Forza Motorsport 4 (پست اول تاپیک خوانده شود)

samss

کاربر سایت
Jul 27, 2010
1,033
نام
سام
از هنسی میخوای چی باشه .. اون دج وایپرش که چیز خاصی نداره. فقط بالای هزار اسب قدرتشه و بالای 400 تا میره
این مدل جدیدش هم همین لوتوس الیزه خودمونه که چیز خاصی نداره ... فقط فکر کنم رکورد شتاب و سرعت رو بشکونه {اگه تا حالا نشکونده باشه}
جدا از شوخی زیاد دوست ندارم TURN10 وقتش رو روی طراحی این دو تا حروم کنه
دیگه از جونه یه ماشین چی می خوای که این دو تا مدل از نظرت چیزه خاصی ندارن !
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خب T10 به زبون اومد و گفت که night racing و تغییرات آب و هوایی رو نخواهیم دید در بازی ! از علت های اصلیش اینها هستن :

  • حفظ فریم 60fps به صورت ثابت
  • اولویت داشتن سیستم جدید نور پردازیشون IBL
  • نبودن اطلاعات درست برای تایرها در هوای مرطوب از طرف Pirelli
  • سنگین بودن پردازش منابع نور پروژکتورها در شب و سایه هاشون

سه عامل حفظ فریم ریت، فیزیک و جزئیات محیط و ماشینها درست چیزهایی هستن که T10 رو از گذاشتن این افکت ها در بازی منصرف کرده ! گفتن اگر مدلسازی ماشینها رو با دقت کمتر بکار ببریم ( از نسل Xbox ارجینال ) یا تعداد ماشینها در پیست رو نصف چیزی که الان هست بکنیم یا از فریم 30 fps بخوایم استفاده کنیم و یا اینکه پیستهای با جزئیات پایین تر رو از پایه برای این افکت ها طراحی کنیم ( که مؤثر ترین روش هست مثلاً بافت های ضعیف و پلیگون های کم و دور نمای ضعیف و درختهای 2D و ... ) تغییرات جوی و ریس در شب ممکن هست امکان پذیر باشه ! از فیزیک بازی هم نخواستن بزنن ! فریم رو هم که گفتن کلاً فکرش رو هم نکنید ! از طرفی گفتن پردازش هوای تاریک و شب برای IBL کاری نداره و این پردازش نورها و سایه ها بصورت ریل تایم هست که باباشون رو در میاره !

What can you tell us about night racing and weather effects in Forza 4?

Forza Motorsport includes alternate times of day for a small number of environments, but those alternates do not include dark night or weather effects. For Forza 4, the majority of our graphical investment went into our new image-based lighting (IBL) model, as well as new material shaders, which give our cars and tracks such a realistic, detailed look. With IBL, supporting the general look of night is not particularly hard. However, we take frame rate pretty seriously—we believe that having a solid 60 frames per second (FPS) experience with no tearing is very important for a simulation racing game. Delivering night is about more than just getting the general look right. As we found on the original Forza Motorsport, having multiple headlight projections with multiple cast shadows is computationally heavy—even using clever tricks like we did on the less powerful original Xbox platform. This makes delivering a strong night racing experience very difficult at 60 FPS without significant compromise.

Regarding weather conditions, we do simulate different track temperatures. However, we did not get tire data for wet conditions from our tire partners at Pirelli. We do have SAE data about wet conditions, but it’s nowhere near as comprehensive as our Pirelli data. In order to simulate wet correctly, we’d like to get custom real-world test data to input into our system. Of course, physics isn’t the only difficult aspect of delivering wet conditions. Creating believable weather effects also depends upon gobs of particles and lots of shiny, reflective surfaces. There are several tricks for doing this, but it would still have made delivering the new graphical fidelity of FM4 at a solid 60 FPS nearly impossible in our development timeframe.

