PlayStation Ghost of Tsushima

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
اگر سه بخش گیم پلی رو در نظر بگیریم (گشت و گذار،سامورایی،نینجا)

بخش اولش فوق العاده جذاب بود:x دمشون گرم بابت ایده هایی که پیاده کردن! بسیار خوشمان آمد! و امیدوارم چیزای دیگه ای هم داشته باشه:D

بخش دوم، سامورایی... دقیق نمیدونم...همچنان مثل نمایش اول برام گنگ هست تا حد زیادی! فکر کنم تا وقتی خودم تجربه ش نکنم بازم گنگ باشه دقیقا چجوریه و چه محدودیت هایی داره... اون سه تایی که اول کار کشت احتمالا قدرتی بود، ولی اینکه چقدر انرژی(از اون دایره زرد ها) مصرف میکنه، چجوری پر میشه،چقدر ازشون داریم و ... رو باید ببینیم

بقیه دشمن ها که راحت ترکیدن ببینیم این طرف خوب parry میکرد، یا کلا راحته parry کردن... دقیق سیستمش دستم نیمد:-"

بخش مخفی کاریش هم...حس اوریجینز و ... میداد، ولی یه نکته مثبت خیلی خوبش اینه که پهباد و یا امثال ایگل ویژن که رسما تو همه بازی های OW هست نداره! حداقل نمیدونی 4 قدم اونطرف تر و پشت دیوار چه خبره! باعث میشه حواست باشه چجوری حرکت کنی:D
هوش مصنوعی...مخصوصا اون یارو تو کشتیه هم زد تو ذوق:-"

ولی در کل نمایش خوبی بود! بقیه بخش هاشم خوب بودن! کاستومایز خفنی داشت:D
فوتومود باز نیستم ولی از عکس های ملت حسابی کیف میکنم!
اون فیلتر سیاه سفیده هم خیلی درخواست داشت، دمشون گرم:D (البته من طرفدارش نیستم...اما اگر مثل بازی های ND هزارتا فیلتر، مخصوصا سل شید بزنند، حتما امتحان میکنم:-" )


اما همچنان با طراحی شخصیت اصلی خیلی مشکل دارم... خیلی گلابیه:-" خدایی این صدا رو این کاراکتر حیف میشه:-" و حس میکنم به خاطر ظاهرش چندان کاراکتر ماندگاری احتمالا نمیشه:-" (از اون سمتم کاستومایز داره، مثلا سلاح یا لباس خاصی نداره بگیم حداقل بقیه چیزاش خاص و ماندگارن)... امیدوارم اشتباه کنم و حداقل شخصیت پردازی قویی داشته باشه و بتونه تا حدی جبران کنه:D
ولی تا آخر بازی یه چشمش رو کور نکنند، فرصت خفنی رو از دست دادن! :-"

---
اما کلیت نمایش خیلی خوب بود، اینکه توضیح میداد راجب موارد مختلف گیم پلی و چیزای متنوعی نشون دادن خوب بود! کاش همه بازی ها اینجوری گیم پلی نشون میدادن بفهمیم با چیا طرفیم:D

ولی 18 دیقه نبودا! خیلیییی زود گذشت:))
به این میگن نقد منصفانه .... با جزئیات... قانع کننده

نه وای خاک بر سر دو عالمشون که از بازی های نسل هفت به‌طرز فجیع کپی میکنن، مرگ بر سونی... و هر کی خلاف این میگه یا iq ش زیر خط فقره یا دو زار منطق نداره ... انتظار داره برچسب ترول هم روش نخوره
 
اگه مثل کار های قبلی SP بخواد دو تا اندینگ و داستان متفاوت بذاره من یه مقدار ناامید میشم چون احساس کردم تأکید گوینده تو با شرافت و بی شرافت :D بازی کردن ghost و samurai یه جورایی داره برام خوب و بد بودن تو infamous ها رو تداعی میکنه. که این یه نکته بد به نظر من هم تو آزادی گیم پلی هم تو عمق داستان.
من دوست دارم داستان یه جورایی مثل فیلم هاراکیری مفهوم شرافت سامورایی ها رو به چالش بکشه که خوب اگه این وسط یه انتخابی باشه داستان سطحی میشه مثل infamous ss

