بعد از پایان بازی وقتی اون آهنگ معروف داره پخش میشه باید چند دقیقه فقط بشینی و زل بزنی به تصویرکلا بازی رو طوری ساختن که بعد تموم کردن بازی میخوای پاشی بری سامورایی بشی
جزو بازیهایی هستش که بشدت اهمیت میده به غرق شدن مخاظب توی دنیای بازی بوسیله رسم و رسومات و جزییات فرهنگی منطقه ای که بازی توشه(بر خلاف خیلی از ow ها)، از قرار گرفتن اسلحه تو غلاف بوسیه تاچ پد گرفته تا هایکو خووندن و حموم آب گرم رفتن و مناظر و ادای احترام به فیلم های سامورایی و ........ .
بنظرم شدت ow بازی هم مناسبه و دنیای تهی و شل و ولی نمی بینی تو بازی و دقیقا تا حدی که کانتنت مفید داره بازی ادامه پیدا میکنه و تموم میشه
کلا جزو معدود بازیهای آخرنسلی بود که با وجود اینکه شاید انقلابی نبود و تصمیمات بسیار جسورانه ای توش گرفته نشده بود ولی همه چیزش به اندازه بود و همین باعث لذت بردن از بازی میشه .
.
داداش شمشر غلاف میکنه.من تازه بازی رو گرفتم و تا به اینجا بازی خوبی بوده و دارم لذت برم. فقط یه مواردی تو بازی نیست که خیلی عجیبه! مثلا اسب ها فقط دو استیج دارن توی حرکتشون. یا اروم راه میرن یا اینکه با سرعت زیاد میدون و حرکت بینابین نداره که اولش واقعا داشتم از این مورد اذیت میشدم البته الان باز عادت کردم بهتر شده. یه مورد دیگه اینکه خیلی دوست داشتم تو بازی باشه ( شایدم هست من متوجه نشدم ) اینه که دکمه ای نیست شمشر رو غلاف کنه! بنظرم یکی از لذتبخش ترین حرکت نینجا همین غلاف کردن کاتانا هست که متاسفانه توی بازی چنین چیزی تعبیه نشده ولی ازونطرف مثلا دکمه ی ادای احترام تو بازی هست که من هنوز مورد استفاده اش رو پیدا نکردم! یا اینکه روی دشمن ها هم نمیشه تمرکز کرد.
انیمیشن های بازی هم کاش بهتر بودن گاهی تو ذوق میزنه. از اینها که بگذریم کامبت بازی رو خیلی دوست دارم واقعا حال میده. گرافیک هنری بازی عالیه هرچند دوست داشتم رنگ بندی تیره تری بکار میبردن و رئالستیک تر میبود (مثل اولین تریلر بازی). اها یه چیز باحال که تو بازی پیدا کردم یه مکانی بود رفتم نشستم و جین یه حالت عرفانی گرفتو شروع کرد به هایکو گفتن که خیلی خوب بود
داستان بازی هم یکم کم رمقه ولی از طرفی اینجوری هم نبوده که بی اهمیت باشه برام.
درکل بازی خوبیه و حالا جلوتر برم ببینم چجوری میشه.
اتفاقا بنظر من بین اکشن ادونچرهای اپن رولد روایت و گیم پلیش خیلی روونتر و جذابتر بود (مقایسه کن با بازیهای مشابه این سبک مثه اساسین که نقشه های بزرگ و توخالی با مکانیکای گیم پلی تکراری دارن)نمیدونم چرا من همچین حسی از بازی نگرفتم خیلی حوصله سر بر بود
تو روایت داستان که خیلی الکن بود
تا میومدی یکم بازی کنی کات سین تحویلت میداد
مکانیزم گیم پلی کند و تکراری بود
فقط محیط های بازی چشم نواز بود و گرافیک هنری بازی در سطح بالای بود
آرهبعد از پایان بازی وقتی اون آهنگ معروف داره پخش میشه باید چند دقیقه فقط بشینی و زل بزنی به تصویر
البته درحد تلو2 نیست که به چند ساعت نیاز داره، ولی واقعا تاثیر گذار بود
اره دوستان بالاتر بهم گفتن. تاچ پد رو swipe میکنی سمت راست.داداش شمشر غلاف میکنه.
از قضا به شکله بسیار خفنی این کارو میکنه...
مثلا قبلش خون شمشیر رو پاک میکنه بعد میزاره تو غلاف.
دکمش فکر کنم باید سمت راست رو نگه میداشتی
و اینکه برو بالا سر اجساد ژاپنی ها که سوختن یا سلاخی شدن.
احترام بذار..
