کاملا درسته ! از همین تکنیک Parallax Mapping هم برای برجستگیهای crysis 1 استفاده شده بود.نمیخوام ضد حال بزنم ولی این برجستگی هایی که روی سطوح میبینید ( مثلاً همین برجستگی هایی که تو این عکسی که فرخ گذاشته میشه دید ) احتمال زیاد این سنگ ها Polygon ندارن ! و فقط normal map هستن ! خود اپیک هم یه موقعی که بحث مقایسه تعداد پلیگونهای آنچارتد و گیرز پیش اومده بود اشاره کرده بود که همه چیز پلیگون نیست و نرمال مپ هم مهم هست !
عکس گوشه پایین سمت راست یه مدل با 1،000 پلیگون هست که نرمال مپ درش بکار گرفته شده ( که فقط pixel shader هست در حقیقت ) عکس بالایی ـه گوشه سمت چپ هم یه مدل هست که 15،000 پلیگون داره دو صفحه قبل هم گفتم ولی کسی گوش نداد ! این که میبینید یه حایی سایه افتاده و حتی نورهای داینامیک هم رو سایه اون اثر میذارن معنیش این نیست که حتماً پلیگون داره و ... این هم یه مثال دیگه از یه بافت ساده و بافتی که روش نرمال مپ ( یه مدل پیشرفته ترش ) بکار رفته :
Parallax Mapping که توی موتور بازی سازی مایکروسافت XNA هم هست
اکثر برجستگی هایی که روی در و دیوار و آجر و درخت و چوب و ... میبنید این تکنیک هست. بهتره صبر کنید بازی بیاد و Epic خودش در مورد تکنولوژی هایی که در بازی بکار برده صحبت کنه ! فقط در حد یه توصیه بود به دوستهام و نه بیشتر !
بهتره صبر کنید بازی بیاد و Epic خودش در مورد تکنولوژی هایی که در بازی بکار برده صحبت کنه ! فقط در حد یه توصیه بود به دوستهام و نه بیشتر !
خب محسن تو بیا ثابت کن که پلیگان نداره ؟ تو جدید ترین بروز رسانیه ue3 هم همین Transitions را نشون میده . ولی قرار نیست تو همه جا این Transitions بکار بره گفتم که کنسول محدودیت داره . ولی تو gears3 استفاده شده اما نه زیاد . خود خود ign هم وقتی از اخرین بروز رسانیه ue3 گفته بود که از Transitions استفاده میکنه و کنارش هم اشاره کرد 360 از Transitions میتونه استفاده کنه ولی تاکنون تو هیچ بازی استفاده نشده .
قربون آدم چیز فهم :dولی مهمترین نکته این هست که همه افرادی که تو این تاپیک از بازی و گرافیکش تعریف کردن و میکنن ( بنظر خودم هم خیلی عالی هست و هر چی نگاه میکنم کمتر باور میکنم این عکسها واقعاً از داخل بازی باشن !! انقدر که با کیفیت هستن ) کاری به تسلیشن ندارن و چیزی که با چشمشون میبینن براشون ملاک و گواه هست ! اگر هم که میخوای بدونی یه تکنیک جدید داره برای 360 عرضه میشه یا نه و ... خب Lionhead هست با موتور جدیدش و این تکنیک خاص ! دیگه مشکلی نیست که !
قربون آدم چیز فهم :d
بنظر من اصلا مهم نیست این برجستگی ها با Transitions ایجاد شده یا normal map مهم این هست که من تا به امروز تو هیچ بازی ندیدم بود طراحی محیط به این شکل زیبا و برجسته انجام شده باشه و همین که اپیک سعی کرده اجسام رو تا حد ممکن به حالت 3d بودن نزدیک کنه ، قابل ستایش هست.
ولی محسن یه نکته ایی اینجا هست که بنظرم عجیب میاد Normal map چیزی نیست که تازه ابداع شده باشه و همین طور که میدونی از ابتدای این نسل (شایدم تو نسل قبل ) تو خیلی از بازی ها ازش استفاده شده ....ولی Transitions مربوط به dx11 هست که مدت زیادی از معرفیش نمیگذاره ، حالا نکته اینجاست اگه این برجستگی ها به این شکل و در این سطح با normal map ایجاد شده چرا تا به امروز تو هیچ بازی دیگه ایی به این شکلی که تو GOEW 3 میبینیم وجود نداشت!!!
شایدم وجود داشته من ندیدم :d
بالاخره این حرف ها مهم نیست اصلا اسمش رو بزارید ویژگی d9 ورژن d
مهم اینه از این ویژگی که تو سخت افزار 360 هست تازه تونستن استفاده کنن حالا به مقدار خیلی کم که با گذر زمان و آشنایی بیشتر با این ویژگی میتونن بهینه تر ازش استفاده کنن و این نوید این رو میده که آروم اروم بازی های انحصاری میخوان بترکونن.چون forza 4 هم گویا ویژگی جدیدی رو استفاده کرده که احتمالا همینه و بر این مبنا گفته بود 4 رو نمیشه با 3 مقایسه کرد و ....
در کل خبر خیلی خوبی بود.واقعا تو بعضی عکس ها آدم شک میکنه بازی برای کنسول های این نسل باشه.
راستی فکر میکنید این گیرز آخرین نسخه رو 360 باشه ؟؟؟؟منظورم dlc و این جور حرف ها نیست ها منظورم اینه که 4 رو این نسل نمیاد؟؟؟؟
ممل یه چیزی میگیا
نهایت دوسال که اختلاف بندازن روش بازم رو همین نسله مگر اینکه مولتی شه
دایرکس که داره ولیdx11not support نگو داره که :-o:-o:-oخب حسین الان میخوای بگی که از DirectX نمیشه توی کنسولا استفاده کرد؟!
من هم دقیقا دارم همین می گم ولی فرخ انگار دعوا داره با ادم !!!!!!!!!!!!!!!!!درسته از این تکنیک استفاده شده ولی ظاهرا بسیار کمه دقت کن که نمیشه برای تشخیص این تکنیک به صورت عمودی به اون سنگفرشا نگاه کرد باید به شکل افقی یا زاویه دار به تصویر نگا کنی تا بتونی تشخیص بدی که ایا از تسلاشن استفاده شده یا نه.
به این عکس دقت کن
اونجایی رو که مشخص کردم تو راستای افق کاملا صافه! پس معلومه بازم از همین تصاویر فیک متداول استفاده کردن ولی ظاهرا یه سطح خیلی کم از تسلاشن هم روش به کار رفته که من شک دارم!
من هم دقیقا دارم همین می گم ولی فرخ انگار دعوا داره با ادم !!!!!!!!!!!!!!!!!
نزن این حرفو جوون، رفتی دوتا عکس داغون از KZ3 پیدا کردی هرکجا هم رسیدی لینک میکنی ؟ تا اونجایی که یادمه سطح تکسچرهای زمین K2 دیوانه کننده بود و هنوز هم هست, 3بماند. به عنوان مثال به این تصاویر نگاه کن:این سیستم Transitions که اپیک تو Geow 3 اسفاده کرده واقعا استثنائی و خارق العادست...
مثلا شما اگر تصاویر زیر رو که خودم درست کردم رو بین بازی k3 و Geow3 هست ببینید متوجه میشید که چقدر بین دو بازی اختلاف فاحشی وجود داره..
من به شخصه باورم نمیشه این چیزی که دارم میبینم روی xbox 360 باشه ..
فکر کنم تو E3 باید شاهد معرفی بازی برای PC باشیم.:d