God of War به صورت رسمی برای PC تایید شد

از اینجا به بعدش رو
View attachment 230112
خب شما که از اونجا به بعدش رو نخوندی میشه به ما بگی چه چیز خاصی در این بازی دیدی که اون رو از هم-سبکی های خودش متمایز بکنه!؟ برای خاص بودن هم در همان پستی که شما از اونجا به بعدش رو نخوندی چندتا مثال آوردم، امیدوارم از اونجا به بعدش رو بخونی و معنی خاص بودن رو متوجه بشی.
 
آخرین ویرایش:
اینقدر گفتند بلادبورن بلادبورن آخرش تحریک شدم برم ببینیم چی هست این بازی! بیش از سه ساعت تریلر و گیم پلی ازش دیدم توی یوتیوب، و به عنوان کسی که از زمان میکرو و سگا گیمر هستم و سبکهای مختلف رو بازی کردم، فهمیدم که بلادبورن فقط یه بازی معمولی در سبک خودشه! هیچ نکته خاصی توش نبود. حتی آیتم ترس رو هم به درستی پیاده نکرده بودند. پرسونا هم یک کپی ناقص از دو سه مدل بازی ادونچر هست، که اونم چندان برجسته نبود فقط بعضی از کات سین هاش یه ذره فان بود که اون هم با ناهماهنگی بخشهای مختلف بازی به قول معروف یر یه یر میشه و اون هم به نظر من نمره یک بازی معمولی رو میگیره. میدونی بازی بازی خاص به جی میگن؟ به یه چیزی silent hill میگن که وقتی ریلیز میشه هرچی سبک horror هست میزنه کنار. بازی خاص به یه جیزی gta یا mgs میگن که در سبک خودشون رقیب ندارن. (البته mgs در یکی دو نسخه آخرش یه خورده خراب کرده). میدونم مثالهایی که زدم اختصاصیِ هیج پلتفرمی خاصی نیستند فقط خواستم معنی خاص بودن رو متوجه بشید. اگه این یوتیوب و گیم پلی های داخلش نبود خدا میدونه سر انتخاب بازی که بر اساس شنیده ها و تعریفهای این و اون میخواست انتخاب بشه چقدر گیمرها دچار اشتباه میشدند!

View attachment doc_2021-11-01_21-44-33.mp4
 
من فکر میکردم اینکه میگن "طرف از روی ویدیو یوتیوب بازی رو نقد میکنه" یه نوع شوخیه
من نمیخوام بگم برای یک نقد حرفه ای باید به کلیپ یوتیوب بسنده کرد، ولی آخه منِ گیمر از روی یک گیم پلی با کیفیت هم میتونم بفهمم با چه جور بازی ای طرف هستم. یعنی شما از روی گیم پلی های داخل یوتیوب هیچی دستگیرت نمیشه!؟؟ یعنی اصلاً هیچی ازش نمیفهمی؟ خب این دیگه مشکل شماست! من با دیدن گیم پلی تا ۷۰% میفهمم با چه محصولی طرف هستم.
پ.ن: این اداهای روشنفکری رو بزارید کنار و خودتون باشید!
 
