PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
‍ نائوکی یوشیدا به تازگی مصاحبه هایی در رابطه با عنوان مورد انتظار Final Fantasy XVI انجام داده که بطور خلاصه بخش های جالب این مصاحبه رو باهم میبینیم:

◾️ بازی جهان باز نخواهد بود و درعوض حالت تمرکز روی یک منطقه آزاد رو خواهد داشت.

◽️ طی بازی افرادی به پارتی کلایو خواهند پیوست و اون رو همراهی و در نبرد ها شرکت خواهند کرد. بازیکن قادر به کنترل کردن این کرکترها نخواهد بود و و توسط هوش مصنوعی کنترل میشن، اما یکی از این کرکترها که میتونید با دادن دستور کنترلش کنید، سگی هست که توی تریلر اصلی بود و اسمش Torgal هست.

◾️ تریلر سومی در دست ساخت قرار داره و پاییز امسال منتشر میشه. تمرکز این تریلر روی جهان بازی و داستان اون خواهد بود.

◽️ مبارزات ایکان متفاوت خواهند بود، یکی از این نبردها مثل یک بازی شوتینگ هست، دیگری مثل یک مسابقه کشتی، درحالی که یکی دیگه مثل نبرد با تایتان کل یک منطقه رو به عنوان بتل فیلد اشغال میکنه. توی تریلر بخشی از UI توی این نبرد ها برای جلوگیری از اسپویل نشون داده نشدن.

◾️ داستان از سری های قبلی تاریک تر خواهد بود اما ویژگی های موضوعی که طرفداران قدیمی انتظارش رو دارن رو داراست. به عنوان مثال یکی از این موضوعات این هست: کشمکشی بین اون چیزی که درست یا اشتباهه. آیا مردم باید زندگی ای که براشون معین شده رو زندگی کنن یا باید حق انتخاب مسیرشون رو داشته باشن؟

◽️ داستان در سه دوره از زندگی کلایو ما رو با اون همراه میکنه: نوجوانی، دوره ی بیست سالگی و سی سالگی. بازی به تنهایی هرچیز که لازم باشه بدونید رو داراست و نیاز به چیز دیگه ای برای فهمیدن بهتر داستان نیست.

◾️ بازی برای گروه سنی بزرگسال طراحی شده، نه بخاطر اینکه سازنده ها میخواستن خشونت رو بیشتر یا از المان های غیراخلاقی استفاده کنن، بلکه بازی پتانسیل این رو داشت که محیطی متفاوت داشته باشه که اون رو در رده بزرگسال قرار میداد و سازنده ها میخواستن که از تمام این پتانسیل استفاده کنن.

◽️ بازی از ابتدا تا پایان قابل بازی هست اما صداگذاری برخی از زبان ها هنوز کاملا انجام نشده و تیم درحال کار روی درجات سختی بازی، کات‌سین ها و دیباگ هست.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
‍ اطلاعات بیشتری در مصاحبه ی وبسایت ژاپنی فمیتسو منتشر شد‌.

◾️ تریلر دوم در ماه مارس آماده شده بود اما چون روابط بین الملل آشفته بود از انتشار آن اجتناب کردن. زیرا تو تریلر شاهد نبرد سرزمین های بزرگ بودیم.(حمله ی روسیه علیه اوکراین)

◽️ توسعه ی بازی از سال 2015 آغاز شده بود.

◾️ در ابتدا برنامه داشتن بازی رو بر روی ps4 هم عرضه کنن و وقتی که اولین تریلر منتشر شده بود.یوشیدا از کیفیت بازی ناراضی بود.

◽️ بخش های زیادی از تریلر به علت اسپویل حذف شدند.

◾️ برای ساخت بازی هزینه ی زیادی شده حتی در بین بازی های سری پس اسکوئر انیکس انتظار فروش بالایی رو داره.

◽️ وجود موگل و چوکوبو در سری بازی های فاینال فنتسی مهم است پس یوشیدا وجود اون عناصر در فاینال فنتسی 16 رو ضروری دونست.

◾️ اگر اون ها 15 سال یا بیشتر وقت داشتند ساخت یه بازی جهان باز برای اون ها ممکن بود ولی ساخت چنین بازی به خاطر محدودیت اون ها تو منابع و زمان ممکن نبود.

◽️ 95 درصد از تریلر به صورت ریل تایم رندر شده.

◾️ کیفیت بازی نهایی از تریلر دوم بالاتر خواهد بود.

◽️ کیفیت نیمه ی اول بازی چک شده و چک کردن کیفیت نیمه ی دوم بازی از ماه آینده آغاز خواهد شد.

◾️ 90 درصد از ساخت محتوای بازی کامل شده است و اون ها الان دارن روی ساخت ماموریت های فرعی تمرکز میکنند.

◽️ در ابتدا تصمیم بر این بود که سیستم شغلی در بازی وجود داشته باشد اما موفق به پیاده کردن تو بازی نشدن.

◾️ یوشیدا هنوز اعلام نکرده که بازی چه قدر طول میکشه ولی بازی محتویات زیادی داره. هم کسانی که با عجله به دنبال تمام کردن بازی هستند و هم کسانی که به دنبال تکمیل کردن بازی هستند از آن لذت خواهند برد.

◽️ با اینکه بازی اوپن ورلد نیست اما ۴تا نقشه اصلی داره که تقریبا مثل یه نقشه بنظر میاد.

◾️ درجه سختی خیلی سخت بازی (احتمالا Super نام داره) محدودیت‌هایی در ابزارها به وجود میاره، و حتی رابط کاربری بازی هم فرق میکنه؛ که باعث میشه فورا تشخیصش بدید.

◽️ یوشیدا ذکر کرد که با اینکه همچین مودهای دشواری برای بازیکنان هاردکور وجود داره، راحتی بازی برای بازیکنان کژوال و عادی که به بازی‌های اکشن عادت ندارن هم تضمین شده‌ست.

◾️ اتفاقا یوشیدا هدفش اینه که این بازی بازیکنان کژوال بیشتری داشته باشه تا هاردکور.

◽️ دنیای بازی مکان‌های مختلف زیادی داره که توی هرکدوم ماموریت‌های فرعی هم آماده شده که بازیکنان بتونن از بازی بیشتر لذت ببرند.

◾️ همچنین یک سیستم crafting ساده هم وجود داره، که باهاش میشه اسلحه و اینجور چیزها درست کرد.

◽️ کلایو نسبت به جاشوا احساس حقارت میکنه، چون خودش Phoenix رو به ارث نبرده.

◾️ برخورد ممنوعه‌ی اِیکون‌ها از حوادث محرک داستانه.

◽️ گارودا رو به عنوان یه اِیکون برای تیمی انتخاب کردن که بیشتر تصویر "خشن" داشته باشه تا "گل درحال شکوفه زدن". پس شخصیت خشن و بی‌رحم بندیکت با گارودا نمایش داده شده.

◾️ وقتی بازی را شروع میکنید، میتوانید بین حالت های "تمرکز روی داستان" یا "تمرکز روی اکشن" انتخاب کنید. اگرچه داستان تغییر نمیکند و حالتی داستانی به معنای "حالت ساده" نیست.

◽️ در حالت داستانی شما به ابزاری دسترسی دارید که توسط هوش مصنوعی (AI) کنترل میشوند. برای مثال، استفاده از ابزار بخصوصی به Clive اجازه میده تا از ضربات دشمن به طور خودکار جاخالی بدهد.

◾️ ابزارهای مختلفی مانند نمونه بالایی نیز برای افرادی که خواهان اکشن بیشتری هستند نیز وجود دارد، یکی دیگر از این ابزار های تحت کنترل AI درست قبل از اینکه ضربه دشمن به شما اثبات کند زمان را کند میکند و شما در یک بازه 3 ثانیه ای زمان دارید تا R1 را بفشارید، و Clive ضربه را جاخالی میدهد.

◽️ گزینه های اتوماتیک و دستی از این قبیل عناصر جنگی در بازی حضور خواهند داشت.

◾️ شما میتوانید آن ها را در هر زمانی روشن یا خاموش کنید، پس شما آزادی کامل دارید تا نحوه ی بازی کردن خود را مشخص کنید. پس اگر زیاد در بازی های اکشن مهارت ندارید، حالت تمرکز داستانی به شما این قابلیت را میدهد تا از داستان لذت ببرید.

◽️ همچنین گزینه هایی وجود دارد که به شما امکان تعویض توانایی Eikon ها را به صورت خودکار میدهد و همچنین دکمه ی مخصوصی نیز برای کومبو ها زیبا در نظر گرفته شده است.

◾️ حالت تمرکز روی اکشن نیز چنین ابزارهایی دارد.

◽️ برای کسانی که چالش بیشتری میخواهند، میتوانند از حالت حملات امتیازی مانند استفاده کنند.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
photo_2022-06-22_13-01-34.jpg

تمامی اخباری که در خصوص XVI میاد برای من یه نفر که ناامید کننده است، اما این حرف ها دستکم نشون میده یوشیدا هرچی بسازه، تمایلی به تولید آشغال نداره و میدونه چه گیم پلی جذابه. ضمن اینکه مثل ما معتقده XV زباله ای بیش نبود و به اون آشغال نمیگه خوب.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,347
نام
مــاکــان
خوب رسما تایید شد بازی OW نیست و فقط الهاماتی از این سبک گرفته میشه
Final Fantasy 16 Producer Confirms It Won't Be Open World - IGN
چه بهتر.
هرجور میساختن امکان نداشت که بتونن در حد ساخته های راکستار درش بیارن و حتما جزو نکات منفی بازی میشد.
===========
مهم اینکه نباید از یوشیدا انتظار داشت که پایبند به نسخه های کلاسیک و فعلی باشه.
تمام هدف چند ساله ایشون تحول سری هست.

این خودش تو ویدئوی noclip گفته بود.

ایشون شاید فقط همین فرصت داشته باشه که برای سری اصلی بتونه اونچیزی که میخواد رو ارائه بده.

اما زمین گیر 14 شده بود.

بنظرم یوشیدا واقعا اون کیفیت داره که بخوایم برای نتیجه نهایی کارش صبر کنیم.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
‍ "توضیحات بیشتر یوشیدا در مورد جهان قرون وسطایی بازی و اطلاعاتی در مورد آیکان ها"

◾️ یوشیدا: فکر میکنم این چیزی رو که بهش میگیم فانتزی قرون وسطایی اروپایی درواقع بهتره با ارباب حلقه ها نشونش بدیم. بنظرم این همون حس رو داره بخصوص توی این نسل. هرچند فکر نمیکنم درحال حاضر بازی ای با گرافیک پلی استیشن فایو توی این دوره (قرون وسطا) ساخته شده باشه. این شد که تصمیم گرفتیم از تم فانتزی قرون وسطایی اروپایی استفاده کنیم و با تصور خودمون از "فانتزی" ترکیبش کنیم.

◽️ همچنین تمام کار موشن کپچر و صداگذاری توسط اروپایی ها بوده، با اینکه خود بازی ژاپنی و توسط یک تیم ژاپنی ساخته شده و بعد به انگلیسی ترجمه شده.

◾️ بعد از ترجمه به انگلیسی تلاشمون رو کردیم که هیچ لهجه امریکایی در کار نباشه. این کار رو برای این کردیم که بعد چیزایی مثل "من یه بازی میخواستم که توی قرون وسطای اروپا باشه، پس چرا دارن با لهجه امریکایی حرف میزنن؟!" رو از پلیرهای امریکایی نشنویم! برای این کار هم تمام دیالوگ ها با لهجه بریتیش ضبط شدن.

◽️ همچنین طبق گفته های یوشیدا بنظر میرسه وقتی که یک دامیننت به ایکان تبدیل میشه اینطور نیست که دیگه نتونه به حالت انسان برگرده اما این کار ریسکیه و ممکنه حتی اونایی که به ایکان تبدیل میشن مجبور شن چیزهایی رو در ازاش فدا کنن.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
اطلاعاتی راجب سزمین باستانی تمدن آسمان ها در جهان فاینال فنتسی 16 منتشر شد.


یوشیدا: درواقع یک روزی تمدنی بسیار پیشرفته توی Valisthea وجود داشته که بهش "تمدن آسمان ها" هم میگفتن. باتوجه به داستان بازی، ۱۵۰۰ سال قبل جنگ بزرگی علیه این سرزمین به راه میفته و به این تمدن خاتمه میده. هنوز خرابه هایی توی Valisthea وجود داره و شاید از افرادی که اونجا زندگی میکنن بشنوید که میگن این خرابه ها قبلا انگار جایی توی آسمون بودن.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
جناب یوشیدا چندین تا مصاحبه با سایتای ژاپنی کرده تمام مصاحبه های سایتای انگلیسی ترجمه‌شده‌ و نسخه ی ناقص مصاحبه ی فمیتسو که چند بخش‌ شده چندتا سایت دیگه ژاپنی هم بودن که اگه فنا ترجمه نمی کردن هیچ وقت مصاحبه ها به دستمون نمی رسید
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
"یوشیدا درمورد انتخاب آیکان‌ها و نقششون در داستان FFXVI"


— درمورد آیکان آتش، چرا همزمان فونیکس و افریت توی این دنیا وجود دارن؟


این موضوع یکی از بزرگترین رازهای داخل خود داستانه.


— چندتا آیکان قراره توی بازی باشن؟


وقتی «سامن‌های فاینال فنتسی» رو گوگل کنید، احتمالا کلی نتایج مختلف میگیرید، نه؟ [خنده]. از اونجایی که تیم ما همیشه داره از بازی‌های کلاسیک فاینال فنتسی استفاده می‌کنه، تصمیم گرفتیم که اگه می‌خوایم توی این مقیاس سامن استفاده کنیم، خیلی مهمه که از سامن‌هایی استفاده کنیم که همه می‌شناسنشون، مثل افریت، شیوا، تایتان، راموه، گارودا و.... سامن‌هایی رو داخل بازی آوردیم که همه بشناسنشون.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
IMG_20220627_123800_788.jpg IMG_20220627_123802_990.jpg
نکته ای که به تازگی داخل تریلر دوم توسط دوست عزیزمون امیرعلی کشف شده.


اون گرگی که یوشیدا گفته بود که اسمش تورگال (Torgal) هست و قراره به کلایو کمک بکند را میتونیم داخل صحنه نبرد کلایو و شیوا علیه Liquid Flame درست کنار کلایو ببینیم.


ارسالی: Amir Ali
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
چیز خاصی در فاینال فنتسی ۱۶ وجود داره که دلتون بخواد مخاطبین حتما ببینند؟


یوشیدا: قبلا هم اشاره کرده بودم، ولی کل بازی با دقت و وسواس برای رندر ریل-تایم ساخته شده. تمام تلاشمون رو کردیم که یک تجربه بدون صفحه لودینگ برای بازیکنان ایجاد کنیم. با یه داستان گیرا، بازیگری فوق‌العاده و تجربه گیمینگ روان، فکر می‌کنم این اثر چیزی باشه که هرگز قبلا تجربه‌اش نکردید. هرچقدر بیشتر پیش برید، تاثیرگذاری این موضوعات رو قوی‌تر احساس می‌کنید. دوست دارم که همگی به این نکات توجه داشته باشیم!
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
"مصاحبه ی جدید نائوکی یوشیدا در مورد فاینال فنتسی 16"


◽️ نائوکی یوشیدا در یک مصاحبه جدید با Comic Days گفت میخواد فاینال فنتسی 16 رو طوری بسازه که پلیر ها وقتی اون رو بازی میکنن با خودشون بگن :
"واو فرنچایز فاینال فنتسی شگفت انگیزه!"
اونا بازی‌ ای میسازن که خودشون هم مشتاق بازی کردنش باشن و امیدوار هستن که مردم هم دوستش داشته باشن.


◾️ یوشیدا گفت افراد زیادی هستن که علاقه‌مند به بازی های نوستالژی و نوبتی هستن اما تیم سازنده تصمیم گرفت یک بازی اکشن بسازه تا نسل های جوان تر رو به این سری علاقه‌مند کنه.


◽️ اون میدونه که نمیتونه با فاینال فنتسی 16 خواسته تمام طرفداران رو برآورده کنه اما یوشیدا امیدوارِ که مردم بتونن از چیزی که اون و تیمش ساخته لذت ببرن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر