Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
رو PC گیم پس Pre-load کردم بازی رو حالا زده به عنوان اپدیت میخواد کل بازی رو دوباره دانلود کنه !!!

اپدیت : گذاشتم دانلود بشه 900 مگ بیشتر نبود نمیدونم چرا حجمش رو اشتباه میزد !!!
برای پریلود همیشه اینطوره.
کل حجم رو میزنه ولی در آخر فقط آپدیت رو میگیره.
منم یکی دوبار گولش رو خوردم :D
 
بازی حقیقتا یک معجزه و دستاورد تکنیکیه، من هنوز خودم بازی نکردم منتها کسانی که تجربه کردن هم به لحاظ گیم پلی و گیم دیزاین و هم به خاطر مسائل تکنیکی بازی هوش از سرشون پریده.
من متاسفانه تا اواسط ماه بعد فرصتش رو ندارم که بازیش کنم منتها از دوستان میخوام که مسائل مربوط به داستان بازی رو حتما داخل اسپویلر بزارن🙏
 
آخرین ویرایش:
Doom دیگه بدرد نمیخوره،فقط یکی دو نسخه اولش خوب بود که سنمون کم بود بازی درست و حسابی هم ندیده بودیم، الان دیگه بچه بازیه

از این نوع کامنتهات داره زیاد میشه آقا.

میخوام بگم پیر شدی ولی دلم نمیاد:D
البته مثل اینکه گفتم :))

درسته که این بازیهای آدرنالین درار برای جوونترهاست ولی انصافا بچه بازی نیست.

اینها رو هم بازی نکنیم باید بریم یه قل دو قل بازی کنیم.
مگه سالی چندتا KCD 2 یا EXP33 میاد.

البته DOOM که انصافا خودش بازی بزرگیه ، اون سال و روزی که doom منتشر میشه fps بازها عیدشونه.
دیگه اگه با استاروارز اوتلاز مشکلی نداشتی و حتی خوشت اومده انصافا این بارها از اون بهتره.
 
ظاهرا در موازات تولید Doom 2016 اینا داشتن Quake 5 می ساختن( با Id Tech 5)
که برا تمرکز بیشتر رو Doom کنسل شده
View attachment 379538
View attachment 379537
آقا این منبعش معتبره؟! من یه لحظه نفسم بند اومد، خب نامردا میساختین بازیرو این چه ربطی به دووم داشت آخه؟! چقدر محیطاش جذابه.
البته خبری اومده که بتسدادنشان تجاری جدیدی برای ولفنشتاین و کوئک و دیسانرد و چندتا بازی دیگه ثبت کرده که قطع به یقین میدونم اینا به سراغ کوئیک میرن بالاخره
 
آقا این منبعش معتبره؟! من یه لحظه نفسم بند اومد، خب نامردا میساختین بازیرو این چه ربطی به دووم داشت آخه؟! چقدر محیطاش جذابه.
البته خبری اومده که بتسدادنشان تجاری جدیدی برای ولفنشتاین و کوئک و دیسانرد و چندتا بازی دیگه ثبت کرده که قطع به یقین میدونم اینا به سراغ کوئیک میرن بالاخره
کارمند سابق استدیو بوده
 
نسخه ۲۰۱۶ رو دارم بازی میکنم، همونطور که حدس میزدم خیلی هیجان زده ام نکرد. زمان تجربه quake 4 و doom 3 موشن سیکنس عجیبی میگرفتم و کلا ۲۰ دقیقه بیشتر نتونستم اون بازی ها رو تجربه کنم. در مورد doom هم همین نظر رو داشتم تا زمان تجربه که خوب مشکلی نداشتم تو این بازی ولی همونطور که حدس میزدم تحت تاثیر قرار نگرفتم. کلا با شوترهایی که تو شلیک خلاصه میشن از یه جا به بعد نتونستم ارتباط بگیرم. بهترین بازی ای که تو این سبک تجربه کردم، ۲۰ سال پیش آنریل ترنامنت بود.
نه اینکه بازی بدی باشه، من نتونستم اونطور که باید ارتباط بگیریم حسم دقیقا مثل تجربه serious sam هست منتها جدی تر، سنگین تر و حالا خفن تر که در کل کافی نیست.
کلا از یه جا به بعد دوست داشتم تو بازی ها بیشتر تامل کنم، تاکتیک بچینم تو بازی برا خودم و اینکه بازی راه های مختلفی برای پیشبرد گیم پلی جلو روم بزاره. فکر میکردم بعد این همه سال که بی حوصله تر شدم دیگه این سلیقه تغییر کرده که متوجه شدم نه، هنوز به اصل خودم وفادارم 😁
 
آخرین ویرایش:
بازی حقیقتا یک معجزه و دستاورد تکنیکیه، من هنوز خودم بازی نکردم منتها کسانی که تجربه کردن هم به لحاظ گیم پلی و گیم دیزاین و هم به خاطر مسائل تکنیکی بازی هوش از سرشون پریده.
من متاسفانه تا اواسط ماه بعد فرصتش رو ندارم که بازیش کنم منتها از دوستان میخوام که مسائل مربوط به داستان بازی رو حتما داخل اسپویلر بزارن🙏
نمیدونم چرا بازی رو دارن ناموفق جلوه میدن ولی دقیقا با خودم دیروز همین حرف شما رو گفتم که ساخت این بازی مثل معجزه میمونه.حتی با خودم میگفتم اینا واقعا انسانن یا آدم فضایی که قدرت خلق همچین چیزی رو از نظر تکنیکی دارن.
 
نمیدونم چرا بازی رو دارن ناموفق جلوه میدن ولی دقیقا با خودم دیروز همین حرف شما رو گفتم که ساخت این بازی مثل معجزه میمونه.حتی با خودم میگفتم اینا واقعا انسانن یا آدم فضایی که قدرت خلق همچین چیزی رو از نظر تکنیکی دارن.
دقیقا، خداوکیلی همیشه نمرات این بازی دور از منطق بوده.
یه بازی ای که همه جوره پکیجش کامله، مبارزات و اکشنش که بهترینه توی این ژانر، یک مثال هم نمیشه توی این مورد آورد که بتونه پایاپا باشه باهاش حداقال. موزیک ها خارق العادس، گرافیک و انجین هیولاس و معجره س رسما. این نسخه که یه اثر بلاک باستری داستانی اکشن هم شده با کاتسین هایی که جسته گریخته ازش دیدم. داستان این سه گانه هم توی ژانر شوتر سای فای - فانتزی حقیقتا جزد بهتریناس.
اصلا ایرادایی که به بازی میگیرن ایراد نیست که، صرفا سلیقه س، وگرنه بازی راحت جزو بهترین شوترهای تاریخه.
 
این سیستم ووک و بی طرفی و همه خوبن هیچکس بد نیست و چیزی نگیم کسی ناراحت نشه واقعا گند زده به صنعت گیم.

View attachment 378872

الان میمردن I'm too young to die! را تغییر نمیدادن؟ واقعا به کسی بر میخورد؟ یا نه هر وقت میخواستی بازی را شروع کنی یه لبخند ملیح شاید میومد روی لبت؟ (به خاطر اینکه قضیه واضح تر بشه: I'm too young to die! اسم درجه سختی آسان تو 3 تا دووم اولی هست و این جور شوخی ها یه جورایی از چیزایی به حساب میاد که جزو هویت سری و اید بوده. همونطور که بقیه اسم ها مثل Ultra violence و نایتمر هستن. اید حتی وقتی Heretic را عرضه کرد، اسم درجه سختی ایزی را گذاشته بودن Thou needeth a wet-nurse :دی)
شاید اصلا و ابدا چیز مهمی نباشه (و نیست واقعا). اما نتیجه نهایی این کارا نه تنها هیچ وقت مثبت نیست، بلکه هر روز بیشتر از قبل به bland شدن بازیا منتهی میشه.

حتما CAN I PLAY, DADDY? را هم از ولفنشتاین بعدی بر میدارن :(
این پست رو بالا بیارم :دی

ملت رفتن کند و کاوش کردن و رسیدن به این :

1747251537486.png

جدا واسم سوال ـه چرا یـ استدیو باید بزاره سر یـ همچین چیز احمقانه و مصخره یـ ارگان Third Party تو تصمیماتش دخالت بکنه ؟

پ.ن : یـ عکس دیگه هم بود که مربوط میشد به کاستومایز کردن درجه سختی از سمت همین ارگان. حالا منکه زیاد مشکل ندارم ولی اینجا کارگردان Witchfire, The Vanishing of Ethan Carter ,Painkiller, Bulletstorm یـ همچین چیزی پست کرده :

1747252772046.png

به نظرم سر همین قضیه خیلی Safe کار کردن و درجه سختی بازی تحت تاثیر قرار گرفته و همین قضیه احتمالا دیزاین بازی رو هم تحت تاثیر قرار داده همشم به اسم Accessibility
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or