PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
ببین داستان مشخص سر ما گاد فنا اصیل کلاه گذاشتن اومدن بازی مشابه مارول و عصر یخبندان به عنوان گاد اف وار بهمون دادن و ضربه سنگینی بهمون زدن ! مثل اینه بگن half life جدید داره میاد بعد بشه یه بازی جدید کلا طنز و دلقک بازی تو یه عالم و سبک دیگه که اندازه پشمک ربطی به half life نداره !
احیانا کجا میشه آزمایش DNA داد که اصالت یک انسان به عنوان فن GOW مشخص بشه؟ داخل ایران میشه یا حتما باید بریم مرکز داخل یونان تا بتونیم تست خون بدیم؟ یا اینکه باید مثل شما همنشنین زئوس بوده باشیم که از سمت کانال یوتیوب خالق این فرنچایز برگه تایید هویت برامون ارسال بشه؟
شما چجور فن اصیلی هستی که زحمت مطالعه درباره اون سنجابو به خودت ندادی؟ شاید داشتی کارتون عصر یخبندان میدیدی بهت گفتن برات GOW گذاشتن؟ CD رو اشتباهی گذاشتن برات عزیز! :-j
 
آخرین ویرایش:
آقا این وسط تکلیف کسایی مثل من که هم عاشق سگانه هستن هم دو نسخه جدید چیه؟ نیمه اصیل هستیم یا چی؟ :D

قبول دارم شدت حماسی بودن بازی توی راگناروک کم بود و بازی راش شده ولی یه جوری میگید انگار زباله غیرقابل بازیافت بوده.
کریتوس توی سگانه هم روانی نبود که الکی بیوفته به جون همه. سر اتفاقاتی که افتاد به پوچی خورد و تحت نفوذ و سواستفاده بقیه از جمله آتنا به اون کارها دست زد، مگرنه همون کریتوس خونخواری که میگید توی نسخه سوم سر قربانی کردن پاندورا قلبش لرزید و بعد از گرفتن انتقامش خودشو فدا کرد و امید رو واسه دنیایی که نابود کرد باقی گذاشت که این نشون میده از همونجا فهمیده که چه اشتباهی کرده.
 
من سه گانه٬ نسخه‌های psp و GoW 2018 رو بازی کردم و به شدت از روند تغییرات کریتوس با بازی 2018 خوشم اومد واقعا با پیشرفت سناریو نویسی و کارگردانی صنعت بازی سازی در دهه‌ی اخیر جایی برای تکرار کریتوس سه گانه نبود. حتی اون رجعتش به blades of chaos و احساساتی که به همسرش داشت به نظرم یکی از بهترین صحنه‌های تاریخ ویدیو گیم هست. الان هم کنجکاوم نسخه‌ی pc رگناروک بیاد تا ببینم با وجود این موفقیت تجاری و همین طور امتیازات عالی چیکار کردن با کریتوس که اینقدر شکاف بین فن بیس به وجود آورده!
 
مطمئنم زمان عرضه سرى اوليه ٧ سالت بوده.

شاید داشتی کارتون عصر یخبندان میدیدی بهت گفتن برات GOW گذاشتن؟ CD رو اشتباهی گذاشتن برات عزیز! :-j
سطح ریپلای ببین فقط !!
آدم حس میکنه مثلا دوم راهنمایی و داره با یه مشت تینیجر بحث می‌کنه ! حالا فهمیدم چرا عاشق گادا جدید هستید بحثی نموند دیگه :Laughing:
 
سطح ریپلای ببین فقط !!
آدم حس میکنه مثلا دوم راهنمایی و داره با یه مشت تینیجر بحث می‌کنه ! حالا فهمیدم چرا عاشق گادا جدید هستید بحثی نموند دیگه :Laughing:
کسی که توهم اصیل زادگی داره، بقیه رو پایینتر از خودش خطاب میکنه، خودش رو تافته جدا بافته تصور می‌کنه و حتی دانش کافی درباره شخصیتهای داخل فرنچایز محبوبش هم نداره، لیاقتش گرفتن همچین جواباییه! :bye:
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: DedSec88
دیوید جفی اگه در مورد Gow 2018 این حرفو زده غلط اضافی کرده.اون نسخه با اختلاف بهترین نسخه سری بود و برخلاف نسخه های یونان که روایت داستان آنچنان خاص و عمیقی نداشتن یه بازی کامل و احساسی و خارق العاده بود و به خاطر زاویه دوربین عظمت باس ها بهتر نمایان میشد
ولی اگه در مورد رگناروک میگه میتونم موافق باشم برخلاف ۲ ساعت اول که بی نظیر و احساسی و حماسی و فاقد طنز بود بقیه بازی پر از دیالوگ های کرینج طنز و محیط های شاد و موجودات طناز بود که کوچک ترین ربطی به gow نداشت.اینم فقط و فقط به سلیقه کارگردان برمیگرده. چن تا متن کلیدی از مصاحبه اریک ویلیامز با گیم اینفورمر میذارم تا ببینید یارو اصلا تیپیکالش به کارگردان بودن نمیخوره و باید روی همون گیم پلی کار میکرد.
خلاصه:
پیش از این گفتید که در روند لحظه به لحظه‌ی نوشتن دیالوگ‌های بازی چندان مداخله نداشته‌اید، اما یکی از مسائلی که واقعا من را غافلگیر کرد این است که رگناروک به‌‌راحتی طنز‌آمیزترین و بامزه‌ترین بازی گاد آو وار محسوب می‌شود.

صد درصد.

در طول تجربه‌ی بازی، در لحظات زیادی متوجه شدم در حال خندیدن هستم. آیا این یکی از اولین تصمیمات شما در روند خلق بازی بود؟ آیا در ابتدای توسعه، گفته بودید که: «می‌خواهم این یکی خنده‌دار باشد»؟

بله. و یکی از دلایل آن این است که من سعی داشتم موضوعات و مفاهیم واقعا جدی و سنگینی را به بازی وارد می‌کردم، و آن‌ها به من گفتند: «بسیار خب، اگه قراره این کارو انجام بدیم، باید یک‌جوری بین اون‌ها تعادل برقرار کنیم». و من مایل بودم تا بازی به‌نحوی به امپراتوری ضربه می‌زند شباهت داشته باشد. البته اگر به‌یاد داشته باشید، پایان امپراتوری به‌نوعی افسرده‌کننده و جدی بود. اما من نمی‌خواهم این یکی به آن اندازه افسرده‌کننده باشد،‌ زیرا این قرار است نقطه‌ی پایان این حماسه باشد.

برای من جالب‌تر بود که میانه‌ی بازی به‌نحوی دل‌سرد کننده و غمگین باشد، و پس از آن بار دیگر لحن روایی بازی تغییر پیدا کند. بنابراین آن‌ها به من گفتند: مشکلی نیست، حالا می‌تونیم مقداری [داستان] رو شادتر کنیم؟» و من پاسخ دادم: «بله»، و ما بازی کردن با این ایده‌ها را آغاز کردیم و پس از آن روی کار کردن روی این تمرکز داشتیم که کریتوس در بسیاری از موقعیت‌ها، به مردان قدرت‌مند و در عین‌حال عبوس‌ و جدی آثار کمدی شباهت داشته باشد، تا جایی که او کارهایی شدیدا مختص به خودش را انجام می‌دهد که به‌قدری مخصوص به‌خود او و رفتار و خلقیاتش هستند، که فقط می‌توانید در آن لحظات لبخندی به‌ لب بیاورید.

یکی از آن‌هایی که همیشه به یاد من مانده است و برای من جالب‌تر است، اولین باری است که سیندری وارد خانه می‌شود و به کریتوس می‌گوید: «تنقلات میخوری؟» و او قاطعانه پاسخ می‌دهد: «من به خوراکی احتیاجی ندارم». و این یکی از لحظاتی است که صد درصد مطمئنم روزی در اینترنت به یک میم یا شوخی تبدیل خواهد شد.


