Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
طبع نظراتی که خوندم اکثرا تو دو دسته قرار میگیرن
یکی افرادی که از کند، سنگین و نسبتا ساده‌تر شدن بازی راضین، و این نسخه رو بیشتر دوست دارن
یکی هم افرادی که عشق سرعت و بپر بپر و تغییر سلاح و تاکتیک چیدن تو ایترنال بودن
من در دسته‌ی دوم قرار میگیرم، ولی بازم Dark Ages خیلی حال میده

تا الان یک چپتر بیشتر نرفتم و خیلی زوده برا نظر دادن، اما چیزی که همین اول کار واضح بود برام
یکیش آسون‌تر شدن بازیه، Hurt Me Plenty تو ایترنال از Ultra Violence اینجا سخت‌تر بود. البته چپتر اول دست گرمیه یه حسی بهم میگه ادامه بدم قراره حسابی کتلت بشم:دی
یکیش هم موزیک بازیه که به پای کارای میک گوردن نمیرسه، خود سازنده‌ها هم انگار فهمیدن برا همین یه مقدار صدای موسیقی تو حالت دیفالت از چیزی که قبلا بود کمتره:دی

به هر حال از این بهتر که نمیشه چیزی ساخت، لامصب این آهنگ یجوریه انگار باس‌فایت اون مرحله خودتی و Demon ها باید ازت بترسن و فرار کنن:دی

ما بریم ادامه‌ش. یعنی هرچی تغییر کنه یه حس ارضا شدن و تخلیه خشونت خاصی داره گیم‌پلی دووم که تو هیچ بازی دیگه‌ای نمیشه مثلش رو تجربه‌ کرد.
 
آخرین ویرایش:
طبع نظراتی که خوندم اکثرا تو دو دسته قرار میگیرن
یکی افرادی که از کند، سنگین و نسبتا ساده‌تر شدن بازی راضین، و این نسخه رو بیشتر دوست دارن
یکی هم افرادی که عشق سرعت و بپر بپر و تغییر سلاح و تاکتیک چیدن تو ایترنال بودن
من در دسته‌ی دوم قرار میگیرم، ولی بازم Dark Ages خیلی حال میده

تا الان یک چپتر بیشتر نرفتم و خیلی زوده برا نظر دادن، اما چیزی که همین اول کار واضح بود برام
یکیش آسون‌تر شدن بازیه، Hurt Me Plenty تو ایترنال از Ultra Violence اینجا سخت‌تر بود. البته چپتر اول دست گرمیه یه حسی بهم میگه ادامه بدم قراره حسابی کتلت بشم:دی
یکیش هم موزیک بازیه که به پای کارای میک گوردن نمیرسه، خود سازنده‌ها هم انگار فهمیدن برا همین یه مقدار صدای موسیقی تو حالت دیفالت از چیزی که قبلا بود کمتره:دی

به هر حال از این بهتر که نمیشه چیزی ساخت، لامصب این آهنگ یجوریه انگار باس‌فایت اون مرحله خودتی و Demon ها باید ازت بترسن و فرار کنن:دی

ما بریم ادامه‌ش. یعنی هرچی تغییر کنه یه حس ارضا شدن و تخلیه خشونت خاصی داره گیم‌پلی دووم که تو هیچ بازی دیگه‌ای نمیشه مثلش رو تجربه‌ کرد.
اتفاقا بازی اصلا کند نشده روی اسپید 120 به اندازه اترنال سریعه 150 ببری سریع تر هم میشه! سختی بازی هم میتونی به صورت کاستوم دمیجی که اسلیر میخوره یا انمی رو هر کدوم رو جداگانه تغییر بدی حتی میشه هیتباکس اسلحه ها و محدوده پری کردن رو هم تغییر داد خلاصه کلی دست پلیر بازه تو این زمینه
فقط اینکه توی این نسخه quick swapping عملا بی معنیه یه جورایی مبارزات ترکیبی از شات زدن با اسلحه ها، پری کردن، melee و پرتاب شیلد شده برای سریع تر تموم کردن کار انمی ها . و برای هیت نخوردن هم به جای پریدن یا دش باید با شیلد بلاک کرد حمله هارو . در کل شخصا این نسخه خیلی بیشتر با به میل منه\m/
 
آخرین ویرایش:
چند تا چپتر بازی کردم تا بتونم نظر اولیه مو بگم

واقعیتش اینه که اساس و پایه و بنیه بازی انقد از همون نسخه ۲۰۱۶ معرکه بوده که هر چیزی از توش در بیارن تهش یه شوتر فوق‌العاده‌ست. اما برای من تو این چند ساعتی که بازی کردم چند تا موضوع یکم ضد حال بود

اولیش این که تا اینجا با اینکه ۵ تا سلاح آنلاک کردم اما کلا شرایط برام جوری نشده که نیاز مبرم احساس کنم به تغییر مداوم سلاح. برعکس اترنال که این مساله حیاتی بود. حداقل تا اینجای کار حتی ممکنه چندتا آرنا رو بتونم بدون سوییچ اسلحه راحت رد کنم. دومی اینکه جنبه سکوبازی و پلتفرمینگ خاصی عملا تو محیط مبارزه و آرنا وجود نداره. بازم برعکس اترنال و حتی ۲۰۱۶ که دائم باید بین پلتفرما جا به جا میشدی و شکلیک میکردی، اینجا بازم حداقل تا اینجا به ندرت بوده همچین چیزی که جدای از بحث کند شدن گیم پلی، یکم تنوع و تنش کامبت رو هم به نظرم کاهش داده. یه موضوع دیگه هم که خیلی برام به چشم اومد کاهش شدید ورتیکالیتی لول دیزاین نسبت به اترنال و حتی ۲۰۱۶ ئه. کلا خیلی همه چیز مسطحه. اکثرا دشمنا رو به روتن. به نظرم این موضوع شاید واسه گیم پلی شدیدا parry محور بازی لازم بوده باشه ولی نمی‌دونم کلا در ادامه واسم جذابتر بشه یا نه. در کل خیلی تاکید روی parry حتی تا اینجا چند تا باسی که دیدم رو هم از نظر چالش و تنش یکم خنثی کرده چون کلا همه چی قابل پیش بینی شده. احساس می‌کنم زیادی این موضوع پری بیسد بودن رو تو لول و انمی دیزاین پر رنگ کردن. از نظر اینکه بازی آسونتر شده واقعا بحثی توش نیست. خود اترنال به نظرم آخرین درجه سختیش در برابر آخرین درجه نسخه ۲۰۱۶ کلی آسونتر بود اما اینجا کلا ذات گیم پلی آسونتر شده به نسبت. البته من الان رو ultra nightmare بازی نمیکنم ولی کلا بازی آسونتریه dark ages. من روی PS5 استاندارد بازیش می‌کنم و image quality بازی خیلی جالب نیست. تمام اینا صرفا طبق تجربه چند ساعته‌م از بازی بود و قطعا قراره خیلی خفنتر بشه بازی و تا همینجاشم یکی از بهترین شوترای نسل بوده برام. بازی رو هم با اینکه واقعا خیلی کم فرصت میکنم برای بازی اما پیش خرید کرده بودم و همون ساعات اول عرضه بازیش کردم. صرفا انتظار من از id و Doom فراتر بوده دستکم تا الان.
 
از این نوع کامنتهات داره زیاد میشه آقا.

میخوام بگم پیر شدی ولی دلم نمیاد:D
البته مثل اینکه گفتم :))

درسته که این بازیهای آدرنالین درار برای جوونترهاست ولی انصافا بچه بازی نیست.

اینها رو هم بازی نکنیم باید بریم یه قل دو قل بازی کنیم.
مگه سالی چندتا KCD 2 یا EXP33 میاد.

البته DOOM که انصافا خودش بازی بزرگیه ، اون سال و روزی که doom منتشر میشه fps بازها عیدشونه.
دیگه اگه با استاروارز اوتلاز مشکلی نداشتی و حتی خوشت اومده انصافا این بارها از اون بهتره.
درسته حقیقتا همین هست که گفتی مال پیریه
ولی بنظر خودت هم خیلی جوون نمیای
حالا چون دیدم یه پیرمرد مثل خودم گفت بازی قشنگه و بچه بازی نیست شاید اگه عمری باشه و همچنان در پیری سر عقل نیام و همچنان مشغول بازی باشم تجربش کنم😅
 
اقا رو pc gamepass منم دانلود کردم
رو 69.5 مونده ارور میده

مثل اینکه مشکل خاصی نیست
فکر میکنم چون داره با آپدیتش همزمان دانلود میشه این ارور رو داد
گزینه uninstall رو زدم که از اول دانلود کنم
یک دفعه خودش یک آپدیت 800 مگی رو کرد داره دانلود میکنه
صبر کن ببینم چی میشه خبرشو بهت میدم

ویرایش ۱ : اون آپدیت ۸۰۰ و خورده ای مگی رو دانلود کرد باز آخرش ارور داد دوباره گزینه Uninstall رو زدم بعد امکان لانچ بازی رو داد الانم داره unpack میکنه
کلا دیوونه میوونه میزنه 😁

ویرایش ۲ : دوباره تو پروسه آنپک ارور داد گفت برو Verify and Rapair کن اینجا دوباره رو صد در صد مثل زمان دانلود ارور میده

فکر کنم دانلود از اول رو دوباره افتادیم 😄
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or