Sina R
کاربر سایت
من که نوشتم که دو صفحه پیش ! که باخت میزنه اگه زود بیای بیرون .
هنوز دارم با سیستم جدید دفاع و یارگیری دست و پنجه نرم میکنم و گل میخورم .. اونم گل های ساده و عجیب غریب !
دیگه نصف بیشتر هم که با ضربه سر ِ. فعلن تنها کاری که میتونم بکنم اینه که اصلن نزارم طرف کرنر بگیره یا بخواد از کناره ها سانتر بکنه .
یه کار دیگه ای هم که باید بکنم اینه که skill moves ها رو کامل برم ببینم از اونجا چیا میتونم یاد بگیرم + اینکه تو حالت آفلاین با cpu خود کنسول رو legendery ش بازی نکردم.. اونجارم باید نگاه کنم ببینم چطور دفاع و حمله میکنه خودش.
فعلن که از اولش یه ضرب دارم سیزن و فرندلی میرم :d نه کریر نه اولتیمیت تیم نه هیچی دیگه رو وازش نکردم هنوز .
تیمی که الان دارم باهاش بازی میکنم تو سیزن آ.س رم ئه .. با ترکیب 4132 فعلن داره خوب نتیجه میده .. اون ژروینیو مهاجم نوک عالیه ! خیلی تحرک داره .. از کنارش مارکو بوریلوو هم خوب اضافه میشه و گل میزنه .
این دسته هه هم یکم ناراحته فرمونش .. فردا دسته دوستم میاد دستم اون فرمونش خیلی نرم تره و خیلی راحتم باهاش .
15 الی 20 % بازیم بهتر میشه با اون .
عبدلله در مورد سانتر خداییش من نمیخوام بی مورد از فیفا دفاع کنم اما به نظرم سانتر از کناره ها باگ نیستش ...
مشکل من فقط با کرنره اما تا اینجا که بیشتر از 30 تا بازی دوستانه انجام دادم باور کن شاید کلا 3 تا گل عجیب و غریب روی سانتر از کناره ها خورم ... البته روی سانتر از کناره ها بازم گل خوردم اما دیگه نمیشه اسمش باگ گذاشت چون براساس اون ذهنیتی که از فیفا13 داریم فکر میکنیم باید هر توپی از کناره ها میاد دفع بشه ...
الان در فوتبال واقعی بخصوص در لیگ هایی مثل انگلیس و ایتالیا من فکر میکنم حدود 50% از گل ها روی سانتر از جناحین ، ضربات ایستگاهی و کرنر ها هستش ... فیفا 13 گل زدن روی هوا واقعا سخت بود و طرف باید در دفاع خیلی ضعیف عمل میکرد که روی سانتر از جناحین گل بخوره ... اما 14 اومدن این بخش کمی اسون تر کردن ( یا بهتره بگم واقعی تر کردن چون در فوتبال واقعی هم میزان گل هایی که با ضربات سر زده میشد خیلی بالا بود )
اما الان باور کنید دلیل اصلی گل خوردن روی سانتر از جناحین یکی از این دو مورده
1-جایگیری مناسب مهاجم حریفه که خیلی تاثیر داره
2 یا جایگیری نامناسب مدافع که من با بچه های ایرانی بازی کردم دلیل گل خوردن اونا بیشتر این دومی بود نه باگ بازی ...
یه سری باگ کوچیک وجود داره اما حداقل برای من خیلی کم بوده ... مثلا یه موردش دیشب با حسام بازی میکردم دیشیلیو در حالی که توپ قشنگ رو سرش بود نتونست سر بزنه و از اونور مهاجم برزیل رفت گل زد ...
اما در مورد کرنر مسلما باگ هستش ، برخلاف سانتر از جناحین روی کرنرها اکثرا مدافعین هیچ کاری انجام نمیدن ... فقط باید شانس بیاریم دروازبان ها بیان توپو جمع کنن و جزئیاتش خودت خوب گفتی
سبک فیفا14 طوری شده کنترل توپ خیلی سختتره .. این موضوع باعث شده که برخلاف فیفا 13 و حتی 12 به اون صورت نشه در یک سوم دفاعی حریف پاسکاری کرد چون احتمال از دست دادن توپ خیلی بالاس و همین موضوع باعث شده ناخواسته به سمت فضاهای خالی زمین بریم و الان در سطح اول فوتبال جهان هم استفاده از فضاها حرف اول میزنه و تیمی که بتونه از فضاهای خالی دفاع حریف استفاده کنه نتیجشم میگیره ...
در فوتبال واقعی و در همین فیفا14 هم عمدتا فضاهای خالی این 2 دسته تشکیل میدن
1- کناره های زمین
2- فضای پشت مدافعین حریف
در فیفا 14 هم یه کار بسیار خوبی که انجام شده اینه سعی کردن گیمر ها بیشتر تمرکزشون روی استفاده از فضاهای خالی باشه و علت بازی از کناره ها و بالا بودن پاس هایی هوایی عمقی به نظر من همینه و کار درستی هم بوده
البته قبول دارم یه سری ایراد کوچیک داره اما از این مسیری که فیفا شروع کرده کاملا راضی هستم و مطمئنم در اینده با برطرف شدن مشکلات کوچیکی که دوستان گفتن فیفا شبیه ساز بهتری هم خواهد شد ...
هی این تاپیک رو میبینم میخوام نظر بدم ولی با 3 دست بازی مگه میشه نظر داد؟
از وقتی گرفتم فقط 3 دست تونستم بازی کنم. اولین موردی که ناراحتم کرد از بین رفتن پرسونالیتیه. یعنی فرق خاصی بین توز و ووچینیچ در حرکت و قد و قواره نمیبینم. پیرلو اصلا کشیده شده. با اینکه مثل واقعیت همه جای زمین هست ولی احساس میکنم قد و قواره و استیل حرکتش مثل خودش نیست.
در دفاع نمیدونم کیو بازی بدم. اوگبونا خیلی ضعیف درست شده. کاسرس خیلی ضعیف تر از 13 شده. بونوچی به نسبت بهتره.
سیستم یووه خوب بود. یکم سعی کردم پاسکاری کنم. یه جا با پاس پیرلو توز رو تک به تک کردم.
هنوز خیلی باید بازی کنم. وقتی ترکیب یووه رو بدست آوردم میتونم بازی رو آنالیز کنم. یه دستم با رم بازی کردم سوراخ سوراخ شدم. حس میکنم اگه این روندو ادامه بدن به زودی رم یکی از تیم های قویه فیفا میشه.
کمال برخلاف نظر تو اتفاقا به نظرم پیرلو بهترین بازیکنی که در فیفا14 ساخته شده ... هم از نظر استایل بدنش هم از نظر شکل بازی
تقریبا توی شروع ضدحمله ها و حتی در زمان حفظ توپ تمام بار تهاجمی تیمم روی دوش پیرلو هستش و حملاتم از طرف اون شروع میشه و از پسش هم بر میاد و الان موثرترین بازیکنمه
تو پاس عمقی با پیرلو امتحان کن دقیقا شبیه فوتبال واقعی طراحی شده ...در مورد اون بحث اولی که گفتی ... ببین منم اوایل دقیقا همین نظر تورو داشتم به نظرم تفاوت در مهارت بازیکن ها به شیوه درست تعریف نشده بود اما بعد که جلوتر رفتم فهمیدم با تمرین بیشتر بتدریج مهارت های بازیکن ها دستمون میاد ... من اوایل با جیووینکو و ناگاتومو و حتی لیخشتینر اصلا نمیتونستم بازی کنم اما بعد تازه روش بازیشون دستم اومد و در مورد توز هم مطمئن باش بیشتر بازی کنی میفهمی یه سری نکته مثبت داره که اونارو توی ووچینیچ پیدا نمیکنی ... فیفا 14 طوری شده بازیکن هایی مثل کاسرس که در فیفا های قبلی مهره طلایی تیم بودن امسال خیلی در دفاع کارایی نداشته باشن ..و به نظرم اگر از سیستم 4 دفاع استفاده میکنی کاسرس دفاع راست بزار نه مرکزی چون توی فیفا 14 مهمترین بحث در دفاع قدرت سر زنی و بدنی هستش نه سرعت ... من الان با بازیکنهای کندی مثل ساموئل و رانوکیا براحتی دفاعم میبندم چون اون دو تا ایتم دارن ...
آخرین ویرایش: