نائوکی یوشیدا به تازگی مصاحبه هایی در رابطه با عنوان مورد انتظار Final Fantasy XVI انجام داده که بطور خلاصه بخش های جالب این مصاحبه رو باهم میبینیم:
◾️ بازی جهان باز نخواهد بود و درعوض حالت تمرکز روی یک منطقه آزاد رو خواهد داشت.
◽️ طی بازی افرادی به پارتی کلایو خواهند پیوست و اون رو همراهی و در نبرد ها شرکت خواهند کرد. بازیکن قادر به کنترل کردن این کرکترها نخواهد بود و و توسط هوش مصنوعی کنترل میشن، اما یکی از این کرکترها که میتونید با دادن دستور کنترلش کنید، سگی هست که توی تریلر اصلی بود و اسمش Torgal هست.
◾️ تریلر سومی در دست ساخت قرار داره و پاییز امسال منتشر میشه. تمرکز این تریلر روی جهان بازی و داستان اون خواهد بود.
◽️ مبارزات ایکان متفاوت خواهند بود، یکی از این نبردها مثل یک بازی شوتینگ هست، دیگری مثل یک مسابقه کشتی، درحالی که یکی دیگه مثل نبرد با تایتان کل یک منطقه رو به عنوان بتل فیلد اشغال میکنه. توی تریلر بخشی از UI توی این نبرد ها برای جلوگیری از اسپویل نشون داده نشدن.
◾️ داستان از سری های قبلی تاریک تر خواهد بود اما ویژگی های موضوعی که طرفداران قدیمی انتظارش رو دارن رو داراست. به عنوان مثال یکی از این موضوعات این هست: کشمکشی بین اون چیزی که درست یا اشتباهه. آیا مردم باید زندگی ای که براشون معین شده رو زندگی کنن یا باید حق انتخاب مسیرشون رو داشته باشن؟
◽️ داستان در سه دوره از زندگی کلایو ما رو با اون همراه میکنه: نوجوانی، دوره ی بیست سالگی و سی سالگی. بازی به تنهایی هرچیز که لازم باشه بدونید رو داراست و نیاز به چیز دیگه ای برای فهمیدن بهتر داستان نیست.
◾️ بازی برای گروه سنی بزرگسال طراحی شده، نه بخاطر اینکه سازنده ها میخواستن خشونت رو بیشتر یا از المان های غیراخلاقی استفاده کنن، بلکه بازی پتانسیل این رو داشت که محیطی متفاوت داشته باشه که اون رو در رده بزرگسال قرار میداد و سازنده ها میخواستن که از تمام این پتانسیل استفاده کنن.
◽️ بازی از ابتدا تا پایان قابل بازی هست اما صداگذاری برخی از زبان ها هنوز کاملا انجام نشده و تیم درحال کار روی درجات سختی بازی، کاتسین ها و دیباگ هست.