Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
بازی با دسته عالیه، ولی با فرمون یک چیز دیگست:>
من دیگه چون بعد چندتا ریس پام میگیره،. تصمیم گرفتم practice ها رو با دسته برم:))
پول یوخده :))
الان ارزونترین فرمون 12 تومنه مدل های باجت هم که ماشالا تو ایران نیست ، نه که همه فتیش درایوینگ فورس و High End دارن شده یچی مثل iPhone :D
 
این Washed Out شدن رو امیدوارم تو همین چند روز آینده آپدیت بدن درستش کنن، خیلی بده. من ریس اول رو رفتم همه خوش رنگ بود بعد تنظیمات گرافیکیم رو که درست کردم بازی کلا رنگ و رو پریده شد ریستارت هم کردم بازی فرقی نکرد.
 
خب منم یه ۲،۳ ساعتی بازی کردم و خیلی راضی‌ام ازش!
گیم‌پلی/فیزیک/هندلینگ فوق‌العاده هست و خیلی با سلیقه من جوره. نسخه‌های قبلی Forza Motorsport هم از این نظر خیلی خوب بودن، ولی این دفعه واقعاً یه چیز دیگه هست و لذت مسابقات رو از قبل هم بیشتر کرده. صداگذاری هم فوق‌العاده هست و خیلی خوب حس حضور توی پیست رو به آدم منتقل می‌کنه و یه حال و هوای باکلاسی هم توی بخش‌های مختلف، از طراحی منوها و آهنگ‌هاشون تا کلاً اتمسفر بازی وجود داره که دوستش دارم. :D
گرافیک به طور کلی عالیه، ولی به نظرم یه حالت دوگانه‌ای داره. بعضی جاها مثل مسابقات بارونی یا ساعاتی از روز (عصر و غروب و...) یا مثلاً حالت مه‌گرفته توی بعضی از پیست‌ها خیلی خفن می‌شه و کاملاً حس یه بازی نسل نهم رو به آدم منتقل می‌کنه، جاهای دیگه هم اکثراً در حد خیلی خوبی هست ولی بعضی ساعات روز یه ذره پایین‌تر میاد. پیست‌ها هم بعضی‌هاشون کیفیت خیره‌کننده‌ای دارن و بالاترین جزئیات رو می‌شه توی اون‌ها دید و بعضی جاها در سطح انتظار نیستن که البته این قضیه توی اکثر ریسینگ‌ها وجود داره. ولی در کل بازی تر و تمیز و قشنگیه.
حالت لِوِل‌بندی ماشین‌ها رو هم دوست دارم و حس خوبی می‌ده وقتی اون بالا می‌نویسه رفتی لول جدید! اوایلش هم نسبتا سریعه و چند تا مسابقه کافیه تا به لول ۱۰،۱۱ برسه. لول‌های خیلی بالا، دیرتر باز می‌شن که اون هم مشکل خاصی نداره به نظرم و دیگه برای یه تعداد کمی از ماشین‌ها که قراره باهاشون زندگی کنیم، به اونجا هم می‌رسیم و نیازی نیست حتماً همه ماشین‌ها تا اونجا پیش برن. :D
بزرگ‌ترین مشکل من با بازی که متأسفانه توی GT هم وجود داره، نیاز به اتصال دائمی اینترنت برای ذخیره شدن پیشرفت هست و دو بار اتصال قطع شد و یه بار هم توی لودینگ گیر کرد و مجبور شدم دوباره مسابقه بدم. کاش این بند و بساط آنلاین اجباری برای بخش تک‌نفره برداشته می‌شد.
مسابقات آنلاین عالیه و سیستم جریمه خیلی اوقات خوب کار می‌کنه و باعث احتیاط بیشتر آدم می‌شه، ولی یه بار یه باگ اساسی گرفت و بدجوری به نفع من عمل کرد! :-" یه بنده خدایی بود که حالا یا از عدم توانایی یا لج‌بازی، هی به شکل ظریفی از عقب می‌زد به من و چند بار این کار رو تکرار کرد. دیگه دیدم این‌طوری نمی‌شه و باید انتقام سختی گرفت و نهایتش جریمه زیادی می‌گیرم و به درک! :| یه کمی ترمز کردم و طرف جلو افتاد و سر یکی از بدترین پیچ‌های Laguna Seca، زدم پشتش و یه جوری دور خودش پیچید که به دیار باقی شتافت! :D منم کلاً جریمه نشدم و خوش و خرم به مسیر ادامه دادم و دوم شدم! هم داشتم از خنده منهدم می‌شدم و هم عذاب وجدان گرفته بودم و کم مونده بود به طرف پیام بدم و حلالیت بطلبم! :D
در مجموع تجربه اولیه من از بازی نشون می‌ده که پتانسیلش رو داره که جزو بهترین ریسینگ‌های این سال‌ها باشه و مدت‌ها درگیرش خواهم بود. چقدر هم تنظیمات برای بخش‌های مختلف داره و آدم توی منوها که می‌گرده، ریزترین ویژگی‌های بازی توی بخش‌های مختلف از گیم‌پلی تا صداگذاری و... رو می‌شه تغییر داد و شخصی‌سازی کرد.
باید یه بار برم سراغ تک‌تک این ویژگی‌ها و ببینم چه خبره! ولی یکی از ویژگی‌های خوبی که فعلاً باهاش ور رفتم، تنظیم FOV برای دوربین‌های مختلف هست که مخصوصا برای کاکپیت خیلی کارایی داره. اگه مثل من احساس کردین دوربین کاکپیت خیلی جلو هست و چیز زیادی از فرمون و بخش‌های داخلی دیده نمی‌شه، می‌تونین بیارین عقب‌تر. زاویه دید نسبت به پیست شاید کمتر بشه، ولی من این‌طوری بیشتر حال می‌کنم که اجزای ماشین رو ببینم. :D
 
