Multi Platform Cyberpunk 2077

سازنده
CD PROJEKT RED
تاریخ انتشار
December 10, 2020
ناشر
CD PROJEKT RED
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S


43724376590678437643.png

1ixh_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C1-.gif

8489_تصاویر1.gif

>>>>>Screenshot<<<<<



<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_026.jpg Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_027.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0001.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0002.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0003.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0004.jpg
<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0001.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0002.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0004.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0003.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<





<><><><>
>>>>>Key Art<<<<<





در صورت لود نشدن تصاویر صفحه را Refresh کنید
>>>>>Screenshot<<<<<


<><><><>

>>>>>Concept Art<<<<<







<><><><>

>>>>>Key Art<<<<<






343y_ویدیوها1.gif


============================

تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش اول
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش دوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش سوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش چهارم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش پنجم و آخر
تاریخچه تشکیل شهر نایت سیتی
افسانه جانی سیلورهند
تاریخچه شرکت آراساکا

با تشکر از @mobin.hb96

===================================
تاریخچه بازی بخش 1
تاریخچه بازی بخش 2
تاریخچه بازی بخش 3
تاریخچه بازی بخش 4
تاریخچه بازی بخش 5
تاریخچه بازی بخش 6
تاریخچه بازی بخش 7
تاریخچه بازی بخش 8
تاریخچه بازی بخش 9

با تشکر از @armin_shadow

========================================

نگاهی بر Cyberpunk 2077 بخش اول

با تشکر از @darksider666
 
Last edited by a moderator:

yar_66

کاربر سایت
Sep 24, 2011
1,512
نام
مهدی
خب من تقریبا بیشتر از 1 ماهه که بازیو شروع کردم و دیشب بعد بیش از 50 ساعت بازی داستان تموم شد. هنوز مقدار زیادی side quest مونده که نرفتم. شاید بشه گفت هنوز بعضی از کاراکترای مهم بازیو ندیدم. ولی فعلا 2 تا اندینگ رو خودم رفتم (و قطعا بقیه پایان هاشم سعی میکنم خودم دوباره تجربش کنم)

نظر زیر هم طبق تجربه بازی با اپدیت 1.31 هست. چیزی حدود 9 ماه بعد لانچ. به همین خاطر اگر با نظر دوستانی که موقع لانچ تجربش کردن متفاوت بود، اینو در نظر بگیرید... یک موردی هم بگم از نظر فنی من هیچ مشکلی نداشتم. باگ های خیلی ساده مثل رد شدن NPC ها از اشیاء قطعا هستن داخل بازی. همونطور که تو تمام بازی های بزرگ مقیاس مثل اسکایریم و Witcher 3 بودن و هستن. ولی باگ game breaking اصلا برخورد نکردم. فقط یک بار بد رانندگی کردم و موتورم رفت تو دیوار و گیر کرد. مجبور شدم 1 دقیقه قبل لود کنم (که سیستم اتو سیو بازی خداروشکر خیلی کمک کرده) ولی بجز این مورد تو این 50 ساعت یک دونه باگ مشکل دار بهش بر نخوردم و واقعا روون بود.

متن زیر هم هیچ اسپویلی نداره و تنها برای طولانی نشدن صفحه داخل تگ اسپویلر قرار میدم. و البته ناراحت نشدن دوستانی که منتظر آشغال خطاب شدن بازی هستن (که میتونن باز نکنن اسپویلر رو)

خب اول اول بگم... CyberPunk 2077 یک جواهر مطلقه... یک محصول نایاب در صنعت که لانچ ضعیف و مشکلات تکنیکی عرضه و نسخه های نسل 8ـش، باعث پنهان شدن این قلب پر ارزشش شده...

نمیدونم از کجا شروع کنم، تک تک ثانیه های بازی منو عاشق این دنیا کرد. این محیط، این کاراکتر ها که تو هیچ بازی اینجوری منو درگیر خودشون نکرده بودن، این داستان ها، این آزادی عمل، این موسیقی و ...

