Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
آقا یکی بهم توضیح میده چرا بازی من شارپ نیست :| گرافیک به شدت تو ذوقم زد با اینکه تا خشتک همه چی الترا و ری تریسینگ فوله ولی AA انگار کار نمیکنه همه چی بلوره و رنگا پریدن
کسی فیکس داره ؟
دقیقا من هم رو سریز اکس این مشکلو دارم و خیلی تو ذوقم خورد. ظاهراً فعلا تو تنظیمات میشه یه تغییراتی داد رنگ بهتر بشه ولی من حوصله این ادا اطوارا رو ندارم صبر میکنم اپدیت بدن :D
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
آقا یکی بهم توضیح میده چرا بازی من شارپ نیست :| گرافیک به شدت تو ذوقم زد با اینکه تا خشتک همه چی الترا و ری تریسینگ فوله ولی AA انگار کار نمیکنه همه چی بلوره و رنگا پریدن
کسی فیکس داره ؟
Dynamic Render Quality بذار Ultra
Dynamic Optimization بذار custom (این خیلی مهمه تا تنظیمات به رندوم تغییر نکنه)
Resolution scale بذار %100 و اینکه رزولشن desktop با بازیت یکی باشه
brightness بذار رو 0.0
هر دورم تنظیمات گرافیکی تغییر دادی باید بازی ریست کنی

در کل رو pc یسری ایرادات هست که باید منتظر آپدیت موند تا فیکس شه، رو مخ ترینش گاماست !
 
بخش کمپین یا فیری‌پلی رو بغل کن.
پیست و لاینهای درست رو که یاد بگیری خودش کلیه.

بعدش اون ریسینگ لاین رو هم خاموش کن که اوایل برای یادگیری خوبه ولی بعدا به عادت بدی تبدیل میشه که همش چمشت بهش باشه.
اون ساجست لاین که من کلا باهش لجم :D هیچ ریسینگی حتی فرمول یک رو هم با ریسینگ لاین نمیرم و این خیلی کارم رو سخت میکنه نسبت به بقیه. لذت شبیه ساز به شبیه بودن به واقعیت هست.
مشکل ما مشکل سن و سالمون هست باید واسه سن بالا هم یک فیلتر مخصوص میزاشتن که ما کلاب خودمون رو داشته باشیم. خدایش من توان رقابت با یک جووون پر از انرژی و وقت آزاد رو ندارم . مولتی پلیر فورزا هفت هم که بازی میکردم نزدیک سکو هم نبودم ولی دو سه تا هم رده خودم که پیدا میشد ریس های خوبی میدادیم و خوش می‌گذشت.
فقط این دفه میخوام بدون ریوایند کمپین رو بازی کنم که عادت کنم تمرکزم رو از دست ندم
 
Dynamic Render Quality بذار Ultra
Dynamic Optimization بذار custom (این خیلی مهمه تا تنظیمات به رندوم تغییر نکنه)
Resolution scale بذار %100 و اینکه رزولشن desktop با بازیت یکی باشه
brightness بذار رو 0.0
هر دورم تنظیمات گرافیکی تغییر دادی باید بازی ریست کنی

در کل رو pc یسری ایرادات هست که باید منتظر آپدیت موند تا فیکس شه، رو مخ ترینش گاماست !
رو پیسی خیلی ایرادات هست !!
داشتم پلی میدادم یهو فریمم از 70 رفت رو 20 فیکس شد :)) شیدر اپتیمایزیشن بازی یهو از کار افتاد ریستارت کردم درست شد!
 
منم بازی کردم بعد از forza motorsport 4 دیگه شبیه ساز نزده بودم همش هورایزن بود تا این نسخه :D
همه چی عالی گرافیک و حس و حالی که گیم پلی گرفتم مخصوصا فیزیک بازی + صدا گذاری :x
فقط یه ایراد من رو pc بازی میکنم بازی اصلا optimize نیست کاش فیکسش کنن زودتر
 
AI بازی خیلی وحشیه، میزنه بهت رحم هم نمیکنه،. نمیدونم چجوری میشه بدون Rewind بازی کرد :))
آره انگار دزدی قاتلی چیزی باشی ، یکجوری میزنه که اصلا تو کییییییی؟
برو رد کارت :D

من یک پیشنهاد به همه پلیرها میکنم که اصلا کریر رو زیاد جدی نگیرین جز در حد اینکه یک مرحله آشنایی با ماشین و پیست باشه برای ورود به بخش اصلی بازی که مولتی پلیره.
دقیقا مثل GT7.

اما مولتی پلیر خیلی خوبه ، با تاکید خیلی.
فقط سیستم جریمه رو باید فیکس کنن چون اینی که الان وجود داره اصلا بازدارنده نیست.
باید سخت گیر تر باشه.
 
در خصوص هوش مصنوعی اون طوری که من توجه کردم تو یک سری از پیست ها به شدت حرفه ای عمل می‌کنند اما تو یک سری پیست جای کار دارند.
البته با توجه به این که برپایه ماشین لرنینیگ پیش رفتن، ۱۰۰٪ تو آپدیت های بعدی همین طور که قبلاً گفتن هوش مصنوعی با توجه به فیدبک ها و رکورد پلیر ها تغییر می‌کنه.

ولی بازم در هر صورت این که خبری از رابربندینگ، چیت و هک نیست یک جهش کامل نسبت به باقی ریسینگ ها محسوب میشه در زمینه هوش مصنوعی

پیشنهاد منم اینه که درجه سختی رو بذارید رو درجه سختی آخر و تو انتخاب grid بین پنج نفر اول انتخاب کنید. اون طوری تو کل مسیر شونه به شونه باهاتون رقابت میکنن.

یک سری موارد دیگه هم هست که گویا نتونستن به ریلیز بازی برسونن. مثلا مسابقات تیمی در بخش فری پلی و مولتی پلیر وجود داره. البته من هنوز باهاشون کار نکردم اما چیز جالبی به نظر میرسه. یا مثلا کوالیفای تو بخش کریر وجود داره اما گزینه مربوط بهش خاموش شده.
یا تو pit stop بعضی مواقع یک راننده با لباس ما علاوه بر خودمون حضور داره که باز هم به نظر میرسه برای مسابقات تیمی باشه که در آینده احتمالا به بخش تک نفره و چند نفره اضافه کنند.
 
دقیقا من هم رو سریز اکس این مشکلو دارم و خیلی تو ذوقم خورد. ظاهراً فعلا تو تنظیمات میشه یه تغییراتی داد رنگ بهتر بشه ولی من حوصله این ادا اطوارا رو ندارم صبر میکنم اپدیت بدن :D
RT خاموش کن
بنظر من در حال حاضر بهترین مد برای تجربه بازی روی سری ایکس performance هست
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: sajjad++
این decals هایی ملت گذاشتن که رو ماشین میزنی از دور قشنگن ولی وقتی میزنی رو نمای کاپوت که ریتریسنگ بازی رو ببینی و بازتاب محیط، یک چیزی کاملا بی‌کیفیت و بدی هستش و در تضاد اون کیفیت ریتریسنگ و رنگ ماشین هست، انگار یک فیلم ببینی تیکه هایی‌ 480p باشه تیکه هاییش 4k همزمان هرچند رو رنگ استوک ماشین عشق میکنی نمای کاپوت:x
توی کریر رسیدم به Maple valley با نمای مه! عجب چیزی هست

پیشنهاد منم اینه که درجه سختی رو بذارید رو درجه سختی آخر و تو انتخاب grid بین پنج نفر اول انتخاب کنید. اون طوری تو کل مسیر شونه به شونه باهاتون رقابت میکنن.
من این رو امتحان کردم و خیلی بهتر شد بازی،. قشنگ تا آخر مسابقه ولت نمیکنن و به اون حس رقابت و استفاده از نهایت زور ماشین میرسین
 
آخرین ویرایش:
نه AI داره قویتر میشه دیگه نمیتونم تو تمرین تایم 1 رو بزنم تو بعضی پیستها.
مثل بارسلونا که زور زدم 5ام شدم تو تمرین.

من از تمرین بعنوان زمانگیری استفاده میکنم و هر رده ای که گرفتم رو تو ریس انتخاب میکنم.
اینطوری فکر کنم منطقی تره.

اصلا این چه ریسی میتونه باشه که از رده 12 شروع کنی و تو 5-4 دور بتونی اول بشی؟
کلا ایده عجیبی بود ولی خب با این روش برای من کاملا درسته و انگاری Quali داره بازی.

هنوز حس فرمون وصل کردنم نیومده :D
بس که کنترل با گیم پد عالیه.


یک نکته اینکه تو کریر که دارین بازی میکنین بنزین رو فراموش نکنین که خیلی تاثیر داره.
اونقدری کمش کنین که با یک کلیک از تعداد دورهای ریس بیشتر بشه.
مثلا برای یک ریس 6 لپه شما بزارید روی 7.

===============
در مورد پرفورمنس روی PC من Dynamic Render رو گذاشتم روی مدیوم و رز اسیکل رو بردم 200 درصد خیلی فریم بهتر میگیرم و عموما بالای 80-70.
اینهم رزولوشنهاییه که این گزینه باهاش سروکار داره:
Dynamic render resolution
Low = 720p
Medium = 1080p
High = 1440p
Ultra = 4K

کارتم هم که RT ساپورت نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or