Edge: تفاوت واقعی قدرت سخت افزاری بین PS4 و Xbox One

A.R.A.$.H

کاربر سایت
این مقاله ترجمه گزارشات منابع، سازندگان و استدیوهای مختلف است که با مجله Edge در ارتباط هستند.



PS4-vs-Xbox-One.jpg



بسیاری از سازندگان در منابع مختلف ذکر کرده اند که تفاوت قدرت سخت افزاری بین PS4 و Xbox One بسیار فاحش است و این اختلاف به 50 درصد می رسد.
سازندگان رابط ما اعلام کرده اند که RAM کنسول PS4 می تواند اطلاعات را 40-50 سریعتر از Xbox One بخواند و بخش Arithmetic Logic Unit) ALU) آن نیز 50 درصد سریعتر است. یکی از آنها گفته است که طی آزمایش انجام شده، Xbox One از ESRAM رنج میبرد و نمونه ساخته شده در PS4 با رزولوشن 1080×1920 و 30 فریم در ثانیه مساوی با رزولوشن 900×1600 و حدود 20 فریم درثانیه با Xbox One است. مایکروسافت از مشکلات Xbox One مطلع می باشد و برای همین سعی کرده است با افزایش سرعت پردازش، این فاصله را پر کند. یکی از دیگر از سازندگان می گوید: "این تغییر خارق العاده نیست اما از هیچی بهتر است"
یک منبع دیگر اعلام کرده است حتی در چنین زمان کمی که تا عرضه باقی مانده است، سخت افزار ثابت نیست. سونی و مایکروسافت هر دو در حال افزایش قدرت گرافیک هر دو کنسول هستند و منبعی دیگر در گزارش خود گفته است که Xbox One عقب مانده است. یکی دیگر، گرافیک این کنسول را فاجعه خطاب کرده است. گرافیک هردو کنسول حتی تا بعد از عرضه نیز افزایش پیدا خواهد کرد که تفاوت ها را کمتر خواهد کرد.


XboxOne1-610x343.jpg


یکی دیگر از سازندگان می گوید که Xbox One با صادر کردن فرامین زیاد در حافظه کمی سریعتر از PS4 خواهد شد.
هر دو کمپانی سازندگان را دعوت می کنند تا از امکانات جابی کنسول ها استفاده کنند (نظیر گیم پد DS4 و کینکت در Xbox One). یکی از سازندگان پیرامون این موضوع می گوید: "آنها از ما می خواهند از لوازم جانبی کنسول هایشان استفاده کنیم تا بر دیگری برتری بدست بیاورند. اما تا زمانی که یک طراحی خوب و مشوقی وجود نداشته باشد این کار را به ندرت انجام می دهیم."
جدا از بحث سرعت، بازی هایی که برای هر دو کنسول عرضه می شود دارای تفاوت های ناچیزی است. یکی از منابع می گوید: "گرافیک ضعیف در هر دو کنسول مانع پیشرفت اضافه در هر دو کنسول می شود و سازندگان هنوز با سخت افزار آشنایی ندارند." یک منبع معتقد است که پس از اولین موج عرضه PS4 و Xbox One شاهد استفاده بیشتر از قابلیت های هر دو کنسول خواهیم بود. در آن موقع دیگر سازندگان تجربه بیشتری دارند.


PS4-610x343.jpg



منبعی دیگر معقد است که تفاوت کیفیت یک بازی در نسخه های PS4 و Xbox One مشکلاتی را بین صاحبان پلتفرم، ناشرین و سازندگان به وجود خواهد آورد. اگر نسخه PS4 یک بازی که قرار است برای Xbox One نیز عرضه شود دارای فریم دهی و رزولوشن بیشتری باشد بایستی برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات ذکر شده، این مزایا کنار گذاشته شود.یک استدیو در پاسخ به این موضوع گفته است که: "ما می توانیم بدون هیچ مشکل سیاسی بازی خود را برای یک پلتفرم، با کیفیت بهتری عرضه کنیم اما مسئله اینجاست که به هیچ وجه از نظر اقتصادی معنی ندارد. مگر اینکه یک تفاوت کوچک فقط داشته باشیم."
تفاوت بازی هایی که برای هر دو کنسول عرضه می شود کمتر است و ارتقاء گرافیک به علاوه سیستم cloud شاید حتی به نفع Xbox One تمام شود. جدا از این مورد، PS4 کنسول تواناتری در هنگام عرضه خواهد بود.
EDGE
 
آخرین ویرایش:
ای بابا اگه این خبر 50 درصد راست باشه حرفم اینه:
شلوارا رو بکشید بالا سریع کینکت که هیچ دسته و کابل هارم بردارید و با پولش یه gpu دیگه تو کنسول اضافه کنید.بقیش پیش کش.
وگرنه من یکی که نمیخرم
 
به نظر خودم هم Launch Title های X1 بهتر هستن و توی چند تا تاپیک هم این موضوع رو گفتم ، ولی تا وقتی که نقدهای بازی های هر دو کنسول منتشر نشه ، این قضیه فقط پیش بینی و سلیقه هست و حقیقت نیست ! :دی
کلاً NDA چیز عجیبی نیست ! :دی چیزی هست که اجازه ارائه اطلاعات خاص در یه زمینه رو نمیده. مثل همونی که در مورد Xbox One شایعه ـش اومده که شاید کارت گرافیکش نمیدونم چی چی باشه ولی تا تاریخ فلان حق ندارن در موردش صحبت کنن. NDA کنسول ها هم ممکنه از تاریخ X تا تاریخ Y باشه. یعنی ممکنه از دو ماه پیش شروع شده باشه تا دو ماه بعد از عرضه کنسول ها. چون اگه تفاوت خاصی بین دو تا کنسول باشه ، دیگه بعد از عرضه اون ها مشخص میشه و نیازی به مخفی کاری نیست و بازیسازها میتونن راحت تر صحبت کنن. خوبه مثال آوردم ! :دی Marcus Nilsson (دیگه اسم و فامیلش رو هم واضح نوشته و ناشناس نیست !) از استودیوی Ghost Games اومد گفت NFS توی یکی از کنسول ها کمی بهتره. ولی اسم کنسول رو نیاورد. دلیلش چیه به نظرت ؟! میخواسته تست هوش از ملت بگیره ؟! :دی من هرچقدر فکر میکنم به دلیل خاصی به جز همون موردی که گفتم نمیرسم. میتونست به جای اینکه دو ساعت خودش رو خسته کنه و بگه بازی رو یکی از کنسول ها بهتره و یکی از کنسول ها فلان طوره و ... ، راحت یه جمله بگه : بازی رو کنسول X بهتر از Y هست. والسلام !
من خودم با Edge حال نمیکنم و از نقدهاش هم اصلاً خوشم نمیاد ، ولی مجله ای با این همه اعتبار و سابقه نمیاد برای همچین مسائلی دروغ تحویل بده. اگه میتونست اسم طرف رو بیاره هم 100% این کار رو میکرد ، چون فقط نیاز به تایپ دو تا کلمه برای اسم و فامیلش داره و هزینه ای نداره ، ولی خب لابد اجازه این کار رو نداره که اسمش رو ننوشته !
PS2 چند سال که نه ، کلهم یه سال زودتر از Xbox اومد. بازیسازها هم نمیان سال 2000 انجینشون رو بر اساس PS2 تنظیم کنن و تا 2005 و پایان نسل هم بهش دست نزنن ! Doom 3 اصلاً برای PS2 نیومد ، چون سخت افزار PS2 نمیتونست بازی رو اجرا کنه ! :دی همین Doom 3 و HL2 و ... اتفاقاً بهترین شاهدها برای تفاوت عظیم بین PS2 و Xbox بودن ، ولی در نهایت بازی های مولتی پلتفورم توی این دو کنسول خیلی نزدیک همدیگه بودن.
تفاوت های وحشتناک بین بازی های PS3 و 360 ؟! ول کن فرخ ! :دی کلهم به جز 3،4 تا بازی ، تفاوت وحشتناکی وجود نداشت. درسته که DF و بقیه سایت ها میان میگن فلان بازی توی 360 فریم ریتش انقدر هست و توی PS3 دو تا دونه چمن کمتر داره ، ولی تفاوت بین 99% بازی های مولتی پلتفورم این نسل انقدر کم بوده که گیمر معمولی به سختی متوجهش میشه.
تمام این خبرها رو Edge منتشر میکنه ؟!! الله اکبر ! :دی یکی از اولین جاهایی که این خبر رو منتشر کرد Digital Foundry بود. یعنی جایی که همه قبولش دارن و چه فن های PS3 و چه فن های 360 بهش استناد میکنن. DF بود که گفت طبق شواهد و مدارکی که از سخت افزار دو کنسول داریم ، PS4 فلان درصد قوی تر هست و این حرفا. Edge کجا بود ! Edge هم دو روز دیگه ممکنه کلی از مایکروسافت تعریف کنه و تحویلش بگیره ، همون طور که توی مقاله چند روز پیشش در مورد X1 خوب گفته بود.
خب اون رو که خود من هم گفتم احتمالاً تفاوت خیلی زیاد نیست و این 50% و این حرفا اغراقه ! :دی مخصوصاً اینکه مایکروسافت هر روز داره سخت افزارش رو دستکاری میکنه و یه روز خبر افزایش قدرت توی فلان بخش میاد و فرداش بالا رفتن سرعت کلاک CPU و ... تازه Cloud هم هست که خودش چیز مهمیه و قراره توی بازی هایی مثل Watch Dogs باعث پویاتر شدن نسخه X1 نسبت به PS4 بشه. اصلاً حرف های من در مورد این 50% نبود و در مورد دو نکته (ناشناس بودن افرادی که این حرف ها رو زدن + تفاوت کم بین گرافیک بازی های مولتی پلتفورم) بود.

