PlayStation Ghost of Tsushima

سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
کلا بازی رو طوری ساختن که بعد تموم کردن بازی میخوای پاشی بری سامورایی بشی :D
جزو بازیهایی هستش که بشدت اهمیت میده به غرق شدن مخاظب توی دنیای بازی بوسیله رسم و رسومات و جزییات فرهنگی منطقه ای که بازی توشه(بر خلاف خیلی از ow ها)، از قرار گرفتن اسلحه تو غلاف بوسیه تاچ پد گرفته تا هایکو خووندن و حموم آب گرم رفتن و مناظر و ادای احترام به فیلم های سامورایی و ........ .
بنظرم شدت ow بازی هم مناسبه و دنیای تهی و شل و ولی نمی بینی تو بازی و دقیقا تا حدی که کانتنت مفید داره بازی ادامه پیدا میکنه و تموم میشه8->

کلا جزو معدود بازیهای آخرنسلی بود که با وجود اینکه شاید انقلابی نبود و تصمیمات بسیار جسورانه ای توش گرفته نشده بود ولی همه چیزش به اندازه بود و همین باعث لذت بردن از بازی میشه .

.
بعد از پایان بازی وقتی اون آهنگ معروف داره پخش میشه باید چند دقیقه فقط بشینی و زل بزنی به تصویر :D
البته درحد تلو2 نیست که به چند ساعت نیاز داره، ولی واقعا تاثیر گذار بود
 
  • Like
Reactions: mjmk and HalfLife G

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
من تازه بازی رو گرفتم و تا به اینجا بازی خوبی بوده و دارم لذت برم. فقط یه مواردی تو بازی نیست که خیلی عجیبه! مثلا اسب ها فقط دو استیج دارن توی حرکتشون. یا اروم راه میرن یا اینکه با سرعت زیاد میدون و حرکت بینابین نداره که اولش واقعا داشتم از این مورد اذیت میشدم البته الان باز عادت کردم بهتر شده. یه مورد دیگه اینکه خیلی دوست داشتم تو بازی باشه ( شایدم هست من متوجه نشدم ) اینه که دکمه ای نیست شمشر رو غلاف کنه! بنظرم یکی از لذتبخش ترین حرکت نینجا همین غلاف کردن کاتانا هست که متاسفانه توی بازی چنین چیزی تعبیه نشده ولی ازونطرف مثلا دکمه ی ادای احترام تو بازی هست که من هنوز مورد استفاده اش رو پیدا نکردم! یا اینکه روی دشمن ها هم نمیشه تمرکز کرد.
انیمیشن های بازی هم کاش بهتر بودن گاهی تو ذوق میزنه. از اینها که بگذریم کامبت بازی رو خیلی دوست دارم واقعا حال میده. گرافیک هنری بازی عالیه هرچند دوست داشتم رنگ بندی تیره تری بکار میبردن و رئالستیک تر میبود (مثل اولین تریلر بازی). اها یه چیز باحال که تو بازی پیدا کردم یه مکانی بود رفتم نشستم و جین یه حالت عرفانی گرفتو شروع کرد به هایکو گفتن که خیلی خوب بود :D
داستان بازی هم یکم کم رمقه ولی از طرفی اینجوری هم نبوده که بی اهمیت باشه برام.
درکل بازی خوبیه و حالا جلوتر برم ببینم چجوری میشه.
داداش شمشر غلاف میکنه.

از قضا به شکله بسیار خفنی این کارو میکنه...

مثلا قبلش خون شمشیر رو پاک میکنه بعد میزاره تو غلاف.


دکمش فکر کنم باید سمت راست رو نگه میداشتی



و اینکه برو بالا سر اجساد ژاپنی ها که سوختن یا سلاخی شدن.

احترام بذار..

خودت میبینی چی میشه :D



و اینکه برو اکت 2 و رنگ بندی تیره رو ببین و لذت ببر
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,755
نام
مراد حلیمی
نمیدونم چرا من همچین حسی از بازی نگرفتم خیلی حوصله سر بر بود
تو روایت داستان که خیلی الکن بود
تا میومدی یکم بازی کنی کات سین تحویلت میداد
مکانیزم گیم پلی کند و تکراری بود
فقط محیط های بازی چشم نواز بود و گرافیک هنری بازی در سطح بالای بود
اتفاقا بنظر من بین اکشن ادونچرهای اپن رولد روایت و گیم پلیش خیلی روونتر و جذابتر بود (مقایسه کن با بازیهای مشابه این سبک مثه اساسین که نقشه های بزرگ و توخالی با مکانیکای گیم پلی تکراری دارن)
یکی هم اینو بگم که علاقه مندی به فرهنگ ژاپنی و سامورایی بازی هم تاثیر بسزایی تو لذت بردن از این بازی داره :D نمیشه از یه بازی که فرهنگ ژاپن قدیم رو نشون میده انتظار بزن بهادر و بترکونهای مداوم داشته باشی، بعنوان مثال اون لذتی که وقتی جین ساکای میشینه کنار رودخونه و یه هایکو می سرایه غیر قابل وصفه:x

بعد از پایان بازی وقتی اون آهنگ معروف داره پخش میشه باید چند دقیقه فقط بشینی و زل بزنی به تصویر :D
البته درحد تلو2 نیست که به چند ساعت نیاز داره، ولی واقعا تاثیر گذار بود
آره
در کل پایان بندیشم مثه بقیه مواردش به اندازه، مطلوب و جاپونی وار بود :D

.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
داداش شمشر غلاف میکنه.

از قضا به شکله بسیار خفنی این کارو میکنه...

مثلا قبلش خون شمشیر رو پاک میکنه بعد میزاره تو غلاف.


دکمش فکر کنم باید سمت راست رو نگه میداشتی



و اینکه برو بالا سر اجساد ژاپنی ها که سوختن یا سلاخی شدن.

احترام بذار..

خودت میبینی چی میشه :D



و اینکه برو اکت 2 و رنگ بندی تیره رو ببین و لذت ببر
اره دوستان بالاتر بهم گفتن. تاچ پد رو swipe میکنی سمت راست.
این احترامه رو نمیدونستم خوب شد گفتی برم تست کنم.
الان اکت دو ام خیلی بهتر شده:D
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
حالا که باز تاپیک این بازیو دیدم دلم خواست یه سری نکاتو با شما در میون بزارم:

اول اینکه اکت دو بازی از لحاظ بصری قشنگ چند لول از اکتا دیگه بالاتره.

واقعا تو غروب خورشید و اون بادی که میزنه و رقص تک تک درخت ها و و مزارع و برگ های خزون تو صحنه رو با جو غم آلود سوشیما نمیشه وصف کرد.

زیباست.

نکته بعدی که هست یه سری میشن های بازی به قدر بسیار زیادی حماسی هستن.

الان نمیخوام بگم ولی هرکی بازی کرده میدونه وقتی بگم yarikawa یاده چه صحنه ای میفته :D



نکته بعدترش :D

اون ساندترک های بازی هستن که خیلیییییی کمک میکنن به حسو حاله بازی.

مخصوصن صحنه اول اکت 3 واقعا قشنگ پیاده سازی میشه.


نکته خیلی بعد ترش :D

خيلي پایان زیبایی داشت بازی.
واقعا آدم واسه شماره بعدیش لحظه شماری میکنه.



در آخر که بعد از gow 2 من منتظر این بازیم به شدت


قندشکن هاتونو روشن کنید و از موزیک بالا لذت ببرید

@stanley

تو آهنگو گوش نده بزار تو خود بازی بشنوش تا مزه بده بهت :D
 
آخرین ویرایش:

db07

کاربر سایت
Oct 31, 2007
2,343
نام
مهدی
دوستان هنوز بازی رو تجربه نکردم
الان تخفیف 50 درصدی خورده
بنظرتون الان بازیش کنم یا وقتی 5 خریدم؟
اصلا روی استور 5 میشه بازیهای 4 رو خرید؟
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,920
نام
نـــــــویـــــــــد
دوستان هنوز بازی رو تجربه نکردم
الان تخفیف 50 درصدی خورده
بنظرتون الان بازیش کنم یا وقتی 5 خریدم؟
اصلا روی استور 5 میشه بازیهای 4 رو خرید؟

بدون شک رو PS5 تجربه بهتری هستش به لطف ۶۰فریم شدنش ولی خب تا وقتی ۶۰فریم رو ندیدی میتونی روی PS4 هم ازش نهایت لذت رو ببری. در مورد استور هم مهم نی ۵ داشته باشید، بازم میتونید این بازی یا هر بازی دیگه‌ای رو بخرید.
 
