Forza Motorsport 3

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
خوب اونی که میگه طراحی کاکپیت توی Forza 3 فاجعست یا داره اشتباه میکنه یا از یه زاویه این نگاه میکنه که این طراحی رو فاجعه میبینه . من هم این عکس های مقایسه ای رو دیدم ولی چیزی به اسم فاجعه توی Forza 3 ندیدم ، در حالی که برعکس طراحی خوب و قابل قبولی داره .
چیزی که اینجا باید رعایت بشه بحث منطق هست . اگر دوست داری دو تا چیز رو با هم مقایسه کنی ، با اینکه من کلا با کلمه مقایسه مخالفم باید در فضا و شرایط یکسان باشه نه یه بازی رو که در حالت نیمه تمام و رو با یک بازی کامل مقایسه کنید .
وقتی مثلا من GT5p رو بازی می کنم ، از بعضی از پیست ها گله دارم که چرا بد طراحی شده ، اصلا فاجعه است ، حتما با یه بازی دیگه باید مقایسه کرده باشم تا به این نتیجه برسم ؟ !
شما هم فردا بازی میاد ، بازی می کنی و لذت میبری از Forza 3 ولی اگر بنا به هر دلیلی میخوای که مقایسه کنی باید با شرایط برابر یعنی وایسی تا Gran Turismo 5 بیاد بعد هر چقدر که خواستی موشکافانه بررسی کنی .
الان حدود 1 سال و نیم از عرضه GT5p میگذره ، تو این 1 سال و نیم قطعا PD بکار ننشسته و با اون همه کارمند و طراح و بازیساز تو این همه مدت حتما روی بازی تاثیراتی گذاشته .
من بحثم این هست وگرنه من خودم کلی از Forza 3 عکس دیدم ، تریلر HD دیدم چیز فاجعه ای توش ندیدم که شما انقدر ناراحتی و مصمم میخوای دو تا چیزو با هم مقایسه کنی .
موفق باشی
 
خوب اونی که میگه طراحی کاکپیت توی Forza 3 فاجعست یا داره اشتباه میکنه یا از یه زاویه این نگاه میکنه که این طراحی رو فاجعه میبینه . من هم این عکس های مقایسه ای رو دیدم ولی چیزی به اسم فاجعه توی Forza 3 ندیدم ، در حالی که برعکس طراحی خوب و قابل قبولی داره .
چیزی که اینجا باید رعایت بشه بحث منطق هست . اگر دوست داری دو تا چیز رو با هم مقایسه کنی ، با اینکه من کلا با کلمه مقایسه مخالفم باید در فضا و شرایط یکسان باشه نه یه بازی رو که در حالت نیمه تمام و رو با یک بازی کامل مقایسه کنید .
وقتی مثلا من GT5p رو بازی می کنم ، از بعضی از پیست ها گله دارم که چرا بد طراحی شده ، اصلا فاجعه است ، حتما با یه بازی دیگه باید مقایسه کرده باشم تا به این نتیجه برسم ؟ !
شما هم فردا بازی میاد ، بازی می کنی و لذت میبری از Forza 3 ولی اگر بنا به هر دلیلی میخوای که مقایسه کنی باید با شرایط برابر یعنی وایسی تا Gran Turismo 5 بیاد بعد هر چقدر که خواستی موشکافانه بررسی کنی .
الان حدود 1 سال و نیم از عرضه GT5p میگذره ، تو این 1 سال و نیم قطعا PD بکار ننشسته و با اون همه کارمند و طراح و بازیساز تو این همه مدت حتما روی بازی تاثیراتی گذاشته .
من بحثم این هست وگرنه من خودم کلی از Forza 3 عکس دیدم ، تریلر HD دیدم چیز فاجعه ای توش ندیدم که شما انقدر ناراحتی و مصمم میخوای دو تا چیزو با هم مقایسه کنی .
موفق باشی

نه والا ! من هم گیری ندارم که بگم کدوم بهتره کدوم بدتر و ... به نظرم هر دو بازی ، بازی های عالیی هستن و هر کدوم نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن !

من بیشتر اون پست رو دادم که یا چشمهای خودم رو چک کنم !! ( چون گفتم نکنه ضعیف شدن !! :laughing: و من خبر ندارم ! ) و یا اینکه بگم فاجعه ای در کار نیست !

وقتی تریلر GT5 رو هم دیدم ازش خوشم اومد ! منتهی Forza 3 یه حال و هوایی داره و GT5 یه حال و هوای دیگه که هر جفتشون هم جالبن ! و بیشتر سلیقه ای هست !

ببخشید که تند حرف زدم ! :blushing: ولی خب همچون اظهار نظرهایی یه همچین نتایجی رو هم به بار میاره دیگه !!

بازم شرمنده !:biggrin1:
 
تو دمو R8 خوب و با جزییات خوب بود ! اما کلا بعضی ها هم اصلا جالب نبودن مثل BMW ! کاکپیت هم مورد چندانی نداشت فقط جزییاتش کمی پایین تر بود. دید دوربین کاکپیت خیلی خوب بود و به راحتی میشد همه جاده رو تشخیص داد. گیم پلی هم بسیار عالی و خوب ساخته شده. محیط هم که واقعا شاهکار بود. اما به شخصه انتظار بیشتری از دمیج داشتم ( با اینکه همین هم از همه عنوان های دیگه دقیق تر و بسیار قوی تر ساخته شده ).
تنها چیزی که باعث میشه از GT5 عقب تر باشه ، گرافیک و جزییات بعضی از ماشین ها هست. اما بعضی ها هم مثل R8V10 دست کمی از GT5 نداشتن
کلا گیم پلی بازی در درجه شبیه سازی بسیار سخت و عالی ساخته شده و کاملا طبیعی هست. به شخصه به گیم پلی بازی خیلی علاقه مند شدم
اما در مورد دوستمون که میگن گرافیک GT5 تغییر می کنه
خیر گرافیک در حد همون GT P هست و در نسخه نهایی فرقی با Prologue نخواهد داشت. تو این مدتی هم مشغول ساخت دمیج و ماشین های بیشتر به بازی بودن. وگرنه گرافیک نهایی GT5 هم در حد همون P هست که البته از نظر طراحی ماشین فوق العاده هستن ! یعنی GTp چیزی کم نداشته که بخوان تغییری توش بدن
 
آخرین ویرایش:
شما اخطارهاهاها دریافت میکنید.

بحث رو عوض نکنید !! خیلی ها دارن میگن Forza 3 فاجعه شده طراحی کاکپیتش و ... و مسلماً هیچ منبعی برای این حرفشون بجز GT5p ندارن !! چون از نسخه نهایی GT5 که هنوز عکس یا نمای با کیفیتی نیومده ! و ویدئو ها هم پرده ای بودن و به ایرادی هم که من به دمیج بازی میگرفتم از روی این ویدئو ها میگرفتم گیر میدادن !! که یعنی چون پرده ای هست دفورمیشنش معلوم نیست و ... !

پس وقتی مدام گفته میشه Forza 3 طراحیش فلانه و ... یعنی داره مقایسه میشه ! و وقتی داره مقایسه میشه تنها امکان ممکن مقایسه با GT5p هستش ! پس من طبق همون منطقی دارم این مطلب رو « من متوجه اختلاف فاحشی در نما و جزئیات کاکپیت این دو تا بازی نمیشم ! یعنی نه اونقدر که بگین فاجعه و ... ! و یکی لطف کنه از روی عکسها به من توضیح بده چی میبینه که من نمی بینم !! » مطرح میکنم ، که یه عده دیگه دارن میگن نمای کاکپیت Forza 3 فاجعست !!!

پس شما هم ایراد الکی نگیر ! وقتی یه عده دارن این بازی رو با GT5p مقایسه میکنن ، مشکل من نیست ! حالا هم بجای این حرفها بگید اینها غیر از نور پردازی ( که میتونه تو هر پیستی متغیر باشه ) چه اختلافی با هم دارن ؟

اگه دوست دارید از روی ویدئو های پرده ای صحبت کنم !! این هم که مدام تاریخ GT5 رو عقب میندازن تقصیر من و ... نیست ، یا اینکه سازنده بازی یه روز میگه هر وقت بخوایم بازی ریلیز میشه و روز بعدش میگه ما فقط 65% از بازی رو ساختیم !! :laughing: یا اون روزی که گفته هر وقت بخوایم ریلیز میکنیم داشته دروغ میگفته و میخواسته جنس ناقص تحویلتون بده ! یا اینکه الان داره میگه 65% ساخته شده دروغ میگه و بهونه میاره !! که هیچ کدومش هم مشکل من نیست !! نتیجه اول حرف زدن و بعداً فکر کردنشون هست !! :laughing:

بلی در مورد این که اینجا رو تبدیل به تاپیک مقایسه کردن با شما موافقم.(((((البته اگه الان به خاطر این حرفم من دوباره اخطار نگیرم خوبه.چون همیشه حق با ....و ما که به دنبال جواب خودمون میگردیم مقصریم و اسپم میدهیم.(((قابل توجه همه(همه))))))))))))البته این اسپم هم پاک میشه چون یه کاربر حرفشو زد.
 
تو دمو R8 خوب و با جزییات خوب بود ! اما کلا بعضی ها هم اصلا جالب نبودن مثل BMW ! کاکپیت هم مورد چندانی نداشت فقط جزییاتش کمی پایین تر بود. دید دوربین کاکپیت خیلی خوب بود و به راحتی میشد همه جاده رو تشخیص داد. گیم پلی هم بسیار عالی و خوب ساخته شده. محیط هم که واقعا شاهکار بود. اما به شخصه انتظار بیشتری از دمیج داشتم ( با اینکه همین هم از همه عنوان های دیگه دقیق تر و بسیار قوی تر ساخته شده ).
تنها چیزی که باعث میشه از GT5 عقب تر باشه ، گرافیک و جزییات بعضی از ماشین ها هست. اما بعضی ها هم مثل R8V10 دست کمی از GT5 نداشتن
کلا گیم پلی بازی در درجه شبیه سازی بسیار سخت و عالی ساخته شده و کاملا طبیعی هست. به شخصه به گیم پلی بازی خیلی علاقه مند شدم
اما در مورد دوستمون که میگن گرافیک GT5 تغییر می کنه
خیر گرافیک در حد همون GT P هست و در نسخه نهایی فرقی با Prologue نخواهد داشت. تو این مدتی هم مشغول ساخت دمیج و ماشین های بیشتر به بازی بودن. وگرنه گرافیک نهایی GT5 هم در حد همون P هست که البته از نظر طراحی ماشین فوق العاده هستن ! یعنی GTp چیزی کم نداشته که بخوان تغییری توش بدن
1.دمو شما مگه BMW داره؟
2.شما کارمند PD هستین که میگین گرافیک بازی تو 2 سال تغییر نمیکنه؟
 
خیر گرافیک در حد همون GT P هست و در نسخه نهایی فرقی با Prologue نخواهد داشت. تو این مدتی هم مشغول ساخت دمیج و ماشین های بیشتر به بازی بودن. وگرنه گرافیک نهایی GT5 هم در حد همون P هست که البته از نظر طراحی ماشین فوق العاده هستن ! یعنی GTp چیزی کم نداشته که بخوان تغییری توش بدن
شما تو PD کار میکنید که از این موضوع اطلاع دارید!؟؟؟تا به حال در سری GT نسخه های اصلی نسبت به نسخه های Prologue از گرافیک و جزئیات بالاتری برخوردار بودند و هیچ مدرکی برای حرفی که شما زدید وجود نداره.قصد منحرف کردن تاپیک رو ندارم ولی واقعا بعضی حرفا عجیبن!
در رابطه با دموی FMS3 هم خیلی عالیه و تا حالا بهترین ریسینگه ولی اشکالات جزئی ای در این دمو(مثل پائین بودن جزئیات داخل ماشین نسبت به دیگر ریسینگ ها) وجود داره که امیدوارم تا انتشار بازی حل بشه.
 
یه نکته ای در این دمو وجود داره (البته خیلی محسوس نیست) که خواستم دیشب اشاره کنم ولی به دلیل جلوگیری از درگیری و اینکه خودمم خیلی بررسی نکرده بودمش نگفتم ولی دیدم بد نیست که گفته بشه.
فقط از هر دو طرف خواهش می کنم فن بوی بازی رو بزارید کنار و تاپیک رو به گند نکشید بعد از این نوشته چون این مسئله چیزی از ارزش اصلی و بالابودن گرافیک بازی کم نمی کنه.

چیزی که هست اینکه شما وقتی در منوی بازی قرار دارید ماشین رو با یک طراحی با polygon بسیار بالا می بینید ولی وقتی همون ماشین وارد تصویر ingame می شه مقدار polygon و level of details ماشین کاهش پیدا می کنه که البته در طی بازی زیاد محسوس نیست ولی وقتی وارد قسمت replay بازی می شید در دوربین های نزدیک این مسئله قابل تشخیص هست. یعنی به طور خیلی ساده ماشین از جزییات و دقتش تو بازی کاسته شده که در برخی قسمت ها مثلاً بعضی قسمت های نیم دایره بدنه یا گردی چراغ جلوی MiniCooper کاملاً مشخص هست.
البته این مسئله که طراحی ها و مدل های داخل منو ها بالاتر از خود محیط گیم پلی باشن چیز جدیدی نیست و در بازی های دیگری مثل حتی GT هم وجود داره ولی نه در این حد قابل تشخیص. حتی قسمت replay بازی هم از جزییات بیشتر استفاده نمی کنه که همه انتظاری غیر از این داشتن یعنی replayی که با 30fps اجرا می شه انتظار می رفت که motion blur و aa بهتر داشته باشه (چیزی که GT داره) و یا اگر ماشین ها در بازی جزییاتشون کاهش پیدا می کنه تو replay به حالت منو برگرده.
خارج از گرافیک منوی بازی، استفاده از قسمت photomode در نسخه دمو وجود نداره ولی اینطور که معلومه تصاویر photomode این بازی هم همگی از مدل های داخل منو و با polygon بالا هست که این مسئله بحث زیادی رو در بعضی از فروم های خارجی ایجاد کرده چون Che Chou (کامیونیتی منیجر شرکت turn10) چند وقت پیش گفته بود که تصاویر photomode همگی تصاویر ingame هست و جزییات و دقت ماشین ها به جز اضافه شدن یسری post-effect به تصویر تغییری نمی کنن.
من تا حالا ندیده بودم که در photomode بازی ها level of details و polygon های ماشینا تغییر بکنه که تو یه پست در چند صفحه قبل هم چند وقت پیش توضیح در موردش داده بودم.
اینطور که مشخصه اون تبلیغ 10 برابر polygon بیشتر نسبت به FM2 مربوط به ماشین های منوی بازی هست نه ingame.

در این مورد و اینکه آیا این مشکل فقط در دمو هست یا نه (که فکر نکنم!) هنوز هیچ صحبتی سازندگان بازی نکردن و منم علاقه مند هستم که ببینم چجوری سازندگان با این مسئله می خوان برخورد کنن. چون اگر che نگفته بود اون صحبت رو می شد راحت قبول کرد که خوب با توجه به قدرت سخت افزاری و 60fps بودن بازی همینه دیگه ولی...
 
یه نکته ای در این دمو وجود داره (البته خیلی محسوس نیست) که خواستم دیشب اشاره کنم ولی به دلیل جلوگیری از درگیری و اینکه خودمم خیلی بررسی نکرده بودمش نگفتم ولی دیدم بد نیست که گفته بشه.
فقط از هر دو طرف خواهش می کنم فن بوی بازی رو بزارید کنار و تاپیک رو به گند نکشید بعد از این نوشته چون این مسئله چیزی از ارزش اصلی و بالابودن گرافیک بازی کم نمی کنه.

چیزی که هست اینکه شما وقتی در منوی بازی قرار دارید ماشین رو با یک طراحی با polygon بسیار بالا می بینید ولی وقتی همون ماشین وارد تصویر ingame می شه مقدار polygon و level of details ماشین کاهش پیدا می کنه که البته در طی بازی زیاد محسوس نیست ولی وقتی وارد قسمت replay بازی می شید در دوربین های نزدیک این مسئله قابل تشخیص هست. یعنی به طور خیلی ساده ماشین از جزییات و دقتش تو بازی کاسته شده که در برخی قسمت ها مثلاً بعضی قسمت های نیم دایره بدنه یا گردی چراغ جلوی MiniCooper کاملاً مشخص هست.
البته این مسئله که طراحی ها و مدل های داخل منو ها بالاتر از خود محیط گیم پلی باشن چیز جدیدی نیست و در بازی های دیگری مثل حتی GT هم وجود داره ولی نه در این حد قابل تشخیص. حتی قسمت replay بازی هم از جزییات بیشتر استفاده نمی کنه که همه انتظاری غیر از این داشتن یعنی replayی که با 30fps اجرا می شه انتظار می رفت که motion blur و aa بهتر داشته باشه (چیزی که GT داره) و یا اگر ماشین ها در بازی جزییاتشون کاهش پیدا می کنه تو replay به حالت منو برگرده.
خارج از گرافیک منوی بازی، استفاده از قسمت photomode در نسخه دمو وجود نداره ولی اینطور که معلومه تصاویر photomode این بازی هم همگی از مدل های داخل منو و با polygon بالا هست که این مسئله بحث زیادی رو در بعضی از فروم های خارجی ایجاد کرده چون Che Chou (کامیونیتی منیجر شرکت turn10) چند وقت پیش گفته بود که تصاویر photomode همگی تصاویر ingame هست و جزییات و دقت ماشین ها به جز اضافه شدن یسری post-effect به تصویر تغییری نمی کنن.
من تا حالا ندیده بودم که در photomode بازی ها level of details و polygon های ماشینا تغییر بکنه که تو یه پست در چند صفحه قبل هم چند وقت پیش توضیح در موردش داده بودم.
اینطور که مشخصه اون تبلیغ 10 برابر polygon بیشتر نسبت به FM2 مربوط به ماشین های منوی بازی هست نه ingame.

در این مورد و اینکه آیا این مشکل فقط در دمو هست یا نه (که فکر نکنم!) هنوز هیچ صحبتی سازندگان بازی نکردن و منم علاقه مند هستم که ببینم چجوری سازندگان با این مسئله می خوان برخورد کنن. چون اگر che نگفته بود اون صحبت رو می شد راحت قبول کرد که خوب با توجه به قدرت سخت افزاری و 60fps بودن بازی همینه دیگه ولی...

replay 60fps هست ! شاید برای این باشه ! :biggrin1:
 
replay 60fps هست ! شاید برای این باشه ! :biggrin1:
replay این بازی 30fps هست. کلاً من بحثم اصلاً سر replay بازی نیست حالا هر چقدر می خواد باشه. شما حتی اگر به اون دموی شروع بازی که از رینگ ماشین شروع می کنه و به قسمت عقب دوربین می چرخه دقت کنید می بینید که تا بازی شروع می شه مدل ماشین کمی تغییر می کنه و ساده تر می شه. (البته گفتم تو دوربین خود بازی به دلیل اینکه خیلی نزدیک نیست نمی شه راحت و با یک نگاه تشخیص داد)
اینم نمونه تصویر اون چیزی که در بالا گفتم:
55149865587668169554.jpg
41311122655914669131.jpg
 
آخرین ویرایش:
replay این بازی 30fps هست. کلاً من بحثم اصلاً سر replay بازی نیست حالا هر چقدر می خواد باشه. شما حتی اگر به اون دموی شروع بازی که از رینگ ماشین شروع می کنه و به قسمت عقب دوربین می چرخه دقت کنید می بینید که تا بازی شروع می شه مدل ماشین کمی تغییر می کنه و ساده تر می شه. (البته گفتم تو دوربین خود بازی به دلیل اینکه خیلی نزدیک نیست نمی شه راحت و با یک نگاه تشخیص داد)

تو این مصاحبه گفتن MWV ها در 60fps نمایش داده میشن !! همون replay هستش ؟:confused:

من رفتم ماشینها رو تست کردم و از زوایای مختلف دیدم ! چراغهای جلوی MiniCooper رو دیدم و دیدم بجای دایره چند ضلعیه !! رفتم ماشینهای دیگه رو هم دیدم ! مثلاً همون ماشین سبزه آمریکاییه که وقتی مینی کوپر رو بر میدارید جلوتر از همه است ! اون هم چراغهاش بجا دایره چند ضلعیه ! اما در عوض پورشه ای که میتونید توی منو انتخاب کنید چراغهاش خیلی بهتر طراحی شدن و خیلی گرد تر به نظر میان !

