DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
این کنفرانس درباره win 10 بود هنوز کنفرانس dx12 شروع نشده باید صبر کنیم تا اون کنفرانسا اطلاعات تکنیکی بدن بیرون.

آره. وقتی دیدم اسپنسر چیزی در مورد اینکه GPU اکس باکس1 به صورت فیچر لول از DX12 پیشتیبانی میکنه یا API نگفت ناامید شدم اما بعد یادم اومد کنفرانس اصلیش مانده :دی
 
البته این افزایش بیست درصدی بازدهی مربوط به PC ـه ، نه XB1

DirectX 12 adds a 20% gpu boost to the Xbox One

Update: Due to a misunderstanding caused by an interruption in the livestream, the original article mentioned that the 20% GPU improvement was on Xbox One, but Spencer did not actually explicitly mention a platform
============
دوباره شروع شد
yahoo_24.gif
اینو :))
 
آخرین ویرایش:
البته این افزایش بیست درصدی بازدهی مربوط به PC ـه ، نه XB1




============

اینو :))
درسته . مثل اینکه این 20درصد منظورشون با FABLE LEGENDS اونم روی PC بوده و اسمی از XONE برده نشده. با توجه به حرف هایی که BRAD WARDELL میزد قبلا اگر در آخر این باشه افزایش پرفورمنس اونم برای PC من یکی که ناامید میشم
 
درباره این ارقام و اعداد و درصدها نمیشه تا چیزی رو تو عمل ندید نظر داد صد در صد تاثیر DX12 بازی با بازی متفاوت خواهد بود شاید روی یه بازی ای مثل همون بنچمارکی که Anandtech انجام داده بود درصد خیلی زیادی تفاوت ایجاد بشه روی یه بازی مثل همین Fable در صد کمتری کنفرانسهای اصلیم درباره DX12 هنوز مونده این نوشته ام از همون براد واردل یادتون باشه:

Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن دلیل این مسئله هم این هست که این بازیها در حقیقت با DX11 ساخته شدن و با آپدیت از DX12 پشتیبانی می کنن و به قول Wardell یه جورایی فقط از میوه های پایین دستی DX12 استفاده میکنن.

http://forum.bazicenter.com/thread94890/
 
مهم اینه که dx12 توی استفاده بهینه تر از cpu و gpu تاثیر داره حالا گیرتون تایید شدنه یک عدده فقط؟! 20% ، 25% یا 10%؟؟ مسلمه که اگه یه سازنده وقت نزاره واسه استفاده از این امکانات حتی 1% هم تغییر نمیکنه و بازیسازی که به خوبی ازش استفاده کنه شاید بیشتر از این حرفام تونست بهینه سازی کنه.
 
تصاویر از نسخه Pre-Alpha بازی Unreal Tournament با DX12 ساخته میشه و برای Windows10 ریلیز میشه:

pjzcem0cf7anwrkk28pm.jpg

v2iyirsi01krohrhbdls.jpg

9ty0ipvd9knq8dvrkrif.jpg

5k2e07abpjy81d5p2kf7.jpg

ویدئوی کنفرانس رو هم دیدم فیل اسپنسر درباره بازی Fable روی PC صحبت میکنه و حرفی درباره Xbox one نمیزنه.
حرفی که میزنه این هست که تو پورت بازی [از DX11 ] به DX12 بهبود 20 درصدی تو استفاده از GPU دیدن...

In porting it over to Direct X 12, we've actually seen a 20% improvement in GPU utilization on the same hardware

چندتا نقل و قول از براد واردل:
استفاده از DX12 کار با ESRAM ایکس باکس وان رو خیلی راحت میکنه ولی روی DX11 کار با ESRAM خیلی سخته و نیاز به کارهای تکراری داره.

vqo2l1g0yd1thvejn69l.jpg


توی سالن مایکروسافت بازیهایی هستن که روی DX12 به راحتی 70 درصد فریم ریت بهتری نسبت به DX11 دارن روی سخت افزارهای یکسان PC

188dvrrysku36yzxphcg.jpg


مایکروسافت یه ابزار جدید برای بهینه سازی ESRAM به اسم pix ساخته که 15 درصد افزایش کارایی ایجاد میکنه:

v6sp8o6pq4wh3vnxs9v9.jpg


xjfwla278lqzu2bvfywk.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or