LiviNG D3AD
کاربر سایت
افزایش تعداد ماشین ها از 8 تا به 16 تا. این به نظرت روی سخت افزار فشار بیشتری نمیاره و رم رو اشغال نمیکنه؟!
از پیشرفت های دیگشون هم میشه به Autovista و Top Gear اشاره کرد.
بعدش T10 تو کدوم تیزر مسابقات شب رو نشون داده بود؟ محسن تو چیزی یادته؟
تو تریلر VGA و معرفی بازی سال پیش نشون دادن این چیز ها رو منتهی نه با موتور بازی ! اینها رو بواسطه یسری فیلم از مسابقات واقعی نشون دادن و من و یه عده دیگه برداشتهای خودمون رو ازش کردیم !
الان نمیخوام دوباره قابلیت های جدید اضافه شده به بازی رو بشمرم چون مطمعنم تا الان دیگه اکثریت دوستان میدونن چی به چی هست ! مسأله این هست که T10 این قابلیت رو از زمان Forza 3 در ذهن داشته و روش کار میکرده ولی موقعیتش پیش نیومده تا بذارنش داخل بازی ! به هر حال باید از یه چیزی میزدن ! تا اینجای کار و در این نسل T10 سه تا بازی ساخته با فریم ثابت روی 60fps، بدون اسکرین تیرینگ ( V-sync ) و 2xMSAA و موتور فیزیک 360fps طراحی کردن و هر بار هم کیفیت شبیه سازی رو در بازی افزایش دادن، هر بار هم محیط پیست و مدلسازی ماشینها و نور پردازی رو طبیعی تر کردن ! این بار حتی تعداد ماشینها رو هم 2 برابر کردن و پیست ها رو هم با گیاهان متحرک و انیمیشن طراحی کردن ! با همون Forza 3 عنوان بهترین گرافیک ریسینگ روی 360 رو بدست آوردن و عناوینی مثل Dirt2 و PGR4 و ... رو کنار زدن و الان با Forza 4 یه شاهکار گرافیکی رو دارن عرضه میکنن که خیلی از رسانه ها و کاربرهای اینترنتی جرأت میکنن به عنوان بهترین گرافیک سال ازش یاد کنن !
اونوقت اینجا دوستان میگن 360 بازم جا داره و ... بله جا داره ! خود Dan هم گفته ما باز هم میتونیم از 360 کار بکشیم ولی این کار زمان زیادی ازشون میگیره ! الان هم که در توضیحات جدیدش گفته ما این قابلیت ها رو در دستور کار خودمون داریم و در زمان مناسبش از اون برای طرفدارانمون استفاده میکنیم ! اگر مشکلتون لینک هست لینک هر 2 تای اینها رو هم بهتون میدم ! لینک خیلی از نظرات اعضای فروم T10 رو هم بهتون میدن که از T10 موضوعات مورد علاقشون رو خواستن و اونها هم اعمال کردن تو بازی ! اینطور نبوده که تو این 2 سال نظرات بقیه رو نبینن یا نخوان عمل کنن ! این افکت ها رو تست زدن با شرایط جدید ( و حتی روی Forza 3 احتمالاً ) و دیدن نمیشه ! نه اونقدر وقت دارن که بتونن با بیشتر اپتمایز کردن کدها به نتیجه مطلوب برسن و نه اینکه این قضیه انقدر که شما الان دارین میگین و بهش می پردازین براشون مهم بوده !
الان پیست های بازی نمیخوام ازش نام ببرم رو برین یک بار دیگه محض رضای خدا نگاه کنید ! پولیگونهای بعضی از پیستهاش در حد 1/5 پیست آلپ Forza 4 هم هست ؟ درختهاش چقدر به واقعیت نزدیکن ؟ بافتهاش چطورین ؟ همه ماشینهاش طراحی امروزی دارن حین مسابقه ؟ فریمش ثابته ؟ افکت بارونش طبیعیه ؟ سطوح خیسش واقعاً براق هستن و انعکاس نورهای داخل جاده رو نشون میدن ؟ فیزیکش در حاده های لغزنده واقعاً عین واقعیته ؟ اصلاً فرقی با حالت عادیش داره ؟ افکت ذراتش چطوریه ؟ سایه ها و نور پردازیش چطورین ؟ فریمش ثابته ؟ میخواید تک تک این مشکلات رو به همین جوابیه 3 پاراگرافی Dan لینک کنم ؟
فیزیک جدید بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
سیستم نور پردازی جدید بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد هوش مصنوعی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
اضافه شدن 90 ماشین جدید و بازسازی 420 ماشین مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
اضافه کردن Aotu Vista و صدای جرمی و Top Gear مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد قسمت آنلاین و اضافه کردن مدهای جدید بهش مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
ثابت نگه داشتن فریم بازی و نداشتن اسکرین تیرینگ مهمتر هست یا تغییرات آب و هوا و رانندگی در شب ؟
طراحی و بازسازی پیست های قدیمی بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد Event های بازی و مکانیزم بخش تک نفره مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد UI و استفاده از کینکت برای تسهیلش و هدترکینگ خیلی دقیق مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
و
.
.
.
و از همه مهمتر درست پیاده کردن اثرات فیزیکی و بصری تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب مهمتر هست یا بودن لاشه این دو تا هم در بازی براتون کفایت میکنه ؟
تنها چیزی که میتونم بگم تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب میتونست ازش مهمتر باشه این بود که بازی در زمان مقررش عرضه نشه ! تأخیر میخورد 3-4 ماه تا بتونن فقط روی این قابلیت ها و کد نویسی هاشون کار کنن ! که این یکی هم دست T10 نیست !
خود من هم خیلی دوست داشتم این قابلیت ها هم در بازی باشن و حتی بهش امیدوار هم بودم ولی خب وقتی یا نمیشه گذاشتشون داخل بازی ( چه به علت زمان کم پروسه ساخت و چه به دلیل قدرت محدود 360 ) و یا اینکه اگر بذارنشون ناقص هستن و به تجربه ما از بازی صدمه میزنن چرا باید این کار رو بکنن ؟ دوستان فکر میکنن نبود این 2 تا قابلیت به امتیازهای بازی در نهایت لطمه میزنه ( ما هم که با امتیاز بازی نمیکنیم، با بازی بازی میکنیم ! ) اما این باعث ضربه خوردن بازی نمیشه ! بلکه فقط ناقص گذاشتن و یا مشکل دار گذاشتن این قابلیت ها تو بازی باعث افتش در نگاه منتقد ها میشه نه چیز دیگه !
آخرین ویرایش: