PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
من کلا از تنها FF غیر Turn Based ای که خوشم میاد Type-0 اه
یکی از نسخه های خیلی خوب مجموعه ست به جز مثل همیشه پورت بدش برای pc . کلن fabula nova خیلی خوب بودن ( به جز xv که افتضاح بود و هنوزم نمیدونم چجوری tabata کارگردان هر دو نسخه ست در حالی که type 0 انقدر خوبه و xv یه ناامیدی بزرگ )
 
  • Like
Reactions: Oakenshield
Imran Khan "Square Enix is panicking slightly over Final Fantasy XVI preorder numbers, which are tracking behind FFXV"

I bring this up because I had heard recently that Square Enix is panicking slightly over Final Fantasy XVI preorder numbers, which are tracking behind FFXV even accounting for the lesser number of launching platforms. Granted, those are pre-order numbers and they’re usually only useful to gauge guaranteed day-one sales (versus potential day-one sales), so the actual number could blow everyone away. But with the current tracking, I wonder if they want to remind people the next chapter of Final Fantasy VII’s remake trilogy exists and give it more marketing time than they had planned.

The initial sales of Remake were quite good, but it slowed down faster than Square Enix seemed to expect, so I imagine they really want Rebirth to sell as well as possible. Well, of course they do, but I imagine they’re really, really hoping for an uptick in sales.
 
Imran Khan "Square Enix is panicking slightly over Final Fantasy XVI preorder numbers, which are tracking behind FFXV"

I bring this up because I had heard recently that Square Enix is panicking slightly over Final Fantasy XVI preorder numbers, which are tracking behind FFXV even accounting for the lesser number of launching platforms. Granted, those are pre-order numbers and they’re usually only useful to gauge guaranteed day-one sales (versus potential day-one sales), so the actual number could blow everyone away. But with the current tracking, I wonder if they want to remind people the next chapter of Final Fantasy VII’s remake trilogy exists and give it more marketing time than they had planned.

The initial sales of Remake were quite good, but it slowed down faster than Square Enix seemed to expect, so I imagine they really want Rebirth to sell as well as possible. Well, of course they do, but I imagine they’re really, really hoping for an uptick in sales.
اسکوئر انیکس توی آمار پرت دادن و توقع از فروش همیشه یکه‌تاز بوده ولی خب اینکه پیش‌فروش بازی از XV کمتر بشه اصلا چیز چندان عجیبی نیست. هایپی که پونزده داشت کاذب و دروغین بود و سر همین هایپ خیلیا از جمله منو گول زدن که البته تهش شد ضربه خوردن به نام FF و ناامید شدن خیلیا از آینده سری.
 
اسکوئر انیکس توی آمار پرت دادن و توقع از فروش همیشه یکه‌تاز بوده ولی خب اینکه پیش‌فروش بازی از XV کمتر بشه اصلا چیز چندان عجیبی نیست. هایپی که پونزده داشت کاذب و دروغین بود و سر همین هایپ خیلیا از جمله منو گول زدن که البته تهش شد ضربه خوردن به نام FF و ناامید شدن خیلیا از آینده سری.
جماعت FF پلیر قیافه کارکترا خیلی براشون مهم همین کلی فروش رو آورده پایین کیفیت چهره ها نسبت به 7 ریمیک افت داشته اینا انگار برای mmo قیافه طراحی کردن
 
  • Like
Reactions: rpg321
جماعت FF پلیر قیافه کارکترا خیلی براشون مهم همین کلی فروش رو آورده پایین کیفیت چهره ها نسبت به 7 ریمیک افت داشته اینا انگار برای mmo قیافه طراحی کردن
فعلا واسه بحث سر فروش به نظرم خیلی زوده. حالا فعلا یه دمو بدن ما اصلا ببینیم بازی چی به چیه بعد اگه روز انتشار فروشش راضی کننده نبود طراح بازی رو مجبور کنن هاراگیری کنه:D
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei
جماعت FF پلیر قیافه کارکترا خیلی براشون مهم همین کلی فروش رو آورده پایین کیفیت چهره ها نسبت به 7 ریمیک افت داشته اینا انگار برای mmo قیافه طراحی کردن
مشکل اصلی اینه که ff16 اصلا بانوانش در سطح 7 نیستن. تیفا و.... کجا بانوان 16 کجا. البته به جز شخصیت اصلی که عالی طراحی شده درمورد بقیه مردای این نسخه هم این حرف صادقه.البته مهم ترین بخش ff داستانشه که با انتشار بازی مشخص می شه چقدر خوبه و اگه خوب باشه قطعا فروش خیلی بهتری نسبت به نسخه قبل خواهد داشت.
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei
مشکل اصلی اینه که ff16 اصلا بانوانش در سطح 7 نیستن. تیفا و.... کجا بانوان 16 کجا. البته به جز شخصیت اصلی که عالی طراحی شده درمورد بقیه مردای این نسخه هم این حرف صادقه.البته مهم ترین بخش ff داستانشه که با انتشار بازی مشخص می شه چقدر خوبه و اگه خوب باشه قطعا فروش خیلی بهتری نسبت به نسخه قبل خواهد داشت.
ازونجایی که میگن اینجا فضا دارک تر شده خب خیلی جایی برای مانور اون بانوان گوگولی ۷ نیست که مثلا با دسته گل عین پرنسس ها اینور اونور برن. اینجا احتمالا همش دارن از دست غول و اژدها و ... فرار میکنن:D

حداقل امیدوارم که فضا در این حد دارک باشه:D
 
مشکل اصلی اینه که ff16 اصلا بانوانش در سطح 7 نیستن. تیفا و.... کجا بانوان 16 کجا. البته به جز شخصیت اصلی که عالی طراحی شده درمورد بقیه مردای این نسخه هم این حرف صادقه.البته مهم ترین بخش ff داستانشه که با انتشار بازی مشخص می شه چقدر خوبه و اگه خوب باشه قطعا فروش خیلی بهتری نسبت به نسخه قبل خواهد داشت.
اقا اصلا مشکل این کیفیت تسکچر صورت ها انگار خیلی پایین
 
مصاحبه جدید ماسایوشی سوکن (آهنگساز فاینال فنتسی 16)

◾️ مصاحبه کننده: چطوری آهنگ هایی برای فاینال فنتسی 16 ساختین که با تاریخچه چندین ساله این فرنچایز مطابقت داشته باشه؟

◽️ ماسایوشی سوکن: در اوایل پروژه توسعه، من با نویسنده خلاق بازی یعنی کازویوتو ماهیرو صحبت های زیادی داشتم. اون بهم در مورد فضای داستان و المان هایی که باید حتما توی ساخت آهنگ ها رعایت میکردم گفت و همه اینا کمک زیادی بهم کرد. چند وقت بعد ماهیرو-سان سرش خیلی شلوغ شد بنابراین من با تهیه کننده فاینال فنتسی 16 یعنی نائوکی یوشیدا مشورت کردم.

◽️ ماسایوشی سوکن: من فهمیدم آهنگی که برای فاینال فنتسی 16 میسازم، باید حال و هوای کلاسیک داشته باشه تا مطابق با تم کلی فرنچایز بمونه. البته باید با شخصیت های داستان و فضای دارک جهانش هم به خوبی همخوانی داشته باشه و به طور کلی، نباید مثل یه تیکه جداگونه از جهان بازی بنظر بیاد.

◽️ ماسایوشی سوکن: یوشیدا-سان در ساخت آهنگ ها خیلی بهم کمک کردن حتی نمونه های کلاسیکی بهم نشون دادن تا ازشون الهام بگیرم. یوشیدا-سان هم به اندازه من در ساخت آهنگ ها جدی بود و بهشون اهمیت میداد.

◾️ آیا از آهنگ های نسخه های قدیمی فرنچایز (مثل آهنگ بخش Prelude) هم استفاده کردین؟

◽️ ماسایوشی سوکن: البته و این یکی از سخت ترین کار های من در پروژه توسعه بود. ما خیلی از آهنگ های اوماتسو-سان کمک گرفتیم و اونا رو با روش های مختلف به بازی کردیم. البته همونطور که گفتم واقعا سخت بود چون بیشتر آهنگ های اوماتسو-سان (مخصوصا اونایی که در مورد کریستال ها است) تم لایت و روشنی داره پس ما باید اونا رو دارک تر میکردیم تا با فضای بازی مطابقت داشته باشه. آهنگ های اوماتسو-سان مثل یه کلید اصلی و راهنما بودن بنابراین ما باید از روی اون یه کلید فرعی میساختیم تا کار رو جلو ببریم.

◽️ ماسایوشی سوکن: آهنگ رسمی بخش Prelude فاینال فنتسی 16 هنوز به طور رسمی منتشر نشده اما مطمئنم وقتی که بیاد، به راحتی از طریق پلتفرم های موسیقی در دسترس هست و میتونین بهش گوش بدین.

◽️ ماسایوشی سوکن: آهنگ Prelude فاینال فنتسی 16 نماد بخش دارک تر و بالغانه تر داستان هست و درست در نقطه مخالف Prelude فاینال فنتسی 14 (که خیلی لایت و مثل یه آسمان درخشان بنظر میاد) قرار گرفته.

◾️ مصاحبه کننده: آیا از تجربیات قبلی تون برای آهنگ های فاینال فنتسی 16 کمک گرفتین؟

◽️ ماسایوشی سوکن: بله البته، خیلی از موفقیت هام در فاینال فنتسی 16 رو مدیون کار کردن روی فاینال فنتسی 14 هستم.

◽️ ماسایوشی سوکن: همونطور که میدونین، من به طور همزمان روی فاینال فنتسی 16 و 14 کار میکنم. در واقع مدت هاست که روی فاینال فنتسی 14 کار میکنم بنابراین تجربه های خیلی با ارزشی بدست آوردم و ترفند های زیادی یاد گرفتم تا بفهمم چطوری یه آهنگ رو خاص جلوه بدم مثلا فهمیدم که استفاده از گروه کُر، میتونه باعث دارک تر کردن فضا بشه.

◽️ ماسایوشی سوکن: زمانی که بهم گفتن یه Victory Fanfare برای فاینال فنتسی 16 بسازم، من به راحتی از گروه کر استفاده کردم تا فضا رو دارک تر کنم و آهنگ رو با جهان بازی تطبیق بدم. من حتی زیاد در موردش فکر نکردم چون این یکی از چیزایی بود که در فاینال فنتسی 14 یاد گرفته بودم.

◾️ مصاحبه کننده: پس همه چیز برای ساخت Victory Fanfare راحت و بی دردسر پیش رفت؟

◽️ ماسایوشی سوکن: نه دقیقا، راستش اولین نسخه‌ای که من از Victory Fanfare نوشتم به معنای واقعی کلمه افتضاح بود (میخنده) از اونجایی که میخواستم یه چیز کامل باشه، تا زمانی که یه شاهکار بشه روش کار کردم بنابراین فکر کنم حدود 30 نسخه مختلف از Fanfare ساختم‌.

◽️ ماسایوشی سوکن: البته من تنها نبودم. همکار قدیمی من از فاینال فنتسی 14 که الان مدیر بومی سازی فاینال فنتسی 16 شده (کوجی فاکس) هم خیلی بهم کمک کرد. هر موقع که میخواستم از گروه کر استفاده کنم، میتونستم با خیال راحت پیش کوجی برم و ازش بخوام که یه لیریک برام بنویسه همچنین کوجی در ساخت Fanfare هم خیلی من رو راهنمایی کرد.
 
ازونجایی که میگن اینجا فضا دارک تر شده خب خیلی جایی برای مانور اون بانوان گوگولی ۷ نیست که مثلا با دسته گل عین پرنسس ها اینور اونور برن. اینجا احتمالا همش دارن از دست غول و اژدها و ... فرار میکنن:D

حداقل امیدوارم که فضا در این حد دارک باشه:D
به نظرم مشکل از تیم 14 هست انقدر صورت های mmo طور طراحی کردن بلد نیستن مثل cbu1 صورت با کیفیت تولید کنن

ولی از نظر داستانی می تونم بگم 10_0 از cbu1 جلوترن
 
  • Like
Reactions: rpg321 and SMM9
به نظرم مشکل از تیم 14 هست انقدر صورت های mmo طور طراحی کردن بلد نیستن مثل cbu1 صورت با کیفیت تولید کنن

ولی از نظر داستانی می تونم بگم 10_0 از cbu1 جلوترن
ولی من از طراحی شخصیت اصلی راضیم بنظرم خیلی استاندارد و همه چی سر جاشه. حالا شخصیت های جانبی بعضاً یکم حس npc بی اهمیت میدن گاها
 
ازونجایی که میگن اینجا فضا دارک تر شده خب خیلی جایی برای مانور اون بانوان گوگولی ۷ نیست که مثلا با دسته گل عین پرنسس ها اینور اونور برن. اینجا احتمالا همش دارن از دست غول و اژدها و ... فرار میکنن:D

حداقل امیدوارم که فضا در این حد دارک باشه:D
امیدوارم روابط بانوانم هم با شخصیت اصلی مثل بازی دارک باشه. >:) >:) >:)
 
دوستان مبارزات بازی یکم زیاد شلوغ نیست؟
یجاهایی حرکات باس ها یا حتی دشمنای معمولی رو درست نمی بینم
حسم درسته یا اشتباه میکنم؟
در کل خیلی امیدوارم به بازی
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or