بعد 14 ساعت FM بازی کردن گفتم برم یه چرخی تو FH5 بزنم! در این حد بگم یسری خاطرات خیلی خوبی که از هندلینگ و فیزیک FH داشتم خراب شد:-":D میدونم یکی سیم اون یکی ارکید ولی باز یه حس بادبادک روندن خاصی بهم دست داد.:|

در کل تجربه خوبی نیست پیشنهاد نمیدم این کارو بکنید :D
 
بعد 14 ساعت FM بازی کردن گفتم برم یه چرخی تو FH5 بزنم! در این حد بگم یسری خاطرات خیلی خوبی که از هندلینگ و فیزیک FH داشتم خراب شد:-":D میدونم یکی سیم اون یکی ارکید ولی باز یه حس بادبادک روندن خاصی بهم دست داد.:|

در کل تجربه خوبی نیست پیشنهاد نمیدم این کارو بکنید :D
احساس بادبادک رو بعد از اسستوکورسا من همچنان با بقیه ریسینگ ها دارم :D
دوستان راه حلی هست که قدرت موتور رو بجای کیلو وات به Hp بنویسه ؟
 
احساس بادبادک رو بعد از اسستوکورسا من همچنان با بقیه ریسینگ ها دارم :D
دوستان راه حلی هست که قدرت موتور رو بجای کیلو وات به Hp بنویسه ؟
تو تنظیمات Units رو بزار روی Imperial.
اما خب همه واحدها آمریکایی میشن ، سرعت و اینها میشه مایل.
 
  • Like
  • Sad
Reactions: Scooby and sopranus
تو تنظیمات Units رو بزار روی Imperial.
اما خب همه واحدها آمریکایی میشن ، سرعت و اینها میشه مایل.
ماکان جان یه سوال
تو مسابقات واقعی معیار قرار گرفتن تو خط استارت چیه؟
تو بازی یه گزینه هست که اتوماتیک ماشین رو آپگرید میکنه،به نظرت کاربردیه یا الکی cp حروم میشه؟
 
چه حوصله ای دارید Career پلی میدید :D من همونو صاف رفتم تو مولتیش
آقا خیلی ستمه عین گاو بازی میکنن همش از پشت کالیژن میکنن تو پیچ هم باشی دو تا پنالتی تایم میزنه ! خب تقصیر منه مگه :-w
من 3 تا مچ رو رفتم ولی هنوز کوالیفای نکرده داستانش چیه
 
سر این مشکل کریر که حالا دوستان میگن باگ هست، من دیگه عصبانی شدم و رفتم سراغ مالتی پلیر، و باید بگم محشررررهه. عجب چیزی هست. واقعا اینقدر تا حالا آدرنالین تو خونم ترشح نشده بود :)) میگن عدو شود سبب خیر همین جاست. امیدوارم فقط پشتیبانی طوفانی ای بکنه از بازی T10 تا به ورطه تکرار نیفته
 
ماکان جان یه سوال
تو مسابقات واقعی معیار قرار گرفتن تو خط استارت چیه؟
تو بازی یه گزینه هست که اتوماتیک ماشین رو آپگرید میکنه،به نظرت کاربردیه یا الکی cp حروم میشه؟
یک ایونت مثل همین Practice میزارن که اسمش Qualifying یا زمانگیریه.
مثلا تو یک زمان 10 دقیقه ای یا همچین چیزی.
تو بعضی از سریها 2 یا 3تا از این Sessionها داریم مثل سری فرمول 1 که Q1,Q2,Q3 بهش میگن.
تو هر کدوم 5 تا از پایینترین تایم ها حذف میشن و مابقی میرن دور بعد تا نهایتا تو Q3 ده تای اول مشخص بشن و مابقی هم طبق تایم و رده ای که کسب کردن میرن تا نفر بیستم.

حالا قوانین مخصوص به خودشون رو هم داره.
مثلا تو فرمول 1 تو هر Quali شما میتونی فقط 2دور بزنی و مواردی اینطوری.
=========

اون گزینه اتوماتیک هم برای اینه که اگه حوصله نداری خودت بطور دستی یک بخش رو آپگرید کنی اتومات برات انجام بده.
نه گزینه بدی نیست ولی خب همیشه دستی بهتره.
شاید بخوای بخشی رو آپگرید کنی که ماشین درش ضعف داره.
مثلا بخوای ترمزگیری ماشین رو آپگرید کنی ولی بطور اتومات برات بخش سرعت یا شتابگیری ماشین رو آپگرید کنه.
در صورتی که اصلا مشکلی تو این بخش حس نمیکردی و...
 
چه حوصله ای دارید Career پلی میدید :D من همونو صاف رفتم تو مولتیش
آقا خیلی ستمه عین گاو بازی میکنن همش از پشت کالیژن میکنن تو پیچ هم باشی دو تا پنالتی تایم میزنه ! خب تقصیر منه مگه :-w
من 3 تا مچ رو رفتم ولی هنوز کوالیفای نکرده داستانش چیه
برای من تو مسابقه چهارم یا پنجم ریتینگم رو داد. فکر کنم دو دست اول دست گرمی باشه :D
 
چه حوصله ای دارید Career پلی میدید :D من همونو صاف رفتم تو مولتیش
آقا خیلی ستمه عین گاو بازی میکنن همش از پشت کالیژن میکنن تو پیچ هم باشی دو تا پنالتی تایم میزنه ! خب تقصیر منه مگه :-w
من 3 تا مچ رو رفتم ولی هنوز کوالیفای نکرده داستانش چیه
خوبی کریر رفتن اینه که با پیستها آشنا میشی ، خیلی کمک میکنه تایم هات رو بیشتر کنی.

این ها زمان میبره تا آروم آروم همه به راه راست هدایت بشن.
اینها رو نادیده بگیر و سعی کن اگه شده جایگاهت رو از دست بدی و راه بدی که دیوونه میوونه ها رد شن.
تو پیچ یک سعی نکن ثبقت بگیری .
حواست به آینه باشه که طرف داره میاد از داخل پیچ و دایوبمب میکنه بزاری کار خودش رو بکنه.
مطمئنا جلوتر خودش به فنا میره.

SR که بالاتر رفت و تو لابیهای راننده های بهتری قرار گرفتی اونوقت میتونی به مقام آوردن هم فکر کنی.
T10 هم زحمت میکشه جریمه ها رو دستی به روش میکشه تا بیشتر بازدارنده باشه.
 
حواست به آینه باشه که طرف داره میاد از داخل پیچ و دایوبمب میکنه بزاری کار خودش رو بکنه.
مطمئنا جلوتر خودش به فنا میره.
دقیقا همین کار رو کردم الان
یارو از پشت دیدم گازشو گرفته جلو هم پیچ تند، زدم محکم رو ترمز همونو رفت تو دیوار :D
اصلا نباید عجله کرد 5ام هم بشی با ماشین استاک ولی آدم وار برونی بهتره تا بعدا آپگرید کنی
برا من یه باگ عجیبی شده الان دو مچ پشت سر هم وقتی میره اینترمیشن میزنم Fuel رو تنظیم کنم (سر کوالیفای میذارم رو 2 راند) یهو میره تو لودینگ دیگه نمیتونم عوض کنم همون راند اول باید برم پیت که کلا فاکد آپ میشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or