یارو معلومه از کارگردانی هیچی بارش نیست اگه بارلوگ کارگردان بود بازی بسیار حماسی تر تاریک تر و شخصیت پردازی عمیق تر و احساسی تر بود.بعضی افراد رو برای کار خاص آفریدن و این آقا هم باید روی گیم پلی کار می کرد نه کارگردانی و روایت داستان
امیدوارم اگه نسخه مصر در کار باشه سلطان بارلوگ کارگردان باشه نه این یارو
 
دیوید جفی اگه در مورد Gow 2018 این حرفو زده غلط اضافی کرده.اون نسخه با اختلاف بهترین نسخه سری بود و برخلاف نسخه های یونان که روایت داستان آنچنان خاص و عمیقی نداشتن یه بازی کامل و احساسی و خارق العاده بود و به خاطر زاویه دوربین عظمت باس ها بهتر نمایان میشد
ولی اگه در مورد رگناروک میگه میتونم موافق باشم برخلاف ۲ ساعت اول که بی نظیر و احساسی و حماسی و فاقد طنز بود بقیه بازی پر از دیالوگ های کرینج طنز و محیط های شاد و موجودات طناز بود که کوچک ترین ربطی به gow نداشت.اینم فقط و فقط به سلیقه کارگردان برمیگرده. چن تا متن کلیدی از مصاحبه اریک ویلیامز با گیم اینفورمر میذارم تا ببینید یارو اصلا تیپیکالش به کارگردان بودن نمیخوره و باید روی همون گیم پلی کار میکرد.
خلاصه:
پیش از این گفتید که در روند لحظه به لحظه‌ی نوشتن دیالوگ‌های بازی چندان مداخله نداشته‌اید، اما یکی از مسائلی که واقعا من را غافلگیر کرد این است که رگناروک به‌‌راحتی طنز‌آمیزترین و بامزه‌ترین بازی گاد آو وار محسوب می‌شود.

صد درصد.

در طول تجربه‌ی بازی، در لحظات زیادی متوجه شدم در حال خندیدن هستم. آیا این یکی از اولین تصمیمات شما در روند خلق بازی بود؟ آیا در ابتدای توسعه، گفته بودید که: «می‌خواهم این یکی خنده‌دار باشد»؟

بله. و یکی از دلایل آن این است که من سعی داشتم موضوعات و مفاهیم واقعا جدی و سنگینی را به بازی وارد می‌کردم، و آن‌ها به من گفتند: «بسیار خب، اگه قراره این کارو انجام بدیم، باید یک‌جوری بین اون‌ها تعادل برقرار کنیم». و من مایل بودم تا بازی به‌نحوی به امپراتوری ضربه می‌زند شباهت داشته باشد. البته اگر به‌یاد داشته باشید، پایان امپراتوری به‌نوعی افسرده‌کننده و جدی بود. اما من نمی‌خواهم این یکی به آن اندازه افسرده‌کننده باشد،‌ زیرا این قرار است نقطه‌ی پایان این حماسه باشد.

برای من جالب‌تر بود که میانه‌ی بازی به‌نحوی دل‌سرد کننده و غمگین باشد، و پس از آن بار دیگر لحن روایی بازی تغییر پیدا کند. بنابراین آن‌ها به من گفتند: مشکلی نیست، حالا می‌تونیم مقداری [داستان] رو شادتر کنیم؟» و من پاسخ دادم: «بله»، و ما بازی کردن با این ایده‌ها را آغاز کردیم و پس از آن روی کار کردن روی این تمرکز داشتیم که کریتوس در بسیاری از موقعیت‌ها، به مردان قدرت‌مند و در عین‌حال عبوس‌ و جدی آثار کمدی شباهت داشته باشد، تا جایی که او کارهایی شدیدا مختص به خودش را انجام می‌دهد که به‌قدری مخصوص به‌خود او و رفتار و خلقیاتش هستند، که فقط می‌توانید در آن لحظات لبخندی به‌ لب بیاورید.

