Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
نوردشلایف بهار میاد.
از اون پیستهای فانتزی هم فورتزا کم نداره.
شاید یکی دوتا از خوبهاش رو آوردن.

البته قبلش کلی پیست رسمی هست که جاشون خالیه واقعا.
خیلی خوب میشه پیست فانتزی
یه استراتژی واسه مولتی پلیر پیدا کردم اول مچ یه 10 ثانیه جای تخته گاز متعادل و پیرمردی برون چون همون 10 ثانیه اول نفرات 7 به بعد کرش میکنن قطعا همشون میزنن تو دل هم بعدش گازشو بگیر :D
تا اینجای کار بهترین ماشینم کلاس R ماشین خود پریمیوم ادیشن بود R8 LMS هندلینگ فوق العاده تاپ اسپید وحشتناک بریکینگ عالی فقط یکم بچه سر اکسلریشن خستس :D بهترین پوزیشن هم P3 شدم واقعا وقتی میرسی 4 نفر اول رقابت خیلی سنگینه یه نیش ترمز کل نتیجه رو عوض میکنه کلا رقابت بین 5 تا ماشین اوله تو پیست بقیشون همشون عقب واسه خودشون میچرخن
سر اکسلریشن و تاپ اسپید ماشین های پورش وحشتناکن ولی هندلینگشون خوب نیست واقعا
 
  • Like
Reactions: sopranus
دیروز که دانلود بازی تموم شد رفتم تو بازی و کلی به ترن ۱۰ فحش دادم.
چند ساعت قبل بازی رو استارت زدم و تا همین الان به خودم فحش میدادم که زود قضاوت کردم.

واسه منی که هیچ علاقه ای به شبیه سازها ندارم ۵ ساعت بازی کردن مداوم مثل معجزه میمونه.

گرافیک،فیزیک،صداگذاری بازی به حدی خوبه که سنگینی ماشین یا کوچکترین جزییات پیست رو میشه حس کرد.

شاید نتونم درست توضیح بدم ولی مثلا سر پیچها ساییدگی لاستیک به اسفالت کاملا مشخصه طوری که اولای بازی کلا فکرم رو این مورد بود.

آپگرید کردن توی بازی به قدری خوبه که چند باری فقط واسه تست تغییرات ماشین رفتم تو پیست و یه خرده بعد برمیگشتم به منو.

بخش کریر بازی فرسنگها از چیزی که فکر میکردم بهتره و خیلی حال کردم باهاش.

بازی بدجوری آپدیت لازمه

سیو نکردن تو بخش تک نفره.
بالا پایین شدن کنتراست بازی
چنتا از پیستهای بازی بدجوری فقیرن
بازی چنتا باگ خیلی رو مخ داره که خوشبختانه به بخش بصری بازی مربوط میشه نه گیمپلی ولی بدجوری رو مخه و امیدوارم با اولین آپدیت درستش کنن
 
Tire Wear تو مسابقه هایی که 2.50 دقیقه هر دور طول میکشه خیلی وحشتناکه با لاستیک مدیوم عملا راند 4 از 6 مرخص میشه لاستیک
واقعا نمیدونم سر پیتینگ چه استراتژی بکار ببرم که تایمینگم نپره
 
  • Like
Reactions: sopranus

Forza Motorsport Multiplayer is Actually Amazing​


اومدم یه ویدئو بذارم و معرفیش کنم که دیدم یکی زودتر اقدام کرده :D
حتما دنبال کنید کانالش رو. خیلی ویدئوهای خوبی میذاره‌. تمرکز اصلیش رو جی‌تی بوده همیشه ولی بازی جدید بیاد هم واسش وقت میذاره. اینطور که مشخصه خیلی از مولتی فورزای جدید راضیه و داره حالشو میبره. شخصیت به شدت باحالی هم داره. ویدئوهاش از مسابقه دادنش تو دنیای واقعی هم ببینید خیلی جالبن. میره تو پیستای معروف و اطلاعات خوبی هم میده.

 
Tire Wear تو مسابقه هایی که 2.50 دقیقه هر دور طول میکشه خیلی وحشتناکه با لاستیک مدیوم عملا راند 4 از 6 مرخص میشه لاستیک
واقعا نمیدونم سر پیتینگ چه استراتژی بکار ببرم که تایمینگم نپره
بستگی به پیست و همونطور که گفتی درصد از دست دادن تایرهات داره.
تو هر پیست باز زمان ریس و دمای هوا هم مهمه که چه لاستیکی باید برداری.
اما قبلش باید بتونی کنترلش کنی که کمتر مصرف بشه.
اینکه چرخهات رو قفل نکنی ، دریفت نکنی و... که لاستیکها رو مدیریت کنی.

اما فوت کوزه گری بهت یاد بدم بری برای یک عمر ریسینگ بازی کردن.
خب مطمئنا پیستها رو تا الان یاد گرفتی و زمان هایی که درشون میزنی مشخصه چیه.
وارد سرور که میشی همون اول Quali رو بده با لاستیک سافت و بنزین حداقل برای 3 لپ که جایگات مشخص بشه ، حالا هرچی شد.
سعی کن 3تا دور رو کامل بزنی ، بهترین لاین رو بگیری و...

اما بعدش باید استراتژی پیت رو تمرین کنی تو Practice.
یعنی چه کامپوندی برداری (نوع لاستیک) ، کی بری به پیت و...
این خیلی مهمه چون میتونی تایم یک رو بزنی ولی سر پیت استاپ براحتی جایگاه رو تقدیم کنی و حتی به رده سوم هم نرسی.
سوال خودتم که تو در مورد همینه.

اینکه زود وارد بشی و Quali رو بدی برای اینجاست که تایم کافی برای تمرین این استراتژی ها داشته باشی ، خب اصولا تو این 15-10 دقیقه تایم زیاد هم میاد.

اول با همون لاستیک سافت و همون مقدار بنزینی که برای 3 لپ تو Quali داشتی برو تو تمرین.
روی دسته Dpad پایین رو بزن که تلمتری بیاد بالا.
اونجایی که نوشته Wear درصد از دست دادن 4تا لاستیکهاته که میتونه متفاوت باشه.

توی تمرین 2 لپ بزن و بعد هر لپ چشمت به تلمتری باشه که ببینی لاستیکی که از همه بیشتر داره از دست میره (جلو یا عقب) تو هر لپ چه مقدار wear داره.
شاید لاستیک راست عقب زودتر داره از دست میره به نسبت چپ جلو برای مثال.
اگه مسابقه 8 لپه (اینی که این هفته تو OAK هست) ولی لاستیک سافت بعد این 2 لپی که زدی نزدیک به 30 درصد خورده شده ، یعنی حتی به 5 لپ هم نمیرسه که بخوای با یک بار پیت رفتن و تعویض مسابقه رو تموم کنی.
حالا شاید مسابقت تعداد دور کمتری داشته باشه و کلا نیاز به پیت نباشه اما اینطوری متوجه میشی که کلا سافت از معادله خارج شده و باید بری سراغ مدیوم.

سریع برو پیت که مدیوم بندازی و بنزین بزنی.
اینجا چون نمیتونی انتخاب کنی کمترین مقدار بنزین رو بزن ، زیاد مهم نیست.
همون 2 لپ رو بزن و ببین چقدر لاستیکهات خورده شدن. مثلا بعد 2 لپ میبینی زیر 15 درصد خورده شده.
پش توی 8 دور براحتی میتونی بدون رفتن به پیت با همون مدیوم سر کنی و مسابقه رو تموم کنی.

دیگه در مورد هارد توضیح ندم چون روال همینه دقیقا.

===============
حالا میرسیم به مسابقات دور بالا که یک یا شاید دوبار نیاز به پیت داشته باشی.

مورد اول اینکه اگه با استراتژیت با هارد برای کل ریس بدون پیت رفتن جواب میده بچسب به همون که بهترین کاره.
اما اگه یکی دو لپ آخر لاستیکهات تصعید میشن برای مثال تو یک ریس 10 لپه ، دوتا مدیوم وردار و دوتا 5 لپ باهاشون برو.

یا اگه بالای 10 لپه یا تایم لپ ها زیاده از ترکیب هارد + سافت هم میتونی استفاده کنی.

مثلا یک ریس 11 لپه رو میتونی 6 لپ اول با مدیوم مدارا کنی و بری پیت و دوباره مدیوم بندازی برای 5تای باقی مونده.
و یا 8 لپ با هارد بری و 3 لپ آخر رو سافت بندازی.

======
من تو spec series سیزده لپ هم دیدم.
اگه همین 13 لپ تو OAK باشه من 8لپ با هارد میرم + 5 لپ با مدیوم.
چون میدونم این نوع لاستیکها نهایت همینقدر لپ تو اونجا عمر میکنن.


نمیدونم طوری که نوشتم قابل فهمه یا نه.
اگه سوال داشتی بپرس.
 
اومدم یه ویدئو بذارم و معرفیش کنم که دیدم یکی زودتر اقدام کرده :D
حتما دنبال کنید کانالش رو. خیلی ویدئوهای خوبی میذاره‌. تمرکز اصلیش رو جی‌تی بوده همیشه ولی بازی جدید بیاد هم واسش وقت میذاره. اینطور که مشخصه خیلی از مولتی فورزای جدید راضیه و داره حالشو میبره. شخصیت به شدت باحالی هم داره. ویدئوهاش از مسابقه دادنش تو دنیای واقعی هم ببینید خیلی جالبن. میره تو پیستای معروف و اطلاعات خوبی هم میده.

کاملا درسته ، فقط اینکه من این رو خیلی ساله دنبال میکنم.
همیشه فورتزاها رو هم روش تمرکز داشته.
اما خب بعد GT Sport که عملا زد ترکوند فورتزا رو با سیستم رنکینگ + جرایم.

برای همین ویدئوهای FM7 خیلی کم شد تو کانالش.
تا الان که فورتزا دست پر اومده و خب از این به بعد FM بیشتر میبینیم ازش.
 
بستگی به پیست و همونطور که گفتی درصد از دست دادن تایرهات داره.
تو هر پیست باز زمان ریس و دمای هوا هم مهمه که چه لاستیکی باید برداری.
اما قبلش باید بتونی کنترلش کنی که کمتر مصرف بشه.
اینکه چرخهات رو قفل نکنی ، دریفت نکنی و... که لاستیکها رو مدیریت کنی.

اما فوت کوزه گری بهت یاد بدم بری برای یک عمر ریسینگ بازی کردن.
خب مطمئنا پیستها رو تا الان یاد گرفتی و زمان هایی که درشون میزنی مشخصه چیه.
وارد سرور که میشی همون اول Quali رو بده با لاستیک سافت و بنزین حداقل برای 3 لپ که جایگات مشخص بشه ، حالا هرچی شد.
سعی کن 3تا دور رو کامل بزنی ، بهترین لاین رو بگیری و...

اما بعدش باید استراتژی پیت رو تمرین کنی تو Practice.
یعنی چه کامپوندی برداری (نوع لاستیک) ، کی بری به پیت و...
این خیلی مهمه چون میتونی تایم یک رو بزنی ولی سر پیت استاپ براحتی جایگاه رو تقدیم کنی و حتی به رده سوم هم نرسی.
سوال خودتم که تو در مورد همینه.

اینکه زود وارد بشی و Quali رو بدی برای اینجاست که تایم کافی برای تمرین این استراتژی ها داشته باشی ، خب اصولا تو این 15-10 دقیقه تایم زیاد هم میاد.

اول با همون لاستیک سافت و همون مقدار بنزینی که برای 3 لپ تو Quali داشتی برو تو تمرین.
روی دسته Dpad پایین رو بزن که تلمتری بیاد بالا.
اونجایی که نوشته Wear درصد از دست دادن 4تا لاستیکهاته که میتونه متفاوت باشه.

توی تمرین 2 لپ بزن و بعد هر لپ چشمت به تلمتری باشه که ببینی لاستیکی که از همه بیشتر داره از دست میره (جلو یا عقب) تو هر لپ چه مقدار wear داره.
شاید لاستیک راست عقب زودتر داره از دست میره به نسبت چپ جلو برای مثال.
اگه مسابقه 8 لپه (اینی که این هفته تو OAK هست) ولی لاستیک سافت بعد این 2 لپی که زدی نزدیک به 30 درصد خورده شده ، یعنی حتی به 5 لپ هم نمیرسه که بخوای با یک بار پیت رفتن و تعویض مسابقه رو تموم کنی.
حالا شاید مسابقت تعداد دور کمتری داشته باشه و کلا نیاز به پیت نباشه اما اینطوری متوجه میشی که کلا سافت از معادله خارج شده و باید بری سراغ مدیوم.

سریع برو پیت که مدیوم بندازی و بنزین بزنی.
اینجا چون نمیتونی انتخاب کنی کمترین مقدار بنزین رو بزن ، زیاد مهم نیست.
همون 2 لپ رو بزن و ببین چقدر لاستیکهات خورده شدن. مثلا بعد 2 لپ میبینی زیر 15 درصد خورده شده.
پش توی 8 دور براحتی میتونی بدون رفتن به پیت با همون مدیوم سر کنی و مسابقه رو تموم کنی.

دیگه در مورد هارد توضیح ندم چون روال همینه دقیقا.

===============
حالا میرسیم به مسابقات دور بالا که یک یا شاید دوبار نیاز به پیت داشته باشی.

مورد اول اینکه اگه با استراتژیت با هارد برای کل ریس بدون پیت رفتن جواب میده بچسب به همون که بهترین کاره.
اما اگه یکی دو لپ آخر لاستیکهات تصعید میشن برای مثال تو یک ریس 10 لپه ، دوتا مدیوم وردار و دوتا 5 لپ باهاشون برو.

یا اگه بالای 10 لپه یا تایم لپ ها زیاده از ترکیب هارد + سافت هم میتونی استفاده کنی.

مثلا یک ریس 11 لپه رو میتونی 6 لپ اول با مدیوم مدارا کنی و بری پیت و دوباره مدیوم بندازی برای 5تای باقی مونده.
و یا 8 لپ با هارد بری و 3 لپ آخر رو سافت بندازی.

======
من تو spec series سیزده لپ هم دیدم.
اگه همین 13 لپ تو OAK باشه من 8لپ با هارد میرم + 5 لپ با مدیوم.
چون میدونم این نوع لاستیکها نهایت همینقدر لپ تو اونجا عمر میکنن.


نمیدونم طوری که نوشتم قابل فهمه یا نه.
اگه سوال داشتی بپرس.
دمت گرم خیلی کامل بود
الان میبینم پرکتیس مد واسه afk کردن نیست :D
آره با تلمتری دارم چک میکنم ولی چون ترمز زدنام یا خیلی سفته یا خیلی نرم قرو قاطی wear میشه ولی لعنتی با لاستیک سافت خیلی راحت میشه کرنر زد با مدیوم رسما سر درده
 
کاملا درسته ، فقط اینکه من این رو خیلی ساله دنبال میکنم.
همیشه فورتزاها رو هم روش تمرکز داشته.
اما خب بعد GT Sport که عملا زد ترکوند فورتزا رو با سیستم رنکینگ + جرایم.

برای همین ویدئوهای FM7 خیلی کم شد تو کانالش.
تا الان که فورتزا دست پر اومده و خب از این به بعد FM بیشتر میبینیم ازش.
ماکان نظرت چیه یه گروه رو تلگرام بزنیم هم دیسکاشن باشه راجع به بازی هم تیپ بدیم بهم هم هماهنگی کنیم کوآپ بریم مولتی
 
شماره بفرس پیوی
بقیه بچه ها هم بفرستن
آیدیم رو فرستادم برات.

بنظرم بهترین کار اینه که اینجا یک تاپیک بزنی تو بخش کمیونیتی بعد تلگرام رو بزاری تو پست اول که هرکی خواست عضو بشه.
Game Communities

این رو من سالهاست میخواستم انجام بدم اما نیاز بود بازیهایی مثل GTSport/7/FM بخش آنلاینش فعال بشه تا پلیرهای اینجا بیشتر بشن که شدنی باشه.

این کار بنظرم خیلی بهتره تا تلگرام خالی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or