DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
مسئله این نیست که اصلا تاثیر نداره، مسدله اینه که یه عذه فکر میکنن الان با اومدن DX 12 انقلاب به پا میشه در سخت افزار X1 . کاری به صحبتای برنامه نویس ناوتی داگ ندارم چون اصلا همچین حرفی نزده. ولی شما اگر سازندهای ویچرو قبول دارید بخونید:

این صحبتها صرفاً در خصوص برنامه نویسی سطح پایینی هست که با استفاده از DX12 میشه انجام داد. اما DX12 فراتر از برنامه نویسی سطح پایین هست و فیچرهای سخت افزاری رو به همراه خودش داره که هنوز بطور کامل در موردشون صحبت نشده. این فیچرها میتونن انجام یسری کارها رو چند برابر سریعتر/بهینه تر کنن. حرفهای خود اسپنسر رو بخونید گفته DX12 کمک میکنه تا XB1 در انجام کارهایی که در انجام دادنشون بهتر هست موفقتر عمل کنه.

بحث انقلاب شدن هم نیست. پردازش سخت افزاری یسری تکنیکها میتونه به مراتب بهینه تر از پردازش اونها بصورت نرم افزاری باشه. برای مثال رجوع کنید به تکنیک جدید نورپردازی انویدیا که بواسطه ساپورت سخت افزاری سه برابر سریعتر از حالت اولیش شده.این نظراتی که در مورد اثر DX12 روی XB1 دادن بدون در نظر گرفتن این فیچرهای سخت افزاری هستش. باید منتظر موند و دید که XB1 همه یا بخشی از این فیچرها رو داره یا نه و اگر داره اثرش در بازیها به چه شکل خواهد بود. به جای بحث کردن یک ماه دیگه صبر کنید تا خود مایکروسافت در این مورد صحبت کنه و مشخص بشه واقعیت ماجرا چی هست.
 
این صحبتها صرفاً در خصوص برنامه نویسی سطح پایینی هست که با استفاده از DX12 میشه انجام داد. اما DX12 فراتر از برنامه نویسی سطح پایین هست و فیچرهای سخت افزاری رو به همراه خودش داره که هنوز بطور کامل در موردشون صحبت نشده. این فیچرها میتونن انجام یسری کارها رو چند برابر سریعتر/بهینه تر کنن. حرفهای خود اسپنسر رو بخونید گفته DX12 کمک میکنه تا XB1 در انجام کارهایی که در انجام دادنشون بهتر هست موفقتر عمل کنه.

بحث انقلاب شدن هم نیست. پردازش سخت افزاری یسری تکنیکها میتونه به مراتب بهینه تر از پردازش اونها بصورت نرم افزاری باشه. برای مثال رجوع کنید به تکنیک جدید نورپردازی انویدیا که بواسطه ساپورت سخت افزاری سه برابر سریعتر از حالت اولیش شده.این نظراتی که در مورد اثر DX12 روی XB1 دادن بدون در نظر گرفتن این فیچرهای سخت افزاری هستش. باید منتظر موند و دید که XB1 همه یا بخشی از این فیچرها رو داره یا نه و اگر داره اثرش در بازیها به چه شکل خواهد بود. به جای بحث کردن یک ماه دیگه صبر کنید تا خود مایکروسافت در این مورد صحبت کنه و مشخص بشه واقعیت ماجرا چی هست.

تو تایید حرف شما
VoxelPerf_575px.jpg


بی زحمت این سوال منم جواب بدین هر جا یه چیز نوشته گیج شدم.
دوستان من یه سوال داشتم الان تو اینترنت سرچ زدم میگن بعضی کارتا dx12 ساپورت میکنن در حد api بعضی dx12 ساپورت میکنن در حد feature level اینا چه فرقی باهم دارن؟ یکی میتونه قشنگ توضیح بده؟ بعد کدوم بهتره؟ این که میگن فول ساپورت میکنه منظورشون کدومه؟
 
تو تایید حرف شما
VoxelPerf_575px.jpg


بی زحمت این سوال منم جواب بدین هر جا یه چیز نوشته گیج شدم.
دوستان من یه سوال داشتم الان تو اینترنت سرچ زدم میگن بعضی کارتا dx12 ساپورت میکنن در حد api بعضی dx12 ساپورت میکنن در حد feature level اینا چه فرقی باهم دارن؟ یکی میتونه قشنگ توضیح بده؟ بعد کدوم بهتره؟ این که میگن فول ساپورت میکنه منظورشون کدومه؟

ساپورت GPU در حد API یعنی فقط بصورت نرم افزای ساپورت میکنه و یسری از قابلیتها رو هم کلاً نمیتونه ساپورت کنه اما یسری GPUها این قابلیتها رو بصورت سخت افزاری ساپورت میکنن و بهره وری بالاتری هم دارن که به اصطلاح دارای فیچر لول ۱۲ هستن. این کارتهای انویدیا هم که شما میپرسی از یسزی فیچرها ساپورت سخت افزاری میکنن اما مشخص نیست که کاملاً فیچر لول ۱۲ رو داشته باشن.
 
xsc1zbkukiq7m5087uqj.jpg


اینم پادکست brad wardell با the inner circle که قولشو داده بودن

ps0pp2f6rh3ttn5vcdh5.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=47cnFWK0dRM

من سریع تیکه تیکه زدم رفت جلو یه جا گفت که توقع نداشته باشین سریع اثر dx12 روی x1 خودشو نشون بده الان بازی سازا دارن با dx 11 برای x1 کد میزنن باید منتظر شد تا با dx12 کد بنویسن اونوقت 300 تا 500 درصد روی x1 افزایش کارایی میده.
 
آخرین ویرایش:
3 تا 5 برابر..!!! شوخی میکنه؟
کلا فکر نکنم دیگر قسمتهای کنسول مثل رم و ESRAM و CPU این اجازه رو بدن پیشرفت شگرفی شاهد باشیم چون به شدت محدود هستن
 
یکی از نکات خنده دار تاپیک اینه که DX12 هنوز معرفی کامل نشده و هر دو طرف واسش مرز تعیین می کنن :d
اونایی که اطلاعاتشونم کامله مثل DieDie و LiviNG D3ADخودشون میگن باید منتظر بود و دید، اون وقت یه سری ها به در و دیوار می زنن خودشون رو
:d
 
یکی از نکات خنده دار تاپیک اینه که DX12 هنوز معرفی کامل نشده و هر دو طرف واسش مرز تعیین می کنن :d
اونایی که اطلاعاتشونم کامله مثل DieDie و LiviNG D3ADخودشون میگن باید منتظر بود و دید، اون وقت یه سری ها به در و دیوار می زنن خودشون رو
:d
خودشون بهتون گفتن اطلاعاتشون کامله؟ 8-|
 
من سریع تیکه تیکه زدم رفت جلو یه جا گفت که توقع نداشته باشین سریع اثر dx12 روی x1 خودشو نشون بده الان بازی سازا دارن با dx 11 برای x1 کد میزنن باید منتظر شد تا با dx12 کد بنویسن اونوقت 300 تا 500 درصد روی x1 افزایش کارایی میده.

احتمالش هست که الان Xbox1 حالتی شبیه PC داره یعنی تو این نسل تا DX12 نباشه نمیتونن از تمام قدرت سخت افزاری استفاده کنن
مطمئن با تغییرات معماری که در چیپ Xbox1 داده شده هدف خاصی با DX12 از اول داشتن
 
کاری ندارم فن چی هستن. نیازی نیست حتما یکی بگه، پست طرف مشخص میکنه میزان اطلاعاتش رو و تو این زمینه از من و خیلیای دیگه خیلی بیشتره.
من صحبتی راجع به میزان اطلاعاتشون نکردم. ولی مسلماً اطلاعاتشون کامل نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or