PlayStation Ghost of Tsushima

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
دیشب تقریبا لایو (با شیش هفت دقیقه تاخیر) دیدم نمایشو. ولی یکم گرافیک اذیتم کرد به نسبت نمایش های قبلی که البته بخاطر استریم بود که کیفیت رو میوورد پایین. ولی در کل الان دوباره دیدم و بخوام نظرمو بگم،

اولا بزرگترین نکته مثبت قضیه گیمپلی 17 دقیقه ای تو زمان غیر E3 هست :D و یا بقیه نمایشگاها... این قضیه رو بشدت دوست میداریم :D اصن نصف هایپ خود E3 ها همین گیمپلی های خفنشونه :D

ولی خود بازی اولین چیزی که توی بازی دیده میشه گرافیکشه... نمیخوام تو ذوقتون بزنم، بنظر من اونقدر فضایی نیست ولی واقعا قویه. پوشش گیاهی خیلی خیلی متراکم و وسیع بازی، افکت های باد و نور پردازی واقعا زیبا کرده بازیو. برگ هایی که باد میبرتشون و یا شبتاب ها خیلی خیلی زیبان. طراحی هنری بازی هم بشدت عالیه. فقط بنظرم گرافیک فنیش اونقدر چیز خاصی نبود... مخصوصا جزئیات زمین یا لبه های کوه تو بعضی صحنه ها ضعیف بود (به نسبت دید کلی و سطح بالای بازی). ولی درکل در قسمت گرافیک بشدت قویه :D

قسمت بعد Exploration بازی جذاب بود :D در اولین نگاه چیزی که اینو جذاب میکنه محیط زیباعه که بازی واقعا محیط بینظیری داره. اینقدر زیباست که دوست داری اروم اروم راه بری :D به نظر میومد بازی خالی و دنیای مردگان هم نباشه :D این چیزیه که تا رلیز اصلی نمیشه اونقدر قضاوت کرد ولی درکل توی همین مسیر کوتاه هم جذابیت های زیادی داشت. مثل پرنده هه، روباه، خرس حمله کننده :D نکته خیلی مثبتش نبود مینی مپه :D مثبت که نه ولی تجربه جدید و جالبی قطعا ارائه میده. امیدوارم خوب جواب بده. فقط اینکه با باد جهت یابی میکنه رو اونقدر دوست نداشتم ولی اوکیه :D امیدوارم توی این قسمت واقعا دنیای بازی پر باشه از چیزای ریز و درشت که بخایم بگردیم و پیدا کنیم. (البته واقعا AC Vibe داشت :D )

یک مورد مهم بگم. بنظرم بازی ضعف انیمیشن داره. اولا نبود انیمیشن برای برداشتن ایتم ها تو ذوقم زد. دوما بنظرم شخصیت اصلی و راه رفتن و کاراش خشکه... نمیخوام خیلی وارد جزئیات بشم ولی در حد بازیای هم رده و بزرگ نسل بنظرم تو این تریلر انیمیشنا اونقدر برای من رضایت بخش نبودن. عجیبیش اینه که دشمنا بنظرم بهتر و زنده تر از جین انیمیشن بودن :D
نکته بعدی بنظرم شخصیت جین اصلا جذاب نیست :D خیلی خشکه :D جدای بخش انیمیشن ها که بالا گفتم، خیلی سرد و خشک و ساکته. به شخصه اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. هرچند این بی حسیش و جدیتش به ستینگ بازی مربوطه ولی درکل کاریزمای خاصی نداشته تا الان بنظرم :D

قسمت بعد کمبت بازی :D قسمت اول حالت سامورایی... این قسمت بازی یکم برام جای سوال داره. اولین چیزی بود، وان شات کشتن ها که خب بخاطر ستینگ بازی کاملا اوکیه ولی این ممکنه باعث بشه گیمپلی و کمبت ساده و یا بدون عمق باشه. تریلر هم جوری نبود که بتونیم نحوه Parry کردن رو دریابیم. حتی توی ثانیه 8:12 تریلر (نسخه 18:40 دقیقه ای) میبینین دشمن با سپر داره میاد جلو. دقیقا از همون قسمتی که سپر طرف هست جین ضربه میزنه و یک دفعه سپر طرف غیب میشه و میوفته رو زمین و طرف میمیره :D جدای اینا بگم اون قسمتی که دوربین سینمایی میشه و نبرد یک به یک رو نشون میده واقعا سیستم خفنیه و خیلی حس جالبی میداد :D بعد اینها، کلهم با تیر کمونش اونقدر حال نکردم :D بقیه هم تیر میزدن این سریع با شمشیرش میزدشون کنار :/ یک نکته ریزی که توی تریلر بود طرف حتی میتونست حالت کمبتشو تغییر بده در مقابل دشمن های مختلف که قطعا عمق بیشتری به گیمپلی میده ولی کاشکی بیشتر نشون میدادن و بهتر میشد فهمید سیستمشو. سیستم انرژیو هم اصلا نفهمیدم. درکل این قسمت کمبت قطعا چیزیه که تا کنترلرو دستمون نگیریم نمیشه قطعی نظر داد ولی اونقدر بنظرم فک بر انداز نبود :D

قسمت بعد حالت Ghost :D کلا این قسمت مخفی کاریو بنظرم تو بازیا تا خودمون بازی نکنیم اصلا نمیشه درست نظر داد. ولی راستش بنظرم اصلا مکانیزم جدید و خفنی نداشت و صرفا چیزایی بود که همیشه تو بازیا داشتیم... سنگ مینداخت، از پشت خفه میکرد. از بالا ادم میکشت و ... و این وسط هوش مصنوعی خیلی ضعیف بازی بنظرم خیلی خیلی اذیت کنه. مخصوصا که مخفیکاری اینقدر پررنگه در بازی... (تو کامبت سامورایی هم البته هوش مصنوعی ضعیف خیلی نمایان بود ولی توی مخفیکاری دیگه بیشترین اثرو میزاره این نکته)

کاستومیزیشن بازی اونقدر نشون داده نشد ولی صرفا اینو میشه گفت که آرمورمون روی بازی اثر داره و همین خیلی خوبه. یعنی یکم المان های RPG داره این وسط. امیدوارم واقعا عمیق باشه شخصی سازی :ی

فوتومود بازیم بشدت جالب بود :D خوبیش اینه که از عرضه در دسترس هست. نباید منتظر اپدیت باشیم :D (انشالله درسته دیگه؟)

در مورد زبان جاپونی هم من خودم خیلی شرقی پسند نیستم اونقدر نظری ندارم. ولی اینکه لبا با زبون اینگلیسی سینکه و توی ژاپنی حس دوبله بودنو میده، احتمالا باعث شه سمتش نرم :D اون فیلتر سیاه سفید هم جالبه ولی بنظرم با آن کردنش تماما گرافیک هنری بازیو محو میکنین :D این دو آپشن کلا برای ما نبود :D بنظرمم جنس این فیلتر هم از جنس محتوای پس از عرضست و جالبه هنوز اونقدر کمبت بازیو باز نکردن اینو نشون دادن :D

قسمت آخر هم موسیقی... واای... موسیقی بازی شااهکار بود!! توی همین تریلر 18 دقیقه ای کاری کرد که این لفظو بکار ببرم :D صدا های بازیم بشدت خوب بود.


در آخر بگم. بلندپروازی و قدم گنده ساکرپانچ شدیدا قابل تمجیده. تماما واضحه که بازی قدم بزرگی نسبت به کارای قبلیشون بوده. ولی بنظرم طبق این نمایش در حد متاس +90 و یا حتی اسپایدی و هورایزن قرار نمیگیره... یکم overhype بودم :D نمایش هم خیلی عالی بود ولی بنظرم انتظارات فضایی تر داشتم :D
 


اخه چرا کسی به عظمت این صحنه " نحوه قرار گیری شمشیر " " بادی که داره میوزه و اون پارچه وصل شده بهش تکون میخوره " اشاره ای نمیکنه

به نظر شبیه یا اپگرید اساسی برای شخصیت به شمار میاد - دوست دارم لحظه ای که دستش میگیره و تصاحبش میکنه یه حالت احساسی سنگین براش بسازن - مثل بازی های قدیم که این صحنه ها زیاد شاهد بودیم توشون
 
View attachment 141986

فایت استایل؟ یا استراتژی؟

به نظر میاد گیم پلی عمیق تر از چیزیه که تو نگاه اول به نظر میرسه

View attachment 141987

View attachment 141988

~X(:-t

مقایسه اسکرین شاتی که باب شده تو گل های عکس اول ببنید از اجسام متحرک اسکرین شات گرفتن، گل لگد کردنه

View attachment 141989

وای دانگرید رو به سطح جدیدی رسوند
این که کلا همون سیستم Stance هایی هست که در Nioh شاهدش بودیم.
توی اونجا بیشتر ترکیبی از رنج و قدرت ضربه ها بود.
اینجا با توجه به ایکون ها یحتمل، بیشتر به مکانیزم تدافعی و هجومی تقسیم شه!
اگه نگاه کنی Stance ایی برای مربع هم هست پلیر باز نکرده، پس میشه گفت توی این نمایش تهه قدرت پلیر رو اصلا نشون ندادن:D
 
  • Like
Reactions: vaan 2 and 33505775
legend of zelda botw + witcher 3 + rdr2 => ghost of tsuhima
:D:D:D

نمایش بازی خیلی من رو امیدوار کرد اون سه تا بازی بالا هم که گفتم از بهترین تجربه های این نسلم بودن

اما دو تا اشکال داره الان:
۱- صدا گذاری ژاپنیش خیلی یه جوریه لبا انگار هماهنگ نیست دوبلوراشون هم فکر کنم خوب نیست من کسیم که اگر بازی ژاپنی خوب داشته باشه ترجیحش میدم مثل ni no kuni و persona و Danganronpa ولی این صداهاشون خوب نبود

۲- کامبت و هوش مصنوعیش جای ترس داره می ترسم باعث ضعف بازی شه

هورایزن زیرو داون هم مشکل کامبت داشت (مخصوصا با انسانا) ولی خب چون بخش رباتش خوب بود و تنوع داشت بازی جذاب می موند ولی این چون همه دشمنات انسانند و مثل ویچر یا زلدا هم هیولا نداره اگر بخش مبارزه با انساناش همین قدر خشک باشه بازی ضربه می خوره

من اگر متاش بالا ۸۵ شه قطعا میخرمش کمتر شه باید نقداشو بخونم ببینم راضی میشم یا نه:D
 
خوب منم ویدیو رو دیدم. :D

- مبارزات محشر همراه با خین و خین ریزنی فراوان :x:D (عاشق بخش مخفی کاری بازی ام.)

- فضا و اتمسفر بازی به شدت پشم افکن و پشم سوزانه!!!:|:((

- کاستوم های جین رو خیلی دوس داشتم.:x

- صداگذاری و موسیقی بازی فوق العاده بودند. (توصیه میشود که قبل از خواب پلی کنید.:D)

- فکر کنم اولین بازی ای که قراره با صداگذاری ژاپنی برمش.:D

- یه ۵ باری فکر کنم فقط بازی رو با فیلتر سیاه سفید تمومش کنم.:D

و آخر اینکه تا زمان عرضه PS5، خبری از انجام دادن بازی نیست و قراره رو این کنسول خودمو خفه کنم.:D
 
چیزی که قبل از دیدن تریلر با توجه به بعضی نظرات انتظار داشتم:

zcso_maxresdefault.jpg


چیزی که توی تریلر نصیبم شد:

http://uupload.ir/files/3vpl_tr4fwy.gif

کلاً این قضیه باعث شد از این به بعد تصمیم بگیرم تریلرها رو سریع نبینم و قبلش برم یه سری از نظرات رو بخونم و بعد برم سراغ تریلر! :دی یعنی بعضی نظرات قشنگ یه کاری می‌کنن که سطح انتظار آدم در حد بازی‌های PS1 پایین بیاد و بعدش خودت میری می‌بینی و حیرت می‌کنی از اختلاف گرافیک بازی و انتظاری که پیدا کرده بودی!
در مورد گیم‌پلی که تا بازی نکنیم نمیشه نظر داد، ولی من اتفاقاً فکر می‌کنم مبارزات بازی خیلی هم آسون و سطح پایین نباشن. یعنی یه جورایی به نظر می‌رسه نیاز به دقت و زمان‌بندی بالایی دارن و اگه آدم همین‌طوری بخواد هی دکمه رو بزنه، دشمن شمشیر رو می‌کنه تو خرخره‌مون! :دی ولی اینجا چون منظور نمایش گیم‌پلی بوده و می‌خواستن یه حالت سینمایی و شیکی داشته باشه، حرفه‌ای بازی کردن و طرف همه‌ی دشمن‌ها رو دونه دونه ترکوند. در مجموع همون‌طور که گفتم فعلاً نمیشه نظر قطعی داد و باید دید چی میشه، ولی امید دارم بهش.
از نظر گشت و گذار هم به شدت خفن و لذت‌بخش به نظر می‌رسه و برای امثال من که توی بازی‌های این مدلی عاشق گشت زدن توی محیط هستن و یه دفعه برای دو ساعت داستان رو ول می‌کنن و فقط با اسب میرن توی دشت و جنگل، باید چیز خیلی جذابی باشه.
حالا گرافیک و گیم‌پلی و فلان و چنان به کنار، موسیقی‌های بازی من رو نابود کردن! یعنی الآن اگه ازم بپرسن خفن‌ترین بخش GoT چیه، میگم موسیقی‌هاش! واقعاً فوق‌العاده هستن و هم توی این ویدیو و هم تریلرهای قبلی خیلی حال دادن بهم و احتمال میدم جزو به‌یادموندنی‌ترین موسیقی‌های نسل بشن.
Photo Mode هم که... الله اکبر! :دی به نظر می‌رسه یکی از کامل‌ترین Photo Modeهای این نسل رو داشته باشه و این برای کسی مثل من یعنی زجر خالص! چون دوست دارم هی عکس بگیرم و به فنا میرم وسط بازی! :| یا اون حالت سیاه و سفید که لامصب اوج هنره و اصلاً اون تیکه‌ی سیاه و سفیدی که نشون دادن باعث شد تریلر برای من از ۱۸/۲۰ به ۲۱/۲۰ برسه! :دی

pk4f_3ed.jpg


در مجموع نظرم نسبت به قبل مثبت‌تر شد و با اینکه بازی بی‌نقص به نظر نمی‌رسه و انتظار میانگین خیلی نجومی هم ندارم (مخصوصاً وقتی می‌بینم Infamous: Second Son که کلی باهاش حال کردم ۸۰ بود)، ولی به قیافه‌ی بازی می‌خوره جزو آثار محبوبم توی این نسل بشه و کلی لذت ببرم ازش.
 
از تماشای ویدئو خیلی لذت بردم. گرافیک هنری بازی بینظیره و فعلا اصلی ترین نقطه قوت بازی بنظر میرسه.
مبارزات و درگیریش برخلاف دوستان معتقدم خوب بود. از این لحاظ من نکته منفی ندیدم. حالا اینکه چرا با یه ضربه میمیرن و باید صبر کنیم و داخل بازی ببینیم چطوره. با یک ضربه مردن دلیل بر اسونی بازی نیست ممکنه همونطور که بقیه وان شات میشن ما هم وان شات بشیم. بهرحال این چیزیه که باید موقع بازی تشخیص بدیم و قضاوت از روی دمو بنظرم زیاد صحیح نیست. موسیقی و اتمسفر هم عالی بود. جا داره یکبار دیگه از زیبایی محیط و گرافیک هنری یادی بکنم :D
درکل چیزهایی که نمایش دادن برای من عالی بود میمونه چیزهایی که هنوز نمیدونیم و بخش مهمی رو تشکیل میدن یعنی داستان و ماموریتها که این قسمت میتونه بازی رو تبدیل به شاهکار کنه یا نابود کنه. اگر جذابیت داستان و ماموریتها به اندازه جذابیت بصری بازی باشه و حوصله سربر نباشه و گشت و گذار معنی دار باشه مثلا پیدا کردن ایتم های کمیاب و مهم و کاربردی و فقط زیبایی ظاهری نباشه و در یک کلام تبدیل به فارکرای نشه اونوقت این بازی بعد از سایبرپانک مهمترین بازی مورد انتظارمه.
 
اصلا کل تریلر یه طرف حتی موزیک

نورپردازی یه طرف دیگه ، ریخت

واقعا شاهکار و هنری بود ۷۰٪ زیبایی محیط بازی واسه این نور پردازی نابش بود ، از قدیم نور پردازی های ساکر پانچ محشر بود واقعا
--------------------------
در کل خوب و بد دوستان گفتن
دوستان این ساکر پانچ نقاط قوتش همونه نقاط ضعفشم همونه
همون استدیویی که بازیاش
خاص و سرگرم کنندست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or