PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
از الان تو جریان باشید بعدا شاکی نشید، شماره بعد کریتوس به سبک هاروست مون، مزرعه میزنه، مرغ و خروس نگه میداره،
چون کاشت های داستانی همه انجام شده و کسی انتقاد و اعتراض کنه یعنی پلات رو نفهمیده
 
گاد او وار بعد 3گانه تموم شد این دونسخه بولشتی بیش نیستند
جدیدا معنی بولشت شده بازی ای که میلیون ها نسخه فروخته و پرفروش ترین بازی کنسوله و هم از نظر منتقدا هم از نظر ریویو کاربرا در تاپ ترین حالت خودشه؟
پس اگه اینطوره همه بازیا سونی و نینتندو و راک استار بولشتن
 
بازی رو تموم کردم و پایانش اونجوری که توقع داشتم نبود
باید سه گانه‌ش میکردن تا واقعه اصلی رو بتونن به بهترین شکل طراحی کنن
بازیگر سیندری تو این بازی ترکونده
 
  • Like
Reactions: vet.miladh
اصن این یه قانون آشکار و مبرهن داستان نویسی رو زیر سوال بردن که به "قانون چخوف" معروفه(اسم این قانون رو یکی از بچه ها بهم آموخت که ازش سپاسگزارم;) ): "اگر در بخش اول داستان یک تفنگ دیده شود، در بخش آخر باید شلیک شود."

اینکه تو ساعت ها تمرکز داستان بازی رو متوجه یه ایتم یا موضوع یا شخص خاصی کنی و اخر بازی یهو بی نتیجه ولش کنی نشون میده نتونستی پایان داستان رو جمع کنی. مبارزات پایانی، ماسک، روابط پایان بازی و کلا اواخر بازی که اوج واقعه رگناروک هست خیلی یهویی و سرسری جمع شده و همین ماسک یه نمونه بارز و آشکار از این یهو جمع کردن داستان بازیه

.
عزیز دو تا کامنت اخر شما کاملا حرف دل من هست و اتفاقا من اون مثال "تفنگ چخوف " رو هم همیشه درمورد رگناروک به کار میبرم. یه مورد دیگه اش که قبلا اشاره کردم پرنده بزرگ Hræsvelgr که اخر به شکل مسخره ای گفتن باز نشسته شده :D .
فقط دوستان لطفا از اسپویلر استفاده کنید !
 
کسی به تغییر شخصیت کریتوس ایراد نگرفته و اونایی که ایراد گرفتن قطعا زیر 20-30 سال هستن و فقط دنبال بکش بکش بودن توی گاد های قبلی

رگناروک مشکل زیاد داشت :

باس فایت های آبکی : شما مقایسه کن با همین نسخه 2018 که بالدور چند بار با ما مبارزه کرد و چقدر قدرتمند بود هر دقیقه استرس داشتی الان سر و کلش باز پیدا بشه
ولی یکی مثه هایمدال که به خاطرش اون همه مراحل دیگه ساخته بودن که نیزه دراپنیر رو بدست بیاری و ... چقدر کشتنش ابکی بود !

مورد دوم : مراحل اتریوس بیش از اندازه زیاد بود و عملا نصف بازی با این شخصیت بود که همون مراحل Jotunheim با انگربودا و ... چقدر زیادی کش داده شد و هیجان بازی رو میگرفت

نیمه اخر بازی با اون همه اتفاق مهم توی 1 ساعت جمع شد و خیلی عجله ای بود ! هنوز گیمر توی جو قبل از رگناروک بود که یهو اصلا رگناروک تموم شد !

بعضی از شخصیت ها با اینکه خیلی روشون کار شده بود و کل مراحل و کات سین و دیالوگ واسشون ساخته شده بود اما در عمل توی داستان نقش مهمی نداشتن
نمونش فنریر! فنریر توی اسکاندیناوی در واقع مهمترین شخصیت داستان بود ! اون کسی بود که اودین رو میکشت حداقل به جای فریا که به کمکمون اومد میتونستن از فنریر کمک بگیرن نه اینکه فقط اتریوس از اول تا اخر بازی نازش کنه : دی

نبود سوپرایز هم توی بازی بیداد میکرد ، واقعا میتونستی از اول تا اخر بازی رو به راحت ترین شکل ممکن حدس بزنی
----------

با همه این اوصاف رگناروک همچنان توی یک سطح و کلاس دیگه ای قرار داره و گیم پلی بازی کاملا بی نقصه،صدا گذازی،طراحی مراحل و ... همه چی عالیه
اما "ای کاش" های فراوانی توی بازی وجود داشت که طرفدار ها انتراشو میکشدن اما نشد
استاد شما چند سالته؟؟؟خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.شما برو یک سبک دیگ بازی کن چون بازی از اول همین طوری بوده.کلا شما با این نظرت ویدیو گیم رو بردی زیر سوال:-??.بازی گاد بکش بکش بوده.مثلا تو بازیای دیگه عشقو محبت رو ترویج میدن و همدیگرو ناز میکنن :))
 
  • Smile
Reactions: Erehx
رگناروک در اساطیر:
رگناروک یا پایان جهان نبرد پایانی و فرجام کار جهان در اساطیر اسکاندیناوی ست ... اما پایان همه‌چیز نیست؛ بلکه جهانی نو پس از آن آغاز می‌گردد.
رگناروک در گاد اف وار 2022:
رگناروک یا پایانی بر روند تکامل شخصیت کریتوس جوان ... اما پایان همه‌چیز نیست؛ بلکه مسیری نو پس از آن برای کریتوس آغاز می‌گردد.

راجع به ماسک و یا به صدا درومدن شیپور تو نسخه اول فکر میکنم تو اسپین اف بهش بپردازن (مخصوصا خود قضیه شیپور که بارلوگ در جواب طرفدارها گفت پاسخ این سوال مربوط میشه به یه بازی دیگه (منظورش اسپین اف احتمالیه به نظرم) )
 
  • Like
Reactions: Little John
خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.
شناسنامه گاد کریتوس و قوس شخصیت پردازی اون از یک سرباز ساده تا خدای جنگ و بعد اون رستگاریشه. منتهی خب برای شما این چیزا تعریف نشده چون عملا چیزی جز کشت و کشتار و خون و خونریزی متوجه نشدی از این فرنچایز :-j
یه شخصیتی برات تعریف شده که بره وسط بزنه همرو بکشه. حالا کشتنه منطقی باشه نباشه کافی باشه نباشه مهم نیست. فقط باید بکشه تا شما گیمر اصیل (لول) راضی باشی. صرفا بکش بکش دوست داری :D وگرنه بهت بگن فرق گاو و GTA چیه از نظر شما هیچ فرقی ندارن چون جفتش بکش بکش داره.
 
عزیز دو تا کامنت اخر شما کاملا حرف دل من هست و اتفاقا من اون مثال "تفنگ چخوف " رو هم همیشه درمورد رگناروک به کار میبرم. یه مورد دیگه اش که قبلا اشاره کردم پرنده بزرگ Hræsvelgr که اخر به شکل مسخره ای گفتن باز نشسته شده :D .
فقط دوستان لطفا از اسپویلر استفاده کنید !
کلا 90 درصد ایرادایی که ما می گیریم به اینه که اواخر بازی همه چی یهویی جمع میشه و فرصت کافی مهیا نشد برای پرداختن به خیلی چیزا:​
  1. فرصت کافی مهیا نشد برای پرداختن به مبارزات بزرگ و حماسی. فقط کافیه مبارزمون با بالدر رو با مبارزمون با اودین مقایسه کنید......برای کشتن بالدر این همه صحنه و افکت و هیجان، بعد برای کشتن خدای خدایان هیچی ( همین الان هم نت رو بگردین مبارزه با بالدر خیلی بیشتر تو ذهن مردم مونده تا مبارزه با اودین و ثور و .....​
  2. فرصت کافی مهیا نشد برای روایت خیلی از داستان های مهم دیگه. نمونش ما مجبور بودیم مبارزه ثور با یورمونگاند رو از دور و تو چند ثانیه ببینیم ( خیلی از اتفاقات اکشن و حماسی هم کلا بخاطر نحوه داستان نویسی اسکیپ شدن و خیلی اتفاقات هیجان انگیر حذف شدن)​
  3. فرصت کافی مهیا نشد تا ببینیم این ماسکی که 20 ...30 درصد بازی معطلش بودیم و اودین بخاطرش خودشو به فنا داد چی بود قضیش​
  4. فرصت کافی مهیا نشد برای توجیه تحول یهویی ثور و سیف و کریتوس و ...... و برای همینه که تغییر تحول ها بنظرم ابکی و مصنوعیه​
برا اینهمه کار تو اواخر بازی فرصتی نبود ولی برای میوه چیدن از درخت یا کشتن مادربزرگ کاسه به دست انگربودا و کشتن خیلی از دشمن های کم اهمیت فرصت زیاد بود مثه اینکه.

+

بهرحال بازم این بحث داغ شد و بعد چند ماه دیگه این بحث بی نتیجه رو شروع کردیم :D هر کی با گاو رگناروک حال کرده نوش جونش ولی من بشخصه امیدوارم به داد بازی برسن و حداقل دست کسی بسپرن بازی رو که از پسش بربیاد(به جز بارلوگ هر کی ادامشو بسازه غیر قانونیه:D)

.​
 
آخرین ویرایش:
استاد شما چند سالته؟؟؟خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.شما برو یک سبک دیگ بازی کن چون بازی از اول همین طوری بوده.کلا شما با این نظرت ویدیو گیم رو بردی زیر سوال:-??.بازی گاد بکش بکش بوده.مثلا تو بازیای دیگه عشقو محبت رو ترویج میدن و همدیگرو ناز میکنن :))

34
الان هم خون و خونریزی داریم +چیزهای دیگه
دوره ای هستیم که شخصیت پردازی یکی از مهمترین عوامل توی بازی های کامپیوتریه و فقط بکش بکش هیچوقت امضای GOW نبوده
اتفاقا همیشه آدم های قوی جلوی دوس داشتن کم میارن ،مثل عشق کریتوس به همسرش "فی" و اتریوس و همه اینا خیلی هم زیبا پیاده سازی شده
اتریوس همیشه کنار دست پدرش بوده نمیشه که یارو مثل یونان بی دلیل وحشی بازی دربیاره چون اصلا دلیلی برای این قضیه نیست

توی آخر گاد 3 هم آتنا هم پندورا به کریتوس میفهمونن که "امید" قویترین سلاح برای هر فردیه
چیزی که کریتوس نداشت و آخرش خودکشی کرد
اما حالا امید کریتوس فرزندشه برای همین قویتر و با برنامه تر زندگی خودش رو جلو میبره و دلیلی نداره همه رو لت و پار کنه تا برای خودش دشمن تراشی کنه
 
شناسنامه گاد کریتوس و قوس شخصیت پردازی اون از یک سرباز ساده تا خدای جنگ و بعد اون رستگاریشه. منتهی خب برای شما این چیزا تعریف نشده چون عملا چیزی جز کشت و کشتار و خون و خونریزی متوجه نشدی از این فرنچایز :-j
یه شخصیتی برات تعریف شده که بره وسط بزنه همرو بکشه. حالا کشتنه منطقی باشه نباشه کافی باشه نباشه مهم نیست. فقط باید بکشه تا شما گیمر اصیل (لول) راضی باشی. صرفا بکش بکش دوست داری :D وگرنه بهت بگن فرق گاو و GTA چیه از نظر شما هیچ فرقی ندارن چون جفتش بکش بکش داره.
چی میگی :)) .تمام نسخه های گاو رو بازی کردم از سه گانه بگیر تا ghost of spartaو غیره.دیسک اورجینال god of war sagaرو هنوز تو ارشیو دارم که همه نسخه ها توشه.. حالا برو خوش باش.در ضمن یک نگاه به تاریخ عضویتت بکن بعد اینجا کاربرا رو قضاوت کن.
 
  • Cool
Reactions: Erehx
همه دنیا متوجه این فاجعه داستانی نشدن ولی کارشناسان بازیسنتر افشاگری کردن.
اولا من ندیدم شما چیزی از خودت بگی و فقط فک میکنی چون متای بازی و فروش بازی عالی بوده پس هر کی ایراد میگیره از بازی باید یه تیکه ای بندازی بهش.
بازیهایی مثه MGSV و Darksouls2 هم متا و فروش بالایی دارن ولی بین طرفدارا کمترین محبوبیت رو دارن

دوما یه سرچ ساده در مورد مشکلات داستان و مبارزه با باس ها و ..... تو نت انجام بدی با تعداد خیلی زیادی مطلب مواجه میشی که این ایراداتی که ما گفتیم رو در ابعاد خیلی بزرگتر بهش پرداختن. ولی اونجا جنبه بحث کردن رشد کرده ولی اینجا هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or