PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
دوستانی که به تغییر شخصیت کریتوس در GOW 2018 و GOW:R اعتراض دارن، فکر می کنم با شخصیت دقیق این اسطوره آشنایی چندانی ندارن. بطور مثال نمی دونن calliope و lysandra کی بودن، نمی دونن چرا روی بدن کریتوس خاکستر سفید نشسته و چرا یکی از الغابش ghost of sparta هستش! و اصلاً دلیلی که زد و کل یونان رو با خاک یکسان کرد چی بوده؟
حالا هم توقع دارن بعد از مرگ faye، بیاد و atreus رو ول کنه به امان خدا و...
اصلا کسی نمیگه به رستگاری رسیدن کریتوس مشکل داشت و کریتوس باید تا اخر عمر همینطور ادم میکشت.
بحث سر کیفیت پیاده سازی این تغییرات و نشون دادن این رفتاراس که اونقدری که باید و شاید تو گاو رگناروک طبیعی کار نشده.....و البته سایر ایراداتی که به خود واقعه رگناروک و بقیه کرکترا و موارد مرتبط با اون گرفته میشه

ولی خب هر وقت ما این بحث رو شروع میکنیم اونهایی که با گاو رگناروک حال کردن فقط اینو تکرار میکنن که شما دوس داشتین کریتوس هی به کشت و کشتار ادامه میداد و از گذشته کریتوس هیچی نمیدونید و از داستان گاو های قبلی اطلاعی ندارین و ..... که نمیدونم ربطش به حرفای ما چیه دقیقا.
البته به متای 94 بازی هم اشاره میکنن که چون 94 شده پس نباید کسی ایراد بگیره ولی اینو در نظر نمیگیرن که بازی از لحاظ گیم پلی و طراحی و گرافیک و اکشن بی نقصه و منتقدا هم با این چیزا به بازی نمره میدن ولی ایرادایی که ما میگیریم از یه چیز دیگس(دقت نمیکنن کلا ما چی داریم میگیم چون حس میکنم فن بازی و عشق به گاو رو نگرششون به مسایل بازی تاثیر میذاره )

.
 
آخرین ویرایش:
اصلا کسی نمیگه به رستگاری رسیدن کریتوس مشکل داشت و کریتوس باید تا اخر عمر همینطور ادم میکشت.
بحث سر کیفیت پیاده سازی این تغییرات و نشون دادن این رفتاراس که اونقدری که باید و شاید تو گاو رگناروک طبیعی کار نشده.....و البته سایر ایراداتی که به خود واقعه رگناروک و بقیه کرکترا و موارد مرتبط با اون گرفته میشه

ولی خب هر وقت ما این بحث رو شروع میکنیم اونهایی که با گاو رگناروک حال کردن فقط اینو تکرار میکنن که شما دوس داشتین کریتوس هی به کشت و کشتار ادامه میداد و از گذشته کریتوس هیچی نمیدونید و از داستان گاو های قبلی اطلاعی ندارین و ..... که نمیدونم ربطش به حرفای ما چیه دقیقا.
البته به متای 94 بازی هم اشاره میکنن که چون 94 شده پس نباید کسی ایراد بگیره ولی اینو در نظر نمیگیرن که بازی از لحاظ گیم پلی و طراحی و گرافیک و اکشن بی نقصه و منتقدا هم با این چیزا به بازی نمره میدن ولی ایرادایی که ما میگیریم از یه چیز دیگس(دقت نمیکنن کلا ما چی داریم میگیم چون حس میکنم فن بازی و عشق به گاو رو نگرششون به مسایل بازی تاثیر میذاره )

.
من راستش به شدت با تحول کریتوس در نسخه های نورس حال میکنم، اصن به طرز فجیعی به نظرم همه جره تکامل شخصیت کریتوس رو خوب دراوردن و مشکلی هم با سیستم جدید بازی ندارم، به نظرم واقعا بمب افکنه و متا و افتخاراتش هم 100 درصد برازنده اشه...

اما حرف شما هم به نظرم درسته، و اصلا منطقی نیست که انتقادات رو به این جور چیزا (عدم اشنایی با داستان و پیشینه کاراکتر ها و این حرفا) ربط بدیم، اینجوری بخوایم برخورد کنیم عملا جلوی انتقاد به هرچیزی میشه ایستاد، حتی یک بازی با متا 80 هم میشه اینجوری ازش دفاع کرد.. چه برسه به گاو و کیفیت بی نهایت بالا و متای 94... (کمااینکه دیوید جفی به عنوان خالق هم خودش جز منتقدینه، دیگه ایشون که میدونه چه خبر بوده و چه خبر نبوده :D نیاز هم نیست کسی در مورد داستان، خارج از بازی مطالعه کنه(مگر اینکه بازی نکرده باشه) چون کافیه نسخه های پی اس پی و اسنشن رو هم زده باشه، تا خودش تغییر تحول کریتوس رو لمس و درک کرده باشه)

به طور کل هم به نظرم طبیعیه وقتی یک بازی قبلا به شدت محبوب بوده، و الان کاراکتر اصلی و یه حالتایی از جو بازی، طوری تحول پیدا کرده که عملا از ان سر طیف امده این سر طیف، خب طبیعیه که یک دو دستگی بین طرفداران قدیم و جدید و کسانی که این سیر تحول رو میپسندن یا نمیپسندند، به وجود بیاد... این نشون دهنده عظمت و گستردگی گاو هست که طرفدارنش تا این حد، با اطمینان، زاویه دید و برداشت خودشون رو از بازی به باقی روایت ها ترجیح میدن.. وگرنه یک اثر پیش پا افتاده، چنین بحث هایی هم حولش شکل نمیگیره...
 
دوستانی که به تغییر شخصیت کریتوس در GOW 2018 و GOW:R اعتراض دارن، فکر می کنم با شخصیت دقیق این اسطوره آشنایی چندانی ندارن. بطور مثال نمی دونن calliope و lysandra کی بودن، نمی دونن چرا روی بدن کریتوس خاکستر سفید نشسته و چرا یکی از الغابش ghost of sparta هستش! و اصلاً دلیلی که زد و کل یونان رو با خاک یکسان کرد چی بوده؟
حالا هم توقع دارن بعد از مرگ faye، بیاد و atreus رو ول کنه به امان خدا و...
اتفاقا من عاشق این سری هستم و حتی بخاطر نسخه های gos و coo رفتم psp خریدم ،الانم اتفاقا از کریتوس توقع داشتن اون خشم و خشونت قدیم رو نداشتم چون ب قول شما دیگه الان از گذشته درس گرفته و آدم شده ، من فقط توقع این همه منطقی بودن از خداهای نورث نداشتم :D

نمیدونم چرا اینجا نمیشه ب بازی نقدی وارد کرد؟! آقا بازی عالی بود ولی واقعا یچیزایی توش خیلی خلاصه شده بود ، یعنی شما شک نکن اگه این چیزایی ک توی این چند صفحه بچه ها ب عنوان انتقاد از بازی گفتن توی بازی نهایی اعمال میشد الان خوده شما خیلیییی بیشتر با بازی حال میکردی :دی
 
دوستانی که به تغییر شخصیت کریتوس در GOW 2018 و GOW:R اعتراض دارن، فکر می کنم با شخصیت دقیق این اسطوره آشنایی چندانی ندارن. بطور مثال نمی دونن calliope و lysandra کی بودن، نمی دونن چرا روی بدن کریتوس خاکستر سفید نشسته و چرا یکی از الغابش ghost of sparta هستش! و اصلاً دلیلی که زد و کل یونان رو با خاک یکسان کرد چی بوده؟
حالا هم توقع دارن بعد از مرگ faye، بیاد و atreus رو ول کنه به امان خدا و...
من هر هشت تا گاد رو تا آخر رفتم فقط این آخری یعنی رگنارک با تحول شدید کریتوس و منطقی و مهربون تر شدنش مواجه میشیم .

در طول بازی ساعتها از نقطه a به b میرفتیم و وسطاش سگ و تمساح و پلنگ غیره میکشیم و مبارزه با اودین و ثور هم اول و آخر بازی جمعا یکساعت میشه ، در حالی که میشد مثل بالدر چندین بار مبارزات اکشن و حماسی داشته باشیم

متاسفانه از اون سمت ثور و اودین هم کاملا منطقی و خانواده دار هستن و ب کریتوس پیشنهاد صلح میدن .

وقتی صلح میکنن دیگه دلیلی برای جنگ وجود نداره و سوالی که پیش میاد چرا اصلا باید همچین بازی ای بسازن وقتی همه در صلحن باید با کی بجنگی
 
  • Like
Reactions: Rezahajizadegan
من بیشترین فشارو سر همین ماسک میخورم، باو ما اینجا زحمت کشیدیم (:D ) سختی کشیدیم یعنی چی ماسک رو منهدم کردن
یه جوری حداقل یه نمه نشون میدادن این کوفتی چیه کارکردش چیه اصلا چی میشه بعد فوقش یه بلایی سرش میاوردن (حتی اگه برای نشون دادن قدرتش از خواب یا توهمی چیزی استفاده میکردن)
اصن این یه قانون آشکار و مبرهن داستان نویسی رو زیر سوال بردن که به "قانون چخوف" معروفه(اسم این قانون رو یکی از بچه ها بهم آموخت که ازش سپاسگزارم;) ): "اگر در بخش اول داستان یک تفنگ دیده شود، در بخش آخر باید شلیک شود."

اینکه تو ساعت ها تمرکز داستان بازی رو متوجه یه ایتم یا موضوع یا شخص خاصی کنی و اخر بازی یهو بی نتیجه ولش کنی نشون میده نتونستی پایان داستان رو جمع کنی. مبارزات پایانی، ماسک، روابط پایان بازی و کلا اواخر بازی که اوج واقعه رگناروک هست خیلی یهویی و سرسری جمع شده و همین ماسک یه نمونه بارز و آشکار از این یهو جمع کردن داستان بازیه

.
 
ولی یکی مثه هایمدال که به خاطرش اون همه مراحل دیگه ساخته بودن که نیزه دراپنیر رو بدست بیاری و ... چقدر کشتنش ابکی بود !
اصلاً گور پدر کریتوس و یونان و نورث و کل سانتامونیکا
بیایم سراغ همین شاهنامه خودمون

یکی از طولانی ترین بخش های شاهنامه فردوسی (که معتقدم توی کل دنیا هیچ کتاب و داستانی حتی نمی تونه از صد سال نوریش رد بشه) داستان رستم و اسفندیاره
بعد از کلی داستان و مذاکره و اشاره به فتوحات اسفندیار و محبوبیت مردمی و جنگ اول با رستم و مصدومیت رستم و ورود زال و فراخوان سیمرغ و کلی داستان از تولد اسفندیار، توی جنگ دوم رستم یه تیر دوشاخه شلیک می کنه به دو تا چشم اسفندیار و خلاص! خلاص ها. همین جوری خلاص
چه توقعی هست از داستان؟ راه حل شکست اسفندیار رو پیدا کرده و دیگه نباید بهش امون بده دیگه. یا شاید اونجا هم فردوسی باید ۶ تا جنگ دیگه بین رستم و اسفندیار ردیف می کرد که یه بار تیر می خوره به پاش، یه بار می خوره به دماغش، و و و و تا یه بارم بخوره توی چشمش؟؟؟

اینجام دقیقاً مشابه همینه
اون همه فراز و نشیب و داستان خفن برای بدست آوردن نیزه رو شما بیخال شدی و گیر دادی به اینکه چرا هایمدال مرد؟
خوب راه حل شکستش پیدا شده بود و باید می مرد دیگه...

همون مراحل Jotunheim با انگربودا و ... چقدر زیادی کش داده شد و هیجان بازی رو میگرفت
هنوز قسمت بعدی ساخته نشده که بتونم در این خصوص نظر خاصی بدم. ولی فکر می کنم این قسمت ها ربط زیادی به آینده دارن

نه اینکه فقط اتریوس از اول تا اخر بازی نازش کنه
خوب چرا اصلاً آتریوس نازش می کرد؟ اون همه پلات داستانی داشت فنریر، کلاً شخصیتش با اون چیزی که توی اساطیر نورثه متفاوت شد و الان شما می گی چرا آتریوس نازش می کنه؟ خوب دقیقاً توی خود بازی توضیح داد که چرا داره نازش می کنه.

نبود سوپرایز هم توی بازی بیداد میکرد ، واقعا میتونستی از اول تا اخر بازی رو به راحت ترین شکل ممکن حدس بزنی
از کل سوپرایز های بازی من فقط به یادآوری داستان بسیار زیبای براک و سیندری (و بخصوص اون قسمت خنجر خوردن براک) بسنده می کنم
باقیش رو هم شما یه دور با خودت فکر کن و ببین واقعاً این بازی بدون سوپرایز بود آیا؟

بحث سر کیفیت پیاده سازی این تغییرات و نشون دادن این رفتاراس که اونقدری که باید و شاید تو گاو رگناروک طبیعی کار نشده
شما یه دور دقیقاً توقعی که داشتی رو شرح بده لطفاً
من چیزی که می بینم همش میگین باید و شاید اونطوری که باید نبوده
چطوری باید می بوده که نبوده؟
چیزی که من می بینم اینه که دیوید جفی اومده یه چیزی رو گفته، بعد یه عده به استناد حرف اون دارن کل یه فرنچایز بسیار موفق رو می برن زیر سوال که فلانه و بهمانه
آره شاید داستان اون چیزی که من و شما توقع داشتیم نبوده، ولی دیگه این همه ایراد بنی اسرائیلی گرفتن ازش هم انصاف نیست

مثه sif که آرک شخصیتیه ایشون دیگه کاملا خنده دار
اینو از یکم بالاتر آوردم اینجا
ببین توی خود داستان اصلی sifخیلی بهش محدود پرداخته شده. یعنی کل نقشش توی داستان های اساطیری این بوده که همسر thor و مادر ullr و thrud بوده... تا اینکه لوکی میاد و موهاش رو می دزده و باعث خشم thor میشه. لوکی هم میره و به دورف ها پول میده تا یکسری از اساسی ترین آیتم های افسانه های نورث رو بسازن: چکش ثور و نیزه اودین!
اما اینجا توی GOW:R اومدن این شخصیت فراموش شده در اساطیر رو زنده کردن و براش پلات درست کردن. کار اصلیش چیه این وسط؟
اینه که به همه مشکوکه، یه مادر نگرانه و به دنبال حفظ خانواده ش هست، از اینکه ثور و ثراد دارن کورکورانه اودین رو دنبال می کنن شاکیه و مشکلش با آترئوس هم بر می گرده به اینکه چرا آترئوس و اودین با هم جیک و پیک دارن؟؟؟
میشه حتی اینطور گفت که علت اصلی مقابله ثور و اودین همین sif هست و بعد از مرگ اودین، sif بر می گرده به همون چیزی که بوده: یه مادر نگران که الان با دخترش زنده مونده و اصلی ترین هدفش پشتیبانی از اون هست. یه جورایی شاید اگه laufey هم زنده بود همین نقش رو برای آترئوس بازی می کرد.

من فقط توقع این همه منطقی بودن از خداهای نورث نداشتم
بر خلاف اساطیر یونان که عمدتاً بزن بهادر بودن، خداهای نورث یه مشت موجود زیرک و دغل باز بودن (شما دقیق ریز بشی روی خود اساطیر می بینی که چقدر بین شخصیت زئوس و اودین فرق و تفاوت وجود داره)
این وسط کله خرِ بی عقلشون همون thor هست که توی این بازی بر عکس اون چیزی که همه توقع داشتن (مارول و کریس همسورث)، اومدن و شمای واقعی این غول بی شاخ و دم رو به تصویر کشیدن و اتفاقاً پلات داستانی بسیار زیبایی رو هم براش ایجاد کرده بودن

وقتی صلح میکنن دیگه دلیلی برای جنگ وجود نداره و سوالی که پیش میاد چرا اصلا باید همچین بازی ای بسازن وقتی همه در صلحن باید با کی بجنگی
چون شخصیت اودین یه فریبکار محضه
از یه طرف میاد و صلح می کنه، از طرف دیگه کرم میریزه
 
اصلاً گور پدر کریتوس و یونان و نورث و کل سانتامونیکا
بیایم سراغ همین شاهنامه خودمون

یکی از طولانی ترین بخش های شاهنامه فردوسی (که معتقدم توی کل دنیا هیچ کتاب و داستانی حتی نمی تونه از صد سال نوریش رد بشه) داستان رستم و اسفندیاره
بعد از کلی داستان و مذاکره و اشاره به فتوحات اسفندیار و محبوبیت مردمی و جنگ اول با رستم و مصدومیت رستم و ورود زال و فراخوان سیمرغ و کلی داستان از تولد اسفندیار، توی جنگ دوم رستم یه تیر دوشاخه شلیک می کنه به دو تا چشم اسفندیار و خلاص! خلاص ها. همین جوری خلاص
چه توقعی هست از داستان؟ راه حل شکست اسفندیار رو پیدا کرده و دیگه نباید بهش امون بده دیگه. یا شاید اونجا هم فردوسی باید ۶ تا جنگ دیگه بین رستم و اسفندیار ردیف می کرد که یه بار تیر می خوره به پاش، یه بار می خوره به دماغش، و و و و تا یه بارم بخوره توی چشمش؟؟؟

اینجام دقیقاً مشابه همینه
اون همه فراز و نشیب و داستان خفن برای بدست آوردن نیزه رو شما بیخال شدی و گیر دادی به اینکه چرا هایمدال مرد؟
خوب راه حل شکستش پیدا شده بود و باید می مرد دیگه...


هنوز قسمت بعدی ساخته نشده که بتونم در این خصوص نظر خاصی بدم. ولی فکر می کنم این قسمت ها ربط زیادی به آینده دارن


خوب چرا اصلاً آتریوس نازش می کرد؟ اون همه پلات داستانی داشت فنریر، کلاً شخصیتش با اون چیزی که توی اساطیر نورثه متفاوت شد و الان شما می گی چرا آتریوس نازش می کنه؟ خوب دقیقاً توی خود بازی توضیح داد که چرا داره نازش می کنه.


از کل سوپرایز های بازی من فقط به یادآوری داستان بسیار زیبای براک و سیندری (و بخصوص اون قسمت خنجر خوردن براک) بسنده می کنم
باقیش رو هم شما یه دور با خودت فکر کن و ببین واقعاً این بازی بدون سوپرایز بود آیا؟


شما یه دور دقیقاً توقعی که داشتی رو شرح بده لطفاً
من چیزی که می بینم همش میگین باید و شاید اونطوری که باید نبوده
چطوری باید می بوده که نبوده؟
چیزی که من می بینم اینه که دیوید جفی اومده یه چیزی رو گفته، بعد یه عده به استناد حرف اون دارن کل یه فرنچایز بسیار موفق رو می برن زیر سوال که فلانه و بهمانه
آره شاید داستان اون چیزی که من و شما توقع داشتیم نبوده، ولی دیگه این همه ایراد بنی اسرائیلی گرفتن ازش هم انصاف نیست


اینو از یکم بالاتر آوردم اینجا
ببین توی خود داستان اصلی sifخیلی بهش محدود پرداخته شده. یعنی کل نقشش توی داستان های اساطیری این بوده که همسر thor و مادر ullr و thrud بوده... تا اینکه لوکی میاد و موهاش رو می دزده و باعث خشم thor میشه. لوکی هم میره و به دورف ها پول میده تا یکسری از اساسی ترین آیتم های افسانه های نورث رو بسازن: چکش ثور و نیزه اودین!
اما اینجا توی GOW:R اومدن این شخصیت فراموش شده در اساطیر رو زنده کردن و براش پلات درست کردن. کار اصلیش چیه این وسط؟
اینه که به همه مشکوکه، یه مادر نگرانه و به دنبال حفظ خانواده ش هست، از اینکه ثور و ثراد دارن کورکورانه اودین رو دنبال می کنن شاکیه و مشکلش با آترئوس هم بر می گرده به اینکه چرا آترئوس و اودین با هم جیک و پیک دارن؟؟؟
میشه حتی اینطور گفت که علت اصلی مقابله ثور و اودین همین sif هست و بعد از مرگ اودین، sif بر می گرده به همون چیزی که بوده: یه مادر نگران که الان با دخترش زنده مونده و اصلی ترین هدفش پشتیبانی از اون هست. یه جورایی شاید اگه laufey هم زنده بود همین نقش رو برای آترئوس بازی می کرد.


