PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
اصن این یه قانون آشکار و مبرهن داستان نویسی رو زیر سوال بردن که به "قانون چخوف" معروفه(اسم این قانون رو یکی از بچه ها بهم آموخت که ازش سپاسگزارم;) ): "اگر در بخش اول داستان یک تفنگ دیده شود، در بخش آخر باید شلیک شود."

اینکه تو ساعت ها تمرکز داستان بازی رو متوجه یه ایتم یا موضوع یا شخص خاصی کنی و اخر بازی یهو بی نتیجه ولش کنی نشون میده نتونستی پایان داستان رو جمع کنی. مبارزات پایانی، ماسک، روابط پایان بازی و کلا اواخر بازی که اوج واقعه رگناروک هست خیلی یهویی و سرسری جمع شده و همین ماسک یه نمونه بارز و آشکار از این یهو جمع کردن داستان بازیه

.
عزیز دو تا کامنت اخر شما کاملا حرف دل من هست و اتفاقا من اون مثال "تفنگ چخوف " رو هم همیشه درمورد رگناروک به کار میبرم. یه مورد دیگه اش که قبلا اشاره کردم پرنده بزرگ Hræsvelgr که اخر به شکل مسخره ای گفتن باز نشسته شده :D .
فقط دوستان لطفا از اسپویلر استفاده کنید !
 
کسی به تغییر شخصیت کریتوس ایراد نگرفته و اونایی که ایراد گرفتن قطعا زیر 20-30 سال هستن و فقط دنبال بکش بکش بودن توی گاد های قبلی

رگناروک مشکل زیاد داشت :

باس فایت های آبکی : شما مقایسه کن با همین نسخه 2018 که بالدور چند بار با ما مبارزه کرد و چقدر قدرتمند بود هر دقیقه استرس داشتی الان سر و کلش باز پیدا بشه
ولی یکی مثه هایمدال که به خاطرش اون همه مراحل دیگه ساخته بودن که نیزه دراپنیر رو بدست بیاری و ... چقدر کشتنش ابکی بود !

مورد دوم : مراحل اتریوس بیش از اندازه زیاد بود و عملا نصف بازی با این شخصیت بود که همون مراحل Jotunheim با انگربودا و ... چقدر زیادی کش داده شد و هیجان بازی رو میگرفت

نیمه اخر بازی با اون همه اتفاق مهم توی 1 ساعت جمع شد و خیلی عجله ای بود ! هنوز گیمر توی جو قبل از رگناروک بود که یهو اصلا رگناروک تموم شد !

بعضی از شخصیت ها با اینکه خیلی روشون کار شده بود و کل مراحل و کات سین و دیالوگ واسشون ساخته شده بود اما در عمل توی داستان نقش مهمی نداشتن
نمونش فنریر! فنریر توی اسکاندیناوی در واقع مهمترین شخصیت داستان بود ! اون کسی بود که اودین رو میکشت حداقل به جای فریا که به کمکمون اومد میتونستن از فنریر کمک بگیرن نه اینکه فقط اتریوس از اول تا اخر بازی نازش کنه : دی

نبود سوپرایز هم توی بازی بیداد میکرد ، واقعا میتونستی از اول تا اخر بازی رو به راحت ترین شکل ممکن حدس بزنی
----------

با همه این اوصاف رگناروک همچنان توی یک سطح و کلاس دیگه ای قرار داره و گیم پلی بازی کاملا بی نقصه،صدا گذازی،طراحی مراحل و ... همه چی عالیه
اما "ای کاش" های فراوانی توی بازی وجود داشت که طرفدار ها انتراشو میکشدن اما نشد
استاد شما چند سالته؟؟؟خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.شما برو یک سبک دیگ بازی کن چون بازی از اول همین طوری بوده.کلا شما با این نظرت ویدیو گیم رو بردی زیر سوال:-??.بازی گاد بکش بکش بوده.مثلا تو بازیای دیگه عشقو محبت رو ترویج میدن و همدیگرو ناز میکنن :))
 
  • Smile
Reactions: Erehx
رگناروک در اساطیر:
رگناروک یا پایان جهان نبرد پایانی و فرجام کار جهان در اساطیر اسکاندیناوی ست ... اما پایان همه‌چیز نیست؛ بلکه جهانی نو پس از آن آغاز می‌گردد.
رگناروک در گاد اف وار 2022:
رگناروک یا پایانی بر روند تکامل شخصیت کریتوس جوان ... اما پایان همه‌چیز نیست؛ بلکه مسیری نو پس از آن برای کریتوس آغاز می‌گردد.

راجع به ماسک و یا به صدا درومدن شیپور تو نسخه اول فکر میکنم تو اسپین اف بهش بپردازن (مخصوصا خود قضیه شیپور که بارلوگ در جواب طرفدارها گفت پاسخ این سوال مربوط میشه به یه بازی دیگه (منظورش اسپین اف احتمالیه به نظرم) )
 
  • Like
Reactions: Little John
خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.
شناسنامه گاد کریتوس و قوس شخصیت پردازی اون از یک سرباز ساده تا خدای جنگ و بعد اون رستگاریشه. منتهی خب برای شما این چیزا تعریف نشده چون عملا چیزی جز کشت و کشتار و خون و خونریزی متوجه نشدی از این فرنچایز :-j
یه شخصیتی برات تعریف شده که بره وسط بزنه همرو بکشه. حالا کشتنه منطقی باشه نباشه کافی باشه نباشه مهم نیست. فقط باید بکشه تا شما گیمر اصیل (لول) راضی باشی. صرفا بکش بکش دوست داری :D وگرنه بهت بگن فرق گاو و GTA چیه از نظر شما هیچ فرقی ندارن چون جفتش بکش بکش داره.
 
عزیز دو تا کامنت اخر شما کاملا حرف دل من هست و اتفاقا من اون مثال "تفنگ چخوف " رو هم همیشه درمورد رگناروک به کار میبرم. یه مورد دیگه اش که قبلا اشاره کردم پرنده بزرگ Hræsvelgr که اخر به شکل مسخره ای گفتن باز نشسته شده :D .
فقط دوستان لطفا از اسپویلر استفاده کنید !
کلا 90 درصد ایرادایی که ما می گیریم به اینه که اواخر بازی همه چی یهویی جمع میشه و فرصت کافی مهیا نشد برای پرداختن به خیلی چیزا:​
  1. فرصت کافی مهیا نشد برای پرداختن به مبارزات بزرگ و حماسی. فقط کافیه مبارزمون با بالدر رو با مبارزمون با اودین مقایسه کنید......برای کشتن بالدر این همه صحنه و افکت و هیجان، بعد برای کشتن خدای خدایان هیچی ( همین الان هم نت رو بگردین مبارزه با بالدر خیلی بیشتر تو ذهن مردم مونده تا مبارزه با اودین و ثور و .....​
  2. فرصت کافی مهیا نشد برای روایت خیلی از داستان های مهم دیگه. نمونش ما مجبور بودیم مبارزه ثور با یورمونگاند رو از دور و تو چند ثانیه ببینیم ( خیلی از اتفاقات اکشن و حماسی هم کلا بخاطر نحوه داستان نویسی اسکیپ شدن و خیلی اتفاقات هیجان انگیر حذف شدن)​
  3. فرصت کافی مهیا نشد تا ببینیم این ماسکی که 20 ...30 درصد بازی معطلش بودیم و اودین بخاطرش خودشو به فنا داد چی بود قضیش​
  4. فرصت کافی مهیا نشد برای توجیه تحول یهویی ثور و سیف و کریتوس و ...... و برای همینه که تغییر تحول ها بنظرم ابکی و مصنوعیه​
برا اینهمه کار تو اواخر بازی فرصتی نبود ولی برای میوه چیدن از درخت یا کشتن مادربزرگ کاسه به دست انگربودا و کشتن خیلی از دشمن های کم اهمیت فرصت زیاد بود مثه اینکه.

