آخرین ویرایش:
خب شما که از اونجا به بعدش رو نخوندی میشه به ما بگی چه چیز خاصی در این بازی دیدی که اون رو از هم-سبکی های خودش متمایز بکنه!؟ برای خاص بودن هم در همان پستی که شما از اونجا به بعدش رو نخوندی چندتا مثال آوردم، امیدوارم از اونجا به بعدش رو بخونی و معنی خاص بودن رو متوجه بشی.از اینجا به بعدش رو
View attachment 230112
اینقدر گفتند بلادبورن بلادبورن آخرش تحریک شدم برم ببینیم چی هست این بازی! بیش از سه ساعت تریلر و گیم پلی ازش دیدم توی یوتیوب، و به عنوان کسی که از زمان میکرو و سگا گیمر هستم و سبکهای مختلف رو بازی کردم، فهمیدم که بلادبورن فقط یه بازی معمولی در سبک خودشه! هیچ نکته خاصی توش نبود. حتی آیتم ترس رو هم به درستی پیاده نکرده بودند. پرسونا هم یک کپی ناقص از دو سه مدل بازی ادونچر هست، که اونم چندان برجسته نبود فقط بعضی از کات سین هاش یه ذره فان بود که اون هم با ناهماهنگی بخشهای مختلف بازی به قول معروف یر یه یر میشه و اون هم به نظر من نمره یک بازی معمولی رو میگیره. میدونی بازی بازی خاص به جی میگن؟ به یه چیزی silent hill میگن که وقتی ریلیز میشه هرچی سبک horror هست میزنه کنار. بازی خاص به یه جیزی gta یا mgs میگن که در سبک خودشون رقیب ندارن. (البته mgs در یکی دو نسخه آخرش یه خورده خراب کرده). میدونم مثالهایی که زدم اختصاصیِ هیج پلتفرمی خاصی نیستند فقط خواستم معنی خاص بودن رو متوجه بشید. اگه این یوتیوب و گیم پلی های داخلش نبود خدا میدونه سر انتخاب بازی که بر اساس شنیده ها و تعریفهای این و اون میخواست انتخاب بشه چقدر گیمرها دچار اشتباه میشدند!
من نمیخوام بگم برای یک نقد حرفه ای باید به کلیپ یوتیوب بسنده کرد، ولی آخه منِ گیمر از روی یک گیم پلی با کیفیت هم میتونم بفهمم با چه جور بازی ای طرف هستم. یعنی شما از روی گیم پلی های داخل یوتیوب هیچی دستگیرت نمیشه!؟؟ یعنی اصلاً هیچی ازش نمیفهمی؟ خب این دیگه مشکل شماست! من با دیدن گیم پلی تا ۷۰% میفهمم با چه محصولی طرف هستم.من فکر میکردم اینکه میگن "طرف از روی ویدیو یوتیوب بازی رو نقد میکنه" یه نوع شوخیه
مجبورم کردی بخونمخب شما که از اونجا به بعدش رو نخوندی میشه به ما بگی چه چیز خاصی در این بازی دیدی که اون رو از هم سبکی های خودش متمایز بکنه!؟ برای خاص بودن هم در همان پستی که شما از اونجا به بعدش رو نخوندی چندتا مثال آوردم، امیدوارم از اونجا به بعدش رو بخونی و معنی خاص بودن رو متوجه بشی.
شما نهایتا گرافیک بازی رو بتونی تو دو تا تریلر و یا سه ساعت دیدن ویدیو متوجه بشی.من نمیخوام بگم برای یک نقد حرفه ای باید به کلیپ یوتیوب بسنده کرد، ولی آخه منِ گیمر از روی یک گیم پلی با کیفیت هم میتونم بفهمم با چه جور بازی ای طرف هستم. یعنی شما از روی گیم پلی های داخل یوتیوب هیچی دستگیرت نمیشه!؟؟ یعنی اصلاً هیچی ازش نمیفهمی؟ خب این دیگه مشکل شماست! من با دیدن گیم پلی تا ۷۰% میفهمم با چه محصولی طرف هستم.
پ.ن: این اداهای روشنفکری رو بزارید کنار و خودتون باشید!
در تکمیل کلام شما بازی خاص به لست دو می گویند که تکنیک و جزیی نگر بودن به محیط و جریانات بازی را وارد مرحله تازه کرد و داستان گویی را ارتقا داد . بازی خاص به رد دد دو می گویند که در سبک ماجراجویی و جزییات و شخصیت پردازی و .... شاهکار هست . جهانی به غایت پویا و زندهاینقدر گفتند بلادبورن بلادبورن آخرش تحریک شدم برم ببینیم چی هست این بازی! بیش از سه ساعت تریلر و گیم پلی ازش دیدم توی یوتیوب، و به عنوان کسی که از زمان میکرو و سگا گیمر هستم و سبکهای مختلف رو بازی کردم، فهمیدم که بلادبورن فقط یه بازی معمولی در سبک خودشه! هیچ نکته خاصی توش نبود. حتی آیتم ترس رو هم به درستی پیاده نکرده بودند. پرسونا هم یک کپی ناقص از دو سه مدل بازی ادونچر هست، که اونم چندان برجسته نبود فقط بعضی از کات سین هاش یه ذره فان بود که اون هم با ناهماهنگی بخشهای مختلف بازی به قول معروف یر یه یر میشه و اون هم به نظر من نمره یک بازی معمولی رو میگیره. میدونی بازی بازی خاص به جی میگن؟ به یه چیزی silent hill میگن که وقتی ریلیز میشه هرچی سبک horror هست میزنه کنار. بازی خاص به یه جیزی gta یا mgs میگن که در سبک خودشون رقیب ندارن. (البته mgs در یکی دو نسخه آخرش یه خورده خراب کرده). میدونم مثالهایی که زدم اختصاصیِ هیج پلتفرمی خاصی نیستند فقط خواستم معنی خاص بودن رو متوجه بشید. اگه این یوتیوب و گیم پلی های داخلش نبود خدا میدونه سر انتخاب بازی که بر اساس شنیده ها و تعریفهای این و اون میخواست انتخاب بشه چقدر گیمرها دچار اشتباه میشدند!
نفهمیدم چی شد!؟ موتور سواری واقعی رو با یک بازی مقایسه کردی؟ خب من هم میگم شما با داشتنِ یک ps5 نمیتونی حس اون آدم واقعی رو که وسط زامبی ها داره میجنگه بفهمی!ایا شما میتونی ادعا کنی که با دیدن یه ویدیو pov موتور سواری 70 درصد تجربه اونو کسب کردی و تحلیلش کنی؟
چیزی که این بازی رو "خاص" کرده skill curve شدیدا بالانس بازیه که شما رو مجبور میکنه 100 بار یه قسمت از بازی یا باس رو تکرار کنین تا پترن اون باس رو کامل یاد بگیرید.
اینو نمیشه توی 3 ساعت ویدیو دیدن از بازی دید و چیزی که "گیم" رو گیم میکنه همین تجربه کردنست، وگرنه که فیلم میبینه آدم به جاش. اصلا چه نیازی بود مدیوم "ویدیوگیم" ساخته شه
میشه لطفا این اصطلاح skill curve رو برام معنی کنی؟ حتی توی گوگل هم زدم چیزی یا این عنوان بالا نیاورد! اگه یک لینک در این رابطه بدی ممنون میشم. بعدش فرمودی که این skill curve اش آنقدر بالانسه که آدم مجبور میشه یک قسمت از بازی رو صد بار تکرار کنه تا پترن (یا همان الگوی) باس رو یاد بگیره؟! خب این چه ربطی به جذابیت بازی داشت؟ خودت داری میگی گیمر رو مجبور میکنه و اگه همین اجبار نباشه کیمر هم نمیاد صد بار یک قسمت رو تکرار کنه. شاید این حالت برای شما جذاب باشه ولی برای یکی دیگه ملال آور.شما گفتید ترس رو حس نکردید توی بازی
بذار اصلاح کنم. شما با دیدن یه ویدیو بازی موتور سواری و یا حس پلیر رو نمیتونی درک کنی.نفهمیدم چی شد!؟ موتور سواری واقعی رو با یک بازی مقایسه کردی؟ خب من هم میگم شما با داشتنِ یک ps5 نمیتونی حس اون آدم واقعی رو که وسط زامبی ها داره میجنگه بفهمی!
داداش من که نگفتم تماشای تریلر مساوی است با بازی کردن! شما چنین چیزی در نوشته های من دیدی؟ اگه اینجوری باشه که بساط صنعت گیم رو کلاً باید جمع کرد دیکه! عرض کردم برای عرض یابی یک بازی و تصمیم برای خریدن یا نخریدنش، دیدن گیم پلی های یوتیوب کفایت میکنه. خصوصاً اگه دستی در گیم داشته باشی، با دیدن گیم پلی خیلی چیزها دستگیرت میشه.بذار اصلاح کنم. شما با دیدن یه ویدیو بازی موتور سواری و یا حس پلیر رو نمیتونی درک کنی.
من هم تقریباً همین رو گفتم (البته جیزایی که با دیدن تریلر میفهمیم از یک ایده کلی بیشتره) با دیدن تریلر خیلی چیزا رو میشه فهمید بخصوص اگه این کاره باشید و به قول معروف دستی بر آتش دنیای گیم داشته باشید. من هرگز نگفتم گیم رو تعطیل کنیم و بشینیم همش فیلم سینمایی ببینیماما بنظرم شما نهایتا بتونی با دیدن تریلر/گیمپلی صرفا به یک ایده کلی از این برسی که میتونی چه انتظاراتی از بازی داشته باشی و اون بازی ممکنه تو چه بخش هایی قوی ظاهر بشه. ولی حس کردن اینکه دقیقا چه چیزی بازی X رو خاص میکنه از طریق یوتیوب ممکن نیست واقعا.
skill curve از همون learning curve میاد، که رابطه ی تایمی که میذارید روی یه چیز و اسکیلی که بدست میارید میاد، 1 ساعت جوابمو نداده بودید برا همین بود؟ زودتر میپرسیدید توضیح میدادم دیگهمیشه لطفا این اصطلاح skill curve رو برام معنی کنی؟ حتی توی گوگل هم زدم چیزی یا این عنوان بالا نیاورد! اگه یک لینک در این رابطه بدی ممنون میشم. بعدش فرمودی که این skill curve اش آنقدر بالانسه که آدم مجبور میشه یک قسمت از بازی رو صد بار تکرار کنه تا پترن (یا همان الگوی) باس رو یاد بگیره؟! خب این چه ربطی به جذابیت بازی داشت؟ خودت داری میگی گیمر رو مجبور میکنه و اگه همین اجبار نباشه کیمر هم نمیاد صد بار یک قسمت رو تکرار کنه. شاید این حالت برای شما جذاب باشه ولی برای یکی دیگه ملال آور.
من نگفتم نیازی نبود که صنعت گیم به وجود بیلد، عرض کردم این بازیایی که دوستمون نام برد بازیهایی معمولی در سبک خودشون هستند. چرا علاقه دارید که بحث رو به بیراهه ببرید؟ صنعت گیم خیلی هم عالیه.
بله با دیدن گیم پلی بلادبورن ترس رو حس نکردم در حالی که با دیدن تریلر silent hill ترس رو حس میکنم! با همان تریلرش ترس رو حس میکنم.
نوشته شما هنوز همونجاست. یه زحمت بکش خودت دوباره بخون.داداش من که نگفتم تماشای تریلر مساوی است با بازی کردن! شما چنین چیزی در نوشته های من دیدی؟ اگه اینجوری باشه که بساط صنعت گیم رو کلاً باید جمع کرد دیکه! عرض کردم برای عرض یابی یک بازی و تصمیم برای خریدن یا نخریدنش، دیدن گیم پلی های یوتیوب کفایت میکنه. خصوصاً اگه دستی در گیم داشته باشی، با دیدن گیم پلی خیلی چیزها دستگیرت میشه.
-----------
ای بابا، ساده ترین مفاهیم رو هم باید اینجا توضیح بدیم...