Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
مقایسه مود Performance RT و Visual بازی
F7-FLoqbwAAxHgL.jpeg
F7-FLoobEAAQiIP.jpeg
اولی RT
دومی Visual

F7-GleFbwAAb6L5.jpeg F7-GleHagAAMpuD.jpeg
اولیRT
دومی Visual

یک چیزی که درن مورد اون ویدئو مقایسه تریلر رونمایی و محصول نهایی هست، تریلر رونمایی رو حالت 30 فریم بوده یعنی، مودهای اشتباهی مقایسه شده.
 
آخرین ویرایش:
من دیشب 3 ساعتی بازی کردم.
بنظرم یکسری موارد مثل ai نیاز به پچ و آپدیت داره.
Ai از نسخه قبلی بهتره و چیت ، رابربندینگ و... نداره.
ولی ai زمانهای لازم تو پیست رو نمیزنه.

یک مشکل دیگه در مورد AI که اینبار از نسخه قبل اومده ندیدن ماشین شما تو پیسته.
یعنی اگه بزارید لول 8 و باهاش سر پیچ بخواید شونه به شونه برید اصلا رعایت نمیکنه و انگار که ماشین شما وجود نداره.
لاینهایی که باید رو میره، این وسط میزنه ماشین شما رو درب و داغون میکنه.
تو اون لول خیلی اگرسیو میشه.
بی اعصاب و کلا دیوونه میوونه میشه :D

Ai در حال حاضر قبل پچ و آپدیت با تمام مشکلاتش از نسخه های قبلی و همینطور بازی رقیب با فاصله خیلی زیاد بهتره ولی به همون نسبت از مابقی عناوین مهم ضعیف تره.
ولی در مقایسه با ریسینگهای مهم دیگه مثلا حتی از ai بازیهایی مثل AC1/ACC هم معمولی تره که اونها خودشون AI خیلی معمولی و ضعیفی دارن.

مثلا تو سیم کیدها از لحاظ هوش مصنوعی سری F1 الان بنچمارکه.
امیدوارم تو آپدیتهای بعدی روش تمرکز کنن.

در مورد سیستم پیشرفت و آپگرید کردن ماشین:
الان که به اینجا رسیدم میخوام بگم میتونم متوجه بشم که قبل انتشار چرا یک عده میگفتن این بخش آزاد کردن آپگریدها و... رو خوششون نیومده.
من خودم همینجا میگفتم این ویژگی CaRPG به جذابیت بازی کمک میکنه ولی الان کاملا متوجه شدم که این کارپیجی اونی نیست که تو GTهای قدیمی مثلا میدیدیم.
نحوه باز کردن این آپگریدها برای هر ماشین واقعا میتونه خسته کننده باشه.
یعنی من مثلا بعد اینکه 30-20 ساعت بازی کردم و بدست آوردن پول خیلی زیاد و خرید ماشین مورد نظر باید برم دوباره یک چندساعتی باهاش دور بزنم تا بتونم و لول ماشین رو ببرم روی 11-10 که بخوام لاستیک Race روش بندازم.

یعنی معمولی ترین آپگرید رو باید کلی روی هر ماشین وقت گذاشت.
این بده=((
و من الان کاملا متوجه شدم که چرا ایراد میگرفتن.
بنظرم قطعا یک بازنگری تو این مورد تو آپدیتهای بعدی میکنن ، چون تو شرایط فعلی خیلی اینها زمانبره و فرسایشی.

اما در آخر مطمئنا مهمترین ویژگی بازی سیستم آنلاین اونه که مثل iRacing یا GT7 و... ساختن.
این واقعا جذابه و برگ برنده بازی همین بخشه.

بنظرم از این به بعد باید استاندارد بشه این نوع سیستم رنک/امتیازدهی ، حتی برای عنوان بعدی سری آرکیدی مثل هورایزن.
بخش آنلاین حتی تو همین شرایط فعلی که پلیرها دارن تاتی تاتی میکنن و یاد میگیرن که باید حواسشون به رتبه و امتیازی که میگیرن باشه و عادت بد خودشون رو از نسخه های قبلی اینجا ادامه ندن هم هنوز جذابه.
این در ادامه حتما مسیر درستش رو پیدا میکنه ، الان مثل روزهای اول GT Sport میمونه که ملت دارن با سیستم رتبه بندی و فیلتر شدن پلیرها تو لول بالاتر آشنا میشن.


نمیخوام از این طولانی بشه فقط برای اینکه ستاپِ دیفالت (تو دیوارِ:D) ماشینها مخصوصا مدلهای جاده ای رو کمی تغییر بدین که سر پیچ ها به مشکل نخورین یک چندتا پیشنهاد بدم:
اولین پیشنهاد اینکه در اسرع وقت آپگرید نسخه ریسینگ Anti-Roll Bar از بخش Platform and Handling رو بگیرید.
بعد تو بخش ستاپ آنتی رول بار پشت رو که کمی بیشتر کنید ماشین تیزتر میپیچه و دیگه نمیره تو دریفت.

این تغییرات رو که میدید یک دفعه مثلا از 10 نزارید روی 20 ، کم کم اضافه کنین و تست کنین که نقطه ایده‌آل رو پیدا کنین.
چون بیشتر از حد که زیاد بشه ماشین خیلی بیش فرمانی (Oversteer) براش پیش میاد و مشکل میشه دوتا.😭

تو همون بخش Platform and Handling یک گزینه پایینتر سیستم فنربندی/تعلیق (Spring and dampers) رو نسخه Sport رو آزاد کنید.
بعد تو بخش ستاپ Alignment کمبر چرخها رو به یک نسبت زیاد کنید ، مثلا اگه روی 2- برای جلو و 1.5- برای پشته بترتیب بزارید 3- و 2.5-.
همینطور Toe رو برای لاستیک جول یکی دو دهم مثبت کنید و برای پشت به همون نسبت منفی.
مثلا Toe روی صفره ، برای جلو بشه 0.1 و برای پشت بشه 0.1-

بعد تو بخش Springs چند واحد کمکهارو سفت کنید که ماشین تو پیچها کمی سفت تر بشه و به اصطلاح پوینتی تر.
مثلا اگه 110 برای جلو و 115 برای پشته به ترتیب بزارید 111 یا 12 و 115 یا 16.
باز هم میگم فقط در همین حد تغییر بدین و برید تو پیست و تست کنید.

تو همون بخش Ride height رو هم کم کنین این خیلی به آیرودینامیک ماشین هم کمک میکنه و هم مرکز ثقل میاد پایینتر و ماشین تو پیست خیلی بهتر میشه.
ارتفاع جلو و پشت رو که دارین کم میکنین باید حواستون بشه که ارتفاع پشت باید چندواحد بیشتر از جلو باشه که ارتفاع ماشین یک شیب به سمت جلوی بدنه داشته باشه.
یعنی Ride height جلو کمتر از پشت بشه.

همه اینهارو که انجام میدید تو پیچها ماشین همونجایی که میخواید میره و نیاز نیست گاز رو ول کنید و خیلی اگرسیوتر میتونین به پیچها حمله کنین و رانندگی راحت تر میشه.

غیر اینها اینکه تمرکز بزارید روی آزاد کردن لاستیکها (Tire Compund) که خودش یک تنه خیلی کمک میکنه چه به سرعت شما و چه به طی کردن پیچها ، دریفت نکردن ماشین و...
 
آخرین ویرایش:
طبق تحقیقات میدانی بنده، بازی برای اونایی که رو گیم پس میزنن از ساعت 7:30 صبح سه شنبه به وقت ایران قابل بازی هست

هرچند بنده باید تا شب که کارم تموم میشه تو خماری بمونم :(

ضمن اینکه لوکیشن رو بردم نیوزیلند زده بود هنوز قابل بازی نیس...
 
آخرین ویرایش:
Ai در حال حاضر قبل پچ و آپدیت با تمام مشکلاتش از نسخه های قبلی و همینطور بازی رقیب با فاصله خیلی زیاد بهتره ولی به همون نسبت از مابقی عناوین مهم ضعیف تره.
ولی در مقایسه با ریسینگهای مهم دیگه مثلا حتی از ai بازیهایی مثل AC1/ACC هم معمولی تره که اونها خودشون AI خیلی معمولی و ضعیفی دارن.

مثلا تو سیم کیدها از لحاظ هوش مصنوعی سری F1 الان بنچمارکه.
امیدوارم تو آپدیتهای بعدی روش تمرکز کنن.
آره ریسینگ لاین رو میگیره اصلا واسش مهم نیست دور وبرش چه خبره. کلا هوش مصنوعی به نظرم بلانس نیست و امیدوارم بهتر بشه.

از سیستم جدید مسابقات آنلاین یکم توضیحات کاملتر رو از کجا میتونم بخونم به چه صورت هست؟
 
طبق تحقیقات میدانی بنده، بازی برای اونایی که رو گیم پس میزنن از ساعت 7:30 صبح سه شنبه به وقت ایران قابل بازی هست

هرچند بنده باید تا شب که کارم تموم میشه تو خماری بمونم :(

ضمن اینکه لوکیشن رو بردم نیوزیلند زده بود هنوز قابل بازی نیس...
F.jpg
میشه 3:30 صبح سه شنبه.

رو کنسول کسایی که ریجن new zealand گذاشتن احتمالاً نیم ساعت دیگه بتونن بازی کنن.
الان ریجن رو تغییر بدیم میشه؟ :D
بله میشه
 
آخرین ویرایش:
منم تونستم بازی کنم با ریجن نیوزلند <:-P حتما اولین کاری که میکنید، درست کردن همون باگ گاما باشه، تو مورد من حتا بعد از صفر کردن برایتنس باز هم نیاز به ریستارت داشت یعنی دوبار ریستارت کردم.
یک توضیح درباره این باگ بده که باید دقیقا چیکار کرد؟ مرسی
 
مقایسه های توی اینترنت نگرانم کرده بود!
با یه ریسینگ نسل بعدی طرفیم! با quick resume که بین این و فورزا ۷ سوییچ میکنم کاملا مشخصه! اصلا فورزا جدید یک لول دیگس! مخصوصا نورپردازی
پیست ها کامل زدن زمین از نو ساختن، توی هیچ ریسینگ دیگه این جزییات و گرافیک نمیشه دید
فیزیک بازی معرکه شده، برا منی همه نسخه های فورزا تمام کردم یه حس تازه و جدید داره
حس میکنی ماشین با جاده درگیر هست
مشکل زیاد بودن گاما به گرافیک ضربه میزنه امیدوارم درستش کنن، تنظیمش با مانیتور سخته
Ai خوبه گیر الکی ندین
چنتا باگ کوچک دیدم و خیلی جزیی بود
(به رسم همه فورزاها لرزش دوربین از توی منو خاموش کنید تجربه بازی بهتر میشه)
 
آخرین ویرایش:
یک توضیح درباره این باگ بده که باید دقیقا چیکار کرد؟ مرسی
سلام آموزش رو گفتن:
حتما اگر خواستید بازی کنید این کار هارو انجام بدید:
۱. تنظیمات گرافیکی بازی رو انتخاب کنید (performance مثلا)
۲. کنسول رو ریستارت کنید
۳. بازی رو اجرا کنید. برید داخل تنظیمات و brightness بذارید رو 0.0

ترن ۱۰ با هات فیکس احتمالا تا هفته دیگه این باگ رو برطرف کنه.

این طوری بازی از این رو به اون رو میشه.
یکی از معدود ریسینگ های کنسولی که با خودش افکت مه داینامیک رو داره

چیزی که برا من اتفاق افتاد، بعد صفر کردن برایتنس هم باید ریستارت میکردم مگرنه باز اون سفیدی بود. درضمن وصل سرور هم باش تا تنظیمات رو سیو کنه.
 
  • Like
Reactions: aha2012
خب خب خب، ما هم کردیم توش بالاخره (فورزا منظورمه)

اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد کیفیت بالای صداگذاریه، نمیدونم بقیه هم متوجه شدن یا نه اما دیتیل محیطی و صدای تایر و اینا شدیدا تو بخش صدا بالاس...

از لحاظ فنی هم بازی کیفیت راضی کننده ای داره روی سری اس، اما انتظار داشتم روی پرفرمنس یه کوچولو بهتر می بود. رو کوالیتی اما عالیه واقعا

با کنترلر تجربه خوبیه، کلی تنظیمات هست که باید باش ور رفت :دی

فقط یه نکته ای که تو دو تا ریس اول حس کردم جالب نیست نوع برخورد ماشین ها با همه، یعنی انگار یه حالت آهنربا طوره! میخوری به ماشین یه لحظه میچسبه بعد ول میکنه :)) نمیدونم چرا اینطوری بود برای من

باقی چیزا تا اینجا اوکی بود و دوست داشتم...

خدا خیرت بده اسپنسر که گیم پس رو آفریدی :دی اون از شاهکار Lies of P اینم از فورزا 8->
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or