دقت کردین انیمیشن های دوییدن و از نردبون بالا رفتن و پایین اومدن چقدر بد کار شده؟!
ولی خدا رو شکر تا اینجا (چپتر 5) جو و طراحی محیط مثل شماره های قبل بوده!
دقت کردین انیمیشن های دوییدن و از نردبون بالا رفتن و پایین اومدن چقدر بد کار شده؟!
ولی خدا رو شکر تا اینجا (چپتر 5) جو و طراحی محیط مثل شماره های قبل بوده!
داداش نكنه توقع داشتي براي اين بازي كه اكثر داستان و گيم پلي در محيط هايه بسته و تاريك اتفاق ميوفته و مدام بايد قدم زنان و با چراغ قوه در حالت guning حركت كنيم شاهد انيميشن هايي در حد uncharted 3 ,the last of us باشيم.
اتفاقا با توجه به سبك وسياق بازي انيميشن ها در حد خوبي قرار داره.
توصفحه قبلي هم گفتي طراحي مو وريش ها افتضاحه آخه بازي اي كه سر شخصيت و تمام بدنش در 90% بازي داخل كلاه خود و suit مخصوص فضانوردي قرار داره بيان موهاشو مثل ناتان دريك آنچارتد دربيارن؟:dيا بشينن دونه دونه ريشوسيبيل طراحي كنن؟:d
فاكتوري كه تو گرافيك اين بازي خيلي اهميت داره چيزي نيست جز نورپردازي حرفه اي و سايه زني هاي دقيق و متحرك تابتونن با تلفيق نور و تاريكي و ايجاد سايه هاي در حال حركت جو و اتمسفري تاثيرگذار خلق كنن و رعب و وحشت لوكشين هاي بازي رو افزايش بدن.
يه مثال ميزنم در resident evil zero كاملا با تلفيق نور وتاريكي و ايجاد سايه هاي متحرك در قطار در حال حركت تونستن يك جو بي نظير رو خلق كنن.
دقيقا visceral games با تلفيق اين المان ها و استفاده از نور وتاريكي با هم مانند خاموش وروشن شدن مداوم چراغ ها و ايجاد سايه هاي متحرك و استفاده از تكسچرهاي زنگ زده محيط اطراف اتمسفر بي نظيري رو ايجاد كرده در اين بازي هم با شاهد انواع تكنيك هاي نورپردازي از جمله نورپردازي حجم دار و hdr ,flare و shadow beam هاي ريل تايم از منابع نوري هستيم.
طوفان هاي برفي بازي هم بسيار عالي كار شده و كاملا حس حضور در سرما و طوفان رو به مخاطب القا ميكنه.
آهنگ هاي بازي هم كه عالي هستن مثلا آهنگي كه در ابتداي ورود به سياره يخي در حال اجرا شدن هست كاملا حس حضور در يك محيط ناشناخته و مرموز رو به خوبي القا ميكنه.
در كل بازي از لحاظ كيفيت و گرافيك به خوبي به وظيفش عمل كرده چون بايه تيم سابقه دار طرف هستيم كه كاملا علم اينو داره كه از چه المان هايي براي خلق يك جو مرموز و گيرا استفاده كنه.
داداش نكنه توقع داشتي براي اين بازي كه اكثر داستان و گيم پلي در محيط هايه بسته و تاريك اتفاق ميوفته و مدام بايد قدم زنان و با چراغ قوه در حالت guning حركت كنيم شاهد انيميشن هايي در حد uncharted 3 ,the last of us باشيم.
اتفاقا با توجه به سبك وسياق بازي انيميشن ها در حد خوبي قرار داره.
توصفحه قبلي هم گفتي طراحي مو وريش ها افتضاحه آخه بازي اي كه سر شخصيت و تمام بدنش در 90% بازي داخل كلاه خود و suit مخصوص فضانوردي قرار داره بيان موهاشو مثل ناتان دريك آنچارتد دربيارن؟:dيا بشينن دونه دونه ريشوسيبيل طراحي كنن؟:d
فاكتوري كه تو گرافيك اين بازي خيلي اهميت داره چيزي نيست جز نورپردازي حرفه اي و سايه زني هاي دقيق و متحرك تابتونن با تلفيق نور و تاريكي و ايجاد سايه هاي در حال حركت جو و اتمسفري تاثيرگذار خلق كنن و رعب و وحشت لوكشين هاي بازي رو افزايش بدن.
يه مثال ميزنم در resident evil zero كاملا با تلفيق نور وتاريكي و ايجاد سايه هاي متحرك در قطار در حال حركت تونستن يك جو بي نظير رو خلق كنن.
دقيقا visceral games با تلفيق اين المان ها و استفاده از نور وتاريكي با هم مانند خاموش وروشن شدن مداوم چراغ ها و ايجاد سايه هاي متحرك و استفاده از تكسچرهاي زنگ زده محيط اطراف اتمسفر بي نظيري رو ايجاد كرده در اين بازي هم با شاهد انواع تكنيك هاي نورپردازي از جمله نورپردازي حجم دار و hdr ,flare و shadow beam هاي ريل تايم از منابع نوري هستيم.
طوفان هاي برفي بازي هم بسيار عالي كار شده و كاملا حس حضور در سرما و طوفان رو به مخاطب القا ميكنه.
آهنگ هاي بازي هم كه عالي هستن مثلا آهنگي كه در ابتداي ورود به سياره يخي در حال اجرا شدن هست كاملا حس حضور در يك محيط ناشناخته و مرموز رو به خوبي القا ميكنه.
در كل بازي از لحاظ كيفيت و گرافيك به خوبي به وظيفش عمل كرده چون بايه تيم سابقه دار طرف هستيم كه كاملا علم اينو داره كه از چه المان هايي براي خلق يك جو مرموز و گيرا استفاده كنه.
خب این که بگیم چون یه اتفاقی کم تو بازی رخ میده، پس مهم نیست که کیفیت داشته باشه درست نیست!
چون دویدن و حرکت با نردبون کم ـه دلیل نمیشه افتضاح طراحی بشه! یا مثلا این که چون 10% بیشتر شاهد صورت ها و موهای کرکتر ها نیستیم، دلیل نمیشه که طراحی چهره ها و مو افتضاح باشه!
نورپردازی بازی فوق العاده کار شده ولی باز هم مشکل داره! مثلا نوری که از کلاه آیزاک منتشر میشه، هر جا سازنده ها دوست داشته باشن میوفته رو دیوار و هر جا دوست نداشته باشن محو میشه!!!
موسیقی بازی رو هم همونطور که گفتم عالی ـه!
طوفان ها هم بسیار زیباست!
ولی بازی با تمام این تلفیق تاریکی و رنگ های مرده باز هم ترسناک نیست! چون همیشه مهماتت پره و انقدر هم جون داری که دیگه جا نداری قسمت دیگه ای ورداری!
من همونجا هم گفته بودم که چتر 4 هستم!
در ضمن، ترول کردن یعنی من فقط نکات ضعف رو بگم یا نکات قوت رو به گونه ای به حالت منفی و مشکل در بیارم!
من هیچ کدوم از این کار ها رو نکردم! هم نکات مثبت رو گفتم و هم منفی!
الان هم با یکی از دوستان داریم بحث میکنیم که ایشون میگه به دلیل X، مشکل Y رو نباید جدی گرفت! اما من میگم این دلیل X اصلا منطقی نیست و نمیشه به خاطرش مشکل رو نا دیده گرفت!
============================
بازی که تو نسخه های قبلیش رو نرمال همش تیر و جون کم میاوردی رو از کجا باید بدونیم که قرار انقدر آسون بشه که نرمالش زیر Easy نسخه های قبل باشه
پ.ن: باز این ادیتور قاطی کرد
شاید اگه این بازی پارسال یا سال قبلش میومد اینقدر بهش ایراد وارد نبود ولی وقتی که در سال اخر عمر کنسولها و رو کردن هر چه در توان هست نتیجه بشه یه چیزی مثل این بازی باید در شرکت ea games رو گل گرفت.کاملا میشه این موضوع رو فهمید که این بازی بسیار از نظر جزئیات به کنسولهای نسل قبل شباهت داره تا کنسولهای امروزی.
و اما ایرادات :
دو تا ایراد بزرگ که خیلی تو چشم میزنه فاتحه این بازی را خونده یکی قدم برداشتن شخصیت اصلی بازی و دیگری طراحی بسیار ناشیانه انیمیشنها که بسیار مصنوعی نشون میده.
راه رفتن این یارو آیزاک خیلی مصنوعیه. اصلا حس نمیکنی طرف داره روی زمین راه میره.جوری قدم روی زمین برمیداره انگار پاهاش توی فضا معلقه نه بر روی زمین.
قدم ها حالت اسلوموشن داره و بالانس نیست.
انیمیشن ها خیلی پخته نیست فقط نورپردازی خوبه که اونم اگه خوب کار نمیکرد دیگه مفت نمی ارزید.
این بازی شانسی برای امتیاز عالی و یا اینکه همه بگن وای عجب بازی هست رو نداره و در حد خوب رو به متوسط ارزیابی میشه.
دوستان مثه اینکه نسخه ها قبلی رو یادتون رفته تو اون ها هم انیمیشن راه رفتن در صورتی که دوربین رو رو به پا میگرفتین افتضاحات خودش رو نشون میداد که البته اصلا برای این سبک دوربین نقطه ضعف محسوب نمیشه
دوستان مثه اینکه نسخه ها قبلی رو یادتون رفته تو اون ها هم انیمیشن راه رفتن در صورتی که دوربین رو رو به پا میگرفتین افتضاحات خودش رو نشون میداد که البته اصلا برای این سبک دوربین نقطه ضعف محسوب نمیشه
نسخه های قبلی هم فقط به خاطر انتقال ترس و محیط بازی که در جاهای تاریک و بسته بود اینقدر طرفدار پیدا کرد ولی اگه بیشتر دقت میکردین عمق فاجعه در نسخه های قبلی هم کمتر از این نسخه نبود.
اتفاقا دارید برعکس میگید.برای یک بازی سوم شخص که کل فیزیک شخصیت اصلی بازی رو میتونید مشاهده کنید سر تا پا عیبه.
بهتر بود میگفتید اگر بازی از نوع اول شخص بود و فیزیک بدنی شخصیت بازی مشخص نبود دیگه این ایرادات هم قابل گفتن نبود.
ولی وقتی بازی حالت سوم شخص میگیره و کل جزئیات در معرض دید کاربران قرار میگیره و نتیجه میشه این پس این ضعف شرکت سازنده رو در تولید یک بازی سوم شخص نشون میده و مشخص میکنه که سازندگان با کامل کردن جزئیات و انیمیشن های بازی در این حالت بیگانه هستند.
اتفاقا اكثر بچه ها رو نرمال و هارد ميرن منم خودم رو نرمال رفتم ولي پايان بازي اينقدر جون و مهمات داشتم كه اگه يك بار ديگه بازيرو با همين تعداد جون و مهمات شروع كنم تا آخر بازي كافيه خودت بازي كني متوجه ميشي
من همونجا هم گفته بودم که چتر 4 هستم!
در ضمن، ترول کردن یعنی من فقط نکات ضعف رو بگم یا نکات قوت رو به گونه ای به حالت منفی و مشکل در بیارم!
من هیچ کدوم از این کار ها رو نکردم! هم نکات مثبت رو گفتم و هم منفی!
الان هم با یکی از دوستان داریم بحث میکنیم که ایشون میگه به دلیل X، مشکل Y رو نباید جدی گرفت! اما من میگم این دلیل X اصلا منطقی نیست و نمیشه به خاطرش مشکل رو نا دیده گرفت!
============================
بازی که تو نسخه های قبلیش رو نرمال همش تیر و جون کم میاوردی رو از کجا باید بدونیم که قرار انقدر آسون بشه که نرمالش زیر Easy نسخه های قبل باشه
پ.ن: باز این ادیتور قاطی کرد
تو بازی سنتر عادت کردن یا یه چیزی را بکنن اون زیر زیرها یا اون بالا بالا ها ! یعنی حد وسط نداره ! مثلا اومدین میگین انیمیشن راه رفتن افتضاح ! خوبه معنیه افتضاح را هم فهمیدیم ! کلمه افتضاح مثل اینه که بدترین چیز ! باید بگم نه اینطور نیست انیمیشنها همون انیمیشن نسخه های قبله و کسی برا نسخه قبل نمیگفت افتضاح .
در مورد نظر کلیتون هم همونطور که گفتم سعی کنید بازی را حداقل از نصف بیشتر برید بعد نظر بدید . چون خود من با تمام انتقادهایی که تو نت از بازی میشید نتیجه برعکس گرفتم الان خود من 90 درصد بازی رفتم و بازی واقعا عالیه ! از نظر من ! بعضی مراحل اکشن بالایی داره ولی با داستان بازی کاملا سازگاره اما این مراحل زیاد هم نیستند بازی فضا سازی های فوق العاده داره از لحاظ بصری و هنری فوق العادست و از نظر من جزو 5 تا بازی تاپ این نسله تو سبک خودش هم کاملا بینظیر ! افکتهای برفش هم از نظر من بهترین افکتهای بازیهای این نسله ! نورپردازی و سایه ها عالی هستند و اتمسفر بسیار عالی داره . مخصوصا این چپترهای پایانیش جو اتمسفر استثنایی داره که تو کمتر بازی من اینچنین محیطی با این طراحی و جزئیات دیدم !
گیم پلی همون گیم پلی سابق هست ولی یکم روند تندتر داره که بازم از نظر من ایرادی نداره در عوض برزورسانی سلاح ها واقعا عالی طراحی شدند و قسمت سیو بازی بهتر از نسخه های قبله .
در کل شاید امتیازات بازی در حد شماره های قبل نباشه ولی از نظر من بازی تا همینجا که اخراشم عالی هست و کاملا منو راضی کرده تا اینجا خود من کمتر از 9 براش نمیدم .تنها مشکل یکم جدی که من میتونم به بازی بگیرم قسمت مهمات هست که تقریبا تو روند بازی کم نمیاری و همین مورد اصلی ترین دلیل هست که از بازی مثل نسخه های قبل نترسی !
بازی رو تموم کردم، نظراتمو برای اینکه زیاد شلوغ نشه گذاشتم تو اسپویلر، اسپویل هم نداره. در کل پسندیدم، اگه بخوام در یه رده بندی انجام بدم بین DSها میگم؛ اول یک، بعد سه! در آخر دو. احتمال میدم در بدترین حالت میانگینش بشه 8 و مطمئنم چندتایی هم 9 از اینور اونور بگیره!!
ایراد خاصی نداشت. چند جایی کاستی داشت ولی جوری نبودن که بشه بهشون گفت ایراد. انیمیشن ها در حد قابل قبول بودند. نور پردازی و سایه زنی ها فوق العاده بودند. (اینکه نور Hemlet آیزاک بعضی جاها هست بعضی جاها نیست بیشتر برای ثبات فریم ریت حذف شده که منطقی و طبیعی هست). بخش صدا در یک کلمه شاهکار... از صدای دشمنان مختلف گرفته تا ریختن برف رو یخ! کلا همه چی عالی پوشش داده شده و حرفهای صداگذاری شده بودند. موسیقی متن هم در حد فیلمهای هالیوودی بود. گرافیک تکنیکی انقلابی نبود ولی با در نظر گرفتن وسیعتر شدن محیطها و سطح گرافیکی شمارههای قبلی خوب و به طور محسوسی پیشرفت داشته؛ رک و راست عالی هست. طراحی محیطی خوب بود. فیزیک حاکم بر بازی واقعا فوقالعاده بود! چطوری از پس پیاده سازی فیزیک در این حد بر اومدن... چیزی کمتر از معجزه نیست! خلاصه از حیث فنی نمره قبولی میگیره.
و اما داستان و شخصیت پردازی؛ داستان همونی بود که باید میبود. خیلی شیک و منسجم تونستن داستان دو تا بازی قبلی رو جمع و جورش کنن و یه پایان قابل قبول براش در نظر بگیرن. (نه مثل مزخرفاتی که تازگیها مد شده! رجوع شود به پایانهایME و AC). آیزاک دیگه اختلالات روانی نداره (در حد 1 و 2) (شاید) چون باهاشون کنار اومده و در این مدت الی کمکش کرده. اما مثل یه آدم صاف و سالم هم نیست و بعضا چیزایی میبینه که بقیه نمیبینن. شکلگیری و از بین رفتن روابط عاطفی هم در متن داستان گنجونده شده که اونا هم خوب پراخت شدن. جوری که نه به جو بازی لطمه بزنه، نه در تضاد با شمارههای قبلی باشه. شخصیت کارور کمی گنگ بود که اون هم فقط در مد Co-op روش مانور داده خواهد شد (بنا به گفته سازندهها) هنوز خودم تجربش نکردم.
در مورد آسون بودن بازی هم باید بگم:
مهمات و بستههای سلامتی به وفور در محیط یافت میشه، حتی میشه یه گونی هم Craft کرد. اما اینکه درجه سختی که میرید چی هست شدیدا رو این مساله تاثیر میذاره. هرکسی که بازی براش آسونِ و این مورد رو از نواقص بازی میدونه بهتره در اولین Playthru! درجه Impossible و در NG+ مد Pure Survival رو انتخاب کنه بعد بیاد ببینیم چن چندیم! :d
نتجه گیری: از نظر من بازی کاملا به ریشهها وفادار بوده و دنبالهای عالی و به حق برا قبلی هاست.
بازی رو تموم کردم، نظراتمو برای اینکه زیاد شلوغ نشه گذاشتم تو اسپویلر، اسپویل هم نداره. در کل پسندیدم، اگه بخوام در یه رده بندی انجام بدم بین DSها میگم؛ اول یک، بعد سه! در آخر دو. احتمال میدم در بدترین حالت میانگینش بشه 8 و مطمئنم چندتایی هم 9 از اینور اونور بگیره!!
ایراد خاصی نداشت. چند جایی کاستی داشت ولی جوری نبودن که بشه بهشون گفت ایراد. انیمیشن ها در حد قابل قبول بودند. نور پردازی و سایه زنی ها فوق العاده بودند. (اینکه نور Hemlet آیزاک بعضی جاها هست بعضی جاها نیست بیشتر برای ثبات فریم ریت حذف شده که منطقی و طبیعی هست). بخش صدا در یک کلمه شاهکار... از صدای دشمنان مختلف گرفته تا ریختن برف رو یخ! کلا همه چی عالی پوشش داده شده و حرفهای صداگذاری شده بودند. موسیقی متن هم در حد فیلمهای هالیوودی بود. گرافیک تکنیکی انقلابی نبود ولی با در نظر گرفتن وسیعتر شدن محیطها و سطح گرافیکی شمارههای قبلی خوب و به طور محسوسی پیشرفت داشته. طراحی محیطی خوب بود. فیزیک حاکم بر بازی واقعا فوقالعاده بود! چطوری از پس پیاده سازی فیزیک در این حد بر اومدن... چیزی کمتر از معجزه نیست! خلاصه از حیث فنی نمره قبولی میگیره.
و اما داستان و شخصیت پردازی؛ داستان همونی بود که باید میبود. خیلی شیک و منسجم تونستن داستان دو تا بازی قبلی رو جمع و جورش کنن و یه پایان قابل قبول براش در نظر بگیرن. (نه مثل مزخرفاتی که تازگیها مد شده! رجوع شود به پایانهایME و AC). آیزاک دیگه اختلالات روانی نداره (در حد 1 و 2) (شاید) چون باهاشون کنار اومده و در این مدت الی کمکش کرده. اما مثل یه آدم صاف و سالم هم نیست و بعضا چیزایی میبینه که بقیه نمیبینن. شکلگیری و از بین رفتن روابط عاطفی هم در متن داستان گنجونده شده که اونا هم خوب پراخت شدن. جوری که نه به جو بازی لطمه بزنه، نه در تضاد با شمارههای قبلی باشه. شخصیت کارور کمی گنگ بود که اون هم فقط در مد Co-op روش مانور داده خواهد شد (بنا به گفته سازندهها) هنوز خودم تجربش نکردم.
در مورد آسون بودن بازی هم باید بگم:
مهمات و بستههای سلامتی به وفور در محیط یافت میشه، حتی میشه یه گونی هم Craft کرد. اما اینکه درجه سختی که میرید چی هست شدیدا رو این مساله تاثیر میذاره. هرکسی که بازی براش آسونِ و این مورد رو از نواقص بازی میدونه بهتره در اولین Playthru! درجه Impossible و در NG+ مد Pure Survival رو انتخاب کنه بعد بیاد ببینیم چن چندیم! :d
نتجه گیری: از نظر من بازی کاملا به ریشهها وفادار بوده و دنبالهای عالی و به حق برا قبلی هاست.
دقيقا به نظر من اين بازي هم طرفداران دو بازي قبلو راضي نگه داشت و هم طرفداران اكشنو كاري كه قرار بود capcom با re6 انجام بده ولي نتيجش برعكس شد
داستان بازي هم كه به نظر من از شماره قبلي خيلي بهتر بود و پايان خوبي هم داشت
بازی رو الان تموم کردم. پایانش و حتی باسش از 2 هم بهتر بود.
بخوام بهش امتیازی بدم 8.5 و 8 میدم.
این مشکلاتی هم که میگید انیمیشن و اینا بهانست واسه کوبیدن بازی، چیزی که تو دو بازی اول بوده الان هم دقیقا همون جوره حتی بهتر هم شده حالا واسه 3 میشه ایراد و نقص. اتفاقا یکی از نکات مثبتی که تو این 3 نسخه هست اینه که هر نسخه نسبت به قبلی اون قدری پیشرفت کرده که اگه بخواید برگردید اونو بازی کنید براتون خیلی سخت تره.
بیشتر حرفاتون رو قبول دارم ولی با این به شدت مشکل دارم
من نظرم رو در مورد انیمیشن ها و طراحی صورت و مو و... گفتم! تا آخر بازی هم هیچ کدوم از این موارد تغییر نمیکنه!
چیزی که تو دو بازی اول بوده الان هم دقیقا همون جوره حتی بهتر هم شده حالا واسه 3 میشه ایراد و نقص
الان Sony بیاد و یه چیزی دقیقا عین GOW 1 بسازه شما نمیگی مشکل داره؟! خودت میگی دقیقا تکرار شده، پس اصلا بهبود پیدا نکرده و تو سالی که پر از بازی های تاپ هست واقعا باید بازیی وجود داشته باشه که انیمیشن هاش با نسخه اولش یکی باشه؟!