Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
تریدینگ کارت فویل بهم داد ۱۴۰۰ چوق فروختم 🤣 تو مارکت نبود ازش میتونستم بیشتر هم بزنم نمیدونستم میره
قیمت بازی ۱۷۰۰ بود واحد پول اکراین 🤣
یه سیزن پسمون نشه ؟
...
خب جوگیر شدم premium addons bundle خریدم
 
آخرین ویرایش:
انلاینش با نت ایران درست کار میکنه؟سروراش کجاینگ چقدره؟
واسه من دیشب راحت رفت. برخلاف FH5 که موقع آنلاین لگ داشتم تو این یکی خیلی روون بود

فقط تنها مشکلش اینه بعضی وقتا به سرور بازی واسه لاگین کردن وصل نمیشه باید بازی رو ریست گرد
 
خب امروز تونستم یک ساعتی Free Play بازی کنم روی PC:
گرافیک خیلی خوبه.
کنترل با گیم پد بهترین نسخه ایه از فورتزاست که بازی کردم (هنوز فرمون وصل نکردم)
در مورد گیم پد اول با DS4 تست کردم و اصلا فیدبک خوبی نداشت ولی گیم پد سری اس که وصل کردم عالی شد .
دلم خواست دوال سنس هم باهاش کار میکرد.

صداگذاریهای ماشینها دقیقا مثل نمونه واقعیشون نیست ولی به نسبت نسخه های قبل خیلی خیلی بهتر شده .
فقط این برخورد ماشینها که از رو نمایشها هم مشخص بود خیلی رو اعصابه (انگار دوتا زیردریایی زیر آب یا دوتا سفینه فضایی تو فضا با هم برخورد میکنن)
من این طراح صدا رو گیر بیارم ، تو نسخه 7 هم صدای بیل و کلنگ میداد هنگام برخورد.


ستاپ دیفالت ماشینها کاملا نوب فرندلیه و برای همین سر پیچها خیلی کم فرمانی دارن و باید سرعت رو کم کنین که ماشین فرمون بگیره.
کمی هم گاز بدین ماشین دریفت میکنه و تایم از دست میدین.
البته نکته منفی نیست چون همه ریسینگها حتی شبیه سازهای حرفه ایش همین کار رو میکنن ، البته نه تا این حد ولی منظورم رو حتما گرفتین.

به جاش باید بخش ستاپ رو بغل کنین و با یکی دوتا تغییر کوچیک فرمون پذیری تو پیچ عالی میشه.
حتی روندن ماشین هم بهتر میشه.
بیشتر بازی کنم میام کمی توضیح میدم در مورد ستاپ.

امشب برسم خونه میرم برای کریر ببینم چطوره.
بعدش هم شاید یک ریس آنلاین دادم.
ماکان برخورد دو تا سفینه فضایی در فضا رو تو از کجا شنیدی؟ :D
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan
صدای برخورد که درست میگید خیلی غیر عادیه

ولی اون مثال فضا رو نمیدونم چون هوا وجود نداره شاید داخل کابین هم صدا نیاد؟
نه دیگه برای همین گفتم که داخل سفینه که بودیم.
داخل که هوا هست و این لرزشها و... از طریق هوا منتقل میشه.
میگم تجربه شخصی دارم :D

کاری نکنین برم دو ساعت مستند از فضا ببینم:))
 
  • Smile
Reactions: Persia Tech
من امروز با ۵-۶ تا از دوستان بازی کردیم پرایوت مچ، جز بهترین تجربه های مولتی پلیری بود که تا حالا داشتم،از پایین ترین رنک ماشین ها که فکر کنم E بود شروع کردیم مچ آخر رنک P زدیم و جالب اینجا بود که هر کلاس حس و حال خودشو داشت و همشون رو خوب در آورده بودن. خیلی گیم خوش ساختی هست، یه مقدار باگ جزیی داره مثلا replay کار نکرد واسه ما هر چی تست کردیم. نکته مثبت دیگه اینکه داخل پرایوت مچ اکسپی و پول رو دقیقا مثل بقیه جاها میده،هم کلی حال کردیم هم پول و اکسپی خوبی گرفتیم.
در کل به نظر من برا مولتی پلیر موتوراسپورت همیشه بهتر از هورایزن هست، چون تو پیست هست که رقابت معنا پیدا میکنه.
فقط این قضیه کاستومایز و برچسب ماشین هارو من اصلا نفهمیدم چی به چیه، هیچ توضیحی هم داده نمیشه، اگه ویدیو خوب برا آموزشش دارید بفرستید.

ویرایش: برا آنلاین هم بچه ها پرسیدن، من رو پیسی بودم بقیه همه رو ایکس باکس، هممون با دی ان اس رادار یا الکترو بازی کردیم بدون مشکل، هیچ کس لگ نداشت واقعا عالی بود.
 
میدونم تا حدودی مسخرس ولی کاش پیست های مسابقه محیط باز (منظور منظره طبیعی چیزی وسط جنگلی جایی مثل هورایزن :D ) اضافه کنن همینطور پیست هایی مثل Circuit de Monaco که داخل شهر هست
نوردشلایف بهار میاد.
از اون پیستهای فانتزی هم فورتزا کم نداره.
شاید یکی دوتا از خوبهاش رو آوردن.

البته قبلش کلی پیست رسمی هست که جاشون خالیه واقعا.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or