در انتظار روزی که گرافیک بازیها مثل فیلمهای هالیوودی میشود باشید

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن دلیل این مسئله هم این هست که این بازیها در حقیقت با DX11 ساخته شدن و با آپدیت از DX12 پشتیبانی می کنن و به قول Wardell یه جورایی فقط از میوه های پایین دستی DX12 استفاده میکنن.
او عقیده داره تحولی که Xbox one در طول این نسل ایجاد میکنه بسیار شدیدتر از دوران Xbox 360 هست ، بازیهای فعلی همچنان دارن به شیوه DX9 ساخته میشن که باید این مسئله تغییر پیدا کنه.
در جای دیگه درباره رزولوشن پایینتر بازیها روی XO نسبت به PS4 گفته که دلیل این مسئله این هست که سازنده ها باید برای Xbox one کدهای اختصاصی تری بنویسن ولی متاسفانه شرایط جوری هست که سازنده ها برای ریلیز کردن بازیهاشون عجله زیادی دارن که نباید اینطور باشه.
Wardell عقیده داره DX12 جادو نیست که بلافاصله بعد از ریلیز شدن همه چیز تغییر کنه بازیسازها باید از اون استفاده کنن تا نتیجه در عمل دیده بشه و DX12 به تنهایی هیچ تاثیری روی بازیهای فعلی یا بازیهایی که بر اساس DX12 نوشته نشده باشن نداره ، علاوه بر اون بسیاری از قابلیتهای DX12 در حال حاضر روی Xbox one در دسترس هست ولی سازنده ها باید خیلی از کارها رو خودشون انجام بدن اما با اومدن DX12 این خود API هست که خیلی از کارهارو برای اونها انجام میده.
در نهایت فرقی نداره شما با ایکس باکس بازی کنید یا پلی استیشن تا انتهای این نسل شما بازیهایی رو روی کنسولها میبینید که بازیهای ابتدای نسل در مقابل اونها تاریخ گذشته به حساب میان چون اون بازیها اولا مثل فیلم به نظر میرسن در ثانی هزاران NPC رو همزمان با هم رندر میکنن و بازیهای فعلی در مقابل اونها بی روح و ساکن و خلوت به نظر میرسه و تا انتهای نسل شما بر روی کنسولها بازیهایی خواهید دید که کیفیتی مثل فیلم ارباب حلقه ها دارن.
منبع:

watch?v=47cnFWK0dRM

************************************************************************************
سایت Dosgaming.com یه خلاصه از صحبتهای Brad wardell گذاشته که من تو همین پست نقل و قول میکنم:

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

چیزای مهمش این هست که به گفته Wardell میشه با DX12 تا 600 هزار Draw calls برای GPU فرستاد که عدد خارق العاده ای هست در مقابل 6 هزار Darw calls که میشد با DX9 فرستاد.
DX12 روی کارتهای AMD بهتر از Mantle (همون API سطح پایینی که خود AMD ساخته) کار میکنه.
به عقیده Wardell احتمالا تکنیک Deffered rendering به تاریخ میپیونده (برای مثال انجین بازی MGSV: The Phantom Pain از این تکنیک استفاده میکنه).
Stardock داره یه دمو برای XO آماده میکنه که روی XO حدود 600% افزایش کارایی ایجاد میکنه و تو GDC میخوان اونو نمایش بدن.
بازیهایی که از ماه نوامبر به بعد ریلیز میشن روی XO کم کم از DX12 استفاده میکنن ولی تفاوت تو موج اول بازیها زیاد نخواهد بود.
با DX12 میشه بالای 1000 تا کاراکتر دارای A.I روی صحنه رندر کرد.
ساخت قسمت بعدی بازی Star Control با انجین نیتروز بر پایه DX12.
مایکروسافت و AMD قصد دارن تو GDC یه خبر بزرگ رو اعلام کنن و ...

http://www.dsogaming.com/news/dx12-...600-performance-increase-achieved-on-amd-gpus
 
آخرین ویرایش:

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
در نهایت فرقی نداره شما با ایکس باکس بازی کنید یا پلی استیشن تا انتهای این نسل شما بازیهایی رو روی کنسولها میبینید که بازیهای ابتدای نسل در مقابل اونها تاریخ گذشته به حساب میان چون اون بازیها اولا مثل فیلم به نظر میرسن در ثانی هزاران NPC رو همزمان با هم رندر میکنن و بازیهای فعلی در مقابل اونها بی روح و ساکن و خلوت به نظر میرسه و تا انتهای نسل شما بر روی کنسولها بازیهایی خواهید دید که کیفیتی مثل فیلم ارباب حلقه ها دارن.

watch?v=47cnFWK0dRM
به شخصه تو این مورد هیچ شکی ندارم! یادمه وقتی دموی اول Resident Evil 2 رو نگاه میکردم پیش خودم میگفتم دیگه از این طبیعی تر نمیشه...!!! حالا The Last of Us و Kineckt عملاً دارن آرزوی Gamerـها رو (چه از نظر گرافیک، چه از نظر تعامل فیزیکی با Game) برآورده میکنن!
به امید روزی که دنیا واقعی با دنیای Game ادغام بشه :d و Gamerـها پادشاهی کنند :d
 

gtkiller

کاربر سایت
Jan 9, 2008
473
نام
سروش
من که فکر نمیکنم با این سخت افزار قراضه کنسول های نسل هشتم که حتی از پس نورپردازیهای اضافی بازی ground zero بر نمییاد به چنین مرحله ای برسد ولی پی سی در 4 سال اینده حرف های زیادی خواهد داشت به شرط اینکه رقابت انویدیا و ای تی ای به صورت نزدیک به هم ادامه پیدا کند تا انگیزه برای افزایش قدرت زیاد شود اگر نه که مثل امسال انویدیا پرچمدارش نسبت به سال قبل کمتر از 20 درصد سریعتر بود!
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
بعد خرج وحشتناك بالاي بازي ها و عدم نواوري از ترس فروش كم و چند تيكه كردن بازي براي درامد بيشتر و سالانه كردن بازي ها با تغييرات اندك و بگير برو جلو. زور بزنيد براي اين كارا، خوشبختانه بازي هاي indie هستن.
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
من که فکر نمیکنم با این سخت افزار قراضه کنسول های نسل هشتم که حتی از پس نورپردازیهای اضافی بازی ground zero بر نمییاد به چنین مرحله ای برسد ولی پی سی در 4 سال اینده حرف های زیادی خواهد داشت به شرط اینکه رقابت انویدیا و ای تی ای به صورت نزدیک به هم ادامه پیدا کند تا انگیزه برای افزایش قدرت زیاد شود اگر نه که مثل امسال انویدیا پرچمدارش نسبت به سال قبل کمتر از 20 درصد سریعتر بود!


سخت افزار قراضه!!!!!:-o
فقط شما چه فکری با خودتون میکنید که به نوعی میگید سونی و ماکروسافت هیچی نمیفهمن و رفتن یه آشغال کردن تو قوطی تحویل ملت دادن!!!!!:|

البته از کسی که هنوز نمیدونه دیگه Ati وجود نداره بیشتر از این هم نباید انتظار داشت!:d

اینم بخون بد نیست!;)
فقط واسه این میگم بخونی که متوجه بشی سونی و ماکروسافت همین جوری نرفتن یه چیزی بکنن تو قوطی و دلیل داشته انتخابشون!!!!!!
بررسی و تحلیل : AMD برنده نسل جدید کنسولها
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
^^^
دیوید کیج با اون سخت افزار قراضه ای که شما اسمشو میاری تونست مرض سینما و گیم رو بشکنه .
توی گرافیک واقع گرایانه هیچ شکی ندارم برای هر دو کنسول ، ولی مهمتر از همه ی اینها آینده ی بازیهای AAAن که به چند تا استودیو محدود شدن و صنعت شده یک قطبی ! . همش کارمون شده خمیازه کشیدنو انتظار ، باید به بقیه استودیوها و ایده هاشون بها بدن هر چند که ریسک داشته باشه تا از این وضعیت عناوین AAA در بیان . بازیهای مستقل خداروشکر توی این نسل پیشرفت موشک !! واری داشتن . ولی جای عناوین AAA باز کمرنگ شده .
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
(کد های اختصاصی)..!!!؟
این XO هم داره بلای PS3 سرش میاد
حالا کی سازنده ها رو راضی کنه بیان DX12 رو ساپورت کنن با توجه به اینکه روی PS4 نیست و اختلاف ایجاد میکنه؟
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,516
نام
میلاد
من که فکر نمیکنم با این سخت افزار قراضه کنسول های نسل هشتم...
کنسول قراضه!
نسل قبلم کنسولاش قراضه بود منتها د لست آف آس و آنچارتدها و ... روش اجرا شد ملت از هوش میرفتن براش
همون زمان ها کاربرای PC با کارت های گرافیکی N هزارتومنیشون که خیلی هم اتفاقا جلو بودن از کنسولا کاری جز انتظار کشیدن برای یکی دو تا بازی که براشون بیاد نمیتونستن انجام بدن:)حالا اصن PC ها تو 4 سال آینده برات ملّق بزنن!
 

PDPR

کاربر سایت
Jan 9, 2015
209
نام
PooRia
Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن
watch?v=47cnFWK0dRM
موج اول قراره ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش کارایی رو ایکس‌باکس وان بده موج‌های بعدی قراره تغییرات بیشتری ایجاد کنه حتما که تو مصاحبه به این شکل صحبت کرده;;)
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
من به شخصه زیاد در انتظار چنین روزی نیستم.
ماهیت بازی با فیلم تفاوت داره،همون طور که ادبیات با سینما و سینما با موسیقی تفاوت داره.
اگه به کیفیت بیش از حد بالای بصری هم علاقه داشتم سینما رو انتخاب میکردم.ماهیت مجازی بودن و غیر واقعی بودن بازی به نظرم تا حدودی باید حفظ شه . مخالف پیشرفت نیستم اما از حرکات انفجاری ( ! ) هم زیاد استقبال نمیکنم.
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان


اینها پیشرفت گرافیکی تو نسل قبله، حالا خودتون حساب کنید نسلی که اولش گرافیک هایی مثل InFamous و Farcry و Order رو تحویل میده، آخرش چه چیزهایی میتونیم ببینیم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر