Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
این پست رو بالا بیارم :دی

ملت رفتن کند و کاوش کردن و رسیدن به این :

View attachment 379559

جدا واسم سوال ـه چرا یـ استدیو باید بزاره سر یـ همچین چیز احمقانه و مصخره یـ ارگان Third Party تو تصمیماتش دخالت بکنه ؟

پ.ن : یـ عکس دیگه هم بود که مربوط میشد به کاستومایز کردن درجه سختی از سمت همین ارگان. حالا منکه زیاد مشکل ندارم ولی اینجا کارگردان Witchfire, The Vanishing of Ethan Carter ,Painkiller, Bulletstorm یـ همچین چیزی پست کرده :

View attachment 379561

به نظرم سر همین قضیه خیلی Safe کار کردن و درجه سختی بازی تحت تاثیر قرار گرفته و همین قضیه احتمالا دیزاین بازی رو هم تحت تاثیر قرار داده همشم به اسم Accessibility
اف تاپیکه، ولی الان تازه فهمیدم ویچ فایر چرا انقدر خوبه :دی
 
بریم پاره کنیم Rip and tear



اقا دم شما گرم توی این گرونیها فیزیکی میخری (نمیدونم ایرانی یا نه اصلا ) ولی من ترجیه میدم روی همون گیم پس بازیش کنم بجای هزینه کردن این پول 😁
۲۰۲۵۰۵۱۴_۲۳۵۲۰۴.jpg
 
هیچ بازی توی متال به Metal: Hellsinger نمیرسه :D
اگه موزیکاشو گوش ندادی حتما یه سر بزن دیوانت میکنه


خیلی ربطی به هم دیگه ندارن، اون یک بازی ریتمیک شوتر هست که با خیلی خواننده های اسم و رسم دار همکاری داشتن و سر مسائل لایسنسینگ روی هیچ پلتفرم استریمی جز همین یوتیوب در دسترس نیستش اون آهنگا، اکثر کارای اون بازی هم محدود میشه به مولودیک دف متال. (حداقل تا اونجایی که من میدونم). بیس اصلی اون بازی همون موزیکش هست هست و به جای خودش بسیار هم فان هست و بیشتر دلیلی هست که وسط هد زدن یک گیم هم پلی بدی.
دوم یک بازی شوتر با گیمپلی بسیار عمیق تری حساب میشه و پشت زمینه بازی هم آهنگای متال با ریف های سنگین اجرا میشه، برای دربر گرفتن بازی کن و اتمسفرش خفن تری، نه اینکه انقدر توش موزیک مورد توجه باشه که قرار باشه رو ریتم آهنگا بازی کنی. هر دو سبک موسیقی قابل احترام و هر کدومشون هدف خودشون رو دنبال میکنن.
 
خیلی ربطی به هم دیگه ندارن، اون یک بازی ریتمیک شوتر هست که با خیلی خواننده های اسم و رسم دار همکاری داشتن و سر مسائل لایسنسینگ روی هیچ پلتفرم استریمی جز همین یوتیوب در دسترس نیستش اون آهنگا، اکثر کارای اون بازی هم محدود میشه به مولودیک دف متال. (حداقل تا اونجایی که من میدونم). بیس اصلی اون بازی همون موزیکش هست هست و به جای خودش بسیار هم فان هست و بیشتر دلیلی هست که وسط هد زدن یک گیم هم پلی بدی.
دوم یک بازی شوتر با گیمپلی بسیار عمیق تری حساب میشه و پشت زمینه بازی هم آهنگای متال با ریف های سنگین اجرا میشه، برای دربر گرفتن بازی کن و اتمسفرش خفن تری، نه اینکه انقدر توش موزیک مورد توجه باشه که قرار باشه رو ریتم آهنگا بازی کنی. هر دو سبک موسیقی قابل احترام و هر کدومشون هدف خودشون رو دنبال میکنن.

مقایسه نکردم خود بازی رو که :D دیدم موزیک متال وسط بازی خیلی حال میکنه گفتم کسی به گرد Metal: Hellsinger توی این زمینه نمیرسه و سر همین ریتمیک بودنشم لذت چند برابر میشه

اره سلاطین مثل رندی و استان سروری میکنن توش
 
  • Like
Reactions: Thundersky
برای پریلود همیشه اینطوره.
کل حجم رو میزنه ولی در آخر فقط آپدیت رو میگیره.
منم یکی دوبار گولش رو خوردم :D
باز خوبه الحمدر الله وگرنه والابخدا

شماها رو با 900 مگ گول میزنه
برای ما کل اش رو از اول دانلود میکنه
ما مثل هم نیستیم :Ranting: :Ranting: :Ranting: :Ranting: :Ranting: :))

گرافیک بازی نسبت به ایترنال پیشرفتی داشته ؟
واقعا پیشرفت داشته اون ویدیو که ماکان از نقد DF گذاشته رو حتمن ببین
ی جایی تو همون ویدیو راجب indirect ilumination و raytracing روشن و خاموش صحبت می کنه خیلی جذابه
اینکه موتور بازی خودش برخورد فوتون های نوری رو محاسبه و تو محیط اعمال می کنه
قشنگ کار با id tech رو نشون میده

و به این اشاره میکنه که گرافیک doom eternal در مقایسه با این نسخه کارتونی ماننده :)) :))
 
نسخه ۲۰۱۶ رو دارم بازی میکنم، همونطور که حدس میزدم خیلی هیجان زده ام نکرد. زمان تجربه quake 4 و doom 3 موشن سیکنس عجیبی میگرفتم و کلا ۲۰ دقیقه بیشتر نتونستم اون بازی ها رو تجربه کنم. در مورد doom هم همین نظر رو داشتم تا زمان تجربه که خوب مشکلی نداشتم تو این بازی ولی همونطور که حدس میزدم تحت تاثیر قرار نگرفتم. کلا با شوترهایی که تو شلیک خلاصه میشن از یه جا به بعد نتونستم ارتباط بگیرم. بهترین بازی ای که تو این سبک تجربه کردم، ۲۰ سال پیش آنریل ترنامنت بود.
نه اینکه بازی بدی باشه، من نتونستم اونطور که باید ارتباط بگیریم حسم دقیقا مثل تجربه serious sam هست منتها جدی تر، سنگین تر و حالا خفن تر که در کل کافی نیست.
کلا از یه جا به بعد دوست داشتم تو بازی ها بیشتر تامل کنم، تاکتیک بچینم تو بازی برا خودم و اینکه بازی راه های مختلفی برای پیشبرد گیم پلی جلو روم بزاره. فکر میکردم بعد این همه سال که بی حوصله تر شدم دیگه این سلیقه تغییر کرده که متوجه شدم نه، هنوز به اصل خودم وفادارم 😁
به تازگی Doom های قبلی رو از استیم گرفتم و باید بهت بگم که بعد از 1 ساعت دچار motion sickness شدید شدم و alf+f4 گرفتم
در صورتی که نسخه های کرکی رو همون زمان بارها تموم کرده بودم .
البته هنوز ترسناکی و محیط خفنش سر جاش بود و شاید فقط من دیگه اون آدم سابق نبودم 😐

با DOOM 2016 زندگی کردم و بیتشر اچیومنت هاش رو گرفتم اما باس اخرش رو نزدم یعنی حوصله ام نگرفت رفتم تهش رو از یو توب دیدم :))
بخش آنلاینش رو هم جویدم . ETERNAL رو فقط تموم کردم اما گیر دو تا DLC آخرم و اونم درجه سختی زیادش واقعا تهوع آوره و همونجور مونده
این یکی رو هم هنوز دانلود نکردم :)):))


راجب استراتژی چیدن
تنها استراتژی که میشه تو این بازیهای شوتر چید نمردنه :))
 
آخرین ویرایش:
راجب استراتژی چیدن
تنها استراتژی که میشه تو این بازیهای شوتر چید نمردنه :))
این ویدئو رو ببینین.
هم در مورد اینکه چرا بازی رو آسونتر و در دسترس تر ساختن توضیح میده وهم اینکه چرا فکر میکنه اترنال اوج کار اید بوده و دیگه دیدن نسخه ای از doom در اون سطح بعیده.

مهمتر از اون در مورد استراتژی داشتن حین مبارزات تو این آرنایی که نشون میده صحبت میکنه و اینکه چرا بازی خیلی کم از این چالشها داره.

 
آخرین ویرایش:
من هنوز بازی رو نخریدم ولی در کل همیشه با تعیین کلی گزینه برای تعیین سختی بازی مخالفم و این گزینه ها صرفا برای افراد هاردکور مناسبه.

اکثریت کسایی که یه بازی رو تهیه میکنن، رو درجه نرمال یه بازی رو تموم میکنن و معیارشون از کیفیت و سختی و بالانس و همه چیز این درجه سختی رایجی هست که بازی تعریف کرده(اسمشم روشه دیگه نرمال :D) و در نتیجه اگر مشکلات بالانس سختی و ..... داشته باشه نمیشه گفت چون صد تا گزینه برای بالانس سختی در اختیارت گذاشتم پس خودت برا خودت بازی رو سخت تر یا اسونتر کن:D

.​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or