Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:
Elden Ring survey results (from Famitsu) show players’ fave weapons, bosses, and more

Playtime and levels

The playtime clocked by surveyees are as follows:
  • Under 10 hours: 7
  • Between 10-60 hours: 131
  • Between 60-100 hours: 283
  • Between 100-150 hours: 499
  • Between 150-200 hours: 354
  • Between 200-300 hours: 301
  • Over 300 hours: 112

What do players like about Elden Ring?

Surveyees were asked about what they like about the game, and could choose multiple options.
  1. The story/world: 1410
  2. The field: 1391
  3. Exploration: 1225
  4. Boss combat: 1189
  5. Weapons and armor: 1091
  6. Characters (including NPCs): 995
  7. Dungeon crawling: 992
  8. The size of the map: 956
  9. The graphics: 912
  10. The ashes of war and weapon arts: 884
  11. The music: 841
  12. The spirit ashes: 797
  13. The combat balance: 786
  14. Sorceries and incantations: 763
  15. Character design: 740
  16. The horse: 711
  17. The leveling system: 682
  18. The controls: 560
  19. Multiplayer: 469
  20. The equipment upgrade system: 458
  21. Item crafting: 150

First class chosen

Surveyees were asked what class they chose the first time they played the game.
  1. Vagabond: 427
  2. Samurai: 424
  3. Prisoner: 153
  4. Confessor: 127
  5. Astrologer: 126
  6. Wretch: 108
  7. Hero: 101
  8. Warrior: 92
  9. Bandit: 75
  10. Prophet: 53

Most prioritized stats

Surveyees were asked what stats they prioritized in their builds, and could choose multiple options.
  1. Vigor: 1243
  2. Endurance: 710
  3. Dexterity: 678
  4. Strength: 620
  5. Intelligence: 440
  6. Mind: 334
  7. Arcane: 276
  8. Faith: 220

NPCs that left the strongest impressions

Surveyees were asked which NPCs left the strongest impressions on them, and could choose up to five. Only the top fifteen are listed.
  1. Ranni the Witch: 918
  2. Iron Fist Alexander: 579
  3. Blaidd: 335
  4. Millicent: 266
  5. Melina: 260
  6. Patches: 242
  7. Sorceress Sellen: 204
  8. Rya: 164
  9. Blackguard Big Boggart: 95
  10. Smithing Master Hewg: 94
  11. Hyetta: 86
  12. White Mask Varre: 82
  13. War Counselor Iji: 78
  14. Diallos: 59
  15. Enia: 53

Enemies that left the strongest impressions

Surveyees were asked which enemies left the strongest impressions on them, and could choose up to five. Only the top fifteen are listed.
  1. Starscourge Radahn: 687
  2. Malenia, Blade of Miquella: 658
  3. Margit, the Full Omen: 443
  4. Tree Sentinel: 216
  5. Maliketh, the Black Blade: 206
  6. Elden Beast: 188
  7. Godrick the Grafted: 176
  8. Crucible Knight: 158
  9. Radagon of the Golden Order: 149
  10. Hoarah Loux, Warrior: 137
  11. Mohg, Lord of Blood: 110
  12. Rennala, Queen of the Full Moon: 101
  13. Rykard, Lord of Blasphemy: 68
  14. Godfrey, First Elden Lord: 66
  15. Fire Giant: 57

Areas that left the strongest impressions

Surveyees were asked which areas left the strongest impressions on them, and could choose up to five. Only the top fifteen are listed.
  1. Caelid: 456
  2. Limgrave: 409
  3. Leyndell, Royal Capital: 375
  4. Nokron, Eternal City: 200
  5. Stormveil Castle: 172
  6. Altus Plateau: 153
  7. Lake of Rot: 139
  8. Academy of Raya Lucaria: 106
  9. Mohgwyn Palace: 76
  10. Subterranean Shunning-Grounds: 73
  11. Liurnia of the Lakes: 72
  12. Miquella’s Haligtree: 70
  13. Siofra River: 67
  14. Volcano Manor: 58
  15. Mountaintops of the Giants: 52
 
اقا ما هم تمام کردیم نمره ماهم 9/10

داستان بازی نسبت سولزبورن قابل لمس تر بود و بیشتر درگیرش میشدی و همچنین جذابیت فوقالعاده ای داشت. شخصیتای بازی هم واقعا چندتاشون دوست داشتنی بود و قشنگ باهاشون ارتباط میگرفتی. دنیای بازی هم عالی کار شده خود مپ هم واقعا شاهکار بودش.. یکی نکاتی که خیلی دوست داشتم دنیاش زنده تر بود و یه سری باس ها هم روانی بی روح کامل نبودن.

نکته منفی هم بازی راحت بودش ولی بالانس نبود کلا برات سامن گذاشتن از اونور هم باس ها وان هیت میکنن یه جوری بود این قضیه.

و یکی از چیزایی که من خیلی خیلی منتظرش بودم موزیک بازی بود. فاجعه به تمام عیار (برای من) بود از استاد تسوکاسا سایتو واقعا خیلی انتظار بالایی داشتم.... موزیک بازی تو خود بازی بد نیستا ااشتباه نگیرید ولی موندگار نیستن یا گلچین کنی یا مبهوت موزیک باشی. بعد موزیک باس ها اکثرا یه ریتم و وکال شبیه هم داشتن و از اون طرف دو سه تا ساندترکی که من خوشم اومد ولی زود به ذوقم خورد وسط ساندترکا موزیک سایلنس میشه یهو وارد مود دیگه میشه، بصورت پیوسته وصل نیستن و این مورد برای تقریبا همه ساندترکای باس ها صادقه. سولزبورن هم باس ها چندین فاز داشتن ولی اینطوری نبود کاملا پیوسته بودش.

خدایش بلادبورن واقعا تو این زمینه گادلایک به تمام عیار بودش تک تک ترکا مسترپیس تایملس و یونیک بودن. شاید زود باشه این حرف ولی اوج کاری استاد سایتو و بانو یوکا کیتامورا تو همون بلاد بودش.
 
حالا که دوستان نقد میکنن بازی رو منم نقد کوچیکی از بازی رو میذارم
امتیاز نهایی: 9.5/10

نکات مثبت:
  1. داستان: داستان بازی با اینکه تقریبا فرمت دارک سولزها را داره و تا حدی کلیشس ولی خیلی جذابه و خیلی هم خوب نوشته شده و درگیر کنندس​
  2. گیم پلی: خیلی عالیه، تنوع سلاحها جادوها و حرکت ها فوق العادس و اونقدری کشش داره که فقط بخاطر همین تنوع بازی رو ساعتها بازی کنی.​
  3. گرافیک و طراحی هنری: برگ برنده بازیهای فرام سافتور و مخصوصا الدن رینگ - برای من بشخصه 50...60 درصد جذابیت بازی به تنهایی طراحی هنری محشر و دیوانه کننده بازی بود. اصن در وصف نمی گنجه طراحی هنری بازی و با کلمات نمیشه تعریفش کرد.​
  4. موسیقی: یه لول کمتر از دارک 1 یا بلاد هست ولی فوق العادس و بنظرم قطعات به یادموندنی زیادی داره بازی.​
  5. دنیای بازی: به عنوان اولین تجربه خیلی خوب، خلاقانه و نفسگیر کار کرده فرام و واقعا ستودنیه خلق همچین دنیای خفنی​

نکات منفی:​
  1. دانجن ها و معدن ها روشون چندان کار نشده بود و طراحی و دشمن ها و باس های تکراری ملال اور کرده بود دانجن ها رو.​
  2. سختی بازی با توجه به ow شدن بازی در سطح قبلی ها بود (تقریبا) ولی چند تا ایتم مثه شمشیر ROB یا Mimic قشنگ باگه این سختی بود و بیش از حد بازی رو اسون میکرد.(اینکه باس ها با 90 درصد آیتم ها و سلاحها سخت باشن ولی با یه شمشیر خاص یهو بشدت آسون بشن جالب نیس یا اینکه mimic ات بجات لت و پار کنه باس رو و تو گاهی ضربه بزنی عملا هیجان مبارزه با باس رو نابود میکنه)​
  3. درسته گنگ بودن بازی برای دنبال کردن بازی از کامیونیتی بازی تعمدی بود ولی تو بازی به این وسعت گاها عذاب آور میشد و کاش مخصوصا کوئست ها و جای NPC ها سرراست تر بود.​
  4. یکم رو انیمیشن ها کار میکردن بهتر بود دیدن انیمشین های سری دارک سولز برای بار n ام حداقل برای من دیگه دلچسب نبود .​


نتیجه: بدون شک بهترین بازی این نسل تا به اینجا و کاملترین بازی میازاکی هستش ولی بهترین بازیش نیست بنظرم

.
 
آخرین ویرایش:
کسانی که تموم کردن بگن ER چه جایگاهی داره بین بازی های فرام

من خودم به ترتیب:

Bloodborne
Dark Souls
Sekiro
Elden ring
Dark souls III
Dark souls II
من سری دارک سولز رو بازی نکردم ولی بقیه اش این شکلیه برام:

Sekiro
Sekiro
Sekiro
Bloodborne
Elden ring
Demon's Souls
 
کسانی که تموم کردن بگن ER چه جایگاهی داره بین بازی های فرام

من خودم به ترتیب:

Bloodborne
Dark Souls
Sekiro
Elden ring
Dark souls III
Dark souls II
من دیگه اندکی مونده تا تموم کنم ولی تقریبا همین، فقط جای Elden Ring و DS3 عوض بشه

Soul of Cinder, Slave Knight Gael, Darkeater Midir

موسیقیشون، دیالوگ‌ها، کانتکست، آخه چطوری میشه plin plin plon رو حین Soul of Cinder شنید و تا عمق وجود آدم نلرزه؟ یا شوالیه برده، دو نفر بی‌نام و نشان، وسط هیچ‌کجا، در حال مبارزه سر هیچی، تو پایان دنیا. Chosen Undead و Ashen One رو تاریخ بهم وصل کرده.

سکیرو هم بسیار بازی خوبیه ولی خود میازاکی هم جزو SoulsBorne حسابش نمیکنه
 
من دیگه اندکی مونده تا تموم کنم ولی تقریبا همین، فقط جای Elden Ring و DS3 عوض بشه

Soul of Cinder, Slave Knight Gael, Darkeater Midir

موسیقیشون، دیالوگ‌ها، کانتکست، آخه چطوری میشه plin plin plon رو حین Soul of Cinder شنید و تا عمق وجود آدم نلرزه؟ یا شوالیه برده، دو نفر بی‌نام و نشان، وسط هیچ‌کجا، در حال مبارزه سر هیچی، تو پایان دنیا. Chosen Undead و Ashen One رو تاریخ بهم وصل کرده.

سکیرو هم بسیار بازی خوبیه ولی خود میازاکی هم جزو SoulsBorne حسابش نمیکنه
بعد این پیامت رفتم plin plin plon رو گوش کردم. (ککسال بابا :یه بغضی گلومو گرفته نمیتونم حرف بزنم.gif)
 
  • Like
Reactions: Justiciar
کسانی که تموم کردن بگن ER چه جایگاهی داره بین بازی های فرام

من خودم به ترتیب:

Bloodborne
Dark Souls
Sekiro
Elden ring
Dark souls III
Dark souls II
هنوز Demon's Souls رو بازی نکردم متاسفانه:

Dark Souls
Bloodborne

Dark Souls III
Elden Ring

Sekiro

Dark Souls II

اونایی که فاصله ی کمتری بینشونه یعنی در یه حد پسندیدمشون تقریبا
 
به نظر من
1-Dark souls
2-Demon's Souls

3- Dark souls 3
4-Sekiro
5-Bloodborne
6-Elden ring

7-Dark souls 2
البته دارک سولز 2 که ساخته میازاکی به حساب نمیاد ولی به عنوان سوپروایزر نظارت داشته رو ساخت بازی. اون نسخه ریمیک دیمنز سولز رو هم به نظرم اتمسفر خاص بازی اصلی که یه حالت غمگین داشت رو خراب کردن و بازی یه حالت بلادبورنی گرفته بود که شخصا دوست نداشتم
دارک سولز1 که اصلا بحثی نمیذاره یه گیم بی نهایت استثنایی بیشتر از یه گیم شبیه یه شعر می مونه شما فقط اون لحظه که وارد اولاسیل میشید رو یادتون بیاد اون رد تاریکی رو دنبال کردن هر کسی که باهاتون صحبت می کنه راجع افسانه آرتوریاس صحبت می کنه و وقتی بلاخره وارد محیط باس میشید وای بی نظیره یا یادتون بیاد دارک سان گوییندولین چقدر زیبا ساخته شده بود اون پرسپکتیو بی نظیر از اون راهرو واقعا محشر بود
ولی دارک سولز 3 هم همینقدر تاثیر گذار بود هنوزم وقتی می بینم لوتریک بر پشت لوریان دوشادوش هم دارن برای عقیدشون می جنگن مو به تنم سیخ میشه
 
آخرین ویرایش:
بعد 97 ساعت تموم شد :D رفت جز بهترین بازیا عمرم (البته از همون اواسطش هم رفته بود تو لیست)
9.5/10

نکات مثبت:
  • Lore بازی شاید یکی از بهترین چیزایی باشه که نه تنها تو گیم بلکه تو یک مدیا دیدم، رابطه دنیا، قوانینش، طراحی محیط، Npc ها و باس های اصلی با هم یک تجربه جادویی درست کرده که فک نکنم فعلا همچین چیزی رو تو یک گیم ببینیم به این زودیا، R. R. Martin اگه یک روز تصمیم بگیره کتاب از روی این دنیا بنویسه با کله میرم سمتش :D
  • کامل ترین کامبت سوم شخص رو داره، همین که انواع اقسام بیلد هارو میشه با هم ترکیب کرد، هزار جور Ash of war مختلف، کلی سلاح با انیمیشنای متفاوت که ارزش تکرار رو خیلی بالا میره، منی که اصلا علاقه ای به دوباره بازی کردن بازیا ندارمم الان دوس دارم دوباره با یک بیلد کاملا متفاوت از نو شروع کنم.
  • موسیقی فوق العادس، بنظرم از این نظر اصلا چیزی کم نزاشتن، مخصوصا موسیقی منو اول بازی دقیقا از اونایی هست که مدت ها تو ذهن آدم میمونه و 10 سال دیگه آدم ازش یاد میکنه.
  • طراحی محیط و گرافیک هنری شاهکاره، با اینکه گرافیک فنی بنظرم هنوز جا داشت اما از نظر هنری به قدری زیباست این بازی که تمام بخشای تکنیکیه قضیه رو میپیچونه، بعضی جاها دستم یک سره رو اسکرین شات بود.
  • لول دیزاین بازی تا آخرین لحظات هم شوکم میکرد، بعد 90 ساعت دیگه فک میکنی همه چیو دیدی دیگه بازی چیز جدیدی واسه نشون دادن بهت نداره یک دفعه پاتو میزاری تو melania's haligtree یا Farum Azula پشم نمیمونه واست از پیچیدگی طراحی محیط.
  • تنوع زیاد محیط و متفاوت بودن تم هر منطقه با هم که بنظرم یکی از مهم ترین نکاتی هست که اینو از بقیه اپن وردا جدا میکنه.

نکات منفی:
  • بدترین بخش بازی گنگ بودن کوئستای فرعی هست، بدون اینترنت یا نمیشه از خیلیاش سر درآورد یا هم باید ساعت ها وقت بزاری دنبال فلان NPC بگردی یا سردربیاری باید کجا بری چون NPC ـا لعنتی تصمیم گرفتن یک بار جمله رو بگن بعد دیگه لال شن و تکرارش نکنن :D بنظرم یک بخش کوئست ساده که فقط اسم کوئستا و جمله آخری که NPC بهت میگه رو داخلش بیاره کافی بود تا بخش بزرگی از این قضیه رو حل کنه که خب فرام سافتور هست و اذیت کردناش.
  • تکرار کردن باسا بنظرم منطقی بود چون نباید انتظار داشت به اندازه کل دانجنای مپ باس جدید وجود داشته باشه، اما تکرار کردن باسای اصلی ابهت باسو بنظرم خراب میکرد یا هم برخی موارد باسای فرعی تبدیل میشدن به انمیای عادی که زیاد جالب نبود.
  • این یکی چیز مهمی نیست چون خیلی کم کات سین داریم اما انیمیشنای صورت کارکترا بعضی جاها مخصوصا اواخر زیاد خوب نبود.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or