Multi Platform DEATHLOOP

سازنده
َArkanes
تاریخ انتشار
September 2021
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
45745844365346.jpg

Developers Arkane Studios
Publishers Bethesda Softworks
Release Date September 14
Platforms PC, PlayStation 5


IF AT FIRST YOU DON’T SUCCEED… DIE, DIE AGAIN
From the team at Arkane Lyon comes an innovative take on first-person action. "DEATHLOOP" transports players to the lawless island of Blackreef in an eternal struggle between two extraordinary assassins. Explore stunning environments and meticulously designed levels in an immersive gameplay experience that lets you approach every situation any way you like. Hunt down targets all over the island in an effort to put an end to the cycle once and for all, and remember, if at first you don’t succeed… die, die again.


DEATHLOOP_AnnounceStills_Postcard.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesCorner.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtShot.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Jump.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Jules.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtShoot.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Guns.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesFight.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Standoff.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtBack.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesSnipe.jpg

D9hewUzWwBMX2-J.jpg D9hev00XkAEAa_v.jpg D9hev07X4AUtF0d.jpg D9hev0xXoAI8rQk.jpg

https___images.ctfassets.net_rporu91m20dc_6KQNVeHCcVX2wDTBVpDdM8_a51a9afb9f799d517eb7b0fee65c2...jpg
یه سری اطلاعات جالب:

- شخصیت اصلی بازی Colt هستش که میخواد Loop رو بشکنه و این کار با کشتن اهداف مشخصی انجام‌پذیره ولی Juliana در مقابلش قرار داره و نقش محافظ رو ایفا میکنه تا Loop شکسته نشه.

- بازی در نقش Juliana هم قابل انجامه ولی یه نکته‌ای داره! بصورت آنلاین وارد بازی بقیه‌ی پلیرا میشی و در حالی که طرف مقابل در نقش Colt داره بازی میکنه، با Juliana سعی میکنی جلوی پلیر دیگه رو بگیری. این یعنی وقتی داری آنلاین بازی میکنی، ممکنه یه پلیر دیگه در نقش Juliana در مقابلت قرار داشته باشه و دنبال شکار کردنت باشه.

- خبر خوب اینه که هنوز تمرکز روی کمپین و داستان هستش و اگه آفلاین بازی کنی Juliana به عنوان هوش مصنوعی توی بازی حضور داره و حتما نیازی نیست آنلاین باشی. جالب اینه میتونی یه میکسی از هوش مصنوعی و پلیر آنلاین رو انتخاب کنی...یعنی بعضی مواقع پلیر آنلاین در مقابلت قرار بگیره و بعضی مواقع AI. رویکرد پیشنهادی Arkane هم همینه چون باعث تنوع و سوپرایز میشه.
حس میکنم یه جورایی سعی کردن اون ایده‌ی تلفیق سینگل‌پلیر و مولتی‌پلیری که واسه The Crossing داشتن رو اینجا به یه شکل دیگه‌ای پیاده‌سازی کنن.

- هر دو شخصیت دارای یه سری قابلیت‌های مشترک هستن ولی یه سری قابلیت‌های متفاوت هم دارن...مثلا Colt میتونه از دستگاه‌های هک استفاده کنه و Juliana میتونه در ظاهر کل آدم‌های شهر ظاهر بشه!

- ماموریت‌های بازی هم دیزاین جالبی دارن...هدف نهایی شکستن Loop هستش و باید 8 تا هدف رو بکشی توی یه روز...اگه حتی یه هدف باقی بمونه، روز دوباره ریست میشه. میشه آزادانه هر ماموریت اصلی و فرعی رو به ترتیبی که دوست داری انجام بدی و اهداف رو شناسایی کنی. بیشترین آزادی عملی هستش که تا حالا توی بازیهای Arkane دیدیم.

در نهایت هم لعنت به سونی و بتزدا که برداشتن این بازی رو انحصاری کردن...آخه چه دلیل و منطقی داره که این بازی فقط نسل بعدی باشه...برنامه داشتم بازی رو روی کنسول‌های همین نسل تجربه کنم...حالا یه جورایی دارن مجبورم میکنن همون زمان لانچ PS5 بخرم :|

تاریخ عرضه هم همین امساله Holiday 2020...بازی 4K و 60 فریم اجرا میشه + قابلیت‌های Dual Sense رو ساپورت میکنه.
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
دوستانی که الان دارن بازی می‌کنن کدوم حالت گرافیکی تجربه بهتری به آدم میده؟
من دیشب ویدیو دیجیتال فاندری در مورد عملکرد بازی روی PS5 رو دیدم، به این حالت بود:

پرفورمنس مود:
target: 60 fps / dynamic 4k
1296-1440p
60 fps locked
گاهی استاتر ها رخ میدن و تقریبا اذیت میکنن.

ویژوال کوالیتی مود:
اینم داینامیک 4k عه و معمولا روی 1886p عه. خیلی وضوح بیشتره (به نسبت پرفورمنس مود) و بنظر قرار بوده از FSR استفاده کنه ولی نمیکنه (اینو دقیق متوجه نشدم).
تقریبا 80 درصد مواقع رو 50 فریم بر ثانیست و رو 40 هم میره گاهی.
بخاطر فریم ریت اصلا از این مد راضی نیستن

ریتریسینگ:
target: 30 fps / 4k
کمترین رزولوشنی که دیدن تو این مد 1886p عه
ریتریسینگ روی سایه ها کار شده که ویژوال سایه ها در مقابل خورشید تماما تغییر میکنه. جدای این نورپردازی خیلی بهتر میشه و اشیاء بهتر دیده میشن.
تقریبا همیشه رو 30 عه ولی بالا پایین زیاد میشه و بنظر frame pacing خوبی نداره. این یکم اذیت میکنه طبق چیزی که گفتن.

------------------------------
به طور کلی از نظر ویژوال بازیو تحسین کردن و بنظرشون مود پرفورمنس بهترین اپشن بازیه. مود ریتریسینگ ویژوال رو خیلی بهتر میکنه ولی 30 فریم برای این بازی خیلی جالب نباشه احتمالا.

آف تاپیک: امیدوارم همه دولوپرا رو بازیاشون مود ریتریسینگ، 60 فریم و 1080 رو اضافه کنن 8-|
 

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
565
نام
تورین سپر بلوط
یه دلیلی که من بازی رو دیگه سر لانچ بازی نمیکنم همینه
میزارم خوب آپدیت و دی ال سی بدن بعد با قیمت کمتر و کیفیت بهتر تجربش میکنم
این روزا ۷۰ درصد بازیا سر لانچ مشکل دارن
البته اگر بازی رو آرژانتین روز اول میگرفتی 999 پزو بود الان 2999
یعنی روز اول پری اردر میکردی انگار با 75% درصد تخفیف بازی رو خریده بودی:D
 

siavashgg

کاربر سایت
Dec 20, 2009
194
نام
سهراب
بازی به خاطر قفل دنوو پر از استاتر و افت فریم و ایناست! از قرار معلوم حتی اگه کارت گرافیک ۳۰۸۰ هم داشته باشید، وضع همینه!
لعنت خدا به تو دنوو! عجب گیری کردیم از دست این قفل مزخرف! ناشرا خودشون می‌بینن که این قفل به پرفورمنس بازی صدمه میزنه ولی اصلا براشون مهم نیست! (البته اوضاع خیلی مشکوکه! به نظرم شاید برای اینکه مردم و به بازی تو ps5 دعوت کنن و بگن که ps5 از pc بهتره، اومدن از قصد زدن نسخه pc رو خراب کردن که یه مدت بعد هم الکی بگن باگ بود)
البته به نظرم همش تقصیر مایکروسافته! اگه این بازی انحصاری ps5 نبود، نمیزاشت که رو نسخه‌ی pc دنوو بزارن! علاوه بر این بازی روی گیم پس هم منتشر می‌شد!
مثلا خیر سرش مالک استودیو آرکین هست بعد بازی جدیدشون انحصاری ps5!
مایکروسافت باید قراردادی که پلی استیشن برای انحصاری کرده این بازی با آرکین بسته بود را لغو می‌کرد و پولشون رو پس می‌داد!
الان اگه پلی استیشن بود صد سال سیاه نمی‌زاشت بازی یکی از استودیو‌هاش، رو ایکس باکس انحصاری بشه! بعد اینم مایکروسافته اصلا انگار نه انگار!
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
گیم پلی و لول دیزاین بازی مثل همه ی آثار arkane محشره، من با 1080 مشکلی هم با فریم گیری نداشتم اما بازی بعد از چند دقیقه مدام کرش می کنه، همه ی overlay ها رو هم بستم، با پچ امروز هم تست کردم اما فایده ای نداشت، فعلا ریفاند می کنم.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
به بازی باید زمان بدید ... اگر کم حوصله هستید و توقع داشته باشید بازی از همون اول جذبتون کنه (مخصوصا با توجه به متای خیلی خوبی که گرفته) ممکنه نا امیدتون کنه.

دوستانی که الان دارن بازی می‌کنن کدوم حالت گرافیکی تجربه بهتری به آدم میده؟
قطعا Performance بهترینه
 

I AM XBOX

کاربر سایت
Sep 3, 2006
1,095
نام
نیما
خوب من بازیو تموم کردم برای من بهترین گیم آرکین بود و گوتی امسال تا اینجا
جدای از گیم پلی خفنی که داره داستان بازی قشنگ میکشه میبره آدمو
دیدم خیلیا از آسون بودن بازی گفتن منم قبول دارم یکم آسونه ولی اگه سخت تر میبود میمردیم باید میرفتیم کلا از اول لوپ پاره میشدیم :D بعد هر دستم یه از خدا بیخبری invade میکرد سر شرفش میجنگید (چقدم ترای هارد بودن ملت:D)
مهم ترین نکته هم اینکه تو تنظیمات texure رو بیارید پایین استاتر به شدت کم میشه:)
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
683
چه خبر آخه؟

vram.png
 
  • Smile
Reactions: kamyy

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
631
خوب بازی رو بعد از ۲۱ ساعت تموم کردم، و راستش رو بگم نمیدونم دقیق در موردش چه فکری کنم:-? Deathloop از طرفی برای من فان ترین بازی آرکین هست و نتونستم تا وقتی که تموم بشه از فکرش بیام بیرون و مدام اشتیاق داشتم بازی رو ادامه بدم، و از طرف دیگه هم به نظر من ضعیف ترین و کم عمق ترین بازی آرکین از نظر طراحی یه بازی immersive sim هست. به این معنی نیست که بازی خودش به تنهایی عمق نداره و بازی ضعیفیه، ولی در مقایسه با Prey و Dishonored 2+Death of the outsider و حتی Dishonored 1 این کمبود مشخصه. از یه طرف آرکین یه پروژه ی پر ریسک رو به عمل آورده و یه بازی کامل و با شروع و پایان مشخص رو تحویل داده که توی دنیای کم ریسک AAA الان، خیلی قابل احترامه، ولی از طرفی هم توی بعضی از قسمت های مهم به نسبت بهترین ساخته های آرکین عقب گرد داشته.

بازی هایی که بهشون اشاره کردم جزء بهترین بازی ها از نظر آزادی عمل دادن به پلیر، لول دیزاین و world building هستن، ولی مثلا در مقایسه، ساختار Deathloop خطیه. بعد از یه قسمت آموزشی طولانی، بازی بالاخره بهت میگه آموزشی تموم شد و دیگه Handholding هم نداریم، برو سرنخ ها رو دنبال کن تا راهی برای کشتن چند تا visionary همزمان پیدا کنی. مشکل اینجاست که handholding تموم نشده و بازی تمام سرنخ هایی که پیدا می کنی(که این هم شامل دنبال کردن objective marker تا محل مورد نظر و بعد نگاه کردن به اطراف میشه) رو کامل تفسیر می کنه و کنار هم میچینه و وقتی اینقدر سرنخ داری تا راه حل رو بتونی به دست بیاری هم میاد راه حل رو صاف و راست بهت میگه و حتی با کات سین های هنریش(که از طراحی هنریشون واقعیتش خیلی خوشم میاد) هم میکنه توی چشمت که مبادا نگرفته باشی. هیچ معمایی توی مسیر داستان اصلی نیست که لازم باشه خودت حل کنی و این مثل بچه رفتار کردن بازی با پلیر برای من خیلی روی اعصاب بود. و بزرگترین کمبودی که بازی توی دیزاین کلی اش داره اینه که فقط یک راه برای کشتن این ۸ عدد visionary توی یه loop وجود داره و همون طور که گفتم، وقتی تمام سرنخ ها رو دنبال کردی هم کل روند فرآیندی که باید طی کنی رو هم با جزئیات بهت میگه. فکر می کنم هم من و هم اکثرمون مخصوصا به دلیل سابقه ی آرکین توی آزادی عمل دادن به پلیر انتظار داشتیم مثلا بشه از فلان روش، نفر A و B رو همزمان کشت، یا از فلان روش A و C، یا از این یکی روش B و D و E رو همزمان کشت و یا حتی از اون یکی روش فوق سخت هر هشت نفر رو همزمان کشت، ولی اصلا چنین چیزی نیست و فقط یک مسیر مشخص براش وجود داره. حدس می زنم تیم سازنده هم اول کار همین قصد رو داشتن ولی بعدا scale پروژه به دلیل کمبود زمان یا ناتوانی کوچیک شده، ولی به هر صورت این مورد برای من ناامید کننده هست. این مورد یه مشکل دیگه هم ایجاد کرده، قابلیت تکرار بازی نابود شده. چه لذتی توی تکرار کردن روند حل معمایی که فقط یک راه حل داره و راه حلش رو پلیری که یک بار بازی کرده میدونه ولی باید به colt توی روند بازی بفهمونه هست؟ لذت تکرار Prey و Dishonored ها رفتن از راه های متفاوت و تصمیمات متفاوت گرفتن هست ولی اینجا توی طول بازی نه تصمیم گیری وجود داره نه رفتن از راه متفاوتی:|

در مورد لول دیزاین هم که همیشه از آرکین انتظار زیادی میره، به نظر من مرحله ی مغز ذوب کنی مثل clockwork mansion یا عمارت آرامیس از Dihonored 2 که بین دو دنیای قدیم و جدید جا به جا میشی یا مرحله ی بانک از Dishonored Doto یا گلخانه ی Prey نداریم و اگر مراحلش رو از نظر لول دیزاین با مقیاس آرکین بسنجیم معمولی و حتی کوچیک حساب میشن و از نظر ظاهری هم بسنجیم تنوع آنچنانی هم ندارن. کلی مرحله توی مخفی گاه های زیرزمینی خسته کننده داریم، چند عدد هم مراحل شهری که مشابه محیط شهری Dishonored ها با ارتفاع کمتر هستن و کلی مناطق کنار ساحل. شاید به یادموندنی ترین مکان بازی مقر Frank باشه که حسابی رنگارنگه و class pass ای که برای ورود عادی بهش نیاز هست یه مقدار نحوه ی بازی کردن رو عوض می کنه، ولی همین مکان هم وقتی بهش فکر می کنم آنچنان ساخته ی خارق العاده ای نیست و به شخصه انتظار بیشتری از آرکین داشتم.

از نظر گیم پلی بازی پر از محدودیت های عجیبه، مثلا یکی از محدودیت هایی که بازی اعمال می کنه استفاده از فقط دو عدد از قدرت هاست، که به نظر من حرکت خیلی اشتباهی بوده و دست پلیر رو می بنده، و از اونجا که shift به شدت کاربردیه همیشه یکی از اسلات ها رو هم پر کرده و یعنی فقط یه اسلات دیگه مونده تا از قدرت دیگه ای استفاده بشه. این که چند عدد از قابلیت ها رو پشت سر هم کمبو کنی یکی از باحال ترین قسمت های Dishonored هاست. این هم در نظر بگیرم که تقریبا تمام قابلیت ها از Dishonored به اینجا کپی پیست شدن و قابلیت جدید سورپرایز کننده ای هم وجود نداره. یا این که فقط چهار عدد perk میتونی روی کاراکتر اعمال کنی هم خیلی کم هست و یه کاری کرده که به سختی حس می کنی کاراکتر قوی تری شدی، درحالی که به نظر من دلیل خاصی برای محدودیت استفاده از دو قدرت و کم بودن تعداد perk ها به غیر از بالانس کردن بخش مولتی پلیر نیست، که جالبه هر چی از تجربیات ملت هم در مورد بخش PvP میخونم از غیربالانس بودنش و one shot شدن از ناکجاآباد می نالن، پس اگر دلیل قرار دادن این محدودیت ها واقعا بالانس کردن بوده در نهایت ناموفق هستن:-??

حس طنز خوبی توی دیالوگ ها در جریانه و تمام صداپیشگی ها فوق العاده انجام شدن، که مدال بهترینش هم میرسه به صداپیشه ی colt که عالیه و امیدوارم تو بازی های بیشتری صداش رو بشنویم:-bdهمه ی کاراکتر ها شخصیت های جالب و مختلفی دارن به غیر از julianna که تا آخر بازی one note تشریف دارن و خیلی چیزی به اسم شخصیت پردازی براش وجود نداره و دیالوگ هاش به مسخره کردن colt ختم میشه و به نظر من پتانسیل بیشتری به نسبت فقط یه کاراکتر trash talker داشت. تمام Visionary ها به عنوان روانی های عوضی و نوچه هاشون eternalist ها به عنوان روانی های احمق نوشته شدن و خبری از مردد بودن پلیر توی کشتنشون و فکر کردن به این که آیا حقشون مردن هست و کلا چیزی به اسم خاکستری بودن کاراکتر ها وجود نداره که البته لزوما نکته ی منفی نیست چون توی concept کلی بازی، پلیر نباید توی کشتن این ۸ تا visionary و درنتیجه شکوندن loop شکی داشته باشه. در کل به نظر من داستان سرایی و دیالوگ ها و شخصیت پردازی یکی از نقاط قوت بازی هست به استثنای شخصیت جولیانا و پایان های بازی که زیاد راضی کننده نیستن. مثلا یه نمونه از writing هوشمندانه ی بازی که توی همین چند تا خط میشه از نوشته هاش و حتی از یوزر نیم اش فهمید کاراکتر چه شخصیتی داره و داره به چه اتفاقی توی بازی اشاره می کنه و در عین حال خنده دار هم هست:))
99.jpg

خوب پس چرا به نظر من بازی این قدر فانه؟ برای من نحوه ی بازی کردن بازی های آرکین همیشه مخفی کاری بوده، و عادت کردن به این که هر ۳۰ ثانیه یک بار F5 زده بشه تا به محض این که جایی خراب کاری بشه دکمه ی F9 آماده و آخرین سیو لود بشه. از طرفی با این که همیشه دوست داشتم از قابلیت های غیر مخفی کاری(که همیشه خفن ترین ها هم هستن!) استفاده کنم سیستم chaos و ذهنیت این که با مخفی کاری نکردن و کشتن، پایان بد بازی رو میبینم همیشه توی فکرم هست و مانعم میشه. حالا با تغییراتی مثل نبود سیستم Chaos، نبود سیو کردن که مانع از save scumming میشه و فان بودن شوتینگ، نحوه ی بازی کردن متحول شده. چند ساعت اول محض عادت، همیشه با مخفی کاری مرحله رو شروع می کنی و آروم آروم و با پیش بینی چند قدم جلوتر حرکت می کنی، ولی در صورتی که جایی خراب کاری بشه، این بار باید مسئولیتش رو بپذیری و جمعش کنی، که معنیش improvise کردن و استفاده از اسلحه های پر سر و صداست:Gunner: بعد از مدتی بازی کردن هم متوجه میشی که اکثر مواقع دلیلی برای مخفی کاری نیست و با شوتینگ هم لذت بیشتری خواهی برد و هم سریعتر مرحله رو به جلو میبری و هم این که چون هیچ پنالتی ای مثل chaos وجود نداره، عملا مخفی کاری وقت تلف کردن حساب میشه، حتی با وجود اسلحه های مخفی کاریِ overpowered مثل SMG ای که بعد از مدتی پیدا می کنی و هم اسنایپریه واسه خودش هم مسلسل و هم بی صداست، که پلیر رو از یواش رفتن به پشت دشمن ها و یکی یکی شکوندن گردنشون بی نیاز می کنه. از طرفی هم بازی بی نهایت ساده هست و colt غیر از این که بیش از ۱۰ نفر همزمان بریزن روی سرش خود به خود کاراکتر قدرتمندیه، علاوه بر این توی هر مرحله(اونم نه هر لوپ) دو جون اضافی داره و حتی اگر توی یه مرحله هم از دستشون بده با کشتن جولیانا میتونه جون هاش رو دوباره برگردونه که به نظرم بازی بیش از حد در این مورد بخشنده هست، بنابراین به نظرم نیاز به وجود درجه ی سختی احساس میشه. در کل همه ی این موارد باعث شده بازی رو با شوتینگ و اکشن بیشتری پیش ببری و خوب.... شوتینگ بدون وجود هیچ عواقبی فانه:D

چه قدر مدل آیتم های خوراکی توی بازی با کیفیته:-"
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
یه مورد دیگه هم این که دنیای بازی پر از دستگاه های arcade هست که اسم بازیهاشون هم به بازی های Bethesda اشاره دارن. از Doom و Wolfenstein و Dishonored و Skyrim گرفته تا Arx Fatalis!
20210916193353_1.jpg 20210916193424_1.jpg 20210916193458_1.jpg 20210916193501_1.jpg 20210917181540_1.jpg 20210917181600_1.jpg 20210918181200_1.jpg

چه خبر آخه؟

vram.png
واقعا منطقی نیست ولی حدس می زنم عددی که بازی توی تنظیمات نشون میده رو اینجا نوشتن که تقریبا همیشه به اشتباه میگه تمام Vram در حال استفاده هست. قبلا Digital foundry هم بهش اشاره کرده بود.
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,728
نام
رضا.آ
خوب بازی رو بعد از ۲۱ ساعت تموم کردم، و راستش رو بگم نمیدونم دقیق در موردش چه فکری کنم:-? Deathloop از طرفی برای من فان ترین بازی آرکین هست و نتونستم تا وقتی که تموم بشه از فکرش بیام بیرون و مدام اشتیاق داشتم بازی رو ادامه بدم، و از طرف دیگه هم به نظر من ضعیف ترین و کم عمق ترین بازی آرکین از نظر طراحی یه بازی immersive sim هست. به این معنی نیست که بازی خودش به تنهایی عمق نداره و بازی ضعیفیه، ولی در مقایسه با Prey و Dishonored 2+Death of the outsider و حتی Dishonored 1 این کمبود مشخصه. از یه طرف آرکین یه پروژه ی پر ریسک رو به عمل آورده و یه بازی کامل و با شروع و پایان مشخص رو تحویل داده که توی دنیای کم ریسک AAA الان، خیلی قابل احترامه، ولی از طرفی هم توی بعضی از قسمت های مهم به نسبت بهترین ساخته های آرکین عقب گرد داشته.

بازی هایی که بهشون اشاره کردم جزء بهترین بازی ها از نظر آزادی عمل دادن به پلیر، لول دیزاین و world building هستن، ولی مثلا در مقایسه، ساختار Deathloop خطیه. بعد از یه قسمت آموزشی طولانی، بازی بالاخره بهت میگه آموزشی تموم شد و دیگه Handholding هم نداریم، برو سرنخ ها رو دنبال کن تا راهی برای کشتن چند تا visionary همزمان پیدا کنی. مشکل اینجاست که handholding تموم نشده و بازی تمام سرنخ هایی که پیدا می کنی(که این هم شامل دنبال کردن objective marker تا محل مورد نظر و بعد نگاه کردن به اطراف میشه) رو کامل تفسیر می کنه و کنار هم میچینه و وقتی اینقدر سرنخ داری تا راه حل رو بتونی به دست بیاری هم میاد راه حل رو صاف و راست بهت میگه و حتی با کات سین های هنریش(که از طراحی هنریشون واقعیتش خیلی خوشم میاد) هم میکنه توی چشمت که مبادا نگرفته باشی. هیچ معمایی توی مسیر داستان اصلی نیست که لازم باشه خودت حل کنی و این مثل بچه رفتار کردن بازی با پلیر برای من خیلی روی اعصاب بود. و بزرگترین کمبودی که بازی توی دیزاین کلی اش داره اینه که فقط یک راه برای کشتن این ۸ عدد visionary توی یه loop وجود داره و همون طور که گفتم، وقتی تمام سرنخ ها رو دنبال کردی هم کل روند فرآیندی که باید طی کنی رو هم با جزئیات بهت میگه. فکر می کنم هم من و هم اکثرمون مخصوصا به دلیل سابقه ی آرکین توی آزادی عمل دادن به پلیر انتظار داشتیم مثلا بشه از فلان روش، نفر A و B رو همزمان کشت، یا از فلان روش A و C، یا از این یکی روش B و D و E رو همزمان کشت و یا حتی از اون یکی روش فوق سخت هر هشت نفر رو همزمان کشت، ولی اصلا چنین چیزی نیست و فقط یک مسیر مشخص براش وجود داره. حدس می زنم تیم سازنده هم اول کار همین قصد رو داشتن ولی بعدا scale پروژه به دلیل کمبود زمان یا ناتوانی کوچیک شده، ولی به هر صورت این مورد برای من ناامید کننده هست. این مورد یه مشکل دیگه هم ایجاد کرده، قابلیت تکرار بازی نابود شده. چه لذتی توی تکرار کردن روند حل معمایی که فقط یک راه حل داره و راه حلش رو پلیری که یک بار بازی کرده میدونه ولی باید به colt توی روند بازی بفهمونه هست؟ لذت تکرار Prey و Dishonored ها رفتن از راه های متفاوت و تصمیمات متفاوت گرفتن هست ولی اینجا توی طول بازی نه تصمیم گیری وجود داره نه رفتن از راه متفاوتی:|

در مورد لول دیزاین هم که همیشه از آرکین انتظار زیادی میره، به نظر من مرحله ی مغز ذوب کنی مثل clockwork mansion یا عمارت آرامیس از Dihonored 2 که بین دو دنیای قدیم و جدید جا به جا میشی یا مرحله ی بانک از Dishonored Doto یا گلخانه ی Prey نداریم و اگر مراحلش رو از نظر لول دیزاین با مقیاس آرکین بسنجیم معمولی و حتی کوچیک حساب میشن و از نظر ظاهری هم بسنجیم تنوع آنچنانی هم ندارن. کلی مرحله توی مخفی گاه های زیرزمینی خسته کننده داریم، چند عدد هم مراحل شهری که مشابه محیط شهری Dishonored ها با ارتفاع کمتر هستن و کلی مناطق کنار ساحل. شاید به یادموندنی ترین مکان بازی مقر Frank باشه که حسابی رنگارنگه و class pass ای که برای ورود عادی بهش نیاز هست یه مقدار نحوه ی بازی کردن رو عوض می کنه، ولی همین مکان هم وقتی بهش فکر می کنم آنچنان ساخته ی خارق العاده ای نیست و به شخصه انتظار بیشتری از آرکین داشتم.

از نظر گیم پلی بازی پر از محدودیت های عجیبه، مثلا یکی از محدودیت هایی که بازی اعمال می کنه استفاده از فقط دو عدد از قدرت هاست، که به نظر من حرکت خیلی اشتباهی بوده و دست پلیر رو می بنده، و از اونجا که shift به شدت کاربردیه همیشه یکی از اسلات ها رو هم پر کرده و یعنی فقط یه اسلات دیگه مونده تا از قدرت دیگه ای استفاده بشه. این که چند عدد از قابلیت ها رو پشت سر هم کمبو کنی یکی از باحال ترین قسمت های Dishonored هاست. این هم در نظر بگیرم که تقریبا تمام قابلیت ها از Dishonored به اینجا کپی پیست شدن و قابلیت جدید سورپرایز کننده ای هم وجود نداره. یا این که فقط چهار عدد perk میتونی روی کاراکتر اعمال کنی هم خیلی کم هست و یه کاری کرده که به سختی حس می کنی کاراکتر قوی تری شدی، درحالی که به نظر من دلیل خاصی برای محدودیت استفاده از دو قدرت و کم بودن تعداد perk ها به غیر از بالانس کردن بخش مولتی پلیر نیست، که جالبه هر چی از تجربیات ملت هم در مورد بخش PvP میخونم از غیربالانس بودنش و one shot شدن از ناکجاآباد می نالن، پس اگر دلیل قرار دادن این محدودیت ها واقعا بالانس کردن بوده در نهایت ناموفق هستن:-??

حس طنز خوبی توی دیالوگ ها در جریانه و تمام صداپیشگی ها فوق العاده انجام شدن، که مدال بهترینش هم میرسه به صداپیشه ی colt که عالیه و امیدوارم تو بازی های بیشتری صداش رو بشنویم:-bdهمه ی کاراکتر ها شخصیت های جالب و مختلفی دارن به غیر از julianna که تا آخر بازی one note تشریف دارن و خیلی چیزی به اسم شخصیت پردازی براش وجود نداره و دیالوگ هاش به مسخره کردن colt ختم میشه و به نظر من پتانسیل بیشتری به نسبت فقط یه کاراکتر trash talker داشت. تمام Visionary ها به عنوان روانی های عوضی و نوچه هاشون eternalist ها به عنوان روانی های احمق نوشته شدن و خبری از مردد بودن پلیر توی کشتنشون و فکر کردن به این که آیا حقشون مردن هست و کلا چیزی به اسم خاکستری بودن کاراکتر ها وجود نداره که البته لزوما نکته ی منفی نیست چون توی concept کلی بازی، پلیر نباید توی کشتن این ۸ تا visionary و درنتیجه شکوندن loop شکی داشته باشه. در کل به نظر من داستان سرایی و دیالوگ ها و شخصیت پردازی یکی از نقاط قوت بازی هست به استثنای شخصیت جولیانا و پایان های بازی که زیاد راضی کننده نیستن. مثلا یه نمونه از writing هوشمندانه ی بازی که توی همین چند تا خط میشه از نوشته هاش و حتی از یوزر نیم اش فهمید کاراکتر چه شخصیتی داره و داره به چه اتفاقی توی بازی اشاره می کنه و در عین حال خنده دار هم هست:))
View attachment 225417

خوب پس چرا به نظر من بازی این قدر فانه؟ برای من نحوه ی بازی کردن بازی های آرکین همیشه مخفی کاری بوده، و عادت کردن به این که هر ۳۰ ثانیه یک بار F5 زده بشه تا به محض این که جایی خراب کاری بشه دکمه ی F9 آماده و آخرین سیو لود بشه. از طرفی با این که همیشه دوست داشتم از قابلیت های غیر مخفی کاری(که همیشه خفن ترین ها هم هستن!) استفاده کنم سیستم chaos و ذهنیت این که با مخفی کاری نکردن و کشتن، پایان بد بازی رو میبینم همیشه توی فکرم هست و مانعم میشه. حالا با تغییراتی مثل نبود سیستم Chaos، نبود سیو کردن که مانع از save scumming میشه و فان بودن شوتینگ، نحوه ی بازی کردن متحول شده. چند ساعت اول محض عادت، همیشه با مخفی کاری مرحله رو شروع می کنی و آروم آروم و با پیش بینی چند قدم جلوتر حرکت می کنی، ولی در صورتی که جایی خراب کاری بشه، این بار باید مسئولیتش رو بپذیری و جمعش کنی، که معنیش improvise کردن و استفاده از اسلحه های پر سر و صداست:Gunner: بعد از مدتی بازی کردن هم متوجه میشی که اکثر مواقع دلیلی برای مخفی کاری نیست و با شوتینگ هم لذت بیشتری خواهی برد و هم سریعتر مرحله رو به جلو میبری و هم این که چون هیچ پنالتی ای مثل chaos وجود نداره، عملا مخفی کاری وقت تلف کردن حساب میشه، حتی با وجود اسلحه های مخفی کاریِ overpowered مثل SMG ای که بعد از مدتی پیدا می کنی و هم اسنایپریه واسه خودش هم مسلسل و هم بی صداست، که پلیر رو از یواش رفتن به پشت دشمن ها و یکی یکی شکوندن گردنشون بی نیاز می کنه. از طرفی هم بازی بی نهایت ساده هست و colt غیر از این که بیش از ۱۰ نفر همزمان بریزن روی سرش خود به خود کاراکتر قدرتمندیه، علاوه بر این توی هر مرحله(اونم نه هر لوپ) دو جون اضافی داره و حتی اگر توی یه مرحله هم از دستشون بده با کشتن جولیانا میتونه جون هاش رو دوباره برگردونه که به نظرم بازی بیش از حد در این مورد بخشنده هست، بنابراین به نظرم نیاز به وجود درجه ی سختی احساس میشه. در کل همه ی این موارد باعث شده بازی رو با شوتینگ و اکشن بیشتری پیش ببری و خوب.... شوتینگ بدون وجود هیچ عواقبی فانه:D

چه قدر مدل آیتم های خوراکی توی بازی با کیفیته:-"
View attachment 225405View attachment 225406View attachment 225407View attachment 225408View attachment 225409
یه مورد دیگه هم این که دنیای بازی پر از دستگاه های arcade هست که اسم بازیهاشون هم به بازی های Bethesda اشاره دارن. از Doom و Wolfenstein و Dishonored و Skyrim گرفته تا Arx Fatalis!
View attachment 225410View attachment 225411View attachment 225412View attachment 225413View attachment 225414View attachment 225415View attachment 225416


واقعا منطقی نیست ولی حدس می زنم عددی که بازی توی تنظیمات نشون میده رو اینجا نوشتن که تقریبا همیشه به اشتباه میگه تمام Vram در حال استفاده هست. قبلا Digital foundry هم بهش اشاره کرده بود.
هرکی با من موافقِ که بازیهای این کمپانی با رنگ بندی غالب ( قهوه ای مشکی بنفش بادمجونی ) با تم سل شیدی همراه با فیزیک چوب خشک :Dو کرکترهای عصا قورت داده نی قلیونی شبیه میِت :D جزو مرخرف ترین تولیدات صنعت گیمِ و حالش بهم میخوره لایک کنید همو پیدا کنیم ! :)) :D:)) :Gunner: :Gunner: :Gunner:
 

I AM XBOX

کاربر سایت
Sep 3, 2006
1,095
نام
نیما
هرکی با من موافقِ که بازیهای این کمپانی با رنگ بندی غالب ( قهوه ای مشکی بنفش بادمجونی ) با تم سل شیدی همراه با فیزیک چوب خشک :Dو کرکترهای عصا قورت داده نی قلیونی شبیه میِت :D جزو مرخرف ترین تولیدات صنعت گیمِ و حالش بهم میخوره لایک کنید همو پیدا کنیم ! :)) :D:)) :Gunner: :Gunner: :Gunner:
Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]
:D
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
هرکی با من موافقِ که بازیهای این کمپانی با رنگ بندی غالب ( قهوه ای مشکی بنفش بادمجونی ) با تم سل شیدی همراه با فیزیک چوب خشک :Dو کرکترهای عصا قورت داده نی قلیونی شبیه میِت :D جزو مرخرف ترین تولیدات صنعت گیمِ و حالش بهم میخوره لایک کنید همو پیدا کنیم ! :)) :D:)) :Gunner: :Gunner: :Gunner:
100 درصد موافقم . بازی های عجیب غریب و نچسبی می سازه . از هر کمپانی تا جایی که تونستم یک عنوان حداقل تجربه کردم ولی تولیدات این شرکت واقعا عجیب و نوبر هستش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر