nathan mckane
کاربر سایت
The Xbox One, as you may recall, uses Microsoft’s Direct3D 11.X API. This details of this API are scarce as they’re only open to registered Xbox One developers, but fundamentally it’s said to be a variant of Direct3D 11 with a number of Xbox One additions, including low level API features that would be suitable for programming a console. Having the Xbox One be in alignment with Direct3D 12 is going to be a good thing regardless – it will make porting between the platforms easier – but the fact that Direct3D 12 will bring any kind of meaningful improvement to the Xbox One is unexpected. Without more details on the Xbox One API it’s impossible to say with any certainty what exact functionality isn’t currently available in Direct3D 11.X or what kind of performance benefit this would bring the Xbox One, but it stands to reason that unless most Xbox One programmers have been doing high level programming, the gains won’t be as great as for the PC.
وبسایت تخصصی سخت افزار anandtech در مقاله ای تحلیلی دایرکت اکس ۱۲ رو بررسی کرده و در قستی از مقاله با اشاره به اکسباکس وان گفته که برخلاف PC ها افزایش کارایی چندانی با direct x 12 نصیب اکسباکس وان نخواهد شد چرا که سازندگان بازی کنسولی همین الانم از برنامه نویسی سطح پایین استفاده میکنن!
http://www.anandtech.com/show/7889/...level-graphics-programming-comes-to-directx/3
وبسایت تخصصی سخت افزار anandtech در مقاله ای تحلیلی دایرکت اکس ۱۲ رو بررسی کرده و در قستی از مقاله با اشاره به اکسباکس وان گفته که برخلاف PC ها افزایش کارایی چندانی با direct x 12 نصیب اکسباکس وان نخواهد شد چرا که سازندگان بازی کنسولی همین الانم از برنامه نویسی سطح پایین استفاده میکنن!
http://www.anandtech.com/show/7889/...level-graphics-programming-comes-to-directx/3