Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
یه چند ساعتی بازی کردم.تغییرات بازی مثل کند تر شدن گیم پلی باب میل خودمه.نکته قابل توجهی که از همون اول به چشم میاد اینه که بازی خیلی بوی دوم های قدیم مثل دووم های یک یا دو رو میده که قشنگ میبرتتون به اون حس و حال.شیلد بازی خوراک خودمه چون عاشق شیلد و پری کردنم.در کل بازی ابهت خاصی داره و تجربه خاصیه.
گرافیک بازی نسبت به ایترنال پیشرفتی داشته ؟
 
این مقایسه اترنال و دارک ایجز رو حتما ببینین:




از ویژگیهای گرافیکی تا مدلهای داخل بازی ، نورپردازی ، محیط اطرف ، گیم پلی و... رو مقایسه کرده.

===============

این هم بررسی DF که عاشق id Tech 8 شدن.

Doom: The Dark Ages - DF Deep Dive Review - The id Tech 8 Engine Is Stunning​

 
شما تفاوت فیزیک دو نسخه رو ببینید
به راستی با دانستن فیزیک نسخه جدید،آدم کراهتش میاد بگه اترنال واقعا پرفکت بوده و این ضعیف تره...همین فیزیک خودش کلی هست:دی
.
.
بعد می گن کنسول های نسل نهم الکی اومدن:دی همه چی که اون ویژوال ظاهری که می بینید نیست که... تفاوت تو همین چیزا مشخص می شه:دی
 
آخرین ویرایش:
بازی دوپامین خالصه.اصلا دلم نمیاد بازیش کنم.چقدر فینیشرهاش و melee بازی ارضا کنندس.اینو قشنگ میشه هر چند ماه یبار تمومش کرد و لذت برد.تنها مشکلم آسون بودن بعضی از قسمت های بازیه.

اصلا چیزی به اسم هوش مصنوعی برای این نسخه تعریف شده ؟
دیمن فقط ظاهر میشه و خیلی تنبل گونه 4 تا تیر میزنه و یکم جابجا میشه
هیچ نشونه ای از اون تر و فرزی تو نسخه اترنال نیست !
هیچ نشونه ای از Aggressive بودن enemy ها نیست !

شیلد خوبه اما اینکه در کسری از ثانیه جامپ میکنه و با شیلد طرف رو ریز میکنه دیگه خیلی بازی رو آسون میکنه
اترنال مخصوصا دی ال سی های ancient god 1 و 2 قشنگ پاره می کن اونم رو درجه سختی متوسط
در کل این بازی هرچی هست نمیشه اسمش رو DOOM گذاشت [-(
 
اصلا چیزی به اسم هوش مصنوعی برای این نسخه تعریف شده ؟
دیمن فقط ظاهر میشه و خیلی تنبل گونه 4 تا تیر میزنه و یکم جابجا میشه
هیچ نشونه ای از اون تر و فرزی تو نسخه اترنال نیست !
هیچ نشونه ای از Aggressive بودن enemy ها نیست !

شیلد خوبه اما اینکه در کسری از ثانیه جامپ میکنه و با شیلد طرف رو ریز میکنه دیگه خیلی بازی رو آسون میکنه
اترنال مخصوصا دی ال سی های ancient god 1 و 2 قشنگ پاره می کن اونم رو درجه سختی متوسط
در کل این بازی هرچی هست نمیشه اسمش رو DOOM گذاشت [-(

خب درجه سختی رو بزار Ulta Nightmare
 
اصلا چیزی به اسم هوش مصنوعی برای این نسخه تعریف شده ؟
دیمن فقط ظاهر میشه و خیلی تنبل گونه 4 تا تیر میزنه و یکم جابجا میشه
هیچ نشونه ای از اون تر و فرزی تو نسخه اترنال نیست !
هیچ نشونه ای از Aggressive بودن enemy ها نیست !

شیلد خوبه اما اینکه در کسری از ثانیه جامپ میکنه و با شیلد طرف رو ریز میکنه دیگه خیلی بازی رو آسون میکنه
اترنال مخصوصا دی ال سی های ancient god 1 و 2 قشنگ پاره می کن اونم رو درجه سختی متوسط
در کل این بازی هرچی هست نمیشه اسمش رو DOOM گذاشت [-(
فلسفه دیزاین بازی توی این نسخه کلا با دو تا بازی قبلی متفاوته و عملا اومدن یه کار جدید را امتحان کردن. و خب در کل هم این بازی نسبت به قبلی ها Doom تر هست (اترنال بیشتر Quake بود تا دووم)

این آسون شدن بازی دلیلش اینه که توی این نسخه خواستن یه ایرادی که یه سری از اترنال میگرفتن (اینکه یه سری دشمن ها به شدت اسیب بیشتری با یه سری از سلاح ها می بینن و تفاوت این موضوع قابل توجهه) را رفع کنن، منتهی مثل اینکه به اصطلاح overcorrect کردن این موضوع رو و نتیجتا بازی راحت تر از نسخه قبلی شده.
منتهی موردی که هست، توی این نسخه پلیر خودش می تونه به دلخواه جزییات درجه سختی را دستکاری کنه.
 
بازی تا خرتناق تنظیمات گیم پلی داره. کامل میشه عوضش کرد اگه دوست دارین. بنظرم تو این زمینه خیلی خوب کار کردن. این واقعا doom تر از دو نسخه قبلیه.

من بنظرم دونسخه قبلی هم بازیای آسونین نسبتا روی درجه سختی دیفالت بازی. بجز مبارزه با marauderها.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or