EA: کنسول‌های PS4 و Xbox one یک نسل از PC جلوترند

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

xbox-one-vs-ps4-580-75.jpg




در حال حاضر طرفدارن دو کنسول PS4 و Xbox one جنگ قدرت پلتفرم‌های خود را شروع کرده‌اند. این که کدام یک از این دو کنسول جدید بر دیگری برتری خواهد داشت هنوز مشخص نیست. در اواخر نسل پیش که 360 و PS3 از نظر قدرت دیگر توان مقابله با PC را نداشتند، حال با آمدن این دو کنسول آیا بار دیگر PC به قدرت نمایی خود ادامه می‌دهد(؟) در همین راستا مدیر ارشد فنی شرکت EA یعنی آقای Rajat Teneja، در مصاحبه خود این مسئله را تکذیب کرد و در پستی این دو کنسول را مورد ستایش قرار داد و افزود، "معماری دو کنسول جدید فعلی یک نسل از PC های بازر امروز جلوتر می‌باشند." وی در ادامه اذعان کرد:

"از تست بنچمارک‌هایی که پیرامون صدا و ویدئوی این کنسول‌ها بدست آوردیم این دستگاها 10 الی 8 برابر قوی‌تر از نسل فعلی می‌باشند. ( منظور 360 و PS3 می‌باشد) ویژگی منحصر به فرد قدرت محاسبه و سرعت انتقال داد‌های این دو کنسول، این امکان را به ما می‌دهد تا در موتورهای گرافیکی خود دیگر هرگونه مفهموم سهمیه بندی را از بین ببریم."

"در مورد بازی به صورت cross-device ما اکنون بیش از پیش شروع به دیدن نمونه‌های متفاوت کرده‌ایم. سونی با ارائه cloud gaming با ما نشان داد که با این قابلیت می‌شود عناوین بسیار high-end را در Vita نیز اجرا نمود. هر دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 با استفاده از معماری بسیار خوبشان این فرصت را می‌دهند که بازی را از تلوزیون به تلفن هوشمند و از آنجا نیز به PC خود انتقال دهید و تجربه بازی را در همه جا داشته باشید، بدون محدودیت زمانی و بدون محدودیت دستگاهی.

در آخر نیز لازم به ذکر است آقای Teneja یک کارمند سابق Microsoft می‌باشد و سمت CTO وی یا همان مدیر ارشد فنی در EA بیانگر یک کارمند کلیدی در یکی از شرکای ماکروسافت است.

STupon
 
آخرین ویرایش:
تعداد مهم نیستش بلکه مهم اینه که چنتا این بازی ها درحد انحصاری های کنسول هستن.
اگه یه چیز تو PC نباشه اونم درجا زدنه,پیشرفت گرافیکی که تو این نسل PC داشت کنسولها تجربه نکردن!!!
فقط کافیه گرافیک رو تو بازیهایی مثل Witcher 2 و FarCry 3 یا فیزیک رو تو Batman و Metro ببینین تا متوجه پیشرفت بازیهای PC در طول این نسل بشین!!!
پس خواهشا بحث درجا ردن رو در مورد PC و کنسول پیش نکشین!!!
ببین مجتبی جان من منظورم از درجا زدن که از نظر عناوین و فیزیک و گرافیک و... نیستش.منظور کلی من توان رندر کردن بازی با فریم ریت خوب هستش یعنی اینکه بخوام کلی بگم شما باید بعد از 1 سال یا نهایتا 2 سال کیستو ارتقاء بدی درحالی که کنسول اینطوری نیستش.
 
حالا یک جوری شلوغش کردین انگار که چه شرکت شاخی اومده همچین حرفی زده
بدترین شرکت سال آمریکا
:دی



خوب شما هم Crysis 3 رو روی همون رم به قول خودتون 256 اجرا کن بعد بیا با یک رم 2 روی PC اجراش کن بعد فرقشو میفهمی:دی
کرایتک حرف مفت زده بود که بازی برای کنسول ها بهینه شده و از نهایت قدرتشون استفاده شده. به این جور موارد میگن استثنا که اگه بخوای صد نمونه اش رو برای PC میارم
یکیش همین BO که زمان عرضه اش خیلی از سیستم های High End هم نتونستن بیشتر از 40 فریم بگیرن ازش

به بازی های همین یکی دوسال پیش نگاه کنید که گرافیکشون روی PC و کنسول تقریبا برابر بود. این بازیها روی کنسول هایی با رم 256 اجرا میشدن درحالیکه برای اجرای بدون ایراد روی PC حداقل به 2 الی 4 گیگ رم احتیاج داشتند. انحصاری های کنسول ها رو حساب نمیکنم که با همین رم 256 تونستند امثال Geow: J رو اجرا کنند که برای اجراشون روی PC معلوم نیست به چقدر رم احتیاجه.

پس الآن که PS4 و Xbox1 هشت گیگ رم دارند، اگه بخوایم از دیدگاه بعضی از دوستان به قضیه نگاه کنیم همین مترو رو درست و حسابی نمیتونند اونجوری که یه PC با 16 گیگ رم اجرا میکنه، اجرا کنند

من خودم از بازی با PC خیلی بیشتر از کنسول ها لذت میبرم اما امسال یه PC High End میبندی دوسال دیگه برای اجرای بازیهای روز باید ارتقاش بدی چون بهینه نیستند

معلومه که بعد از سه چهار سال دیگه کنسول ها توانایی رقابت با PC رو ندارند اما اونجوری که دوستان میگند هم نیست که کنسول ها کاملا از لحاظ گرافیکی بی مصرف بشند نمونه اش همین انحصاری های جدی Xbox 360 و Playstation 3
اصلا دوست ندارم نظرم رو به کسی تحمیل کنم. هرکی نظرم رو قبول نداره به نظرش احترام میذارم و کاری هم به بحث های انحرافی ندارم اما فکر نکنم این مطلبی که نوشتم غیر از واقعیت باشه
 
آخرین ویرایش:
ببین مجتبی جان من منظورم از درجا زدن که از نظر عناوین و فیزیک و گرافیک و... نیستش.منظور کلی من توان رندر کردن بازی با فریم ریت خوب هستش یعنی اینکه بخوام کلی بگم شما باید بعد از 1 سال یا نهایتا 2 سال کیستو ارتقاء بدی درحالی که کنسول اینطوری نیستش.

خب فکر میکنم این حرف شما رو همه PCبازا قبول دارن,یکی از ویژگیهای منفی PC همینه دیگه که زیاد نیاز به ارتقا داره!
ولی من همیشه گفتم هرکی میخواد با PC بازی کنه و پلتفورم اولش باشه باید با این مسائل هم کنار بیاد,اگه این شرایط PC رو قبول کرد اونوقت میتونه کیفیت بالاتری رو واسه بازیها ببینه!
قضیه خیلی پیچیده نیست!!:d
 
کرایتک حرف مفت زده بود که بازی برای کنسول ها بهینه شده و از نهایت قدرتشون استفاده شده. به این جور موارد میگن استثنا که اگه بخوای صد نمونه اش رو برای PC میارم
یکیش همین BO که زمان عرضه اش خیلی از سیستم های High End هم نتونستن بیشتر از 40 فریم بگیرن ازش

به بازی های همین یکی دوسال پیش نگاه کنید که گرافیکشون روی PC و کنسول تقریبا برابر بود. این بازیها روی کنسول هایی با رم 256 اجرا میشدن درحالیکه برای اجرای بدون ایراد روی PC حداقل به 2 الی 4 گیگ رم احتیاج داشتند. انحصاری های کنسول ها رو حساب نمیکنم که با همین رم 256 تونستند امثال Geow: J رو اجرا کنند که برای اجراشون روی PC معلوم نیست به چقدر رم احتیاجه.

پس الآن که PS4 و Xbox1 هشت گیگ رم دارند، اگه بخوایم از دیدگاه بعضی از دوستان به قضیه نگاه کنیم همین مترو رو درست و حسابی نمیتونند اونجوری که یه PC با 16 گیگ رم اجرا میکنه، اجرا کنند

من خودم از بازی با PC خیلی بیشتر از کنسول ها لذت میبرم اما امسال یه PC High End میبندی دوسال دیگه برای اجرای بازیهای روز باید ارتقاش بدی چون بهینه نیستند

معلومه که بعد از سه چهار سال دیگه کنسول ها توانایی رقابت با PC رو ندارند اما اونجوری که دوستان میگند هم نیست که کنسول ها کاملا از لحاظ گرافیکی بی مصرف بشند نمونه اش همین انحصاری های جدی Xbox 360 و Playstation 3
اصلا دوست ندارم نظرم رو به کسی تحمیل کنم. هرکی نظرم رو قبول نداره به نظرش احترام میذارم و کاری هم به بحث های انحرافی ندارم اما فکر نکنم این مطلبی که نوشتم غیر از واقعیت باشه
خوب تو گفتی استثنا!

اون بازی هاییم که همه نسخه های Pc / PS3 / X360 ـش مثل همن استثنا ان!
وگرنه همین BOII با اون گرافیک داغونش نسخه Pc ـش از نسخه های دیگه بهتر بود گرافیکش!

همه این بحثا ختم میشه به کیفیت و کمیت!
PC = پول بیشتر = کیفیت بیشتر
کنسول = هزینه کمتر = کیفیت کمتر

ختم کلام:دی
 
چه جالب! فهمیدیم سی پی یو X64 یک نسل از سی پی یو X64 جلوتره! یا 28 نانومتر از 22 نانومتر یک نسل جلوتره!
یا 64 گیگابایت رم از 8 گیگابایت رم یک نسل عقب تره!

شما یه pc با 400 نهایتا 500 دلار برای من ببند با کنترل و غیره ببینم نصف این کنسول ها هم قدرت خواهد داشت یا نه ...
 
PC کلا معماری و موارد استفاده اش با کنسول فرق داره،گستره فعالیت هایی که میشه با PC انجام داد خیلی بیشتر از کنسول هست و فقط برای گیمینگ نیست و قیمت بیشتری هم داره ولی کنسول برای فقط برای انجام بازی و یکسری موارد جانبی بهینه شده و مسلما در انجام بازی بهینه تر هست. و قیمتش هم به صرفه تر هست
دلیل اینم که بازی ها به فرض مثال روی یک کامپیوتر 500 دلاری خوب اجرا نمیشن هم به خاطر معماری pc و هم به خاطر اینکه سازنده بازی هاشون رو اونقدر که رو کنسول بهینه می کنن رو PC اینکار رو انجام نمیدن
 
یک موضوعی رو دوستان کنسول باز و PC باز بدون دقت بهش دارن نادیده میگیرن .

چند پست بالایی رو که خوندم نظر بر این محور میچرخه که Pc توان پردازشی خودش رو در یک یا دو سال از دست میده ! و نیاز به ارتقا وجود داره در حالی که کنسول ها اینطوری نیستند .

این حرف اشتباه هست از این نظر که شما به نکته و دلیل اصلی تعویض PC ـه یک Pc باز دقت نمی کنید که خواست اون فرد در " تنظیم کردن بالاترین اپشن های گرافیکی موجود در تنظیمات بازی ها در این پلتفورم هست " .

چند روز پیش رفته بودم خونه رفیقم و بازی bioshock Infinite رو اجرا کرد . بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت بازی کردن نسخه کنسولی برگشتم و بهش گفتم " نسخه Ps3 در حد تنظیمات گرافیکی low و Medium ـه PC هست " .

شما همین بازی جدید مولتی پلتفورم رو با سطح تنظیمات گرافیکی کنسولی با کارت گرافیک 8800 که 6 سال پیش هم عرضه شده می تونید به راحتی و با فریم مناسب بازی کنید .

پس این تصور که PC نیاز به تعویض مرتب داره رو باید ناشی از سطح توقع مخاطبینش دونست که بی خیال نمی تونند از کنار تنظیمات گرافیکی منوی بازی بگذرند . تنظیماتی که در نسخه کنسولی بازیها ( تا به امروز ) وجود نداره و سازنده بازی رو ( در بهترین حالت ) با بالاترین سطح توان کنسول و امکانات خودش تنظیم و قفل می کنه .

پ.ن : یادمون باشه بنده بهترین شرایط عرضه یک بازی رو از نقطه نظر ساخت نسخه های جداگانه و بهینه بودن در نظر گرفتم .
 
فقط یه بیشعور که از سخت افزار هیچی حالیش نیست میتونه همچین مزخرفی بگه .
از نظر سخت افزاری کنسولهای نسل بعد با pc تا حالا ده ها بار مقایسه شدن و نتیجه هم معلومه .

دوستانی هم که پای رم رو میکشن وسط و میگن با 512 مگابایت تونستن بازیسازها اپلو هوا کنن باید بدونن اول اینکه معماری این نسل کلا با pc فرق میکرد و بر پایه ریسک بود و دوما با استفاده از یه سری مدارات مجتمع خاص میشه حافظه 512 مگابایت رو به 2 گیگابایت {pc}شبیه سازی کرد در کنسولها ولی به قیمت نصف شدن پهنای باند رم.برای همین از رمهای پرسرعت استفاده میکردن.

ولی معماری الان نسل جدید بر پایه pc هست .
تک دموی اجرای انریل4 روی pc و ps4 هم موجود هست تاپیکش رو هم خیلی وقت پیش زدن برین خودتون اجرای ps4 رو ببینید.

این فقط در مورد قدرت بود نه در مورد بازی!
در مورد تنوع بازی و تعدادشون معلومه کنسول برندس.
 
آخرین ویرایش:
EA سالهاست بجز Battle field بازی خوبی نداده.با چه رویی نظر میده؟
 
یه پستی بدم که فقط و فقط نظر شخصیمه و کسی نمی خواد نقل قول کنه مخصوصا کسایی که به استاد vavi احترام می ذارن هر وقت قدم رنجه می کنه:
-من برام راحتی مهمه، راحتی بازی رو بذارم بازی کنم بدون اینکه آپشنی رو تغییر بدم (در واقع همونطور که استاندارد سازنده هاست، برام هیچ ارزشی نداره که یه بازی مولتی رو بدون استاندارد سازنده گرافیکش رو بالا ببرم) و درگیر نصب و کرک باشم
-برام بازی های استراتژی اصلا مهم نیستن همین طور MMO هایی که رو PC هست
-بازی ها همیشه برمبنای قدرت کنسول ساخته می شن و کنسول نسل ها رو تغییر می ده نه PC = فکت. PC قدرت 1000 برابر کنسول هم داشته باشه با 10 تا تایتان اسلای شده سودی نداره چون بازی براش نمیاد که از قدرتش استفاده کنه، بیاد هم تو یه زمینه مهمی می لنگه مخصوصا تو مولتی پلیر آنلاین قوی که الان عصر مولتیه.
-امکانات عالی PSN و لایو برای مولتی پلیر و استفاده های دیگه و ساپرت بازی ها از آچیومنت و تروفی که این دو تا شدیدا حس گیمر بودن به آدم می ده. بودن درکنار دوستان گیمی و...
-بازی های انحصاری بی نظیر.
-سرورهای عالی و امکانات خوب PSN و لایو

با این تفاسیر PC برای من یکی معنایی نداره و همینطور اینکه بزننش تو سر کنسول.
 
فقط یه بیشعور که از سخت افزار هیچی حالیش نیست میتونه همچین مزخرفی بگه .
البته هنوز اول نسله . در حال حاظر قاعدتا بالا تره که این گرافیکای عظیم رو بی مشکل اجرا میکنه .
یکم که جلو بریم مجبور میشن سخت افزار هاشونو ارتقاء بدن . مگه 360 و PS3 نبود که 2-3 بار سخت افزار جدید بعد از بار اول دادن ؟
خودم که PS3 دارم دیدم این موضوع رو ، توی AC Brotherhood که با بچه ها بازی میکردیم کنسول من و یکی دیگه از رفقا که قدیمی محسوب میشه بعضا فریز میکرد ، برا بقیه مشکل نداشت .
 
با این که من PCفن نیستم ولی این وسط یه چیزی کاملا واضح و مبرهنه(درست نوشتم؟!:d)
این که میگن کنسولها یه نسل از PCهای فعلی جلوترن کاملا اشتباس! دلیل ساده ای هم داره و اون ثابت بودن سخت افزار و پلتفرم کنسولهاست که این باعث میشه استودیو سازنده بازی تکلیف خودش رو با کنسول بدونه و تا جایی که میتونه از قدرت سخت افزاریش استفاده کنه و بقولی گفتنی رُسِ کنسول رو بکشه! و برعکس اون PC قرار داره که بشدت منعطف و صدها جور پیکر بندی مختلف وجود داره از سیستمهایی که سوپر ماریو رو با 10 فریم در ثانیه اجرا میکنن!:d(شوخی)تا سیستمهایی که BF 4 و Crysis 3 رو 200فریم در ثانیه عین باقلوا رندر میکنن!
خدا میدونه اگه میخواستن یه بازی رو بر اساس Core i7 3970X و دو فروند کارت گرافیک AMD Radeon 8970 به همراه 16 گیگ رم DDR 3 بسازن چه هیولایی از آب در میومد!:|
 
من نمیدونم چرا pc بازا میخوان ما رو قانع کنن کنسولو بزاریم کنار در حالی که ما با کنسول بیشتر حال میکنیم.(من خودم سیستمم قویه میتونین تو حساب کاربری من برین ببینین اما گیم با کنسول یه چیز دیگست.)
 
یک موضوعی رو دوستان کنسول باز و PC باز بدون دقت بهش دارن نادیده میگیرن .

چند پست بالایی رو که خوندم نظر بر این محور میچرخه که Pc توان پردازشی خودش رو در یک یا دو سال از دست میده ! و نیاز به ارتقا وجود داره در حالی که کنسول ها اینطوری نیستند .

این حرف اشتباه هست از این نظر که شما به نکته و دلیل اصلی تعویض PC ـه یک Pc باز دقت نمی کنید که خواست اون فرد در " تنظیم کردن بالاترین اپشن های گرافیکی موجود در تنظیمات بازی ها در این پلتفورم هست " .

چند روز پیش رفته بودم خونه رفیقم و بازی bioshock Infinite رو اجرا کرد . بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت بازی کردن نسخه کنسولی برگشتم و بهش گفتم " نسخه Ps3 در حد تنظیمات گرافیکی low و Medium ـه PC هست " .

شما همین بازی جدید مولتی پلتفورم رو با سطح تنظیمات گرافیکی کنسولی با کارت گرافیک 8800 که 6 سال پیش هم عرضه شده می تونید به راحتی و با فریم مناسب بازی کنید .


پس این تصور که PC نیاز به تعویض مرتب داره رو باید ناشی از سطح توقع مخاطبینش دونست که بی خیال نمی تونند از کنار تنظیمات گرافیکی منوی بازی بگذرند . تنظیماتی که در نسخه کنسولی بازیها ( تا به امروز ) وجود نداره و سازنده بازی رو ( در بهترین حالت ) با بالاترین سطح توان کنسول و امکانات خودش تنظیم و قفل می کنه .

پ.ن : یادمون باشه بنده بهترین شرایط عرضه یک بازی رو از نقطه نظر ساخت نسخه های جداگانه و بهینه بودن در نظر گرفتم .
به مولا اینا یه چیزی واسه خودشون میپرونن! من هنوز سیستمم روش سی پی یو Core 2 Quad و کارت گرافیک 9800GT ه, تا الان هم مشکل زیادی نداشتم! غیر از خراب شدن البته(که باز هم 30 تومن میدی تعمیر میشه, 3 چراغ و چراغ زرد نشده تا حالا!):دی
Crysis 2 رو من تو بالاترین تنظیمات گرافیکی(بدون AA و با رزولوشن 720P)راحت 30 فریم میگرفتم ولی بازم مثل کنسول ها کمی افت فریم داشتم! در صورتی که این PC من الان به زور 200 دلار ارزش داره! از کنسول ها ارزون تره, ولی تو شرایت یکسان (AA و رزولوشن یکسان) فریم دهیشون یکیه!
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or