Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
تجربه من هم در حد یکی دو ساعت میتونم بگم واقعا خیالم راحت شد.
همین موضوع که right wing که گفت پیست ها کاملا تغییر کرده و عمق تصویر و اون احساسی که از پیست میگیری و غرق شدن تو محیط عالی هست.
نگران فیدبک های فرمون بودم که واقعا راضی کننده بود واسم. حسی که ماشین هم داشت عالی بود.
 
من هم از بعد از ظهر نشستم بازی کردم چیزی جز حظ وافر نبود
گیمپلی قوی+گرافیک عالی
اگر هدفون بذارید که تجربه ای مالیخولیایی میشه. همه قسمت های بازی یکطرف، صداگذاری محشر یک طرف

به نظرم محتوای بازی از نظر "زمانی" زیاده و سرگرم میکنه و نگران کننده نیست ، منتها کریر فقط پلی لیست های مختلف با تم های مختلف هست، این که یک راننده ناشناس باشید کم کم خودتون رو بسازید بیایید و بالا و اینجور چیز ها نبود.
 
همین موضوع رنکینگ راننده ها
در کل مولتی پلیر جدید و قوانینش. زحمتت هم میشه
رنکینگش اگه با دوتا GT آخر آشنایی داری دقیقا همونه.

تو فورتزا برای مولتی بازی کردن باید مسابقه ورودی بدی که سطح مهارتت رو ارزیابی کنه و بهت یک نمره ای بده.
این سه تا مسابقه ورودی شامل تمرین ، زمانگیری و مسابقه اصلی میشه که پلیرها با این فرمت آشنا بشن.
چون از این به بعد مسابقات شامل این سه بخش میشه.

بعد تموم کردن این 3تا ایونت بازی کارنامه پایان ترم رو میزار زیر بغل پلیر که شامل دو مورد میشه:
  1. Saftey Rating یا به اختصار SR
  2. Skills که رنکینگته

  • SR که مشخصه چیه ، هرچه تروتمیز تر بری ، تصادف نکنی ، از مسیر خارج نشی و...
    که نشون دنده اینه که راننده تمیزی هستی و تو لابی که بری و ببینی اکثرا SR بالا دارن دیگه استرس برت نمیداره که قراره که برم خط مقدم.
    رده بندی SR اینهاست:
    دیفالت بهت رتبه A میده و اگه تروتمیز بری بهت میده S که بالاترینه.

    فقط بنظرم بازی اینجا خیلی دست و دلبازه و باید رنج بیشتری میداشت.
    خیلی از رتبه های S کلا تو در و دیوارن ، اما خب موضوع بحث ما نیست.

  • Skills که سطح مهارتت تو رانندگی رو نشون میده.
    اینکه تو مسابقه ورودی چه نتایجی گرفتی ، چقدر سبقت گرفتی یا چه مقامی آوردی و...
    ویژگیهایی مثل این رو رصد میکنه و بهت یک نمره ای میده که هرچه بالاتر باشه خب رنکت هم بالاتره.
    اگه Dota 2 و... بازی کرده باشی میشه همون MMR
از اینجا به بعد میشه مثل بخش رنک بازیهایی مثل رینبوسیکس
اینکه بخش مولتی پلیر بازی راننده ها رو با توجه به این دو ویژگی فیلتر میکنه و راننده هایی که تو یک لابی قرار میگیرن رو با توجه به همین دو عامل انتخاب میکنه.
شما برای اینکه با پلیرهای بهتری تو یک لابی قرار بگیری باید سعی کنی سطح خودت رو هم بالا بکشی ، هدف کلی همینه.

در مقابل تو ریس خرابکاری کنی و مقام از دست بدی بطبع رنکت میاد پایین ، همینطور sr پایینتر میگیری و با پلیرهایی هم لابی میشی که درصد رانندگی کثیف بالاتری دارن.

خب حالا مولتی برات باز میشه و شما میتونی تو ریس ها شرکت کنی:
که شامل Spec Races و Open Races میشه
اینها ریس هاش بطور هفتگی تغییر میکنن

تو Spec همه ماشینها توان خروجیشون بالانس شده یا به اصطلاح BOP شدن و خبری از تغییر قطعات و آپگرید و اینها نیست که شامل مسابقات پروتوتایپ ، GT یا تورینگ کار میشه.
مثل دنیای واقعی که مسابقات کلاس بندی داره.

تو بخش Open که از اسمش مشخصه مثل سری هورایزن هر ماشینی ساختی میتونی بیاری اینجا و باهاش ریس بدی.
به سانِ سرورهای رِکفست موتوراسپورتهای قبلی :D
فقط محدودیت اینه که ماشینها باید جزو یک کلاس باشن همین.
 
رنکینگش اگه با دوتا GT آخر آشنایی داری دقیقا همونه.

تو فورتزا برای مولتی بازی کردن باید مسابقه ورودی بدی که سطح مهارتت رو ارزیابی کنه و بهت یک نمره ای بده.
این سه تا مسابقه ورودی شامل تمرین ، زمانگیری و مسابقه اصلی میشه که پلیرها با این فرمت آشنا بشن.
چون از این به بعد مسابقات شامل این سه بخش میشه.

بعد تموم کردن این 3تا ایونت بازی کارنامه پایان ترم رو میزار زیر بغل پلیر که شامل دو مورد میشه:
  1. Saftey Rating یا به اختصار SR
  2. Skills که رنکینگته

  • SR که مشخصه چیه ، هرچه تروتمیز تر بری ، تصادف نکنی ، از مسیر خارج نشی و...
    که نشون دنده اینه که راننده تمیزی هستی و تو لابی که بری و ببینی اکثرا SR بالا دارن دیگه استرس برت نمیداره که قراره که برم خط مقدم.
    رده بندی SR اینهاست:
    دیفالت بهت رتبه A میده و اگه تروتمیز بری بهت میده S که بالاترینه.

    فقط بنظرم بازی اینجا خیلی دست و دلبازه و باید رنج بیشتری میداشت.
    خیلی از رتبه های S کلا تو در و دیوارن ، اما خب موضوع بحث ما نیست.

  • Skills که سطح مهارتت تو رانندگی رو نشون میده.
    اینکه تو مسابقه ورودی چه نتایجی گرفتی ، چقدر سبقت گرفتی یا چه مقامی آوردی و...
    ویژگیهایی مثل این رو رصد میکنه و بهت یک نمره ای میده که هرچه بالاتر باشه خب رنکت هم بالاتره.
    اگه Dota 2 و... بازی کرده باشی میشه همون MMR
از اینجا به بعد میشه مثل بخش رنک بازیهایی مثل رینبوسیکس
اینکه بخش مولتی پلیر بازی راننده ها رو با توجه به این دو ویژگی فیلتر میکنه و راننده هایی که تو یک لابی قرار میگیرن رو با توجه به همین دو عامل انتخاب میکنه.
شما برای اینکه با پلیرهای بهتری تو یک لابی قرار بگیری باید سعی کنی سطح خودت رو هم بالا بکشی ، هدف کلی همینه.

در مقابل تو ریس خرابکاری کنی و مقام از دست بدی بطبع رنکت میاد پایین ، همینطور sr پایینتر میگیری و با پلیرهایی هم لابی میشی که درصد رانندگی کثیف بالاتری دارن.

خب حالا مولتی برات باز میشه و شما میتونی تو ریس ها شرکت کنی:
که شامل Spec Races و Open Races میشه
اینها ریس هاش بطور هفتگی تغییر میکنن

تو Spec همه ماشینها توان خروجیشون بالانس شده یا به اصطلاح BOP شدن و خبری از تغییر قطعات و آپگرید و اینها نیست که شامل مسابقات پروتوتایپ ، GT یا تورینگ کار میشه.
مثل دنیای واقعی که مسابقات کلاس بندی داره.

تو بخش Open که از اسمش مشخصه مثل سری هورایزن هر ماشینی ساختی میتونی بیاری اینجا و باهاش ریس بدی.
به سانِ سرورهای رِکفست موتوراسپورتهای قبلی :D
فقط محدودیت اینه که ماشینها باید جزو یک کلاس باشن همین.
اتفاقا من امروز با چند نفر از بچه های فروم رفتیم مولتی بازی کردیم. به شدت خوش گذشت. کل قوانین رو هم میشه اجرا کرد. از پنالتی گرفته تا کلاس و حتی درجه سختی داخل پرایوت لابی خودمون.
بعد یک چیز خیلی باحال که داره آب و هوا و شب و روز رو بدون لودینگ به صورت ریل تایم میتونی تغییر بدی.
1000029291.jpg
اینم همین جوری یادگاری گرفتیم.

پ.ن: بهم گفتن هیچ لگی هم نداشتن.
 
آخرین ویرایش:
اقا چه دی ان اسی بزنم که هم به سرور بازی کانکت شه هم ساین اوت نشم از اکانت؟ الان هرچی تست میکنم تو بازی کانکت نمیشه فقط بخش آفلاین میتونم برم
 
اقا چه دی ان اسی بزنم که هم به سرور بازی کانکت شه هم ساین اوت نشم از اکانت؟ الان هرچی تست میکنم تو بازی کانکت نمیشه فقط بخش آفلاین میتونم برم
من با شکن مشکلی ندارم ولی بعضی وقتها قطع میشه.
ولی کلا VPN میزنم که خیالم راحت باشه.
 
  • Like
Reactions: SMM9
رنکینگش اگه با دوتا GT آخر آشنایی داری دقیقا همونه.

تو فورتزا برای مولتی بازی کردن باید مسابقه ورودی بدی که سطح مهارتت رو ارزیابی کنه و بهت یک نمره ای بده.
این سه تا مسابقه ورودی شامل تمرین ، زمانگیری و مسابقه اصلی میشه که پلیرها با این فرمت آشنا بشن.
چون از این به بعد مسابقات شامل این سه بخش میشه.

بعد تموم کردن این 3تا ایونت بازی کارنامه پایان ترم رو میزار زیر بغل پلیر که شامل دو مورد میشه:
  1. Saftey Rating یا به اختصار SR
  2. Skills که رنکینگته
اول اینکه مرسی از توضیحات کامل و جامع که دادی. پس با این حساب مثلا من که ریس کلین انجام میدم خیالم راحته. فقط مشکل اینجاست که دیگه تمرکز لازم رو واسه یک ریس ندارم و تو باقالی ها زیاد میرم😁
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan
اقا چه دی ان اسی بزنم که هم به سرور بازی کانکت شه هم ساین اوت نشم از اکانت؟ الان هرچی تست میکنم تو بازی کانکت نمیشه فقط بخش آفلاین میتونم برم
من این دی اس ان رو از قدیم داشتم تقریبا روی همه نت ها جواب میده. فورزا 7 فقط گاهی وسط بازی دیسکانکت میشدم.
178.22.122.100
بعدی رو هم همش رو صفر بزار
 
  • Like
Reactions: SMM9
اول اینکه مرسی از توضیحات کامل و جامع که دادی. پس با این حساب مثلا من که ریس کلین انجام میدم خیالم راحته. فقط مشکل اینجاست که دیگه تمرکز لازم رو واسه یک ریس ندارم و تو باقالی ها زیاد میرم😁
بخش کمپین یا فیری‌پلی رو بغل کن.
پیست و لاینهای درست رو که یاد بگیری خودش کلیه.

بعدش اون ریسینگ لاین رو هم خاموش کن که اوایل برای یادگیری خوبه ولی بعدا به عادت بدی تبدیل میشه که همش چمشت بهش باشه.
 
  • Like
Reactions: Scooby
دوستان کیفیت بازی روی سری اس چطوره؟بهتر از هورایزن 5هس؟
ببین نمیشه مقایسه مستقیم کرد، اما از نظر شفافیت و جزئیات وزنه Horizon 5 سنگینی میکنه

رو پرفرمنس مود اینا اومدن TAA فعال کردن، همین باعث شده نقاط دور دست کمی تار بنظر برسه (این مشکل با فیدلیتی شارپنس حل میشه که شاید آپدیتای بعدی اضافه کنن. مثلا کالاف دیوتی داره این آپشن رو) غیر از این واقعا مشکل خاصی نداره.

اما روی کوالیتی (اگر با 30 فریم مشکل نداری) همه چیز فوق العادس و واقعا گرافیک بازی عالیه.
 
آقا یکی بهم توضیح میده چرا بازی من شارپ نیست :| گرافیک به شدت تو ذوقم زد با اینکه تا خشتک همه چی الترا و ری تریسینگ فوله ولی AA انگار کار نمیکنه همه چی بلوره و رنگا پریدن
کسی فیکس داره ؟
 
آقا یکی بهم توضیح میده چرا بازی من شارپ نیست :| گرافیک به شدت تو ذوقم زد با اینکه تا خشتک همه چی الترا و ری تریسینگ فوله ولی AA انگار کار نمیکنه همه چی بلوره و رنگا پریدن
کسی فیکس داره ؟
Dynamic Render Quality
این مشکل ایجاد میکنه ، باید فیکس بشه.
رو الترا هم بزاری باز کار خودش رو میکنه و رزولوشن رو میاره پایین.

بعد DLSS میاد ضعفهاش رو بگیره ولی تصویر بلوری میشه.

تا آپدیت بیاد با تنظیمات بازی کن و resolution scale رو ببر بالای 200-150 که خیلی کمک میکنه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or