+

بهرحال بازم این بحث داغ شد و بعد چند ماه دیگه این بحث بی نتیجه رو شروع کردیم :D هر کی با گاو رگناروک حال کرده نوش جونش ولی من بشخصه امیدوارم به داد بازی برسن و حداقل دست کسی بسپرن بازی رو که از پسش بربیاد(به جز بارلوگ هر کی ادامشو بسازه غیر قانونیه:D)

.​
 
آخرین ویرایش:
استاد شما چند سالته؟؟؟خون و خون ریزی شناسنامه گاد هستش.شما برو یک سبک دیگ بازی کن چون بازی از اول همین طوری بوده.کلا شما با این نظرت ویدیو گیم رو بردی زیر سوال:-??.بازی گاد بکش بکش بوده.مثلا تو بازیای دیگه عشقو محبت رو ترویج میدن و همدیگرو ناز میکنن :))

34
الان هم خون و خونریزی داریم +چیزهای دیگه
دوره ای هستیم که شخصیت پردازی یکی از مهمترین عوامل توی بازی های کامپیوتریه و فقط بکش بکش هیچوقت امضای GOW نبوده
اتفاقا همیشه آدم های قوی جلوی دوس داشتن کم میارن ،مثل عشق کریتوس به همسرش "فی" و اتریوس و همه اینا خیلی هم زیبا پیاده سازی شده
اتریوس همیشه کنار دست پدرش بوده نمیشه که یارو مثل یونان بی دلیل وحشی بازی دربیاره چون اصلا دلیلی برای این قضیه نیست

توی آخر گاد 3 هم آتنا هم پندورا به کریتوس میفهمونن که "امید" قویترین سلاح برای هر فردیه
چیزی که کریتوس نداشت و آخرش خودکشی کرد
اما حالا امید کریتوس فرزندشه برای همین قویتر و با برنامه تر زندگی خودش رو جلو میبره و دلیلی نداره همه رو لت و پار کنه تا برای خودش دشمن تراشی کنه
 
شناسنامه گاد کریتوس و قوس شخصیت پردازی اون از یک سرباز ساده تا خدای جنگ و بعد اون رستگاریشه. منتهی خب برای شما این چیزا تعریف نشده چون عملا چیزی جز کشت و کشتار و خون و خونریزی متوجه نشدی از این فرنچایز :-j
یه شخصیتی برات تعریف شده که بره وسط بزنه همرو بکشه. حالا کشتنه منطقی باشه نباشه کافی باشه نباشه مهم نیست. فقط باید بکشه تا شما گیمر اصیل (لول) راضی باشی. صرفا بکش بکش دوست داری :D وگرنه بهت بگن فرق گاو و GTA چیه از نظر شما هیچ فرقی ندارن چون جفتش بکش بکش داره.
چی میگی :)) .تمام نسخه های گاو رو بازی کردم از سه گانه بگیر تا ghost of spartaو غیره.دیسک اورجینال god of war sagaرو هنوز تو ارشیو دارم که همه نسخه ها توشه.. حالا برو خوش باش.در ضمن یک نگاه به تاریخ عضویتت بکن بعد اینجا کاربرا رو قضاوت کن.
 
  • Cool
Reactions: Erehx
همه دنیا متوجه این فاجعه داستانی نشدن ولی کارشناسان بازیسنتر افشاگری کردن.
اولا من ندیدم شما چیزی از خودت بگی و فقط فک میکنی چون متای بازی و فروش بازی عالی بوده پس هر کی ایراد میگیره از بازی باید یه تیکه ای بندازی بهش.
بازیهایی مثه MGSV و Darksouls2 هم متا و فروش بالایی دارن ولی بین طرفدارا کمترین محبوبیت رو دارن

دوما یه سرچ ساده در مورد مشکلات داستان و مبارزه با باس ها و ..... تو نت انجام بدی با تعداد خیلی زیادی مطلب مواجه میشی که این ایراداتی که ما گفتیم رو در ابعاد خیلی بزرگتر بهش پرداختن. ولی اونجا جنبه بحث کردن رشد کرده ولی اینجا هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

.
 
آخرین ویرایش:
بحث طرفداری فن اینجور چیزا باشه بیایین بگین چند نفر اینو بازی کردن

God_of_War_Betrayal_Gameplay.jpg
یادم نمیاد از سری گاد چیزیو جا گذاشته باشم
من نمیدونم این همه کل کل و..... سر چی هست
اقا روگناروک نسبت به نسخه 2018 بغیر از گرافیک و گیم پلی پسرفت داشت
تمااام
 
من یک مقدار سر پایان رگناروک ناامید شده بودم ولی با این والهالا دوباره امیدم برگشت. پایان رگناروک حالا ضعف‌هایی داشت که به دلیل دیرکشن نادرست یا عجله‌ای بودن و یا هرچی بود گذشت. ولی این والهالا از نظر داستانی خیلی درست عه. خصوصا اینکه این روگ لایک بودن بازی به شدت در اختیار داستان بازیه و کاملا مشخصه که خیلی تسلط درستی نسبت به کریتوس و گذشته اش دارن این تیم و اینجوری نیست که اون تاریخچه رو انداخته باشن بیرون و یا اینکه ازش پشیمون باشن. سکانس آخر والهالا به نظر من یکی از بهترین اکتینگ های تاریخ ویدیوگیم عه و چیزیه که تو سینما باید دنبالش گشت.
چیزی که خیلی دوس داشتم اینه که اینا اصلا گذشته کریتوس رو ملامت نمیکنن و بیشتر دنبال این بودن که یک پرسپکتیو متفاوتی از گذشته اون ارائه بدن که خیلی خوبه.
درنهایت به نظر من این تیم توی داستان هنوز جز بهترین تیم‌های دنیاست و حس می‌کنم اریک ویلیامز اونقدر که باید و شاید شایستگی کریتیو دایرکتر بودن رو نداره و طراح مبارزات براش مناسب‌تر بود.
 
ولی بنظر من تو تعریفی که سانتامونیکا از رگناروک انجام داد بشدت اون بعد اکشن و جنگی و حماسی رگناروک کاهش پیدا کرد و به جاش بعد خانوادگی و تحول اخلاقی و معنویات بهش اضافه شد.
تعریفی که از رگناروک اومده دنیای نابود شده با فضای سرد و جنگ های بزرگ توصیف شده ولی ما تو gow مشغول سیب چیدن و حل کردن مشکلات خانوادگی و ..... هستیم ( حالا شاید بگی این روایت شخصیه سانتا مونیکا از رگناروکه ولی هرچیه خیلی متفاوت تر و آروم تر از نسخه واقعیش بود)

ما تو داستان های یونان خیلی فضای آروم و نرمالی داریم ولی سانتا از این فضای نرمال اومد اون همه آشوب و نبرد و حماسه ساخت. ولی وقتی به فضای نورث می آییم که پر از مبارزات بزرگ و وحشتناکه با یه خدای مست و پاتیل و یه خدایی که شبیه معلم دبستانه برخورد میکنیم که اسمش رو گذاشتن رگناروک.​
  1. نبرد فریر با سورت​
  2. نبرد ثور با یورمونگاند (البته تو پیش زمینه تو 10 دقیقه اخر بازی یه ثانیه نبرد عظیمشون رو نشون داد مثلا :D )​
  3. نبرد تیر در مقابل گارم (که این رو ما جنگیدیم )​
  4. نبرد هل با والکیری ها​
  5. نبرد لوکی با هایمدال (که این رو ما جنگیدیم )​
  6. نبرد اودین در مقابل فنریر​
  7. و حرکت اخر سورت و نابودی سرزمین ها​

این همه نبرد خدایان تو واقعه رگناروک فقط یه بخشی از اتفاقاته و انتظار مخاطب هم دیدن مبارزاتی در این سطح (حالا بوسیله کریتوس یا دیگران) و تغییرات دنیا و کلی مبارزات دیگه با غول ها و ...... بود - ولی سانتا نشست چنان داستانی نوشت که وقت مون صرف کشتن مادربزرگ و سیب چیدن و نصیحت ثور به برگشت به اغوش خانواده و سپری کردن 20 درصد تایم بازی برای پیدا کردن ماسکی که تهشم نفهمیدیم چیه بشه.

پس در نتیجه بنظرم مخاطب حق داره بگه اینی که بازی کردیم نه رگناروک بود و نه به اندازه کافی GOW.​


.
نگاه اومدی یه لیستی نوشتی که یا بودن تو بازی، یا به نحو دیگه ای روایت شدن! :D
و چون به نحو دیگه ای روایت شدن، مثلا کریتوس با اودین جنگیده، پس حساب نیست دیگه؟ :D

بعد 40 ساعت بازیه، کل اون بخش چیدن سیب ده دیقه/ربع ساعت از بازیه صرفا:))
حتی اون بخش مادربزرگ هم کلهم اجمعینش رو بگیریم شاید 5% کل بازی رو هم شامل نشه:دی

حقیقتا من با بخش میوه چینی هم مشکل نداشتم و به نظرم جای خوبی اجرا شد
بعضی وقتا فشارها توی بازی انقدر زیاد میشه، نیاز به یک تایم تنفس تو بازی هست
دقیقا اونجا هم اوج بزن بزن بین کریتوس و آترئوس بود، یه تایمی برای تنفس به نظدم لازم بود
یه چنین موردی رو مثلا ما توی TLOU1 هم داشتیم، بعد از فصل زمستون و اون شرایط ناخوش احوال، رفتیم بهار که شروع خیلی آرومی داشت و چندان کار خاص و اتفاقی نیفتاد

---

بعد وقتی میگیم شما فقط کریتوس بی کله میخواید، صرفا منظورمون با همه نیست
بعضیا میان میگن چرا کریتوس فلان و بیسار(از جمله خود دیوید جفی:دی ) ، بهشون باید یادآوری کنی کریتوس از اول هم فلان و بیسار بوده

و شرایط GOWهای یونان با شرایطی که الان کریتوس توش هست خیلی فرق میکنه
چه تو 2018 و چه همینجا، کریتوس هروقت میدید اوضاع داره خیط میشه و شرایط مثل قبل میشه(از دست دادن خانواده) دقیقا ریج میزد!
توی 2018 تو سرزمین الف ها بود که یه جا ریج زد و ستون کند و ...(اگر حافظه م درست یاری کنه)، اینجا هم از اول بازی مخالف رقم زدن راگناروک بود، چون جنگ رو نمیخواست
ولی وقتی تهدید هایمدال رو حس کرد، استارت اینم زد

بهترین توصیف برای این کریتوس، همون داستانیه که شب قبل از رگناروک تعریف میکرد

---

میگم بازی میتونست یه بخش هایی رو آب و تاب بده و سینمایی ترش کنه فایت ها رو، این مورد قبوله
ولی در مورد اینکه این رگناروک، رگناروک نیست
این کریتوس، کریتوس نیست و ... رو مخالفم!

حالا جالبه همین اودین که الان بهش گیر میدین، اون اول چه وقتی لیک شد ، چه همون موقع که هنوز بچه ها تموم نکرده بودن بازی رو، میگفتن این برداشت از اودین خیلی جالبه براشون و چیز متفاوتیه و ...
یهو الان شده معلم مدرسه:دی

اتفاقا ترکوندن اودین، توی جایی که کل نتایج و تحقیقات زندگیش بود که براشون تلاش کرده بود و نقشه ها ریخته بود، و جلوی خودش نتیجه کل اون زندگیش رو به فنا دادن، ایده ی جالبی بود! :D

---

حقیقتا من این وسط از کوری شاکیم:))
میاد GOW II رو یه نقطه ای تموم میکنه که رسما ادامه بازی باید همینی باشه که نشون داده، و بعدا ملت میان گیر میدن چرا کریتوس زرت زرت خدا میکشت تو GOW III وقتی زمانی خدا کشتن انقدر سخت بوده! (این ایراد رو دقیقا همون زمان میگفتنا! الان ملت میگن چرا کمه باز:دی )

و اینجا هم باز شرایط و خط داستان رو مشخص کرده و طرف مجبوره تو اون مسیر ادامه بده، باز گیر میدن چرا کریتوس اینجوری شده و اون کارو کرده و ... :D

حقیقتا کوری اگر مسیر رو مشخص میکنه، امیدوارم تو کارهای بعدی خودشم کارگردان بخش پایانی باشه:دی
حداقل اینجوزی نشه که دوتا ادامه مستقیم، بعد ملت برای یکی بگن این خداست، برای اون یکی بگن نه درپیته:دی
 
میگم بازی میتونست یه بخش هایی رو آب و تاب بده و سینمایی ترش کنه فایت ها رو، این مورد قبوله
ولی در مورد اینکه این رگناروک، رگناروک نیست
این کریتوس، کریتوس نیست و ... رو مخالفم!

حالا جالبه همین اودین که الان بهش گیر میدین، اون اول چه وقتی لیک شد ، چه همون موقع که هنوز بچه ها تموم نکرده بودن بازی رو، میگفتن این برداشت از اودین خیلی جالبه براشون و چیز متفاوتیه و ...
یهو الان شده معلم مدرسه:D

+

حقیقتا کوری اگر مسیر رو مشخص میکنه، امیدوارم تو کارهای بعدی خودشم کارگردان بخش پایانی باشه:D
حداقل اینجوزی نشه که دوتا ادامه مستقیم، بعد ملت برای یکی بگن این خداست، برای اون یکی بگن نه درپیته:D
موافق نظر هم نیستیم و خیلی نمیتونیم کاریش بکنیم :D نظراتمون فرق داره با هم
با دلایلی که گفتم بازی تو ارائه رگناروک و روند داستانی مخصوصا اواخر بازی مشکل داره و اینکه حالا تو میگی من اتفاقا خیلی حال کردم دلیل موجهی نیست....حال کردن که نمیشه دلیل.(تو بخش های غیر سلیقه ای منظورمه)

در مورد اودین هم بله ابتدای بازی بشدت ورود اودین باجذبه و پرابهت بود و در عین حال که نشون میداد یه خدای خردمنده ولی قدرتمند و بی رحم هم هست ....ولی اواخر بازی از بس نویسندگی و رخدادها داغون بود که شده بود شبیه یه معلم ساده مدرسه و این نشون میده چقدر اواخر بازی شخصیت سازی ها هم افت میکنه

+

صددرصد همینطوره
یه داستان و فیلمنامه یکسان رو کارگردان های متفاوت میتونن طوری روایت کنن که مصرف کننده اون مدیا یا بشدت حال کنه باهاش یا ازش متنفر بشه - جزییات میتونن تعیین کننده باشن چه برسه به مواردی در این سطح که ما داریم در موردش بحث میکنیم با هم .

.
 
بحث طرفداری فن اینجور چیزا باشه بیایین بگین چند نفر اینو بازی کردن

View attachment 323788
یادم نمیاد از سری گاد چیزیو جا گذاشته باشم
من نمیدونم این همه کل کل و..... سر چی هست
اقا روگناروک نسبت به نسخه 2018 بغیر از گرافیک و گیم پلی پسرفت داشت
تمااام

من اینو هم تموم کردم ، برای سیستم عامل جاوا بود، یادمه رو w800 سونی اریکسون هم تمومش کردم و ب شدت هم چسبید :دی

نگاه اومدی یه لیستی نوشتی که یا بودن تو بازی، یا به نحو دیگه ای روایت شدن! :D
و چون به نحو دیگه ای روایت شدن، مثلا کریتوس با اودین جنگیده، پس حساب نیست دیگه؟ :D

بعد 40 ساعت بازیه، کل اون بخش چیدن سیب ده دیقه/ربع ساعت از بازیه صرفا:))
حتی اون بخش مادربزرگ هم کلهم اجمعینش رو بگیریم شاید 5% کل بازی رو هم شامل نشه:D

حقیقتا من با بخش میوه چینی هم مشکل نداشتم و به نظرم جای خوبی اجرا شد
بعضی وقتا فشارها توی بازی انقدر زیاد میشه، نیاز به یک تایم تنفس تو بازی هست
دقیقا اونجا هم اوج بزن بزن بین کریتوس و آترئوس بود، یه تایمی برای تنفس به نظدم لازم بود
یه چنین موردی رو مثلا ما توی TLOU1 هم داشتیم، بعد از فصل زمستون و اون شرایط ناخوش احوال، رفتیم بهار که شروع خیلی آرومی داشت و چندان کار خاص و اتفاقی نیفتاد

---

بعد وقتی میگیم شما فقط کریتوس بی کله میخواید، صرفا منظورمون با همه نیست
بعضیا میان میگن چرا کریتوس فلان و بیسار(از جمله خود دیوید جفی:D ) ، بهشون باید یادآوری کنی کریتوس از اول هم فلان و بیسار بوده

و شرایط GOWهای یونان با شرایطی که الان کریتوس توش هست خیلی فرق میکنه
چه تو 2018 و چه همینجا، کریتوس هروقت میدید اوضاع داره خیط میشه و شرایط مثل قبل میشه(از دست دادن خانواده) دقیقا ریج میزد!
توی 2018 تو سرزمین الف ها بود که یه جا ریج زد و ستون کند و ...(اگر حافظه م درست یاری کنه)، اینجا هم از اول بازی مخالف رقم زدن راگناروک بود، چون جنگ رو نمیخواست
ولی وقتی تهدید هایمدال رو حس کرد، استارت اینم زد

بهترین توصیف برای این کریتوس، همون داستانیه که شب قبل از رگناروک تعریف میکرد

---

میگم بازی میتونست یه بخش هایی رو آب و تاب بده و سینمایی ترش کنه فایت ها رو، این مورد قبوله
ولی در مورد اینکه این رگناروک، رگناروک نیست
این کریتوس، کریتوس نیست و ... رو مخالفم!

حالا جالبه همین اودین که الان بهش گیر میدین، اون اول چه وقتی لیک شد ، چه همون موقع که هنوز بچه ها تموم نکرده بودن بازی رو، میگفتن این برداشت از اودین خیلی جالبه براشون و چیز متفاوتیه و ...
یهو الان شده معلم مدرسه:D

اتفاقا ترکوندن اودین، توی جایی که کل نتایج و تحقیقات زندگیش بود که براشون تلاش کرده بود و نقشه ها ریخته بود، و جلوی خودش نتیجه کل اون زندگیش رو به فنا دادن، ایده ی جالبی بود! :D

---

حقیقتا من این وسط از کوری شاکیم:))
میاد GOW II رو یه نقطه ای تموم میکنه که رسما ادامه بازی باید همینی باشه که نشون داده، و بعدا ملت میان گیر میدن چرا کریتوس زرت زرت خدا میکشت تو GOW III وقتی زمانی خدا کشتن انقدر سخت بوده! (این ایراد رو دقیقا همون زمان میگفتنا! الان ملت میگن چرا کمه باز:D )

و اینجا هم باز شرایط و خط داستان رو مشخص کرده و طرف مجبوره تو اون مسیر ادامه بده، باز گیر میدن چرا کریتوس اینجوری شده و اون کارو کرده و ... :D

حقیقتا کوری اگر مسیر رو مشخص میکنه، امیدوارم تو کارهای بعدی خودشم کارگردان بخش پایانی باشه:D
حداقل اینجوزی نشه که دوتا ادامه مستقیم، بعد ملت برای یکی بگن این خداست، برای اون یکی بگن نه درپیته:D

ببین من با شخصیت کریتوس بعد از dlc والهالا تونستم کنار بیام بخاطر همون جریان ک سر هیلیوس رو بازم گذاشت تو قفس ک اتیش بزنه :دی حالا تو بازی هم اون قسمت ک هایمدال رو کشت یا همونجا ک تو نسخه 2018 ریج کرد نشون داد ک بازم اگه تهدیدی برای خانوادش پیش بیاد همه رو از دم تیغ میگذرونه .

من نمیدونم دیگه چجوری بگم ک منظورم رو برسونم ، الان بحث ما اینجا ، اون پتانسیل از دست رفته بازیه.

ببین مثلا همین نبرد با اودین رو بخوایم در نظر بگیریم، یبار همونجایی ک ثور رو زدیم باهاش میزدیم و یبار هم تو اون زیر زمین ک اخرشم مشخص نشد اون شکاف چیه. ولی مقایسه کن با کشتن زئوس ، یبار توی اون قصرش باید میزدیمش ک حالت دو بعدی میشد ، یبار توی اون جایی ک حالت ی میدون داشت و گایا میومد کنارمون ، یبار توی شکم گایا میزدیمش ، بار آخر هم وقتی ک جسمش نابود میشد و روحش میموند ، ببین دیگه توی این نبرد واقعا ادم حس خدایی زئوس رو حس میکرد ولی اودین واقعا تر زد یعنی دقیقا عین همون معلم مدرسه بود ک گفتی ، در بهترین حالت حس ی جادوگر رو ب ادم میداد .

کلا قبول کنید اودین خیلی زپرتی بود در برابر اون اسم خفنی ک داره :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or