DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
The Xbox One, as you may recall, uses Microsoft’s Direct3D 11.X API. This details of this API are scarce as they’re only open to registered Xbox One developers, but fundamentally it’s said to be a variant of Direct3D 11 with a number of Xbox One additions, including low level API features that would be suitable for programming a console. Having the Xbox One be in alignment with Direct3D 12 is going to be a good thing regardless – it will make porting between the platforms easier – but the fact that Direct3D 12 will bring any kind of meaningful improvement to the Xbox One is unexpected. Without more details on the Xbox One API it’s impossible to say with any certainty what exact functionality isn’t currently available in Direct3D 11.X or what kind of performance benefit this would bring the Xbox One, but it stands to reason that unless most Xbox One programmers have been doing high level programming, the gains won’t be as great as for the PC.

وبسایت تخصصی سخت افزار anandtech در مقاله ای تحلیلی دایرکت اکس ۱۲ رو بررسی کرده و در قستی از مقاله با اشاره به اکسباکس وان گفته که برخلاف PC ها افزایش کارایی چندانی با direct x 12 نصیب اکسباکس وان نخواهد شد چرا که سازندگان بازی کنسولی همین الانم از برنامه نویسی سطح پایین استفاده میکنن!

http://www.anandtech.com/show/7889/...level-graphics-programming-comes-to-directx/3
 
مقاله anandtech چیزای خیلی خوبی درباره x1 نوشته:
مثلا گفته x1 gcn 1.1 هست که تو سری r9 به کار رفته نه gcn 1 که تو سری 7000 و 8000 و r7 هست.

Powered by an AMD SoC whose GPU in turn is based on GCN 1.1

جای دیگش گفته که واقعیت اینه که اگه بگیم dx12 هیچ جهش معنی داری تو x1 ایجاد نمیکنه خیلی عجیبه چون بدون دونستن جزئیات درباره api که الان روی x1 هست غیر ممکنه بتونیم نظر بدیم.

but the fact that Direct3D 12 will bring any kind of meaningful improvement to the Xbox One is unexpected. Without more details on the Xbox One API it’s impossible to say with any certainty what exact functionality isn’t currently available in Direct3D 11.X or what kind of performance benefit this would bring the Xbox One

بازم گفته که از اونجا که برنامه نویسی سطح پایین برای x1 در دسترس بوده نتیجه به اندازه pc عالی نیست.

the gains won’t be as great as for the PC.

- - -ویرایش - - -

یه جا دیگه نوشته

ASTC_JPEG_575px.jpg


Specifically, the mention of compressed resources stands out .The resources mentioned, ASTC and JPEG, are not resources formats that we know to be supported on any current PC GPU.

Meanwhile JPEG is not a feature we’ve seen on any API roadmaps before

فرمت jpeg و astc روی هیچ جی پی یو ای که برای pc ها باشه وجود نداره بعدش به jpeg اشاره کرده و گفته روی هیچ api دیگه وجود نداره.

It stands to reason then that Microsoft knows a bit more about what features are in the R&D pipelines for the GPU makers

این نشون میده که مایکروسافت با تیم تحقیق و توسعه جی پی یو سازا کار میکرده و از آینده gpu خبر داشته.
جالبیش اینه که روی x1 دقیقا از jpeg برای فشرده سازی تکسچر پشتیبانی شده.

67468754732763376841.png
 
The Xbox One, as you may recall, uses Microsoft’s Direct3D 11.X API. This details of this API are scarce as they’re only open to registered Xbox One developers, but fundamentally it’s said to be a variant of Direct3D 11 with a number of Xbox One additions, including low level API features that would be suitable for programming a console. Having the Xbox One be in alignment with Direct3D 12 is going to be a good thing regardless – it will make porting between the platforms easier – but the fact that Direct3D 12 will bring any kind of meaningful improvement to the Xbox One is unexpected. Without more details on the Xbox One API it’s impossible to say with any certainty what exact functionality isn’t currently available in Direct3D 11.X or what kind of performance benefit this would bring the Xbox One, but it stands to reason that unless most Xbox One programmers have been doing high level programming, the gains won’t be as great as for the PC.

وبسایت تخصصی سخت افزار anandtech در مقاله ای تحلیلی دایرکت اکس ۱۲ رو بررسی کرده و در قستی از مقاله با اشاره به اکسباکس وان گفته که برخلاف PC ها افزایش کارایی چندانی با direct x 12 نصیب اکسباکس وان نخواهد شد چرا که سازندگان بازی کنسولی همین الانم از برنامه نویسی سطح پایین استفاده میکنن!

AnandTech | Microsoft Announces DirectX 12: Low Level Graphics Programming Comes To DirectX

بله برنامه نویسی سطح پایین رو کنسولها معمولا یک سال بعد عرضه کنسول به شدت شروع میشه...یعنی الان هم تا حدود اعمال میشه منتها هنوز تابعها اختصاصی هر کنسول به طور کامل بازبینی و اپتیمایز نشدن...معمولا با برنامه نویسی سطح پایین تا 3 برابر پرفورمنس بهتر میگیرند....توی این نسل به علت شباهت ساختار کنسولها اپتیمایز توابع برای هر کنسول بسیار اسانتر شده....نکته ای که هست هیچ وقت نمیتونند اون تخصصی سازی انجین که رو رو کنسول اعمال میکنند رو pc اعمال کنند به علت اینکه خود pc با مادربوردها و کارتهای گرافیک جورواجور عرضه میشه....
نکته ای که درباره xbox one هست موو انجین یا پردازنده های تخصصی هست که برای کمک به cpu و gpu طراحی شدند و فکر میکنم از پردازنده های arm کم مصرف استفاده شده ..البته ps4 هم یک همچین ساختاری داره که فکر کنم توی اون هم از هسته های Arm استفاده شده که اسمش پردازنده کم مصرف دوم هستش که به cpu و gpu یک سری سرویس میده....
منتها توی xbox one چهارتا موو انجین اختصاصی برای بهینه سازی و ارسال اطلاعات به gpu و esram وجود داره!!!
که فکر میکنم ماکروسافت سعی داره به توابع جدیدش استفاده از اونها رو متداول بکنه و بیدردسر...اینجوری مشکل رزولوشن وفرم ریت ممکنه حل بشه!!!
البته نباید فراموش کرد سونی هم در اینده میخواد از 400 گیگا فلاف gpgpu استفاده کنه رو کنسولش....یعنی در اینده بازیها به احتمالی خیلی زیاد رو هر دو کنسول 1080 60 فرم اجرا میشند..منتها نبرد اصلی بر سر تکنیکها جزعیات وفیزیکه..
 
دادا اون میون رده محسوب میشه با این که مال دو-سه سال پیشه ...
این خیلی ضعیف تر از این کارت محسوب میشه بعدم تو نسخه ی دکستاپیش اصلا به در گیم نمیخوره چه برسه به موبیلش ....
آره خوب ... چون موقعی که میخواستم نوت بوک رو بگیرم بهترین کارت گرافیک تو سری 500 بود که تازه تو بازار اومده بود. بالاتر از اون دیگه GTX بود که مخصوص گیمینگ بود و خیلی قیمتِ نوت بوک رو بالا میبرد. الانم 710 نمیگم خیلی خوبه نه اتفاقا ضعیف هم هست ولی حداقل تا حدودی میتونه بعضی بازی های نسل پیش رو روی LOW اجرا کنه.
 
مثل اینکه همایش Microsoft's Build سرو صدای زیادی به پا کرده از معرفی universal Windows app گرفته تا کنفرانسی که برای آموزش توسعه دهنده های بازی روی Xbox one برگزار کردن و یک پیش نمایش از DX12 و کارهایی که میشه باهاش انجام داد همینطور تخیب پذیری ساختمون هایی که بدون آفلود کردن بار پردازشی 2-3 فریم بر ثانیه رندر میشدن و به کمک کلود سیستم مایکروسافت 32 فریم و ....
Frank Savage یکی از اعضای توسعه دهنده Xbox one درباره مزیتهای eSRAM و اینکه سازنده ها چطوری میتونن با کمک گرفتن از اون بازیها رو روی رزولوشن 1080 و 60 فریم اجرا کنن توضیحاتی داده و بهشون توضیح داده که توانایی بلقوه eSRAM وقتی بتونن استادانه ازش استفاده کنن تا چه حدی هست.

Microsoft Explains why the Xbox One’s ESRAM is a “Huge Win” and Allows Reaching 1080p/60 FPS

So the last thing you have to do to get it all composited up is to get it copied over to main memory. That copy over to main memory is really fatst, and it doesn’t use any CPU or GPU time either, because we have DNA engines [!?] that actually do that for you in the console. This is how you get to 1080p, this is how you run at 60 frames per second… period, if you’re bottlenecked by graphics.



Microsoft Explains why the Xbox One’s ESRAM is a “Huge Win” and Allows Reaching 1080p/60 FPS | DualShockers

توی مقاله دوئال شوکر نوشته:

because we have DNA engines that actually do that for you in the console.

احتمالا منظورش از DNA Engines همون Data move engines ها هست که بهشون DME و بعضی جاها DMA هم میگن ظاهرا متن مقاله غلط املایی داره که احتمالا بعدا درستش میکنن.

سایت neowin هم بعد از کنفرانس DX12 مقاله جالبی نوشته:
XBox One is the biggest beneficiary; it effectively gives every Xbox One owner a new GPU that is twice as fast as the old one.

بزرگترین منفعت رو Xbox one از DX12 میبره و تاثیرش تا حدی که مثل این میمونه که هر کسی که Xbox one داره یه GPU جدید با دو برابر قدرت قبلی داره.

DirectX 12: A game changer for Xbox One - Neowin
 
آخرین ویرایش:
بدون آفلود کردن بار پردازشی 2-3 فریم بر ثانیه رندر میشدن و به کمک کلود سیستم مایکروسافت 32 فریم و ....

حالا باز یه سری فن بی اطلاع بیان مسخره کنن و تیکه Power of Cloud رو به کار ببرن ! مایکروسافت تا 5-6 سال دیگه می تونه به راحتی از کلود استفاده کنه چون تا اون موقع نت فراگیرتر شده ! تو ایران هم به راحتی نت 3 مگابیت به بالا یافت خواهد شد، با اینکه ما جزئی از دنیا نیستیم ! همچنین استفاده از کلود می تونه اجباری نباشه ! فعال و غیر فعال بشه .


زرگترین منفعت رو Xbox one از DX12 میبره و تاثیرش تا حدی که مثل این میمونه که هر کسی که Xbox one داره یه GPU جدید با دو برابر قدرت قبلی داره.

گویا فن هایی ادعا داشتن که تاثیرش فقط رو PCــه :))

------

در ضمن یه سری PC گیمر هستن از والو به عنوان به یه فرشته نجات و یه خیرخواه یاد می کنن و از مایکروسافت به عنوان یه شرکتی که باعث عقب افتادگی PC گیمینگ شده ! فک کنم مایکروسافت هر نسخه DirectX رو حتماً برای مصارف غیر گیم داره روی PC عرضه می کنه !
 
خیلی عالیه و امیدوارم همه کنسول ها با قدرت تمام جلوه های گرافیکی زیبایی رو برامون به وجود بیارن...

سوای فن بازی واقعا باعث خوشحالی که DX12 میتونه تا این حد روی عملکرد گرافیکی Xbox One تاثیر بزاره...
 
در ضمن یه سری PC گیمر هستن از والو به عنوان به یه فرشته نجات و یه خیرخواه یاد می کنن

یه سری نه همه PC گیمرها میگن که اگه ولو نبود PC گیمینگ با جایگاه الانش فرسنگها فاصله داشت ...
 
یه سری نه همه PC گیمرها میگن که اگه ولو نبود PC گیمینگ با جایگاه الانش فرسنگها فاصله داشت ...
شما کلاً از حرف من برداشت درستی نداشتید ! منظور من این نبود که والو تاثیری نداشت ! اتفاقا یه جورایی زنده کرد PCگیمینگ رو... ولی ! این کــه اینطور مایکروسافت کوبیده میشه و ادعا می کنن هیچ نگاهی به PC گیمینگ نداره! واقعا آدم زورش میاد!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or