بر خلاف اساطیر یونان که عمدتاً بزن بهادر بودن، خداهای نورث یه مشت موجود زیرک و دغل باز بودن (شما دقیق ریز بشی روی خود اساطیر می بینی که چقدر بین شخصیت زئوس و اودین فرق و تفاوت وجود داره)
این وسط کله خرِ بی عقلشون همون thor هست که توی این بازی بر عکس اون چیزی که همه توقع داشتن (مارول و کریس همسورث)، اومدن و شمای واقعی این غول بی شاخ و دم رو به تصویر کشیدن و اتفاقاً پلات داستانی بسیار زیبایی رو هم براش ایجاد کرده بودن


چون شخصیت اودین یه فریبکار محضه
از یه طرف میاد و صلح می کنه، از طرف دیگه کرم میریزه
ما کلا داریم درباره‌ی بازی حرف میزنیم ، یعنی اگه قرار باشه همه چیز عیناً طبق داستان و افسانه ها باشه ک اصلا نباید سری GOW ساخته بشه چون توی افسانه ها شخصی ب اسم کریتوس وجود نداشته ، سری GOW کلا ی اقتباسی هست از افسانه های یونان و نورث، در مورد داستان شاهنامه هم نظر من اینه ک اگه یکی بخواد بازیش رو بسازه صد در صد باید بهش پر و بال بده و نباید شخصیتی با پتانسیل افراسیاب رو زارتی با ی تیر حذف کنه! ما ک نمیخوایم مستند بسازیم ک همه چیز مو ب مو عین واقعیت باشه. مثلا همون جنگ با افراسیاب رو هم میشه باز چند مرحله کرد و در مرحله آخر ک دیگه قراره افراسیاب کشته بشه رستم تیر بزنه تو چشمش و مرگش اینجوری رقم بخوره.
اصلا اقتباس یعنی همین دیگه ، چون اگه با همین منطق شما بخوایم بریم جلو پس حرف اون دوستمون در مورد فنریر هم واقعا درسته، یعنی چرا توی بازی بجای اینکه طبق افسانه ها فنریر بزنه اودین رو بکشه یهو مث ی سگ اهلی شد؟!

یا اصلا بحث این نیست ک چون دیوید جفی اومد ی حرفی زده الان همه دارن حرفش رو تایید میکنن، من نظرم توی همین تاپیک هست ک چند ماه بعد از تموم کردن بازی و قبل از اظهار نظر دیوید جفی تمام این حرف ها رو زدم ، تازه اینجا کسی حرف دیوید جفی رو هم تایید نکرده و برعکس همه دارن میگن بازی عالی بود ولی پتانسیلش خیلیییی بیش از این بوده.

در مورد شخصیت سیف هم مشکل همه باهاش اون چرخش یهویی بود خدایی یجوری بود ک خیلیییی سریع اتفاق افتاد یعنی توی آخرین صحنه حضورش تا قبل از رگناروک یجوری بود ک ب خون اترئوس تشنه بود ، بعد یهو توی همون یک ساعت رگنارک تغییر کرد و پشیمون شد :دی خدایی این رو مقایسه کن با منصرف شدن الی از کشتن ابی توی لست یا منصرف شدن ابی از کشتن الی ، توی لست حتی اگه یسری فن ها با این بخشش و گذشت ها حال نمیکردن هم ولی بازی و داستان و سناریو ها یجوری بودن ک باز براشون منطقی بنظر میومد ک طرف توی اوج کینه و نفرت گذشت کرده. ولی واقعا این چرخش سیف از یک مادر داغ دیده و تشنه‌ی انتقام ک جفت پسر هاش ب دست کریتوس و اترئوس کشته شدن و تبدیل شدنش ب ی مادر داغدار ک بیخیال انتقام شده و میخواد دخترش رو بزرگ کنه ، خیلیییی سریع اتفاق افتاد یعنی اصلا فرصت هضم این تغییر رو ب مخاطب ندادن.
 
یک نکته ای نورس داره برخلاف یونان به شدت منابع کمتری از اساطیرش وجود داره

حتی تاریخدان ها گفتن که برخی از این ها به خاطر کلیساها در اثر زمان و اینکه بتونن دهن به دهن بچرخونن توسط خوده مردم اون مناطق تحریف شدن!!!

حالا شما از رگناروک می گید!!!

ولی اصلا بارلوگ دنبال یک اثر حماسی تو یک دنیای اساطیری نبوده، دنبال داستان شخصی یک پدر و پسر تو اساطیر نورس بوده!!!

شما برید توصیفات رگناروک رو بخونید!! هرکس یک گوشه ای داره می جنگه!! اینطور نبوده همه یک جا جمع بشن که تو بتونی تصویر بکشی

وقتی که دوربین دائم کاراکتر رو همراهی می کنه!!! بارلوگ که هیچی، کوجیما و دراکمنم هیچی، پیتر جکسونم میاوردی، فقط قرار بود رگناروک از دید یکی دو کاراکتر روایت بشه!!! چون دوربین بازی بدون کاته!!! هیچجوره قرار نبوده ما ناظر سوم شخص برای رگناروک باشیم که هرچی از رگناروک رو خوندید به تصویر بکشن!!! رگناروکی دیدیم که از دید همین کاراکترای قابل بازی خودمون بوده!!!