آخ آخ آخ ... بیچارمون کردی آریا ! :d حالا مگه ول میکنه ؟!! الان میره 100 تا لینک Digital Faundry ( یکی از همین دروغگوهای بزرگ ) رو میذاره اینجا :d
 
PS4 and Xbox One power difference is minimal, says Kojima - Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain for Xbox One News
Xbox One, PS4 Hardware Essentially Identical: John Carmack - Forbes
:-/

اونی که Bold میکرد من بودم، در مورد این خبر هم نظری ندادم، الان فکر نکنم حرفهای من به بقیه مربوط باشه :دی
کسی که یه پستی رو لایک میزنه ینی با اون هم نظره . پس چیزی که داری میگی درست نیست :دی
الان فلسفه لایک تو این سایت چیه ؟
 
ارزش يك كنسول به بازي هاي انحصاري اونه و بس وگرنه PCبازي هاي مولتي پلتفرم رو خيلي خيلي بهتر از PS4,XBOXONE و با جزئيات بيشتر اجرا خواهد كرد.

الان براي من وقتي صحبت از PS4 ميشه چيزي كه يادم مياد Killzone و The Order و Infamous Second Son هستش و در مورد XBOXONE هم Froza و Ryse و صد البته Quantum Break نه اين درصد هاي كذايي كه معلوم نيست چقدر به واقعيت نزديك باشه.

الان چيزي كه مشخصه فارغ از اين درصد ها براي بازي كردن Quantum Break بايد XBOXONE داشته باشي و بالعكسش هم براي PS4 و بازيهاش صادقه همونطور كه براي طرفداري Bayonetta تنها راه تجربه كردن اون خريد يك كنسول به مراتب ضعيفتر به نام Wii U هستش.

حالا بشين و هي درصد دربيار و بحث كن.
 
هدف مجله EDGE مشخص هست فعلا تنور سمت سونی داغ تره این مجله هم به خاطر ینکه فروش کنه خبراش به سمت سونی میره حالا هر چند که این خبراش کاملا بی معنبی و الکی باشن..

این 50 درصدی که ازش حرف میزنن شوخی نیستاختلاف بسیار زیادی هست که اگر واقعیت داشته باشه خیلی واضح خودش رو نشون میده مثلا تو بازی BF4 که پرچم دار گرافیکی هست این اختلاف روی دو کنسول باید خیلی واضح مشخص بشه ولی چیزی که ما تا حالا دید چه تو بازی های انحصاری سونی چه تو بازی های مولتی این 50 درصد اختلاف وجود نداشت..

در کل من که به شخصه منتظر این 50 درصد اختلاف می مونم
 
کسی که یه پستی رو لایک میزنه ینی با اون هم نظره . پس چیزی که داری میگی درست نیست :دی
الان فلسفه لایک تو این سایت چیه ؟
فلسفه لایک تو این سایت؟ جدا نمی دونی؟ :دی البته حرفی که من زدم چیز مهمی نیست بخوام سرش بحث کنم، فقط منظورم این بود اگه من یه حرفی میزنم، به یکی دیگه ربطی پیدا نمیکنه. همین طور حرفی که یه نفر دیگه میزنه به من ربط پیدا نمیکنه :دی
 
Terova :d

اولا که رفتن از چهارتا بازی ساز نظر گرفتن که اسمشون هم معلوم نیست شاید او سازنده های اخراجی ماکروسافت باشن که فشار رشون هست یا سازنده های استودیو های خود سونی..!




The Second Terova :d

خب این 50% به چه درد میخوره؟


منو اینهمه خوشبختی محاله محاله !! =))
 
هدف مجله EDGE مشخص هست فعلا تنور سمت سونی داغ تره این مجله هم به خاطر ینکه فروش کنه خبراش به سمت سونی میره حالا هر چند که این خبراش کاملا بی معنبی و الکی باشن..

این 50 درصدی که ازش حرف میزنن شوخی نیستاختلاف بسیار زیادی هست که اگر واقعیت داشته باشه خیلی واضح خودش رو نشون میده مثلا تو بازی BF4 که پرچم دار گرافیکی هست این اختلاف روی دو کنسول باید خیلی واضح مشخص بشه ولی چیزی که ما تا حالا دید چه تو بازی های انحصاری سونی چه تو بازی های مولتی این 50 درصد اختلاف وجود نداشت..

در کل من که به شخصه منتظر این 50 درصد اختلاف می مونم
نمی دونم,علاقه ای به خوندن خبر داری
خبر رو یک بار دیگه بخون به کل پستت جواب می ده.
این مقاله ترجمه گزارشات منابع، سازندگان و استدیوهای مختلف است که با مجله Edge در ارتباط هستند.
اگر نسخه PS4 یک بازی که قرار است برای Xbox One نیز عرضه شود دارای فریم دهی و رزولوشن بیشتری باشد بایستی برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات ذکر شده، این مزایا کنار گذاشته شود.
 
فلسفه لایک تو این سایت؟ جدا نمی دونی؟ :دی البته حرفی که من زدم چیز مهمی نیست بخوام سرش بحث کنم، فقط منظورم این بود اگه من یه حرفی میزنم، به یکی دیگه ربطی پیدا نمیکنه. همین طور حرفی که یه نفر دیگه میزنه به من ربط پیدا نمیکنه :دی
نه جدی نمیدونم فلسفه لایک رو . منظور منم اینه که خوب وقتی یکی یه چیزی رو میخونه و لایک میکنه ینی از این نوشته خوشش اومد دیگه و به نظر خودش نزدیکه . پس پستا به همدیگه مربوط میشه دیگه :دی من بعضا دیدم که حتی پستای تروا هم توسط خیلی ماکرو فنای با سابقه لایک شده :دی
 
هدف مجله EDGE مشخص هست فعلا تنور سمت سونی داغ تره این مجله هم به خاطر ینکه فروش کنه خبراش به سمت سونی میره حالا هر چند که این خبراش کاملا بی معنبی و الکی باشن..
پس که اینطور!
تنورش داغتره:d
جدی رفیق تا کی میخایم رو هر مطلبی که خلاف میل و سلبقه ماست برچسب بزنیم و متهمش کنیم؟
اینکه میگی واسه اینکه فروش بره خبراش گرایش داره به سمته سونی خودش گویای خیلی چیز هاست ;)
دقت کن داری راجب edge حرف میزنی نه روزنامه های دولتی بعضی جاها ... :d
 
خوب دیگه ما منتظریم این 50 درصد تفاوت قدرت رو تو بازی های مولتی پلتفرم ببینیم.مثلا اگر AC4 رو Xbox One با رزولوشن 480P اجرا بشه باید تو PS4 رو 1080P باشه تازه اونم 60 فریم بر ثانیه.50 درصد برتری یعنی این.

ما اینو میخوایم ببینیم.اگر نبینیم میایم اینجا قیافه های دیدنی رو میبینیم.;)
 
خوب دیگه ما منتظریم این 50 درصد تفاوت قدرت رو تو بازی های مولتی پلتفرم ببینیم.مثلا اگر AC4 رو Xbox One با رزولوشن 480P اجرا بشه باید تو PS4 رو 1080P باشه تازه اونم 60 فریم بر ثانیه.50 درصد برتری یعنی این.

ما اینو میخوایم ببینیم.اگر نبینیم میایم اینجا قیافه های دیدنی رو میبینیم.;)
مایکروسافت پول داده و ارعاب کرده سازندگان رو که نسخه ها شبیه هم باشن:d
هرکی نسخه ی قشنگتر بسازه رو توی سیلیکون ولی فلک میکنن:d
 
در مورد قسمت دوم هم حالا اسمش رو بذاریم سیــاست یا هر چیز دیگه ، حقیقت محض هست. دو نسل قبل زمان PS2 و Xbox ، فاصله سخت افزاری بین این دو کنسول به شدت زیاد بود. جوری که به نظرم بعضی از بازی های یکی دو سال اول Xbox از نظر تکنیکی از بازی های آخرین سال PS2 بهتر بودن. مثلاً نور چراغ قوه ای که من توی Halo می دیدم رو به سختی توی بازی های 4،5 سال بعد PS2 دیدم یا شاید حتی ندیدم ! اونجا هم صدها بازی مولتی پلتفورم داشتیم که توی 99% موارد تفاوتشون بین دو کنسول جزیی بود و فرق زیادی نداشتن ، در حالی که اگه بر اساس سخت افزار کنسول قوی تر یعنی Xbox ساخته شده بودن ، باید تفاوت خیلی بیشتری بین اون ها وجود داشت. یعنی این اتفاق چیزی هست که می افته و موضوع عجیبی نیست.
بَه! :دی الان فکر میکنی کسی اطلاعات نداره از Xbox ؟:دی بازیهای مولتی پلتفرم نسل پیش خیلی هاشون تفاوت واضح داشتن. مثلا از بازی SC: Pandora Tomorrow شروع میکنیم که به اندازه ای بین دو نسخه اختلاف بود که IGN چند صدم نمره به نسخه PS2 ـش کمتر داد. نقدش رو میتونی بخونی: Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow - IGN
Pandora Tomorrow PS2 is but a shadow of its X-born cousin
It's not just excessive dynamic shadows and high-res textures that Pandora PS2 lacks. There is a convenient "revamp" of certain levels that change the title's original play significantly, and often times for the worse.
A benefit of Pandora Tomorrow Xbox was its completely destructible lighting schema, with few exceptions that were spread far from one another. Whatever the case, it was certainly possible to find some respite beneath the shade of a broken bulb. In addition to compressed rooms and more heavily restricted environments, Pandora PS2 also features a greater degree of invulnerable light sources. While fewer foes and constrained environments may sometimes make for an easier challenge, the fact that there are fewer places to hide makes for a harder one. And no, it does not balance itself out.
For Xbox, Splinter Cell trial and error was not so bad, given the game's relatively quick loads. For PlayStation 2, players might well find themselves spending more time watching their fingernails grow between deaths and loads than they will actually play the game.
Off the bat, if you own or have access to Pandora PC or Pandora Xbox, do not waste time with this version.

یا تو SC: Chaos Theory که قضیه فجیع تره و IGN به نسخه Xbox میده 9.6 و به نسخه PS2 میده 8.4 (!!) :دی حتی SC اولی هم همینطوریه. تو همشون هم به گرافیک نسخه Xbox نمره 10 و به PS2 9 داده.

همینطور بازی Rainbow Six 3 که تفاوت عظیم بوده و اختلاف امتیازی زیادی دارن تا حدی که مجله PSM (مجله مخصوص پلتفرم PS) میگه:
If you don't own an Xbox, this is probably worth your while. If you do own one, get the Xbox version.
:دی
یا IGN میگه:
An average-looking game on its own, Rainbow Six 3 pales in comparison to its Xbox and PC brethren. Though, there is good lighting.

یا بازی Burnout 3: Takedown که باز هم نسخه Xbox برتر بوده و به عنوان نسخه اصلی شناخته میشده (IGN هم 0.1 نمره بیشتر داده).

Max Payne هم یکی دیگه از بازیاست که حرفت رو نقض میکنه که دو نسخه تفاوت امتیازی بالایی دارن. GS در اینباره گفته:
loading times are bad, and the game's sluggish frame rate and blurry textures aren't flattering, especially if you've seen the far-superior-looking PC and Xbox versions
یا یه سایت دیگه گفته:
It just can’t match up to the PC and Xbox versions due to the difference in graphics quality

در Max Payne 2 هم میبینیم باز فاصله رو کم نکردن و تفاوت امتیاز بسیار بالاست و IGN به گرافیک نسخه Xbox حدود 1.5 نمره بالاتر داده!

مثال دیگه اش TC: Ghost Recon ـه که باز هم همه سایت ها نسخه Xbox رو به مراتب بهتر قلمداد کردن. و جالبه این تفاوت تو نسخه دومش (یعنی Ghost Recon 2) هم دوباره به چشم میخوره!
باز هم بگردیم میرسیم به یه مثال دیگه و اون هم Brothers in Arms: Earned in Blood ـه که تفاوت زیاده و IGN به گرافیک نسخه Xbox دقیقا 1.5 نمره بالاتر داده.

یا اصلا چرا Xbox؟:-/ Gamecube هم از PS2 قوی تر بود و با اینکه اختلافشون کمتر از اختلاف Xbox و PS2 بود باز هم تو یه سری بازیهای مشترک همین اختلاف کم دیده میشد. مثلا Resident Evil 4 که IGN گفت:
There's so much to enjoy, and even though PS2's visuals aren't quite as good as they were on GCN, my jaw still drops at the art design and how immersive the worlds are.

خیلی بازیهای دیگه هم دیدم که گفته بودن نسخه Xbox سرتره (مثل Burnout 3 یا حتی GTA: San Andreas که از اول بر پایه PS2 ساخته شده بود!)، ولی چون اختلاف در حد رزولوشن بالاتر یا فریم ریت ثابت تر بوده دیگه بهشون اشاره نکردم.

نتیجه اینکه متاسفانه حرفت کاملا رد میشه:دی ترس و سیاستی در کار نیست (مگر اینکه بخوای بگی یهو از نسل بعد سیاست ها عوض شده!) و اگر اختلاف باشه و راحت هم بشه ازش استفاده کرد، این 50% اختلاف رو حالا نه در همه بازیها، ولی حداقل در 20-30 درصد بازیها باید ببینیم.
 
مایکروسافت پول داده و ارعاب کرده سازندگان رو که نسخه ها شبیه هم باشن:d
هرکی نسخه ی قشنگتر بسازه رو توی سیلیکون ولی فلک میکنن:d

عجب شرکت مارمولک و جهانخواریه این مایکروسافت.:dاصلا انتظار نداشتم چنین ضربه ی بزرگی به قدرت ماورایی PS4 وارد کنه.:(

چرا PS4 باید با این همه ترافلاپ به پای قدرت کمه Xbox One بسوزه؟:((لعنت به تو مایکروسافت:bighug:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or