  • Like
Reactions: db07

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
خب من بازی رو تموم کردم و کل جزیره رو هم به قولی لیبریت کردم دیگه فقط مونده لباس سیاحتگران را بپوشم و بروم در دل طبیعت هایکو بگویم :D واقعا بازی عالی ای بود با تمام کاستی هاش ویژگی هایی داشت که کاملا یونیک بود و ارزش بازی رو بسیار بالا میبرد و بازی رو به یک عنولن بیادموندنی تبدیل میکرد. اما در رابطه با داستان
اول اینکه انتهای داستان رفقای جین چی شدن؟! بعد از اون نبرد پایانی که البته دوست داشتم حماسی تر میشد (با اینحال موسیقی بازی بیشترین بار حماسه بودن صحنه رو میکشید و از این لحاظ عالی بود) نه از سنسی خبر شد نه از ماساکو و نه نوریو و نه حتی کنجی که حداقل اخر بازی یه sake باهم بزنیم! یونا فقط اومد و صحبتی ردو بدل شد و تجدید دیداری بعمل اومد. واقعا دوست داشتم بعد از کشتن خان با همراهام صحبت میکردم و حسشون رو جویا میشدم نه اینکه ناگهان غیبشون بزنه. نکته ی بعدی پایان بندی داستان بود، اینکه جین بعد از اون اتفاقات افتخار سامورایی بودن رو بخاطر فدا کردن هرچیزی برای حفظ سرزمینش از دست داد خیلی خوب بود منتها انتهای داستان دیگه سر این قضیه نباید نبرد جین با داییش رو میدیدیم اصلا منطقی نمیزد بهترین کار این بود که داییه بخاطر علاقه شدیدی که به جین داشت انتهای بازی و بعد از اون صحبت ها نباید خواسته ی شوگانها رو عملی میکرد و بخاطر این سرپیچی هاراگیری میکرد که خیلی جالب میشد. با اینحال من از کشتن داییه گذشتم هرچند میشد پایانی به مراتب بهتری رو رقم زد
در رابطه با شخصیت ها بهترین شخصیت مکمل بازی سنسی بود. یعنی هم خودش هم صداش هم داستانش و هم دیالوگ هاش به مراتب چند لول بهتر از بقیه بودن. بعدش تا حدودی در حد خوب داستان یونا بود ولی ماساکو و نوریو هم خودشون و هم داستانشون اعصاب خوردی بودن :D . شخصیت بد داستان یعنی خان خوب شخصیت پردازی شده بود و شیمورا دایی جین هم شخصیت قابل لمسی داشت و میشد با رفتار و تصمیم هاش همذات پنداری کرد. مراحل فرعی و شخصیت هاش هم متاسفانه اصلا جالب نبودن. یه نکته ی دیگه در رابطه با روایت داستان بگم که این خط داستان های موازی که تا انتهای داستان اصلی وجود داشته ایده ی خیلی خوبی بود و من خیلی خوشم اومد. نکته ی دیگه که بخوام بگم گیم پلی بازیه که من از کامبت بازی واقعا راضی بودم. البته اسونه و چالشی نیست منتها فایت ها خیلی رضایت بخشه. اواخر که بازی حالت نینجا طور بخودش میگیره این قضیه خیلی بهتر میشه و با قابلیت های بیشتری که جین بدست میاره ترکیب حرکات سامورایی-نینجایی که میشه روی دشمن ها اجرا کرد حس خفن پنداری (!) خاصی در جریان گیم پلی به ادم میده که خیلی خوبه و از این لحاظ چالشی نبودن فایت ها رو جبران میکنه.
با حالت کوروسوا مود هم بازی کردم و کاش توی این حالت نسبت تصویر به ١۶:٩ تغییر میکرد ( the evil within 1 اگه یادتون باشه دو طرف بالا و پایین تصویر نوار سیاه داشت ) خیلی بهتر میشد. و اینکه دوبله ژاپنی بازی مربوط به جین اصلا خوب نبود:D
and last but not least گرافیک هنری ، طراحی محیط بازی فوق العاده است. خب البته این گفتن نداره هرکی دیدیم از این بخش بازی تعریف کرده و واقعا هم بجاست. اول نوشته گفتم بازی ویژگی هایی داره که ارزش بازی رو بالا برده یکیش طراحی محیط بازیه و دیگری موسیقی که قطعا در نوع خودشون جز بهترین ها هستن.
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خب من بازی رو تموم کردم و کل جزیره رو هم به قولی لیبریت کردم دیگه فقط مونده لباس سیاحتگران را بپوشم و بروم در دل طبیعت هایکو بگویم :D واقعا بازی عالی ای بود با تمام کاستی هاش ویژگی هایی داشت که کاملا یونیک بود و ارزش بازی رو بسیار بالا میبرد و بازی رو به یک عنولن بیادموندنی تبدیل میکرد. اما در رابطه با داستان
اول اینکه انتهای داستان رفقای جین چی شدن؟! بعد از اون نبرد پایانی که البته دوست داشتم حماسی تر میشد (با اینحال موسیقی بازی بیشترین بار حماسه بودن صحنه رو میکشید و از این لحاظ عالی بود) نه از سنسی خبر شد نه از ماساکو و نه نوریو و نه حتی کنجی که حداقل اخر بازی یه sake باهم بزنیم! یونا فقط اومد و صحبتی ردو بدل شد و تجدید دیداری بعمل اومد. واقعا دوست داشتم بعد از کشتن خان با همراهام صحبت میکردم و حسشون رو جویا میشدم نه اینکه ناگهان غیبشون بزنه. نکته ی بعدی پایان بندی داستان بود، اینکه جین بعد از اون اتفاقات افتخار سامورایی بودن رو بخاطر فدا کردن هرچیزی برای حفظ سرزمینش از دست داد خیلی خوب بود منتها انتهای داستان دیگه سر این قضیه نباید نبرد جین با داییش رو میدیدیم اصلا منطقی نمیزد بهترین کار این بود که داییه بخاطر علاقه شدیدی که به جین داشت انتهای بازی و بعد از اون صحبت ها نباید خواسته ی شوگانها رو عملی میکرد و بخاطر این سرپیچی هاراگیری میکرد که خیلی جالب میشد. با اینحال من از کشتن داییه گذشتم هرچند میشد پایانی به مراتب بهتری رو رقم زد
در رابطه با شخصیت ها بهترین شخصیت مکمل بازی سنسی بود. یعنی هم خودش هم صداش هم داستانش و هم دیالوگ هاش به مراتب چند لول بهتر از بقیه بودن. بعدش تا حدودی در حد خوب داستان یونا بود ولی ماساکو و نوریو هم خودشون و هم داستانشون اعصاب خوردی بودن :D . شخصیت بد داستان یعنی خان خوب شخصیت پردازی شده بود و شیمورا دایی جین هم شخصیت قابل لمسی داشت و میشد با رفتار و تصمیم هاش همذات پنداری کرد. مراحل فرعی و شخصیت هاش هم متاسفانه اصلا جالب نبودن. یه نکته ی دیگه در رابطه با روایت داستان بگم که این خط داستان های موازی که تا انتهای داستان اصلی وجود داشته ایده ی خیلی خوبی بود و من خیلی خوشم اومد. نکته ی دیگه که بخوام بگم گیم پلی بازیه که من از کامبت بازی واقعا راضی بودم. البته اسونه و چالشی نیست منتها فایت ها خیلی رضایت بخشه. اواخر که بازی حالت نینجا طور بخودش میگیره این قضیه خیلی بهتر میشه و با قابلیت های بیشتری که جین بدست میاره ترکیب حرکات سامورایی-نینجایی که میشه روی دشمن ها اجرا کرد حس خفن پنداری (!) خاصی در جریان گیم پلی به ادم میده که خیلی خوبه و از این لحاظ چالشی نبودن فایت ها رو جبران میکنه.
با حالت کوروسوا مود هم بازی کردم و کاش توی این حالت نسبت تصویر به ١۶:٩ تغییر میکرد ( the evil within 1 اگه یادتون باشه دو طرف بالا و پایین تصویر نوار سیاه داشت ) خیلی بهتر میشد. و اینکه دوبله ژاپنی بازی مربوط به جین اصلا خوب نبود:D
and last but not least گرافیک هنری ، طراحی محیط بازی فوق العاده است. خب البته این گفتن نداره هرکی دیدیم از این بخش بازی تعریف کرده و واقعا هم بجاست. اول نوشته گفتم بازی ویژگی هایی داره که ارزش بازی رو بالا برده یکیش طراحی محیط بازیه و دیگری موسیقی که قطعا در نوع خودشون جز بهترین ها هستن.
حست در مورد اون صحنه که قابلیت گوست استنس رو بهت میده چی بود؟!

Yarikawa منظورمه
 
  • Love
Reactions: samadi741

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
حست در مورد اون صحنه که قابلیت گوست استنس رو بهت میده چی بود؟!

Yarikawa منظورمه
خیلی خوب بود! :D یاریکاوا یجوری بود که حالت استیصال و درموندگی بر فضا حاکم بود و بعد اون صحنه اخرش حس قدرت و شهامت به ادم میداد.
 
  • Like
Reactions: esm nadaram

hosseinjangjo

کاربر سایت
Aug 6, 2014
2
داداش شمشر غلاف میکنه.

از قضا به شکله بسیار خفنی این کارو میکنه...

مثلا قبلش خون شمشیر رو پاک میکنه بعد میزاره تو غلاف.


دکمش فکر کنم باید سمت راست رو نگه میداشتی



و اینکه برو بالا سر اجساد ژاپنی ها که سوختن یا سلاخی شدن.

احترام بذار..

خودت میبینی چی میشه :D



و اینکه برو اکت 2 و رنگ بندی تیره رو ببین و لذت ببر
داداش من بازي رو پاك كردم من با اين احترام مشكل داشتم چيكار ميكنه بالاسر اجساد وقتي احترام ميزاري؟؟؟؟~X(~X(~X(~X(
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
داداش من بازي رو پاك كردم من با اين احترام مشكل داشتم چيكار ميكنه بالاسر اجساد وقتي احترام ميزاري؟؟؟؟~X(~X(~X(~X(
دیالوگ های متفاوت زیادی داره که میگه:

مثله : انتقام شما رو میگیرم

شما به رستگاری رسیدید.

یاد و خاطره شما زنده میمونه.

مغول ها تقاص کارشون رو پس میدن.


و چیزا دیگه.....
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
من نمیدونم این جا اشاره شده یا نه ولی سیامک روشنی Lead Character Artist بازی هست پایین کانال یوتیوبشو قرار میدم برید ساپورتش کنید، ویدیو های خیلی جامع و کاملی از پروسه ساخت بازی و استخدام شدن تو گیم اینداستری تا ساخت کاراکترها به اشتراک میزاره.

https://www.youtube.com/c/siamakcgm/videos

من آرت بوک بازی دارم اگه میخواید بگید آپلودش کنم.

TSUSHIMA.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر