Saeed.x360
کاربر سایت
من حسن های Forza 3 رو رد نکردم بلکه سعی کردم سوء تفاهم هایی که بعضی ها داشتند رو برطرف کنم. من قبول دارم Forza 3 دارای گرافیک بسیار خوبی هست اما از اون جهت که جبهه گیری بعضی ها خیلی واسم جالب بود اومدم ازون چه که بنظرم حقیقت هست دفاع کردم.خب شما بهتره صبر کنی تا هر دو بازی بیاد چون تا الان عملا هر ایرادی رو که به GT5 و هر حسن FM3 رو به دلیل این که دمو و یا Off Screen هستن رد کردین
شما گفتید که 1- طراحی آسفالت های GT5 یکنواخت و فاقد جزئیات هست من هم جوابم رو که شاید کافی بوده دادماون فیلمی هم که من دیدم آف اسکرین بود ! شما خیلی جالب به من میگید
بعد خودتون همینطوری در مدح GT5 حرف میزیند ؟ از قضا از روی همین فیلمها و تریلر ها ؟
خب باشه ! ایرادات من بنی اسرائیلی هستند و شمادرست میگی ! بازی میاد امتیازاتش رو هم میگیره ! بعد شما بیا دوباره بحث میکنیم ! الان هر چی من بگم شما یه عبارت کارشناسانه به نظراتم میبندی و میفرستیشون قاطیه باقالیا !! :biggrin1:
بای !
2- گفتید طراحی Object هایی مثل درخت در Forza بهتر از gt5 هست من هم با لینک عکس دو نمونه رو نشونتون دادم که متوجه بشید در FORZA3 هم درختان و OBJECT های اطراف جاده و پیست فرق چندانی با GT5 ندارند.
در مورد عبارت کارشناسانه ازتون عذرخواهی میکنم که شاید کمی لحن تحقیر در حرفهام بوده و باز هم ازین بابت ازتون عذرخواهی میکنم.
یک گیمر واقعی هیچ موقع نمیاد میان دو تا بازی که از بعضی لحاظ با هم در رقابت هستند از میانگین امتیازات چند تا سایت تصمیم گیری کنه که کدوم بهتره بلکه بنظر من هر دو 100% نیاز به بازی کردن دارند و اونجاست که نظر شخصی شما حکم میکنه کدوم بهتره
در مورد تکنیکی که شما گفتی لازمه بگم تقریبا PD این روش رو برای GT4 با توجه با توانایی و Performance کمی که PS2 داشت مجبور بود بکار ببره ولی من مطمئنم با توجه به توانایی PS3 دیگه PD نمیتونه زیاد از عکس استفاده کنه میدونید چرا ؟ چون با بالا رفتن وضوح و کیفیت تصاویر مخصوصا رزولوشن های HD مشخص بودن این تکنیک خیلی سریع تر به چشم میاد. دقیقا در GT5 Prolouge که من انجام میدادم بعضی از Track ها از همین روش برای طراحی استفاده کرده بود که واقعا هم مشخص بود ولی از طرف دیگه بعضی از Track ها مثل Suzuka و London که تقریبا 90% محیط ساخته شده داشت مثل Forza 3 محیط زنده بود. تقریبا همین مساله تو سایت GTPLANET یکی از مباحث داغ بود و بعضی از سایت ها هم بهش اشاره مستقیم داشتند. ولی من مطمئنم که در نسخه نهایی GT5 دیگه شاهد وجود داشتن محطهای عکس گونه به تعداد زیادن نیستیم چون واقعا با دلیلی که اشاره کردم بازی دارای یک ضعف بزرگ خواهد بود.در مورد طراحی ماشین ها بله حرف شما درسته GT5 بهتر و دقیق تر هست
اما در مورد محیط باید این موضوع رو بدونید که GT5 در ساخت محیطش از عکس استفاده کرده و تقریبا 2 بعدی حساب میشه و در طرف مقابل Forza بیشتر محیط رو یه صورت کامل ساخته و عکس استفاده نکرده ! البته Forza هم در چندین جا استفاده کرده اما بیشتر محیط ساخته شده هست
گیم پلی هم تا وقتی نیاد نمیشه نظر داد
اما فیزیک و Customize کردن در Forza 3 از هر بازی Racing دیگه ای کامل تر و خیلی گسترده تر هست و از این نظر هیچ عنوانی در حد و اندازه ی Forza3 نیست
در مقابل GT5 مود ها و قسمت های بیشتری داره
پس بنابراین هر کدوم از عنوان ها در یه قسمت کامل هستن و نمیشه گفت کدوم بهتر ساخته شده.
اما محیط که شما گفتی ، Forza هم می تونیست بیشتر محیط رو با عکس بسازه که این کار رو نکردن ولی Gt5 خیلی جا ها رو از عکس استفاده کرده. به همین دلیل همه از محیط بازی دارن تعریف می کنن ، چون واقعا روش کار شده و زحمت کشیدن
بله منظور شما از همون اول خیلی واضح و روشن بوده !!:laughing: چه خوبه خودمون رو گول نزنیم و اشتباه خودمون رو قبول کنیم !در مورد شش ضلعی بودن فرمان فراری خیلی از شما بهتر می دونم من منظورم بین هر ضلع فرمانش ناصافی هایی وجود داره و تو چشم میزنه. در مورد پلیگون هم یعنی چند تا ورتکسش اومده بیرون. (لطفا در مورد پلیگون و ورتکس بحث نکن که من کارم همینه)!
در کل حس شما رو درک میکنم. منم اگر برای یه بازی 7 سال صبر می کردم مطمئنا ازش دفاع بی چون و چرایی می کردم. راستی جواباتو انقدر طولانی می نویسی که آدم حال نداره بخونه!:laughing:
خب اگه میشه جناب آقای کارشناس گرافیک اول مفهموم ورتکس رو در زمینه گرافیک و ربط داشتن اون با پلی گون رو با ارائه یک لینک مستقیم و معتبر بیاید توضیح بدید ! به شخصه من نمیدونم ورتکس چیه ولی بدون هیچ غرضی خوشحال میشم به من بگید این عباراتی که گفتید یعنی چی و جالبه بگم اگر قرار بر همین چیزی که شما گفتید باشه باید کلا در محیط همه بازیها میلیون ها ورتکس و پلیگون با هم قر و قاتی شدند !
اول گفتید که پلی گون هاش زده بیرون بعد الان میگید (ورتکس هاش ) اونم فقط چند تا زده بیرون ! خب اونها رو تو همون تصویر بیاید برام نشون بدید چون من با این ویدیو Tribute که بصورت HD از خود Gran-Turismo دانلود کردم نمیبینم !
فکر کنم اونی که شما میگی Alising هست و داشتن همون یک مقدار ناچیز هم مربوط به خود رزولوشن ویدیو و محدودیت Pixle-Pitch نمایشگر های ما هست . امیدوارم منظور من از Pixle-Pitch رو فهمیده باشید !
در ضمن این بازی نزدیک به چهار سال هست که در حال ساخت هست نه 7 سال ! چون 7 سال پیش میشه 2002 و اون موقع هم هیچ کدوم ما هنوز GT3 رو هم نمیتونستیم بازی کنیم چه برسه به شماره 4 که 2005 اومد بیرون !
جوال های طولانی من هم واسه کسانی مثل شما هست که دقیق و کامل منظور من رو بفهمند و از این همه گوهر ریزانی ها دست بردارند.
برای جلوگیری از منحرف شدن تاپیک من میخواستم ادامه بحث رو به Console vs Console منتقل کنم که گویا اونجا هم به لطف بعضی از فنبوی های محترم قفل شده و من مجبورم جواب ها رو اینجا بدم !
آخرین ویرایش: