Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 314718View attachment 314719View attachment 314720View attachment 314721
۱-عکسها بدون دستکاری مستقیما از series s
۲-سیستم carpg مجبورت میکنه که واسه هر ماشینی که داری وقت کافی بزاری و ۰تا ۱۰۰ ماشین دستت بیاد.
۳-چند ساعت دیگه ادامه بدم احتمالا با این سوپرا زرده وارد رابطه شم.
رفیق بنده هنوز فرصت نکردم بازی رو دانلود کنم ولی این چند روز این قدر عکس فیک بهمون نشان دادند که واقعا سخت می شود باور کرد این کیفیت بازی روی Series S هست.واقعا تعصب بیجا چه کارها که با آدم نمی کند!
 
رفیق بنده هنوز فرصت نکردم بازی رو دانلود کنم ولی این چند روز این قدر عکس فیک بهمون نشان دادند که واقعا سخت می شود باور کرد این کیفیت بازی روی Series S هست.واقعا تعصب بیجا چه کارها که با آدم نمی کند!
میتونم بگم نگران گرافیک حتی روی سریز اس هم نباش . از گرافیک چیزی کم و کسر نداره فورزا
 
رفیق بنده هنوز فرصت نکردم بازی رو دانلود کنم ولی این چند روز این قدر عکس فیک بهمون نشان دادند که واقعا سخت می شود باور کرد این کیفیت بازی روی Series S هست.واقعا تعصب بیجا چه کارها که با آدم نمی کند!
چنتا از پیستهای بازی به قدری زیباان که دیگه نمیشه رو مسابقه تمرکز کرد.

چنتا آپدیت واسه گرافیک و محتوای بازی بدن از همه بازیهای ریسینگ کنسولی با اختلاف قویتره.
 
بازی واقعاً جذاب و اعتیادآوره و به عنوان فن قدیمی Gran Turismo، به شدت برام لذت‌بخشه! :D نسخه‌های قبلی Forza Motorsport هم عالی بودن، ولی گیم‌پلی GT همیشه برای سلیقه یه چیز دیگه بود و این دفعه دیگه خبری از اون فاصله نیست.
ولی خیلی حیفه که همچین ریسینگ درجه یکی، با یه سری ایرادات عجیب غریب همراه شده و قضیه وقتی برام بیشتر حالت معما پیدا می‌کنه که T10 قبلاً توی بازه‌های زمانی دو ساله بازی‌هایی می‌داد که باگ و ایراد خاصی نداشتن (حداقل دوران X360 که بازی کردم)، ولی الآن با وجود زمان بیشتری که داشتن، بازی مشکلاتی داره و توی دو روز اول، برای من حتی از Starfield هم باگ‌های بیشتری داشت که البته شاید بخشی از اون‌ها به خاطر اینترنت باشه، ولی دیدم فرنگی‌ها هم مشکل داشتن. از همون باگ کنتراست که قبلاً بهش اشاره شد، تا حالت رنگ و نور که توی بعضی شرایط آب و هوایی و پیست‌ها خیلی کمرنگ می‌شه و حس می‌کنم می‌تونن خیلی راحت ردیفش کنن. یا مثلاً توی بخش‌های قبل از مسابقه، یه دفعه راننده وسط راه سکته می‌زنه یا یه جاهایی از ماشین غیب می‌شه و... مشکل گیر کردن توی لودینگ بعد از خرید ماشین هم توی روزهای اول بود که خوشبختانه برای من دیگه برطرف شده.
اتفاقا منم احساس میکنم بازی حداقل یک بار تو پروسه ساخت ریبوت شده یا همچین چیزی.
چون طبق شعارشون که گفتن از پایه همه چی رو کوبیدیم و ساختیم ، نه واقعا اینطوری نیست.
طوری که همون پیستهای قبلی رو که میگفتن لیزراسکنه (که حداقل چندتاییش رو مطمئنم که نیست) رو یه دستی روش کشیدن و منتشر کردن.
آوردن ماشینهای دوره 360 هم همینطور.

البته این روال شده دیگه ، GT7 هم انتشار عجله ای داشت و بمرور ویژگیهاش کاملتر شد.

بنظرم جفت بازیها رو هم بخش مولتی پلیر نجات داد.
=============
تو مولتی پلیر فورتزا بنظرم ریسهایی جذابترن که تعداد دور و تایم بیشتری دارن.
اصلا نگه داری از لاستیک ، پیت استاپ و... که وارد معادله میشه خیلی ریس ها رو غیر منتظره تر و جذاب تر میکنه.
اون چند نفر بالا عملا شانس قهرمانی رو دارن اگه مدیریت خوب کنن و استراتژی درست داشته باشن.
 
اتفاقا منم احساس میکنم بازی حداقل یک بار تو پروسه ساخت ریبوت شده یا همچین چیزی.
چون طبق شعارشون که گفتن از پایه همه چی رو کوبیدیم و ساختیم ، نه واقعا اینطوری نیست.
طوری که همون پیستهای قبلی رو که میگفتن لیزراسکنه (که حداقل چندتاییش رو مطمئنم که نیست) رو یه دستی روش کشیدن و منتشر کردن.
آوردن ماشینهای دوره 360 هم همینطور.

البته این روال شده دیگه ، GT7 هم انتشار عجله ای داشت و بمرور ویژگیهاش کاملتر شد.

بنظرم جفت بازیها رو هم بخش مولتی پلیر نجات داد.
=============
تو مولتی پلیر فورتزا بنظرم ریسهایی جذابترن که تعداد دور و تایم بیشتری دارن.
اصلا نگه داری از لاستیک ، پیت استاپ و... که وارد معادله میشه خیلی ریس ها رو غیر منتظره تر و جذاب تر میکنه.
اون چند نفر بالا عملا شانس قهرمانی رو دارن اگه مدیریت خوب کنن و استراتژی درست داشته باشن.
بازی بشدت رویکرد لایو سرویسی داره، برای کسی که بخواد 20-30 ساعت بازی کنه و بره سراغ بازی بعدی اصلا گزینه مناسبی نیست.
 
آقا این مشکله گیر کردن در زمان سیو بازی وقتی ستاپ یا تیون میکنه آدم ماشینو رو کسی نداره ؟ خیلی رو مخه. رو پی سی البته
چند بار اینطوری شدم ولی فعلا اوکی شده.
فکر کنم به اینترنت یا دی ان اس هم مربوط میشه.
 
  • Like
Reactions: Scooby
بازی بشدت رویکرد لایو سرویسی داره، برای کسی که بخواد 20-30 ساعت بازی کنه و بره سراغ بازی بعدی اصلا گزینه مناسبی نیست.
نه دیگه اینجا میای که بمونی :D

این اتفاقا خیلی خوبه.
اینطوری میشه که مثلا بازی میکنی حالا هرچی بعد میبینی یه ریس تو پیست محبوبت و کلاس پرطرفدار چند دقیقه دیگه شروع میشه.
ثبت نام میکنی و تمام.

از اونور محتوای آفلاین هم که هر چندوقت منتشر میشه که جذابیتهای خودش رو داره.

دقیقا شده اونی که Halo Infinite نتونست بشه.
 
من کم کم دارم به این نتیجه میرسم که هر پیست طراحی و حتی انجین خاص خودشو داره.

یکی از زیباترین و پر جزئیات ترین پیستهای بازی kayalmi اگه اشتباه ننوشته باشم.

خیلی دوست دارم ببینم تو مه یا طوفان چه شکلی میشه.
574004c4-7620-407f-917c-a9a8c9a83c81.png d840af05-f805-48dc-8a14-937bafcf8b24.png

عکسها رو با series s گرفتم و فقط saturation دستکاری کردم.
چند روز دیگه که رو series x استارت بزنم احتمالا سرور bc از دسترس خارج شه.
 
آخرین ویرایش:
من کم کم دارم به این نتیجه میرسم که هر پیست طراحی و حتی انجین خاص خودشو داره.

یکی از زیباترین و پر جزئیات ترین پیستهای بازی kayalmi اگه اشتباه ننوشته باشم.

خیلی دوست دارم ببینم تو مه یا طوفان چه شکلی میشه.


عکسها رو با series s گرفتم و فقط saturation دستکاری کردم.
چند روز دیگه که رو series x استارت بزنم احتمالا سرور bc از دسترس خارج شه.
به احتمال زیاد دلیلش اینکه که پیست جدیده و از قبلیها نیومده.
اون کیفیت کاملی که باید رو داره و بزک نشده.

kyalami واقعا پیست خوشکلیه ، تو بازیهای دیگه هم اینطوره.
مخصوصا تو شب روی اون سربالایی 4-5 تا پیچ مونده به آخر میری و تو سرازیری نمای شهر با چراغهای خونه ها رو اون دور میبینی.
پیست فنی هم هست چه بدلیل شکل خود پیست و چه به دلیل مکانی که درش واقع شده و بدلیل اختلاف زیادش از سطح دریا.
 
  • Like
Reactions: Scooby and sopranus
به احتمال زیاد دلیلش اینکه که پیست جدیده و از قبلیها نیومده.
اون کیفیت کاملی که باید رو داره و بزک نشده.

kyalami واقعا پیست خوشکلیه ، تو بازیهای دیگه هم اینطوره.
مخصوصا تو شب روی اون سربالایی 4-5 تا پیچ مونده به آخر میری و تو سرازیری نمای شهر با چراغهای خونه ها رو اون دور میبینی.
پیست فنی هم هست چه بدلیل شکل خود پیست و چه به دلیل مکانی که درش واقع شده و بدلیل اختلاف زیادش از سطح دریا.
مشکل نورپردازی بازی احتمالا با توف حل میشه.
هر جا یه خرده زمین خیسه بازی زمین تا اسمون تعقیر میکنه.

امیدوارم تو آپدیتهای بعدی شلنگ رو به بازی اضافه کنن که مشکل نورپردازی بازی حل شه.

82935448-2ba1-465c-8a9a-5af1393f4af2.png
Siverstone خیس زمین تا اسمون با پیست خشکش تفاوت داره.
 
اتفاقا منم احساس میکنم بازی حداقل یک بار تو پروسه ساخت ریبوت شده یا همچین چیزی.
چون طبق شعارشون که گفتن از پایه همه چی رو کوبیدیم و ساختیم ، نه واقعا اینطوری نیست.
طوری که همون پیستهای قبلی رو که میگفتن لیزراسکنه (که حداقل چندتاییش رو مطمئنم که نیست) رو یه دستی روش کشیدن و منتشر کردن.
آوردن ماشینهای دوره 360 هم همینطور.

البته این روال شده دیگه ، GT7 هم انتشار عجله ای داشت و بمرور ویژگیهاش کاملتر شد.

بنظرم جفت بازیها رو هم بخش مولتی پلیر نجات داد.
=============
تو مولتی پلیر فورتزا بنظرم ریسهایی جذابترن که تعداد دور و تایم بیشتری دارن.
اصلا نگه داری از لاستیک ، پیت استاپ و... که وارد معادله میشه خیلی ریس ها رو غیر منتظره تر و جذاب تر میکنه.
اون چند نفر بالا عملا شانس قهرمانی رو دارن اگه مدیریت خوب کنن و استراتژی درست داشته باشن.
کدوم پیست هارو فکر می‌کنی از قبل اومده؟
من اتفاقا حس میکنم پیست هارو دوباره واقعا اسکن کردن تنها مشکلی که پیش اومده اینه که تایم کافی وجود نداشته و یک سری رو اون فاینال تاچ رو به قول معروف نتونستن انجام بدن.
 
کدوم پیست هارو فکر می‌کنی از قبل اومده؟
من اتفاقا حس میکنم پیست هارو دوباره واقعا اسکن کردن تنها مشکلی که پیش اومده اینه که تایم کافی وجود نداشته و یک سری رو اون فاینال تاچ رو به قول معروف نتونستن انجام بدن.
مثلا Road America / Spa / Suzuka رو مطمئنم لیزر اسکن نشدن.
احتمالا همون قبلیهان که با تصاویر گوگل یا نهایتا Lidar درست شدن.
البته Lidar هم نوعی لیزر اسکنه که با پهباد و تصاویر هوایی ساخته میشه.

ولی اون دقتی که بطور دستی ماشین بفرستی تو پیست و از دوربینهای لیزر اسکن از سطح بگیری کاملا فرق داره.
این روش آخر تا میلیمتر دقت داره.

در مقابل بنظرم kyalami لیزراسکنه.
مطمئنا Nordschleife هم حتما لیزراسکنه.
احتمالا باز هم هست و خب من دقت نکردم.
=========
وقتی الان پلیرها مثلا با این ورژن لیزراسکن از kyalami تو بازی رانندگی میکنن تشخیصش خیلی راحته که ببینن آیا تو بازی دیگه ای همین پیست لیزر اسکن شده یا نه.
نقاط ترمز گیری ، شکل و شیب پیچ ها ، اگه FFB خوب باشه گاها دست اندازها و... اینها همش باید مثل هم باشه.
جز اینکه پیست ها رو تغییرات بدن و مدل های لیزراسکن شده تو دو بازی باهم تفاوت داشته باشن و یکی جدید تر و اون یکی قدیمی تر باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or