خودت میبینی چی میشه
و اینکه برو اکت 2 و رنگ بندی تیره رو ببین و لذت ببر
دوستان هنوز بازی رو تجربه نکردم
الان تخفیف 50 درصدی خورده
بنظرتون الان بازیش کنم یا وقتی 5 خریدم؟
اصلا روی استور 5 میشه بازیهای 4 رو خرید؟
حست در مورد اون صحنه که قابلیت گوست استنس رو بهت میده چی بود؟!خب من بازی رو تموم کردم و کل جزیره رو هم به قولی لیبریت کردم دیگه فقط مونده لباس سیاحتگران را بپوشم و بروم در دل طبیعت هایکو بگویم واقعا بازی عالی ای بود با تمام کاستی هاش ویژگی هایی داشت که کاملا یونیک بود و ارزش بازی رو بسیار بالا میبرد و بازی رو به یک عنولن بیادموندنی تبدیل میکرد. اما در رابطه با داستان
در رابطه با شخصیت ها بهترین شخصیت مکمل بازی سنسی بود. یعنی هم خودش هم صداش هم داستانش و هم دیالوگ هاش به مراتب چند لول بهتر از بقیه بودن. بعدش تا حدودی در حد خوب داستان یونا بود ولی ماساکو و نوریو هم خودشون و هم داستانشون اعصاب خوردی بودن . شخصیت بد داستان یعنی خان خوب شخصیت پردازی شده بود و شیمورا دایی جین هم شخصیت قابل لمسی داشت و میشد با رفتار و تصمیم هاش همذات پنداری کرد. مراحل فرعی و شخصیت هاش هم متاسفانه اصلا جالب نبودن. یه نکته ی دیگه در رابطه با روایت داستان بگم که این خط داستان های موازی که تا انتهای داستان اصلی وجود داشته ایده ی خیلی خوبی بود و من خیلی خوشم اومد. نکته ی دیگه که بخوام بگم گیم پلی بازیه که من از کامبت بازی واقعا راضی بودم. البته اسونه و چالشی نیست منتها فایت ها خیلی رضایت بخشه. اواخر که بازی حالت نینجا طور بخودش میگیره این قضیه خیلی بهتر میشه و با قابلیت های بیشتری که جین بدست میاره ترکیب حرکات سامورایی-نینجایی که میشه روی دشمن ها اجرا کرد حس خفن پنداری (!) خاصی در جریان گیم پلی به ادم میده که خیلی خوبه و از این لحاظ چالشی نبودن فایت ها رو جبران میکنه.اول اینکه انتهای داستان رفقای جین چی شدن؟! بعد از اون نبرد پایانی که البته دوست داشتم حماسی تر میشد (با اینحال موسیقی بازی بیشترین بار حماسه بودن صحنه رو میکشید و از این لحاظ عالی بود) نه از سنسی خبر شد نه از ماساکو و نه نوریو و نه حتی کنجی که حداقل اخر بازی یه sake باهم بزنیم! یونا فقط اومد و صحبتی ردو بدل شد و تجدید دیداری بعمل اومد. واقعا دوست داشتم بعد از کشتن خان با همراهام صحبت میکردم و حسشون رو جویا میشدم نه اینکه ناگهان غیبشون بزنه. نکته ی بعدی پایان بندی داستان بود، اینکه جین بعد از اون اتفاقات افتخار سامورایی بودن رو بخاطر فدا کردن هرچیزی برای حفظ سرزمینش از دست داد خیلی خوب بود منتها انتهای داستان دیگه سر این قضیه نباید نبرد جین با داییش رو میدیدیم اصلا منطقی نمیزد بهترین کار این بود که داییه بخاطر علاقه شدیدی که به جین داشت انتهای بازی و بعد از اون صحبت ها نباید خواسته ی شوگانها رو عملی میکرد و بخاطر این سرپیچی هاراگیری میکرد که خیلی جالب میشد. با اینحال من از کشتن داییه گذشتم هرچند میشد پایانی به مراتب بهتری رو رقم زد
با حالت کوروسوا مود هم بازی کردم و کاش توی این حالت نسبت تصویر به ١۶:٩ تغییر میکرد ( the evil within 1 اگه یادتون باشه دو طرف بالا و پایین تصویر نوار سیاه داشت ) خیلی بهتر میشد. و اینکه دوبله ژاپنی بازی مربوط به جین اصلا خوب نبود
and last but not least گرافیک هنری ، طراحی محیط بازی فوق العاده است. خب البته این گفتن نداره هرکی دیدیم از این بخش بازی تعریف کرده و واقعا هم بجاست. اول نوشته گفتم بازی ویژگی هایی داره که ارزش بازی رو بالا برده یکیش طراحی محیط بازیه و دیگری موسیقی که قطعا در نوع خودشون جز بهترین ها هستن.
خیلی خوب بود! یاریکاوا یجوری بود که حالت استیصال و درموندگی بر فضا حاکم بود و بعد اون صحنه اخرش حس قدرت و شهامت به ادم میداد.حست در مورد اون صحنه که قابلیت گوست استنس رو بهت میده چی بود؟!
Yarikawa منظورمه
داداش من بازي رو پاك كردم من با اين احترام مشكل داشتم چيكار ميكنه بالاسر اجساد وقتي احترام ميزاري؟؟؟؟داداش شمشر غلاف میکنه.
از قضا به شکله بسیار خفنی این کارو میکنه...
مثلا قبلش خون شمشیر رو پاک میکنه بعد میزاره تو غلاف.
دکمش فکر کنم باید سمت راست رو نگه میداشتی
و اینکه برو بالا سر اجساد ژاپنی ها که سوختن یا سلاخی شدن.
احترام بذار..
خودت میبینی چی میشه
و اینکه برو اکت 2 و رنگ بندی تیره رو ببین و لذت ببر
دیالوگ های متفاوت زیادی داره که میگه:داداش من بازي رو پاك كردم من با اين احترام مشكل داشتم چيكار ميكنه بالاسر اجساد وقتي احترام ميزاري؟؟؟؟