از شخصیت ها شروع کنم. داستان و شخصیت پردازی بازی تو هیچ بازی مثلش پیدا نمیشه. نمیدونم واقعا هیچوقت این احساسو به هیچ بازی نداشتم ولی تک تک کاراکتر های بازی واقعا یک انسانن. واقعا قلب دارن، شخصیت دارن و کامل بهشون پرداخته شده. هر کدوم داستان خودشونو دارن که واقعا یونیک و مهمه. Johnny Silverhand با بازی فوق العاده کیانو ریوز که گل سرسبد بازیه. واقعا چند لایه و مهمه این شخصیت. از اون طرف Panam هست که هیچوقت نشده بود به یک کاراکتر داخل بازی از نظر عاطفی وابسته بشم :| Panam و رابطه ای که کاراکترم باهاش ایجاد کرد یکی از واقعی ترین و محکم ترین روابطی بود که تو دنیای واقعی حتی مثلشو زیاد ندیدم. Judy فوق العادست. River به نوبه خودش از بزرگترین وزنه های بازیه. تاکامورا به طرز عجیبی کاراکتر خاصیه. Rouge، جکی، ویکتور، میستی و ... همشون واقعا بینظیرن. حتی کاراکتر هایی که 10 دقیقه هم سر جمع تو بازی نیستن مثل ALT هم بشدت عالی پرداخته میشن و موندگارن.
جدای این موارد من بشخصه با دیالوگ ها و پردازش شخصیت خود V هم شدیدا حال کردم. V واقعا کاراکتری بود که من ساختمش و من کنترلش میکردم. من میخواستم یک Corpo b!tch یی باشه که در پی رستگاریه. در کل بازی با دیالوگ هایی که انتخاب کردم حس کردم کاراکتر واقعا کاراکتریه که من میخواستم و داستان، داستانیه که من دارم رقمش میزنم. شاید تا اواخر داستان خط داستانی تقریبا مشابه باشه برای تمام افراد ولی اقلا احساس شخصی به ادم میده که V تویی. من این حسو تو خیلی از بازیای RPGهم حتی ندارم و خیلیا صرفا یک داستان چند شاخه دارن که طبق انتخاب هات یکیشون رقم میخوره ولی اینجا ایمرژن بازی اینقدر بالاست که حس میکنی واقعا داستان خودته.

بحث ایمرژن شد، قطعا یکی از دلایلی که بازی اینقدر تاثیر روم گذاشت همین ایمرژن بازیه. دید اول شخص بازی فوق العادست و یکی از بهترین دیزاین چویس های cdpr بوده بنظرم. جدای این آزادی عمل بازی در هر مرحله و لول دیزاین عالی باعث شده واقعا تو خیلی از مراحل بازی یک immersive sim لایت باشه و شما میتونین ده ها مدل مختلف پیش ببرین. Verticality و طراحی محیط فوق العاده هم تو این زمینه شدیدا کمک کرده.

به طراحی محیط بپردازم... به طور قطع میشه گفت که Night City (و اطرافش) یکی از بهترین طراحی های محیط در صنعت بازیو داره (تازه اگر نگیم بهترین!). واقعا به یاد نمیارم وقتی که اینجوری میخکوب یک شهر و خیابون ها شده باشم. بازی به طرز وحشتناکی زیباست و میخکوبتون میکنه. من خودم اصلا ادم عکاسی نیستم تو بازیا ولی سر این بازی هر 2-3 ثانیه دستم رو دکمه share بود :| قطعا بالغ بر 300 تا تصویر کپچر کردم از این بازی. Verticality بازی به طرز باورنکردنی بالاست. یک موردی که خیلی برام جذاب بود نسبت 1 به 1 با دنیای واقعیه. یعنی واقعا از نظر مسافت و فاصله ای، حس میکنین مسافتی که در یک مسیر طی میکنین، اندازه فاصله ای هست که در دنیای واقعی طی میکنین. طراحی یک شهر با این جزئیات و این بزرگی و مقیاس شدیدا جای تحسین داره...

کامبت بازی شدیدا سوپرایزم کرد. نه که بخوایم با Doom مقایسش کنیم، ولی برای یک بازی اول شخص شوتینگ بازی معرکست. از اون طرف melee کامبت بازی حرف نداره. هر سلاح واقعا حس متفاوت خودشو داره. جدای این موارد برخی ایمپلنت ها مثل mantis blade و یا monowire قشنگ پلی استایل رو عوض میکنن. تازه این فقط کامبت بود. stealth بازی اصلا سرسری و مسخره نیست. المان های هک هم بشدت عالی پیاده سازی شدن و واقعا لذت بخشه. در کل encounter های بازی به حد بی نهایتی جذابه و کشش زیادی داره.

موسیقی بازی... من اصلا فکر نکردم موسیقی بازی رو دوست داشته باشم چون خیلی ادم الکتریک باز و یا متال-هدی نیستم ولی موسیقی بازی بقدری عالیه که یک مسافت ساده با موسیقی باعث میشه رو لبه مبل باشی و یا حین مبارزات قلبت تند بزنه... حجم عظیمی از موسیقی های اریجینالی که برای این بازی ساخته شد بسیار کمیابه بنظرم تو صنعت...

بحث رانندگی و درایوینگ شد، من از فیزیک بازی حین رانندگی اصلا بدم نیومد و بنظرم اوکیه. خود رانندگی با ماشین لذت بخش هست ولی یکم طول میکشه تا قلقش دستمون بیاد. از اون طرف رانندگی با موتور واقعا بینهایت جذابه. فکرم نمیکردم اینو بگم ولی واقعا بعد از 10 ساعت حتی رانندگی هارو هم اول شخص میرفتم و واقعا لذت بخشه. واقعا تمام شور و هیجان و هیاهوی رانندگی توی شهرو حس میکنین :D در کل رانندگی با موتور از قسمت های خیلی خاص بازی بود برای من. یک مورد دیگه اینکه حس رانندگی برای هر موتور/ماشین واقعا متفاوته و CDPR واقعا تو این جزئیات خوب عمل کرده.

من نمیدونم از نظر AI در ابتدا چجوری بوده ولی الان من هیچ مشکلی باهاش نداشم و هیچوقت احساس ضعیف بودنشو نکردم. مشکلات تکنیکی مثل دیر لود شدن تکسچر ها و ابجکت ها هم به حد اقل خودشون رسیده و بنظرم اصلا اذیت نمیکنه. افت فریم هم من اصلا و ابدا نداشتم.

در آخر بهترین قسمت بازیو بگیم... نویسندگی و کوئست دیزاین بازی... اول بگم مراحل اصلی بعضا یک حالت نیمچه خطی دارن که تو القا حس هیجان و اپیک و سینمایی بودن واقعا معرکه عمل میکنن. از اون طرف مراحل فرعی... ویچر 3 تو این مورد شاید بیراه نباشه بگیم یک انقلابی تو صنعت گیم بود. حالا CP2077 رسما چند برابر ویچر تو این مورد بهتر عمل میکنه :D شاید خود داستان اصلی بازی برای یک بازی RPG کوتاه باشه ولی مسئله اینجاست داستان های فرعی شدیدا با داستان اصلی درهم تنیده هستن و اصلا حس اضافه بودن ندارن. بعضا حتی رایتینگ و داستان های بهتری هم دارن. من شخصا این انتخاب CDPR رو تحسین میکنم که یک خط داستانی تماما متمرکز روی داستان اصلی گذاشته و داستان شخصیت ها که 100 درصد مهم هستن رو هم داخل مراحل فرعی. (که روی پایان و مراحل اصلی هم تاثیر میزارن کامل.) این مراحل هم یک گیمپلی لوپ تکراری و ساده ندارن. 90 درصدشون واقعا یونیک و خاصن. همشون تمرکز به خصوصی روشون بوده و درگیرت میکنن و هیچکدوم الکی نیستن. بعضی مراحل در حد فیلم های جنایی درگیرت میکنن. بعضی ها از نظر احساسی درگیرت میکنن بدون هیچ encounter یی. در کل همشون متفاوتن و تنها چیزی که در اشتراک دارن، نویسندگی و کیفیت بالا هر کدومه.


در کل بگم. Cyberpunk 2077 یکی از بهترین بازی های عمرم بود. دقیقا چیزی که از CDPR، سازندگان ویچر 3، انتظار داشتم و چه بسا بیشتر از انتظارم ظاهر شد.
ابدا قرار نیست واژگانی مثل Game 2.0 یا این حرفارو بگم ولی بازی تو اکثر موارد در جایگاه بهترین هاست. و تو ژانر RPG بازی با این جزئیات گرافیکی، با این گیمپلی و شوتینگ، با این طراحی شهر و مرحله و آزادی عمل واقعا نایابه. و حس هم میکنم در آینده از این بازی توسط طرفداران زیاد بشنویم و همینطور مثل ویچر استاندارد های مهمی در صنعت بزاره...

برای دوستانی که میخوان تجربش کنن، نسخه PC و کنسول های نسل بعدی وضع مناسبی دارن الان. هرچند به عزیزانی که قصد تجربه روی ps5 دارن توصیه میکنم تا پچ نسل بعدی صبر کنن.
داداش شما که روی نسخه 1.31 بازی کردی موقع اسکن با دوربین لگ داشتی؟ یا زمانی که به قسمت شخصی سازی میرفتی برای تعویض اسلحه با لگ و افت فریم زیاد مواجه میشدی؟
من نسخه 1.31 دارم ولی تو این موارد خیلی اذیت میکنه
 
  • Like
Reactions: diba2000

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,170
نام
∂αнмα
امیدوارم ورژن نسل بعدی بازی به معنای واقعی نسل بعدی باشه . منظورم گرافیک و این چیزا نیست بلکه گیلم پلی ـه که باید هزار یک توئیک ریز درشت و اساسی بشه . مورد دیگه Interface و منو های بازی که تغیرات شدید نیاز دارن خلاصه باید بکوبنش از نو طراحیش کنن (که بعید میدونم) در کل ، باید کامل ورژنای نسل هشت رو ایگنور کنن و فقط و فقط تمرکزشون رو بزارن رو نسل 9 (به من باشه میگم DLC و Expansion هم حتی برا نسل هشت منتشر نکنن) اینجوری خیلی از قسمتا رو میتونن بهبود بدن . نسل هشت رو هرکار بکنن نمیتون به یـ تجربه قابل قبول و پالیش شده (نیمه پالیش شده حتی) تبدیل کنن مگه اینکه زده باشن کامل موتور بازی رو پیاده کرده باشن که خیلی خیلی بعیده !!!
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
من که از زمان رلیز بازی شکمم رو واسه نسل بعدی صابون زدم :D و یجوری اگر هم اون مشکلات موقع رلیز هم نداشت بازهم بازی رو نمیرفتم و میخواستم با بهترین کیفیت تجربه اش کنم. بهرحال از مورد انتطارترین گیم امسالم یکیش همین سایبرپانکه
 

dooste.man83

کاربر سایت
Nov 20, 2008
3,911
از ساعاتی پیش نسخه نسل نهمی سایبرپانک برای دانلود در دسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس/اس قرار گرفته و ۴۱.۵۶ گیگابایت حجم دارد. نسخه پلی استیشن ۵ هنوز مشاهده نشده اما باتوجه به استریم امروز سی‌دی پراجکت در ساعت ۱۸:۳۰، احتمالا استودیو رسما از این نسخه‌های جدید رونمایی خواهد کرد!
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
دوستان الان چقدر از باگ های بازی باقی مونده ؟

من فکر کنم روی اپدیت 1.23 بازی کردم رو پی سی و تمام کردم بازی رو ، به غیر باگ گرافیکی و تکسچرها یا مدل ها قاطی پاتی میشدن تو هم و این مدل چیزا ، هیچ باگ دیگه ای مشاهده نکردم.
 

dooste.man83

کاربر سایت
Nov 20, 2008
3,911
من فکر کنم روی اپدیت 1.23 بازی کردم رو پی سی و تمام کردم بازی رو ، به غیر باگ گرافیکی و تکسچرها یا مدل ها قاطی پاتی میشدن تو هم و این مدل چیزا ، هیچ باگ دیگه ای مشاهده نکردم.
پس الان دیگه میشه بازیش کرد با خیال راحت ؟ چون من منتظر عرضه بازی روی نسل جدید بودم که شروع اش کنم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر