Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483
وست عزیز من صفحه قبل یا قبل تر! به سوال شما جواب دادم.
بله میشه،خیلی هم خوب میشه! ( توضیح دادم چه جوری)
راستی به غیر از این تاپیک،تاپیک دیگه ای برای GT تو اینجا هست؟؟
و اینکه چه جوری میشه عضو این کلوپ GT شد؟
نمیدونم چرا اینجا کسی تازه وارادا رو تحویل نمیگیره!



خیلی ممنون دقت نکرده بودم !

تا جایی که میدونم همین تاپیک هست. (یه تاپیک دیگه هم برای photo mode این بازی در نظر گرفته شده.)

در اخر هم بابت توضیحات خوبت تشکر میکنم ازت.
 
کیوان جان (Kenji ) میشه بپرسم با دسته بازی میکنید یا فرمون؟
اگه فرمون، میشه بگید چه قدر تو کاهش زمان و به قولی BEST LAP ها تاثیر میزاره فرمون؟
میخوام بدونم صرفا" فقط لذت رانندگی بیشتر میشه و یا از نظر فنی هم تاثیر داره.
( نمیخوام فقط برای لذت بیشتر پول فرمون بدم ، وضع بد اقتصادی هست و هزار گرفتاری! )
ممنون میشم جواب بدید.

من با فرمون بازی میکنم، تا الان هم با دسته امتحان نکرده بودم اما الان رفتم تو بخش practice و با جفتش امتحان کردم، lap time با دسته حدود 2-3 ثانیه از فرمون بیشتر بود. البته بخشیش ممکنه به خاطر این باشه که با دسته عادت ندارم. حالا بعداً لایسنس ها رو هم تست میکنم ببینم شرایط چطوریه.
 
با سلام



5.مسئله و نکتهء بعدی که همین دیشب کشفش کردم و واقعا" لذت بردم و خوشحال از اضافه شدن همچین آپشنی که SIMULATE بودن این عنوان رو رسمی تر میکنه، این هست که تو قسمت DRIVING OPTION قبل از RACE شما با تنظیمات زیادی روبرو هستید که بسیار بسیار کارامد و واقعی هستن.
یعنی چی؟؟

خی ببینید نمیدونم شما تو این بازی تجربه رانندگی با لامبورگینی کانتاش رو داشتید یا نه ،ولی این ماشین فوق العاده وحشی و رام نشدنیه و موقع پیچ ها شدیدا" غیر قابل کنترل میشه و حتی تو مسیر مستقیم دچار هرز گردی شدیدی هست.
یا همون لوتوس تو بخش لوتوس چلنج تو TOP GEAR که شدیدا" هرزگردی داره.

حالا راه حل و استفاده از آپشن های عالیه GT5 :

تو قسمت DRIVING OPTION چند تا سیستم وجود داره که رو اتومبیل نصبه و میشه ON و OFF کرد و یا درصد حساسیتش رو کم و زیاد.

اصلی ترینش سیستمش ( traction control system ) ( TCS ) یا همون سیستم کنترل ترکشن یا کنترل کشش و یا کنترل هرزگردی ماشین هست.
خیلی مختصر و مفید بگم که این سیستم کارش این هست که وقتی یکی از چرخ های محرک ماشین شروع به هرزگردی میکنه این سیستم وارد عمل میشه و با کاهش مطلوب گاز و کم کردن قدرت موتور از هرزگردی چرخ جلوگیری میکنه و به چسبندگی ماشین و منحرف نشدنش کمک میکنه.
اصلی ترین مواقع بروز این هرز گردی هم در پیچ هاست.
حالا تو همون DRIVING OPTION میشه این حساسیت رو از 0 تا 10 تعیین کرد.که حالت دیفالت 5 هست.
این سیستم با ترمز ABS رابطه مستقیم داره و فقط رو ماشینای دارای ترمز ABS نصب میشه و اگه ABS رو OFF کنید این سیستم هم OFF میشه.

قسمت بعدی SKID RECOVERY FORCE هست که مربوط به بهینه کردن نیروی ترمز هست که گزینه ON و OFF داره.

قسمت بعدی ACTIVE STEERING هست درست مطمئن نیستم از عملکرد و کابرد این سیستم ولی همون طور که از اسمش مشخصه مربوط به تنظیم حساسیت فرمون خودرو هست که حالتهای OFF و MILD و STRONG داره.

سیستم بعدی ACTIVE STABILITY MANAGEMAENT که در اصل همون ESP هست و سیستم کنترل پایداری خودرو هست. که اینم ON و OFF داره.

و سیستم آخر ترمز ABS که که دیگه معروف ترین سیستم خودرو هست که میتونید حساسیتش رو از 0 تا 10 تغییر بدید.


حالا همون لامبورگینی کانتاش یا لوتوس رو که در بالا اشاره کردم با تنظمیات صحیح این سیستما براحتی رام میکنید و قابل کنترل.
یه مسابقاتی هست تو بخش آماتور ( اگه اشتباه نکنم ) به اسم SUPERCAR NOSTALGIA که با همین کانتاش میشه شرکت کرد.اگه با تنظیمات دیفالت وارد بشید بعید میدونم یه LAP رو براحتی و منحرف نشدن و هرز گردی شدید تو پیچ ها طی کنید.
ولی کافیه حساسیت سیستمه TRACTION CONTROL رو از 5 به 8 تغییر بدید و همین طور SKID RECOVERY رو ON کنید،STEERING رو رو MILD یا STRONG بزارید و ESP رو ON کنید و در آخر حساسیت ABS رو از 1 به 10 تغییر بدید.
نتیجه کار خارقالعادس!!
دیگه نه از هرز گردی خبری هست و نه از انحراف،ماشین تو پیچ ها اون طور که باید گاز نمیخوره ( بدلیل سیستمه TCS ) ولی براحتی میتونید رقبا رو جا بزارید.
اینو به شخصه تجربه کردم که میگم.

حالا با توجه به هر ماشینی و هر پیستی میتونید اون متغیر ها رو تغییر بدید تا به بهترین عملکرد برسید.
خوشحالم از اعمال همچین آپشن هایی در بازی که واقعا" اون شبیه سازی رو بیشتر تحقق میبخشه.دیگه اینطوری نیست که بدون هیچ تنظیمی بهترین عملکرد رو از ماشینتون بگیرید و باید با تنظیمات بهتر عملکرد خودتون و ماشینتون رو بهبود و تقویت کنید.

در رابطه با این باید بگم که شما لازم نیست که حتما قبل از مسابقه این تنظیمات رو انجام بدید در حین مسابقه هم میتونید! با تنظیم کردن دکمه های دسته میتونید در حین رانندگی به موارد زیر دسترسی داشته باشید:

TCS
4WD TURQUE
ASM
ABS
break front
break rear

پیشنهاد میکنم حتما 4 تا دکمه برای این کار درنظر بگیرید( من از d-pad استفاده کردم.)
توی قسمت لایسنس برای طلا گرفتن خیلی تا الان بدردم خورده.
TCS: وقتی tcs روشن باشه یه مقداری از نیروی موتور گرفته میشه ولی وقتی خاموشش میکنی از تمام نیرو استفاده میکنه من توی اکثر لایسنس ها tcs رو خاموش میکردم. توی مسیر های مستقیم شدیدا تاثیر داره وقتی که با ghost خودم مقایسه میکردم تاثیر وحشتناکش رو میدیدم. البته ماشین هایی که وحشی هستند رو باید TCS رو افزایش بدید وگرنه به هیچ عنوان نمیتونید کنترل کنید.:d

4WD tq: در مورد 4WD tq هم باید بگم که توی طلا گرفتن لایسنس های رالی خیلی به کارم اومد به این صورت که درصد نیروی موتور روی دیفرانسیل جلو رو افزایش میدادم که این باعث میشد سر پیچ ها خیلی کمتر drift کنم و بدون دریفت پیچ رو با حداکثر سرعت رد کنم که شدیدا رکورد های رالی رو بهبود میداد.

ASM: تا اینجای بازی که ASM چیز بیخودی بوده. این سیستم سر پیچ به کمک راننده میاد و خطاها رو درست میکنه و باعث میشه که پیچ رو تر و تمیز و بدون انحراف رد کنید ولی خیلی از سرعتتون کم میکنه. سعی کنید همیشه این یه مورد رو off بزارید و فقط برای ماشین های غیر قابل کنترل استفاده کنید.
در ضمن یک تاپیکی توی GTPLANET بود که نوشته بود با روشن کردن این و افزایش نیروی ترمز روی چرخ های جلو میتونید اون مرحله top gear که با eliseـه رو به راحتی رد کنید! ولی من امتحان نکردم.:|


در ضمن این horn که جایزه میده به چه دردی میخوره؟ من 2 تا گرفتم و هر دوتاش رو install کردم بعدش دیگه هیچ جا بهش دسترسی ندارم!
 
در رابطه با این باید بگم که شما لازم نیست که حتما قبل از مسابقه این تنظیمات رو انجام بدید در حین مسابقه هم میتونید! با تنظیم کردن دکمه های دسته میتونید در حین رانندگی به موارد زیر دسترسی داشته باشید

یعنی تو option خود بازی و تو قسمت تنظیمات دسته میشه این تنظیمات رو قرار داد؟ یا یه قسمت دیگه؟ ممنون میشم دقیق بگی کجا.
اگه اینطوری باشه که خیلی عالیه و کمک زیادی میکنه به رانندگی سریع تر و لذت بخش تر.
من یکی از مشکلاتم همین بود که وقتی سیستمه TCS رو قبل RACE فعال میکردم و همین طور ASM باعث میشد تو مسیرای مستقیم ماشین اون شتاب و سرعت لازمه رو نداشته باشه.
اگه به قول شما بشه تو حین رانندگی مثل واقعیت این سیستمارو خاموش یا روشن کرد عالی میشه.


ASM: تا اینجای بازی که ASM چیز بیخودی بوده. این سیستم سر پیچ به کمک راننده میاد و خطاها رو درست میکنه و باعث میشه که پیچ رو تر و تمیز و بدون انحراف رد کنید ولی خیلی از سرعتتون کم میکنه. سعی کنید همیشه این یه مورد رو off بزارید و فقط برای ماشین های غیر قابل کنترل استفاده کنید.

اتفاقا" اگه بجا و برای ماشینا و مخصوصا" پیست های مناسب فعالش کنید شدید بدرد بخور هست.
کار اصلی این سیستم کنترل پایداری خوردو در پیچ هست.
اگه با سرعت های بالا وارد پیچ های تند بشید با کمک این سیستم مشکلی ندارید ولی بدون اون امکان منحرف شدن خیلی زیاده.

در ضمن این horn که جایزه میده به چه دردی میخوره؟ من 2 تا گرفتم و هر دوتاش رو install کردم بعدش دیگه هیچ جا بهش دسترسی ندارم!

صرفا" حالت تزیینی داره.
شما میتونی با توجه به صدای بوق ها و سلیقه خودتون رو هر ماشینی که دلتون میخواد نصبشون کنی ، و در حین RACE با بوق زدن حالشو ببری! ( خوراک ما ایرانیاس که همه ماشینامون رو با بوقش میخریم!!)


من با فرمون بازی میکنم، تا الان هم با دسته امتحان نکرده بودم اما الان رفتم تو بخش practice و با جفتش امتحان کردم، lap time با دسته حدود 2-3 ثانیه از فرمون بیشتر بود. البته بخشیش ممکنه به خاطر این باشه که با دسته عادت ندارم. حالا بعداً لایسنس ها رو هم تست میکنم ببینم شرایط چطوریه.

ممنون از پاسختون
منتظر تست بیشتر و دقیقتر هستم.



خیلی ممنون دقت نکرده بودم !

تا جایی که میدونم همین تاپیک هست. (یه تاپیک دیگه هم برای photo mode این بازی در نظر گرفته شده.)
در اخر هم بابت توضیحات خوبت تشکر میکنم ازت.

خواهش میکنم دوست عزیز.
از راهنمایی شما هم ممنون.


دوستان ایا با ماشین LEVEL 9 میشه در مسابقات LEVEL 4 شرکت کرد یا خیر ؟

اصولا" ماشین ها LEVEL بندی نشدن و برای شرکت در یه مسابقه و یا خرید یه ماشین باید اون LEVEL مربوطه رو کسب کنیم.
برای ماشینای هر مسابقه یه شرایط مخصوص هست که اگه اونا رو داشته باشی مشکلی نیست. مثلا" محصول یه کشور یا سال ساخت خاص.

در کل فلسفه خلق این LEVEL ها رو هنوز متوجه نشدم!!
 
تمام لذت بازی از level 5 به بعد که میتونی وارد بخش آماتور بشی و دمیج بازی هم کم کم باز میشه...:d بخش کارتینگش هم که واقعا جذاب به خصوص وقتی دوربین رو رو حالت راننده انتخاب میکنی...
 
وای که این بازی چقدر خوفه:dپسر عمم که اصلا با بازیه سیمو حال نمیکنه 2دقیقه دسته رو ازم گرفت مجبور شدم بعد از 3ساعت به زور از دستش بگیرم:dگیم پلیش دیوانه کنندس.سرعت رو کامل حس میکنی.فعلا تمام لایسنسهای a,b رو gold کردم.البته دهنم سرویس شد:d
 
یه سوال از کسایی که از فرمون استفاده میکنن !
این فرمونا شوک هم داره ؟! یعنی وقتی تو خاکی میری اتفاقی نمیوفته از نظر سفت شدن فرمون یا شک وارد شدن و ... ؟!
 
یعنی تو option خود بازی و تو قسمت تنظیمات دسته میشه این تنظیمات رو قرار داد؟ یا یه قسمت دیگه؟ ممنون میشم دقیق بگی کجا.
اگه اینطوری باشه که خیلی عالیه و کمک زیادی میکنه به رانندگی سریع تر و لذت بخش تر.
من یکی از مشکلاتم همین بود که وقتی سیستمه TCS رو قبل RACE فعال میکردم و همین طور ASM باعث میشد تو مسیرای مستقیم ماشین اون شتاب و سرعت لازمه رو نداشته باشه.
اگه به قول شما بشه تو حین رانندگی مثل واقعیت این سیستمارو خاموش یا روشن کرد عالی میشه.

آره. دقیقا تو option بازی باید بری و توی تنظیمت دسته این کار ها رو انجام بدی
به 5 تا دکمه نیاز هست. یکیش برای ظاهر شدن منو. 2تا برای بالا و پایین کردن منو. و 2 تا دیگه برای تنظیم کردن.
البته من از 4 تاش استفاده میکنم یعنی با بالا منو ظاهر میشه با چپ و راست تنظبمات رو انجام میدم وبا پایین هم میرم گزینه پایین. برای بالا اومدن هم هیچ راهی ندارم مگر اینکه مسابقه رو restart کنم!!

اتفاقا" اگه بجا و برای ماشینا و مخصوصا" پیست های مناسب فعالش کنید شدید بدرد بخور هست.
کار اصلی این سیستم کنترل پایداری خوردو در پیچ هست.
آزه منم همینو میگم خُب. ;)برای بعضی ماشین ها و پیست ها باید استفاده بشه. بیشتر برای ماشین های قدرتمند و قدیمی . مثلا لامبورگینی LP 540 احتیاج نداره و فقط لازمه که ABS رو بیشتر کنید.


در مورد ABS هم یادم رفت بگم که بیشتر بدرد مواقعی میخوره که میخاید با 250 تا یکدفعه بزنید روی ترمز یا وقتی که از ماشین های قدیمی که ترمز داغونی دارند استفاده میکنید بهتره که ABS رو ببرید بالا.
برای اینکه به این معجزه ایمان بیارید لایسنس IA-10 رو که بایک LP540 باید برید abs رو روی 10 بزارید و توی همون پیچ اول معجزه رو مشاهده میکنید! میتونید بدون هیچ ترسی از منحرف شدن ماشین توی کمترین زمان ممکن سرعت ماشین رو کم کنید. در صورتی که با abs به صورت پیش فرض من همیشه منحرف میشدم و مجبور بودم فاصله بیشتری رو به ترمز کردن بپردازم. کلا تو باقالی بودم.( این یه مورد رو حتما امتحان کنید تا منظورم رو متوجه بشید.)

اگه با سرعت های بالا وارد پیچ های تند بشید با کمک این سیستم مشکلی ندارید ولی بدون اون امکان منحرف شدن خیلی زیاده.
در رابطه با این موضوع هم من به جای asm به شما abs رو پیشنهاد میکنم (و در مواقع حادتر افزایش نیروی ترمز جلو)

این چیزایی که گفتم بیشتر توی لایسنس ها و special event بدردتون میخوره وگرنه برای ماشین های خیلی قدرتمند و توی event های معمولی عاقلانه اینه که 100% از asm استفاده کنید.
 
یه سوال از کسایی که از فرمون استفاده میکنن !
این فرمونا شوک هم داره ؟! یعنی وقتی تو خاکی میری اتفاقی نمیوفته از نظر سفت شدن فرمون یا شک وارد شدن و ... ؟!


نميشه بهش گفت شوک ولي در مقابل تصادفات يا دست اندازها يا پيچش ناگهاني واکنش جالبي نشون ميده ... فرمونهاي لاجيتک رو ميگم ..
 
آقا میگم یه تاپیک بزنیم برای قرض ماشین ها. هر مسابقه ای یه ماشین میخواد هر کسی هم به تنهایی نمیتونه ماشین های مختلف برای مسابقه های مختلف بخره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or