Forza Motorsport 3

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من قصد راه اندازی بحث و جدل رو ندارم و منظورم هم با شما نیست و بصورت Public دارم میگم هر کی از خونش قهر کرده میاد میگه گرافیک محیط Forza3 از GT5 خیلی بهتره ؟!!! این واسه من Racing باز خیلی جای سوال داره که این مقایسه های بی پایه و اساس که بعضی ها راه انداختند از چه چیزی سر چشمه میگیره ؟ شما از نظر Particulary و چه عناصر محیطی دارید میگید گرافیک محیط Forza3 خیلی بهتر از GT5 هست ؟
آیا از نظر Texture و بافت بعضی از object ها مثل درخت ها استنباط میکنید این دو خیلی با هم تفاوت دارند ؟ خوشحال میشم جدای از احساسات فنبویی با دلیل و منطق توی یک فضای کاملا دوستانه دلایل برتری گرافیک محیطی Forza3 رو نسبت به GT5 بگید !
شاید اشتباه از من باشه ولی من به شخصه گرافیک محیط GT5 رو سرتر از Forza3 میدونم و علتش هم این هست که بنظر من حقیر محیطها Realistic تر و واقعی تر با نورپردازی واقعی گرایانه تر طراحی شدند
از نظر طراحی ماشینها و اثر تغییرات محیطی بروی ماشین مثل رفلکس من تو هر تریلری که از هر دو بازی دیدم GT5 رو سرتر دیدم و بنظر من هم همینطور هست و کافی نیست که با دو سه تا کلاف نخ که دور ماشین میزنند جوگیر بشیم و بیام بگیم طراحی ماشینها در FORZA3 بهتر هست !!! مگر تو Polyphoni میاین با گواش ماشینها رو طراحی میکنند ؟!! مسلما اونها هم واسه خودشون روشهای پیچیده و پیشرفته ای دارند .
من یک لینک از جدیدترین Technical Trailer بازی GT5 که مربوط به طراحی Ferrari 458 Italia هست رو پایین میزارم برید با هر کیفیتی که مد نظرتون هست دانلود کنید و بیایید دور از فنبوی بازی نظرتون رو در مورد طراحی ماشین و محیط اون دو سه تا Track بگید !
http://www.gamersyde.com/news_gran_turismo_5_gets_a_new_trailer-8544_en.html
البته مشخص هست که در بعضی از صحنه ها محیطها با Actual Footage خود داخل بازی تفاوت دارند ولی با این حال با Engine خود بازی رندر و Procces شدند.

باز هم از همه عذر میخوام اینجا تاپیک Forza 3 هست و نباید این صحبتها اینجا زده میشد ولی تو این مدت من حرفهای خیلی جالبی دیدم و شنیدم که پاسخگویی رو برام تا حدی غیر قابل کنترل کرده بود.

شما هم داری بی مورد ایراد میگیری ! شما بافت آسفالتهای دو بازی رو ببین ! در Forza 3 چقدر جزئیات داره ! در حالی که در GT5 یک آسفالت صاف و یک دست و ... بدون حتی یک ترک ! یا حتی در یکی از مسیرها که در میان کوهستان هست آسفالت خیلی زیبا کنده کاری شده ! مثل جاده های خودمون ! بافتهاش تو هر منطقه ای متفاوته ! ولی تو GT5 تا اونجایی که من دیدم آسفالت صاف و یکدست هست ! با یم رنگ طوسی تیره ! ( شاید تو محیط های مختلفش فرق داشته باشه رنگش ولی همشون صاف هستن !! ) و یا درختها و رنگ بندی ها که هم زیباتر هستن و هم طبیعی تر ! یعنی چیزی که من از رنگ بندی و نور پردازی GT5 می بینم اغراق آمیزه ! یا حتی انعکاسها ! یجوری انعکاس ها رو طراحی کردن که انگار بدنه ماشین آینه است !!! که این واقعی نیست !

نور پردازیش زیباست ولی بی جهت خیلی شدیده ! تو Forza 3 اینطوری نیست ! مدل سازی ماشینها رو نمیدونم چی بگم چون این سبک نور پردازی و انعکاس و ... باعث شده GT5 پر زرق و برق تر به نظر بیاد !

ولی هر چی رو هم بخوام قبول کنم و کوتاه بیام روی محیط عمراً کوتاه بیام !
 
شما هم داری بی مورد ایراد میگیری ! شما بافت آسفالتهای دو بازی رو ببین ! در Forza 3 چقدر جزئیات داره ! در حالی که در GT5 یک آسفالت صاف و یک دست و ... بدون حتی یک ترک ! یا حتی در یکی از مسیرها که در میان کوهستان هست آسفالت خیلی زیبا کنده کاری شده ! مثل جاده های خودمون ! بافتهاش تو هر منطقه ای متفاوته ! ولی تو GT5 تا اونجایی که من دیدم آسفالت صاف و یکدست هست ! با یم رنگ طوسی تیره ! ( شاید تو محیط های مختلفش فرق داشته باشه رنگش ولی همشون صاف هستن !! ) و یا درختها و رنگ بندی ها که هم زیباتر هستن و هم طبیعی تر ! یعنی چیزی که من از رنگ بندی و نور پردازی GT5 می بینم اغراق آمیزه ! یا حتی انعکاسها ! یجوری انعکاس ها رو طراحی کردن که انگار بدنه ماشین آینه است !!! که این واقعی نیست !

نور پردازیش زیباست ولی بی جهت خیلی شدیده ! تو Forza 3 اینطوری نیست ! مدل سازی ماشینها رو نمیدونم چی بگم چون این سبک نور پردازی و انعکاس و ... باعث شده GT5 پر زرق و برق تر به نظر بیاد !

ولی هر چی رو هم بخوام قبول کنم و کوتاه بیام روی محیط عمراً کوتاه بیام !
تا اونجایی که من GT4 و GT5 Proluge رو بازی کردم و خوشبختانه Map هایی مثل London رو بازی کردم باید بگم اتفاقا اونجور که شما آسفالت رو یک دست میبینی من ندیدم البته اگه از نزدیک بازی کرده باشی !
من یک سوال از شما دارم ؟!
تابحال چند Track و جاده از نسخه نهایی GT5 دیدید ؟!! قاعدتا بیشتر از 1 یا 2 تا ندیدید یعنی اصلا PD هیچ عکس و تریلر درست و حسابی از جاده های موجود در GT5 نداده و تا الان بیشتر روی طراحی بی نقص ماشینهاش مانور داده ولی چون هم تو یک جاده ای که از FORZA3 دیدیم تو آسفالتی که شما گفتی ترک داره این باعث میشه که بگیم تمامی آسفالتهای gt5 هم یکنواخت هستند ؟ این میشه عامل برتری ؟!! بودن ترک و عدم یکنواختی جاده اصلا و به هیچ وجه چیز عجیب و غریبی نیست که بیایید به به و چه چه بزنیم چون حتی بازیهای نزدیک به 5 یا 6 سال پیش مثل NFS : HP2 هم داشتند !!
در ضمن ما تا الان تریلر Direct Feed از Actual Gameplay Footage بازی نداشتیم بلکه همه Off-Screen بوده چه بسا میخواد 1080p باشه ! خود ویدیوهایی که PD منتشر میکنه همه Replay گونه بوده که بیشتریهاشون هم بیشتر رو خود ماشین تمرکز داشته و شما به هیچ وجه نمیتونید بیاید از همین الان از بافت جاده و عدم نداشتن Detail انتقاد بکنید یعنی واقعا خیلی مسخره هست!
من نمیدونم چرا میشه با دیدن 2 یا 3 تا عکس یا تریلر Off Screen که نمیشه وضوح و جزییات بازی رو دید اینقدر کارشناسانه نظر داد ؟!
عدم داشتن ترک و چاله قابل مشاهده و بزرگ در اسفالت خیابانهای شهر های مدرن و پیستهای معروفی مثل Suzuka که واقعا هم همین طور هست با داشتن ترک و چاله در یک جاده کوهستانی خیلی فرق میکنه !! چون GT5 واقعیت رو داره تو همین جاده های خیلی اندکی هم که ازش نشون داده شده رعایت میکنه میشه نداشتن گرافیک محیطی !!
اتفاقا تو همین GC2009 که من ویدیوهای off Screen مربوط به Damage بازی GT5 رو میدیدم تو همون تصاویر میشد به طراحی عالی جاده ها و رنگ بندی و رفلکس عالی اونها در مقابل Environment Lighting ها به پی برد ( در هنگام عوض شدن منبع نور محیطی با استفاده از HDR رنگ آسفالت جاده به خوبی تغییر میکرد) در ضمن فکر نکنم خیابانهای توکیو ترکهای جاده هاشون اینقدر بزرگ و محسوس باشه که مثل یک جاده کوهستانی اونها رو رصد کرد !!!
در مورد درختها و آبجکتهای محیطی من و سایر دوستان همین موقع ها که GT5 Prolouge Beta اومده بود جریانات و بحثهایی داشتیم که اتفاقا من تو همین ویدیوهای موجود در GC2009 به شخصه دیدم دیگه از 2D کاملا بیرون اومده و نمایی 3D پیدا کرده هر چند نمیشه همه شاخ و برگ درخت رو 3D پیاده کرد من حتی تو بعضی از عکسهای FORZA3 وجود همین تکنیکی رو مشاهده کردم. یعنی اصلا تفاوتی رو از لحاظ ساختاری ندیدم .
بهترین نمونه اش هم همین عکسهای پایین هست
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11621-13.html
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11598-10.html
خوب چرا شاخ و برگهایی که شما بهشون افتخار میکنی High Detail نیستند ؟!!! این عکس رو هم من الحمدلله دخل و تصرفی نکردم !

اتفاقا بنظر من در زمینه نورپردازی و رفلکس محیطی و همین رنگبندی که اشاره کردی GT5 یک سر و گردن از FORZA3 سرتر هست. همیشه در Tribute ها چه میخواد یک بازی باشه یا معرفی یک ماشین واقعی همیشه ماشینها رو طوری با رنگهای به اصطلاح Chorm و glassy رنگ آمیزی میکنند که رفلکس رو به حداکثر میرسونه ولی خب در Gameplay Footage خوشحال میشم دو سه نمونه برام بیارید ! البته اگه بشه بهش ایراد وارد کرد !
اتفاقا من هم در مورد محیط GT5 کوتاه نمیام چون با این ایرادات بنی اسرائیلی که شما از خودتون و تجزیه و تحلیل های کارشناسانه تون وارد میکنید نمیشه به راحتی از این موضوع گذشت . تا چند وقت پیش از گردی و کجی تایر ها و لاستیکهای GT5 تو همون عکسهای فوق العاده بی کیفیت ایراد میگرفتید الان هم از نورپردازی بازی !

الحمدلله Demo Playble بازی Forza3 اومده و نهایت تا 2 روز دیگه میتونیم ببینیم این همه Hype پیرامون Forza3 واسه چی هست . تریلرهای GT5 هم از TGS (هر چند باز هم تریلر هستند) قابل دانلود هستند و هر کی میتونه بره Download کنه و ببینه کدوم بهتر هست.

در هر حال همه اینها بستگی به این داره که طرف با دلیل و منطق از چی خوشش میاد چون نمیشه سلیقه رو بر کسی تحمیل کرد.
 
خب شما بهتره صبر کنی تا هر دو بازی بیاد چون تا الان عملا هر ایرادی رو که به GT5 و هر حسن FM3 رو به دلیل این که دمو و یا Off Screen هستن رد کردین;)
 
تا اونجایی که من GT4 و GT5 Proluge رو بازی کردم و خوشبختانه Map هایی مثل London رو بازی کردم باید بگم اتفاقا اونجور که شما آسفالت رو یک دست میبینی من ندیدم البته اگه از نزدیک بازی کرده باشی !
من یک سوال از شما دارم ؟!
تابحال چند Track و جاده از نسخه نهایی GT5 دیدید ؟!! قاعدتا بیشتر از 1 یا 2 تا ندیدید یعنی اصلا PD هیچ عکس و تریلر درست و حسابی از جاده های موجود در GT5 نداده و تا الان بیشتر روی طراحی بی نقص ماشینهاش مانور داده ولی چون هم تو یک جاده ای که از FORZA3 دیدیم تو آسفالتی که شما گفتی ترک داره این باعث میشه که بگیم تمامی آسفالتهای gt5 هم یکنواخت هستند ؟ این میشه عامل برتری ؟!! بودن ترک و عدم یکنواختی جاده اصلا و به هیچ وجه چیز عجیب و غریبی نیست که بیایید به به و چه چه بزنیم چون حتی بازیهای نزدیک به 5 یا 6 سال پیش مثل NFS : HP2 هم داشتند !!
در ضمن ما تا الان تریلر Direct Feed از Actual Gameplay Footage بازی نداشتیم بلکه همه Off-Screen بوده چه بسا میخواد 1080p باشه ! خود ویدیوهایی که PD منتشر میکنه همه Replay گونه بوده که بیشتریهاشون هم بیشتر رو خود ماشین تمرکز داشته و شما به هیچ وجه نمیتونید بیاید از همین الان از بافت جاده و عدم نداشتن Detail انتقاد بکنید یعنی واقعا خیلی مسخره هست!
من نمیدونم چرا میشه با دیدن 2 یا 3 تا عکس یا تریلر Off Screen که نمیشه وضوح و جزییات بازی رو دید اینقدر کارشناسانه نظر داد ؟!
عدم داشتن ترک و چاله قابل مشاهده و بزرگ در اسفالت خیابانهای شهر های مدرن و پیستهای معروفی مثل Suzuka که واقعا هم همین طور هست با داشتن ترک و چاله در یک جاده کوهستانی خیلی فرق میکنه !! چون GT5 واقعیت رو داره تو همین جاده های خیلی اندکی هم که ازش نشون داده شده رعایت میکنه میشه نداشتن گرافیک محیطی !!
اتفاقا تو همین GC2009 که من ویدیوهای off Screen مربوط به Damage بازی GT5 رو میدیدم تو همون تصاویر میشد به طراحی عالی جاده ها و رنگ بندی و رفلکس عالی اونها در مقابل Environment Lighting ها به پی برد ( در هنگام عوض شدن منبع نور محیطی با استفاده از HDR رنگ آسفالت جاده به خوبی تغییر میکرد) در ضمن فکر نکنم خیابانهای توکیو ترکهای جاده هاشون اینقدر بزرگ و محسوس باشه که مثل یک جاده کوهستانی اونها رو رصد کرد !!!
در مورد درختها و آبجکتهای محیطی من و سایر دوستان همین موقع ها که GT5 Prolouge Beta اومده بود جریانات و بحثهایی داشتیم که اتفاقا من تو همین ویدیوهای موجود در GC2009 به شخصه دیدم دیگه از 2D کاملا بیرون اومده و نمایی 3D پیدا کرده هر چند نمیشه همه شاخ و برگ درخت رو 3D پیاده کرد من حتی تو بعضی از عکسهای FORZA3 وجود همین تکنیکی رو مشاهده کردم. یعنی اصلا تفاوتی رو از لحاظ ساختاری ندیدم .
بهترین نمونه اش هم همین عکسهای پایین هست
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11621-13.html
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11598-10.html
خوب چرا شاخ و برگهایی که شما بهشون افتخار میکنی High Detail نیستند ؟!!! این عکس رو هم من الحمدلله دخل و تصرفی نکردم !

اتفاقا بنظر من در زمینه نورپردازی و رفلکس محیطی و همین رنگبندی که اشاره کردی GT5 یک سر و گردن از FORZA3 سرتر هست. همیشه در Tribute ها چه میخواد یک بازی باشه یا معرفی یک ماشین واقعی همیشه ماشینها رو طوری با رنگهای به اصطلاح Chorm و glassy رنگ آمیزی میکنند که رفلکس رو به حداکثر میرسونه ولی خب در Gameplay Footage خوشحال میشم دو سه نمونه برام بیارید ! البته اگه بشه بهش ایراد وارد کرد !
اتفاقا من هم در مورد محیط GT5 کوتاه نمیام چون با این ایرادات بنی اسرائیلی که شما از خودتون و تجزیه و تحلیل های کارشناسانه تون وارد میکنید نمیشه به راحتی از این موضوع گذشت . تا چند وقت پیش از گردی و کجی تایر ها و لاستیکهای GT5 تو همون عکسهای فوق العاده بی کیفیت ایراد میگرفتید الان هم از نورپردازی بازی !

الحمدلله Demo Playble بازی Forza3 اومده و نهایت تا 2 روز دیگه میتونیم ببینیم این همه Hype پیرامون Forza3 واسه چی هست . تریلرهای GT5 هم از TGS (هر چند باز هم تریلر هستند) قابل دانلود هستند و هر کی میتونه بره Download کنه و ببینه کدوم بهتر هست.

در هر حال همه اینها بستگی به این داره که طرف با دلیل و منطق از چی خوشش میاد چون نمیشه سلیقه رو بر کسی تحمیل کرد.

اون فیلمی هم که من دیدم آف اسکرین بود ! شما خیلی جالب به من میگید

من نمیدونم چرا میشه با دیدن 2 یا 3 تا عکس یا تریلر Off Screen که نمیشه وضوح و جزییات بازی رو دید اینقدر کارشناسانه نظر داد ؟!

بعد خودتون همینطوری در مدح GT5 حرف میزیند ؟ از قضا از روی همین فیلمها و تریلر ها ؟

خب باشه ! ایرادات من بنی اسرائیلی هستند و شمادرست میگی ! بازی میاد امتیازاتش رو هم میگیره ! بعد شما بیا دوباره بحث میکنیم ! الان هر چی من بگم شما یه عبارت کارشناسانه به نظراتم میبندی و میفرستیشون قاطیه باقالیا !! :biggrin1:

بای !
 
تا اونجایی که من GT4 و GT5 Proluge رو بازی کردم و خوشبختانه Map هایی مثل London رو بازی کردم باید بگم اتفاقا اونجور که شما آسفالت رو یک دست میبینی من ندیدم البته اگه از نزدیک بازی کرده باشی !
من یک سوال از شما دارم ؟!
تابحال چند Track و جاده از نسخه نهایی GT5 دیدید ؟!! قاعدتا بیشتر از 1 یا 2 تا ندیدید یعنی اصلا PD هیچ عکس و تریلر درست و حسابی از جاده های موجود در GT5 نداده و تا الان بیشتر روی طراحی بی نقص ماشینهاش مانور داده ولی چون هم تو یک جاده ای که از FORZA3 دیدیم تو آسفالتی که شما گفتی ترک داره این باعث میشه که بگیم تمامی آسفالتهای gt5 هم یکنواخت هستند ؟ این میشه عامل برتری ؟!! بودن ترک و عدم یکنواختی جاده اصلا و به هیچ وجه چیز عجیب و غریبی نیست که بیایید به به و چه چه بزنیم چون حتی بازیهای نزدیک به 5 یا 6 سال پیش مثل NFS : HP2 هم داشتند !!
در ضمن ما تا الان تریلر Direct Feed از Actual Gameplay Footage بازی نداشتیم بلکه همه Off-Screen بوده چه بسا میخواد 1080p باشه ! خود ویدیوهایی که PD منتشر میکنه همه Replay گونه بوده که بیشتریهاشون هم بیشتر رو خود ماشین تمرکز داشته و شما به هیچ وجه نمیتونید بیاید از همین الان از بافت جاده و عدم نداشتن Detail انتقاد بکنید یعنی واقعا خیلی مسخره هست!
من نمیدونم چرا میشه با دیدن 2 یا 3 تا عکس یا تریلر Off Screen که نمیشه وضوح و جزییات بازی رو دید اینقدر کارشناسانه نظر داد ؟!
عدم داشتن ترک و چاله قابل مشاهده و بزرگ در اسفالت خیابانهای شهر های مدرن و پیستهای معروفی مثل Suzuka که واقعا هم همین طور هست با داشتن ترک و چاله در یک جاده کوهستانی خیلی فرق میکنه !! چون GT5 واقعیت رو داره تو همین جاده های خیلی اندکی هم که ازش نشون داده شده رعایت میکنه میشه نداشتن گرافیک محیطی !!
اتفاقا تو همین GC2009 که من ویدیوهای off Screen مربوط به Damage بازی GT5 رو میدیدم تو همون تصاویر میشد به طراحی عالی جاده ها و رنگ بندی و رفلکس عالی اونها در مقابل Environment Lighting ها به پی برد ( در هنگام عوض شدن منبع نور محیطی با استفاده از HDR رنگ آسفالت جاده به خوبی تغییر میکرد) در ضمن فکر نکنم خیابانهای توکیو ترکهای جاده هاشون اینقدر بزرگ و محسوس باشه که مثل یک جاده کوهستانی اونها رو رصد کرد !!!
در مورد درختها و آبجکتهای محیطی من و سایر دوستان همین موقع ها که GT5 Prolouge Beta اومده بود جریانات و بحثهایی داشتیم که اتفاقا من تو همین ویدیوهای موجود در GC2009 به شخصه دیدم دیگه از 2D کاملا بیرون اومده و نمایی 3D پیدا کرده هر چند نمیشه همه شاخ و برگ درخت رو 3D پیاده کرد من حتی تو بعضی از عکسهای FORZA3 وجود همین تکنیکی رو مشاهده کردم. یعنی اصلا تفاوتی رو از لحاظ ساختاری ندیدم .
بهترین نمونه اش هم همین عکسهای پایین هست
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11621-13.html
http://www.gamersyde.com/pop_images_forza_motorsport_3-11598-10.html
خوب چرا شاخ و برگهایی که شما بهشون افتخار میکنی High Detail نیستند ؟!!! این عکس رو هم من الحمدلله دخل و تصرفی نکردم !

اتفاقا بنظر من در زمینه نورپردازی و رفلکس محیطی و همین رنگبندی که اشاره کردی GT5 یک سر و گردن از FORZA3 سرتر هست. همیشه در Tribute ها چه میخواد یک بازی باشه یا معرفی یک ماشین واقعی همیشه ماشینها رو طوری با رنگهای به اصطلاح Chorm و glassy رنگ آمیزی میکنند که رفلکس رو به حداکثر میرسونه ولی خب در Gameplay Footage خوشحال میشم دو سه نمونه برام بیارید ! البته اگه بشه بهش ایراد وارد کرد !
اتفاقا من هم در مورد محیط GT5 کوتاه نمیام چون با این ایرادات بنی اسرائیلی که شما از خودتون و تجزیه و تحلیل های کارشناسانه تون وارد میکنید نمیشه به راحتی از این موضوع گذشت . تا چند وقت پیش از گردی و کجی تایر ها و لاستیکهای GT5 تو همون عکسهای فوق العاده بی کیفیت ایراد میگرفتید الان هم از نورپردازی بازی !

الحمدلله Demo Playble بازی Forza3 اومده و نهایت تا 2 روز دیگه میتونیم ببینیم این همه Hype پیرامون Forza3 واسه چی هست . تریلرهای GT5 هم از TGS (هر چند باز هم تریلر هستند) قابل دانلود هستند و هر کی میتونه بره Download کنه و ببینه کدوم بهتر هست.

در هر حال همه اینها بستگی به این داره که طرف با دلیل و منطق از چی خوشش میاد چون نمیشه سلیقه رو بر کسی تحمیل کرد.

در مورد طراحی ماشین ها بله حرف شما درسته GT5 بهتر و دقیق تر هست
اما در مورد محیط باید این موضوع رو بدونید که GT5 در ساخت محیطش از عکس استفاده کرده و تقریبا 2 بعدی حساب میشه و در طرف مقابل Forza بیشتر محیط رو یه صورت کامل ساخته و عکس استفاده نکرده ! البته Forza هم در چندین جا استفاده کرده اما بیشتر محیط ساخته شده هست
گیم پلی هم تا وقتی نیاد نمیشه نظر داد
اما فیزیک و Customize کردن در Forza 3 از هر بازی Racing دیگه ای کامل تر و خیلی گسترده تر هست و از این نظر هیچ عنوانی در حد و اندازه ی Forza3 نیست
در مقابل GT5 مود ها و قسمت های بیشتری داره

پس بنابراین هر کدوم از عنوان ها در یه قسمت کامل هستن و نمیشه گفت کدوم بهتر ساخته شده.

اما محیط که شما گفتی ، Forza هم می تونیست بیشتر محیط رو با عکس بسازه که این کار رو نکردن ولی Gt5 خیلی جا ها رو از عکس استفاده کرده. به همین دلیل همه از محیط بازی دارن تعریف می کنن ، چون واقعا روش کار شده و زحمت کشیدن
 
آخه دقیقا باید بگم همون فرمونی که شما میگی واقعی ترین فرمون طراحی شده از خود Ferrari 458 Italia هست !!! این هم یک لینک کاملا مستقیم و واضح برای مشاهده تصاویر واقعی از Ferrari 458 Italia !! همونطور که مشاهده میکنید فرمون این ماشین اصلا گرد نیست و کمی بصورت شش ضلعی طراحی شده !!! پس خواهشا باز اگر اطلاع کاملی از طراحی ماشینها ندارید الکی ایراد بنی اسرائیلی نگیرید.
اتفاقا من رو سری GT خیلی بیشتر از Forza حساب باز میکردم و در آینده هم به همین منوال خواهد بود.
http://www.autoblog.com/gallery/ferrari-458-italia-1/#8

در ضمن Polygone ها هیچ موقع از تصاویر بیرون نمیزنند !!
من تو این 2 یا 3 ماه هر مقایسه ای رو که طرفداران Forza راه می انداختند رو خوندم هیچ موقع دلیل قانع کننده ای ندیدم که بیاد به طور پایه ای علت این برتری که شما میگید رو توضیح بده و همش اشاره به گردی و کجی تایر و این جور چیزا میکنه که یک سریش بخاطر نوع دید شما به بازی هست !!! و دسته دیگه اش هم به این مربوط میشه که اطلاعات شما از نمای واقعی Concept ماشینها کامل نیست !!

باز هم من میگم من قصد راه اندازی بحث و جدلهای الکی رو ندارم و فقط منظورم این هست که تفاوت گرافیکی این دو تا اینقدر فاحش نیست و من کاری به اینکه کدوم بهتر هست رو ندارم . ازین به بعد کمی با منطق و دلایل روشن نظراتون رو بگید.

راستی اصلا فکر نمیکردم که آهنگهایی مثل London Elektricity : just one second رو تو این دمو ببینم !

مساله دیگه این هست که من چون اصلا زیاد به سایت سر نمیزنم و دوستانی که با نظرات من مشکل دارند لطفا بیان و در پروفایل من نظراتشون رو بگند که من هر موقع تونستم و اطلاعاتم هم اگر در حدی بود که بتونم جواب بدم شرمندتون بشم.
مرسی
در مورد شش ضلعی بودن فرمان فراری خیلی از شما بهتر می دونم من منظورم بین هر ضلع فرمانش ناصافی هایی وجود داره و تو چشم میزنه. در مورد پلیگون هم یعنی چند تا ورتکسش اومده بیرون. (لطفا در مورد پلیگون و ورتکس بحث نکن که من کارم همینه)!
در کل حس شما رو درک میکنم. منم اگر برای یه بازی 7 سال صبر می کردم مطمئنا ازش دفاع بی چون و چرایی می کردم. راستی جواباتو انقدر طولانی می نویسی که آدم حال نداره بخونه!:laughing:
 
دوستان الان داشتم دمو رو بازی می کردم..... فقط یه جمله میگم اصلا اون چیزی نیست که تو عکس ها و دمو دیدیم نبود:((
این همه تبلیغ و سرو صدا..... انتظار بالاتری داشتم!
1گیگ و نیم ترافیکم رفت..... بخاطر این بازی صبر نکردم (از ذوقم) تا شب که مجانی دانلود کنم.
 
آخرین ویرایش:
دوستان الان داشتم دمو رو بازی می کردم..... فقط یه جمله میگم اصلا اون چیزی نیست که تو عکس ها و دمو دیدیم نبود:((
این همه تبلیغ و سرو صدا..... انتظار بالاتری داشتم!
1گیگ و نیم ترافیکم رفت..... بخاطر این بازی صبر نکردم (از ذوقم) تا شب که مجانی دانلود کنم.
یعنی نمی ارزه دمو رو دان کنیم.
منم چند عکس از دمو دیدم زیاد چنگی به دل نمیزد.:sick:
 
آقا این بابا انگار تو نماشگاه هر دو بازی رو تست کرده ! نظرش هم اینه ! زبان اصلی !!

First off, if you're looking for dirt, you won't find much here. Both upcoming racers Forza Motorsport 3 (Xbox 360) and Gran Turismo 5 (PS3) are sure to be great racing games. That said, I think there's a clear winner here between the two high-profile racers shown on the floor of Tokyo Game Show this year. As you read on, keep in mind that we're not comparing the games themselves as much as we are the demos shown on the TGS floor.

Both were in pretty nifty setups. Gran Turismo 5 had real-world racing seats built into metal frames. Inside, players sat in front of a high-end Sony display while controlling the game with the GT steering wheel set. Forza 3 was played on a three-screen setup. They too had racing chairs and a steering wheel controller. Putting all of that aside, though, which was the better game?
Visuals:
Winner: Forza Motorsport 3

While both games look great on the track, Forza's demo featured a polish that Gran Turismo 5's lacked. The rocky hillsides and lush greenery easily showed up the bland, almost clinical-looking cityscape of Gran Turismo. Driving slow in Gran Turismo is like inviting disappointment. I guess they were hoping you'd always be moving fast enough to not notice the perfectly flat tree and pole textures. Plants and trees on the side of the road look like paper cutouts, and the tree trunks are laughably bad. As far as the vehicle visuals go, neither game disappoints. Both supply unhealthy doses of car ****. The tighter racing action of Forza 3 made it easier to appreciate the models of the cars I raced against, but both pull off amazing feats as far as visuals go. Forza's framerate was liquid smooth, making it a bit easier on the eyes than GT5.

Control:
Winner: Forza Motorsport 3

Solely judging from the two on-floor demos, both of which used adjustable racing seats and steering wheel rigs, Forza 3's control won the race. There was something about the balance of control that made it seem especially intuitive. I'd go as far as to say that it felt damned near flawless with the steering wheel rig they had set up at each demo station. Gran Turismo controlled great as well, with the tilt leaning farther away from arcade action and more towards realism. Nothing was notably wrong with Gran Turismo's control. It's just that the seamless feeling that we felt with the controls in Forza wasn't there in GT5.



Game play:
Winner: Forza Motorsport 3

Both games were played on a rather easy track, and both featured racing line guidelines. Other than that, these two games play differently. Forza 3 had me racing against other AI characters that were way too easy to pass, even with the option to set the difficulty. My choice of a medium difficulty looked more like an easy to my eyes. I didn't try the "hard" setting, but I hope it's considerably more difficult than medium was. That said, some of the credit goes, again, to the seemingly flawless control of the game.

As for Gran Turismo, I watched plenty of others wipe out and give up before I played. It looked like people that had never played the series games before sat down and expected arcade racing. As always, Gran Turismo 5 had that realistic acceleration and turning that greatly contrasts to the loose, forgiving controls of other racers (Forza 3 not included, of course). I enjoy the challenge and learning curve, and prefer the rewarding stick-to-your-ribs racing that it provides. Even with that, though, Forza's gameplay was more enjoyable and approachable. It may be a bit more simple than that of GT5, but it still provides ample challenge for white knuckle racing.

If you have to have damage modeling, you want Forza 3. It's just not there in Gran Turismo. While I don't believe that it's a necessity to have damage modeling in a racing game, it is an added bonus. If you play in first-person view like I do, it's fun to see how messed up your vehicle is after a race. Gran Turismo doesn't do that. In fact, side of the road items like cones and tires don't even seem to be affected properly by impact. When I ran into a stack of tires, they seemed to float strangely in front of my car for a second before flying off to the right. I don't need true-to-life physics on these types of collisions, but this looked closer to the movement of a UFO than a stack of rubber tires.

Overall:
I'm a big Gran Turismo fan, so it was a bit of a surprise to me that the Forza Motorsport 3 demo did more for me. Things like damage modeling and background art aside, it was the superb control and high level of accessibility that won me over. Forza 3 was just more fun. More impressive. Of course, this is not to say that Gran Turismo 5 isn't a good game. It will be great, I'm sure, but Forza 3 show floor demo has me wanting to race again. I need to get me one of these three-screen setups too.​

http://www.destructoid.com/tgs-09-forza-motorsport-3-vs-gran-turismo-5-149770.phtml?no_cache=1&comment_saved=1#comment-1465728

الان دیگه من که اظهار نظر نکردم ! اون بابا تو نمایشگاه اینها رو تست کرده ! :-" خودتون ببینید چقدر درسته چقدر غلط !!

نکته : off-screen هم نبوده !!
 
دوستان الان داشتم دمو رو بازی می کردم..... فقط یه جمله میگم اصلا اون چیزی نیست که تو عکس ها و دمو دیدیم نبود:((
این همه تبلیغ و سرو صدا..... انتظار بالاتری داشتم!
1گیگ و نیم ترافیکم رفت..... بخاطر این بازی صبر نکردم (از ذوقم) تا شب که مجانی دانلود کنم.

جدی میگی !؟
منم دارم دانلود می کنم بعدا میام میگم چطور بود !! از دوستان دیگه هم ار کسی دانلود کرده بیاد نظرش رو بگه
 
من دمو رو بازی نکردم اما از این عکس هایی که بیرون اومده به نظر میاد این همه تبلیغ و سرو صدا شلوغ بازی بوده
من خودم 360 رو فروخته بودم الان میخواستم به عشق این بازی دوباره 360 بخرم ظاهرا داره نا امیدم میکنه(امیدوارم دوستان نیان بگن اگه میخواستی برای این 360 بخری بهتره که نخری چون من حتی اگه این بازی صفر هم بگیره بازم 360 و اینو میخرم و بازی میکنم)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or