بعد رفتم ماشینهای دیگه رو هم دیدم مثلاً فراری کالیفرنیا ! چراغهای عقب و جلوش رو دیدم زیاد تفاوتی با چیزی که وی منو دیدم نداشت ! اما بجاش خطهای طولی کاپوتش چند ضلعی هاش معلوم بود !! و یا گردی گلگیرش به همین صورت ! و بعد فراری 360 مودنا بود فک کنم ! رفتم اون رو هم دیدم گردی گلگیرش متقاعد کننده بود یعنی خیلی خوب بود !

نکته دیگه در مورد ماشینهایی بود که چراغهاشون گرد و یا نمی دایره نبود ! اونها رو خوب در آورده بودن ! مثل همین فراری مودنا ! و البته یه BMW هم بود که خب خیلی چراغهای جلو و جلو پنجرش چنگی به دل نمیزد و ...

اما همه چرخها بلا استثنا گرد بود !! :laughing:

در کل نمیدونم چی بگم ! این یا کیفیت نهایی بازی هست ! و یا اینکه این مشکلات رو حل میکنن تا زمان عرضه بازی ! الله و اعلم ! :confused:

راستی این تریلر ژاپن هستش ! اولش مینویسه گرافیک داخل بازی هستش ! و راست هم میگه ! چون تو یکی از صحنه ها دوربین میره جلوی داشبور و به راحتی چند ضلعی های درجه شمار ماشین رو میبینم !!!

http://www.gametrailers.com/video/tgs-09-forza-motorsport/56683

من فقط یه احتمال میتونم بدم که خوشبینانه باشه ! اونم اینه که بیشتر اشکالات برای دایره ها و ... هست و امکانش هست بتونن تو همین مدت کم هم این چند ضلعی ها رو به دایره تبدیل کنن !! چون طرحهای پیچیده مثل چراغ همین ماشینهایی که تو تریلر بازیهستن و یا همون فراری کالیفرنیا رو خوب در آوردن ! :bored: دیگه قاطی کردم !
 
آخرین ویرایش:
تو این مصاحبه گفتن MWV ها در 60fps نمایش داده میشن !! همون replay هستش ؟:confused:

...

من فقط یه احتمال میتونم بدم که خوشبینانه باشه ! اونم اینه که بیشتر اشکالات برای دایره ها و ... هست و امکانش هست بتونن تو همین مدت کم هم این چند ضلعی ها رو به دایره تبدیل کنن !! چون طرحهای پیچیده مثل چراغ همین ماشینهایی که تو تریلر بازیهستن و یا همون فراری کالیفرنیا رو خوب در آوردن ! :bored: دیگه قاطی کردم !
اون چیزی که طرف تو مصاحبه گفته منظورش فکر کنم ویدئو های wmvی بوده که می شه رکورد کرد از replay. اون چه که مسلمه replayی که در این دمو وجود داره 30fps هست حال نسخه اصلی فرق بکنه یا نکنه معلوم نیست.

در مورد قسمت آخر نظر شما هم این بازی همون موقع که تاریخ دموش اعلام شد ذکر شد که بازی گلد شده یعنی ساخت بازی کامل به پایان رسیده بنابراین انتظار برای رفع اشکلات بازی در این مدت باقی مانده کاملاً بیهوده هست، مگر اینکه این دمو از build نهایی بازی نباشه چون سازندگان بازی هیچ اشاره ای به این موضوع تا حالا نکردن که باز احتمالش ضعیفه چون دمو به جز این مشکل ایراد دیگری در زمینه گرافیکی نداره و همون چیزایی هست که گفته و نشون داده بودن.

پ.ن: اگر می دونستم با نوشتن این مطلب تاپیک می خوابه زودتر اقدام می کردم.:biggrin1:
 
البته اشکان جان ، این موضوع چیزی نیست که بشه گفت خیلی از فن ها بازی رو نا امید کنه. به نظر من گیم پلی سخت بهتره و باعث میشه فن های الکی برن بازی های دیگه :دی

البته خود من انتظار این کار اشتباه رو از سازندگان بازی نداشتم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or