با سلام
1.اون ترفند برای گرفتن طلای لایسنس B-5 که دیروز گفتم رو یادتونه؟
دیشب رفتم خونه و دیدم برادرم داره همون تست رو میره و یه 10 باری زور زد ولی نتونست طلا کنه،دسته رو گرفتم و گفتم میخوای تو 3 ثانیه طلا بگیرم؟
خندید و گفت زرشک!!
با همون حرکت توضیح داده شده رفتم و در 3 ثانیه طلا گرفتم! دهنش 1 متر باز موند.
البته این بازی، بازی ای نیست که به قولی cheat و رمز داشته باشه و منم علاقه ای به استفاده از cheat و اینا ندارم ولی این یکی رو مِن باب جالب بودنش رفتم.
خلاصه یه B-10 رو هم گیر کرده بودم که بالاخره GOLD اش کردم.
راستش کیوان عزیز (Kenji ) گفت بعد از گُلد کردن لایسنس B ماشین تامی کایرا رو جایزه گرفته و منم عاشق این ماشینم و بعد از طلا گرفتن بد ضد حال خوردم.
چون دو تا Tommykaira داره این GT و جایزه لایسنس نشنال B ماشین Tommykaira ZZ-S هست در صورتی که من دنبال ماشین افسانه ای این کمپانی یعنی Tommykaira ZZII بودم!
بعد از GOLD کردن B License رفتم سراغ A License و الان 2 تاش مونده تا اونم GOLD شه.
همین گلد کردن های لایسنس ها کلی زمان میبره و ادم به هیچ وجه احساس خستگی نمیکنه و با لذت زیاد میتونه ساعت ها پاش بشینه!
2.اون نکته تعویض روغن ماشین رو که گفتم خاطرتون هست؟
اونم تست کردم و خوشبختانه مثل سری های قبل GT بازم جواب میده.
شما میتونید پس از خریدن یا جایزه گرفتن ماشین اقدام به تعویض روغن کنید و به راحتی با 250 cr ناقابل بین 10 تا 40 HP به قدرت ماشینتون اضافه کنید.
شما باید بعضی مواقع تا 3000 Cr خرج کنید برای 40 HP ولی با این کار خیلی کمتر هزینه میکنید.
من حتی برای لامبورگینی گالاردو ام که باهاش چند تا مسابقه هم داده بودم اینکار روکردم و جالب اینجاست حدود 35 اسب بهش اضافه کرد.
البته باید سعی کنید اگه میخوایید برای ماشینای کارکرده این کار رو انجام بدید تا هنوز روغنش تمیزه عوضش کنید تا بیشتر HP بده.
3. نکته بعدی راجب PAINT ماشیناس.
خیلی اقدام عالی و به جایی بود که این امکان رو تو این GT قرار دادن.
شما با ماشینایی که جایزه میگیرید یه رنگ ( که همون رنگ ماشین جایزه هست ) بهتون میده که تو قسمت ITEMS اضافه میشه و میتونید اونجا ببینیدش.
بعد تو قسمت GT AUTO و قسمت PAINTING میتونید ماشین دلخواه تون رو به رنگ دلخواه تون که تو لیست وجود داره رنگ کنید. ( هزینه اش بین 1500 تا 4000 هست )
انیمیشن جالبی هم داره برای رنگ کردن.
خود رنگ ها هم تو لیست دارای نوع های مختلف هست،از مات و متالیک تا شیشه ای و غیره.
برای مثال من یه لامبوی کانتاش جایزه گرفتم که مشکی بود و از اونجایی که رنگ اصیل لامبورگینی زرد هست تو همین قسمت به زرد تغییرش دادم که فوقالعاده جذاب تر شد.
یه تروفی هم همین قسمت PAITING داره و باید 256 رنگ رو جمع کنید تا بدستش بیارید!
4.یه نکته دیگه تو قسمت همین ITEMS متوجه شدم و اونم این که بعد از اینکه تو قسمت TUNING SOHP میخواستم SPORT ECU بخرم و به اشتباه دو بار خریدمش خیلی شاکی شدم،چون تو سری های قبل بعد از خریدن قطعه ای دیگه نمیشد دوباره همون رو برای همون ماشین خرید و به قولی LOCK میشد.
ولی الان میشه 100 تا خرید و اون اضافی ها میره تو قسمت ITEMS و شما براحتی اونجا میتونید نگهش دارید و برای هر ماشین دیگه ای استفادش کنید.
5.مسئله و نکتهء بعدی که همین دیشب کشفش کردم و واقعا" لذت بردم و خوشحال از اضافه شدن همچین آپشنی که SIMULATE بودن این عنوان رو رسمی تر میکنه، این هست که تو قسمت DRIVING OPTION قبل از RACE شما با تنظیمات زیادی روبرو هستید که بسیار بسیار کارامد و واقعی هستن.
یعنی چی؟؟
خی ببینید نمیدونم شما تو این بازی تجربه رانندگی با لامبورگینی کانتاش رو داشتید یا نه ،ولی این ماشین فوق العاده وحشی و رام نشدنیه و موقع پیچ ها شدیدا" غیر قابل کنترل میشه و حتی تو مسیر مستقیم دچار هرز گردی شدیدی هست.
یا همون لوتوس تو بخش لوتوس چلنج تو TOP GEAR که شدیدا" هرزگردی داره.
حالا راه حل و استفاده از آپشن های عالیه GT5 :
تو قسمت DRIVING OPTION چند تا سیستم وجود داره که رو اتومبیل نصبه و میشه ON و OFF کرد و یا درصد حساسیتش رو کم و زیاد.
اصلی ترینش سیستمش ( traction control system ) ( TCS ) یا همون سیستم کنترل ترکشن یا کنترل کشش و یا کنترل هرزگردی ماشین هست.
خیلی مختصر و مفید بگم که این سیستم کارش این هست که وقتی یکی از چرخ های محرک ماشین شروع به هرزگردی میکنه این سیستم وارد عمل میشه و با کاهش مطلوب گاز و کم کردن قدرت موتور از هرزگردی چرخ جلوگیری میکنه و به چسبندگی ماشین و منحرف نشدنش کمک میکنه.
اصلی ترین مواقع بروز این هرز گردی هم در پیچ هاست.
حالا تو همون DRIVING OPTION میشه این حساسیت رو از 0 تا 10 تعیین کرد.که حالت دیفالت 5 هست.
این سیستم با ترمز ABS رابطه مستقیم داره و فقط رو ماشینای دارای ترمز ABS نصب میشه و اگه ABS رو OFF کنید این سیستم هم OFF میشه.
قسمت بعدی SKID RECOVERY FORCE هست که مربوط به بهینه کردن نیروی ترمز هست که گزینه ON و OFF داره.
قسمت بعدی ACTIVE STEERING هست درست مطمئن نیستم از عملکرد و کابرد این سیستم ولی همون طور که از اسمش مشخصه مربوط به تنظیم حساسیت فرمون خودرو هست که حالتهای OFF و MILD و STRONG داره.
سیستم بعدی ACTIVE STABILITY MANAGEMAENT که در اصل همون ESP هست و سیستم کنترل پایداری خودرو هست. که اینم ON و OFF داره.
و سیستم آخر ترمز ABS که که دیگه معروف ترین سیستم خودرو هست که میتونید حساسیتش رو از 0 تا 10 تغییر بدید.
حالا همون لامبورگینی کانتاش یا لوتوس رو که در بالا اشاره کردم با تنظمیات صحیح این سیستما براحتی رام میکنید و قابل کنترل.
یه مسابقاتی هست تو بخش آماتور ( اگه اشتباه نکنم ) به اسم SUPERCAR NOSTALGIA که با همین کانتاش میشه شرکت کرد.اگه با تنظیمات دیفالت وارد بشید بعید میدونم یه LAP رو براحتی و منحرف نشدن و هرز گردی شدید تو پیچ ها طی کنید.
ولی کافیه حساسیت سیستمه TRACTION CONTROL رو از 5 به 8 تغییر بدید و همین طور SKID RECOVERY رو ON کنید،STEERING رو رو MILD یا STRONG بزارید و ESP رو ON کنید و در آخر حساسیت ABS رو از 1 به 10 تغییر بدید.
نتیجه کار خارقالعادس!!
دیگه نه از هرز گردی خبری هست و نه از انحراف،ماشین تو پیچ ها اون طور که باید گاز نمیخوره ( بدلیل سیستمه TCS ) ولی براحتی میتونید رقبا رو جا بزارید.
اینو به شخصه تجربه کردم که میگم.
حالا با توجه به هر ماشینی و هر پیستی میتونید اون متغیر ها رو تغییر بدید تا به بهترین عملکرد برسید.
خوشحالم از اعمال همچین آپشن هایی در بازی که واقعا" اون شبیه سازی رو بیشتر تحقق میبخشه.دیگه اینطوری نیست که بدون هیچ تنظیمی بهترین عملکرد رو از ماشینتون بگیرید و باید با تنظیمات بهتر عملکرد خودتون و ماشینتون رو بهبود و تقویت کنید.
6. راجب EFFECT دود لاستیک ها هم بگم که فوق العاده جذابه و دیدنیه!
دیگه مثل سری قبل نیست که با لاستیک قرمز و در حال ترکیدن برید و هیچ دودی نباشه.
با قرمز شدن و داغ شدن بیش از حد لاستیک ها شاهد بلند شدن دود ازشون هستیم که خیلی جالبه و علاوه بر زیبایی بصری کمکیه برای فهمیدن و تعویضشون.
بعدش, نمیشه از ارتفاع ماشین کم کرد؟
دوست عزیز من صفحه قبل یا قبل تر! به سوال شما جواب دادم.
بله میشه،خیلی هم خوب میشه! ( توضیح دادم چه جوری)
کیوان جان (Kenji ) میشه بپرسم با دسته بازی میکنید یا فرمون؟
اگه فرمون، میشه بگید چه قدر تو کاهش زمان و به قولی BEST LAP ها تاثیر میزاره فرمون؟
میخوام بدونم صرفا" فقط لذت رانندگی بیشتر میشه و یا از نظر فنی هم تاثیر داره.
( نمیخوام فقط برای لذت بیشتر پول فرمون بدم ، وضع بد اقتصادی هست و هزار گرفتاری! )
ممنون میشم جواب بدید.
راستی به غیر از این تاپیک،تاپیک دیگه ای برای GT تو اینجا هست؟؟
و اینکه چه جوری میشه عضو این کلوپ GT شد؟
نمیدونم چرا اینجا کسی تازه وارادا رو تحویل نمیگیره!
فعلا"...