دیشب تقریبا لایو (با شیش هفت دقیقه تاخیر) دیدم نمایشو. ولی یکم گرافیک اذیتم کرد به نسبت نمایش های قبلی که البته بخاطر استریم بود که کیفیت رو میوورد پایین. ولی در کل الان دوباره دیدم و بخوام نظرمو بگم،
اولا بزرگترین نکته مثبت قضیه گیمپلی 17 دقیقه ای تو زمان غیر E3 هست
و یا بقیه نمایشگاها... این قضیه رو بشدت دوست میداریم
اصن نصف هایپ خود E3 ها همین گیمپلی های خفنشونه
ولی خود بازی اولین چیزی که توی بازی دیده میشه گرافیکشه... نمیخوام تو ذوقتون بزنم، بنظر من اونقدر فضایی نیست ولی واقعا قویه. پوشش گیاهی خیلی خیلی متراکم و وسیع بازی، افکت های باد و نور پردازی واقعا زیبا کرده بازیو. برگ هایی که باد میبرتشون و یا شبتاب ها خیلی خیلی زیبان. طراحی هنری بازی هم بشدت عالیه. فقط بنظرم گرافیک فنیش اونقدر چیز خاصی نبود... مخصوصا جزئیات زمین یا لبه های کوه تو بعضی صحنه ها ضعیف بود (به نسبت دید کلی و سطح بالای بازی). ولی درکل در قسمت گرافیک بشدت قویه
قسمت بعد Exploration بازی جذاب بود
در اولین نگاه چیزی که اینو جذاب میکنه محیط زیباعه که بازی واقعا محیط بینظیری داره. اینقدر زیباست که دوست داری اروم اروم راه بری
به نظر میومد بازی خالی و دنیای مردگان هم نباشه
این چیزیه که تا رلیز اصلی نمیشه اونقدر قضاوت کرد ولی درکل توی همین مسیر کوتاه هم جذابیت های زیادی داشت. مثل پرنده هه، روباه، خرس حمله کننده
نکته خیلی مثبتش نبود مینی مپه
مثبت که نه ولی تجربه جدید و جالبی قطعا ارائه میده. امیدوارم خوب جواب بده. فقط اینکه با باد جهت یابی میکنه رو اونقدر دوست نداشتم ولی اوکیه
امیدوارم توی این قسمت واقعا دنیای بازی پر باشه از چیزای ریز و درشت که بخایم بگردیم و پیدا کنیم. (البته واقعا AC Vibe داشت
)
یک مورد مهم بگم. بنظرم بازی ضعف انیمیشن داره. اولا نبود انیمیشن برای برداشتن ایتم ها تو ذوقم زد. دوما بنظرم شخصیت اصلی و راه رفتن و کاراش خشکه... نمیخوام خیلی وارد جزئیات بشم ولی در حد بازیای هم رده و بزرگ نسل بنظرم تو این تریلر انیمیشنا اونقدر برای من رضایت بخش نبودن. عجیبیش اینه که دشمنا بنظرم بهتر و زنده تر از جین انیمیشن بودن
نکته بعدی بنظرم شخصیت جین اصلا جذاب نیست
خیلی خشکه
جدای بخش انیمیشن ها که بالا گفتم، خیلی سرد و خشک و ساکته. به شخصه اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. هرچند این بی حسیش و جدیتش به ستینگ بازی مربوطه ولی درکل کاریزمای خاصی نداشته تا الان بنظرم
قسمت بعد کمبت بازی
قسمت اول حالت سامورایی... این قسمت بازی یکم برام جای سوال داره. اولین چیزی بود، وان شات کشتن ها که خب بخاطر ستینگ بازی کاملا اوکیه ولی این ممکنه باعث بشه گیمپلی و کمبت ساده و یا بدون عمق باشه. تریلر هم جوری نبود که بتونیم نحوه Parry کردن رو دریابیم. حتی توی ثانیه 8:12 تریلر (نسخه 18:40 دقیقه ای) میبینین دشمن با سپر داره میاد جلو. دقیقا از همون قسمتی که سپر طرف هست جین ضربه میزنه و یک دفعه سپر طرف غیب میشه و میوفته رو زمین و طرف میمیره
جدای اینا بگم اون قسمتی که دوربین سینمایی میشه و نبرد یک به یک رو نشون میده واقعا سیستم خفنیه و خیلی حس جالبی میداد
بعد اینها، کلهم با تیر کمونش اونقدر حال نکردم
بقیه هم تیر میزدن این سریع با شمشیرش میزدشون کنار :/ یک نکته ریزی که توی تریلر بود طرف حتی میتونست حالت کمبتشو تغییر بده در مقابل دشمن های مختلف که قطعا عمق بیشتری به گیمپلی میده ولی کاشکی بیشتر نشون میدادن و بهتر میشد فهمید سیستمشو. سیستم انرژیو هم اصلا نفهمیدم. درکل این قسمت کمبت قطعا چیزیه که تا کنترلرو دستمون نگیریم نمیشه قطعی نظر داد ولی اونقدر بنظرم فک بر انداز نبود
قسمت بعد حالت Ghost
کلا این قسمت مخفی کاریو بنظرم تو بازیا تا خودمون بازی نکنیم اصلا نمیشه درست نظر داد. ولی راستش بنظرم اصلا مکانیزم جدید و خفنی نداشت و صرفا چیزایی بود که همیشه تو بازیا داشتیم... سنگ مینداخت، از پشت خفه میکرد. از بالا ادم میکشت و ... و این وسط هوش مصنوعی خیلی ضعیف بازی بنظرم خیلی خیلی اذیت کنه. مخصوصا که مخفیکاری اینقدر پررنگه در بازی... (تو کامبت سامورایی هم البته هوش مصنوعی ضعیف خیلی نمایان بود ولی توی مخفیکاری دیگه بیشترین اثرو میزاره این نکته)
کاستومیزیشن بازی اونقدر نشون داده نشد ولی صرفا اینو میشه گفت که آرمورمون روی بازی اثر داره و همین خیلی خوبه. یعنی یکم المان های RPG داره این وسط. امیدوارم واقعا عمیق باشه شخصی سازی :ی
فوتومود بازیم بشدت جالب بود
خوبیش اینه که از عرضه در دسترس هست. نباید منتظر اپدیت باشیم
(انشالله درسته دیگه؟)
در مورد زبان جاپونی هم من خودم خیلی شرقی پسند نیستم اونقدر نظری ندارم. ولی اینکه لبا با زبون اینگلیسی سینکه و توی ژاپنی حس دوبله بودنو میده، احتمالا باعث شه سمتش نرم
اون فیلتر سیاه سفید هم جالبه ولی بنظرم با آن کردنش تماما گرافیک هنری بازیو محو میکنین
این دو آپشن کلا برای ما نبود
بنظرمم جنس این فیلتر هم از جنس محتوای پس از عرضست و جالبه هنوز اونقدر کمبت بازیو باز نکردن اینو نشون دادن
قسمت آخر هم موسیقی... واای... موسیقی بازی شااهکار بود!! توی همین تریلر 18 دقیقه ای کاری کرد که این لفظو بکار ببرم
صدا های بازیم بشدت خوب بود.
در آخر بگم. بلندپروازی و قدم گنده ساکرپانچ شدیدا قابل تمجیده. تماما واضحه که بازی قدم بزرگی نسبت به کارای قبلیشون بوده. ولی بنظرم طبق این نمایش در حد متاس +90 و یا حتی اسپایدی و هورایزن قرار نمیگیره... یکم overhype بودم
نمایش هم خیلی عالی بود ولی بنظرم انتظارات فضایی تر داشتم