خب شما که از اونجا به بعدش رو نخوندی میشه به ما بگی چه چیز خاصی در این بازی دیدی که اون رو از هم سبکی های خودش متمایز بکنه!؟ برای خاص بودن هم در همان پستی که شما از اونجا به بعدش رو نخوندی چندتا مثال آوردم، امیدوارم از اونجا به بعدش رو بخونی و معنی خاص بودن رو متوجه بشی.
مجبورم کردی بخونم :D
چیزی که این بازی رو "خاص" کرده skill curve شدیدا بالانس بازیه که شما رو مجبور میکنه 100 بار یه قسمت از بازی یا باس رو تکرار کنین تا پترن اون باس رو کامل یاد بگیرید. اینو نمیشه توی 3 ساعت ویدیو دیدن از بازی دید و چیزی که "گیم" رو گیم میکنه همین تجربه کردنست، وگرنه که فیلم میبینه آدم به جاش. اصلا چه نیازی بود مدیوم "ویدیوگیم" ساخته شه و اسمش هنر هشتم نام بگیره. شما نمیتونی توی یه تابلوی نقاشی یه فیلم 2 ساعته رو ببینی و کامل هم درکش کنی، توی 3 ساعت هم نمیتونی یه گیم + مکانیک هاشو درک کنی. (منظورم از درک کردن شخص شما نیستید، منظورم کلیِ ).
شما گفتید ترس رو حس نکردید توی بازی، ولی موقعی که بازی کنین و نیم ساعت بین اسپاون پوینتتون و باس فاصله باشه + چند مینی باس و انمی معمولی که هر کدومشون میتونن توی یک ثانیه بکشنتون و کل سول هایی که جمع کرده بودید رو از بین ببرن، اونجا ترس رو حس میکنین. که اینم توی ویدیو یوتوب معلوم نمیشه.بله میدونم فقط مثال زدید ولی خواستم بگم همین المان نداشتن ترس هم، توی بازی خیلی خوب گذاشته شده.
فضاسازی یارهام هم جز خوف ترین و سنگین ترین فضاسازی هایی که بنده توی گیم تجربه کردم. اینم میتونه به خاص شدنش کمک کنه
مورد بعدی هم پیاده سازی سبک مترویدوینا به بهترین شکل ممکنه توی این بازیه، بالا گفتم بین شما و باس ممکنه نیم ساعت فاصله باشه حتی، ولی بازی شما رو تشویق میکنه که تک تک لوکیشن های مپ رو بگردید، چون چندین شورتکات توی مپ گذاشته شده و میتونه اون 30 دیقه رو به 2 دیقه تبدیل کنه.
حالا شما بفرمایید کدوم یکی از مکانیک های بازی درست کار نمیکنه یا باعث آنبالانس شدن بازی شده به نظرتون؟
 
آخرین ویرایش:
من نمیخوام بگم برای یک نقد حرفه ای باید به کلیپ یوتیوب بسنده کرد، ولی آخه منِ گیمر از روی یک گیم پلی با کیفیت هم میتونم بفهمم با چه جور بازی ای طرف هستم. یعنی شما از روی گیم پلی های داخل یوتیوب هیچی دستگیرت نمیشه!؟؟ یعنی اصلاً هیچی ازش نمیفهمی؟ خب این دیگه مشکل شماست! من با دیدن گیم پلی تا ۷۰% میفهمم با چه محصولی طرف هستم.
پ.ن: این اداهای روشنفکری رو بزارید کنار و خودتون باشید!
شما نهایتا گرافیک بازی رو بتونی تو دو تا تریلر و یا سه ساعت دیدن ویدیو متوجه بشی.
گیم پلی و سیستم بیلد و ........ و داستان بازی که خودش بخش عمده ای از یه بازی هست. شما چطور بدون دیدن و یا تجربه کردن اینها به این نتیجه رسیدی که یک بازی عادی هست؟
ولی در مورد اون درصد که نوشتی 70 درصد.
در مورد بلادبورن با دیدن 3 ساعت ویدیو بعید میدونم شما حتی 5 درصد هم دستگیرت شده باشه. حتی اگر پلی ترو کامل هم ببینی بازم میتونم بگم که نهایتا 30 40 درصد رو تجربه کردی. اصل استرس بازی برای سیستم گیم پلی هست که باید شخصا تجربه کنی.
ایا شما میتونی ادعا کنی که با دیدن یه ویدیو pov موتور سواری 70 درصد تجربه اونو کسب کردی و تحلیلش کنی؟
 
آخرین ویرایش:
اینقدر گفتند بلادبورن بلادبورن آخرش تحریک شدم برم ببینیم چی هست این بازی! بیش از سه ساعت تریلر و گیم پلی ازش دیدم توی یوتیوب، و به عنوان کسی که از زمان میکرو و سگا گیمر هستم و سبکهای مختلف رو بازی کردم، فهمیدم که بلادبورن فقط یه بازی معمولی در سبک خودشه! هیچ نکته خاصی توش نبود. حتی آیتم ترس رو هم به درستی پیاده نکرده بودند. پرسونا هم یک کپی ناقص از دو سه مدل بازی ادونچر هست، که اونم چندان برجسته نبود فقط بعضی از کات سین هاش یه ذره فان بود که اون هم با ناهماهنگی بخشهای مختلف بازی به قول معروف یر یه یر میشه و اون هم به نظر من نمره یک بازی معمولی رو میگیره. میدونی بازی بازی خاص به جی میگن؟ به یه چیزی silent hill میگن که وقتی ریلیز میشه هرچی سبک horror هست میزنه کنار. بازی خاص به یه جیزی gta یا mgs میگن که در سبک خودشون رقیب ندارن. (البته mgs در یکی دو نسخه آخرش یه خورده خراب کرده). میدونم مثالهایی که زدم اختصاصیِ هیج پلتفرمی خاصی نیستند فقط خواستم معنی خاص بودن رو متوجه بشید. اگه این یوتیوب و گیم پلی های داخلش نبود خدا میدونه سر انتخاب بازی که بر اساس شنیده ها و تعریفهای این و اون میخواست انتخاب بشه چقدر گیمرها دچار اشتباه میشدند!
در تکمیل کلام شما بازی خاص به لست دو می گویند که تکنیک و جزیی نگر بودن به محیط و جریانات بازی را وارد مرحله تازه کرد و داستان گویی را ارتقا داد . بازی خاص به رد دد دو می گویند که در سبک ماجراجویی و جزییات و شخصیت پردازی و .... شاهکار هست . جهانی به غایت پویا و زنده
 
ایا شما میتونی ادعا کنی که با دیدن یه ویدیو pov موتور سواری 70 درصد تجربه اونو کسب کردی و تحلیلش کنی؟
نفهمیدم چی شد!؟ موتور سواری واقعی رو با یک بازی مقایسه کردی؟ خب من هم میگم شما با داشتنِ یک ps5 نمیتونی حس اون آدم واقعی رو که وسط زامبی ها داره میجنگه بفهمی!
 
چیزی که این بازی رو "خاص" کرده skill curve شدیدا بالانس بازیه که شما رو مجبور میکنه 100 بار یه قسمت از بازی یا باس رو تکرار کنین تا پترن اون باس رو کامل یاد بگیرید.

اینو نمیشه توی 3 ساعت ویدیو دیدن از بازی دید و چیزی که "گیم" رو گیم میکنه همین تجربه کردنست، وگرنه که فیلم میبینه آدم به جاش. اصلا چه نیازی بود مدیوم "ویدیوگیم" ساخته شه

شما گفتید ترس رو حس نکردید توی بازی
میشه لطفا این اصطلاح skill curve رو برام معنی کنی؟ حتی توی گوگل هم زدم چیزی یا این عنوان بالا نیاورد! اگه یک لینک در این رابطه بدی ممنون میشم. بعدش فرمودی که این skill curve اش آنقدر بالانسه که آدم مجبور میشه یک قسمت از بازی رو صد بار تکرار کنه تا پترن (یا همان الگوی) باس رو یاد بگیره؟! خب این چه ربطی به جذابیت بازی داشت؟ خودت داری میگی گیمر رو مجبور میکنه و اگه همین اجبار نباشه کیمر هم نمیاد صد بار یک قسمت رو تکرار کنه. شاید این حالت برای شما جذاب باشه ولی برای یکی دیگه ملال آور.
من نگفتم نیازی نبود که صنعت گیم به وجود بیلد، عرض کردم این بازیایی که دوستمون نام برد بازیهایی معمولی در سبک خودشون هستند. چرا علاقه دارید که بحث رو به بیراهه ببرید؟ صنعت گیم خیلی هم عالیه.
بله با دیدن گیم پلی بلادبورن ترس رو حس نکردم در حالی که با دیدن تریلر silent hill ترس رو حس میکنم! با همان تریلرش ترس رو حس میکنم.
 
آخرین ویرایش:
نفهمیدم چی شد!؟ موتور سواری واقعی رو با یک بازی مقایسه کردی؟ خب من هم میگم شما با داشتنِ یک ps5 نمیتونی حس اون آدم واقعی رو که وسط زامبی ها داره میجنگه بفهمی!
بذار اصلاح کنم. شما با دیدن یه ویدیو بازی موتور سواری و یا حس پلیر رو نمیتونی درک کنی.
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii
حالا من از جای بقیه صحبت نمیکنم، اما بنظرم شما نهایتا بتونی با دیدن تریلر/گیمپلی صرفا به یک ایده کلی از این برسی که میتونی چه انتظاراتی از بازی داشته باشی و اون بازی ممکنه تو چه بخش هایی قوی ظاهر بشه. ولی حس کردن اینکه دقیقا چه چیزی بازی X رو خاص میکنه از طریق یوتیوب ممکن نیست واقعا. :D حالا برای اینکه زیاد آف تاپیک نباشه، یادمه که یه بخش های کوچیکی از قایق سواری های همین GoW رو داخل تریلرهای قبل از عرضه نشون میدادن. وقتی گفتن درصد زیادی از بازی رو سوار این قایق هستیم منم مثل خیلی ها همش با خودم میگفتم آخه یعنی چی، مگه میشه توی GoW چنین چیزی حال بده اصلا؟ :D

اما خب بازی اومد و چندین ساعت که وقت گذاشتیم، خیلیامون تازه متوجه شدیم چرا این بخش های قایق سواری برای قصه گویی و جهان سازی مفید بودن و خلاصه که چیز جوابیه واسه بازی. :D برای یه بازی مثل بلادبورن هم بی نهایت مورد مشابه با این هست که هر کسی بر اساس تجربش ممکنه با یکی دیگه به اشتراک بذاره. اما خب چون آف تاپیک میشه من از خود GoW مثال آوردم. در کل حرفم اینه که حداقل یه بخش زیادی از بازی رو باید تجربه کرد.
 
بذار اصلاح کنم. شما با دیدن یه ویدیو بازی موتور سواری و یا حس پلیر رو نمیتونی درک کنی.
داداش من که نگفتم تماشای تریلر مساوی است با بازی کردن! شما چنین چیزی در نوشته های من دیدی؟ اگه اینجوری باشه که بساط صنعت گیم رو کلاً باید جمع کرد دیکه!😆 عرض کردم برای عرض یابی یک بازی و تصمیم برای خریدن یا نخریدنش، دیدن گیم پلی های یوتیوب کفایت میکنه. خصوصاً اگه دستی در گیم داشته باشی، با دیدن گیم پلی خیلی چیزها دستگیرت میشه.
-----------
ای بابا، ساده ترین مفاهیم رو هم باید اینجا توضیح بدیم...😏
 
  • Like
Reactions: kamyy
اما بنظرم شما نهایتا بتونی با دیدن تریلر/گیمپلی صرفا به یک ایده کلی از این برسی که میتونی چه انتظاراتی از بازی داشته باشی و اون بازی ممکنه تو چه بخش هایی قوی ظاهر بشه. ولی حس کردن اینکه دقیقا چه چیزی بازی X رو خاص میکنه از طریق یوتیوب ممکن نیست واقعا.
من هم تقریباً همین رو گفتم (البته جیزایی که با دیدن تریلر میفهمیم از یک ایده کلی بیشتره) با دیدن تریلر خیلی چیزا رو میشه فهمید بخصوص اگه این کاره باشید و به قول معروف دستی بر آتش دنیای گیم داشته باشید. من هرگز نگفتم گیم رو تعطیل کنیم و بشینیم همش فیلم سینمایی ببینیم 😁
 
  • Like
Reactions: kamyy
میشه لطفا این اصطلاح skill curve رو برام معنی کنی؟ حتی توی گوگل هم زدم چیزی یا این عنوان بالا نیاورد! اگه یک لینک در این رابطه بدی ممنون میشم. بعدش فرمودی که این skill curve اش آنقدر بالانسه که آدم مجبور میشه یک قسمت از بازی رو صد بار تکرار کنه تا پترن (یا همان الگوی) باس رو یاد بگیره؟! خب این چه ربطی به جذابیت بازی داشت؟ خودت داری میگی گیمر رو مجبور میکنه و اگه همین اجبار نباشه کیمر هم نمیاد صد بار یک قسمت رو تکرار کنه. شاید این حالت برای شما جذاب باشه ولی برای یکی دیگه ملال آور.
من نگفتم نیازی نبود که صنعت گیم به وجود بیلد، عرض کردم این بازیایی که دوستمون نام برد بازیهایی معمولی در سبک خودشون هستند. چرا علاقه دارید که بحث رو به بیراهه ببرید؟ صنعت گیم خیلی هم عالیه.
بله با دیدن گیم پلی بلادبورن ترس رو حس نکردم در حالی که با دیدن تریلر silent hill ترس رو حس میکنم! با همان تریلرش ترس رو حس میکنم.
skill curve از همون learning curve میاد، که رابطه ی تایمی که میذارید روی یه چیز و اسکیلی که بدست میارید میاد، 1 ساعت جوابمو نداده بودید برا همین بود؟ زودتر میپرسیدید توضیح میدادم دیگه :D
شما کلا ژانر مترویدوینیا رو انگار آشنایی ندارید درسته؟ چون کل بیس این ژانر از همین تکرار و مستر شدن میاد. حالا میخواد مستر شدن توی environment باشه ، میخواد AI باشه. شما اینقدر تکرار میکنید و کرکتر رو آپگرید میکنید تا بتونین جلو برید. که اینم دقیقا چیزیه که بازی رو خاص کرده، چون کوچکترین عدم تعادل میتونه بهم خوردن بالانس بازی بشه( چیزی توی اکثر بازیهای این ژانر مثل code vein میبینیم)
بعد من نمیدونم سایلنت هیل با ژانر سایکولاجیکال هارر چه ربطی به بلادبورن داره که شما مقایسش میکنین؟
" شاید این حالت برای شما جذاب باشه ولی برای یکی دیگه ملال آور." کاملا موافقم، سبک بازی اکشن نیست که بکشی بری جلو، هر چند که اونا هم skill curve خودشونو دارن. شما کلا از این سبک خوشت نمیاد، مشکلی نیست ولی نیا لطفا بگو "این بازی چیز خاصی نداره"
من بحث رو به بیراهه بردم؟ :)) شما هنوز جواب سوال من رو ندادی که کدوم یکی از مکانیک های بازی مشکل داره توی سبک خودش
 
داداش من که نگفتم تماشای تریلر مساوی است با بازی کردن! شما چنین چیزی در نوشته های من دیدی؟ اگه اینجوری باشه که بساط صنعت گیم رو کلاً باید جمع کرد دیکه!😆 عرض کردم برای عرض یابی یک بازی و تصمیم برای خریدن یا نخریدنش، دیدن گیم پلی های یوتیوب کفایت میکنه. خصوصاً اگه دستی در گیم داشته باشی، با دیدن گیم پلی خیلی چیزها دستگیرت میشه.
-----------
ای بابا، ساده ترین مفاهیم رو هم باید اینجا توضیح بدیم...😏
نوشته شما هنوز همونجاست. یه زحمت بکش خودت دوباره بخون.
نوشتی که من با دیدن این مقدار ویدیو به این نتیجه رسیدم یه بازی خیلی عادی هست. ترس رو درک نکردم. خوب عزیز من شما وقتی خودت کنترل کرکتر رو بدست نداری چطور میخوای استرس رو بهت منتقل کنه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or