If we cut down on the number of cars on track, used original Xbox-generation car models, dropped to 30 FPS, or (and this would be the most effective solution) built specific tracks from the ground-up to have less detail and thus extra performance headroom, then night racing and/or weather conditions may have been possible. Some of those trade-offs, we just were not willing to do. Others would require time that we used to develop other features in the game—specifically, the new graphical look of the game in general. Night and weather are features we will continue to evaluate as the franchise continues. We’re waiting for the right time to deliver these features to our fans.

http://forzamotorsport.net/en-us/underthehood2/

در مورد سایر قسمتهای بازی هم نوشتن و توضیح دادن ! قبلاً هم گفته بودم T10 یا تغییرات جوی رو توی بازی نمیاره و یا اگر بیاره کامل و بی نقص میاره با تأثیر درستشون بر فیزیک بازی ( منتهی تو تاپیک Forza 3 اون هم اواسط 2009 ) که دوستان هم دست گرفته بودن یه مدت ! در هر صورت الان نمیدونم چی بایست بگم ! :|
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ZEN 2

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
نمیدونم چی بگم! ولی دوست داشتم تغییرات اب و هوایی و رانندگی در شب هم تو بازی باشه....بنظرمن نبود این قابلیتها یه نقطه ضعفه برای بازی...event های off road رو هم که تایید نکردن و فقط شایعه اش هست!
نا امید شدم!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
نمیدونم چی بگم! ولی دوست داشتم تغییرات اب و هوایی و رانندگی در شب هم تو بازی باشه....بنظرمن نبود این قابلیتها یه نقطه ضعفه برای بازی...event های off road رو هم که تایید نکردن و فقط شایعه اش هست!
نا امید شدم!

خب هر چیزی یه بهایی داره و 360 هم یه سخت افزار محدوده ! اگر بخوان مدلسازی ماشین ها و پیست و نور پردازی جدید و سایر المانهای جدیدی که به بازی تزریق میکنن رو کمتر بهش توجه کنن، وقت بیشتری برای کار کردن روی ریس در شب و تغییرات جوی پیدا میکنن ! الان هم که گفته کمبود وقت دارن و از طرف دیگه 360 واقعاً به نقطه ای رسیده که برای اضافه کردن یسری از این اضافات به بازی ها بازیسازها رو به چالش میکشه ! اگر مدلهای ضعیف تر و یا پیست های کم جزئیات تر یا مثلاً فیزیک به روز نشده و یا مثلاً سیستم نور پردازی سابق رو و یا نپرداختن به جزئیات ظاهری مورد نیاز برای خلق یه تجربه بصری کامل و با جزئیات ( انعکاس روی سطوح در اسر خیس شدن ، بازتاب های ذرات و افکت ذرات ... ) و یا واقعی نبودن تجربه ریس در یک آب و هوای بارانی و یا افت فریم شدید و زیاد و یا اسکرین تیرینگ و ... رو میتونید قبول کنید همین الان ریسینگ های زیادی هستن که این تجربه رو بتونن به شما انتقال بدن ! هم روی 360 هم PS3 !

ولی خب اینها دیدن نه وقتش رو دارن که بخوان با اپتمایز کردن کدها این کار رو انجام بدن و نه اینکه میخواستن از کیفیت بازی بزنن ! اولویتهاشون رو هم با صداقت گفتن : فیزیک، فریم ثابت روی 60، جزئیات قابل قبول برای ماشینها و ترک ها و سیستم جدید نور پردازیشون !

همون ساعات مختلف روز هم میتونن برای دادن تنوع به ریس ها جالب باشن ! از طرفی اطلاعات دیگه بازی هم که تو این مقاله خوندم و برام جالب بود رو براتون میذارم :

تعداد ماشینهای داخل Aouto Vista در زمان لانچ بازی 26 تا هست که 2 تاش Easter Egg بودن و یکیشون رو دیدیم ! اون یکی رو هم گفتن خودتون باید آنلاک کنید ! فیزیک بازی هم مورد دیگه ای هست که بهش پرداختن و شامل سیستم تعلیق، دفورمیشن لاستیکها، فرمان و زاویه چرخشش، و همچنین بهبود شبیه سازی دست انداز های سطح جاده ها هست که با جزئیات طراحی شدن ! این مورد آخری یکم بیشتر میشه در موردش توضیح داد ! توی بازی خیلی از دست اندازها قبل از اینکه بخوان به نظر بیان بواسطه سیستم تعلیق و چرخها جذب میشن و عملاً چیزی رو حس نمیکنید ( بواسطه هندلینگ و یا مثلاً لرزش دسته ) و T10 هم گفته بر خلاف یسری از سازندگان ریسینگ دوست نداره در مورد لرزش ماشینها و هندلینگ اغراق کنه و برای همین هم راه دیگه ای رو انتخاب کردن ! اونها با اعمال تغییراتی بر روی انیمیشن دوربین در سرعت های بالاتر و سطوحی که دست انداز دارن سعی میکنن اون حس درست رو به بازیباز منتقل کنن و از فیزیک بازی و واقعی بودنش کم نکنن ! بازی 500 تا ماشین خواهد داشت که حدود 420 تاش برای Forza 3 هست ( دوباره مدلسازی و بافت دهی و ... شدن و به این شماره منتقلشون کردن ) و پیست ها هم چندتاییش حذف شدن از Forza 3 مثل پیست بوگاتی لمانز و پیست نیویورک و ... در عوض چند تا پیست جدید به بازی اضافه کردن که بعداً ازشون رونمایی میکنن که تا الان 2 تا از اونها رو هم معرفی کردن ! ماشینهایی رو هم که از Forza 3 میان به Forza 4 معرفی کردن و همچنین Vynil هایی که درست کرده بودین رو هم میتونید انتقال بدین به این نسخه از بازی !
 
  • Like
Reactions: SiLeNt DeλtH

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,217
نام
محمد امین
قطعا نبود این امکانات تو نقد ها به بازی ضربه بدی خواهد زد و منتقد ها از خجالتشون در میان..چون این بازی رو با تنها رغیبش مقایسه میکنن..
 

highergraphic

کاربر سایت
Jul 18, 2007
292
ای بابا خیلی نا امید شدم :|
عملا با توجه به چیزایی که دیدم اگه بازی مسابقات off road هم نداشته باشه پیشرفتش نسبت به Forza 3 خیلی خیلی کم تر از پیشرفت Forza3 نسبت به Forza 2 هست و میانگینشم عمرا به Forza 3 نزدیک نمیشه. :|
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
قطعا نبود این امکانات تو نقد ها به بازی ضربه بدی خواهد زد و منتقد ها از خجالتشون در میان..چون این بازی رو با تنها رغیبش مقایسه میکنن..
دقیقا! چون این قابلیتها تو GT5 بود و با این حساب میشه گفت علیرغم مشکلاتی که داره کامل تر از FM4 هست!!
 

.:Soheil:.

کاربر سایت
Mar 29, 2008
1,526
نام
soheil
دقیقا به مشکلاتی اشاره کرد که تو GT5 هست , shift 2 هم که تعطیل بود ...
GT از نظر فریم دقیقا مثل GOW III هست , فقط می تونه خودشو به 60 برسونه ...
وقتی بارون میاد , 4 تا ماشین نزدیک میشه , فریم تا 26 پایین میاد ! تو بهترین شرایط وقتی بارون میاد از 54 بالاتر نمیره ...
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دقیقا به مشکلاتی اشاره کرد که تو GT5 هست , shift 2 هم که تعطیل بود ...
GT از نظر فریم دقیقا مثل GOW III هست , فقط می تونه خودشو به 60 برسونه ...
وقتی بارون میاد , 4 تا ماشین نزدیک میشه , فریم تا 26 پایین میاد ! تو بهترین شرایط وقتی بارون میاد از 54 بالاتر نمیره ...

من نمی خواستم بحث رو خیلی به مقایسه و ... بکشونم ! جو تاپیک میریخت بهم ! البته الان هم نمیخوام ! ولی با خودم فکر کردم دوستان وقتی پست قبلیم تو این تاپیک رو بخونن و یه قیاس ساده بکنن تو ذهنشون خودشون متوجه موضوع میشن، که خب انگار نشدن و گویا جای بحث بیشتری هم نداره بنابر این سکوت اختیار میکنیم ! :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,799
نام
محمد
من به شخصه خیلی دوست داشتم تغییرات آب و هوایی تو بازی وجود داشت ولی بازم فکر نمی کنم نبودن این موارد تاثیر چندانی تو کیفیت بازی داشته باشه. به شخصه بیشتر دوست دارم تو پیست 12 یا 16 تا ماشین باشه و فریم هم رو 60 باشه تا اینکه بخواد بارون بیاد :D البته اگه همه این ها کنار هم بودن فوق العاده بود ولی خب نشد دیگه :D در ضمن افزاش تعداد ماشین های هر مسابقه از 8 به 16، Top Gear به صورت کامل، پشتیبانی از کینکت، Autovista و پیشرفت های فنی و تکنیکی زیاد چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت و بگیم بازی پیشرفت زیادی نداشته.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,217
نام
محمد امین
من نمی خواستم بحث رو خیلی به مقایسه و ... بکشونم ! جو تاپیک میریخت بهم ! البته الان هم نمیخوام ! ولی با خودم فکر کردم دوستان وقتی پست قبلیم تو این تاپیک رو بخونن و یه قیاس ساده بکنن تو ذهنشون خودشون متوجه موضوع میشن، که خب انگار نشدن و گویا جای بحث بیشتری هم نداره بنابر این سکوت اختیار میکنیم ! :biggrin1:

اگر وقت نداشتن میتونستن بازی رو بندازن تعطیلات 2012 چون بازی ریسینگ سیمولیشن طوری نیست که هر سال یا دو سال یکبار شاهدش باشیم..
پیستها شب و تغییرات آب و هوای هم میتونستن تو مدهای اختصاصی جا بدن که مثلا تعداد ماشین کمتری توش باشه یا کلا رغابتش با دیگر مسابقات فرق کنه (مثلا یک مد برای دریفت یا تعیین خط قبل از مسابقه)
این مقدار سخت افزار هم بهانه هست و بیشتر مشکل وقت داشتن وگرنه مقدار رم 360 از PS3 بالاتر هست و طبیعتا بهتر میشه رو خیلی از جزئیات کار کرد..اینها تو FM3 هم مشکل وقت داشتن و انیمیشن تعویض دنده رو بعدا اضافه کردن..
 

aliatlas

کاربر سایت
Jul 16, 2008
1,922
به عنوان یه فن فورتزا از صمیم قلب به تیم سازنده میگم"خاک بر سرتون"
خب یکی نیس بگه نمیتونید همچین غلطی بکنین تو تیزر اولیه چی بود؟!
لگه انتظاراتو بالا نبرده بودنم الان این احساسو نداشتم!
الان فرق فورتزا 3 و 4 چیه؟ 100 تا ماشین بیشتر.نورپزدازی بهتر آنلاین بهتر که به درد ما نمیخوره .کینکت(بچه بازی)
واقعا نا امید شدم!
پی اس 3 قدرتش بیشتر از 360 هست؟پلیفونی محدود نبود؟
خیلی این استودیو رو دوس دارم ولی بازی میگم خاک بر سرشون
وقتی تو ای 3 یارو بهت ازت میپرسه مث بچه آدم بگو نداره این قابلیت ها رو بازی!الکی تو کف نذاز ملتو!
بیشترین دلیلی که ازین کارشون متنفر شدم اینکه مث بچه آدم نگفتن!
سر فورتزا 3 گفتن از طرف مایکرو فشار بوده و این حرفا!سر 4 دیگه بهونه ای قبول نیس
اون تیزر اولی رو نمیدادن الان این حرفا رو بارشون نمیکردم
لابد از درت هم خبری نیس!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اگر وقت نداشتن میتونستن بازی رو بندازن تعطیلات 2012 چون بازی ریسینگ سیمولیشن طوری نیست که هر سال یا دو سال یکبار شاهدش باشیم..
پیستها شب و تغییرات آب و هوای هم میتونستن تو مدهای اختصاصی جا بدن که مثلا تعداد ماشین کمتری توش باشه یا کلا رغابتش با دیگر مسابقات فرق کنه (مثلا یک مد برای دریفت یا تعیین خط قبل از مسابقه)
این مقدار سخت افزار هم بهانه هست و بیشتر مشکل وقت داشتن وگرنه مقدار رم 360 از PS3 بالاتر هست و طبیعتا بهتر میشه رو خیلی از جزئیات کار کرد..اینها تو FM3 هم مشکل وقت داشتن و انیمیشن تعویض دنده رو بعدا اضافه کردن..

زمان بندی رو مایکروسافت میده نه T10 !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر