Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
مثلا Road America / Spa / Suzuka رو مطمئنم لیزر اسکن نشدن.
احتمالا همون قبلیهان که با تصاویر گوگل یا نهایتا Lidar درست شدن.
البته Lidar هم نوعی لیزر اسکنه که با پهباد و تصاویر هوایی ساخته میشه.

ولی اون دقتی که بطور دستی ماشین بفرستی تو پیست و از دوربینهای لیزر اسکن از سطح بگیری کاملا فرق داره.
این روش آخر تا میلیمتر دقت داره.

در مقابل بنظرم kyalami لیزراسکنه.
مطمئنا Nordschleife هم حتما لیزراسکنه.
احتمالا باز هم هست و خب من دقت نکردم.
=========
وقتی الان پلیرها مثلا با این ورژن لیزراسکن از kyalami تو بازی رانندگی میکنن تشخیصش خیلی راحته که ببینن آیا تو بازی دیگه ای همین پیست لیزر اسکن شده یا نه.
نقاط ترمز گیری ، شکل و شیب پیچ ها ، اگه FFB خوب باشه گاها دست اندازها و... اینها همش باید مثل هم باشه.
جز اینکه پیست ها رو تغییرات بدن و مدل های لیزراسکن شده تو دو بازی باهم تفاوت داشته باشن و یکی جدید تر و اون یکی قدیمی تر باشه.
آره Road America رو مشخص کلا همیشه خوب نمیسازنش. نزدیک خودشون هم هست شاید مشکل پرمیتی چیزی دارند که بخوان لیزراسکنش کنن :D
ولی اکثر پیست هارو من چک میکنم با نسخه قبل تفاوت دارند و حتی رکورد هایی که زدم هم متفاوت هستند. حالا به قول خودت ممکنه لیزراسکن نشده باشند ولی حس میکنم دوباره ساختنشون و حالا شاید با یک تکنولوژی دیگه (استفاده از عکس گوگل مپ مثلا) چون اکثرا تغییراتی تو پیچ ها و جاده ها به وجود اومده. حالا نمی دونم چه حد نزدیک به پیست واقعی شده.

البته ممکن هم هست همون پیست های قبلی رو اومدن آپدیت کردن که مارو گول بزنن :D

کلا فکر کنم هر پیست جدیدی رو که بخوان اضافه کنند دیگه لیزراسکن باشه. حتی پیست yas marina هم همین طور.
 

Attachments

  • 1000011855.jpg
    1000011855.jpg
    164.7 KB · مشاهده: 12
Hakone واقعی نیست پیستش اما محیطش واقعیه و همین شکلی هم هستش.
اگه درختهای گیلاس نبودن شبیه گردنه حیران خودمونه.
فکر نکنم بشه تو اونجا پیست ساخت ولی اگه واقعی بود بهشت رالی بازهای دنیا میشد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Bahram
آره Road America رو مشخص کلا همیشه خوب نمیسازنش. نزدیک خودشون هم هست شاید مشکل پرمیتی چیزی دارند که بخوان لیزراسکنش کنن :D
ولی اکثر پیست هارو من چک میکنم با نسخه قبل تفاوت دارند و حتی رکورد هایی که زدم هم متفاوت هستند. حالا به قول خودت ممکنه لیزراسکن نشده باشند ولی حس میکنم دوباره ساختنشون و حالا شاید با یک تکنولوژی دیگه (استفاده از عکس گوگل مپ مثلا) چون اکثرا تغییراتی تو پیچ ها و جاده ها به وجود اومده. حالا نمی دونم چه حد نزدیک به پیست واقعی شده.

البته ممکن هم هست همون پیست های قبلی رو اومدن آپدیت کردن که مارو گول بزنن :D

کلا فکر کنم هر پیست جدیدی رو که بخوان اضافه کنند دیگه لیزراسکن باشه. حتی پیست yas marina هم همین طور.
دقیقا.
این کم بودن تعداد پیستها فکر کنم اینجا به نفع پلیرها میشه :D
چون خیلی پیست مونده که بیارن و همونطور که گفتی بعدیها حتما لیزر اسکنن.

اگه از اول بودن قطعا این امکان رو نداشتن.
 
  • Like
Reactions: Bahram
متاسفانه پلیر های فورزا با گاو فرقی ندارن
فقط سطح مسابقات GT7 رو با این مقایسه کنید میفهمید
لابی اسکیل ریت S با اسکور 3600 کل مسابقه Wreckfest هست عشق اینن از پشت رم کنن بزنن چپه شی از نفر اول دوم سوم بری 10 خودشونم dnf بشن
یا باید سیستم پنالتی رو درست کنن یا واقعا بدرد لای جرز نمیخوره این مولتی که من دیدم
البته تاثیر فری بودن بازی رو گیم پس هم هست !
من رو از P3 یارو شوتم کرد P12 جالبه پنالتی هم نگرفت واسش !
اینم که Brake Line بازی هست کاملا غلطه هیچکدوم روی Apex نمیره همشون مثل فورزا هورایزن کار شدن عملا دیگه بیخیالش شدم خودم یاد گرفتم کجا برم بیفته رو ایپکس ( که بقیه پلیر های گاو رم کن بازی هم نمیفهمن چیه )
 
متاسفانه پلیر های فورزا با گاو فرقی ندارن
فقط سطح مسابقات GT7 رو با این مقایسه کنید میفهمید
لابی اسکیل ریت S با اسکور 3600 کل مسابقه Wreckfest هست عشق اینن از پشت رم کنن بزنن چپه شی از نفر اول دوم سوم بری 10 خودشونم dnf بشن
یا باید سیستم پنالتی رو درست کنن یا واقعا بدرد لای جرز نمیخوره این مولتی که من دیدم
البته تاثیر فری بودن بازی رو گیم پس هم هست !
من رو از P3 یارو شوتم کرد P12 جالبه پنالتی هم نگرفت واسش !
اینم که Brake Line بازی هست کاملا غلطه هیچکدوم روی Apex نمیره همشون مثل فورزا هورایزن کار شدن عملا دیگه بیخیالش شدم خودم یاد گرفتم کجا برم بیفته رو ایپکس ( که بقیه پلیر های گاو رم کن بازی هم نمیفهمن چیه )
دقیقا دلیلش همین گیم پسه.
این اوایل باید تحمل کرد که اینها فیلتر شن.
من یادمه سر GT Sport یا همین 7 هم بچه ها از این شکایتها میکردن.
همین الان هم تو رده های پایین اونجا همینه.
تو iRacing هم حتی همینه ، باید ساخت:D

اون خط ترمز هم یک چیزی گذاشتن که تو یک حالت امنی ترمز کنی که پیچ بخوبی رد کنی و بعدها که اوستا شدی خاموشش کنی.
هیچوقت سریعتر نیست.
 
  • Like
Reactions: z2s sas and Scooby
متاسفانه پلیر های فورزا با گاو فرقی ندارن
فقط سطح مسابقات GT7 رو با این مقایسه کنید میفهمید
لابی اسکیل ریت S با اسکور 3600 کل مسابقه Wreckfest هست عشق اینن از پشت رم کنن بزنن چپه شی از نفر اول دوم سوم بری 10 خودشونم dnf بشن
یا باید سیستم پنالتی رو درست کنن یا واقعا بدرد لای جرز نمیخوره این مولتی که من دیدم
البته تاثیر فری بودن بازی رو گیم پس هم هست !
من رو از P3 یارو شوتم کرد P12 جالبه پنالتی هم نگرفت واسش !
اینم که Brake Line بازی هست کاملا غلطه هیچکدوم روی Apex نمیره همشون مثل فورزا هورایزن کار شدن عملا دیگه بیخیالش شدم خودم یاد گرفتم کجا برم بیفته رو ایپکس ( که بقیه پلیر های گاو رم کن بازی هم نمیفهمن چیه )
فعلا با AI حالش بیشتره. 20 دقیقه صبر میکنم برا مسابقه بعد چپم میکنن:((
 
متاسفانه پلیر های فورزا با گاو فرقی ندارن
فقط سطح مسابقات GT7 رو با این مقایسه کنید میفهمید
لابی اسکیل ریت S با اسکور 3600 کل مسابقه Wreckfest هست عشق اینن از پشت رم کنن بزنن چپه شی از نفر اول دوم سوم بری 10 خودشونم dnf بشن
یا باید سیستم پنالتی رو درست کنن یا واقعا بدرد لای جرز نمیخوره این مولتی که من دیدم
البته تاثیر فری بودن بازی رو گیم پس هم هست !
من رو از P3 یارو شوتم کرد P12 جالبه پنالتی هم نگرفت واسش !
اینم که Brake Line بازی هست کاملا غلطه هیچکدوم روی Apex نمیره همشون مثل فورزا هورایزن کار شدن عملا دیگه بیخیالش شدم خودم یاد گرفتم کجا برم بیفته رو ایپکس ( که بقیه پلیر های گاو رم کن بازی هم نمیفهمن چیه )
یکی دو ماه طول می‌کشه تا درست بشه. فعلا چون تازه ریلیز شده و هر پلیری با هر نوع رانندگی ریخته داخل بازی.
تو ارلی اکسس واقعا خوب بود. شاید تو ده تا ریس یک دونه بود که یک نفر تصمیم گرفت از اون حرکت های مسخره بزنه. غیر از اون آدمیزادی بازی میکردن همه.

البته تو همون یک دونه هم شانس من به من حمله کرد :|
 
دقیقا دلیلش همین گیم پسه.
این اوایل باید تحمل کرد که اینها فیلتر شن.
من یادمه سر GT Sport یا همین 7 هم بچه ها از این شکایتها میکردن.
همین الان هم تو رده های پایین اونجا همینه.
تو iRacing هم حتی همینه ، باید ساخت:D

اون خط ترمز هم یک چیزی گذاشتن که تو یک حالت امنی ترمز کنی که پیچ بخوبی رد کنی و بعدها که اوستا شدی خاموشش کنی.
هیچوقت سریعتر نیست.
ماکان جان یه سوال
من هرجا که ترمز میزنم ماشین سر میخوره و تا جمعش کنم بقیه سبقت میگیرن.
چیکار میشه کرد؟
 
ماکان جان یه سوال
من هرجا که ترمز میزنم ماشین سر میخوره و تا جمعش کنم بقیه سبقت میگیرن.
چیکار میشه کرد؟
اگر ABS خاموشه و تصمیم داری حرفه ای کار کنی
موقع ترمز کردن نباید بیشتر از 75% ترمز رو فشار بدی وگرنه ترمز لاک میشه ممکنه از Ride Height هم باشه امیدوارم دست نزده باشی همیشه تو پایینترین عدد نگه دار
==
چندتا نکته بگم:
اگه ماشین وسط پیچ دیدین داره زور میزنه از مسیر خارج شه بالانس ماشین رو سمت oversteer کردن ببرین اگه دیدین ماشین خیلی راحت اسپین میکنه دور خودش میچرخه مثل مشکل شما بالانس رو به سمت understeer باید ببرید
برای مسیر هایی که پیچ های طولانی یا پیچ های سویپ مانند دارن(شارپ ترن نیستن ولی خیلی باید بپیچی مثل مپ Maple یا بامپی هستن مثل مپ Spa (ماشین از کنترل در میاد بلند میشه) Stiffness رو کم کنید
واسه مپ های Circuit و شارپ ترن پیچ تند استیفنس رو بیشتر کنید (Anti Roll Bars-Springs-Bump-Rebound) بخصوص آنتی رول بارز خیلییییییییییی تاثیر داره باید اول اسپرینگز رو تیون کنید بعد بامپ و ریباند و آخر ستینگ اصلی آنتی رول بارز
معمولا عدد های بین 80-120 نتایج استیبل تری میدن البته اینم بگم Weight distribution ماشین هم تاثیر داره
==
یه app میگم دانلود کنید خیلی کمک میکنه Forza Tune فری هم هست ورژن پولی هم داره 5$
من با ستینگ هایی که این میده و یکم دستکاری اسکیل رو به S و امتیازم رو از 2200 به 3800 رسوندم
 
یکیش ferrari roma
Abs روشنه
با brake line هم ترمز میزنم باز سر میخوره
به نظرت کجای ماشین رو آپگرید کنم؟
و اینکه میخوای بپیچی ماشین رو بنداز رو نقطه ایپکس (خط های زرد کنار جاده و رو اونا ترمز کن (یکم مونده) فرمون بگیر اونور ترمز محکم نزن جوری تنظیم کن بیفته رو اونیکی ایپکس که دقیقا تو خروجی ترمز قبلیته و به این میگن کرنرینگ عالی و امتیاز 10)
ممکن هم هست ماشینت رو Aero اش رو دستکاری کردی رفتی رو Acceleration ترمز میزنی یه گاز ریز میدی مثل ماشین درگ میشه دریفت میزنه
الان واست یه ستینگ در میارم واسه فراری روما استوک هرچند زبالس ماشینت :D
 
یکیش ferrari roma
Abs روشنه
با brake line هم ترمز میزنم باز سر میخوره
به نظرت کجای ماشین رو آپگرید کنم؟
خب ریپلی ببین، ببر از نمای بیرون که موقع ترمز گیری چرخهات رو ببینی.
(تست نکردم شاید تو فوتومد هم بشه ، چون بازی دم دستم نیست الان)

اگه چرخهای پشت قفل میشه (مشخصه که دیگه نمیچرخن) ، تو تنظیمات Brake balance رو یکی دو درجه ببر به سمت Front که اینقدر چرخهای پشت زود قفل نکنه.
اگه چرخهای جلو زودتر قفل میشه برعکس اینکارو انجام بده ، یکی دو درجه بیار عقب.
برو تو پیست تست کن ، شاید نیاز باشه بیشتر نیروی ترمز رو انتقال بدی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or