میشه از ارت دایرکشن بازی ایراد بگیرید، بگید باس ها بد بود، گیمپلی راضیمون نکرد!!! ولی اون فانتزی که از رگناروک تو ذهنتون ساختید با این دوربین هیچوقت قرار نبوده رخ بده، چون اصلا هدف از اول این نبوده، داستان شخصی کریتوس تو رگناروک بوده نه داستان خوده رگناروک!!!
 
ما کلا داریم درباره‌ی بازی حرف میزنیم ، یعنی اگه قرار باشه همه چیز عیناً طبق داستان و افسانه ها باشه ک اصلا نباید سری GOW ساخته بشه چون توی افسانه ها شخصی ب اسم کریتوس وجود نداشته ، سری GOW کلا ی اقتباسی هست از افسانه های یونان و نورث، در مورد داستان شاهنامه هم نظر من اینه ک اگه یکی بخواد بازیش رو بسازه صد در صد باید بهش پر و بال بده و نباید شخصیتی با پتانسیل افراسیاب رو زارتی با ی تیر حذف کنه! ما ک نمیخوایم مستند بسازیم ک همه چیز مو ب مو عین واقعیت باشه. مثلا همون جنگ با افراسیاب رو هم میشه باز چند مرحله کرد و در مرحله آخر ک دیگه قراره افراسیاب کشته بشه رستم تیر بزنه تو چشمش و مرگش اینجوری رقم بخوره.
خوب شما به این مدل علاقه دارین. تیم سازنده و نویسنده بازی نظرش متفاوت بوده. همونی که مد نظرش بوده رو ساخته و موفق هم بوده
که البته خیلی ها هم با این روند موافق بودن و هستن
دلیل این همه ایرادگیری رو واقعاً درک نمی کنم

اصلا اقتباس یعنی همین دیگه ، چون اگه با همین منطق شما بخوایم بریم جلو پس حرف اون دوستمون در مورد فنریر هم واقعا درسته، یعنی چرا توی بازی بجای اینکه طبق افسانه ها فنریر بزنه اودین رو بکشه یهو مث ی سگ اهلی شد؟!
بخاطر اینکه این فنریر اون فنریر نیست!
فنریر نورث یکی از ۳ فرزند لوکی و انگربوداست. توسط خدایان و با کمک دورف ها در آزگارد به زنجیر کشیده میشه و توی این پروسه دست تیر رو هم قطع می کنه. در نهایت و طی رگناروگ، توسط لوکی آزاد میشه و پس از کشتن اودین و پایان رگناروک، توسط ویدار کشته میشه.
اما اینجا روح یک گرگ بیمار و در حال مرگه (که مرده) که توسط خنجر آترئوس به بدن گرام منتقل میشه و...

توی این بازی کل پلات افسانه عوض شده
لوکی رو اومدن تبدیل کردن به آترئوس! بعد آترئوس (لوکی)، یورمونگاند رو نمی شناسه! هل رو نمی شناسه! بچه هاش رو نمی شناسه!
حالا ثور بجای اینکه توسط یورمونگاند کشته بشه، توسط اودین به قتل میرسه!
اودین رو بجای اینکه فنریر بکشه، کریتوس می کشه! و جالب اینه که هیچ اثری از فنریر واقعی هم که برادر یورمونگاند و هله و فرزند لوکی و انگربودا نیستش!
اینی که اینجا اسمش فنریره در اصل روح یه گرگ زخمی توی بدن گرامه

همه چی این وسط عوض شده و یه جور دیگه ای عنوان شده. بعد این وسط شما توقع داری فنریر همون فنریر داستان اصلی باشه؟ و جالبه این با گفته های بالای خودت (که توی کوت قرمزش کردم) در خصوص تمایل به تغییرات و اقتباس در تظاد کامله
شما از یه طرف می گی باید داستان اصلی عوض بشه و پلات وسیع تر بشه و همه چی کش بیاد و غیره
از این طرف می گی که در خصوص فنریر ولی نه، غلط می کنن داستان رو عوض می کنن، باید همون سگ درنده ای باشه که من مد نظرمه...

در مورد شخصیت سیف هم مشکل همه باهاش اون چرخش یهویی بود خدایی یجوری بود ک خیلیییی سریع اتفاق افتاد یعنی توی آخرین صحنه حضورش تا قبل از رگناروک یجوری بود ک ب خون اترئوس تشنه بود ، بعد یهو توی همون یک ساعت رگنارک تغییر کرد و پشیمون شد :D خدایی این رو مقایسه کن با منصرف شدن الی از کشتن ابی توی لست یا منصرف شدن ابی از کشتن الی ، توی لست حتی اگه یسری فن ها با این بخشش و گذشت ها حال نمیکردن هم ولی بازی و داستان و سناریو ها یجوری بودن ک باز براشون منطقی بنظر میومد ک طرف توی اوج کینه و نفرت گذشت کرده. ولی واقعا این چرخش سیف از یک مادر داغ دیده و تشنه‌ی انتقام ک جفت پسر هاش ب دست کریتوس و اترئوس کشته شدن و تبدیل شدنش ب ی مادر داغدار ک بیخیال انتقام شده و میخواد دخترش رو بزرگ کنه ، خیلیییی سریع اتفاق افتاد یعنی اصلا فرصت هضم این تغییر رو ب مخاطب ندادن.
سیف نقشش یه مادر محافظه.
که بعد از پایان رگناروک و مرگ ثور (محافظ خانوده ش) و اودین (که شاید بعد از مرگ پسرش و به هر دلیلی باز می اومد و از نوه ش محافظت می کرد)، افتاده توی گوشه ی رینگ!
الان دیوانه ست بخواد با کسی (آترئوس) سر شاخ بشه که محافظش (کریتوس) زده هایمدال و اودین رو تیکه پاره کرده؟
و یک نکته ی مهم
شما آیا ادامه ی داستان رو دیدی؟ مطمئنی که داستان آترئوس و سیف و ثراد داره همینجا تموم شده؟
 
  • Like
Reactions: delta05
خوب شما به این مدل علاقه دارین. تیم سازنده و نویسنده بازی نظرش متفاوت بوده. همونی که مد نظرش بوده رو ساخته و موفق هم بوده
که البته خیلی ها هم با این روند موافق بودن و هستن
دلیل این همه ایرادگیری رو واقعاً درک نمی کنم
اقا ما اینجا هستیم ک نظرمون رو در قالب ستایش یا انتقاد بگیم، حالا اینکه شما میگی تیم سازنده و نویسنده دلش خواسته و موفق بوده و ایراد نگیرید ، دیگه چ فرقی داره با اون بنده خدایی ک میگفت همینی ک هست هرکی دوس نداره جمع کنه بره :دی از نظر من ب همه چیز میشه انتقاد کرد، چون انتقاد میتونه باعث پیشرفت بشه، ب هر حال من ب عنوان فن سر سخت این فرنچایز واقعا حق خودم میدونم ک بنا ب تجربه‌‍ ای ک از بازی داشتم نظر و انتقاد خودم رو ب بازی بگم.

همه چی این وسط عوض شده و یه جور دیگه ای عنوان شده. بعد این وسط شما توقع داری فنریر همون فنریر داستان اصلی باشه؟ و جالبه این با گفته های بالای خودت (که توی کوت قرمزش کردم) در خصوص تمایل به تغییرات و اقتباس در تظاد کامله
شما از یه طرف می گی باید داستان اصلی عوض بشه و پلات وسیع تر بشه و همه چی کش بیاد و غیره
از این طرف می گی که در خصوص فنریر ولی نه، غلط می کنن داستان رو عوض می کنن، باید همون سگ درنده ای باشه که من مد نظرمه...

خب خدا خیرت بده ما هم ک همین حرف رو زدیم و گفتیم میشد مبارزه با باس فایت ها رو بیشتر رنگ و لعاب داد چون داریم در مورد یک اقتباس بحث میکنیم، ولی خودت اومدی جریان رستم و افراسیاب رو گفتی ک چون توی شاهنامه نوشته شده ک رستم افراسیاب رو با ی تیر کشت پس دیگه نمیشه دست ب این اتفاق زد و تغییرش داد، منم گفتم اگه منظورت اینه همه چیز باید مو ب مو بر اساس نوشته ها و مستندات باشه پس خودت داری حرف خودت در ک اینجا زدی نقض میکنی:

خوب چرا اصلاً آتریوس نازش می کرد؟ اون همه پلات داستانی داشت فنریر، کلاً شخصیتش با اون چیزی که توی اساطیر نورثه متفاوت شد و الان شما می گی چرا آتریوس نازش می کنه؟ خوب دقیقاً توی خود بازی توضیح داد که چرا داره نازش می کنه.
اگه قراره پلات داستانی فرق کنه و متفاوت از افسانه باشه و شخصیت فنریر ازون گرگ بزرگ و وحشی تبدیل بشه ب جسم ی گرگ بزرگ با دل مهربون، پس چرا نشه نبرد با هایمدال و ثور رو تغییر داد؟! یا چرا نشه شخصیت اودین رو از ی پیرمرد اهل علم و دانش ب ی شخصی ک جنگ طلب هم هست تغییر داد؟!

بخاطر اینکه این فنریر اون فنریر نیست!
فنریر نورث یکی از ۳ فرزند لوکی و انگربوداست. توسط خدایان و با کمک دورف ها در آزگارد به زنجیر کشیده میشه و توی این پروسه دست تیر رو هم قطع می کنه. در نهایت و طی رگناروگ، توسط لوکی آزاد میشه و پس از کشتن اودین و پایان رگناروک، توسط ویدار کشته میشه.
اما اینجا روح یک گرگ بیمار و در حال مرگه (که مرده) که توسط خنجر آترئوس به بدن گرام منتقل میشه و...

توی این بازی کل پلات افسانه عوض شده
لوکی رو اومدن تبدیل کردن به آترئوس! بعد آترئوس (لوکی)، یورمونگاند رو نمی شناسه! هل رو نمی شناسه! بچه هاش رو نمی شناسه!
حالا ثور بجای اینکه توسط یورمونگاند کشته بشه، توسط اودین به قتل میرسه!
اودین رو بجای اینکه فنریر بکشه، کریتوس می کشه! و جالب اینه که هیچ اثری از فنریر واقعی هم که برادر یورمونگاند و هله و فرزند لوکی و انگربودا نیستش!
اینی که اینجا اسمش فنریره در اصل روح یه گرگ زخمی توی بدن گرامه

همه چی این وسط عوض شده و یه جور دیگه ای عنوان شده. بعد این وسط شما توقع داری فنریر همون فنریر داستان اصلی باشه؟ و جالبه این با گفته های بالای خودت (که توی کوت قرمزش کردم) در خصوص تمایل به تغییرات و اقتباس در تظاد کامله
شما از یه طرف می گی باید داستان اصلی عوض بشه و پلات وسیع تر بشه و همه چی کش بیاد و غیره
از این طرف می گی که در خصوص فنریر ولی نه، غلط می کنن داستان رو عوض می کنن، باید همون سگ درنده ای باشه که من مد نظرمه...

اینم ک همون حرف منه دقیقا :دی

اینکه اینا اومدن این همه تغییر دادن افسانه رو خب قطعا میشد رگناروک رو هم بیشتر پر و بال بدن و بزرگش کنن، میشد اسب اودین (ک اصلا طبق افسانه هستش) رو هم ب بازی اضافه میکردن، میشد هایمدال خیلی چغر تر باشه و توی چند مرحله باهاش جنگید و آخرش کشتش، میشد آخر بازی با ثور جور دیگه ای جنگید، یا اصلا میشد اودین از ی پیرمرد ریز و نحیف ک همیشه سرش تو کتاب بود رو ب ی خدایی تبدیل میکردن ک وقتی میدید ی عده دارن ب قلمروش حمله میکنن اینم بره و جلوی دشمنانش وایسته و بجنگه .

خدایی باس فایت زئوس توی gow 3 رو با اودین مقایسه کنید، زئوس خدای خدایان یونان بود و توی چند مرحله باید شکستش میدادیم و قشنگ اون حس خدا بودنش حس میشد ک از بقیه خدا ها متمایز تر و قدرتمند تره ولی اودین ک خدای خدا های نورث بود زارتی کشته میشد و آخرش هم التماس میکرد ک اون ماسک رو بده من ببینم توی این درز چیه :دی
میشد همه اینایی تو بازی بود رو بذارن باشه ولی با پر و بال بیشتر چون واقعا پتانسیلش بود و جوری نبود ک بگیم آب بستن تو بازی و ست پیس بازی بهم بخوره و آدم دیگه حوصله‌اش سر بره.

سیف نقشش یه مادر محافظه.
که بعد از پایان رگناروک و مرگ ثور (محافظ خانوده ش) و اودین (که شاید بعد از مرگ پسرش و به هر دلیلی باز می اومد و از نوه ش محافظت می کرد)، افتاده توی گوشه ی رینگ!
الان دیوانه ست بخواد با کسی (آترئوس) سر شاخ بشه که محافظش (کریتوس) زده هایمدال و اودین رو تیکه پاره کرده؟
و یک نکته ی مهم
شما آیا ادامه ی داستان رو دیدی؟ مطمئنی که داستان آترئوس و سیف و ثراد داره همینجا تموم شده؟
شاید از نظرت این منطقی بیاد ولی حقیقتا برای من غیر منطقی هست ک ی زن داغدار ک دوتا پسرش ب بدترین نحو ب دست کریتوس و اترئوس کتلت شدن، و این ب خونشون تشنه هست یهو اینقد سریع تغییر کنه.

اخر بازی جوری داستان اترئوس و سیف و دخترش تموم شد ک یعنی علناً این حس رو ب مخاطب میداد ک همه چیز ب خیر و خوشی تموم شد، شما از همون کسایی ک هم نظرت هستن بپرسی خیلیاشون همین فکر رو میکنن و دیگه آخر بازی چیزی نبود ک ادم بخواد ب بعدش فک کنه.
 
از الان تو جریان باشید بعدا شاکی نشید، شماره بعد کریتوس به سبک هاروست مون، مزرعه میزنه، مرغ و خروس نگه میداره،
چون کاشت های داستانی همه انجام شده و کسی انتقاد و اعتراض کنه یعنی پلات رو نفهمیده
 
گاد او وار بعد 3گانه تموم شد این دونسخه بولشتی بیش نیستند
جدیدا معنی بولشت شده بازی ای که میلیون ها نسخه فروخته و پرفروش ترین بازی کنسوله و هم از نظر منتقدا هم از نظر ریویو کاربرا در تاپ ترین حالت خودشه؟
پس اگه اینطوره همه بازیا سونی و نینتندو و راک استار بولشتن
 
بازی رو تموم کردم و پایانش اونجوری که توقع داشتم نبود
باید سه گانه‌ش میکردن تا واقعه اصلی رو بتونن به بهترین شکل طراحی کنن
بازیگر سیندری تو این بازی ترکونده
 
  • Like
Reactions: vet.miladh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or