گیم پلی هم به نظرم از نظر دقیق بودن و شبیه سازی حرکات سامورایی ها شاهکار بود. تو این چیزی که نشون دادن اون قسمت مدیریت انرژی عملا چالش خاصی نبود چون ۱. خیلی کم، کم میشد و ۲. با کشتن بقیه انرژیش زیاد میشد ولی اگه مثلا بتونن یه بالانسی بین انرژی و حرکات به وجود بیارن که گیمر از اکشن ها خیلی بهینه استفاده کنه چیز باهالی میشه. اقلا تو درجه سختی بالاتر این کار بکنن چون به نظرم یکی از جذابیت های ژانر های سامورایی و نینجاطور این که باید اصولا سخت باشن :D نه همینجوری یلخی بتونی همه رو راحت بزنی با دو تا دکمه. Infamous ها که رو hard هم آسون بودن امیدوارم این بازی اینجوری نباشه.
در مورد حالت گوست هم من فرقی زیادی با بازی های مخفی کاری دیگه ندیدم.

از بعد لوکیشن و فضاسازی واقعا درجه یک بود.
 
یکسری از دوستان آنقدر توقعاتشون بالا برده بودن که به نظر انتظار پروداکشن و کیفیتی در حد راکستار از ساکرپانچ داشتن به نظر من از استانداردهای خود استودیو ساکرپانچ خیلی بالاتره این و اگه در حد ۸۵ هم بشه رسماً فوق العاده عمل کرده برای یک بازی OW که بسیار سخت هست ساختش نسبت به بازی های خطی و نیمه خطی
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty
سیستم خون تو بازی خیلی خوبه به خصوص وقتی کاتانا تکون میده میپاشه رو زمین ولی سوار کاری زیاد برام جالب نبود شاید چون بیش از ۲۰۰ ساعت تو red گذروندم گیم پلی باید حتما به نظرم باش بازی کرد تا درکش کرد با توجه به اینکه کاتانا کوچیک بود هی لفتش میداد دوئل به نظرم جالب شاید چون انتطاراتم از بازی زیاد بود یکم زد تو ذوقم ولی گرافیک عالی به خصوص عکس العمل درخت به باد
 
  • Like
Reactions: RezaSaket
هایپ بازی وحشتناکه آقا. :D

View attachment 141942
سوشیما که هیچی بابای سوشیما هم به گرد پای tlou نمیرسه:D گیم پلی tlou رو برای اولین بار نشون دادن اینجا همه وقت اپیلاسیونشون کنسل کردن:D اصلا قابل مقایسه نیست!
 
من خودم توقعم خیلی آوردم پایین با دیدن ویدیو بازی چون بعضی وقت ها آنقدر هایپ دور یک بازی زیاد میشه آدم توقعی در حد کارهای راکستار پیدا می‌کنه CD Project جای خود !! و می‌ره رو بالای ۹۰!! الان رو ۸۰ اینا توقعم هست چون چندتا نکته دیدم خب بخش گرافیکی و طراحی هنری و محیط و موسیقی که مشخصه پرفکت حرفی توش نیست ولی بخش Exploring هنوز اصلا مشخص نیست چقدر عمق داره چون چیزی که اینجا نشون دادن در حدی بود که طرف فقط محیط های بازی میگشت و بالا پایین میکرد حالا دو تا مجسمه و.. میدید معلوم نیست آیا داستان های کوچک یا ماموریت های فرعی جالب اصلا هست داخل بازی یا نه محیط ها هم که خیلی خالی میزد البته این زیاد ضعف نیست بخش بعدی هم مبارزات با تیرکمانش زیاد جالب نبود الان مشخص هم نیست هوش مصنوعی بازی در چه سطحیه ماموریت های بازی فقط همین پایگاه گرفته یا نه ولی ته دلم به نظر از Ac های اخیر منتشر بالاتر بشه
 
اگه بخوام از نکات مثبت بازی بگم می‌تونم به:

- سیستم گشت و گذارش اشاره کنم که اونقدر پشتش فکر شده که سعی کردن با کمک جزئیات نقشه و باد و حیوونای مختلف به هدفمون برسیم. چنتا بازی می‌تونید نام ببرید که از همچین سیستمی استفاده کرده باشه؟ که موقع بازی کردن از شلوغی صفحه بخاطر mini-map و علامت سوال و تعجب و marker و انفجار HUD چشمتون خسته نشه؟
- گرافیک فنی بازی با وجود ایرادات کمش جزو معجزات این نسله. از نظر گرافیک هنری هم قطعا جزو بهترین چیزاییه که تا به حال ساخته شده. اینکه گرافیک فوق العاده داشته باشی یه بحثه، اینکه سانت به سانت دنیایی که خلق کردی شبیه تابلوی نقاشی باشه یه بحث دیگه، و اینکه هر دو مورد رو با هم داشته باشی... واقعا کمیابه. چنتا بازی می‌تونید نام ببرید که هر دو رو با هم داشته باشه؟
- موسیقی بازی به قول معروف eargasm خالصه.
- ستینگ بازی به شدت یونیکه. قبل ساخت بازی ساکرپانچ یه تیم می‌فرسته تو جزیره‌ی Tsushima تا بتونن به ساختار اون جزیره وفادار باشن. چنتا بازی با این production value پیدا می‌کنید که این فضا و این نقطه از تاریخ رو با این جزئیات بهتون تحویل بده؟ چنتا بازی سامورایی پیدا می‌کنید که هم صداگذاری حرفه‌ای ژاپنی داشته باشه، هم یه مود سیاه-سفید تا حس کنید دارید "هاراکیری" رو بازی می‌کنید؟ :D
- کامبت بازی فارغ از کیفیتش، شدیدا متنوعه. اگه سامورایی باشی حس می‌کنی واقعا سامورایی هستی - بازی درجه سختی داره و خودشون اعلام کردن اگه دوست داشته باشید لِه بشید، ما بهتون اجازه می‌دیم لِه بشید. پس فکر نکنید جر وا جر کردن دشمنا با یه ضربه اینقدر راحته و یا پری کردن هیچ چالشی نداره. مهارت خودتون، درجه‌ی سختی بازی، و اسکیل‌هایی که باز می‌کنید در نهایت به مبارزات شکل و شمایل می‌دن - و اگه گوست باشی، متاسفانه حس می‌کنی اساسینی! :D اما خب با اینکه این بخش از کامبت شاهبت زیادی به AC داره، بخاطر ابزاری که در اختیار داریم، بازم به اون نچسبی و یکنواختی نیست. به این موضوع هم اشاره کنم که هم بخش سامورایی هم بخش گوست skill tree مخصوص خودشون رو دارن و برایند همه‌ی اینا باعث می‌شه گیم‌پلی خیلی متنوع‌تر و خلاقانه‌تر از AC بشه.
- سیستم کاستومایز فقط در خدمت تنوع ظاهری نیست و تاثیر مستقیم توی گیم‌پلی داره.

نکات منفی؟
- نمی‌دونم دمو با چه درجه‌ی سختی اجرا شد، اما هوش مصنوعیش ضعیف بود. مثل اکثر بازی های open world دیگه. درست مثل همون ACیی که می‌کوبید تو سرش! :D
- کامبت بازی چیز خاصی نبود.
- فیزیک و انیمیشنای بازی بعضی مواقع عجیب و غریبه. مثلا اونجا که با تیرکمون یکی از دشمنا رو هدشات می‌کنه، مدل و شدت پرت شدن طرف خیلی اغراق آمیز و غیر واقعیه.

بنظر من رسیدن از inFAMOUS به اینی که امشب دیدیم برای SP یه جهش فوق العاده‌ست. ولی خب اینجا طی یک شور حسینی توسط برچسب‌های "افتضاح" و "مدیکور" و "دانگرید" و "کپی درجه چندم" گنگ بنگ شد! :D ینی اون همه نکته‌ی مثبت پشم، مهم اینه که یه قسمت از گیم پلی بازی شبیه AC بود، یا مثلا فلان تیکه‌ی سنگ گرافیک خوبی نداشت، یا سپر فلانی خیلی smooth پرت نشد و یه لحظه غیب شد.

به صورت کلی، من خیلی شیفته‌ی این بازی نیستم. اما دیدن این حجم از تنفری که امشب فقط اینجا به سمتش جاری شد واقعا جالب بود. :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or