Fallout4 بیشتر مانند نسخه بازیافت شده Fallout 3 میماند

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Zjiii.jpg


به تازگی VG247 مقاله ای در مورد Fallout 4 منتشر کرده و در آن از ناامیدی خود نسبت به این عنوان سخن گفته است. در ادامه بخشهایی از این مقاله که VG247 در آن گلایه های خود را مطرح کرده برایتان قرار میدهم.

اگه دوست دارید Fallout 4 دقیقا شبیه Fallout 3 باشه، پس خبر خوبی براتون داریم. بعد از دیدن 15 دقیقه گیم پلی (ادیت شده) از بازی در Gamescom میتونم گزارش بدم که چه خوب یا چه بد، بازی دقیقا شبیه Fallout 3 هست.
Fallout 4 بازی زشتی نیست، ولی خب خیلی هم چشم نواز نیست. برای بازیی که بازیکن رو به جستجوی در آشغال و مواد بدردنخور و ترکیب و بازیافت اونها برای (ساخت لوازم جدید و) زنده موندن تشویق میکنه، به صورت جالبی خود Fallout 4 هم مثل یک عنوان بازیافت شده (از Fallout 3) میمونه. مدل شخصیتها در این مورد بدجوری به چشم میزنند، خصوصا وقتی از نزدیک خارتگران و Ghoul ها نگاه میکنی نبود یک تعریف دقیق (برای طراحی شخصیتها) به چشم میاد. (همچنین) هیچ انیمیشن فوق العاده ای برای صورت ها(facial animation) در بازی بکار نرفته که بخواد شما رو به هیجان در بیاره. فقط در حد جوابگو بودن/کار کردن روی این بخش های بازی کار شده.
تا الان، من چیزی توی Fallout 4 ندیدم که بتونه من رو غافلگیر کنه. آره میدونم، این Fallout جدیده که سالها بی صبرانه منتظرش بودیم. چیزایی که تا الان از بازی دیدم خوب به نظر میاد، و توی تقویمم دارم توی نوامبر براش جا باز میکنم، ولی هیجان من نسبت به بازی از E3 تا الان یکم کمتر شده. در حقیقت، تا الان ما هیچ چیز فوق العاده ای از بازی ندیدیم.

برای خواندن تمام مقاله و نظرات سایت VG247 میتوانید به اینجا مراجعه کنید. Fallout 4 قرار است در تاریخ 11 نوامبر برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر های شخصی عرضه میشود.

منبع
Don't shoot the messenger
 
راستش نمیخوام خیلی توی این بحث دخالتی کنم، چون قبلا بحث سر این موضوع بوده و کلی صحبت کردیم، ولی یه نکته برام جالبه، اونم اینکه اون کسایی که میان میگن witcher رو نکوبین خودشون افرادی هستن که اکثرا عناوین Bethesda رو میکشن وسط و شروع به ترول میکنن:d.
نکته بعدی هم اینه که الدر اسکرولز به حدی کامله که که خودش منبع و منشا ساخت RPG های نوینه مثل همین ویچر که خودمم شدید بهش علاقه مندم، واقعا کاوه حرف قشنگی زد، اونم اینکه سری TES دقیقا حکم تالکین دنیای گیم رو داره، نمیدونم چه اصراریه داستان و کوئست هاشو ببرین زیر سوال، پیکر بندی داستانش به هیچ وجه نقصی نداشت، فقط نحوه ی روایت سری ویچر قوی تره و اینکه انتخاب ها توی سری ویچر تاثیرگذارترن، وگرنه از لحاظ ساخت جهان و universe هنوزم هیچ بازی قدرت غرق کردن گیمر داخل بازی رو اندازه همی oblivion و skyrim و fallout 3 نداره.
در ضمن ترول کردن اسکایریم واقعا مرد میخواد، بازی ای که توی سالی عرضه شد که انصافا اگه نگیم بهترین سال عرصه بازی های کامپیوتری، ولی جزو یکی از برترین سال ها بود، و میانگین و جوایز و فروش و رضایتمندی مخاطب رو در بالاترین level بدست آورد...
 
کل کله مگه آخه؟:d Skyrim به خودی خود بازی خیلی خوب ساخته شده ای بود، ولی فقط کسی میتونست ازش لذت ببره که Oblivion رو بازی نکرده باشه.....تکرار کردن یه تجربه برای کمتر گیمری جذابیت داره....Skyrim با وجود اینکه 6 سال بعد از Oblivion اومد، فقط گرافیکش بهتر بود و اژدها داشت، کل مدت بازی من تو ذهنم فقط Been there, done that بود....همون Witcher رو ببینید نسخه 2 و 3 با چهار سال اختلاف عرضه چققققققققققققدر فرق دارن باهم.....AC و COD هم اگر Stand alone حسابشون کنیم و نسخه های قبلی وجود نداشته باشن هرسال بازیهای خوب و جذابی هستن ولی آدم یه کار تکراری رو نمیتونه برای 1000 ساعت پشت هم تکرار کنه.....همین Uncharted 3 با اون خوش ساختی و زیباییش و بی نقص بودنش وقتی تمومش کردم حس کردم که دیگه ته کشید میزانی که میتونم از یه Uncharted دیگه لذت ببرم......سازنده یا باید وقتی یه بازی عالی میده بیرون اونقدر بتونه نسخه بعد رو به اندازه نسخه قبلی انقلابی بسازه....یا اصلا نباید بسازه.....وگرنه ته تمام Franchise ها ختم میشه به COD و AC بودن.
من آبلیویون رو بازی کردم و بازم اسکایریم برام جذاب تر بود:d W3 رو اما با W2 مقایسه کن. گیم پلی W2 داشت به فاز فاجعه میرسید که W3 درستش کرد. آبلیویون بازی خوش ساختی بود و اسکایریم به این خوش ساختی شاخ و برگ داد. میدونی چرا TES یا FO یا حتی Dark Souls، علی رغم تغییرات کم هر نسخه با نسخه بعدی، همچنان عالی میمونن و طرفدارها مشکلی باهاشون پیدا نمیکنن که هیچ، بیشتر هم خوششون میاد؟ چون سازنده هاشون به فرمول اصلی دست پیدا کردن و میدونن چه چیزهایی در چه زمانی، تاریخ انقضاشون تموم میشه و باید عوضش کنن. میدونن چجوری این فرمول همیشگی رو آپدیت شده نگه دارن. اما یه نگاه به W بنداز. از شماره اول تا سوم هر نسخه یه گیم پلی متفاوتی داشته:d W هر چی داشته باشه تو 100 ساعت رو میکنه و بعد از اون دیگه هیچی نداره که بخواد نشون بده ولی TES یا FO بنا به گفته سازنده هاشون، بعد از 400 ساعت هنوز چیزهای جدیدی پیدا میکنن که اصلا ندیدن!:d W تمام قدرتشو متمرکز کرده روی داستان و کوئست های اصلی و فرعی که با تموم شدنشون، دنیای بازی خالی میشه ولی TES دنیای به شدت غنی داره که با تموم شدن کوئست های اصلی و فرعی، تازه آزاد و فارغ میشی که بازی رو شروع کنی و دنیای بازی رو بکاویی!
yahoo_4.gif
توی W نمیتونی زندگی کنی اما توی TES میتونی:d دیگه وارد Lore وحشتناکِ TES نمیشم که خوبیت نداره برای بقیه بازی ها:d
این 2تا کلی با هم فرق میکنن. تازه شما دارین بازی 2011 رو با 2015 مقایسه میکنین:d سر عرضه TES VI منشن میزنم به تک تکتون با هم دوباره بحث کنیم:d
 
من نظرم خیلی شبیه به نویسنده ی این مطلب VG247 هست ولی حیف که هم من و هم این نویسنده چیزی بارمون نیست و در گمراهی مطلق به سر میبریم
کلا تو بازیسنتر از بعضی بازیها و شرکت ها چنان غولی درست میکنن که ادم میترسه اصلا در موردش نظر بده چه برسه به انتقاد
 
چه بحث‌های عجیبی می‌بینم. دوستان این تاپیک هیچ ارتباطی به مقایسه‌ی Skyrim و سری The Witcher نداره اما حالا که بحثش باز شده:
واقعاً بعیده این‌جور بحث کردن از شما. کاری ندارم چه‌قدر عشق Skyrim دارید ولی بازی از لحاظ داستانی نه‌تنها ضعیف بود بلکه یکی از سطح‌پایین‌ترین نقش‌آفرینی‌هایی هستش که من تا حالا بازی کردم (از لحاظ داستانی). حالا نمی‌خوام دوباره شروع کنم به بحث‌های 4 سال پیش ولی واقعاً اگه کمی واقع‌بین باشید می‌بینید که Skyrim نه داستان درست و درمونی داشت نه شخصیت‌پردازی خاصی. شما اول بازی می‌فهمید که اژدهازاده هستید، همین الان هم یه اژدها از عهد باستان اومده و می‌خواد دنیا رو نابود کنه، حالا شما بیاید جلوش رو بگیرید. انصافاً این شد داستان؟! شاید همچین قصه‌ای بتونه کسی که توی نقش‌آفرینی تازه‌وارده رو جذب کنه (و طرف پیش خودش بگه چه‌قدر حماسی و اسطوره‌ای) اما کسی که توی این ژانر کمی تجربه داشته باشه (نیازی هم نیست خدای نقش‌آفرینی باشه حتماً) یا حداقل به داستان‌های فانتزی علاقه داشته باشه این داستان این‌قدر براش کلیشه‌ایه که شاید اواسط بازی خیلی راحت عطاش رو به لقاءـش ببخشه. تازه روایت داستان هم چیزی نداره؛ نه Plot Twistـی، نه Surpriseـی، نه اتفاق جدیدی که Discover یا Reveal بشه... هیچ‌چیز. کاراکترها هم شخصیت‌پردازی‌ خاصی ندارن چون داستان بازی اصلاً کاراکتر-محور نیست. هدف Alduin چیه که می‌خواد دنیا رو خراب کنه؟! هیچ‌چیز. هدف شما از مقابله با اون چیه و این‌که یه تنه و بدون هیچ ارتشی (هرچند پایان بازی چندنفر همراه‌تون هست) می‌رید بنیان اژدهاها رو از روی زمین برمی‌دارید؟! هیچ‌چیز. شاید سرجمع یه کاراکتر Ulfric فقط شخصیت‌پردازی داشت و لایه‌ی زیرین داستان که مربوط به دعوای 2 تا Faction می‌شد تاحدودی جالب بود. این وسط چیزی نیست به‌جز یه بهانه‌ای واسه پیاده‌سازی گیم‌پلی. البته بگذریم از این مسئله که 80-90% نقش‌آفرینی‌های امروزی تقریباً همین‌طورین و بازی‌هایی مثل Deus Ex یا The Witcher واقعاً معجزه هستن تو این زمینه. دقت کنید دارم در مورد خط اصلی داستانی Skyrim صحبت می‌کنم نه Setting/Universe/Lore و Note هایی که پیدا می‌کنید و اطلاعاتی در مورد تاریخچه‌ی دنیا و اتفاقات قدیمی به ما می‌دن.
البته می‌دونم الان بعضیا از دوستان واسه توجیه این مسئله میان می‌گن داستان به اندازه‌ی کافی قابل قبول بود یا خوب بود و این حرفا... اما انصافاً بیاید واقع‌بین باشید؛ این بازی‌ای که شما می‌گید شاهکار بود، از لحاظ داستان/شخصیت‌پردازی حرف خاصی واسه گفتن نداشت و کسایی هم که این بازی رو دوست دارن به خاطر داستان/شخصیت‎پردازیش نیست که دوستش دارن.
 
@~The One~
کسی نگفته داستان اسکایریم خدا بوده (بگذریم بازی هایی که نام بردی همشون شخصیت محورن و شخصیت پردازی و داستان حرف اول و داخلشون میزنه) رسالت اسکایریم همون جور که دوستان گفتن خلق یـ Universe غنی و پرمحتوا بوده که بشه داخلش زندگی کرد وگرنه اگه قرار بود بازی داستان قوی + شخصیت پردازی خفن داشته باشه دیگه چه کاری بود یـ داستان متفاوت با شخصیت های فرعی فراوون درست کنن ؟ میومدن رو همون لاین Oblivion و ادامش میدادن ....
 
ولی‌ وقتی‌ میگین "اسکایریم اورریت و بیمزه هست",دقت کنین که بعدش از ویچر به عنوان RPG خوب یاد نکنین و امضا ویچر نداشته باشین که دیگه بار کمدی مطلب خیلی‌ بالا میره :دی انگار بگی‌ پورشه زیاد ماشین خوبی‌ نیست ,ولی‌ من عاشق پراید هستم که بهترین ماشین هست.:دی
البته با اینکه اسکایریم کلی‌ مشکل داشت موافقم و خیلی‌ راحت می‌تونست چند برابر بهتر بشه. اما طبیعتاً هر مترش از کل دنیای ویچر بزرگتر هست.:d


عزیز دلم خیلی متعصبانه داری بحث میکنی، من خودم یکی از بزرگترین طرفدارن TES هستم: تنها Franchise ی که دوتا عنوانش توی 10 تا گیم برتر زندگیم هستن همین یه فرانچایزه (همچین جایگاهی رو برای MGS و BG قائل نشدم) حرف من اینه که آقا وقتی بازی که توی 2011 میسازی با بازی که توی 2005 ساختی فرق چندانی نداره یعنی که داری درجا میزنی، اصلا هم مهم نیست که بازیت چقدر از بازیهایی که همزمان باهاش عرضه شدن بهتر باشه (که شکی هم نیست) ولی این Sense of repetition رو واسه طرفداران قدیمی این فرنچایز باید قائل بشی....Skyrim واقعا برای 6 سال فاصله پیشرفتش نسبت به Oblivion کاملا Non-existent بود حتی از لحاظ داستانی و شخصیت پردازی پسرفت هم داشت و یه داستان خیلی آبکی و ضایعی داشت. اصلا هم ایراد هایی که به Wild Hunt گرفتی رو قبول ندارم.....بازی هم بزرگتره، هم قشنگ تره، هم سیستم های RPG خیلی خیلی قوی تری داره.....بعید میدونم کلا Skyrim چیز خاصی واسه گفتن جلوش داشته باشه، البته نکته رو اضافه کنم که 4 سال فرق عرضه خیلیه و کاملا طبیعیه که این بازی بهتر باشه....ولی حقیقت اینه که Oblivion اونقدر خوب بود که تا همین 2011 هیچ بازی توی سبک رو در سطحش نمی دونستم، یعنی بازی 6 سال حاکم بی چون و چرای سبک Western RPG بود.

من خودم شخصاً زیاد با ویچر ارتباط برقرار نکردم, ولی‌ تو تاپیک ویچر هم قبلا گفتم, از نظر فنی (بدون در نظر گرفتن بحث سلیقه) ویچر بدون هیچ شکی‌ تا این لحظه بهترین بازی امسال هست.
اما به نظر من و خیلی‌‌های دیگه,Witcher هنوز حداقل یک Level پایین تر از سری TES هست از هر لحاظ.(هر چه قدر سیستم کوئست Skyrim ایراد داشت اما بازم اعتیاد آور‌ترین سیستم نسل قبل بود).
همین داستان و TES Flowکه این قدر بهش گیر میدن و میگن در عوض Witcher خیلی‌ flow بهتری داره،باید در نظر گرفت که ویچر و TES از نظر داستانی کلا دو تا Approach مختلف دارن به این مقوله. TES کاملا سعی‌ داره که جو Classic Fantasy رو تو خودش حفظ کنه (Soulsهم نسبتا اینجوری هست.)در عوض ویچر خیلی‌ شخصی‌ تر هست و مقیاس رو فدای کاراکتر می‌کنه. مشکل من این هست که این وسط TES به خاطر تفاوتش با چیزی که ملت می‌پسندن کوبیده می‌شه.Bethesda چندین بار ثابت کرده که از نظر دنیا سازی و Grand plot,تالکین دنیای بازی سازی هست،اما ملت به این چیز‌ها اهمیت نمیدن،دنبال ارتباطات هستن :دی
در کّل به نظر من ویچر خیلی‌ هم عالی‌ هست برا کسایی که دوستش دارن. ولی‌ از‌TES ای که پای گذار این سبک هست و الان نزدیک بیست سال هست که بدون کوچک‌ترین نقصی ساخته شده،جز گرافیک در هیچ مبحث و المانی بهتر نیست.
وقتی‌ یکی‌ TES رو میکوبه و ویچر رو میبره بالاش, باید بدونه که داره چیکار می‌کنه و چی‌ رو با چی‌ مقایسه می‌کنه :دی
@RoCoCo : همین ^^ :دی

اسم یه فرنچایز نباید باعث بشه که ما ایراد نگیریم ازش.....اصلا شکی نیست که TES نام قدیمی تر و بزرگتری هستش ولی Witcher کاملا با آخرین Instalment تمام اون Gap ی که بود رو Bridge کرد....حالا باید ببینیم TES بعدی چه شکلیه ولی اگر همین Non-sense اسکایریم ادامه پیدا کنه، من کلا از Bethesda نا امید میشم، همونطوری که با DA II ایمانم رو نسبت به BIOWARE از دست داده بودم.


حرف کلی من این هستش که وقتی Oblivion اومد من دقیقا یادمه هر روز و هر ساعت من و دوستان توسط بازی Wow میشدیم.....یادمه اصلا باور نمی کردم که یه بازی بتونه در این حد و اندازه باشه.....ولی وقتی Skyrim اومد.....دقیقا همون چیزایی رو نشونم داد که دیده بودم و همون کارایی رو ازم خواست بکنم که با نسخه قبلیش بالای 300 ساعت وقتم رو باهاشون صرف کرده بودم....برای همین Skyrim هیچوقت هیچ چیز عجیب غریبی برای من نیست.
این مسئله رو راجع به خیلی از بازیها میشه گفت....مثلا من ex ام Uncharted 3 رو قبل از Uncharted 2 بازی کرد و واقعا از شدت ذوق و قشنگ بودن بازی کلا به صورت عجیبی تحت تاثیر قرار گرفت....ولی من وقتی U3 رو بازی کردم، خیلی جاهاش خوابم هم گرفت.....واسه اینکه چیزی که فراتر از U2 باشه به من نشون نداد.
 
[

- - -ویرایش - - -

چه بحث‌های عجیبی می‌بینم. دوستان این تاپیک هیچ ارتباطی به مقایسه‌ی Skyrim و سری The Witcher نداره اما حالا که بحثش باز شده:
واقعاً بعیده این‌جور بحث کردن از شما. کاری ندارم چه‌قدر عشق Skyrim دارید ولی بازی از لحاظ داستانی نه‌تنها ضعیف بود بلکه یکی از سطح‌پایین‌ترین نقش‌آفرینی‌هایی هستش که من تا حالا بازی کردم (از لحاظ داستانی). حالا نمی‌خوام دوباره شروع کنم به بحث‌های 4 سال پیش ولی واقعاً اگه کمی واقع‌بین باشید می‌بینید که Skyrim نه داستان درست و درمونی داشت نه شخصیت‌پردازی خاصی. شما اول بازی می‌فهمید که اژدهازاده هستید، همین الان هم یه اژدها از عهد باستان اومده و می‌خواد دنیا رو نابود کنه، حالا شما بیاید جلوش رو بگیرید. انصافاً این شد داستان؟! شاید همچین قصه‌ای بتونه کسی که توی نقش‌آفرینی تازه‌وارده رو جذب کنه (و طرف پیش خودش بگه چه‌قدر حماسی و اسطوره‌ای) اما کسی که توی این ژانر کمی تجربه داشته باشه (نیازی هم نیست خدای نقش‌آفرینی باشه حتماً) یا حداقل به داستان‌های فانتزی علاقه داشته باشه این داستان این‌قدر براش کلیشه‌ایه که شاید اواسط بازی خیلی راحت عطاش رو به لقاءـش ببخشه. تازه روایت داستان هم چیزی نداره؛ نه Plot Twistـی، نه Surpriseـی، نه اتفاق جدیدی که Discover یا Reveal بشه... هیچ‌چیز. کاراکترها هم شخصیت‌پردازی‌ خاصی ندارن چون داستان بازی اصلاً کاراکتر-محور نیست. هدف Alduin چیه که می‌خواد دنیا رو خراب کنه؟! هیچ‌چیز. هدف شما از مقابله با اون چیه و این‌که یه تنه و بدون هیچ ارتشی (هرچند پایان بازی چندنفر همراه‌تون هست) می‌رید بنیان اژدهاها رو از روی زمین برمی‌دارید؟! هیچ‌چیز. شاید سرجمع یه کاراکتر Ulfric فقط شخصیت‌پردازی داشت و لایه‌ی زیرین داستان که مربوط به دعوای 2 تا Faction می‌شد تاحدودی جالب بود. این وسط چیزی نیست به‌جز یه بهانه‌ای واسه پیاده‌سازی گیم‌پلی. البته بگذریم از این مسئله که 80-90% نقش‌آفرینی‌های امروزی تقریباً همین‌طورین و بازی‌هایی مثل Deus Ex یا The Witcher واقعاً معجزه هستن تو این زمینه. دقت کنید دارم در مورد خط اصلی داستانی Skyrim صحبت می‌کنم نه Setting/Universe/Lore و Note هایی که پیدا می‌کنید و اطلاعاتی در مورد تاریخچه‌ی دنیا و اتفاقات قدیمی به ما می‌دن.
البته می‌دونم الان بعضیا از دوستان واسه توجیه این مسئله میان می‌گن داستان به اندازه‌ی کافی قابل قبول بود یا خوب بود و این حرفا... اما انصافاً بیاید واقع‌بین باشید؛ این بازی‌ای که شما می‌گید شاهکار بود، از لحاظ داستان/شخصیت‌پردازی حرف خاصی واسه گفتن نداشت و کسایی هم که این بازی رو دوست دارن به خاطر داستان/شخصیت‎پردازیش نیست که دوستش دارن.

این هم نظر شماست البته.
مطمئن باش بیشتر بچه هایی که اینجا به اسکایریم علاقه مندن به ژتنر rpg و داستان های فانتزی علاقه مندن و اسکایریم اولین تجربشون نبوده.
در ضمن اینم بگم که اسکایریم داستان یه شخص رو دنبال نمیکنه، داستان یه دنیاس، و تمام فراز و نشیب هاشم توسط خود پلیر رقم‌ میخوره، اینکه شما کرکتر خودتون رو از همون بدو ورود کاستومایز میکنین و شکلش میدین و هر اسمی که بخواین روش میزارین و هر طور بخواین وارد داستان میکنیدش و... تماما برای این ساخته شده که شما خودتون رو دراگون بورن بدونید و با هون توی دنیای فانتزی و افسانه ایه بازی زندگی کنین، اینجوری خیلی خیلی بهتر دنیای بازی رو با پوست وگوشتتون لمس میکنین.من اتفاقا این رویکرد بتسدا رو خیلی بیشتر دوست دارم، کمترین پیشینه ای از کرکترتون بهتون نمیده، شما خودتون هستید که دراگون بورن رو میسازید و باهاش زندگی میکنید بر خلاف بازی هایی مثل ویچر و...
اینکه بتسدا توی کارگردانی بازی از عنوانی مثل ویچر فاصله گرفته به این‌معنی نیست که نمیتونه اون رویکردو اتخاذ کنه و انجام بده، در حقیقت نمیخواد و نمیخواسته که اونکارو بکنه، فیلد داستانسرایی بتسدا و هاوارد با ویچر و cdpr فرق میکنه کلا و هرکدوم هم طرفدارای خودشو داره البته.
به هر حال اسکایریم شاهکار صنعت بازیسازیه، چه یه عده خوششون بیاد چه بدشون بیاد، الگوی ساخت تمام بازی های rpg بعد از خودش هم شده، حالا توی بعضی ها بیشتر توی بعضی ها کمتر...
 
مشکل Skyrim این بود که میخواست یه MMO ـه Offline باشه، Oblivion باز اینطور نبود. به نظر من 50 ساعت از Skyrim که میگذشت همه چیز دیگه شبیه هم می‌شد. "برو این نقطه یه صحبت بکن حالا یه باس فایت بکش بعد برگرد حالا 2 تا انتخاب داری که کوئست رو چجور تموم کنی." در واقع طراحی کوئست ها بود که مشکل داشت نه داستانشون. اتفاقاً داستان های خوبی داشتن.
میدونی چرا TES یا FO یا حتی Dark Souls، علی رغم تغییرات کم هر نسخه با نسخه بعدی، همچنان عالی میمونن و طرفدارها مشکلی باهاشون پیدا نمیکنن که هیچ، بیشتر هم خوششون میاد؟ چون سازنده هاشون به فرمول اصلی دست پیدا کردن و میدونن چه چیزهایی در چه زمانی، تاریخ انقضاشون تموم میشه و باید عوضش کنن.
اتفاقاً Bethesda تنها کاری که نمی کنه تعویضه:دی گسترش هست ولی تعویض نیست. از سال 2006 که Oblivion عرضه شد، سعی شد Fallout 3 رو هم تبدیل به TESـه Post Apacolyptic کنن بعدش هم که Skyrim اومد و همون رو بزرگتر کرد. به نظر من با عرضه ی F4 اگه با همین سیستم باشه دیگه وقتشه که این سیستم رو یه بازبینی اساسی بکنن. CoD هم یه سیستم خیلی خوب داشت که بیشتر از عمرش ازش کار گرفتن الان دیگه هیچ کس بهش توجه خاصی نمی کنه.
 
آخرین ویرایش:
من آبلیویون رو بازی کردم و بازم اسکایریم برام جذاب تر بود:d W3 رو اما با W2 مقایسه کن. گیم پلی W2 داشت به فاز فاجعه میرسید که W3 درستش کرد. آبلیویون بازی خوش ساختی بود و اسکایریم به این خوش ساختی شاخ و برگ داد. میدونی چرا TES یا FO یا حتی Dark Souls، علی رغم تغییرات کم هر نسخه با نسخه بعدی، همچنان عالی میمونن و طرفدارها مشکلی باهاشون پیدا نمیکنن که هیچ، بیشتر هم خوششون میاد؟ چون سازنده هاشون به فرمول اصلی دست پیدا کردن و میدونن چه چیزهایی در چه زمانی، تاریخ انقضاشون تموم میشه و باید عوضش کنن. میدونن چجوری این فرمول همیشگی رو آپدیت شده نگه دارن. اما یه نگاه به W بنداز. از شماره اول تا سوم هر نسخه یه گیم پلی متفاوتی داشته:d W هر چی داشته باشه تو 100 ساعت رو میکنه و بعد از اون دیگه هیچی نداره که بخواد نشون بده ولی TES یا FO بنا به گفته سازنده هاشون، بعد از 400 ساعت هنوز چیزهای جدیدی پیدا میکنن که اصلا ندیدن!:d W تمام قدرتشو متمرکز کرده روی داستان و کوئست های اصلی و فرعی که با تموم شدنشون، دنیای بازی خالی میشه ولی TES دنیای به شدت غنی داره که با تموم شدن کوئست های اصلی و فرعی، تازه آزاد و فارغ میشی که بازی رو شروع کنی و دنیای بازی رو بکاویی!:d توی W نمیتونی زندگی کنی اما توی TES میتونی:d دیگه وارد Lore وحشتناکِ TES نمیشم که خوبیت نداره برای بقیه بازی ها:d
این 2تا کلی با هم فرق میکنن. تازه شما دارین بازی 2011 رو با 2015 مقایسه میکنین:d سر عرضه TES VI منشن میزنم به تک تکتون با هم دوباره بحث کنیم:d


نمی خوام بر اساس حرفات آنالیز اشتباهی بکنم ولی اینکه اسکایریم رو بیشتر از Oblivion دوست داشتی صرفا نمی تونه حتما ربط داشته باشه به اینکه اسکایریم خیلی شاخ بود با توجه به زمان عرضه اش به نسبت Oblivion به نصبت زمان عرضه اش (این به نظرم یه Fact ه که اسکایریم در بهترین حالت همون سالی که عرضه شد توی سبک RPG یه رقیب قدر داشت ولی این حرف رو نمیشه راجع به Oblivion زد حداقل تا چند سال بعد).
میتونه دلیلت این باشه که وقتی Oblivion اومد هنوز اون گیمری که امروز هستی نبودی....یه مثال میزنم مثلا من یه دوستی دارم که MGS 4 رو از MGS 3 بیشتر دوست داره :d و به صورت خیلی کورکورانه ای باور داره که 4 از 3 بهتره با اینکه از دید خود من و هر طرفدار قدیمی دیگه فرنچایز 3 قشنگ صورت 4 رو میتونه Rip-off کنه و بجودش. دلیل این باور دوستمون این بود که توی 2003 دانش انگلیسی پایینش و لول پایین گیمر بودنش باعث شده بود نتونه MGS3 رو درک کنه درست.....به نظر من کسی که توی 2005 پیر Oblivion رو در آورده باشه....توی 2011 چیز فوق العاده ای نمیتونه توی Skyrim ببینه.

راجع به Lore هم اصلا نگووووووو :d ببین دنیای Witcher دیوانه است.....من ازون روانی هایی هستم که توی همون Oblivion کل اون کتابخونه مقر محافظین امپراتور رو غورت دادم....ولی عمق Lore دنیای Witcher قوی تره....و بایدم باشه طبیعتا چونکه Andrezj Sapkowski یه نابغه است (تنها نویسنده فانتزی که در عین فانتزی نوشتن از لحاظ علمی میشه توجیه کرد یه سری چیزای خیلی تخیلی داستانشو) اینم در نظر بگیر که خیلی از Lore ای که ما توی Skyrim میبینیم همون Viking Lore هستن که فقط اسماشون در حد برداشتن یه R و L و O عوض شده:d (البته Witcher هم ازینا داره مثل خود Wild Hunt که همون Wilde Jagd ه افسانه های ویزگوت هاست - البته خب خلاقیت توش بیشتر خرج شده تا اینکه کلا کپی پیست بشه)

- - -ویرایش - - -

[

- - -ویرایش - - -



این هم نظر شماست البته.
مطمئن باش بیشتر بچه هایی که اینجا به اسکایریم علاقه مندن به ژتنر rpg و داستان های فانتزی علاقه مندن و اسکایریم اولین تجربشون نبوده.
در ضمن اینم بگم که اسکایریم داستان یه شخص رو دنبال نمیکنه، داستان یه دنیاس، و تمام فراز و نشیب هاشم توسط خود پلیر رقم‌ میخوره، اینکه شما کرکتر خودتون رو از همون بدو ورود کاستومایز میکنین و شکلش میدین و هر اسمی که بخواین روش میزارین و هر طور بخواین وارد داستان میکنیدش و... تماما برای این ساخته شده که شما خودتون رو دراگون بورن بدونید و با هون توی دنیای فانتزی و افسانه ایه بازی زندگی کنین، اینجوری خیلی خیلی بهتر دنیای بازی رو با پوست وگوشتتون لمس میکنین.من اتفاقا این رویکرد بتسدا رو خیلی بیشتر دوست دارم، کمترین پیشینه ای از کرکترتون بهتون نمیده، شما خودتون هستید که دراگون بورن رو میسازید و باهاش زندگی میکنید بر خلاف بازی هایی مثل ویچر و...
اینکه بتسدا توی کارگردانی بازی از عنوانی مثل ویچر فاصله گرفته به این‌معنی نیست که نمیتونه اون رویکردو اتخاذ کنه و انجام بده، در حقیقت نمیخواد و نمیخواسته که اونکارو بکنه، فیلد داستانسرایی بتسدا و هاوارد با ویچر و cdpr فرق میکنه کلا و هرکدوم هم طرفدارای خودشو داره البته.
به هر حال اسکایریم شاهکار صنعت بازیسازیه، چه یه عده خوششون بیاد چه بدشون بیاد، الگوی ساخت تمام بازی های rpg بعد از خودش هم شده، حالا توی بعضی ها بیشتر توی بعضی ها کمتر...

داستان بازیهای مثل Dragon Age و Mass Effect هم بیشتر دنیای اطرافت رو Concern میکنن.....اینکه دلیل نمیشه آب ببنده سازنده به کل زندگی بازی که :d اینم بگم اسکایریم به عنوان یه بازی که داستانش دنیاش رو مربوط میشد به شدت بیخود بود یعنی 2/10 چه Quest line اصلی چه Side Quest ها....من اصلا وقتی هر Quest line رو تموم میکردم باورم نمیشد تموم شده باشه، تا یکی دو سال بعد حتی باور داشتم که اینا DLC میدن بیرون و این داستانارو ادامه میدن....اینقدر که لوس و بیخود بود همه چیز. اصلا هیچ Closure و Climax ی توی داستان هیچ جای بازی وجود نداشت.......
شما میگید زندگی کاراکتر خیلی واقعیه توی دنیای Skyrim و توی دنیا های دیگه نمیشه زندگی کرد.....اگر بخوایم اینطوری در نظر بگیریم تنها شباهتی که زندگی کردن توی اسکایریم میتونیم پیدا کنیم با زندگی یه آدم Severely Autistic ه :d
مشکل اسکایریم هم همینه....محیط از دور زنده به نظر میاد.....آدماش ولی نه چون توش همه در حد یک بز هم personality ندارن :d حتی اونایی که سرنوشت دنیا رو قراره عوض کنن.

- - -ویرایش - - -

اتفاقاً Bethesda تنها کاری که نمی کنه تعویضه:دی گسترش هست ولی تعویض نیست. از سال 2006 که Oblivion عرضه شد، سعی شد Fallout 3 رو هم تبدیل به TESـه Post Apacolyptic کنن بعدش هم که Skyrim اومد و همون رو بزرگتر کرد. به نظر من با عرضه ی F4 اگه با همین سیستم باشه دیگه وقتشه که این سیستم رو یه بازبینی اساسی بکنن. CoD هم یه سیستم خیلی خوب داشت که بیشتر از عمرش ازش کار گرفتن الان دیگه هیچ کس بهش توجه خاصی نمی کنه.


خدا عمرت بده.....ببینیم دوستان به حرف شما گوش میدن. :d
 
آخرین ویرایش:
Roter jäger :

من نمیدونم چرا شما اصرار داری که چون شما از اسکایریم اندازه آبلیویون خوشت نیومده پس این دلیل بد بودنه اسکایریمه؟! و اینقدر مصری که اینو به تمام‌اعضای سا یت تحمیل کنی و از جهالت درشون بیاری
نظر شما راجب این بازی کاملا محترمه و قابل بحث نیست، ولی واقعا fact نیست خوشبختانه یا متاسفانه، این تنها و تنها نظر شماست، و یه مطلبی هم دوستانه عرض کنم نوع ادبیاتتون خواسته یا ناخواسته توهین به شعور و سلیقه ی بقیه ی افراد سایت هستش، اینکه خودتون در جایگاه خیلی بالاتری از بقیه ی اعضا میبینید و نظراتشون رو حمل بر کم خردی و بچگیشون میزارین درست نیست، هر کسی در هر برهه از زمانم هر بازی ای رو تجربه کرده باشه حق اظهار نظر منفی در مقابل سلیقه ی شخصی شمارو داره، و استفاده از این تعداد واژه ی انگلیسی که به راحتی معادل فارسی دارن توی کامنت هاتون فقط نشانه ی فخر فروشی و دید از بالا به پایینتون هست، همه ی اعضا نظرشون اندازه ی شما محترمه.
میزان رضایتمندی از اسکایریم اینو میرسونه که بازی به مطلوبش رسیده، کما اینکه توی هر اثری نقایصی هست ولی مجموع یه اثر وقتی تا به این حد بزرگ و برجسته باشه میشه از نقایصش چشم‌پوشی کرد.
دیگه پستی در این رابطه نمیدم.
 
Roter jäger :

من نمیدونم چرا شما اصرار داری که چون شما از اسکایریم اندازه آبلیویون خوشت نیومده پس این دلیل بد بودنه اسکایریمه؟! و اینقدر مصری که اینو به تمام‌اعضای سا یت تحمیل کنی و از جهالت درشون بیاری
نظر شما راجب این بازی کاملا محترمه و قابل بحث نیست، ولی واقعا fact نیست خوشبختانه یا متاسفانه، این تنها و تنها نظر شماست، و یه مطلبی هم دوستانه عرض کنم نوع ادبیاتتون خواسته یا ناخواسته توهین به شعور و سلیقه ی بقیه ی افراد سایت هستش، اینکه خودتون در جایگاه خیلی بالاتری از بقیه ی اعضا میبینید و نظراتشون رو حمل بر کم خردی و بچگیشون میزارین درست نیست، هر کسی در هر برهه از زمانم هر بازی ای رو تجربه کرده باشه حق اظهار نظر منفی در مقابل سلیقه ی شخصی شمارو داره، و استفاده از این تعداد واژه ی انگلیسی که به راحتی معادل فارسی دارن توی کامنت هاتون فقط نشانه ی فخر فروشی و دید از بالا به پایینتون هست، همه ی اعضا نظرشون اندازه ی شما محترمه.
میزان رضایتمندی از اسکایریم اینو میرسونه که بازی به مطلوبش رسیده، کما اینکه توی هر اثری نقایصی هست ولی مجموع یه اثر وقتی تا به این حد بزرگ و برجسته باشه میشه از نقایصش چشم‌پوشی کرد.
دیگه پستی در این رابطه نمیدم.

وا :| شما من رو به Judge کردن آدما محکوم میکنی بعد خودت من رو Judge میکنی؟ :d اینه رسم مسلمون ها؟ :d به حرف زدنم که تورو جون هرکی دوست داری گیر نده که دست خودم نیست، همینجوریه.....
در رابطه با اینکه کسی رو بچه فرض کردم هم اشتباه کردی من گفتم "این داستانی که واسه دوست من جلوی چشمم اتفاق افتاده و مطمئنم ازش" میتونه دلیل این مسئله باشه و حتما دال بر این نیست که اسکایریم بازی بهتری بود توی زمان خودش. تا الانم داشتیم همه خیلی دوستانه و منطقی بحث میکردیم....چرا یهو اینطوری؟ آخرش که معلومه بحث قراره به اینجا برسه که "خب بازی بزرگی هست و شکی نیست و......." حالا یه طرف بعد این و....یه سری چیز خوب مینویسند و یه سری چیزای بد......و آخر هم We have to agree to disagree چونکه توی فروم من تاحالا ندیدم کسی یه نفر از تیم مقابل رو بیاره طرف خودش. (کلا غیر ممکنه) دلیلی واسه عصبانی شدن و از روی تعصب بحث کردن هم وجود نداره.....همه حدودا توی یه رنج سنی هستیم، از یه سبک بازی لذت میبریم، همین کلی نقطه مشترکه که باعث میشه نخوایم خرخره همدیگه رو بجویم :d.....پس چرا بحث رو ادامه ندیم؟
 
دیگه خیلی ظلمه که بگید اسکایریم 50 ساعت اولش خوب بود بعد تکراری میشد و تو. این خلاصه می شد که برو اونجا فلانی رو بکش و... اگه این طور که میگید بود اکثرا مثل بقیه بازی ها بعد 50 ساعت می بوسیدنش میذاشتن کنار دیگه تا +400 ساعت ادامه نمی دادند.
بزرگترین ضعف بازی بنظر خودم ماموریت های اصلیش بود که واقعا حرفی در برابر فرعی هاش نداشت؛ با یکی تو شهر صحبت می کردم می گفت برو فلان جا، اخر کار هم یک جوری تمومش می کردن که نمیتونستم باور کنم که واسه یک فردی که شاید x ساعت بازی کنم و هیچ وقت نبینیش چنین چیزی ترتیب دادند.
 
من خودم قبلا گفته بودم داستانی که سری TES داره مثل Witcher غنی نیستش ولی به قول دوستان دنیای غنی داره و نکات ریز و درشت جالبی رو میشه توش دید
البته در نظر بگیرید که Skyrim بزرگترین بازی بودش که توسط BGS ساخته و منتشر شده.مسلما از همین بازی سازنده ها درس های زیادی رو یاد گرفتند:d
خود Todd Hawardگفته بود که یکی از درس هایی که از Skyrim گرفته بودند روایت کردن داستان بازیه و بعد قول داستان قوی از Fallout 4 به طرفداران داد
تازه شخصیت های اصلی F4 صدا دارند.این در حالیه که برخلاف بازی های قبلی BGSه.وقتی BGS میاد این جوری سنت گذشته اش رو میشکونه نشون میده که اونا به خاطر یک دلیل مهمی این کار رو کردند و اون هم به خاطر اینه که یک داستان قوی روایت کنند
Fallout 4: Bethesda Explains Why The Main Character Will Be Voiced, Talks About PS4/Xbox One Memory � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
“One of the things we do, particularly given the success of Skyrim, is you get a lot more data on how people experience an open game, so we don’t want to give that up. We will sacrifice certain things to make it completely open and whereas in other games you can be on a quest or something, on our game we can be on every quest at once. I don’t want to spoil anything but one of the things we have spent time on is how does someone experience an open world while doing all these things and how do we tell a really strong story along with that.”
این هم در نظر بگیرید که Fallout 4 اولین بازی BGS هست که خودش به تنهایی رو بازی کار میکنه و داستان قوی داره
مسلما بعد از این که F4 منتشر شد BGS سعی میکنه تا همین کار رو با TES VI یا هر بازی جدیدی که در نظر دارند انجام بده
 
این هم در نظر بگیرید که Fallout 4 اولین بازی BGS هست که خودش به تنهایی رو بازی کار میکنه و داستان قوی داره
مسلما بعد از این که F4 منتشر شد BGS سعی میکنه تا همین کار رو با TES VI یا هر بازی جدیدی که در نظر دارند انجام بده

اینی که گفتی من از خدامه.....کی بدش میاد یکی از فرنچایز های مورد علاقه اش که نصف دوران Teen ش رو با خاطرات اون گذرونده به اوج برگرده که هر لحظه فقط فکش به زمین کوبیده بشه با شدت هرچه بیشتر.:d الان اینجا بچه ها فکر میکنن من TES hater ام ولی حقیقت اینه که من از روی شدت علاقه زیاد به این فرنچایز دارم خودمو اینقدر حرص میدم.
 
اینی که گفتی من از خدامه.....کی بدش میاد یکی از فرنچایز های مورد علاقه اش که نصف دوران Teen ش رو با خاطرات اون گذرونده به اوج برگرده که هر لحظه فقط فکش به زمین کوبیده بشه با شدت هرچه بیشتر.:d الان اینجا بچه ها فکر میکنن من TES hater ام ولی حقیقت اینه که من از روی شدت علاقه زیاد به این فرنچایز دارم خودمو اینقدر حرص میدم.
بازی ۳۰+ میلیون بفروشه بعد متاش بشه ۹۵+ بشه گوتی رو درو کنه بعد تازه میخواد به اوج برسه ...
اون اوجو خیلی وقت داره طی میکنه . شما نمیبینیش مشکل از خودتونه نه از بازی ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or