PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
اطلاعاتی از پیش نمایش فاینال فنتسی 16 منتشر شد.

بنا بر گزارشی که شده است، کامبت FF16 سریع تر از God of War است اما به سرعت دیوانه وار DMC یا NieR نمی‌رسد. میتوان گفت، حس و حال Bloodborne و Elden Ring را منتقل می‌کند‌.


بازی دارای سیستم Stagger می‌باشد که بی شباهت به آنچه در FF7R بود نیست. اگر بتوانید استامینای باس را به میزان قابل توجه ای کاهش دهید، راه را برای دمیج های سنگین باز می‌کنید. هرچه بیشتر به باس در این حالت ضربه وارد کنید، دمیج شما افزایش خواهد یافت.

در دموی تبلیغاتی FF16، شخصیت Clive به زندان نفوذ میکند. و در آنجا نبرد بین Ifrit و Gardua را به اوج خود می‌رساند.

توسعه دهندگان از هیچ گونه هزینه ای برای مبارزات Eikon ها دریق نکرده اند. جزییات پوست Ifrit و Garuda بسیار دقیق رندر شده اند. هر دو Eikon ها در طول نبردشان بر روی محیط تاثیر می‌گذارند. مانند: سوزانده شدن شاخ و برگ، سوزانده شدن چمن ها، علف ها و...

در طول دمو Clive تنها شخصیت قابل کنترل است. هرچند او همراهی دارد، وی گرگی است که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. وی می‌تواند دستورهایی که برایش صادر می‌کنید را به انجام برساند.

انتشار محتوای جدید فاینال فنتسی 16 در ماه آوریل

اسکوئر انیکس اعلام کرد که اطلاعات جدیدی در مورد جهان بازی، شخصیت ها و مناطق جهان باز فاینال فنتسی 16 در ماه آوریل منتشر میکنه همچنین تایید شد که در مناطق جهان باز میتونید سوار چوکوبو ها بشید.

بازی دارای پنج نوع اکسسوری است که مکانیسم های خاصی از جمله ضربه زدن، جا خالی دادن و هیل دادن را خودکار انجام می‌دهد. این‌ها به عنوان کمکی برای بازیکنانی که مهارت زیادی در بازی های اکشن محور ندارند یا برای کسانی که به خاطر داستان بازی می‌کنند، درون بازی قرار داده شده است.
 
مصاحبه جدیدی با حضور عوامل فاینال فنتسی 16 منتشر شد.

◾️ مصاحبه کننده : چرا تصمیم گرفتین آیکان افریت رو برای کلایو انتخاب کنید؟ آیا این تصمیم از اول گرفته شده بود یا در طول پروژه توسعه تغییر کرد؟

◽️ نائوکی یوشیدا : ما از اول تصمیم نداشتیم آیکان افریت رو برای کلایو انتخاب کنیم اما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که افریت باید نقش مهمی در این نسخه داشته باشه.

◽️ دلیل اینکه افریت رو به جای هر سامن دیگه‌ای انتخاب کردیم، این بود که در فرنچایز فاینال فنتسی پلیر ها معمولا اول از همه افریت رو دریافت میکنن و زودتر از بقیه سامن ها ازش دست میکشن چون برای مراحل بالاتر خیلی ضعیفه پس ترجیه میدن از سامن های قوی تر استفاده کنن.

◽️ اما طراحی افریت واقعا فوقالعاده است همچنین عنصر آتش رو داره که برای همه شناخته شده است. از اونجایی که افریت در بیشتر بازی های فاینال فنتسی وجود داره، شناخته شده ترین سامن این فرنچایز هم هست بنابراین ما اون رو به عنوان یه آیکان مهم در بازی ساختیم.

◾️ مصاحبه کننده : شما قبلا گفتین که فاینال فنتسی 16 تفاوت زیادی با نسخه های قبلی داره با این حال شما از کلمه "ثابت" هم استفاده کردین پس یعنی المان هایی از نسخه های قبلی هم در این بازی وجود داره؟ اگه آره اونا چی هستن؟

◽️ نائوکی یوشیدا : چوکوبو، موگل، المان های جادویی، اسلحه ها و هیولا هایی مثل Marlboros ، Coeurls ، باهاموت و.‌‌..

◽️ همونطور که میدونید فاینال فنتسی های 10 تا 15 کمی از سبک تاریخی خودش فاصله گرفته و به داستان های علمی/تخیلی تبدیل شده که البته خیلی از بازی های دنیا هم امروزه در این سبک ساخته میشن اما برای ما که فاینال فنتسی های 1 تا 6 رو در زمان انتشار بازی کردیم، سبک کلاسیک و گوتیک فاینال فنتسی تاثیر زیادی رومون داشت بنابراین تصميم گرفتیم در فاینال فنتسی 16 این سبک رو به بازی برگردونیم.

◽️ همچنین در فاینال فنتسی 16 ما تمرکز داستان رو به کریستال ها برگردوندیم چون کریستال ها در نسخه قدیمی بازی اهمیت زیادی داشتن.

◽️ هیروشی تاکای (کارگردان) : یکی از المان هایی که همیشه در فرنچایز فاینال فنتسی وجود داره اینکه یه تمدن قدیمی هست که از بین رفته و شما بقایای اون رو در زمان فعلی بازی میبینید‌‌‌ در فاینال فنتسی 16 هم تمدنی به اسم The Fallen وجود داره که قبلا از بین رفته اما شما نشانه هایی از اون رو در سراسر جهان بازی پیدا میکنید‌.

◾️ میتونید کمی از گیم پلی بازی توضیح بدین؟

◽️ نائوکی یوشیدا : پاسخ دادن به این سوال بدون اسپویل کار سختیه اما میتونم این قول رو بهتون بدم که باس فایت هایی رو میبینید که قبلا مشابهش رو حداقل در فرنچایز فاینال فنتسی ندیدین‌.

◾️ مصاحبه کننده : چرا از سامن های نسخه های قدیمی فاینال فنتسی به جای ساخت آیکان های کاملا جدید استفاده کردین؟

◽️ هیروشی تاکای : ما میخواستیم از شخصیت ها و موجودات شناخته شده برای طرفداران استفاده کنیم تا به المان های اصلی فرنچایز وفادار باشیم البته برنامه هایی برای ساخت سامن های جدید هم داشتیم اما در اواسط پروژه کنسل شدن همچنین میخواستیم تعداد بیشتری سامن به بازی اضافه کنیم اما بخاطر بالا رفتن زیاد هزینه ها، از تصمیم خودمون منصرف شدیم.

◽️ نائوکی یوشیدا : میخوای اسمشون رو بگی؟

◽️ هیروشی تاکای : نه نمیخوام!

◽️ نائوکی یوشیدا : ما زمان و هزینه زیادی برای ساخت تک تک موارد بازی گذاشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که "بیش از حد کافی سامن داریم پس بهتره چند تاشون رو کاملا حذف کنیم" اما اعداد و ارقام نشون داد که حذف کامل اونا حتی بیشتر هزینه داره پس فقط اونا رو جایگزین کردیم.

◾️ مصاحبه کننده : یکی از مواردی که روش تاکید داشتین این بود که هر نبرد آیکان ها باهم تفاوت داره و همین باعث میشه اونا کاملا منحصر به فرد بشن. در تریلری که قبلا منتشر شد ما بخش کوتاهی از نبرد افریت رو دیدیم اما تقریبا مشابه نبرد های کلایو بنظر میرسید؛ میتونید منظور خودتون رو از جمله "هر نبرد منحصر به فرد خواهد بود" رو بهتر توضیح بدین؟

◽️ ریوتا سوزوکی (طراح نبرد) : ما از اول میدونستیم که برای هر نبرد چه برنامه‌ای داریم و مشخص کردیم کلایو چه زمانی با هر کدوم از آیکان ها رو به رو میشه بنابراین موضوعی رو برای هر نبرد در نظر گرفتیم‌؛ مثلا نبرد کلایو و گارودا رو مثل مسابقات کشتی کج در نظر گرفتیم به طوری که پلیر ها حس کنن دارن ماشین سنگین جا به جا میکنن!

◽️ در صورتی که نبرد دیگه‌ای وجود داره که با شلیک کردن پیش میره و روی این موضوع متمرکز هست و این کاملا با سبک نبرد کلایو تفاوت داره؛ وقتی که پلیر ها کنترل کلایو رو در دست دارن، احتمالا احساس میکنن به همه چیز تسلط دارن اما ما به این نتیجه رسیدیم که این احساس باید در نبرد آیکان ها متفاوت باشه بنابراین مکانیزم جدیدی رو طراحی کردیم.

در فاینال فنتسی 16 نیازی نیست گیل (واحد پول فاینال فنتسی) جمع کنین. بازی طوری بالانس شده که هر وقت به مخفیگاه برگردین، میتونین بهترین سلاح‌ها و زره‌های مغازه رو بخرین. تاکای اضافه میکنه که میتونین سلاح‌ها و زره‌هاتونو آپگرید کنین، و اون‌ها رو فرا قدرتمند کنین تا برین به جنگ باس‌ها.

سازنده‌ها مطمئن شدن بازیکنان برای پیش رفتن تو بازی وقت بیش از حد صرف قدرتمند شدن و جمع کردن آیتم‌ها نمیکنن. در اصل، اگه معجون‌هاتون تموم شن و بازی گیم اور شه، وقتی ادامه بدین دوباره معجون‌هاتون پر میشه. کمبود آیتم مشکلی نخواهد بود.

یوشیدا یه سری از المان‌های آر پی جی بازی رو پیش نمایش میده. اگه بازی رو پاوز کنین و دکمه‌ی خاصی رو بزنین، میتونین خلاصه‌ای از پیشرفتتون تو بازی، لیست کرکترایی که تو اون صحنه نشون داده شدن، و خلاصه‌ای از داستان رو ببینین. محتوای این صفحه با پیش روی داستان تغییر میکنه.

طبق گفته‌ی یوشیدا، برای رسیدن به لول مورد نیاز برای ادامه داستان نیازی به انجام مأموریت‌های فرعی نیست و خود داستان کفایت می‌کنه. اما هرچقدر که پیشروی بکنید مأموریت‌های فرعی بیشتری به شما سپرده میشه و میتونید لول خودتون رو بالاتر از سطح پیشنهادی بازی ببرید.



سیدولفوس مخفیگاهی خواهد داشت که مقر فعالیت‌های مقاومتشه. کلایو هم مدتی پیش اون زندگی خواهد کرد. داخلش یک فروشگاه و مکانی برای ساخت وسایل هست.

حتی میتونید با انجام دادن مأموریت‌های فرعی این مقر رو گسترش بدید. عملاً برای اون بخش از داستان حکم یه hub رو داره.

همچنین یک تابلو برای شکارها هم وجود داره، که میتونید برای شکار هیولاهای کمیاب سراسر سرزمین نام‌نویسی کنید. یوشیدا میگه محتوای فرعی FFXVI اونقدری زیاد هست که نصف بازی رو تشکیل میده. هرچند، می‌تونید تمام این محتوا رو کنار بگذارید و فقط داستان رو بازی کنید.
 
صحبت های نائوکی یوشیدا در مورد فاینال فنتسی 16 + نگاهی دقیق تر به جهان بازی

چهار ستون اصلی بازی :


◾️ فاینال فنتسی 16 با تمرکز روی چهار ستون اصلی ساخته شده اما مهم ترین اونا داستان هست که به ریشه های کلاسیک این فرنچایز برگشته و هم طرفداران جوان هم مسن رو راضی میکنه. ما برای ساخت یک داستان کامل بیش از 11 ساعت کات سین رو ساختیم که به صورت ریل تایم رندر شده و تجربه فوق‌العاده‌ای برای پلیر ها میسازه.

◽️ شخصیت های مختلفی هستن که به روایت هر چه بیشتر و بهتر داستان کمک میکنن هرچند تمرکز داستان روی کلایو رزفیلد هست که به دنبال انتقام از دست دادن خانواده و سرزمینش است و در این راه با سرنوشت بقیه افراد آشنا میشه.

◾️ توسعه ما از نظر گرافیکی هم بسیار پیشرفته است و تلاش کردیم چیزی رو بسازیم که ساخت اون فقط در بازی های ویدئویی امکان پذیره.

◽️ و البته گیم پلی یکی از نقاط قوت بازی به حساب میاد که از نبرد های ساده و کوچک تا نبرد هایی به بزرگی نبرد دو آیکان رو شامل میشه همچنین از سبک قدیمی نبرد فرنچایز فاینال فنتسی فاصله گرفته و به یه بازی اکشن نزدیک شده؛ این فقط شامل نبرد های کلایو نیست!

◾️ پلیر ها انسجام و یک پارچگی بازی رو حس میکنن چون بین کات سین و نبرد هیچ زمان بارگزاری (لودینگی) وجود نداره، درست مثل یه ترن هوایی بدون توقف! که البته تمام اینا با قدرت PS5 امکان پذیر شده.

جهان بازی

◽️ جهان والیستیا متشکل از پنج کشور و یک دولت بی طرف هست که در مرکز قرار داره؛ در ابتدا ما روزاریا رو داریم که زادگاه قهرمان اصلی ما یعنی کلایو رزفیلد هم هست. روزاریا از نظر سیاسی قدرت زیادی نداره اما همچنان بخاطر تاریخ و فرهنگ غنی خودش مغروره و توسط رهبری خیر خواه اداره میشه که به دنبال آرامش و ثبات در هرج و مرج جهان است. آیکان اونا نگهبان آتش یعنی ققنوس هست.

◾️ بعد ما امپراطوری سنبرک رو داریم؛ در اونجا مردم به امپراطوری خودشون افتخار میکنن و بخاطر کریستال ها به یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین کشور های جهان تبدیل شدن. آیکان اونا نگهبان نور یعنی باهاموت هست.

◽️ کشور والود در شرق والیستیا قرار داره و بعد از تسخیر پادشاهی توسط انسان ها و نیمه انسان ها همچنان در خاکستر باقی مونده. آیکان اونا نماد تاریکی یعنی اودین هست.

◾️ جمهوری دالمکیان در جنوب غربی والیستیا قرار داره، اونا ملتی بیابانی هستن که از طریق تجارت رشد میکنن و از قدرت کریستال هم بهره مند هستن. جمهوری دالمکیان توسط شورای وزیران اداره میشه اما قدرت واقعی در دست آیکان شون یعنی تایتان هست.

◽️ پادشاهی آهن در نزدیکی ساحل غربی والیستیا قرار داره و برخلاف سایر کشور ها، کریستال ها رو مقدس و خدای خودشون میدونن. این تعصب در جزیره آتشفشانی اونا دیده میشه که همه مردم برای عبادت و ادای احترام به اونجا میرن.

◾️ در نهایت ما فرمانروایی کریستالاین رو داریم که با وجود داشتن قدرتمند ترین کریستال ها، دولتی بی طرف هست. چندین سال پیش توافقی بین همه کشور ها بسته شد که در اون نوشته شده بود هیچکس حق تسلط بر این کریستال ها رو نداره اما هنوز هم این منطقه زمین درگیری کشور های مختلف هست.

◽️ من قبلا گفتم که این بازی جهان باز نیست اما میخوام کمی بیشتر در این مورد صحبت کنم. ما میخواستیم در بازی جزئیات خیلی زیادی به جهان والیستیا اضافه کنیم و فکر میکنم موفق شدیم به خوبی اینکارو انجام بدیم پس اگرچه اونطور که شما فکر میکنید یک بازی جهان باز نیست اما هنوز هم جزئیات خیلی زیادی برای دیدن و کشف کردن داره پس نگران بسته بودن جهان بازی نباشین.

شخصیت ها :

◾️ میخوام کمی در مورد شخصیت ها هم صحبت کنم، منظور من از شخصیت ها دقیقا دامیننت هایی هستن که بر خلاف نسخه های قبلی (که در اون شخصیت ها با کمک وسیله‌ای جانبی سامن ها رو احضار میکردن) به خود آیکان ها تبدیل میشن یعنی موجوداتی جادویی عظیم که قدشون از 60 فوت تا 360 فوت متغیر هست.

◽️ البته دامیننت ها و آیکان ها فقط ابزاری برای نبرد نیستن و هر کدوم تاریخچه منحصر به فرد خودشون رو دارن؛ بازی این رو به تصویر میکشه که هدف، آرزو و خواسته های اونا چیه؟ و کشور های مختلف چطوری با اونا رفتار میکنن؟ مثل یه قهرمان یا برده؟ این واقعیت هم هست که قدرت اونا به قدری زیاده که در صورت عدم کنترل درست میتونه یه کشور رو با خاک یکسان کنه اما خوشبختانه یا متاسفانه دامیننت ها دائما در حال کنترل همدیگه هستن.

◾️ من با قهرمان داستان کلایو رزفیلد شروع میکنم، پسر آرکدوک روزاریا که قرار بود به عنوان دامیننت ققنوس متولد بشه اما سرنوشت این هدیه یا نفرین رو به برادرش جاشوا داد بنایراین کلایو شمشیر (مبارزه) رو انتخاب کرد تا بتونه از برادرش محافظت کنه. داستان، کلایو رو در سه مرحله نوجوانی، 20 سالگی و 30 سالگی نشون میده تا بتونیم تصویر دقیق تر و بهتری ازش داشته باشیم.

◽️ داستان با کلایو که در مسیر انتقام حرکت میکنه شروع میشه و در فلش بک ها گذشته اون رو میبینیم. در اوایل بازی جاشوا چیزی به اسم Blessing of the Phienix رو به کلایو میده بنابراین کلایو هم میتونه از بخش کوچکی از قدرت ققنوس استفاده کنه.

◾️ از دست دادن جاشوا در سن جوانی باعث شد تا کلایو برای انتقامش مطمئن تر بشه البته اون در این سفر تنها نیست بلکه افرادی دیگه‌ای هم همراهیش میکنن از جمله سگ وفادارش تورگال که اون رو در نبرد ها همراهی میکنه و یه مبارز عالی هست با این حال اون خیلی بامزه است و میتونید اون رو در طول بازی نوازش کنید.
 
قابلیت نیو گیم پلاس

نیو گیم پلاس فاینال فنتسی ۱۶ به بازیکنان اجازه میده بازی رو دوباره با همه‌ی آپگرید‌های کلایو و قابلیت‌های بدست اومدش شروع کنن. به علاوه‌ی اون، مود چالش برانگیز تری به بازی اضافه میشه که فقط میشه تو نیو گیم پلاس اون رو بازی کرد.
 
اطلاعاتی در مورد تورگال

سوزوکی پیشنهاد میده از تورگال وقتی کلایو ساکنه و داره بعد از حمله کردن مقداری صبر میکنه استفاده کنین، از جادو استفاده کنین یا حرکت دیگه‌ای انجام بدین. چون که هر کدوم جدا جدا زمان cool down دارن پس به گونه‌ای خلاء بین همدیگه رو پر میکنن.

به علاوه‌ی حمله‌های دقیق و جا خالی‌های دقیق، اگه درست بعد از اینکه کلایو دشمنی رو به هوا پرتاب میکنه به تورگال دستوری بدین، میتونین با حرکت تورگال دقیق، ۱/۲۵٪ افزایش در قدرت حمله داشته باشین! به علاوه‌ی افزایش قدرت، حرکتتون رو به پرتاب دشمن تغییر میده.

همچنین اکسسوریی برای "کمک به موقع" هست که باعث میشه تورگال بیشتر تو جنگ دخالت کنه، و به طور اتومات به دشمنان کلایو حمله کنه. همچنین حرکت تورگال دقیق رو به صورت اتوماتیک فعال میکنه.
 
اطلاعاتی در مورد تورگال

سوزوکی پیشنهاد میده از تورگال وقتی کلایو ساکنه و داره بعد از حمله کردن مقداری صبر میکنه استفاده کنین، از جادو استفاده کنین یا حرکت دیگه‌ای انجام بدین. چون که هر کدوم جدا جدا زمان cool down دارن پس به گونه‌ای خلاء بین همدیگه رو پر میکنن.

به علاوه‌ی حمله‌های دقیق و جا خالی‌های دقیق، اگه درست بعد از اینکه کلایو دشمنی رو به هوا پرتاب میکنه به تورگال دستوری بدین، میتونین با حرکت تورگال دقیق، ۱/۲۵٪ افزایش در قدرت حمله داشته باشین! به علاوه‌ی افزایش قدرت، حرکتتون رو به پرتاب دشمن تغییر میده.

همچنین اکسسوریی برای "کمک به موقع" هست که باعث میشه تورگال بیشتر تو جنگ دخالت کنه، و به طور اتومات به دشمنان کلایو حمله کنه. همچنین حرکت تورگال دقیق رو به صورت اتوماتیک فعال میکنه.
اقا واقعا خسته نباشی این حجم ترجمه واقعا نفسگیره دمت گرم. فعلا که از اطلاعات و نمایش هایی که دیدم به شدت هایپم و البته این غربی تر شدن فضای بازی هم بهم کمک میکنه راحت تر باهاش ارتباط بگیرم. در مجموع همه چیز این بازی تا الان برام شدیداً هیجان انگیزه. چند تیکه از ویدیو مبارزاتشو دیدم قند تو دلم آب شد از این همه زیبایی:D
 
اقا واقعا خسته نباشی این حجم ترجمه واقعا نفسگیره دمت گرم. فعلا که از اطلاعات و نمایش هایی که دیدم به شدت هایپم و البته این غربی تر شدن فضای بازی هم بهم کمک میکنه راحت تر باهاش ارتباط بگیرم. در مجموع همه چیز این بازی تا الان برام شدیداً هیجان انگیزه. چند تیکه از ویدیو مبارزاتشو دیدم قند تو دلم آب شد از این همه زیبایی:D
من حتی امید دارم گوتی شه بازی
 
  • Like
Reactions: reza8 and SMM9
اطلاعات بیشتری در مورد فاینال فنتسی 16 منتشر شد.

منتقدین از کیفیت و بافت بازی به وجد اومده بودن.از چوب گرفته تا چرم و فلز،فضاها و مدل ها همه فرا تر از واقعیت هستن.کارگردان هنری،میناگاوا،از پیشنهادات استفاده کرد تا رویداد های تصادفی رو در بازی در نظر بگیره.

کمی جلوتر، زمانی که به مخفیگاه برمیگردید میتونید کمی درمورد تاریخ جنگ والیستیا بفهمید.با کمک یک کلید ، میتونید به جای هر شخصیت در بازه های زمانی مختلف باشید.تیم سازنده در نظر دارن تا در آینده بیشتر در مورد این مکانیزم ها توضیح بدن.

یوشیدا گفته که یک دمو در دست ساخته.در حال حاضر اونها دارن به این فکر میکنن تا کل بخش ابتدایی داستان رو در دمو بگنجونن تا در زمان عرضا بازی بشه اطلاعات دمو رو وارد خود بازی کرد.باز هم به هر حال نسخه اولیه در‌ دمو ها معمولا ناقص هستن و ممکنه که این ایده اجرایی نباشه.

باس فایت های جذاب بازی که بین انسان و ایکون در جریانه،تاثیر زیادی روی آسامی گذاشته.تاکای گفته که در چندجا و در کاتسین های طولانی،گیم پلی هم اضافه شده.

یوشیدا و تاکای راجع به دیالوگ عجیب و اوتاکو-دوستانه‌ی صحنه هایی از بازی حرف میزنن که توجه مردم رو جلب کرده. این ترجمه‌ی دقیق اون بخشه.

یوشیدا: احتمالا خیلی از این دیالوگ‌ها تو بخشی که فعلا بعضیا تجربه کردن نبوده، اما این بازی پر از لاین‌های عجیبه که سعی میکنن به نظر جدی و عمیق بیان [میخندد]. بعضی از اونا میتونن باعث شن از خجالت جمع شین تو خودتون، اما فکر میکنم این بخشی از چیزیه که بازی‌های فاینال فنتسی رو تشکیل میده.

آسامی: لاین‌هایی که باعث میشن خجالت بکشین... مثلا حس نوجوونانه دارن؟

یوشیدا: بله، بعضیاشون خیلی حس نوجوونانه دارن...

تاکای: و بعضی صحنه‌ها خیلی شاد و خوشحالن و اوتاکوی درونتون رو قلقلک میدن [میخندد]. من خودمم اوتاکوام، پس وقتی چنین صحناتی رو میبینم از درون حس خوب و گرمی میگیرم.
 
مصاحبه ی جدید در مورد فاینال فنتسی 16

بر اساس حرفای یوشیدا ایستراگ‌ها و اشارات زیادی به فاینال فنتسی‌های قدیمی شده.
بعضیاشون رو تو دموی بازی هم میشه دید، مثل وقتی بندیکتا از کلایو میپرسه "تو چی هستی؟" درست مثل توردن در فاینال فنتسی ۱۴.

یوشیدا درباره‌ی اینکه چرا تصمیم گرفته فاینال فنتسی ۱۶ بازی اکشن باشه:

-میخواد به دنیا و تیم‌های سازنده‌ی آینده نشون بده فاینال فنتسیی کاملا اکشن هم شدنیه

-میخواد به بازیکنایی که علاقه‌ای به بازیای اکشن ندارن هم شانس این رو بده تا داستان رو تجربه کنن.

-قرار نیست بازی به چالش بر انگیزی دویل می کرای باشه.
 
یوشیدا:
"از هر کسی بپرسی پاسخ متفاوتی میگیری اما حدودا ۱۵ سال پیش زمانی بود که JRPG برای اولین بار داشت به کار میرفت، و برای بعضی بازی ساز‌ها مثل ما این حرف تبعیض آمیز بود. انگار داشتن برای ساخت این بازی‌ها مسخرمون میکردن، و برای بعضی سازنده‌ها شاید JRPG واژه‌ای باشه به خاطر طوری که این بازی‌ها تو گذشته بودن احساس بدی بهشون بده. مطمئنا این برای بازی ساز‌های ژاپنی یه تعریف حساب نمیشد. ما متوجهیم که اخیرا JRPG آوازه‌ی بهتری پیدا کرده و به عنوان یه چیز مثبت استفاده میشه، اما ما هنوز هم موقعی که به عنوان یه چیز منفی به کار میرفت رو به خاطر داریم."

آسامی می‌گوید، فرایند انتقال در موسیقی بی نظیر است. میتوان گفت که غیر ممکن است که بگوییم یک آهنگ در کجا به اتمام می‌رسد و سپس دیگری آغاز می‌شود. سوکن و تیم صدا تلاش های متعددی برای تقسیم آهنگ ها در بخش های مختلف که در نبردها جریان ها دارند کردند.

آسامی به آهنگی اشاره می‌کند و می‌گوید شبیه‌ آهنگ بازی FF14 به نام Seven Hundred Seventy-Seven Whiskers است. یوشیدا در پاسخ می‌گوید، آهنگ هایی که سبک Bassa Nova، Rock و... دارند، انتقاد به همه‌ی آن‌ها قابل قبول است.
 
◽️ شخصیت بعدی جیل واریک هست که نزدیک ترین دوست کلایو و جاشوا بود اما سرنوشت اونا رو از هم جدا میکنه و در این مدت آیکان یخ یعنی شیوا در درون اون ظاهر میشه. جیل خیلی بیشتر از یه شخصیت فرعیه چون یک مبارز عالی با داستان منحصر به فرد هست و نزدیک ترین دوست کلایو هم به حساب میاد.
◾️ شخصیت بعدی سیدولفوس هست که احتمالا بیشتر به اسم سید در فرنچایز فاینال فنتسی میشناسیدش. اون آیکان راموح داره و رهبر گروهی هست که به دنبال تغییر جهان هستن. سرنوشت کلایو و سیدولفوس رو با هم آشنا میکنه که این باعث میشه کلایو با جهان واقعی آشنا بشه و زندگیش برای همیشه تغییر کنه.

◽️ و بعد ما هوگو رو داریم؛ عنوان رسمی اون مشاور اقتصادی جمهوری دالمکیان هست اما بیشتر به عنوان آیکان تایتان شناخته میشه. وقتی صحبت نبرد باشه، جمهوری دالمکیان روی توانایی های آیکان تایتان حساب میکنه تا موقعیت سیاسی خودش رو حفظ کنه. هوگو که شخصیتی باهوش هست خیلی دوست داره از قدرتش به عنوان آیکان تایتان استفاده کنه.

◾️ شخصیت بعدی بندیکتا هارمن هست، اون یه دامیننت هست و آیکان باد یعنی گارودا رو داره با این حال به عنوان جاسوس والود کار میکنه. بندیکتا گذشته تاریکی داره و با سید و هوگو ارتباط داره‌. ما قبلا اشاره کردیم که معمولا هر کشور یه دامیننت داره اما اینکه چرا اون جاسوس والود هست رو باید در طول داستان متوجه بشین.

◽️ شخصیت بعدی دیون لسج هست، شاهزاده امپراطوری سنبرک که آیکان نور یعنی باهاموت رو داره همچنین اون فرمانده اژدهایان ارتش امپراطوری و یه قهرمان برای مردم سنبرک هم هست اما اونم مشکلات خاص خودش رو داره و به زودی گرفتار تاریکی سرنوشت میشه.
◾️ در نهایت ما بارناباس تارمر نایب السلطنه والود و دامیننت آیکان اودین رو داریم؛ اون معمولا در پشت صحنه (مخفیانه) کار میکنه پس در حاله‌ای از رمز و راز قرار داره اما میدونیم که سرزمین های Ash به دستان اون فتح شدن و تحت سلطه والود قرار گرفتن.
سیستم نبرد :

◾️ سیستم نبرد فاینال فنتسی 16 به دو نوع نبرد کاملا متفاوت تقسیم میشه.

◽️ اول از همه نبرد هایی که در اون‌ پلیر ها کلایو رو کنترل میکنن و کلایو از توانایی هایی که در ملاقات با افراد و دامیننت های دیگه بدست آورده استفاده میکنه.

◾️ نوع دوم نبرد هایی هستن که کلایو یک آیکان رو برای مبارزه با یه آیکان دیگه کنترل میکنه؛ این نبرد ها نه تنها با نبرد های معمولی تفاوت دارن بلکه تجربه‌ای کاملا جدید رو برای پلیر ها میسازن که میتونه حس و حال یه مسابقه کشتی کج داشته باشه یا به اندازه تیراندازی با اکشن بالا، سریع باشه! این نوع نبرد معمولا باس فایت هایی هستن که یک بار در طول بازی اتفاق میوفتن و تکرار نمیشن.

نبرد گروهی :

◽️ کلایو فرصتی برای انجام مبارزه به صورت گروهی (مثل نسخه های قبلی فاینال فنتسی) خواهد داشت با این حال از اونجایی که میخواستیم تمرکز بازی روی اکشن باشه، اعضای گروه کاملا توسط هوش مصنوعی کنترل میشن. در طول بازی علاوه بر نبرد، صحبت های جالبی هم بین اعضای گروه صورت میگیره که اطلاعات زیادی به داستان بازی اضافه میکنه.

◾️ اگرچه بقیه اعضای گروه همیشه همراه شما نیستن اما تورگال تقریبا در هر زمانی کنار کلایو هست و میتونید بهش دستوراتی بدید تا انجام بده هرچند برای پلیر هایی که ممکنه اینکار براشون سخت باشه، گزینه‌ای در نظر گرفته شده تا همه رو به طور خودکار انجام بده.


◽️ همونطور که قبلا گفتم، کلایو بخاطر ملاقات با بقیه آیکان ها توانایی های جدیدی بدست میاره که با پیشرفت لول، تعداد اونا بیشتر و سطحشون هم بالاتر میره (قویتر میشن) که میتونید از اونا در کنار توانایی های پیش فرض کلایو استفاده کنید. آپگرید توانایی ها هم به صورت دستی هم به صورت خودکار (برای پلیر هایی که نمیتونن خوب تصمیم بگیرن) در دسترس هست همچنین پلیر ها میتونن هر زمانی که خواستن، آپگرید ها رو بدون هیچ زمان یا هزینه‌ای به حالت اول برگردونن و دوباره انجام بدن.

◾️ بازی دارای درجه سختی مثل ساده، نرمال یا سخت نیست و در عوض دارای دو حالت "تمرکز روی اکشن" و "تمرکز روی داستان" هست. تفاوت این دو سطح در وجود اکسسوری هایی که مبارزات رو برای پلیر هایی که زیاد با سبک اکشن راحت نیستن ساده تر میکنه اما به این معنی هم نیست که پلیر هیچ کاری نمیکنه و همه چیز به طور خودکار انجام میشه!
نتیجه :

◾️ میتونم بهتون اطمینان بدم تقریبا هیچ احتمالی برای تاخیر خوردن بازی وجود نداره مگر اینکه شهاب سنگی از آسمون درست روی ژاپن و استودیو توسعه ما فرود بیاد!

◽️ نائوکی یوشیدا همچنین اعلام کرد که ویدئو های منتشر شده از بازی با کیفیت 4K بودن اما فریم ریت اونا در خود بازی حتی بهتر میشه! دموی بازی هم حدودا پنج ساعت خواهد بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or