت transsmision هم میتونید با تغییر تو ضرایب دنده و گیربکس سرعت نهایی رو افزایش بدید که البته این قسمت به نسبت شماره های قبل راحت تر شده.
برای رسیدن به سرعت نهایی سوپر اسپرت ها حتما" این قسمت رو تنظیم کنید.


7.یه سری هم به قسمت ساخت track زدم تا شاید بتونم یه مسیر مستقیم طراحی کنم تا برای شتاب و تست نهایی سرعت ازش استفاده کنم ولی متاسفانه نشد.
تو این قسمت یه سری تنظیمات پیش فرض وجود داره که شما فقط بعضی پارامتر ها رو میتونید تغییر بدید از جمله تعداد section ها و یا عرض مسیر پیست و یا اندازهء گردش پیچ ها.

خیلی دست آدم برای ساختن track باز نیست ولی تجربه جالبی هست.
پیست مستقیم مثل اون چیزی که من میخواستم نمیشه ساخت ولی تا دلتون بخواد میشه مسیرهای دشوار و پُر پیچ و خم ساخت.


8.واقعا" من موندم یامائوچی پیش خودش چی فکر کرده که بخش تست شتاب و سرعت نهایی رو حذف کرده از این نسخه!!؟؟
یکی از اصلی ترین علایق ماشین بازا و راننده ها و کلا" علاقه مندان اتومبیل، فهمیدن شتاب و سرعت یه خودرو هست.
تو GT4 یه بخشی بود که هم میشد شتاب 0 تا 400 و هم شتاب 0 تا 1000 متر و همین طور MAX SPEED رو درش انجام داد و تمام رکورد ها در اون قسمت ثبت میشد و خیلی خیلی هیجان انگیز و مفید بود.
اگه الان از من بپرسن فقط یه بخش که انتخاب کنی میشه به این GT اضافه شه با وجود کمبود های دیگه تو بخش های مختلف من قطعا" همین بخش تست شتاب و سرعت رو انتخاب میکنم!

9.تا حالا چند بار مشکل هنگ کردن بازی رو داشتم.تا حالا کسی به این مشکل برخورد کرده؟؟
تمامش هم تو قسمت بعد از RACE و هنگام دادن پول اون قسمت بوده و مجبور شدم QUIET GAME کنم و دوباره از اول اون RACE رو برم!

10.اسامی راننده ها که در هنگام مسابقه نمایش داده میشه خیلی بیخوده و اصلا" کارایی نداره. ( مگر انلاین که منم بازی نمیکنم) و ای کاش میشد براحتی OFF اش کرد،چون خیلی صفحه رو شلوغ کرده.کاش حداقل اسم ماشینا نمایش داده میشد نه راننده ها.


11.پیست محبوب من تو GT که خیلی دوسش دارم و شدیدا" جذابه،پیست معروفه Circuit de la Sarthe هست که تو شهر Le Mans در فرانسه واقع شده.فوق العادس این پیست و همه چی داره،از مسیر مستقیم طولانی که میشه با بیشتر ماشینا به سرعت نهایی رسید تا پیچ های تند و یا مناظر دیدنی.
طول این پیست 13 کیلومتر و 600 و خورده ای متر هست که یکی از طولانی ترین پست های بازی هست. ( شاید دوم بعد نوربرگ رینگ،البته شاید)


پیست و TRACK محبوب دیگه ام پیست Mazda Raceway Laguna Seca هست که حدود 4 کیلومتر هست که در کالیفرنیا واقع شده.عاشق پیچ معروف این پیست یعنی Corkscrew هستم!






12. یه سری هم عکس از ماشین ها گرفتم که تو تاپیک مربوطه میزارم.



شرمنده صحبت هام زیاد شد.
الان خودمم کم آوردم!!






آره براحتی میشه.
تو بخش TUNNIG ماشین از گاراژ و یا بخش SETTING قبل RACE میتونی لوازم اضافه شده به ماشین رو حذف کنی و به حالت استاندارد برگردونی.
البته همه چیز رو نمیشه ولی اکثرا" این قابلیت رو دارن.





ممنون، خودم 5 شنبه شب کشفش کردم!
خیلی کاربرد داره،مخصوصا" TCS .
چرا REASTART ؟؟
من با پایین منو رو ظاهر میکنم،با چپ و راست پالا و پایین میکنم و با R2 و L2 افزایش و کاهش میدم.
البته اگه منوال بازی کنید به مشکل میخورید!


بابت توضیحات کامل و خوبت ممنونم دوست من
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
عالی بود MORY جان ! خیلی زیبا و کامل نوشتی ! توی اکثر موارد هم با همدیگه هم سلیقه هستیم :D

به نسبت تعداد ماشینای این GT و همین طور TRACK های این سری، به راحتی میتونستن تا 10 مسابقه برای هر رده اضافه کنن و کلی TROPHY CUP های متفاوت بسته به مدل ماشینا،سال ساختشون،کشورشون و همین طور پرفرمنسشون بسازن و اضافه کنن تا به این زودی این بازی تموم نشه.
( امیدوارم با DLC این قضیه حل بشه)
دقیقآ این چیزی هست که تنها مشکل عمده بازی میدونم. یعنی مشکل کم نداره ولی چیزی که برای شخص من مشکل مهم محسوب بشه همینه ! چیزی که هیچ نیازی هم به سخت افزار و حافظه و برنامه نویسی و ... نداره و حتی میشه توی یه نصفه روز هم تعداد زیادی event درست کرد. این همه ماشین و این همه ترک , میتونن خیلی راحت 100 ها مسابقه مختلف تشکیل بدن و فقط کافیه PD یه تصویر برای هر مسابقه درست کنه و یه تیتر براش بزنه ! :D واقعآ نمیدونم چرا event های بیشتری درست نکردن. منم امیدوارم با DLC مشکل رو حل کنن. چون خیلی راحت میشه با یه DLC ـی کم حجم , تعداد خیلی زیادی event اضافه کرد.
 
آخرین ویرایش:

ZEN 2

کاربر سایت
Dec 8, 2009
876
آره درسته، بوگاتی ویرون 16 سیلندر!!
فوق العادس این ماشین و تو پیست یه ابهت و غرش موتوری داره که بقیه ماشینا میرن تو در و دیوار!!
تا میشد تقویتش کردم و قدرتش رو رسوندم به 1246 اسب بخار!! که سرعت نهایی رکورد زده باهاش 431 کیلومتر شد!!
فقط یه پیست هست که میشه توش به سرعت نهایی رسید اونم Special Stage Route 7 هست.
این ماشین استاندارد هست ولی فوق العاده با جزییات ساختنش.من موندم چرا پریمیوم اش نکردن!!

دقیقآ برای من هم سوال هست که چرا بوگاتی جزوه اتومبیل های استاندارد محسوب میشه. تو یکی از مسابقات ماشینی رو خریدم (اسمش یادم نیست) ولی شدیدآ تعجب کردم که چرا این ماشین با این قدرت کم و استایل نه چندان جذاب (0) جزوه ماشین های پریمیوم هست اما بوگاتی...؟!!!

در اخر هم از جناب MORY 62 بابت توضیحاتی که میدن تشکر میکنم.
 

baris manco

کاربر سایت
Oct 12, 2010
809
نام
فرهاد
از شرکت هیوندا چیزی نداره؟؟؟؟؟چرا اینقدر ماشینا توdelare ship کمه!!!!!!!!!!!!!!
اگه تو بازی پیشرفت کنی ماشین آزاد میکنه؟؟؟؟؟پ
برای بار 1000رم نمیشه آفلاین پچ بازی آنلاین را آپدیت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟من 1ساعت وایسادم تازه 5%رفته بودش......اینترنتم 128 نا محدوده اونم از نوع وایرلس>>>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر