Forza Motorsport 4 (پست اول تاپیک خوانده شود)

افزایش تعداد ماشین ها از 8 تا به 16 تا. این به نظرت روی سخت افزار فشار بیشتری نمیاره و رم رو اشغال نمیکنه؟!

از پیشرفت های دیگشون هم میشه به Autovista و Top Gear اشاره کرد.

بعدش T10 تو کدوم تیزر مسابقات شب رو نشون داده بود؟:-/ محسن تو چیزی یادته؟:-/

تو تریلر VGA و معرفی بازی سال پیش نشون دادن این چیز ها رو منتهی نه با موتور بازی ! اینها رو بواسطه یسری فیلم از مسابقات واقعی نشون دادن و من و یه عده دیگه برداشتهای خودمون رو ازش کردیم !

الان نمیخوام دوباره قابلیت های جدید اضافه شده به بازی رو بشمرم چون مطمعنم تا الان دیگه اکثریت دوستان میدونن چی به چی هست ! مسأله این هست که T10 این قابلیت رو از زمان Forza 3 در ذهن داشته و روش کار میکرده ولی موقعیتش پیش نیومده تا بذارنش داخل بازی ! به هر حال باید از یه چیزی میزدن ! تا اینجای کار و در این نسل T10 سه تا بازی ساخته با فریم ثابت روی 60fps، بدون اسکرین تیرینگ ( V-sync ) و 2xMSAA و موتور فیزیک 360fps طراحی کردن و هر بار هم کیفیت شبیه سازی رو در بازی افزایش دادن، هر بار هم محیط پیست و مدلسازی ماشینها و نور پردازی رو طبیعی تر کردن ! این بار حتی تعداد ماشینها رو هم 2 برابر کردن و پیست ها رو هم با گیاهان متحرک و انیمیشن طراحی کردن ! با همون Forza 3 عنوان بهترین گرافیک ریسینگ روی 360 رو بدست آوردن و عناوینی مثل Dirt2 و PGR4 و ... رو کنار زدن و الان با Forza 4 یه شاهکار گرافیکی رو دارن عرضه میکنن که خیلی از رسانه ها و کاربرهای اینترنتی جرأت میکنن به عنوان بهترین گرافیک سال ازش یاد کنن !

اونوقت اینجا دوستان میگن 360 بازم جا داره و ... بله جا داره ! خود Dan هم گفته ما باز هم میتونیم از 360 کار بکشیم ولی این کار زمان زیادی ازشون میگیره ! الان هم که در توضیحات جدیدش گفته ما این قابلیت ها رو در دستور کار خودمون داریم و در زمان مناسبش از اون برای طرفدارانمون استفاده میکنیم ! اگر مشکلتون لینک هست لینک هر 2 تای اینها رو هم بهتون میدم ! لینک خیلی از نظرات اعضای فروم T10 رو هم بهتون میدن که از T10 موضوعات مورد علاقشون رو خواستن و اونها هم اعمال کردن تو بازی ! اینطور نبوده که تو این 2 سال نظرات بقیه رو نبینن یا نخوان عمل کنن ! این افکت ها رو تست زدن با شرایط جدید ( و حتی روی Forza 3 احتمالاً ) و دیدن نمیشه ! نه اونقدر وقت دارن که بتونن با بیشتر اپتمایز کردن کدها به نتیجه مطلوب برسن و نه اینکه این قضیه انقدر که شما الان دارین میگین و بهش می پردازین براشون مهم بوده !

الان پیست های بازی نمیخوام ازش نام ببرم رو برین یک بار دیگه محض رضای خدا نگاه کنید ! پولیگونهای بعضی از پیستهاش در حد 1/5 پیست آلپ Forza 4 هم هست ؟ درختهاش چقدر به واقعیت نزدیکن ؟ بافتهاش چطورین ؟ همه ماشینهاش طراحی امروزی دارن حین مسابقه ؟ فریمش ثابته ؟ افکت بارونش طبیعیه ؟ سطوح خیسش واقعاً براق هستن و انعکاس نورهای داخل جاده رو نشون میدن ؟ فیزیکش در حاده های لغزنده واقعاً عین واقعیته ؟ اصلاً فرقی با حالت عادیش داره ؟ افکت ذراتش چطوریه ؟ سایه ها و نور پردازیش چطورین ؟ فریمش ثابته ؟ میخواید تک تک این مشکلات رو به همین جوابیه 3 پاراگرافی Dan لینک کنم ؟

فیزیک جدید بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
سیستم نور پردازی جدید بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد هوش مصنوعی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
اضافه شدن 90 ماشین جدید و بازسازی 420 ماشین مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
اضافه کردن Aotu Vista و صدای جرمی و Top Gear مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد قسمت آنلاین و اضافه کردن مدهای جدید بهش مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
ثابت نگه داشتن فریم بازی و نداشتن اسکرین تیرینگ مهمتر هست یا تغییرات آب و هوا و رانندگی در شب ؟
طراحی و بازسازی پیست های قدیمی بازی مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد Event های بازی و مکانیزم بخش تک نفره مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
طراحی مجدد UI و استفاده از کینکت برای تسهیلش و هدترکینگ خیلی دقیق مهمتر هست یا تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب ؟
و
.
.
.
و از همه مهمتر درست پیاده کردن اثرات فیزیکی و بصری تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب مهمتر هست یا بودن لاشه این دو تا هم در بازی براتون کفایت میکنه ؟

تنها چیزی که میتونم بگم تغییرات آب و هوایی و رانندگی در شب میتونست ازش مهمتر باشه این بود که بازی در زمان مقررش عرضه نشه ! تأخیر میخورد 3-4 ماه تا بتونن فقط روی این قابلیت ها و کد نویسی هاشون کار کنن ! که این یکی هم دست T10 نیست !

خود من هم خیلی دوست داشتم این قابلیت ها هم در بازی باشن و حتی بهش امیدوار هم بودم ولی خب وقتی یا نمیشه گذاشتشون داخل بازی ( چه به علت زمان کم پروسه ساخت و چه به دلیل قدرت محدود 360 ) و یا اینکه اگر بذارنشون ناقص هستن و به تجربه ما از بازی صدمه میزنن چرا باید این کار رو بکنن ؟ دوستان فکر میکنن نبود این 2 تا قابلیت به امتیازهای بازی در نهایت لطمه میزنه ( ما هم که با امتیاز بازی نمیکنیم، با بازی بازی میکنیم ! ) اما این باعث ضربه خوردن بازی نمیشه ! بلکه فقط ناقص گذاشتن و یا مشکل دار گذاشتن این قابلیت ها تو بازی باعث افتش در نگاه منتقد ها میشه نه چیز دیگه !
 
آخرین ویرایش:
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !
 
واقعا خسته نباشین دوستان . انگار الان کارهایی که انجام دادن وقتگیر نبوده و مثلا تو یه زمان 1 ماهه همه تموم میشده بعدش میتونستن برن بازی در شب و بارون و برف و گردباد و طوفان رو هم به بهترین شکل طراحی کنن . اگر بازی با FM3 فرق نداره پس همون بازی رو از اول بازی کنین بیخود 6 تومن هم پول ندین برا این بازی ! شما انتظاراتتون رو بیخودی میبرین بالا مشکل اونا نیست . کنسول هستش و کلی محدودیت داره از یه طرف هم اینا زمان مشخصی رو برای انتشار بازی در نظر دارن که نمیخوان حتی 1 روز عقب بیفته . میتونستن بیان ساخت بازی رو کش بدن همه چیز رو بهش اضافه کنن که البته اون موقع هم میگفتین بازی بلد نیستن بسازن الکی کشش میدن هی تاخیر میزنن ! این داستان از بچگی GT1 بازی کردن هم سوژه ای شده بس پر طرفدار ! خوش و خرم باشید کلا . اگر بخوان به خاطر رقابت با فلان بازی برنامه هاشون رو تنظیم کنن که بازی عمرا خوش ساخت نمیشه . شما فن بازی هاتون رو جور دیگه نشون بدین و یه موضوع دیگه برای کل کل پیدا کنین .

پیست ها هم چندتاییش حذف شدن از Forza 3 مثل پیست بوگاتی لمانز و پیست نیویورک

خیلی خوشحال شدم . هر 2 اینا از مضخرفترین پیست های شماره ی 3 بودن بد رو مُخ بودن :d

خدارو شکر پیست نیویورک حذف شد. من هروقت توی این پیست مسابقه میدادم چند کیلو لاغر میشدم انقدر که حرص میخوردم!!!!
yahoo_4.gif


دقیقا ! حالا اونی که Old بود اون موانع وسطش نبودن اما تو اونم خوابت میگیرفت . اونی که اون موانع وسطش بودن چقدر من استرس میگفتم وقتی بهشون میرسیدم :d
اما عجب تصادف هایی اونجا به وجود آوردم . کر کر خنده :d
 
آخرین ویرایش:
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !

33xfnl995jvde78zvdbl.png

ut7jtfvbxzf8k6ipzz41.png

khyrowhr89bwrmw44z8q.png

با Forza 3 فرقی نداشته و مصنوعیه ؟ :-/
 
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !

جا داره یک لول بزرگ بگم !
 
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !
من حرفی برای گفتن ندارم :-o
 
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !
انیمشین تعویض دنده تو 3 که اصلا نبود با یه آپدیت جمش کردن
تو این نسخه خیلی بهترخ ولی بازم به نظر من مال جی تی 5 بهتر به نظر میاد حالا تا عرضه شه
کاکپیت هم بدلیل نورپردازی مصنوعی میزد که تو این نسخه انصافا خیلی بهتر شده
 
واقعا ناامید کننده است! چرا باید ناقص باشه بازی؟ احتمال فراوان event های off road هم بخاطر حفظ 60 فریم گند زده شده توش! چیزی که گرین والت میگه اینه که سخت افزار 360 محدودشون کرده! چطور سازندگان GT5 محدود نشدن؟! بمراتب بازیشون کامل تره! تنها نکته امیدوار کننده پوشش کامل Top Gear هست....وگرنه ازنظرمن حذف رانندگی در شب و اب هوای متغیر بازی رو ناقص میکنه...
خب معراج اگر منظورم از off road همون رالی هست،خب قطعا بخاطر حفظ فریم نگذاشتن.چون با توجه به گرافیک بالای بازی و همچنین اینکه بخاطر دود و گرد و غبار،قطعا نگه داشتن فریم 60 غیرممکن بوده.بعد تو چطور میگی سازندگان جی تی محدود نبودن؟؟؟!!!جی تی رو برو شبش رو بارونی بازی کن تا افت فریم گوشت بشه به تنت:dدر ضمن همین جی تی مثلا بخش top gear رو داشت که هیچ استفاده ایی ازش نشد و محدود بود به 3-4 تا مسابقه.یعنی کشک.اما فورتزا 4 بخش فوق العاده جذاب top gear رو بصورت کامل قرار داده.به نظرت چیزه کمی هست؟به همه بچه ها اطمینان میدم بخش top gear انقدر جذاب و فوق العاده هست که همه یادشون میره که بازی رالی و .... نداره.
بجای این حرفا روی طراحی کاکپیت ماشین ها و انیمیشن راننده کار کنند خیلی بهتره برای یک بازی ریسینگ سیمولیشن. تا اینجا که کاکپیتش با FM3 فرقی نداشته و در نگاه بنده واقعاً مصنوعی هست در قیاس با دیگر عناوین در این سبک !
رضا جان انیمیشن تعویض دنده رو باهات موافقم.خیلی سطحی کار شده.ولی کاکپیت رو نه.کاکپیتها واقعا فوق العاده بودن.همین bmw که محسن گذاشته فوق العادس.یا مثلا یدونه از ferrari california من دیدم که بی نظیر بود.
 
واقعا خسته نباشین دوستان . انگار الان کارهایی که انجام دادن وقتگیر نبوده و مثلا تو یه زمان 1 ماهه همه تموم میشده بعدش میتونستن برن بازی در شب و بارون و برف و گردباد و طوفان رو هم به بهترین شکل طراحی کنن . اگر بازی با FM3 فرق نداره پس همون بازی رو از اول بازی کنین بیخود 6 تومن هم پول ندین برا این بازی ! شما انتظاراتتون رو بیخودی میبرین بالا مشکل اونا نیست . کنسول هستش و کلی محدودیت داره از یه طرف هم اینا زمان مشخصی رو برای انتشار بازی در نظر دارن که نمیخوان حتی 1 روز عقب بیفته . میتونستن بیان ساخت بازی رو کش بدن همه چیز رو بهش اضافه کنن که البته اون موقع هم میگفتین بازی بلد نیستن بسازن الکی کشش میدن هی تاخیر میزنن ! این داستان از بچگی GT1 بازی کردن هم سوژه ای شده بس پر طرفدار ! خوش و خرم باشید کلا . اگر بخوان به خاطر رقابت با فلان بازی برنامه هاشون رو تنظیم کنن که بازی عمرا خوش ساخت نمیشه . شما فن بازی هاتون رو جور دیگه نشون بدین و یه موضوع دیگه برای کل کل پیدا کنین .



خیلی خوشحال شدم . هر 2 اینا از مضخرفترین پیست های شماره ی 3 بودن بد رو مُخ بودن :d



دقیقا ! حالا اونی که Old بود اون موانع وسطش نبودن اما تو اونم خوابت میگیرفت . اونی که اون موانع وسطش بودن چقدر من استرس میگفتم وقتی بهشون میرسیدم :d
اما عجب تصادف هایی اونجا به وجود آوردم . کر کر خنده :d

اتفاقا نوید من خیلی پیست نیویورک رو دوست داشتم حال میداد!!!
مخصوصا اون موانع بینش رو که با سرعت رد میکردم.
 
درسته که اگر میخواستن تغییرات آب و هوایی رو بگزارن با مشکلاتی مثل افت فریم و کیفیت پایین این سیستم مواجه میشدن ولی هیچ منتقدی این رو قبول نمیکنه و مطمئن باشید تو نقد هاشون این رو عنوان میکنند و میگن "اگر این حالت حتی با 30 فرم بود از نبودش خیلی بهتر هست" و فوری GT5 رو مثال میزدن..
این قضیه افت فریم فقط توی حالت بارونی اتفاق می افته و ربطی به شب نداره اینها حداقل میتونستند حالت شب رو اضافه کنند الان دیگه گرز 3 هم تغییر آب و هوای داره..!
رسینگ سیمولیشن یک بازی سخت ، طولانی و کسل کننده ای هست که برای جذاب کردنش باید کارهای مناسبی انجام بدی که شاید یکی از اونها همین تغییرات آب و هوای و حالت شب باشه..

اینقدر هم فزیک و تاپ گیر رو پیش نکشید هر چیزی جای خودش ارزش داره..
 
درسته که اگر میخواستن تغییرات آب و هوایی رو بگزارن با مشکلاتی مثل افت فریم و کیفیت پایین این سیستم مواجه میشدن ولی هیچ منتقدی این رو قبول نمیکنه و مطمئن باشید تو نقد هاشون این رو عنوان میکنند و میگن "اگر این حالت حتی با 30 فرم بود از نبودش خیلی بهتر هست" و فوری GT5 رو مثال میزدن..
این قضیه افت فریم فقط توی حالت بارونی اتفاق می افته و ربطی به شب نداره اینها حداقل میتونستند حالت شب رو اضافه کنند الان دیگه گرز 3 هم تغییر آب و هوای داره..!
رسینگ سیمولیشن یک بازی سخت ، طولانی و کسل کننده ای هست که برای جذاب کردنش باید کارهای مناسبی انجام بدی که شاید یکی از اونها همین تغییرات آب و هوای و حالت شب باشه..

اینقدر هم فزیک و تاپ گیر رو پیش نکشید هر چیزی جای خودش ارزش داره..
بهت قول میدم به ازای هر 10 منتقد شاید 1 نفر به این موضوع گیر بده:dبعدشم چرا تاپ گیر رو پیش نکشیم؟:dاین بخش انقدر وسیع هست که ساختنش قطعا بسیار زمان بر بوده.جی تی 5 با اینکه 5 سال در دست ساخت بود نتونست این بخش رو واقعا تو بازیش قرار بده و محدود به 3-4 مسابقه بود.حالا چجوری انتظار دارین این بدبختا تو 2 سال هم تاپ گیر بزارن،رالی بزارن،تغییرات آب و هوایی بزارن؟؟؟قبول کنید نشدنی بود.بعدشم بازی تو 2 سال سر موقع عرضه بشه خیلی بهتر از اینه که چندین بخش رو داشته باشه ولی همش بصورت ناقص.
 
درسته که اگر میخواستن تغییرات آب و هوایی رو بگزارن با مشکلاتی مثل افت فریم و کیفیت پایین این سیستم مواجه میشدن ولی هیچ منتقدی این رو قبول نمیکنه و مطمئن باشید تو نقد هاشون این رو عنوان میکنند و میگن "اگر این حالت حتی با 30 فرم بود از نبودش خیلی بهتر هست" و فوری GT5 رو مثال میزدن..
اتفاقا اگه تغییرات آب و هوایی وجود داشت ولی بازی افت فریم پیدا می کرد که بیشتر بهش گیر میدادن :دی اون موقع مشکل افت فریم به عنوان یکی از مشکلات بازی ذکر میشد و کسی هم کاری نداشت که به خاطر چی هست این مشکل. اگه تغییرات آب و هوایی بدون افت فریم را می توانستن وارد بازی کنن خیلی عالی بود ولی الان که لازمه ورود این عنصر کم شدن میزان فریم هست به نظر من کار خوبی کردن که اصلا به بازی اضافه نشده. اون رانندگی در شب هم خودشون گفتن که به خاطر کمبود وقت بوده و این دیگه دست Turn 10 نیست، چون باید بازی را تو موعدد مقرر آماده کنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or