Forza Motorsport 3

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
خب شما بهتره صبر کنی تا هر دو بازی بیاد چون تا الان عملا هر ایرادی رو که به GT5 و هر حسن FM3 رو به دلیل این که دمو و یا Off Screen هستن رد کردین;)
من حسن های Forza 3 رو رد نکردم بلکه سعی کردم سوء تفاهم هایی که بعضی ها داشتند رو برطرف کنم. من قبول دارم Forza 3 دارای گرافیک بسیار خوبی هست اما از اون جهت که جبهه گیری بعضی ها خیلی واسم جالب بود اومدم ازون چه که بنظرم حقیقت هست دفاع کردم.
اون فیلمی هم که من دیدم آف اسکرین بود ! شما خیلی جالب به من میگید



بعد خودتون همینطوری در مدح GT5 حرف میزیند ؟ از قضا از روی همین فیلمها و تریلر ها ؟

خب باشه ! ایرادات من بنی اسرائیلی هستند و شمادرست میگی ! بازی میاد امتیازاتش رو هم میگیره ! بعد شما بیا دوباره بحث میکنیم ! الان هر چی من بگم شما یه عبارت کارشناسانه به نظراتم میبندی و میفرستیشون قاطیه باقالیا !! :biggrin1:

بای !
شما گفتید که 1- طراحی آسفالت های GT5 یکنواخت و فاقد جزئیات هست من هم جوابم رو که شاید کافی بوده دادم
2- گفتید طراحی Object هایی مثل درخت در Forza بهتر از gt5 هست من هم با لینک عکس دو نمونه رو نشونتون دادم که متوجه بشید در FORZA3 هم درختان و OBJECT های اطراف جاده و پیست فرق چندانی با GT5 ندارند.
در مورد عبارت کارشناسانه ازتون عذرخواهی میکنم که شاید کمی لحن تحقیر در حرفهام بوده و باز هم ازین بابت ازتون عذرخواهی میکنم.
یک گیمر واقعی هیچ موقع نمیاد میان دو تا بازی که از بعضی لحاظ با هم در رقابت هستند از میانگین امتیازات چند تا سایت تصمیم گیری کنه که کدوم بهتره بلکه بنظر من هر دو 100% نیاز به بازی کردن دارند و اونجاست که نظر شخصی شما حکم میکنه کدوم بهتره
در مورد طراحی ماشین ها بله حرف شما درسته GT5 بهتر و دقیق تر هست
اما در مورد محیط باید این موضوع رو بدونید که GT5 در ساخت محیطش از عکس استفاده کرده و تقریبا 2 بعدی حساب میشه و در طرف مقابل Forza بیشتر محیط رو یه صورت کامل ساخته و عکس استفاده نکرده ! البته Forza هم در چندین جا استفاده کرده اما بیشتر محیط ساخته شده هست
گیم پلی هم تا وقتی نیاد نمیشه نظر داد
اما فیزیک و Customize کردن در Forza 3 از هر بازی Racing دیگه ای کامل تر و خیلی گسترده تر هست و از این نظر هیچ عنوانی در حد و اندازه ی Forza3 نیست
در مقابل GT5 مود ها و قسمت های بیشتری داره

پس بنابراین هر کدوم از عنوان ها در یه قسمت کامل هستن و نمیشه گفت کدوم بهتر ساخته شده.

اما محیط که شما گفتی ، Forza هم می تونیست بیشتر محیط رو با عکس بسازه که این کار رو نکردن ولی Gt5 خیلی جا ها رو از عکس استفاده کرده. به همین دلیل همه از محیط بازی دارن تعریف می کنن ، چون واقعا روش کار شده و زحمت کشیدن
در مورد تکنیکی که شما گفتی لازمه بگم تقریبا PD این روش رو برای GT4 با توجه با توانایی و Performance کمی که PS2 داشت مجبور بود بکار ببره ولی من مطمئنم با توجه به توانایی PS3 دیگه PD نمیتونه زیاد از عکس استفاده کنه میدونید چرا ؟ چون با بالا رفتن وضوح و کیفیت تصاویر مخصوصا رزولوشن های HD مشخص بودن این تکنیک خیلی سریع تر به چشم میاد. دقیقا در GT5 Prolouge که من انجام میدادم بعضی از Track ها از همین روش برای طراحی استفاده کرده بود که واقعا هم مشخص بود ولی از طرف دیگه بعضی از Track ها مثل Suzuka و London که تقریبا 90% محیط ساخته شده داشت مثل Forza 3 محیط زنده بود. تقریبا همین مساله تو سایت GTPLANET یکی از مباحث داغ بود و بعضی از سایت ها هم بهش اشاره مستقیم داشتند. ولی من مطمئنم که در نسخه نهایی GT5 دیگه شاهد وجود داشتن محطهای عکس گونه به تعداد زیادن نیستیم چون واقعا با دلیلی که اشاره کردم بازی دارای یک ضعف بزرگ خواهد بود.
در مورد شش ضلعی بودن فرمان فراری خیلی از شما بهتر می دونم من منظورم بین هر ضلع فرمانش ناصافی هایی وجود داره و تو چشم میزنه. در مورد پلیگون هم یعنی چند تا ورتکسش اومده بیرون. (لطفا در مورد پلیگون و ورتکس بحث نکن که من کارم همینه)!
در کل حس شما رو درک میکنم. منم اگر برای یه بازی 7 سال صبر می کردم مطمئنا ازش دفاع بی چون و چرایی می کردم. راستی جواباتو انقدر طولانی می نویسی که آدم حال نداره بخونه!:laughing:
بله منظور شما از همون اول خیلی واضح و روشن بوده !!:laughing: چه خوبه خودمون رو گول نزنیم و اشتباه خودمون رو قبول کنیم !
خب اگه میشه جناب آقای کارشناس گرافیک اول مفهموم ورتکس رو در زمینه گرافیک و ربط داشتن اون با پلی گون رو با ارائه یک لینک مستقیم و معتبر بیاید توضیح بدید ! به شخصه من نمیدونم ورتکس چیه ولی بدون هیچ غرضی خوشحال میشم به من بگید این عباراتی که گفتید یعنی چی و جالبه بگم اگر قرار بر همین چیزی که شما گفتید باشه باید کلا در محیط همه بازیها میلیون ها ورتکس و پلیگون با هم قر و قاتی شدند !
اول گفتید که پلی گون هاش زده بیرون بعد الان میگید (ورتکس هاش ) اونم فقط چند تا زده بیرون ! خب اونها رو تو همون تصویر بیاید برام نشون بدید چون من با این ویدیو Tribute که بصورت HD از خود Gran-Turismo دانلود کردم نمیبینم !
فکر کنم اونی که شما میگی Alising هست و داشتن همون یک مقدار ناچیز هم مربوط به خود رزولوشن ویدیو و محدودیت Pixle-Pitch نمایشگر های ما هست . امیدوارم منظور من از Pixle-Pitch رو فهمیده باشید !
در ضمن این بازی نزدیک به چهار سال هست که در حال ساخت هست نه 7 سال ! چون 7 سال پیش میشه 2002 و اون موقع هم هیچ کدوم ما هنوز GT3 رو هم نمیتونستیم بازی کنیم چه برسه به شماره 4 که 2005 اومد بیرون !
جوال های طولانی من هم واسه کسانی مثل شما هست که دقیق و کامل منظور من رو بفهمند و از این همه گوهر ریزانی ها دست بردارند.

برای جلوگیری از منحرف شدن تاپیک من میخواستم ادامه بحث رو به Console vs Console منتقل کنم که گویا اونجا هم به لطف بعضی از فنبوی های محترم قفل شده و من مجبورم جواب ها رو اینجا بدم !
 
آخرین ویرایش:
نسخه دمو رو بازی کردم. اولین نکته منفی خود دمو بود چون واقعاً 5 تا ماشین به همراه یک ترک برای این بازی مسخرس و تقریباً چیزی از ویژگی های بازی به جز گرافیکش نمی شه از روی این دمو فهمید.

در مورد خود بازی:
اولین مورد منوی انتخاب رنگ ماشینا که یک کپی پیست کامل از GT5P هست که البته نکته مثبتیه یعنی ماشین رو از یک زاویه خیلی نزدیک نشون می ده که دوربین می چرخه و می شه رنگ رو تعیین کرد. جزییات ماشیناش هم در این قسمت به خوبی معلومه که خوب جزییات خوبی داره و برام کاملاً رضایت بخش اومد و همون طور که گفته بودم ماشیناشم با هم فرق دارن مثلاً جزییات R8 واقعاً بیشتر از California بود. مثلاً چراغ های عقب Ferrari California یکم تو ذوق می زنه ولی r8 که دیدم کلی حال کردم با طراحیش. در کل از این قسمت بازی خوشم اومد.
وقتی وارد بازی شدم اولین چیزایی که برام جالب اومد:
1) محیط خیلی خوب و با جزییات زیاد بود که واقعاً یکی از بهترین محیط های racingی رو داره که تا حالا ساخته شده. نور پردازی محیط هم به همراه رفلکس های بدنه ماشینا که اونا هم 60fps هست خیلی خوب کار شدن و نسبت به FM2 پیشرفت چشم گیری داشتن.
2) AA خیلی خوب ماشینا که تو تریلر های ingame هم مشخص بود. کلاً از این لحاظ fm3 یک پیشرفت عالی داشته نسبت به نسخه قبلی که جای تحسین داره.
3) جزییات ماشینا با وجود کاهش aa هنوز در حد خوب و معقولی قرار داره در ingame و حس خوبی رو القا می کنه (از لحاظ جزییات صادقانه به GT5 نمی رسه ولی می شه گفت که یکی از بهترین هاس) ولی رنگ ماشینا یه جوری هست که بازی رو از حالت واقع گرایانه کمی خارج کرده و یکم کارتونی و حالت نقاشی به نظر میاد. به همراه چراغ های عقب ماشینا که بیشتر به صورتی تند می زنه تا قرمز. (که تو تمام عکسای بازی هم مشخص بود.)
4) داخل ماشین راستش زیاد برام جالب نیومد یعنی جزییات خیلی زیادی نداره و بیشتر به همون قسمت عقربه های جلوی راننده توجه شده و امکان چرخش دوربین در داخل اتاق هم فقط محدود به آینده وسط و آینه های کناری هست مثلاً نمی شه پایین رو نگاه کرد. البته دوربینش بر خلاف بازی های دیگه یک مقدار بالا قرار گرفته که واقعی تر هست چون در هنگام رانندگی واقعی هم راننده تقریباً نصف بیشتر فرمون رو نمی بینه و نهایت چشمش به عقربه های اصلی می افته. از لحاظ گرافیک و جزییات cockpit اصلاً در حد بازی هایی مثل Shift یا GT5 نیست و از اونها پایینتر هست.
خوب با وجود 400 تا ماشین که همشونم کاکپیت دارن زیاد هم دور از انتظار نبود این جریان.
5) سرعت بازی به دلیل 60fps بودن خیلی سریع و روان هست که یک امتیاز کاملاً عالی محسوب می شه.
6) آینه های کاملاً طبیعی ماشین که به خوبی تصویر پشت رو منعکس می کنند اونم با جزییات کامل.

برسیم به گیم پلی بازی: در ابتدای شروع مسابقه می شه یسری از تنظیمات شبیه سازی مثل ABS، TCS و میزان damage و کلاً سختی و آسونی بازی رو تعیین کرد. بازی دارای 4 درجه سختی هست که چیزی که برام جالب بود بازی نسبت به 2 کمی سخت تر شده یعنی در درجه advanced به بالا کنترل ماشین یه مقدار دشوار می شه و به زحمت می شد به رقبا رسید و ازشون سبقت گرفت. همین امر فکر کنم باعث بشه که خیلی ها از این بازی سری زده بشن که خوب طبیعی هم هست برای یک بازی شبیه ساز.
فیزیک بازی می شه گفت بهبود یافته نسخه 2 هست که واقعاً خوب کار شده و ایراد خاصی نتونستم توی این چند دستی که بازی کردم توش پیدا کنم. هوش مصنوعی بازی هم به نظرم خیلی خوب اومد و ماشینا الکی یک شکل حرکت نمی کنن و البته اشتباه هم می کنن! همچنین ماشینا به خوبی شما رو تشخیص می دن و اگر در مسیرشون قرار بگیرن سعی می کنن با بهترین شکل شما رو رد کنن تا اینکه بزنن به شما و به راهشون ادامه بدن. هندلیگ ماشینا هم خیلی بود و با وجود اینکه به نظرم یکم ماشینا زیادی سُر می خورن (البته در حالت خاموش کردن موارد کمک کننده) ولی حرکات نرم و خوبی دارن.
damage بازی نسبت به نسخه دوم تغییر خیلی خاصی نکرده و بیشتر می شه گفت تکمیل شده همون damage هست. در حالت simulation تصادفات ماشین کاملاً روی گیم پلی بازی تاثیر می گذاره و ماشین رو خراب می کنه. بر خورد با دیوار یا ماشینای دیگه خراش و غور شدگی های زیبایی روی بنده و رنگ ایجاد می کنه و از این نظر خیلی خوب کار شده روش. تصادفات خیلی شدید هم منجر به کنده شدن قسمت هایی مانند سپر یا بال عقب ماشین می شه. ولی مواردی مثل کنده شدن در یا کاپوت یا جم شدن قسمتی از بدنه به طور کامل در بازی فکر نکنم وجود داشته باشه.
البته قابلیت چپ کردن با ماشین و عوض شدن فُرم تایر به خاطر تصادف هم در این بازی وجود داره که خوب من امتحان نکردم.
یسری اشکالاتی که توی نسخه 2 بود و توی اینم هست به فرض مثال با برخورد به ماشینی دیگر چراغ ماشین می شکنه ولی هنوز اون قاب خودشو حفظ کرده چراغ و فقط یه حالت تورفتگی پیدا می کنه (که البته این اشکال تقریباً تو تمام بازی ها وجود داره.)
یه شاخ به شاخ هم رفتم با سرعت زیاد که به نظرم زیاد طبیعی نیومد چون با اون سرعت ماشینا نباید خیلی پرت شن و باید ماشین جم شه بدنش در صورتی که تو بازی مثل یک جسم سبک ماشین یکم بلند شد و پرت شد که البته مورد زیاد مهمی هم نیست:d
در کل به نظرم damage خوب و تاثیر گذاری داره.

صداگزاری بازی در دمو قابل تشخیص نیست. کلاً در زمینه موزیک در racing چون هیچ علاقه ای ندارم سریع off می کنم ولی در مورد صدای خود ماشینا که مهمترین قسمت هست نمی شه از روی این نظر داد ولی تنها چیزی که به نظرم خوب اومد صدای جیر جیر چرخا هنگام پیچ بود که خیلی خوب درست شده و صدای الکی تولید نمی کنه.

دو بخش جانبی بازی یعنی rewind و replay فقط مونده:
1) بخش rewind که خوب همون چیزی هست که همه می دونن و مورد خاصی نداره. زمان رو هرچقدر بخوای می تونی برگردونی.
2) replay بازی نسبت به fm2 خیلی عالی شده و امکانات خوبی به همراه چندین دوربین مختلف بهش اضافه شده که تقریباً شما از هر زاویه ای می تونین هم ماشین خودتونو و هم ماشین دیگران رو ببینین. با قسمت replay بازی خیلی حال کردم و به نظرم کاملاً بی نقص اومد.

نوع هندلینگ ماشینا برای driftم خیلی خوب و طبیعی درست شده و ماشینای دیفرانسیل عقبش کنترل خیلی خوبی دارن برای این کار.

در کل بخوام بگم، این دمو انقدر ناقص هست که نمی شه در مورد گیم پلی کلی بازی از روش صحبت کرد ولی در یک نگاه کلی بر خلاف نظر دوستمون در بالا یک بازی با گیم پلی قوی به نظرم اومد و می شه گفت چه گرافیکی و چه از لحاظ سخت بودن و امکانات شبیه سازی همون چیزی هست که فکرشو می کردم.

تمام مواردی که در بالا گفته شد نظر خود من به همراه برادرم هست که البته می تونه همش شخصی باشه ولی نظراتی هست که به عنوان یک شخص که علاقه و تبهر زیاد در سبک ریسینگ داره نوشته شده نه صرفاً یه گیمر که بازی رو بازی کرده و نظرش رو گفته.
فقط یه جمله میگم اصلا اون چیزی نیست که تو عکس ها و دمو دیدیم نبود:((
عکسا که خوب photomode بود ولی با تریلر هایی که نشون دادن فرقی نداره و قرار هم نبود چیزی فراتر از گیم پلی هایی باشه که نشون دادن.
ولی من هنوز امید دارم تو این دمو فکر کنم فقط 10% بازی معلومه........
از لحاظ امکانات بازی و کلاً گیم پلی بازی کاملاً درست می گی ولی از لحاظ گرافیک بازی همینه و نمی دونم هم که شما چه انتظاری داشتی ولی من به عنوان فن forza تقریباً همون چیزی بود که دیده بودم و انتظار داشتم (با توجه به تریلر های ingame)، فقط رنگ آمیزی ماشینا یه جوری به نظرم اومد.

دوستان در ضمن عکسایی که از روی این دمو گرفته می شه همش به صورت capture هست و کیفیت خوبی نداره پس از روی عکساش نظر ندید.
 
با تشکر از اشکان عزیز واسه این مطلب ان شاء الله تا فردا پس فردا دموش رو دانلود میکنیم و امتحانی میکنیم. ولی با توجه با سلیقه ای که میدونم اشکان داره مطمئنا گرافیک و گیمپلی بازی 100% با این توصیفات رضایت بخش خواهد بود.
 
نسخه دمو رو بازی کردم. اولین نکته منفی خود دمو بود چون واقعاً 5 تا ماشین به همراه یک ترک برای این بازی مسخرس و تقریباً چیزی از ویژگی های بازی به جز گرافیکش نمی شه از روی این دمو فهمید.

در مورد خود بازی:
اولین مورد منوی انتخاب رنگ ماشینا که یک کپی پیست کامل از GT5P هست که البته نکته مثبتیه یعنی ماشین رو از یک زاویه خیلی نزدیک نشون می ده که دوربین می چرخه و می شه رنگ رو تعیین کرد. جزییات ماشیناش هم در این قسمت به خوبی معلومه که خوب جزییات خوبی داره و برام کاملاً رضایت بخش اومد و همون طور که گفته بودم ماشیناشم با هم فرق دارن مثلاً جزییات R8 واقعاً بیشتر از California بود. مثلاً چراغ های عقب Ferrari California یکم تو ذوق می زنه ولی r8 که دیدم کلی حال کردم با طراحیش. در کل از این قسمت بازی خوشم اومد.
وقتی وارد بازی شدم اولین چیزایی که برام جالب اومد:
1) محیط خیلی خوب و با جزییات زیاد بود که واقعاً یکی از بهترین محیط های racingی رو داره که تا حالا ساخته شده. نور پردازی محیط هم به همراه رفلکس های بدنه ماشینا که اونا هم 60fps هست خیلی خوب کار شدن و نسبت به FM2 پیشرفت چشم گیری داشتن.
2) AA خیلی خوب ماشینا که تو تریلر های ingame هم مشخص بود. کلاً از این لحاظ fm3 یک پیشرفت عالی داشته نسبت به نسخه قبلی که جای تحسین داره.
3) جزییات ماشینا با وجود کاهش aa هنوز در حد خوب و معقولی قرار داره در ingame و حس خوبی رو القا می کنه (از لحاظ جزییات صادقانه به GT5 نمی رسه ولی می شه گفت که یکی از بهترین هاس) ولی رنگ ماشینا یه جوری هست که بازی رو از حالت واقع گرایانه کمی خارج کرده و یکم کارتونی و حالت نقاشی به نظر میاد. به همراه چراغ های عقب ماشینا که بیشتر به صورتی تند می زنه تا قرمز. (که تو تمام عکسای بازی هم مشخص بود.)
4) داخل ماشین راستش زیاد برام جالب نیومد یعنی جزییات خیلی زیادی نداره و بیشتر به همون قسمت عقربه های جلوی راننده توجه شده و امکان چرخش دوربین در داخل اتاق هم فقط محدود به آینده وسط و آینه های کناری هست مثلاً نمی شه پایین رو نگاه کرد. البته دوربینش بر خلاف بازی های دیگه یک مقدار بالا قرار گرفته که واقعی تر هست چون در هنگام رانندگی واقعی هم راننده تقریباً نصف بیشتر فرمون رو نمی بینه و نهایت چشمش به عقربه های اصلی می افته. از لحاظ گرافیک و جزییات cockpit اصلاً در حد بازی هایی مثل Shift یا GT5 نیست و از اونها پایینتر هست.
خوب با وجود 400 تا ماشین که همشونم کاکپیت دارن زیاد هم دور از انتظار نبود این جریان.
5) سرعت بازی به دلیل 60fps بودن خیلی سریع و روان هست که یک امتیاز کاملاً عالی محسوب می شه.
6) آینه های کاملاً طبیعی ماشین که به خوبی تصویر پشت رو منعکس می کنند اونم با جزییات کامل.

برسیم به گیم پلی بازی: در ابتدای شروع مسابقه می شه یسری از تنظیمات شبیه سازی مثل ABS، TCS و میزان damage و کلاً سختی و آسونی بازی رو تعیین کرد. بازی دارای 4 درجه سختی هست که چیزی که برام جالب بود بازی نسبت به 2 کمی سخت تر شده یعنی در درجه advanced به بالا کنترل ماشین یه مقدار دشوار می شه و به زحمت می شد به رقبا رسید و ازشون سبقت گرفت. همین امر فکر کنم باعث بشه که خیلی ها از این بازی سری زده بشن که خوب طبیعی هم هست برای یک بازی شبیه ساز.
فیزیک بازی می شه گفت بهبود یافته نسخه 2 هست که واقعاً خوب کار شده و ایراد خاصی نتونستم توی این چند دستی که بازی کردم توش پیدا کنم. هوش مصنوعی بازی هم به نظرم خیلی خوب اومد و ماشینا الکی یک شکل حرکت نمی کنن و البته اشتباه هم می کنن! همچنین ماشینا به خوبی شما رو تشخیص می دن و اگر در مسیرشون قرار بگیرن سعی می کنن با بهترین شکل شما رو رد کنن تا اینکه بزنن به شما و به راهشون ادامه بدن. هندلیگ ماشینا هم خیلی بود و با وجود اینکه به نظرم یکم ماشینا زیادی سُر می خورن (البته در حالت خاموش کردن موارد کمک کننده) ولی حرکات نرم و خوبی دارن.
damage بازی نسبت به نسخه دوم تغییر خیلی خاصی نکرده و بیشتر می شه گفت تکمیل شده همون damage هست. در حالت simulation تصادفات ماشین کاملاً روی گیم پلی بازی تاثیر می گذاره و ماشین رو خراب می کنه. بر خورد با دیوار یا ماشینای دیگه خراش و غور شدگی های زیبایی روی بنده و رنگ ایجاد می کنه و از این نظر خیلی خوب کار شده روش. تصادفات خیلی شدید هم منجر به کنده شدن قسمت هایی مانند سپر یا بال عقب ماشین می شه. ولی مواردی مثل کنده شدن در یا کاپوت یا جم شدن قسمتی از بدنه به طور کامل در بازی فکر نکنم وجود داشته باشه.
البته قابلیت چپ کردن با ماشین و عوض شدن فُرم تایر به خاطر تصادف هم در این بازی وجود داره که خوب من امتحان نکردم.
یسری اشکالاتی که توی نسخه 2 بود و توی اینم هست به فرض مثال با برخورد به ماشینی دیگر چراغ ماشین می شکنه ولی هنوز اون قاب خودشو حفظ کرده چراغ و فقط یه حالت تورفتگی پیدا می کنه (که البته این اشکال تقریباً تو تمام بازی ها وجود داره.)
یه شاخ به شاخ هم رفتم با سرعت زیاد که به نظرم زیاد طبیعی نیومد چون با اون سرعت ماشینا نباید خیلی پرت شن و باید ماشین جم شه بدنش در صورتی که تو بازی مثل یک جسم سبک ماشین یکم بلند شد و پرت شد که البته مورد زیاد مهمی هم نیست:d
در کل به نظرم damage خوب و تاثیر گذاری داره.

صداگزاری بازی در دمو قابل تشخیص نیست. کلاً در زمینه موزیک در racing چون هیچ علاقه ای ندارم سریع off می کنم ولی در مورد صدای خود ماشینا که مهمترین قسمت هست نمی شه از روی این نظر داد ولی تنها چیزی که به نظرم خوب اومد صدای جیر جیر چرخا هنگام پیچ بود که خیلی خوب درست شده و صدای الکی تولید نمی کنه.

دو بخش جانبی بازی یعنی rewind و replay فقط مونده:
1) بخش rewind که خوب همون چیزی هست که همه می دونن و مورد خاصی نداره. زمان رو هرچقدر بخوای می تونی برگردونی.
2) replay بازی نسبت به fm2 خیلی عالی شده و امکانات خوبی به همراه چندین دوربین مختلف بهش اضافه شده که تقریباً شما از هر زاویه ای می تونین هم ماشین خودتونو و هم ماشین دیگران رو ببینین. با قسمت replay بازی خیلی حال کردم و به نظرم کاملاً بی نقص اومد.

نوع هندلینگ ماشینا برای driftم خیلی خوب و طبیعی درست شده و ماشینای دیفرانسیل عقبش کنترل خیلی خوبی دارن برای این کار.

در کل بخوام بگم این دمو انقدر ناقص هست که نمی ه در مورد گیم پلی کلی بازی از روش صحبت کرد ولی در یک نگاه کلی بر خلاف نظر دوستمون در بالا یک بازی با گیم پلی قوی به نظرم اومد و می شه گفت چه گرافیکی و چه از لحاظ سخت بودن و امکانات شبیه سازی همون چیزی هست که فکرشو می کردم.

تمام مواردی که در بالا گفته شد نظر خود من به همراه برادرم هست که البته می تونه همش شخصی باشه ولی نظراتی هست که به عنوان یک شخص که علاقه و تبهر زیاد در سبک ریسینگ داره نوشته شده نه صرفاً یه گیمر که بازی رو بازی کرده و نظرش رو گفته.
عکسا که خوب photomode بود ولی با تریلر هایی که نشون دادن فرقی نداره و قرار هم نبود چیزی فراتر از گیم پلی هایی باشه که نشون دادن.
از لحاظ امکانات بازی و کلاً گیم پلی بازی کاملاً درست می گی ولی از لحاظ گرافیک بازی همینه و نمی دونم هم که شما چه انتظاری داشتی ولی من به عنوان فن forza تقریباً همون چیزی بود که دیده بودم و انتظار داشتم (با توجه به تریلر های ingame)، فقط رنگ آمیزی ماشینا یه جوری به نظرم اومد.

دوستان در ضمن عکسایی که از روی این دمو گرفته می شه همش به صورت capture هست و کیفیت خوبی نداره پس از روی عکساش نظر ندید.

آقا اشکان یه سوال ؟

از 10 بهش چند میدی ؟ البته به این دمو ، نه بازی ! چون تجربه کاملی نیست ! :biggrin1:
 
آقا اشکان یه سوال ؟

از 10 بهش چند میدی ؟ البته به این دمو ، نه بازی ! چون تجربه کاملی نیست ! :biggrin1:
نمره نمی دم چون از روی این دمو نمی شه نمره داد. گفتم از لحاظ امکانات بازی، دمو هیچی نداره. حتی یک customize یا upgrade هم نمی شه کرد که ببینیم اصلاً چه مواردی داره.
 
بله منظور شما از همون اول خیلی واضح و روشن بوده !!:laughing: چه خوبه خودمون رو گول نزنیم و اشتباه خودمون رو قبول کنیم !
خب اگه میشه جناب آقای کارشناس گرافیک اول مفهموم ورتکس رو در زمینه گرافیک و ربط داشتن اون با پلی گون رو با ارائه یک لینک مستقیم و معتبر بیاید توضیح بدید ! به شخصه من نمیدونم ورتکس چیه ولی بدون هیچ غرضی خوشحال میشم به من بگید این عباراتی که گفتید یعنی چی و جالبه بگم اگر قرار بر همین چیزی که شما گفتید باشه باید کلا در محیط همه بازیها میلیون ها ورتکس و پلیگون با هم قر و قاتی شدند !
اول گفتید که پلی گون هاش زده بیرون بعد الان میگید (ورتکس هاش ) اونم فقط چند تا زده بیرون ! خب اونها رو تو همون تصویر بیاید برام نشون بدید چون من با این ویدیو Tribute که بصورت HD از خود Gran-Turismo دانلود کردم نمیبینم !
فکر کنم اونی که شما میگی Alising هست و داشتن همون یک مقدار ناچیز هم مربوط به خود رزولوشن ویدیو و محدودیت Pixle-Pitch نمایشگر های ما هست . امیدوارم منظور من از Pixle-Pitch رو فهمیده باشید !
در ضمن این بازی نزدیک به چهار سال هست که در حال ساخت هست نه 7 سال ! چون 7 سال پیش میشه 2002 و اون موقع هم هیچ کدوم ما هنوز GT3 رو هم نمیتونستیم بازی کنیم چه برسه به شماره 4 که 2005 اومد بیرون !
جوال های طولانی من هم واسه کسانی مثل شما هست که دقیق و کامل منظور من رو بفهمند و از این همه گوهر ریزانی ها دست بردارند.

برای جلوگیری از منحرف شدن تاپیک من میخواستم ادامه بحث رو به Console vs Console منتقل کنم که گویا اونجا هم به لطف بعضی از فنبوی های محترم قفل شده و من مجبورم جواب ها رو اینجا بدم !
وقتی که از یه چیزی (پلیگون و...) سر در نمیاری مشکل من چیه؟ فقط تا همین حد بهت توضیح بدم هر صفحه ی پلیگون در مدل های عادی از 4 تا ورتکس تشکیل میشه. یعنی اون صفحه به 4 تا نقطه چسبیده به اون نقطه ها ورتکس میگن. ولی اکثرا توی مدل های بازی از پلیگون های 3 ورتکسی استفاده می کنند. بعد اگر نتونند یه مدل مثلا فرمان ماشین رو با تعداد پلیگون های مناسب گرد گرد در بیارند اون جاست که همون نقطه ها (ورتکس) از اون مدل زده بیرون. امیدوارم تونسته باشم بهت بفهمونم. دیگه حوصله ی بحث کردن با افرادی مثل شما رو هم ندارم. چون تاپیک داره منحرف میشه.
 
نمره نمی دم چون از روی این دمو نمی شه نمره داد. گفتم از لحاظ امکانات بازی، دمو هیچی نداره. حتی یک customize یا upgrade هم نمی شه کرد که ببینیم اصلاً چه مواردی داره.

خیلی ممنون ! :biggrin1:

راستی یه سایت پیدا کردم مقایسه جالبی کرده دیدنش بی ضرره !! :-"

http://www.gameswire.net/comparisons/forza-motorsport-3-vs-gran-turismo-5-prologue--comparison_31.html
 
وقتی که از یه چیزی (پلیگون و...) سر در نمیاری مشکل من چیه؟ فقط تا همین حد بهت توضیح بدم هر صفحه ی پلیگون در مدل های عادی از 4 تا ورتکس تشکیل میشه. یعنی اون صفحه به 4 تا نقطه چسبیده به اون نقطه ها ورتکس میگن. ولی اکثرا توی مدل های بازی از پلیگون های 3 ورتکسی استفاده می کنند. بعد اگر نتونند یه مدل مثلا فرمان ماشین رو با تعداد پلیگون های مناسب گرد گرد در بیارند اون جاست که همون نقطه ها (ورتکس) از اون مدل زده بیرون. امیدوارم تونسته باشم بهت بفهمونم. دیگه حوصله ی بحث کردن با افرادی مثل شما رو هم ندارم. چون تاپیک داره منحرف میشه.
شما که خدای گرافیک هستی حتما باید با مفهومی مثل Traigner Polygone آشنا باشی که بر این اساس PolyGone های 6Particulary و 8Particulary ساخته میشند و باید بهتون بگم که Polygone های سه ورتکسی که گفتید و اصطلاحا هم Traigner Polygone بهشون میگن مربوط به نسل قبل بازیها بوده که حجم Transfer پلیگون تولید شده در آن واحد برای کنسولی مثل PS2 عدد 12 میلیون بود. الان بیشتر بازیهایی که تو این نسل ساخته میشه برای جلوگیری از اتلاف Using Polygone از 6P استفاده میشه که حجم تولیدی TP واسه پردازنده ای مثل Xenos عدد 500 میلیون هست! خب بگذریم ! اگر اطلاع ندارید باید به عرضتون برسونم که طبق صحبتهای که یکی از مدیران GTplanet در هر Concept View مایشن GT5 نزدیک به 50000 پلیگون استفاده شده که تقریبا 2.5 برابر 20000 پلیگونی هست که کل یک مایشن در GT4 مصرف میکرد. پس تعداد پلیگون کافی بکار رفته مساله اینه که Pixle-Pitch نمایشگر ها ( بعد یک پیکسل در واحد میلیمتر مربع) این اجازه رو به ما نمیده که ما تصاویر کاملا صافی ببینیم ! از طرف دیگه مساله رزولوشن تصویر هم مطرح هست.
در مورد اون 7 سال هم منتظر یک جواب مشخص هستم البته نه در اینجا بلکه در پروفایل خودم !
 
جزئیات محیط فوق العاده بالاست. محیط اطراف واقعا کار شدن..... ترک های جاده رو میتونید حس کنید (چی گفتم!)
دمچ ماشین ها در سطح نسبتا خوبیه طوری که هر ماشین یه جور خراب یا رنگش میپره مثلا تو r8 نتوستم شیشه ش رو بشکنم (فقط ترک میخور) یا سپر رو ولی تو میتسوبیشی با اولین ضربه شیشه های همون طرف شکشت (حالا نمی دونم چرا حتما r8 بهتره دیگه)
خلاصه یه جزئیاتی رو دیدم که خیلی حال کردم مثلا مثل این تصویر رو تو بازی دیدم:

بعد یه چیزایی هست که قابل گفتن نیست باید خوتون بازی کنید تا متوجه بشید.
ویرایش:
تنها چیزی که زیاد تو ذوق آدم میخره رزولیشن بازی هست که 720p هست(کسانی که 1080p دارن میدونن من چی میگم)
 
آخرین ویرایش:
جزئیات محیط فوق العاده بالاست. محیط اطراف واقعا کار شدن..... ترک های جاده رو میتونید حس کنید (چی گفتم!)
دمچ ماشین ها در سطح نسبتا خوبیه طوری که هر ماشین یه جور خراب یا رنگش میپره مثلا تو r8 نتوستم شیشه ش رو بشکنم (فقط ترک میخور) یا سپر رو ولی تو میتسوبیشی با اولین ضربه شیشه های همون طرف شکشت (حالا نمی دونم چرا حتما r8 بهتره دیگه)
خلاصه یه جزئیاتی رو دیدم که خیلی حال کردم مثلا مثل این تصویر رو تو بازی دیدم:

بعد یه چیزایی هست که قابل گفتن نیست باید خوتون بازی کنید تا متوجه بشید.

گرافیک ماشیناش در چه سطحی هست؟از شیفت بهتره؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or