Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
@MadysoNx
@m.d.makan
فکر کنم مشکل من بیشتر به تا ته فشار دادن ترمز برمیگرده،چون تست کردم خیلی فرق کرد.

انصافا راستشو بگید،این حجم اطلاعات و درسش رو خوندید؟
تو فرومهای خود فورزا ۳ ساعت طول میکشه یکی بیاد و یه مشت چرت و پرت تحویل بده و بره.
دمتون گرم
 
یکیش ferrari roma
Abs روشنه
با brake line هم ترمز میزنم باز سر میخوره
به نظرت کجای ماشین رو آپگرید کنم؟
Tires: Pressure F:2.10 R:2.10
Camber : F:-1.5 R:-1.1
Toe: 00
Caster 5.7
Anti roll: F:21.1 R:20.3
Spring: F:151.6 R:151.6
Ride LOW
Bump: 5.5 5.5
Rebound 7.6 7.6
Aero Downforce برو رو 30% اینا Speed
Braking 53% 100%
Rear Diff : Accel: 60% Decel: 30%
بعد تست کن با چیزایی که بالا نوشتم کم و زیاد کن استیفنس رو
 
Tires: Pressure F:2.10 R:2.10
Camber : F:-1.5 R:-1.1
Toe: 00
Caster 5.7
Anti roll: F:21.1 R:20.3
Spring: F:151.6 R:151.6
Ride LOW
Bump: 5.5 5.5
Rebound 7.6 7.6
Aero Downforce برو رو 30% اینا Speed
Braking 53% 100%
Rear Diff : Accel: 60% Decel: 30%
بعد تست کن با چیزایی که بالا نوشتم کم و زیاد کن استیفنس رو
لایک خالی کافی نبود.
دمت گرم
 
Tires: Pressure F:2.10 R:2.10
Camber : F:-1.5 R:-1.1
Toe: 00
Caster 5.7
Anti roll: F:21.1 R:20.3
Spring: F:151.6 R:151.6
Ride LOW
Bump: 5.5 5.5
Rebound 7.6 7.6
Aero Downforce برو رو 30% اینا Speed
Braking 53% 100%
Rear Diff : Accel: 60% Decel: 30%
بعد تست کن با چیزایی که بالا نوشتم کم و زیاد کن استیفنس رو
موقع تست تلمتری رو روشن کن
اول از همه اینکه دمای لاستیک هر سه قسمت باید نزدیک هم باشن و واسه کرنرینگ بهتر قسمت داخلی باید گرمتر باشه معمولا واسه ماشین های لاستیک استریت اشتباه نکنم دما موقع گاز دادن مستقیم باید بین 80-85 باشه لاستیک ریس تا 105 میره لاستیک معمولی هم 90 درجه بیشتر از این بره هم سریع داغون میشه هم سر پیچ به فنایی
یکیم اسپرینگز رو چک کن اسپرینگز موقع کرنرینگ باید همون حول و حوش 40-50% بالا پایین بشه اگه برسه 0 یا 10 موقع کرنرینگ یا وقتی میری رو بامپ ماشین فرمونش از دستت در میره اسپین میکنه (منطق فیزیک)
 
  • Like
Reactions: Scooby and sopranus
@MadysoNx
@m.d.makan

انصافا راستشو بگید،این حجم اطلاعات و درسش رو خوندید؟
نشستم یه 2 ساعت ویدیو دیدم یوتوب چندتا مسابقه واقعی لایو دیدم Zandvoort 2023
و همینطور چندتا ویدیو آموزشی راننده های فرمولا 1 و حتی یه فیزیکدان :|:))
Beginner Mistakes
Tuning
Racing Line Apex
اینارو ببین کل مشکلاتت رفع میشه
بعد مثل من میری تو مولتی فشار میخوری
 
یکیش ferrari roma
Abs روشنه
با brake line هم ترمز میزنم باز سر میخوره
به نظرت کجای ماشین رو آپگرید کنم؟
فراری کلا قلق داره. به نظرم خودم یکی از سخت ترین ماشین هاست تا دستت بیاد باهاش چکار کنی اما خب وقتی یاد بگیری تبدیل به یکی از بهترین ها میشه. (من خودم عاشق Ferrari California هستم.)
همین طور که بچه ها گفتن دو تا چیز بیسیک اینه که ترمز رو تا آخر نگیری و گاز رو هم بعد از رد کردن پیچ تا آخر پر نکن به خصوص تو ماشین هایی که دیفرانسیل جلو هستند یا وزن بیشتری جلو ماشین دارند. از پیچ که اومدی بیرون گاز رو آروم پر کن.
بعد مهم ترین آپگرید هم تایر مختص به Race که از لول ۱۰ باز میشه. اینم خیلی خیلی کمک می‌کنه.

همه چیز رو هم سعی کن آف بذاری. البته ABS یکم تریکی میشه و نیاز به تمرین بیشتری داره تا لاستیکت قفل نکنه ولی خب اگر off باشه از همون اول کامل یاد میگیری.
 
تکنیک گاز دادن برا من اینه اولا تو پیچ ها سعی میکنم اونایی که شارپ نیس فقط گاز رو ول کنم یا بندازم ایپکس یه ترمز 50% بگیرم بعد 20% گاز پر و خالی کنم تا افتادم رو ایپکس بعدی و خروج زدم گاز رو تا ته پر کنم
خیلی جوابه این
ماشین RWD بردارید نمیدونم چجوری FWD AWD میرونید واسه ریس :D
 
تکنیک گاز دادن برا من اینه اولا تو پیچ ها سعی میکنم اونایی که شارپ نیس فقط گاز رو ول کنم یا بندازم ایپکس یه ترمز 50% بگیرم بعد 20% گاز پر و خالی کنم تا افتادم رو ایپکس بعدی و خروج زدم گاز رو تا ته پر کنم
خیلی جوابه این
ماشین RWD بردارید نمیدونم چجوری FWD AWD میرونید واسه ریس :D
یکی از این راننده های فرمول یک داشت آموزش میداد میگفت تو پیچ تا مطمعن نشدی که دیگه پات رو از روی گاز برنمیداری، گاز نده. البته من خودم وسط پیچ انواع اقسام اصلاحات رو انجام میدم از اصلاح فرمون بگیر تا اصلاح سرعت و... :D
امروز اون بالا هم صحبت های خیلی خوبی شد و خیلی کمک کننده بود مخصوصا اون اپلیکیشن فورزا تیون که حتما تستش میکنم.
فقط اینکه لاستیک ها به چند درصد دمیج برسه دیگه کارایی خودشون رو از دست میدن؟ مخصوصا لاستیک های هارد، مدیوم و سافت؟
و اینکه این واحدی که (cp بود یا xp اسمش یادم نیست) اجازه میده ماشین رو آپگرید کنی روشی داره بیشتر ازش کسب کنی؟ یا بعد از هر تمرین و مسابقه مقدار مشخصی رو بهت میده؟
چون من تمرین ها رو تقریبا کامل میرم ماشین لول آپ میشه ولی اون واحد رو نمیدونم روش خاصی داره بیشتر کسب کنی یا نه؟
 
یکیش ferrari roma
Abs روشنه
با brake line هم ترمز میزنم باز سر میخوره
به نظرت کجای ماشین رو آپگرید کنم؟
به نظر من بعضی از ماشین ها مثل همین فراری روما که موتور جلو هستن و نیرو به عقب منتقل میشه با موتور های حجیم و توربو شارژ های دوبل چنان قدرت و گشتاوری دارن که عملا هندلینگ ماشین خیلی عقبتر از قدرت موتور هست، مناسب واسه مسابقه های ماشین های شهری نیستن. (یعنی اونقدری امکان تغییر نداری که تبدیل به ماشین کلاس gt کنی)
اینا از اساس انتخاب های اشتباهی هستن ولی فراری های موتور میانی مثل 458 و انزو به قدری بلانس هست که هیچ ماشینی این تجربه رو بهت نمیده.
حالا که فورزا با این فرمت جدید چی تو حالت کریر و مولتی اینقدر رقابتی شده در مرحله اول انتخاب ماشین مناسب واسه بهینه سازی خیلی مهمه.
مثلا من خودم هیچ وقت با لامبورگینی واسه مسابقه راحت نیستم چون مشکل وزن زیاد و چهار چرخ متحرک داره که تو پیچ کم فرمونی آزار دهنده است.
 
به نظر من بعضی از ماشین ها مثل همین فراری روما که موتور جلو هستن و نیرو به عقب منتقل میشه با موتور های حجیم و توربو شارژ های دوبل چنان قدرت و گشتاوری دارن که عملا هندلینگ ماشین خیلی عقبتر از قدرت موتور هست، مناسب واسه مسابقه های ماشین های شهری نیستن. (یعنی اونقدری امکان تغییر نداری که تبدیل به ماشین کلاس gt کنی)
اینا از اساس انتخاب های اشتباهی هستن ولی فراری های موتور میانی مثل 458 و انزو به قدری بلانس هست که هیچ ماشینی این تجربه رو بهت نمیده.
حالا که فورزا با این فرمت جدید چی تو حالت کریر و مولتی اینقدر رقابتی شده در مرحله اول انتخاب ماشین مناسب واسه بهینه سازی خیلی مهمه.
مثلا من خودم هیچ وقت با لامبورگینی واسه مسابقه راحت نیستم چون مشکل وزن زیاد و چهار چرخ متحرک داره که تو پیچ کم فرمونی آزار دهنده است.
راستشو بخوای من سری هورایزن و بازی کردم که اونجا این موارد مهم نیستن.

خودم به شخصه فکر نمیکردم آپگرید ماشین به این اندازه تو مسابقه تاثیر بزاره.
 
  • Like
Reactions: Scooby
راستشو بخوای من سری هورایزن و بازی کردم که اونجا این موارد مهم نیستن.

خودم به شخصه فکر نمیکردم آپگرید ماشین به این اندازه تو مسابقه تاثیر بزاره.
آره منم فورزا هفت همچین دلی و واسه سرگرمی مسابقه هاش رو میرفتم خیلی سخت نمیگرفتم چون واقعا نه بلدم، نه وقت و حوصله سر و کله زدن با تنظیمات داشتم
ولی ایندفه جدی شدم :D
دیشب قید هرچی آپگرید های انجین و قدرت و گشتاور بود رو زدم و فقط تمرکز رو گذاشتم روی انتقال نیرو و هندلینگ . چیزی حدود ده ثانیه زمانم رو تو پیست سوزوکا بهبود دادم و کاملا دیفیکالتی که قبلا از رده 4 شروع میکردم و اگه اشتباه نمیکردم اول میشدم رو به راحتی با 3 تا اشتباه که رفتم تو باقالی ها از رده 6 اول شدم.
امشب دیفیکالتی رو بالا میبریم :-"
 
  • Like
Reactions: sopranus
آره منم فورزا هفت همچین دلی و واسه سرگرمی مسابقه هاش رو میرفتم خیلی سخت نمیگرفتم چون واقعا نه بلدم، نه وقت و حوصله سر و کله زدن با تنظیمات داشتم
ولی ایندفه جدی شدم :D
دیشب قید هرچی آپگرید های انجین و قدرت و گشتاور بود رو زدم و فقط تمرکز رو گذاشتم روی انتقال نیرو و هندلینگ . چیزی حدود ده ثانیه زمانم رو تو پیست سوزوکا بهبود دادم و کاملا دیفیکالتی که قبلا از رده 4 شروع میکردم و اگه اشتباه نمیکردم اول میشدم رو به راحتی با 3 تا اشتباه که رفتم تو باقالی ها از رده 6 اول شدم.
امشب دیفیکالتی رو بالا میبریم :-"
من سختی رو تو آخرین درجه که ۸ باشه میزارم ولی از سوم شروع میکنم.
کمتر از سوم شروع میکنم نفرات جلویی غیب میشن.

ولی سختی بالا ماشینخا با جون و دل میجنگن خیلی حال میده.
 
  • Like
Reactions: Scooby
من سختی رو تو آخرین درجه که ۸ باشه میزارم ولی از سوم شروع میکنم.
کمتر از سوم شروع میکنم نفرات جلویی غیب میشن.

ولی سختی بالا ماشینخا با جون و دل میجنگن خیلی حال میده.
نه دیگه خدایش درجه سختی روی 8 واسه من خیلی زیاده. 😅 من تمرکزم رو راحت از دست میدم و پیچ میپیچه من مستقیم میرم تو باقالی ها، واسه همین نمیتونم حتی 6 دور بدون اشتباه بزنم. از اون طرف دمیج و ریوایند و ترکشن کنترل و استبلیتی کنترل و ای بی اس و ساجست لاین خلاصه هرچی تنظیمات هست خاموشه.
البته اینا رو خاموش که میکنم بهتر بالانس ماشین رو احساس میکنم ولی خب حداکثر فشار آوردن با این شرایط ریسکی میشه
 
  • Like
Reactions: sopranus
@Bahram
دمت گرم بابت نقد خوب و حرفه ایت.

اونی که به فراری روما گفت زباله،چراغارو و خاموش میکنم خودش آروم لفت بده.
236dc2a0-f88a-4efe-8fb1-38d05a1f40e4.png
دوستان برید یوتوب و پشت سر هم چنتا ویدئو از استریم های فورزای جدید ببینید.
بعدش سوویچ کنید رو ویدئو اون یکی بازی ریسینگ اختلاف نسل داد میزنه.

یه راه واسه سریع تر مکس لول شدن ماشین دیدم تست کنم اوکی بود میزارم اینجا.

این عکسها رو هم همینجوری واسه آزار و اذیت میزارم.
d91c9101-406e-49d4-b382-78aee0dfebf3.png
652fce40-06ae-4fce-80e2-4a60c17402db.png 213f7265-411e-4e29-b84c-a5aa10068a13.png IMG_20231006_223348_572.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or