یکی از آن‌هایی که همیشه به یاد من مانده است و برای من جالب‌تر است، اولین باری است که سیندری وارد خانه می‌شود و به کریتوس می‌گوید: «تنقلات میخوری؟» و او قاطعانه پاسخ می‌دهد: «من به خوراکی احتیاجی ندارم». و این یکی از لحظاتی است که صد درصد مطمئنم روزی در اینترنت به یک میم یا شوخی تبدیل خواهد شد.


یارو معلومه از کارگردانی هیچی بارش نیست اگه بارلوگ کارگردان بود بازی بسیار حماسی تر تاریک تر و شخصیت پردازی عمیق تر و احساسی تر بود.بعضی افراد رو برای کار خاص آفریدن و این آقا هم باید روی گیم پلی کار می کرد نه کارگردانی و روایت داستان
امیدوارم اگه نسخه مصر در کار باشه سلطان بارلوگ کارگردان باشه نه این یارو
دیوید جفی از GOW 2018 همیشه تعریف کرده و هر چی میگه مربوط به Ragnarok هست .
 
آقا این وسط تکلیف کسایی مثل من که هم عاشق سگانه هستن هم دو نسخه جدید چیه؟ نیمه اصیل هستیم یا چی؟ :D

قبول دارم شدت حماسی بودن بازی توی راگناروک کم بود و بازی راش شده ولی یه جوری میگید انگار زباله غیرقابل بازیافت بوده.
کریتوس توی سگانه هم روانی نبود که الکی بیوفته به جون همه. سر اتفاقاتی که افتاد به پوچی خورد و تحت نفوذ و سواستفاده بقیه از جمله آتنا به اون کارها دست زد، مگرنه همون کریتوس خونخواری که میگید توی نسخه سوم سر قربانی کردن پاندورا قلبش لرزید و بعد از گرفتن انتقامش خودشو فدا کرد و امید رو واسه دنیایی که نابود کرد باقی گذاشت که این نشون میده از همونجا فهمیده که چه اشتباهی کرده.
منم مثل شما فن نیمه اصیلم:دی

به خدا این فن های اصیل کاملا دایورت میکنند همه چیو!
آقا کمیک قدیمی GOW رو خوندید؟ همونی که در مورد نجات دخترشه و مبارزه بین قهرمان های خدایان؟

COO زدید؟ GOS زدید؟ همین GOW III و پاندورا زدید؟ GOW A زدید؟
اصلا چرا کریتوس شماره اول به اون کریتوس تبدیل شده؟

اخلاقیات کریتوس همچین تو در و دیوار نبوده کامل هیچوقت، یک کاراکتر تک بعدی هم نبوده!

حقیقتا بعد از GOW III یا باید سری کامل تموم میشد، چون هیچ دلیل و هدف خاصی برای کسی که همه چیو از دست داده و انتقامش رو هم گرفته(حتی از خودش) وجود نداشت

یا همین اتفاقی که افتاد یکی از جذاب ترین قضایایی بودکه میتونست بیفته، کریتوسی که دوباره زندگیی ساخته و ایندفعه میخواد جلوی اتفاقات مشابه رو بگیره...
وقتی کریتوس داره زندگیش رو دوباره میسازه، نمیاد که باز هرکی جلوشه رو بزنه لت و پار کنه دیگه
تو نسخه ی قبل هنوز بی اعتماد به بقیه بود
ولی این نسخه و با توجه به تایمی که بین دو نسخه و خود اتفاقات دو نسخه میفته، مشخصه دایره ی بین آشناهاش رابطه نزدیک تر میشه، چون نمیخواد همچنان همون مسیر قبل رو بره

خلاصه دیوید جفی حقیقتا اینجا چرت و پرت گفته:دی و خیلی وقته از ساخت سری دور بوده...
آره اگر میخواست کریتوس رو ببره تو یک مسیر دیگه و کاراکتر فقط تک بعدی باشه، کلا همه ی نسخه های اصلی و فرعی دیگه باید تغییرات بیشتری میکردن، کلا سری چیزی که نه الان...که همون زمان GOW III بود هم نباید میبود

یک سری ایده ها هم برای داستان GOW III گفته بود همون زمان، که حقیقتا اونا هم جالب نبود اصلا:))
بقیه خداهای کسورهای دیگه بریزن تو GOW III ، خداهای یونان رو بکشن، تا کریتوس بره جاهای دبگه و با اونا بجنگه و ...
فقط سوال اینجاست که "چرا دقیقا باید بره بجنگه؟ "
و مسئله دوم اینه که وقتی تو بیای تو پایان شماره قبلت یک چیزی رو تیز کنی و رسما نشونش بدی (خداها vs کریتوس و تایتان ها) ، انداختن اون ایده ها دور و کلا تغییر بازی نسبت به اون چیزی که ملت انتظار داشتن یک کار اشتباهیه واقعا :D
 
بنده حقیر هم بعنوان یکی از دوستداران سری و کسی که همه نسخه های اصلی و فرعی قبل از رگناروک رو بازی کردم، با اینکه با نسخه 2018 واقعا حال کردم و بشدت منتظر ادامه اون بودم، ولی حقیقتا رگناروک نتونست اون چیزی باشه که انتظارش رو داشتم.

بنظرم بر اساس پایان بندی فوق العاده God of War 2018, و باز بودن دست عوامل، داستان میتونست خیلی دارک تر و اپیک تر دنبال و تموم شه.

ضمن اینکه بنظرم واقعا اینهمه محیط و npc با رنگبندی های شاد توی بازی جایز نبود، کاش بیشتر شاهد محیطهای برفی و تاریک بودیم. کمااینکه اوایل بازی از اینجهت بسیار دلنشین بود برای من.


و در راستای بند بالا، کاش اون راتاتوسکار هم کلا حذف میشد، کما اینکه در یه برهه ای دنبال حذفش هم بودن مثل اینکه.
https://screenrant.com/god-war-ragnarok-ratatoskr-cut-sungwon-cho/
 
دیوید جفی اگه در مورد Gow 2018 این حرفو زده غلط اضافی کرده.اون نسخه با اختلاف بهترین نسخه سری بود و برخلاف نسخه های یونان که روایت داستان آنچنان خاص و عمیقی نداشتن یه بازی کامل و احساسی و خارق العاده بود و به خاطر زاویه دوربین عظمت باس ها بهتر نمایان میشد
ولی اگه در مورد رگناروک میگه میتونم موافق باشم برخلاف ۲ ساعت اول که بی نظیر و احساسی و حماسی و فاقد طنز بود بقیه بازی پر از دیالوگ های کرینج طنز و محیط های شاد و موجودات طناز بود که کوچک ترین ربطی به gow نداشت.اینم فقط و فقط به سلیقه کارگردان برمیگرده. چن تا متن کلیدی از مصاحبه اریک ویلیامز با گیم اینفورمر میذارم تا ببینید یارو اصلا تیپیکالش به کارگردان بودن نمیخوره و باید روی همون گیم پلی کار میکرد.
خلاصه:
پیش از این گفتید که در روند لحظه به لحظه‌ی نوشتن دیالوگ‌های بازی چندان مداخله نداشته‌اید، اما یکی از مسائلی که واقعا من را غافلگیر کرد این است که رگناروک به‌‌راحتی طنز‌آمیزترین و بامزه‌ترین بازی گاد آو وار محسوب می‌شود.

صد درصد.

در طول تجربه‌ی بازی، در لحظات زیادی متوجه شدم در حال خندیدن هستم. آیا این یکی از اولین تصمیمات شما در روند خلق بازی بود؟ آیا در ابتدای توسعه، گفته بودید که: «می‌خواهم این یکی خنده‌دار باشد»؟

بله. و یکی از دلایل آن این است که من سعی داشتم موضوعات و مفاهیم واقعا جدی و سنگینی را به بازی وارد می‌کردم، و آن‌ها به من گفتند: «بسیار خب، اگه قراره این کارو انجام بدیم، باید یک‌جوری بین اون‌ها تعادل برقرار کنیم». و من مایل بودم تا بازی به‌نحوی به امپراتوری ضربه می‌زند شباهت داشته باشد. البته اگر به‌یاد داشته باشید، پایان امپراتوری به‌نوعی افسرده‌کننده و جدی بود. اما من نمی‌خواهم این یکی به آن اندازه افسرده‌کننده باشد،‌ زیرا این قرار است نقطه‌ی پایان این حماسه باشد.

برای من جالب‌تر بود که میانه‌ی بازی به‌نحوی دل‌سرد کننده و غمگین باشد، و پس از آن بار دیگر لحن روایی بازی تغییر پیدا کند. بنابراین آن‌ها به من گفتند: مشکلی نیست، حالا می‌تونیم مقداری [داستان] رو شادتر کنیم؟» و من پاسخ دادم: «بله»، و ما بازی کردن با این ایده‌ها را آغاز کردیم و پس از آن روی کار کردن روی این تمرکز داشتیم که کریتوس در بسیاری از موقعیت‌ها، به مردان قدرت‌مند و در عین‌حال عبوس‌ و جدی آثار کمدی شباهت داشته باشد، تا جایی که او کارهایی شدیدا مختص به خودش را انجام می‌دهد که به‌قدری مخصوص به‌خود او و رفتار و خلقیاتش هستند، که فقط می‌توانید در آن لحظات لبخندی به‌ لب بیاورید.

یکی از آن‌هایی که همیشه به یاد من مانده است و برای من جالب‌تر است، اولین باری است که سیندری وارد خانه می‌شود و به کریتوس می‌گوید: «تنقلات میخوری؟» و او قاطعانه پاسخ می‌دهد: «من به خوراکی احتیاجی ندارم». و این یکی از لحظاتی است که صد درصد مطمئنم روزی در اینترنت به یک میم یا شوخی تبدیل خواهد شد.


یارو معلومه از کارگردانی هیچی بارش نیست اگه بارلوگ کارگردان بود بازی بسیار حماسی تر تاریک تر و شخصیت پردازی عمیق تر و احساسی تر بود.بعضی افراد رو برای کار خاص آفریدن و این آقا هم باید روی گیم پلی کار می کرد نه کارگردانی و روایت داستان
امیدوارم اگه نسخه مصر در کار باشه سلطان بارلوگ کارگردان باشه نه این یارو
بهترین نسخه سری رو شما تعیین میکنی?
 
هیچ کس نمیگه کریتوس باید همرو میکشت اصلا کریتوس یک نفرم نکشه ما راجب دنیا سازی بازی حرف میزنیم ! دنیا گاد اف وار باید یک دنیا جدی حماسی باشه با دیالوگ های سنگین و تاریخی و کلا اتمسفر سنگین و جدی ! شما نمیتونی اتمسفر فیلما مارول و عصر یخبندان شرک وارد گاد اف وار کنی ! یه دریا دیالوگا خنده دار اتمسفر شاد کلا فضا شاد کاراکترا طنز و ... الان تصور کنید لست سه عرضه میشه الی چپ راست جوک میگه اتمسفر بازی شاد خندون خشونت به شدت کاهش پیدا میکنه مثلا الی زامبی میبینه میره میزنه پس کلش بعد با رفیقش میخندن مثلا میری جلوتر ابی میبینی بعد به ابی جوک میکه تیکه میندازه مسخرش میکنه بعد موها همو میکشن بعد میگه برو رد کارت به ما نمیخوری و دیالوگا دری وری و ... واکنش شما چیه ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or